Γιάννης Γαϊτης (1925-1984), Rejection, Συλλεκτική λιθογραφία |
Η Ιδιωτική Οδός δημοσιεύει για πρώτη και τελευταία φορά - κατ' άκραν οικονομίαν - απάντηση του θεολόγου - φιλολόγου Κώστα Νούση σε ιστολόγιο του εκκλησιαστικού υπόκοσμου.
Η Ιδιωτική Οδός δεν διαλέγεται - ούτε μέσω τρίτου - με γεννήματα εχιδνών, τα οποία καταδίκασε για την αθλιότατη υποκρισία τους ο Κύριος.
Αλλά φείσαι Κύριε, τοιαύτης απανθρωπίας τας ψυχάς ημών, ο μόνος εν μακροθυμία ανείκαστος.
Υπεράνω της Εκκλησίας, πάνω από τους θεοφόρους Πατέρες…;
(απάντηση σε καιν(ανιερ)ούργια επίθεση του σεσημασμένου μπλόγκερ)
Εχέφρων φίλος πρόσφατα μου έκανε τη σύσταση να μην ασχολούμαι με άτομα και καταστάσεις νοσογόνες πνευματικά, κατά την αποστολική επιταγή «αιρετικόν άνθρωπον (εδώ βλέπε σχισματικόν) μετά μίαν και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού». Παραβαίνοντας και πάλι την εντολοδοχικού χαρακτήρα παύλεια τούτη παραίνεση, θα προσπαθήσω να απαντήσω με δυο λογάκια σε πρόκληση από την «αντίπερα όχθη». Περισσότερο, όμως, θα αποτελέσει μια αφορμή να προβώ σε έναν ακόμη σχολιασμό πάνω στα γνωστά καυτά εκκλησιολογικά ζητήματα, με τα οποία καταπιανόμαστε το τελευταίο διάστημα.
Πραγματικά, το ύφος, το υβρεολόγιο, η τραγικότητα και αθλιότητα της θεομπαιχτικής του πορείας, η κενότητα και αστειότητα της λογοπαιχτικής του άστοχης ευρηματικότητας και των χαρακτηρισμών στο πρόσωπό μου, δε με αγγίζουν. Με ενοχλεί, όμως, η διαστροφή της αλήθειας, όπως το να με αποκαλεί άνανδρο και δειλό ένας δειλός με φρόνημα λαγωού και πρακτικές φασισμού, επειδή δήθεν δεν απαντώ στις πονηρές, όσο και ανόητες και ανούσιες ερωτήσεις του. Τον καλώ και πάλι να δείξει γενναιότητα, να πατήσει τον εγωισμό του και να ζητήσει συγγνώμη τόσο από μένα, όσο και δημοσίως, για τις πρόσφατες συκοφαντικές σε βάρος μου αναρτήσεις του. Είναι ηλίου φαεινότερο ακόμα και για τους δικούς του αναγνώστες πως είναι εκτεθειμένος και ολοφάνερα ένα δειλό και σκιαγμένο ανθρωπάκι, που το μόνο που ξέρει είναι να βρίζει από απόσταση. Και, επιτέλους έλεος, με τόσο βάναυσους σολοικισμούς και βαρβαρισμούς («επανέρχομαι και πάλι», «τάλανα Κ.Ν.» (κλητική) και πολλά συναφή μαργαριτάρια)… Όταν δεν μπορείς να παραδεχτείς ένα ανθρώπινο λάθος, πολύ περισσότερο πλέον δεν νομιμοποιείσαι να εμπαίζεις τον κόσμο ότι τάχα μου μάχεσαι για την πίστη. Αυτά σχετικά με τη δειλία. Αναφορικά τώρα με τον φασισμό του, δεν μένει παρά να ερωτηθούν τόσοι και τόσοι, των οποίων τα σχόλια λογοκρίνονται από τον ανεκδιήγητο μπλόγκερ όχι σαν χυδαία, αλλά απλά και μόνον ως διαφωνούντα και διαφορετικά. Τα συμπεράσματα δικά σας. Και δεν μιλάμε για μυθεύματα, αλλά για πρόσωπα που κατ’ επανάληψιν μού διαμαρτύρονται για τη φασιστική αυτή «ορθοδοξία» εκείνου.
Από την άλλη, είναι τόσο αυθάδης και γνώστης του θεάτρου σκιών, που τολμά να μου θέτει συνέχεια τα ίδια και τα ίδια ερωτήματα. Θα απαντήσω επιγραμματικώς σε μερικά (και ταυτόχρονα θα του υποβάλω και κάποια δικά μου), αν και μάλλον δεν αξίζει, μόνο και μόνο για να μη φαντάζεται ότι τον φοβόμαστε, το δε μέγιστον, και για μερικούς καλοπροαίρετους αναγνώστες (θύματα) του, που πλανώνται στον νεοζηλωτισμό από άγνοια:
1. «Το πας το θεμα στις ...υπακοες και ...υποταγες στους Αιρετικους ή στους κοινωνουντας με τους Αιρετικους και αρα μαγαρισμενους επισκοπους»: την ίδια περίοδο που ζούσαν οι «μαγαρισμένοι» αυτοί Επίσκοποι δια «οικουμενισμόν», ζούσαν, κοινωνούσαν και συλλειτουργούσαν και σημερινοί «αντιοικουμενιστές», επίσκοποι, ιερείς, μοναχοί και λαϊκοί, όπως και οι γνωστοί άγιοι γέροντες (Παΐσιος, Ιάκωβος, Σωφρόνιος κλπ.). Αυτοί γιατί δεν απετειχίσθησαν; Δεν έβλεπαν ασχήμιες; Μήπως είναι κι αυτοί «μαγαρισμένοι»;
2. «Ταλαιπωρε ανθρωπε εισαι καλα; Τι θεολογος εισαι εσυ; Υποκινεις τους χριστιανους να ...υπακουν στους μαγαρισμενους;»: Δεν τους υποκινώ μονάχα εγώ, αλλά και μερικά μεγέθη σαν τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, που μιλάνε για «κανονική κατάσταση» στην Εκκλησία, εφόσον δεν έχει κάποιος Επίσκοπος κηρύξει επίσημα αίρεση και δεν έχει επίσημα καθαιρεθεί. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη, παρά μόνο στην οργιώδη φαντασία του απύλωτου βωμολόχου μπλόγκερ και των ομοίων του. Σε κάθε περίπτωση, μπορεί να ανατρέξει ο οιοσδήποτε για του λόγου το αληθές στις επιστολές του π. Επιφανίου και στο βιβλίο του για τα δύο άκρα.
3. «Υπαρχει Εκκλησια εκει που διαφεντευει ο Αρχιαιρεσιαρχης Βαρθολομαιος; Αυτο δεν ειναι Εκκλησια. Ειναι σπηλαιο ληστων»: Ναι, εκεί είναι η Εκκλησία. Την απάντηση αυτή, σχεδόν επί λέξει, έλαβε χαρισματικά εν Πνεύματι ο γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής, όταν ήταν με τους Ζηλωτές και προβληματιζόμενος προσευχήθηκε σχετικά. Και τότε το Πατριαρχείο «οικουμένιζε» κατ’ εσέ. Για το σπήλαιο ληστών που λες, ένα μόνο θα σου πω: πρόσεχε τη βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος.
