Πίνακας του Κώστα Στάμου |
Οι παραστάσεις του θεατρικού έργου Corpus Christi σταματάνε οριστικά, όπως διαβάζουμε, αφού ο σκηνοθέτης δέχεται απειλές και για τη ζωή του, ενώ απειλές δέχονται και οι γονείς του στους οποίους κάποιοι ("χριστιανοί"; χρυσαυγίτες; άλλοι;) διεμήνυσαν ότι «θα στείλουμε τα μέλη του παιδιού σας σε ένα κουτί»!
Όχι "θα σκοτώσουμε το γιό σας", αλλά θα σας τον στείλουμε πακέτο!
Άρα η νίκη των διαμαρτυρηθέντων είναι περιφανής!
Τώρα μπορούμε με ...νηφαλιότητα να δούμε μερικές παραμέτρους του πράγματος.
- Ο σκηνοθέτης της παράστασης Λαέρτης Βασιλείου δεν είναι άμοιρος εκκλησιαστικής ζωής, αφού όπως ο ίδιος ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ μας αποκάλυψε (με σχετικό ανακοινωθέν στις 12/6/2012), είναι γιός του Ηλία Βασιλείου, ο οποίος επί σειρά ετών διετέλεσε νεωκόρος στον Ι. Ναό Αγίου Δημητρίου Πειραιώς. Ο Σεβ. Πειραιώς προσάπτει στον σκηνοθέτη τουλάχιστον αγνωμοσύνη, μιας και η Εκκλησία περιέθλαψε και εψώμισε την οικογένειά του, κι εκείνος υπογράφει την σκηνοθεσία μιας βλάσφημης παράστασης. Πώς έφτασε στο άλλο άκρο - από το ιερό (του ναού) στο ανίερο (της θεατρικής σκηνής) - ο γιός του νεωκόρου; Ο Θεός γνωρίζει...
- Ο Σεβ. Πειραιώς κατέθεσε μήνυση εναντίον των συντελεστών της παράστασης, άρα και εναντίον του γιού του πρώην νεωκόρου της Μητροπόλεώς του υποθέτω, επικαλούμενος τους νόμους του κράτους. Με δεδομένο ότι έχει προβεί τελευταίως και σε άλλες μηνυτήριες αναφορές ο Σεβασμιώτατος (εναντίον των Καθολικών κ.α.) θέτω τον θεολογικό προβληματισμό: Ο Επίσκοπος μπορεί, βάσει των νόμων έστω, να προβαίνει σε μηνύσεις; Και μέχρι πόσες;
- Ο Σεβ. Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης Παύλος σε κείμενό του για την παράσταση - όπου εκφράζει κάποιες σωστές θέσεις - με προβλημάτισε με ορισμένους χαρακτηρισμούς για τους συντελεστές της παράστασης:
"Ενοχλείσαι από το κατάντημα των ανθρώπων, από την απίστευτη διαστροφή της ψυχής τους, από τα θλιβερά απωθημένα και τις μειονεξίες τους...
Ο Χριστός σου ΔΕΝ κινδυνεύει από τα θλιβερά αυτά ανθρωπάρια, από τα γυναικάρια και τα ανδρείκελα που ισχυρίζονται ότι κάνουν τέχνη... Ο Χριστός δεν κινδυνεύει από τα θλιβερά αυτά ανθρωπάρια. Δεν κινδυνεύει από την αναισχυντία των άθεων και των διεφθαρμένων".
Ο θεολογικός μου προβληματισμός είναι κατά πόσον χείλη Αρχιερέως μπορούν να εκστομίζουν τέτοιους χαρακτηρισμούς για συνανθρώπους, όταν ο ίδιος ιεράρχης στο κείμενό του πιο κάτω εκφράζει συνοπτικώς την χριστιανική ανθρωπολογία:
"Δεν είναι ο άνθρωπος εικόνα του Χριστού όποιος και εάν είναι; Δεν είναι ένας μετανάστης, ένας πρόσφυγας, ελάχιστος αδελφός του Χριστού;
Δεν είναι ο «πλησίον» της Παραβολής του Καλού Σαμαρείτη;".
- Τέλος, καταδικάζοντας ο Σεβ. Σισανίου την συμμετοχή της Χρυσής Αυγής στις διαμαρτυρίες έξω από το θέατρο Χυτήριο, τονίζει εμφαντικά:
"Κάθε εναγκαλισμός και χάϊδεμα χριστιανού η πολύ περισσότερο ιερωμένου προς την Χρυσή Αυγή δείχνει μπέρδεμα φρικτό και ακύρωση της πίστης".
'Αραγε φωτογραφίζει ο άγιος Σισανίου τον συναδελφό του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ, ο οποίος δεν αρνήθηκε τη συμπαράσταση Χρυσαυγιτών βουλευτών κατά την κατάθεση της μήνυσης του εναντίον των συντελεστών της παράστασης;
Π.Α.Α.
