φωτογραφίες: Ιδιωτική Οδός
Χθες και σήμερα το Ίδρυμα Άρτος Ζωής πραγματοποιεί στο Γαλλικό Ινστιτούτο της οδού Σίνα, διήμερο συνέδριο με θέμα: Η επιστροφή της ηθικής. Παλαιά και νέα ερωτήματα.
Πρόκειται για το ετήσιο συνέδριο του Άρτου Ζωής που καθιέρωσε τα τελευταία χρόνια ο πρόεδρος του Σταύρος Ζουμπουλάκης μέσα στον Δεκέμβριο, κι αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον.
Μάλιστα, ο Στ. Ζουμπουλάκης έχει βάλει στόχο - και τον επιτυγχάνει - σε κάθε συνέδριο να έχουν εκδοθεί τα πρακτικά του προηγούμενου, κι αυτό αποτελεί πραγματική συμβολή και αποδεικνύει τη σοβαρότητα με την οποία εργάζονται στο Άρτος Ζωής.
Το πλήρες πρόγραμμα του φετινού συνεδρίου μπορείτε να δείτε εδώ.
Επισημαίνω το υψηλό επίπεδο των εισηγήσεων, τον ουσιαστικό διάλογο κοινού και εισηγητών μετά από κάθε συνεδρία, την σοβαρή ατμόσφαιρα που κυριαρχεί στα συνέδρια αυτά, όπου δεν τίθεται θέμα αυτοπροβολής ή αυτοδικαίωσης, αλλά το ζητούμενο είναι πάντα η αλήθεια, η επιστημονική και η βιβλική.
Και βέβαια το γεγονός ότι στο ακροατήριο υπάρχουν και άνθρωποι που δεν έχουν σχέση με τις βιβλικές σπουδές και με την Εκκλησία γενικότερα δεν είναι διόλου αμελητέο.
Κι ακόμα, ότι ο Ζουμπουλάκης με το συνέδριο αυτό επαναφέρει το μέγα θέμα της Ηθικής, κάτω από ένα σοβαρό πρίσμα, επίσης δεν είναι λίγο.
Σήμερα το πρωί παρακολούθησα την συνεδρία στην οποία μίλησαν οι:
- π. Θεόδωρος Κοντίδης, ιερέας της Καθολικής Εκκλησίας, με θέμα: Ο κλάδος της ηθικής θεολογίας στα πλαίσια της Καθολικής Εκκλησίας κατά τα πενήντα τελευταία χρόνια
- Αργύρης Πέτρου, λειτουργός της Ελληνικής Ευαγγελικής Εκκλησίας και καθηγητής πρακτικής θεολογίας στο Ελληνικό Βιβλικό Κολέγιο,με θέμα: Κυρίαρχες θεωρήσεις και σύγχρονες τάσεις στη θεολογική ηθική των Διαμαρτυρομένων.
- Θανάσης Ν. Παπαθανασίου, αρχισυντάκτης του περιοδικού Σύναξη, με θέμα: Χαμένοι στην ηθική. Στάσεις της σύγχρονης Ορθόδοξης θεολογίας.
Ξεχωριστή ήταν και η εισήγηση του Σταύρου Ζουμπουλάκη, ο οποίος αναφέρθηκε στην χριστιανική ηθική ως ηθική της ευθύνης, κατά τον μεγάλο γερμανό θεολόγο του 20ου αι.Ντήτριχ Μπονχαίφφερ.
Εύχομαι και πιστεύω τα συνέδρια αυτά, τώρα που απέκτησαν ρίζα να αποκτήσουν και διάρκεια.
Π.Α.Α.
Παναγιώτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήμπορείτε να μας πείτε ποιό είναι το όφελος να παρακολουθεί κανείς αυτά τα συνέδρια;
Εαν ως ωφέλεια εννοεί κάποιος την ατομική του ικανοποίηση, τότε αυτά τα συνέδρια ρίναι περιττά. Αν όμως σ'αυτά τα συνέδρια συναντάνται άνθρωποι του σήμερα τότε αναπύσσεται γόνιμος διάλογος με τεράστια σημασία για πολλούς χώρους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙφινόης
Πρός Ιφινόης
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν οι του "άνθρωποι του σήμερα" είναι όντως "άνθρωποι του Χριστού", θα συμφωνήσω μαζί σας.