4. «Επαναλαμβανω, γιατι δεν ελεγχεις αυτόν που θεωρειται η κορυφη της Ορθοδοξιας και εγινε η κορυφη της Κακοδοξιας και ασχολεισαι με τον ανισχυρο κοσμικα, Σωτηροπουλο;»: αν κρίνω ότι υπάρχει τόσο σοβαρός λόγος, ναι, θα το κάνω. Αλλά όχι μόνος, αλλά μετά της Εκκλησίας, με σεβασμό και κατά την εκκλησιαστική και όχι τη γηπεδική σου τάξη και κακότροπη και κακόβουλη συνήθεια. Και, επαναλαμβάνω, εν Εκκλησία, όχι εν διαδικτύω. Και με πολλούς άλλους, όχι μέσω μικρών σεκτών. Όσο για τον Σωτηρόπουλο, ασχολούμαι μαζί του όχι γιατί είναι κοσμικά ανίσχυρος, αλλά επειδή είναι εν Χριστώ αδελφός. Και σκέφτομαι τον αιώνιο κίνδυνο που μας αφορά όλους.
5. «Εισαι Οικουμενιστης;»: επιτέλους, θα ‘σκαγες αν δεν το ρώταγες. Όχι, δεν είμαι. Μην ανησυχείς. Όπως τουλάχιστον το έχεις μέσα στον ιλυόεντα νου σου. Και θα απαντήσω σε κάτι τέτοιο τελικά και αναλυτικά, όταν οριστεί θεολογικά και συνοδικά ο όρος. Και εξάπαντος δεν είμαι υποχρεωμένος να απαντήσω ειδικότερα σε σένα. Αλλά, όπως βλέπεις, το κάνω. Διότι προσπαθώ να σέβομαι τον συνομιλητή μου. Εσύ μήπως ξέχασες τι πάει να πει αυτό; Και πότε θα παραδεχτείς ταπεινά τα δικά σου αμαρτήματα; Το βοθροειδές σου λεξιλόγιο, την παντελή έλλειψη αγάπης, τις ύβρεις, τις συκοφαντίες;
Είπα ήδη περισσότερα απ’ όσα χρειάζονταν για τον εν λόγω κύριο.
Επανέρχομαι για λίγο στον πολιό συνάδελφο Ν.Σ.. Άκουσα στο YouTube προχθές μια συνέντευξή του (Μάρτης 1994) για το θέμα του αφορισμού του. Διαπίστωσα πολλά δυσάρεστα, εξηγητικά της κατάστασης στην οποία περιήλθε. Ακούγοντάς τον, αντιλαμβάνεσαι πως πήγε στην Αυστραλία με το πνεύμα του επανευαγγελισμού των ήδη Ορθοδόξων, ακυρώνοντας και σνομπάροντας τον οικείο Αρχιεπίσκοπο και τους εκεί κληρικούς, λες και πήγαινε σε φυλές του Αμαζονίου. Πρόκειται για την ξεκάθαρη και απροκάλυπτη «σκοτεινή» πλευρά του καντιωτισμού και των οργανώσεων: ο έλεγχος των πάντων, η κηρυγματική σωτηριολογία και ευσεβισμός, οι ύβρεις, οι φωνασκίες, οι διαπληκτισμοί και οι προπηλακισμοί, οι προβοκατόρικες διαθέσεις και ίντριγκες, η μονοπώληση της αλήθειας και της αυθεντικότητας, το κυνήγι μαγισσών και η κατασκευή αιρετικών, ο ηθικισμός, η εριστικότητα, η υποκινούμενη «μαχητικότητα», ο εθνικισμός, ο πουριτανισμός, η παραδοσιολαγνεία, ο συντηρητισμός, η αυτόκλητη σωτηρία των «πλανεμένων» υπολοίπων... Δεν έχει σταματημό ο βαρύς αυτός κατάλογος και θεωρώ πως πολλά από όσα έκανε ο Αυστραλίας θα τα έπραξε μόνο και μόνο γιατί μισούσε το μοδάτο τότε ρεύμα του καντιωτισμού. Αναρωτιέσαι, συνάμα, γιατί δεν εντόπισε και δεν κατήγγειλε τέτοιες αιρέσεις ο γέροντας Παΐσιος, που επισκέφθηκε την Αυστραλία όχι αυτοκλήτως ή έστω κληθείς υπό «ευσεβών» χριστιανών, αλλά από τον ίδιο τον «καζαντζακικό και αιρετικό και οικουμενιστή αρχαιολάτρη ποιητή» Αρχιεπίσκοπο Στυλιανό...
Στην ίδια συνέντευξη βγήκε κι άλλος «λαγός»: ενώ ο Ν.Σ. παραδέχτηκε ως έναν εκ των μεγαλύτερων Αγίων της εποχής τον γέροντα Πορφύριο, ωστόσο μας ομολογεί ότι τον διόρθωσε (!!!) σε ένα λάθος, υποτίθεται, του γέροντα: ότι δηλαδή όταν λέμε υπακοή στην Εκκλησία, εννοούμε στους Ιεράρχες, στην επίσημη. Και αυτό φυσικά δεν άρεσε στον νέο «ομολογητή». Με τέτοιο πνεύμα διδασκαλικό και όχι ταπεινής μαθητείας (ως θα όφειλε μπροστά σε έναν γίγαντα της Ορθοδοξίας, όπως ήταν ο αγιορείτης) τι άλλο θα μπορούσαμε να περιμένουμε; Σιγουρότατα, κανείς δεν είναι αλάθητος, ούτε ο Πορφύριος. Αλλά και δεν κατανοώ πραγματικά πόσο θα έχανε ο Σωτηρόπουλος και οι χριστιανοί της Αυστραλίας, αν απλά και μόνον (υπ)άκουγε τον Αρχιεπίσκοπό τους κατά το εκκλησιολογικό πνεύμα του γέροντα. Και πόσο σίγουρος μπορεί να είσαι ότι ένας τέτοιος θεοφόρος Πατέρας εν προκειμένω αστοχεί… Θυμάμαι που διάβαζα μια φορά για τον γερο Παΐσιο ότι ταπεινώθηκε μπροστά σε έναν ιερέα που δεν τον γνώριζε και του απαγόρευσε να κοινωνήσει εξαιτίας μιας παρεξήγησης. Και ο γέροντας έκανε υπακοή στο λάθος του κληρικού. Ευλογημένες «εσφαλμένες» υπακοές και ανευλόγητες «ομολογιακές, ιεραποστολικές και υπερορθόδοξες» ανυπακοές…
Υπάρχει, όμως, και η θετική διάσταση του πράγματος. Αναγνωρίζει ο πολιός τον Πορφύριο, τον παραδέχεται, τον τιμά και μετά θάνατον. Τον γνώριζε και τον αγαπούσε και εν ζωή. Ο Πατριάρχης επίσης σέβεται και μεγαλύνει τον αγιορείτη πατέρα και έχει υπόψη του την οσονούπω αγιοκατάταξή του. Υπάρχουν, λοιπόν, ελπιδοφόρα σημεία, μπορούν να βρεθούν δίαυλοι (επι)κοινωνίας. Ας ευχηθούμε να συνδράμει προς την κατεύθυνση τούτη και ο ίδιος ο άγιος γέροντας που μας υποσχέθηκε ότι «όταν πεθάνω, θα είναι πιο καλά, καταργούνται οι αποστάσεις. Θα είμαι πιο κοντά σας, όταν με φωνάζετε». Δε μένει παρά να τον φωνάξουμε, όλοι, εν Εκκλησία, για να έρθει ο γέροντας, για να καταφθάσει ο ίδιος ο Χριστός.