Υ.Γ. Κάποιοι ιεράρχες που κράτησαν ...αποστάσεις - με δηλώσεις τους στο amen - από τους διαμαρτυρόμενους και τον μηνυτή Μητροπολίτη Πειραιώς, διατήρησαν επιμελώς την ανωνυμία τους...
Αντίχριστε Ανδριόπουλε ξανασταυρώνεις το Χριστό με τα όσα ερεύγεται το βρωμόστομά σου! Είθε να σε ελεήσει ο Θεός!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Προκληση για όλους μας πάντως είναι να αγαπήσουμε και τους συντελεστές της παράστασής και τους ''χριστιανους''-χουλιγκανς και τους χρυσαυγιτες και τον Πειραιώς! Εξαιρετικα δύσκολο αλλά αυτό είναι η Πιστη μας πως να το κάνουμε!
ΑπάντησηΔιαγραφή''Αγαπάτε αλληλους'' λόγος του Ιδρυτη της Εκκλησιας!
Και πως μπορείς να αγαπήσεις τον πρώτο σχολιαστή; Οντως μεγάλη προκληση κ.Ανδριοπουλε!
ΔιαγραφήΣχιζοφρένεια και χουλιγκανισμός σε όλο του το μεγαλείο!
Έπρεπε να έβριζαν τον πατέρα και τη μάνα του μητροπολίτη Σιατίστης με χυδαίες ύβρεις και θα σου λεγα μετά εγώ αν εξέφερε πληθωρικούς λόγους περί αγάπης ο δέσποτας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρός όλα τα εξυπνοπούλια, παντελονάδες, ρασοφόρους και μητροφόρους που λαλούν και αλαλάζουν και χτυπιούνται...
ΑπάντησηΔιαγραφή«Ο δρόμος του Χριστού είναι να αγαπάμε όλους τους ανθρώπους και αυτούς, που μας αγαπούν και αυτούς που μας μισούν. Να έχετε πραότητα και αν σας προσβάλλη ο άλλος, να μη θέλετε να τον εκδικηθείτε, αλλά να τον συγχωρείτε και να του δείχνετε καλοσύνη. Και με την αγάπη, που θα του δείξετε, θα τον υποχρεώσετε να σας ζητήση συγγνώμη, εάν βέβαια είναι άνθρωπος με συνείδηση. Γιατί, παιδιά μου, από το καλό έρχεται καλό, από το κακό ποτέ δεν έρχεται καλοσύνη. Γι’ αυτό και σεις μη μαλώνετε με έναν άνθρωπο, που θα σας πειράξη, γιατί θα πληθύνη το κακό, αλλά δείξετε του καλοσύνη για να ηρεμήση και να έχετε μισθό από τον Θεόν.
“Αλλήλων τα βάρη βαστάζετε” μας λέγει ο Χριστός.
Άγιος Γεώργιος Καρσλίδης (+1959)
"Πώς έφτασε στο άλλο άκρο - από το ιερό (του ναού) στο ανίερο (της θεατρικής σκηνής) - ο γιός του νεωκόρου;"
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα.. εδώ έχουμε ιστορικό προηγούμενο και δεδικασμένο! ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ Ή ΟΧΙ ΟΙ "ΑΔΕΛΦΟΙ ΞΗΡΟΙ..." ΠΑΠΑΔΟΠΑΙΔΕΣ, ΚΑΤΑ ΣΑΡΚΑ, ΟΝΤΕΣ, ΑΠΟ ΤΑ "Χριστός-Ελλάς..." ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΑ ΤΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΗ;;; ΓΙΑΤΙ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΤΟΝΙΖΕΤΑΙ ΑΥΤΗ Η ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΥΤΗΣ; ΜΗΠΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΘΙΓΟΥΝ ΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΑ ΒΑΘΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΟ ΚΑΠΕΛΛΩΜΑ ΠΟΥ ΑΥΤΗ ΑΥΤΟ-ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΕΧΕΙ ΔΕΧΤΕΙ ΣΤΗΝ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ ΤΗΣ;;;
Και φυσικά έχουν δικαίωμα να προσφύγουν στην δικαισούνη οι Ιεράρχες. Πόσοες φορές; Όσες φορές σηκοφαντείται το όνομα του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Πειριαώς υποδειγμα ιεράρχου.
Την ευχή του να έχουμε.
Κάποια μέρα θα γίνει μάρτυρας.
Ας τον ακολουθήσουν και άλλοι.
Ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ διαψεύδει τα περί της κοινής μήνυσης με βουλευτές της Χρυσής Αυγής κατά του θεατρικού έργου «Corpus Christi».