Γνωρίζουμε ότι, όλα τα συνέδρια που γίνονται με άνθρωπους του σήμερα, δεν είναι μόνο περιττά, αλλά και επιβλαβές.
Ο άνθρωπος του Χριστού, είναι διαχρονικός και επίκαιρος. Ενώ ο άνθρωπος του σήμερα δεν ξέρει κυριολεκτικά, τι του γίνεται.
Δε ξέρω πως ορίζεται για εσάς ο άνθρωπος του Χριστού Φίλε,πάντως για μένα άνθρωπος του Χριστού δε μπορεί να είναι ένας εσωστρεφής απομονωμένος μισάνθρωπος που νομίζει πως κατέχει τη μόνη αλήθεια και αρνείται να δει πέρα από τη μύτη του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ Για απόφοιτο Δημοτικού παρατηρώ πως έχετε μεγάλη εξοικείωση με το Διαδίκτυο και άποψη επί παντός επιστητού και μη..
Επειδη ακριβώς ο άνθρωπος του σήμερα δεν ξέρει τί του γίνεται οι χριστιανοί οφείλουν να τον συναντήσουν στην πραγματικότητά του. Διάλογος με φανταστικές καταστάσεις όσο ιδανικές κι αν τις φανταζόμαστε δεν γίνεται.Ο διάλογος εκ μέρους των χριστιανών είναι απρουποθετος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν ο Θεός διαλέγεται με το δημιούργημά του δεν απαιτεί εκ των προτέρων καμμία αλλαγή, αυτή ακολουθεί την συνάντηση, με την δυνατότητα κάθε φορά το δημιούργημα να στραφεί αλλού κι ο Θεός να επιμένει!!!!
Ιφινόης
Πρός @Ιφινόης
ΑπάντησηΔιαγραφήΩς άνθρωπο του Χριστού, μπορούμε να ορίσουμε μόνο εκείνον, που είναι πραγματικά ενωμένος μαζί Του. Δηλαδή, εκείνον που τον γνωρίζει προσωπικά εν εαυτόν.
Αν αυτό υπάρχει στό πρόσωπό σας, ή στα πρόσωπα άλλων που ασχολούντε με οποιονδήποτε διάλογο, φίλε, τότε συμφωνώ απόλυτα με αυτά που γράψατε.
Αν όχι, τότε υπάρχει φρικτή πλάνη, και υφίσταται μεγάλη βλάβη αμφοτέρων πλευρών
Υ.Γ
Είμαι όντως απόφοιτος δημοτικού και μόνο. Αν θέλετε, το πιστεύετε.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρός @pelekanos92
ΑπάντησηΔιαγραφήΒεβαίως φίλε μου, καλοδεχούμενος στον διάλογο.
Το αντίθετο του φωτός είναι το σκότος. Αν ένας άγιος είναι φώς, ένας που δεν είναι άγιος, τί μπορεί να είναι φίλε; Το αντίθετο της γνώσεως είναι η αγνωσία. Αν ένας άγιος κατέχει γνώση Θεού, ένας που δεν είναι, τι μπορεί να κατέχει φίλε;
Δεν υπάρχουν "γρίζες ζώνες", το έχουμε ξαναπεί νομίζω.
Και αμόρφωτος είναι οπωδήποτε εκείνος, που δεν είναι άγιος, κι ας κατέχει όλες τις γνώσεις του κόσμου.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρός pelekano92
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε είναι αδύνατον να έχετε ορθή κρίση επί του θέματος, διότι όχι μόνο διότι δεν είσθε άγιος, αλλά ουτε και θέλετε να γίνετε.
Οι Άγιοι Απόστολοι του Κυρίου και οι μετάπειτα Αγίοι Πατέρες, ήθελαν να γίνουν μαθητές Του και έγιναν, ακολουθώντας τον δρόμο του διδάσκαλού τους.