Κ.Ν.
24/1/2013
Η 11 ΚΛΗΡΙΚΟΛΑΙΚΗ ΣΥΝΕΥΛΕΣΙΣ ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ Η ΟΠΟΙΑ ΟΠΩΣ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΚΑΙ ΕΙΔΑΜΕ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥΠΛΗΘΗΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΠΕΣΕΞΕ ΤΟΝ ΔΥΝΑΜΙΣΜΟΝ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΤΥΛΑΝΟΥ ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΙ 37 ΕΤΗ ΠΟΙΜΑΙΝΕΙ ΤΟΝΑΠΟΔΗΜΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΝΓΙΑΥΤΟ την αφιερωνομε στουσ σταυρωτας του ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ νικ. σωτηροπουλον τον σχισματικον και αφορισμενον τους υποκλεψαντας ΤΗΝ ΑΡΧΙΕΡΩΣΥΝΗΝ και σε οσους βιαζονται,,,,,,,,,να γινουν....διαδοχοι ΤΟΥ ΑΝΑΜΕΙΝΑΤΕ ΣΤΟ ΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΣΑΣ π. δημητριοσ μελβουρνη
ΑπάντησηΔιαγραφήμε θλιψη ανεγνωσα προ ολιγου οτι ο περι ου ο λογος μπλογκερ απετειχισθη και επισημα απο τον οικειο του επισκοπο. δυστυχως, τελικα τα κειμενα αυτα προσελαβαν προφητικο χαρακτηρα. ας ευχηθουμε να τον φωτισει ο Θεος και αυτον και οσοι αλλοι διαπνεονται απο παρομοιο πνευμα, να επανελθουν στους σωτηριους κολπους της μητρος Εκκλησιας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚ.Ν.
"Αναρωτιέσαι, συνάμα, γιατί δεν εντόπισε και δεν κατήγγειλε τέτοιες αιρέσεις ο γέροντας Παΐσιος, που επισκέφθηκε την Αυστραλία..."
ΑπάντησηΔιαγραφήΣίγουρα τις εντόπισε και σιώπησε.
Διότι η ζωντανή πίστη στον Χριστό ως Θεό [Κύριον] και σωτήρα είναι αποτέλεσμα ενέργειας του αγίου Πνεύματος. Eίναι τεράστια η διαφορά μεταξύ του ανθρώπου που έχει το Πνεύμα του Θεού και του ανθρώπου που δεν το έχει. Εκείνος που το έχει γνωρίζει ότι η πίστη μπορεί να διαφυλαχτεί και από έναν μόνο Ορθόδοξο και γι'αυτό ειρηνεύει.
Ο Σωτηροπουλος ορθως αφοριστηκε γιατι παρεβη μια μεγαλη εντολη . Την ενδεκατη που με τα χρονια χαθηκε απο τον εντεκαλογο και ετσι μας εμεινε δεκαλογος . Το ου μπλεξεις . Θα μου πεις εχει τις καβαντζες του . Καλα κανει . Εδω οι αλλοι εχουν την νομιμοτητα , αυτος γιατι να μην εχει καβαντζες . Α.Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήλαλιστατε κ. πανταζη απο την πολι μας μελβουρνη και οπαδε γνησιε του σχισματικου σωτηροπουλε αντι να γραφεις τις αμαρτωλες ανοησιες διαβασε τον νεο κοσμο μελβουρνης τι γραφει για την 11ην κληρικολαικην συναξιν τα εγκωμια του οικουμενικου πατριαρχου προσ τον ποιμεναρχην σου κ ΣΤΥΛΙΑΝΟΝ τον οποιον μισεις θανασιμα οπως και ο αφωρισμενος πατερουλης σου ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ ΠΟΥ ΦΥΓΩΜΕ...Π ΔΙΜΗΤΡΙΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Σωτηρόπουλος παρέβη την πρώτη εντολή και έμπλεξε άσχημα με τον εαυτό του, όπως και ο μπλόκερ που αναφέρει ο Κ.Ν., όλα τ'άλλα συνέπειες. Όσο για τους νόμιμους, μία απο τα ίδια.
ΑπάντησηΔιαγραφήλέει σχολιαστης στο ιστολογιο του εκκλησιαστικου υποκοσμου, ως ευστοχα κατεγραψε ο Παναγιωτης: " Και τωρα εχουν θωρακιστει σε αυτο εξ αριστερων . Δηλαδη οι νεοορθοδοξοι που σαν αριστεριζοντες λογικα θα επρεπε να ειναι κατα της δεσποτοκρατιας αποφαινονται οτι υπερανω ολων οι επισκοποι . Το συστημα λενε ειναι επισκοποκεντρικο".
ΑπάντησηΔιαγραφήπραγματικα, τι αλλο θα ακουσουμε;;
Κ.Ν.
Ο ιδιος σχολιαστης δηλαδη ο ΑΜ λεει οτι το ιδιο συστημα δηλαδη η δεσποτοκρατεια εχει θωρακιστει και εκ δεξιων με συντηριτικους επισκοπους και αλλους . Δηλαδη δεν μπορει καποιος να θεωρει σαν κακο την δεσποτοκρατεια κυριε ΚΝ ; Δεν ειναι αμφισβητηση του τριτου βαθμου ιερωσυνης . Αλλα παλαιοτερα θυμαμαι η δεσποτοκρατια ηταν στο σημαδι οχι μονο της αριστερας αλλα γενικα ολων των σκεπτομενων ανθρωπων . Τελος παντων παρα τις οποιες περιφημες ιδιομορφιες εν Ελλαδι ειναι αυτονοητο οτι ενα συστημα οπως η δεσποτοκρατια που σε εναν χωρο κατ εξοχην και εξ ορισμου ελευθερο οπως η εκκλησια του Χριστου θα ειναι σε πολλους αντιπαθες . Ουτε θεωρω οτι οταν καποιοι διαμαρτυρονται οτι καποιοι υψηλα ισταμενοι παν αντιθετα ειτε με τους κανονες ειτε με την ιδια την γραφη , οτι η απαντηση σε αυτους πρεπει να ειναι η συσταση διανθισμενη μαλιστα με συμβουλες γεροντων , οτι η απαντηση λοιπον θα ειναι σωπα δεν ειναι δουλεια σου . Και οι λαικοι εχουν γνωμη . Δεν ειναι μονο να πληρωνουν σε βαφτισεις , γαμους , κηδειες και μνημοσυνα . Και εχουν γνωμη και οι λαικοι που δεν ειναι θεολογοι . Αρκει να ειναι διατυπωμενη κοσμια . Η απαντηση αν κανουν λαθος οι αντιθετοι σε επιλογες επισκοπων δεν μπορει να ειναι οτι ο Πορφυριος ειπε να μην μιλαμε . Ο Στουδιτης ελεγε να μιλαμε . Δεν γινεται κουβεντα με αποφθεγματα . Οταν καποιοι διαμαρτυρονται πχ γιατι ο Πατριαρχης αναφερει σαν εκκλησιες και τις δυτικες ενω το Πιστευω αναφερεται μονο σε μια την δικια μας δεν μπορει η απαντηση να ειναι σουτ Πατριαρχης ειναι ξερει τι κανει εσεις που διαφωνειται ειστε οι καθυστερημενοι . Μπορει να δοθει μια εμπεριστατωμενη απαντηση . Πιστευω οτι η κριτικη καλο ειναι να ακουγεται και να δημοσιευεται ελευθερα . Συμφερει σε ολους . Κανεις δεν ειναι υπερανω κριτικης ειδικα στην εκκλησια που λογω του οτι κεφαλη ειναι ο Χριστος ειναι ο κατ εξοχην χωρος ελευθεριας . Α.Μ Υστερογραφο . Στο σχολιο της αποτειισης που αναφερεσται κυριε ΚΝ αναφερομουν οχι φυσικα σε εσας αλλα σε καποιους νεοορθοδοξους διανοουμενους που οταν ηταν παντοδυναμος ο Χριστοδουλος ειχαν προκαλεσει την νοημοσυνη μας βρισκοντας καλως καμωμενο σχεδον οτι εκανε . Ενας ειναι παλαιος Θεσσαλονικιος που μεχρι και για την δικαιολογια του οτι επι χουντας διαβαζε ειπε οτι τον πιστευει γιατι χειλη αρχιερεως δεν ψευδονται οπως ειπε .
ΑπάντησηΔιαγραφήπρος Α.Μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήαγαπητε, απο οσα εχω μεχρι σημερα γραψει, εξαγεται εστω και σαν υπονοια πως ειμαι υπερ της δεσποτοκρατιας;;
Κ.Ν.
@ 25 Ιανουαρίου 2013 - 11:06 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι εσύ τέκνον Α.Μ. χειροκροτάς τον ηγέτη σου Σωτηρόπουλο στην Αποτείχιση; Καθόμουνα και συζητούσα κιόλας μαζί σου.
Η ανώτατη αρχή για εμάς τους Ορθοδόξους είναι η Σύνοδος, η οποία αποτελείται από Επισκόπους. Αυτοί ισχύει τα τελευταία 2000 χρόνια. Ο επίσκοπος και οι αποφάσεις των επίσκοπων (Οικουμενικοί Σύνοδοι) είναι η αρχή που κρατά την Εκκλησία ενωμένη. Αλλιώς θα είχαμε τα χάλια των προτεσταντών, κάθε ενορία να έχει και διαφορετικό δόγμα.
Στα οποία χάλια πολλοί νεοέλληνες νεορθόδοξοι θέλουν να δουν την Εκκλησία. Διότι σε μία εποχή που η αθεΐα θεωρείται cool, δεν μπορούμε εμείς -τόπον και τύπον Αμερικάνοι- να μην ακολουθούμε τη μόδα. Γι' αυτό ο κάθε ανόητος (καλοπροαίρετος ή κακοπροαίρετος) επιτίθεται στη θεσμική Εκκλησία, η οποία "καταπιέζει" και "καταδυναστεύει" τον λαό, όπως λένε και οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι. Πράγματι, οι Ρωμαιοκαθολικοί Καρδινάλιοι και οι Προτεστάντες πάστορες έχουνε ένα ιστορικό καταπίεσης του λαού. Εμείς στην Ορθοδοξία είχαμε τέτοιο πράγμα; Είχαμε Ιερές Εξετάσεις, είχαμε πυρές αιρετικών και αντιφρονούντων; Όχι. Σήμερα λοιπόν, έχουμε τους φονταμενταλιστές, όπως είναι ο μακαριστός Καντιώτης, ο αφορισμένος Σωτηρόπουλος και ο παρανοϊκός Πειραιώς. Τους οποίους φονταμενταλιστές - ήτοι κυριολεκτικά καταπιεστές και δυνάστες (βλ το βιβλίο "Καταφύγιο Ιδεών" του Γιανναρά για τον πόσο φασισμό υπάρχει στις οργανώσεις και στους φονταμενταλιστές) οι νεορθόδοξοι του καναπέ τους θεωρούν ήρωες και υπόδειγμα Ορθοδοξίας! Καταλαβαίνεται; Εγώ προσωπικά όχι. Πως γίνεται αφενός να κατηγορείς την καταδυνάστευση και αφετέρου να λατρεύεις τους δυνάστες; Σαν τους παλιούς ΚΚΕδες που μαχότανε για την ελευθερία και την ισότητα και ο Ριζοσπάστης υμνούσε τον σύντροφο Στάλιν.
Αν και, απ' ότι μου λέει φίλος κληρικός, οι άνθρωποι αρέσκονται σ' αυτού του είδους την "Εκκλησία" (γι' αυτό και είναι πολύ εύκολο να πλανέψεις τον σημερινό νεορθόδοξο όχλο έχοντας τουπέ αρχιμανδρίτη και λυγισμένη πλάτη σε στυλ "προσευχοταπεινώσεως"). Διότι έτσι αποποιούνται τις ευθύνες τους. Αντικειμενικά, τι είναι πιο εύκολο: να συγχωρέσεις τον αδελφό σου, να ανοιχτείς στον Άλλο, να καταστρέψεις τα ναρκισσικά σου κάστρα, ή να προσθέτεις κι άλλους τοίχους σε αυτά, και μέσα από αυτό τον πύργο να στοχεύεις τους πάντες ως εχθρούς; Η ψυχολογία λέει ότι το δεύτερο είναι ευκολότερο. Η ψυχολογία και κυρίως η Ορθόδοξη Θεολογία μας λένε όμως ότι το πρώτο είναι καλύτερο. Το να θεωρώ εαυτόν ως μόνο καλό, ως μόνο Ορθόδοξο και να αναρωτιέμαι γιατί όλοι οι άλλοι δεν συγκινούνται και δεν γυαλίζουν το φωτοστέφανο που φόρεσα μόνος μου στο κεφάλι μου, είναι αρρώστια.
(συνεχίζεται)
(συνέχεια)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς δούμε όμως τι είναι υγεία.