Εσείς θέλετε να γίνετε άγιος με τους δικούς σας τρόπους, όχι με τον τρόπο που δίδαξε ό ίδιος ο Κύριος και οι Αγίοι Πατέρες της Ορθοδοξίας μας.
Η στενή και τεθλιμμένη οδό είναι μόνο γιά τολμηρούς, που ξέρουν τι θέλουν και τι δεν θέλουν, φίλε.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή@pelekanos92
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε, σε καμμία περίπτωση δεν χαλάσουμε την ωραία μας συζήτηση.
Η αλήθεια όμως είναι πρέπον να λέγεται. Πρός έλεγχον της πλάνης, του σκότους και του ψεύδους που επικρατεί ανάμεσά μας.
Με τις αντιλήψεις σας εκφράζετε ξεκάθαρα, πανθρησκειακό φρόνημα. Όλοι οι δρόμοι, λένε, οδηγούν στον Θεό. Πίστευε, λένε, ό,τι θέλεις, μόνο μην είσαι μονόδρομος.
Σχετικοποιείτε την αλήθεια του Ευαγγελίου και τοποθετείτε την Ορθοδοξία στό επίπεδο θρησκειών που είναι ανθρώπινα δημιουργήματα.
Και όλα αυτά γιά χάριν της κενής δόξας.
Quo vadis, φίλε;
Αγαπητέ του ´´Δημοτικού``,πιστεύετε πως ο Μ.Βασίλειος μετείχε στους διαλὸγους με την συνείδηση αγίου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΙφινὸης
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Ιφινόης
ΑπάντησηΔιαγραφή@pelekanos92
O Mέγας Βασίλειος δεν συμμετείχε στους διαλόγους με συνείδηση αγίου, αλλά με εξαγιασμένη συνείδηση. Κάτι που σ εσάς λείπει, φίλε.
Η Αλήθεια δεν είναι αντικειμενική φίλε, είναι υποκειμενική. Με αυτά που γράψατε επιβεβαιώνετε εσείς ο ίδιος του Λόγου το αληθές και το ψεύδος του προσώπου σας.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή@pelekanos92
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποχωρείτε διότι δεν έχετε διάθεση γιά Αλήθεια και συνεπώς ούτε και γιά Αγάπη έχετε.
Επόμενο είναι λοιπόν, να αισθάνεστε ότι είμαστε εκτός θέματος, διότι είσαστε εκτός αλήθειας.
Αν σας απωθεί η θέα του προσώπου σας, μπορείτε να την αλλάξετε.
Τι άλλο να σας πω;
Αν σας αρέσουν οι άνθρωποι που « χαΐδεύουν» τα αυτιά σας. Πηγαίνετε όπου αγαπάτε. Η λέξη ελευθερία σημαίνει, ελεύθειν όπου εράν.
Φίλε
Eίναι τραγικό ότι κάποιοι ταυτίζουν τη γνώμη τους με την αλήθεια
ΑπάντησηΔιαγραφήΧωρίς ντροπή
Κι όσο αγαπητοί και να νομίζετε πως η άποψή σας είναι ο Χριστός (η αλήθεια δηλαδή)απλά νομίζετε
Φυσικά και εγώ και όπως και οι υπόλοιποι είμαι τυφλός, νεκρός κτλ που δεν βλέπω πως η γνώμη σας είναι ο Χριστός
Ας δώσουμε και στον Δημήτριο μία απάντηση...
ΑπάντησηΔιαγραφή"Γνώμη" Χριστού έχουν εκείνοι που Τον αγνοούν. Eκείνοι που Τον γνωρίζουν φίλε, έχουν Γνώση Χριστού.
Κάτι που εσάς σας λείπει αγαπητέ. Οπως και σε κάποιον αρχιμανδρίτη που σχολιάζει εδώ ψευδώνυμα κι ανώνυμα και στον @Ιφινόη που το πραγματικό του όνομα έχει σχέση με την Παναγία.