"Αδελφοί μου, θέλω να σας μιλήσω για κείνα τα πράγματα που συμβάλλουν στην ωφέλεια της ψυχής, και ντρέπομαι την αγάπη σας, γνωρίζοντας την αναξιότητά μου. Θα προτιμούσα να σιωπήσω, γιατί δεν τολμώ να σηκώσω τα μάτια μου και ν' αντικρύσω πρόσωπο ανθρώπου. Η συνείδησή μου με κατακρίνει, και με πληροφορεί πως είμαι ανάξιος να γίνω οδηγός σας. Λυπάμαι που προκρίθηκα να οδηγώ εσάς εγώ ο ταπεινός, εγώ που είμαι κατώτερος απ' όλους σας και δεν έχω λόγο "μεμαρτυρημένο" από τις πράξεις μου και την πολιτεία μου. Γνωρίζω καλά πως ο Κύριος δεν μακαρίζει όποιον διδάσκει μόνο, μα όποιον εφαρμόζει πρώτα τις εντολές Του και ύστερα διδάσκει: "Ο ποιήσας και διδάξας", λέει, "μέγας κληθήσεται εν τη βασιλεία των ουρανών". Γιατί μόνο όσοι ακούνε ένα τέτοιο δάσκαλο, προθυμοποιούνται να τον μιμηθούν. Και δεν ωφελούνται από τα λόγια του τόσο, όσο παρακινούνται από τα καλά του έργα. Σας παρακαλώ όμως, να μη βλέπετε τη δική μου ραθυμία, αλλά ν' ακούτε τα προστάγματα του Θεού και τις υποθήκες των Αγίων Πατέρων. Γιατί οι θεοφώτιστοι Πατέρες μας δεν έγραφαν καμιά εντολή, αν πρώτα δεν την εφάρμοζαν"
(Αποστάγματα Πατερικής σοφίας, Ιερά Μονή Παρακλήτου, 2008, έκδοση 8η, σ. 11-12)
Βλέπουμε την ταπείνωση του αγίου Συμεώνος του Νέου Θεολόγου από τη μία (ο οποίος το 1009 εξορίστηκε από ζηλόφθονους αδελφούς του) και βλέπουμε την εωσφορική αλαζονεία της Αποχέτευσης, ε της Αποτείχισης εννοώ, από την άλλη. Από τη μία πλευρά ένας γίγαντας της Ορθοδοξίας μας διδάσκει την ταπεινοφροσύνη και την υπακοή (οι οποίες του κοστίσανε μεν, αλλά του δώσανε θησαυρό στην άλλη ζωή, την αιώνια) και βλέπουμε τα ουρλιαχτά των "αντιοικουμενιστών", οι οποίοι φωνάζουν κατά της καταδυνάστευσης και υμνούν τους κατεξοχήν θρησκευτικούς δυνάστες.
Τελικά, είχε μεγάλο δίκιο ο Παύλος όταν έγραφε "άνθρωπον αιρετικό, μετά μίαν και δευτέρα νουθεσία παραιτού". Όπως λέει και ο σοφός (πρώην Ορθόδοξος, νυν αλλοπρόσαλλος) λαός μας, όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα τον τρων οι κότες. Ας αφήσουμε λοιπόν τα πίτουρα και τις κοπριές στις Αποχετεύσεις τους λοιπόν, και ας ασχοληθούμε εμείς με τους μαργαρίτες τις πίστεώς μας.
Λοιπον φιλε πελεκανε οποιος γραφει σχολια επι αναρτησεων σε μπλογκς δεν σημαινει οτι συμφωνει πληρως με την γραμμη τους . Και ο καθενας ειναι ελευθερος να γραφει σχολια οπου θελει και να εκφραζει τις σκεψεις του . Με Σωτηροπουλο το ειπα 100 φορες δεν συμφωνω σε ολα αλλα στον αφορισμο του πιστευω οτι τον φερθηκαν αδικα . Τοσο απλο . Ουτε με τον μακαριτη Καντιωτη συμφωνω σε ολα σε πολλα ηταν υπερβολικος αλλα ηταν καλος επισκοπος το αναγνωριζουν ολοι και με τιποτα Χομεινι η προτεσταντιζων . Αυτα τα δυο εκτος του οτι ειναι δεινες υβρεις ειναι και αντιφατικα μεταξυ τους . Οσο για την συνοδο βεβαιως διοικει αλλα οχι αυθαιρετα αλλα με βαση την Αγια Γραφη και τις αποφασεις των αναγνωρισμενων οικουμενικων συνοδων τουλαχιστον τις δογματικες . Και φυσικα το δικαιωμα εκφρασης γνωμης ειναι αναφαιρετο . Και μια διευκρινηση προς τον κυριο Νουση . Οχι φυσικα δεν αναφερομουν σε εσας στα σχολια μου σε αοτειχιση και ιδιωτικη οδο αυτο φαινεται καθαρα οτι αναφερομουν σε αλλους . Σε πολυ παλαιοτερους . Α.Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ "πρωην Ορθοδοξος και νυν αλλοπροσαλλος λαος", πληρωνει με μεγαλες στερησεις τους φορους του, ωστε το Κρατος να πληρωνη καθε μηνα τους μισθους των Πελεκανων, για να μπορουν αυτοι να τον ειρωνευνωνται με ανεση.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ 25 Ιανουαρίου 2013 - 3:05 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπόν φίλε Α.Μ.:
"Οι λιγοι που πιστευουν πραγματικα σαν τον Σωτηροπουλο θα ειναι μοναχικοι λυκοι που λιγοι θα δινουν σημασια . Ο Θεος που λιγοι σαν τον γεροΣωτηροπουλο παρα τα οποια λαθη του πιστευουν πραγματικα να βαλει το χερι του" (http://apotixisi.blogspot.gr/2013/01/normal-0-false-false-false_24.html#comment-form). Εκτός και αν σε κάθε ιστολόγιο έχεις διαφορετική γνώμη.
Το δικαίωμα της ελεύθερης γνώμης είναι φυσικά αναφαίρετο, γι' αυτό και στην "οικουμενιστική" Ιδιωτική Οδό αναρτώνται όλα τα σχόλια και στους Αποχετευμένους φίλους και ομοϊδεάτες σου πέφτει η λογοκρισία με το τσεκούρι. Οπότε μην τα λες σε μένα.
Για πόσο "καλός" ήταν ο Καντιώτης, ο Σωτηρόπουλος και τα λοιπά οργανωσιακά τσακάλια έχω γράψει κι εγώ σε πολλά σχόλια και ο κ. Νούσης περί του νεοζηλωτισμού. Μην λέμε τα ίδια και τα ίδια.
Όπως έδειξα και προηγουμένως, ο μεγας Θεολόγος άγιος Συμεών έκανε υπακοή στους διώκτες του, δείχνοντας έτσι τι είναι η Ορθοδοξία. Μία σύγκριση με τους "καλούς" Καντιώτη και Σωτηρόπουλο και λοιπων Αποχετευμένων δείχνει πόσο πολύ ακολουθούν το παράδειγμα του αγίου Συμεώνος.
@ 25 Ιανουαρίου 2013 - 3:07 μ.μ.
Δεν είμαι δημόσιος υπάλληλος, άρα δεν πληρώνομαι απ' το δημόσιο. Εκτός αυτού, το ότι ο λαός μας έχει χάσει τις Ορθόδοξες νοοτροπίες του κι έγινε ένα συνονθύλευμα προτεστανικών και ρωμαιοκαθολικών (κι αιρετικών...) νοοτροπιών, και μάλιστα κακίστου είδους, είναι ηλίου φαενότερον. Μη με ρωτήσεις τι και πως. Θα σου πω μόνον ένα πράγμα: πόσοι νεορθόδοξοι ξέρουν τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά και την Φιλοκαλία; Πόσοι ξέρουν απ' έξω τις "προφητείες" περί έλευσης του αντιχρίστου;
Ρητορικές ερωτήσεις.
Το οτι πιστευει οντως ο Σωτηροπουλος δεν σημαινει οτι συμφωνω σε ολαμαζι του . Αν αλλαξω γνωμη σε κατι θα αλλαξω σε ολα τα μπλογκς . Παντως μια που διαβασες το σχολιο μου εκει θα ειδες τι γνωμη εχω για το πλειστον των αντοικουμενιστων ειτε ειναι οργανωσιακοι ειτε οχι . Και στην αποτειχιση που δεν ειναι φιλος μου ο μπλογκερ γιατι οπως με εσενα ετσι και με αυτον ουτε ξερω αν ειναι ψηλος η κοντος , εχω τονισει λοιπον στην αποτειχιση επωνυμα οτι το θεμα των συμπροσευχων που το συγκεκριμενο μπλογκ το εχει σε πρωτη θεση εμενα ελαχιστα απασχολει . Παντως καλο ειναι να βαζουμε την γνωμη μας επωνυμα η εστω με αρχικα και οχι ψευδωνυμα . Δεν ειναι υποχρεωτικο αλλα καλο ειναι . Α.Μ Υστερογραφο . Ενοειται οτι οι διαθεσεις προς ολους μπλογκερς και συνχολιαστες οι διαθεσεις ειναι καλες γιατι οι οποιες διαφωνιες η και συμφωνες γνωμες καμια φορα ειναι σε θεματα αρχων και οχι προσωπικες .
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορει πολλοι να μην γνωριζουν την φιλοκαλια και τον αγιο Γρηγοριο τον Παλαμα αλλα μπορουν να ξεχωριζουν τους πραγματικους ποιμενες οντως Πατερες απο τους μισθοτους. Εκεινους που θυσιαζοντε για το ποιμνιο τους απο εκεινους που το εκμεταλλευονται αναισχυντα κι ασυστολα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ μονιμη νοοτροπια σου ειναι παρουσα και εδω : Απο τη μια πλευρα ο αδαης Λαος, και απο την αλλη πλευρα ο Σουπερ-Αυθεντικος-Παντογνωστης-Νηπτικος-Ασκητικος-Ησυχαστης-θεοπτης ΠΕΛΕΚΑΝΟΣ !!! Δοξαστε τον !!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ 25 Ιανουαρίου 2013 - 4:26 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν συμφωνείς σε όλα με τον Σωτηρόπουλο, απλά θεωρείς έναν μανιακό αφορισμένο έναν από τους λίγους που πιστεύουν στο Θεό. Και μετά κριτικάρεις την Εκκλησία που δεν είναι αρκετά Ορθόδοξη για τα γούστα σου. Ε ρε Ιωάννης Χρυσόστομος που σας χρειάζεται...
@ 25 Ιανουαρίου 2013 - 4:40 μ.μ.
Πως όμως φίλε μου άνθρωποι που δεν έχουν ιδέα περί της Ορθοδόξου Παραδόσεώς μας θα έχουν ικανά και υγιή κριτήρια ώστε να ξεχωρίζουν τους πραγματικούς ποιμένες από τους προβατόσχημους λύκους; Δες για παράδειγμα τον μακαριστό Φλωρίνης Αυγουστίνο, τον μητροπολίτη Πειραιώς, τον μητροπολίτη Καλαβρύτων, και πολλούς (δυστυχώς) άλλους. Από τους κατεξοχήν δυτικότροπους, και κάποιοι τους χαρακτηρίζουν "ομολογητές της Ορθοδοξίας" - φαντάζομαι τον άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή στον Παράδεισο να ακούει αυτούς τους Αποχετευμένους να αποκαλούν έτσι τον Πειραιώς. Θα γελάει άραγε με την γελοιότητα του πράγματος ή θα κλαίει με την κατάντια της Εκκλησίας που έδωσε τη ζωή του υποστηρίζοντάς την...
(Επίσης ρητορική ερώτηση)
1.Μητροπολίτης θέτει σε αργία ιερέα γιατί στον οικ. προυπολογισμό έτους 2013, μείωσε τα έσοδα. (απο σχόλιο εφημερίδας). Δεν έχει πάρει χαμπάρι ότι τα έσοδα των ναών έχουν μειωθεί κατά 40%, ενω τα έξοδα καθὸλου;
ΑπάντησηΔιαγραφή2.Άλλος μητροπολίτης αυθαίρετα και παράνομα αποφασίζει να κάνει παρακράτηση ποσού απο τον μισθό των ιερέων χωρίς να τους το ζητήσει, χωρίς καμμιά νομιμοποιητική και κανονική βάση,δήθεν για να αντιμετωπίσει κάποια προβλήματα, που μπορεί ενδεχομένως να υπάρχουν, αλλά που προσπαθεί να τα αντιμετωπίσει μόνος του, χωρίς δυνατότητα ελέγχου, και των προβληματικών καταστάσεων και της διαθέσεως των χρημάτων.
3.Σήμερα ο δεσποτισμός έχει τέτοιο χαρακτήρα,κατα μίμηση αυταρχικών διοικητικών προισταμένων.Ελάχιστοι ενδιαφέρονται για την ουσία της Εκκλησίας και της θεολογίας, οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως γραφικοί απο την πλέμπα της δεσποτικής εκκλησίας!
4.Επίσκοποι αδιάφοροι για τους ιερείς τους. Χωρίς διοργάνωση σεμιναρίων για την κατήχηση, την εξομολόγηση, το κήρυγμα, την ποιμαντική εν γένει μέσα σε έναν κόσμο που παραπαίει.Αυτοικανοποίηση για τον συρφετό των επισκεπτών κατα τις μεγάλες εορτές στους ναούς, χωρίς περαιτέρω προβληματισμό. Κινήσεις εντυπωσιασμού, δημόσιες σχέσεις, υποδούλωση στα ανδράποδα της όποιας εξουσίας για να είναι η Εκκλησία ´´in´´. ή για να αντλείται νόημα ζωής και σκοπού....
Να γράψω κι άλλα;
Σ.
Χρυσοστομος δεν χρειαζεται σημερα . Ενας καλος χωρισμος εκκλησιας κρατους που αν γινει δημοψηφισμα θα πιασει πανω απο 70 τοις 100 μια επαναφορα στις επισκοπικες θεσεις των εγγαμων ουτως ωστε να μην ειναι ιδιοκτησια των δηθεν ιερομοναχων που γραφοντε τυπικα σε μια μονη , ενα στοπ στο να θεωρουντε τα χρυσοβουλα και τα φιρμανια τιτλοι ιδιοκτησιας , μια εδω πελεκανε θα εκπλαγεις αρση του αυτοκεφαλου ουτως ωστε το πατριαρχειο να βρεθει με ενα συμπαφες ποιμνιο με ενα εκκλησιαστικο καθεστως σε ολη την χωρα πραγμα που θα κανει το Φαναρι να ριξει νερο στο κρασι του , επισης οπως στην Κυπρο εκλογη επισκοπων με ψηφο κληρου και λαου και μονο απο ιερεις της μητροπολης και ενας ωραιος περιορισμος των μητροπολεων σε αριθμο αναλογο με αυτον του ελληνικου πληθυσμου . Αν γινουν ολα αυτα θα παν τα χριστιανικα πραγματα στην χωρα πολυ καλυτερα . Α.Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που χρειάζεται η Εκκλησία σήμερα είναι ίσως η κατάργηση του Αυτοκεφάλου και η προσάρτησή της πίσω στη Μητέρα Εκκλησία, ώστε να τηρηθεί επιτέλους η κανονικότητα, και οι αιρετικοί που δηλητιριάζουν το ποίμνιο -είτε υπό τη μορφή ομάδων (οργανώσεις) είτε μεμονομένοι (Σωτηρόπουλοι, Σεραφείμηδες, κ.λπ..)- να αφορίζονται και να μην επιτρέπεται να εισέρχονται σε ναό ή να έχουν το παραμικρό πάρε-δώσε με τους πιστούς, αλλιώς να αφορίζονται αμφότεροι (όπως ορίζουν οι θεοφόροι Πατέρες). Όπως επίσης και να απαγορέψει στον κάθε τυχάρπαστο τυχοδιώκτη να κηρύτει και να κατηχεί, χωρίς την άδεια του οικείου επισκόπου. Αλλά κι όταν ο άνθρωπος αυτός πέφτει εις την αίρεση του νεοζηλωτισμού (και σε οποιαδήποτε αίρεση φυσικά, απλώς ο νεοζηλωτισμός είναι πιο ύπουλος) και ο επίσκοπος τον αφήνει, τότε ο μεν να αφορίζεται και ο δε να καθαιρείται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή η οργανωσιακή ανοησία με την εκλογή επισκόπων από το λαό ώστε να βγάζουν οι οργανωσιακοί όχλοι τον επίσκοπο της αρεσκείας τους απαγορεύεται από τους Κανόνες (13ος της εν Λαοδικείας) γι' αυτό ακριβώς τον λόγο.
Αυτό που εν τέλει έχει ανάγκη η Εκκλησία μας είναι να απαγκιστρωθεί από τους διαφόρους κύκλους -θρησκευτικούς και κοσμικούς- που την επιβουλεύεται και να συνεχίσει την πορεία της σύμφωνα με το Ευαγγέλιο και την Ιερά της Παράδοση. Ο κόσμος θα ακολουθήσει (ποιον θα ακολουθήσει εξάλλου, τον Χριστό ή τον Σαμαρά;).
Και όσοι δεν αρέσκονται στην Εκκλησία των Πατέρων, την Ορθόδοξη ήτοι, μπορούν κάλλιστα να περιάγουν αλαφιασμένοι την θάλασσα και την ξηρά μπας και βρουν κανέναν ταλαίπωρο να τους επιβεβαιώσει τον ναρκισσισμό. Ο Θεός εξάλλου ήδη εργάζεται με τους λίγους πιστούς που απομένουν, όπως τότε με τον κατακλυσμό, το πιστό υπόλοιπο.
Απλά, ξεκάθαρα πράγματα.
Πελεκανε ακομα και ενα αλογο ζωο καταλαβαινει αν καποιος το αγαπαει ποσο μαλλον ενας ανθρωπος. Με αυτα που γραφεις δείχνεις οτι αγνοεις τα βασικοτερα στοιχεια Ορθοδόξου ήθους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕαν υπηρχε αναγκη και λογος αποτειχισεως, ο αγιος Μαρκοςο Ευγενικος θα ειχε αποτειχιστει.Το ιδιοκαι ο αγιος Μαξιμοςο Ομολογητης, δεντο εκανε ακομα και οταν του εκωψαν χερι και γλωσα.Δεν αποτειχιστικεουτε ο γ. Πορφυριος ουτε ο γ. Παισιος. Γιατι? Την Εκκλησια δεν την εγκαταλειπουμε γιατι ετσι μας καπνισε. Δεν τους κανουμε το χατιρι.Ο αγίος Μαρκος εδηλωνε οτι δεν ειχε αδερφους τους λατινοφρωνες, αλλα δεν εγκατελειψε τον αζυμιτη πατριαρχη της Κων/πολεως. Η εναντιωση στην πλανη της συμπροσευχης με ετεροδοξους και τα συναφη αυτη,ς εχουν νοημα μεταξυ μελλων της Εκκλησιας και υπο την αυτη ανωτατη Εκκλησιαστικη αρχη. αλλοιως, θα ειχαν αποτειχιστει οι οντως ταπεινοι και αγιοι και αναζητητες της θεωσεως των.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤωρα ηρθα απο βολτα διαβασα το μανιφεστο του Πελεκανου . Ενα λεω . Δοξα να εχει η Παναγια που στην γενικη διευθυνση ειναι οι Φαναριωτες που ειναι φειδωλοι στο μετρο του αφορισμου με τοσους αιωνες διπλωματικη πειρα γιατι αν ηταν οι βασιλικοτεροι του βασιλεως ανθρωπος δεν θα ειχε μεινει χωρις να αφοριστει . Πχ αμφιβαλεις για τα λεγομενα για τον Ιησου του Ναυη ; Αφορισμος . Ειχες θεια που ηταν συνδρομητρια της ζωης το 70 ; Αφορισμος . Δεν πιστευεις στην τελετη του Αγιου Φωτος ; Αφορισμος . Σχολιασες στην αποτειχιση ; Αφορισμος . Επαιξες πρεφα με παλαιοημερολογητη ; Αφορισμος . Σου διαβασε η γειτονισα για την πλακα το φλυτζανι ;Αφορισμος . Και παει λεγοντας . Γιατι οταν αρχισει βεβαια κατι η ιστορια δειχνει οτι δεν τελειωνει . Προς ολους τους βασιλικοτερους του βασιλεως . Ο αφορισμος ειναι το εσχατο οπλο της εκκλησιας . Η ατομικη της βομβα . Με τα κριτηρια που εθεσε ο σχολιαστης των 8 και 26 θα ειχαν μεινει στην εκκλησια λιγοτεροι απο τους οπαδους του Πανιωνιου . Αν ειναι να αφοριζοντε οσοι πιανουν θρησκευτικη κουβεντα σε ιστολογια , οσοι ειναι υπερ της εκλογης επισκοπων με ψηφο η οσοι στο youtube ειδαν εκπομπες ακομη και αιρετικων εγω σου λεω θα επρεπε οι μητροπολεις να εχουν υπηρεσιες ειδικα για αφορισμους και καθαιρεσεις που να δουλευουν υπερωριες . Δοξα τω Θεω δεν συμβαινει ετσι . Και ο ΑΜ ειναι στην εκκλησια και ο Πελεκανος και αυτος που παιρνει κατα γραμμα την γραφη και αυτος που δεν πολυπιστευει στην Παλαια Διαθηκη και αυτος που αναβει καντηλια στον Ραφαηλ τηςΜυτιληνης και αυτος που τον θεωρει ανυπαρκτο . Η εκκλησια δεν μπορει να γινει αστυνομια σκεψης . Παντως σε δικαιολογω Πελεκανε γιατι εισαι ακομη φοιτητης και δεν ξερεις ακομη οτι αλλο οι κανονες και αλλο να κουμανταρεις κοσμο . Εκει θελει διπλωματια , Αντε καληνυχτα και καλο weekend A.M
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ θλιβερός ο Πελεκάνος και επικίνδυνος για τη δημόσια υγεία με τα μυαλά που κουβαλάει. Είναι η ενσάρκωση του εκκλησιαστικού χρυσαυγίτη, η σύγχρονη έκδοση του ιεροεξεταστή, το φασιστοειδές αγκάθι στο σώμα της Εκκλησίας, ο ιδεολογικός απόγονος των Αρχιερέων και Γραμματέων. Ο ψυχοπαθολογικός του εφιάλτης, που τον κατατυραννεί και τον καταβασανίζει, πότε με τον Σωτηρόπουλο πότε με τις Οργανώσεις πότε με τον Σεραφείμ και πότε με τον Καντιώτη είναι απόδειξη της αρρωστημένης εωσφορικής του εγωπαθείας και εχθροπαθείας, και της παντελούς έλλειψης αγάπης προς τους αντιφρονούντας. Του συνιστούμε να μετοικήσει και να εγκλεισθεί για ένα διάστημα σε Μοναστήρι του Αγίου Όρους, κοντά σε έμπειρο πνευματικό γέροντα, μήπως μπορέσει και απαλλαγεί από τις βασανιστικές εμμονές και τους εφιάλτες του.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ 26 Ιανουαρίου 2013 - 11:33 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ Φίλε για τα καλά σου λόγια και τις συμβουλές. Έχω ήδη φροντίσει για το καλοκαίρι ένα μήνα αποτοξίνωση σε κατασκήνωση ελληνοχριστιανικής οργάνωσης προς επιδιόρθωσιν ελληνοχρισιανικής και ηθικής βιοτής. Ήδη έχω μουστάκι και χωρίστρα. Ένα κουβά ψυχοφάρμακα ακόμα και θα γίνω γνήσιος Ορθόδοξος σαν τον άγιο Πειραιώς, να βρίζω και να μισώ όλο τον κόσμο κι εγώ βρε αδελφέ.
Ειναι μεγαλη η επιτυχια διαφορων Πτηνων, να εχουν καταφερει σοβαρους ανθρωπους, να αφιερωνουν χρονο και φαια ουσια, και να απαντουν σε αυτα, προσφεροντας τους την πολυποθητη καταξιωση.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ 26 Ιανουαρίου 2013 - 5:07 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην κοροιδεύεις Φίλε, μ' αυτά τα προσόντα μπορεί κανείς να γίνει αρχηγός παρεκκλησιαστικής οργανώσεως και να ηγήται πνευματικά και κοινωνικά χιλιάδες κόσμου. Ξέρεις για τι κέρδος -πνευματικό φυσικά, μην πάει ο νους σου πουθενά αλλού- μιλάμε; Τώρα που το σκέφτομαι...
Αντε με το καλο ! Καλη επιτυχια ! Και να ονομασης την Οργανωση σου "ΝΕΦΕΛΟΚΟΚΚΥΓΙΑ" !
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος Διογένη / Ε.Μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε σχόλιό σου στην προηγούμενη ανάρτηση «Παράθυρο στον κόσμο...» ραίνεις με ροδοπέταλα τον Πελεκάνο ως άνθρωπο πνευματικό και απελευθερωμένο. Έχω δύο απορίες:
Α. Εξακολουθείς να χαίρεσαι με το "υψηλό" και "ανεβασμένο" επίπεδο του διαλόγου του Πελεκάνου, έπειτα και από τη δημοσιοποίηση του ιδεολογικού του μανιφέστο (25 Ιανουαρίου 2013 - 8:26 μ.μ.);
Β. Δεν σε τρομάζει "η αυστηρή - ευσεβιστική - ηθικιστική τήρηση του νόμου", που οραματίζεται ο Πελεκάνος με την αλόγιστη επιβολή της ποινής του αφορισμού προς κάθε αντιφρονούντα;
@ 26 Ιανουαρίου 2013 - 9:03 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό, αλλά για λόγους μάρκετινγκ πρέπει να είναι πιο μπρουτάλ, κάτι σαν "αντιχριστομάχοι" ας πούμε, να βλέπει ο παρανοϊκός φονταμενταλιστής να παθαίνει την πλάκα του.
@ 27 Ιανουαρίου 2013 - 12:51 μ.μ.
Κοίτα έρωτα με εμένα! Αυτό που είπα είναι ότι πρέπει να τηρούμε τους Κανόνες που έφτιαξαν οι θεοφόροι Πατέρες. Έστω και με οικονομία, αλλά να τους τηρούμε. Διότι τους φτιάξανε οι Πατέρες του Κανόνες με σκοπό να προστατεύσουν την Εκκλησία από το να έχει τα σημερινά της χάλια. Αν το βρίσκεις αυτό "αυστηρή - ευσεβιστική - ηθικιστική τήρηση του νόμου" τότε τι να πω. Έλα κι εσύ στην οργάνωση που θα φτιάξω, να σώζουμε την Ορθοδοξία together.
Καθε ενας που θα γραφεται στην Οργανωση, θα πρεπει υποχρεωτικως να εμβολιαζεται ! Υπαρχει και η νοσος των Πτηνων !
ΑπάντησηΔιαγραφήΠελεκάνε, μέσα στο σημερινό χάλι της Εκκλησίας μερίδιο ευθύνης έχεις και συ με τις νοσηρές ιδέες και αντιλήψεις που εκφράζεις.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ 27 Ιανουαρίου 2013 - 10:49 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ νόσος των Πτηνών δε με φοβίζει, η νόσος των Χαζών είναι που μ' ανησυχεί...
Στο χωριο μου, τους χαζους, τους λενε χα'ι'δευτικα, "Χαζοπουλια" !
ΑπάντησηΔιαγραφή