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε διάφορα blogs γράφεται ότι ΄΄ο μητροπολίτης συνοδεύονταν μάλιστα στο Αστυνομικό Τμήμα από βουλευτές της Χρυσής Αυγής και συγκεκριμένα από τους κ. κ. Χρήστο Παππά, Πολύβιο Ζησιμόπουλο, Παναγιώτη Ηλιόπουλο και Ευστάθιο Μπούκουρα''.
Μιλώντας στο ΄΄Αγιορείτικο Βήμα΄΄ διευκρίνισε ότι, τη μήνυση την κατέθεσε προσωπικά, ''οι βουλευτές της ΄΄Χρυσής Αυγής΄΄, έμαθαν και ήρθαν για συμπαράσταση ', είπε ο Σεβασμιώτατος.
Ο Μητροπολίτης Σεραφείμ κατέθεσε μήνυση κατά των συντελεστών του θεατρικού έργου για «κακόβουλη βλασφημία».
''Ζήτησα από την αρμόδια όργανα της πολιτείας να εφαρμόσουν τον ποινικό νόμο που προβλέπει το σεβασμό και προστασία της προστασία του θρησκευτικής ειρήνης .Όταν εξυβρίζεται ο θεός μας τουλάχιστον είμαστε υποχρεωμένοι να ζητήσουμε να εφαρμοστούν οι νόμοι του κράτους'', επισήμανε ο Ιεράρχης. και συμπλήρωσε ''ενιστάμενοι τελούν σε αγνοούν του ισχύοντος νομικού πλαισίου κατά στον καταστατικού χάρτη της εκκλησίας της Ελλάδας 590 1977 ότι δεν απαιτείται η άδεια της εκκλησιαστικής αρχής για τη προσφυγή σε δικαστική προστασία και επομένως θεωρώ ότι πλήττεται βαναύσως η προσωπικότητα μου εκ της αναποδράστως επερχομένης και στην ελαχιστότατα του ζημία εκ της απαραδέκτου και αισχίστης απομοιώσεως του θεανδρικού προσώπου εις το οποίο ανήκει όλη η ζωή μου.''
''Φασίστες είναι όσοι εχθρεύονται κινήσεις που στοχεύουν στην εφαρμογή των νόμων του κράτους'', κατέληξε.
http://www.newsbomb.gr/prionokordela/ellada/story/243816/serafim-oi-xrisavgites-irthan-monoi-toys-i-minisi-einai-prosopiki
Μπράβο στον Πειραιώς ρε παιδιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήαληθινός Ιεράρχης.Μπράβο του!!!
Ο Πειραιώς ως (και) Νομικός που είναι μάλλον βλέπει τα πράγματα από τη νομική τους πλευρά! Ο Χριστός όμως συμπλήρωσε με ουσία το νομικό πνεύμα των Φαρισαίων! Οι χριστιανοί έναν υπερνόμο θα πρέπει να έχουν την αγάπη χωρίς όρια και διακρίσεις! Νηφάλια προσέγγιση κάνει ο Σιατίστης αν και τα περι ανθρωπαρίων τον έκαναν λιγάκι ανακόλουθο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιτέλους! Βρέθηκε κάποιος καρδιογνώστης που απεφάνθη (εν Πνεύματι Αγίω εννοείται) για το ποιος ευθύνεται για το κατάντημα των ακροαριστερών δολοφόνων αδελφών Ξηρών! Μα ο Καντιώτης φυσικά και τα κατηχητικά του...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλτατε, εύγε! Σου είμαστε ευγνώμονες που μας άνοιξες τα μάτια. Όμως εκτός από τον προτεστάντη τον Καντιώτη και τα σκοταδιστικά κατηχητικά του, δεν νομίζεις πως φέρουν ευθύνη για τους Ξηρούς και τα φασιστικά ανδρείκελα και θλιβερά ναζιστικά ανθρωπάρια της Χρυσής Αυγής; Επομένως προτείνω να τεθεί η φασιστική αυτή συμμορία εκτός νόμου, ώστε να μην βγουν άλλοι Ξηροί στο μέλλον, μιας και από το μίασμα τον Καντιώτη απαλλαγήκαμε ήδη. Φαντάζομαι πως προσυπογράφεις την προοδευτική πρότασή μου. Στο πλαίσιο πάντα της ελευθερίας του λόγου και μιας εναλλακτικής αριστερής προοπτικής απελευθέρωσης από το αδιέξοδο της χριστιανοφασιστικής αντιδραστικής ελλαδικής κοινωνίας και της πλουτοκρατικής ιμπεριαλιστικής ολιγαρχίας των διεθνών τοκογλύφων και του Μνημονίου.
Μα, φίλτατε 16 Οκτωβρίου 2012 10:36 μ.μ., και ο μακαρίτης Καντιώτης "Χρυσαυγίτης" ήταν, των αναλογιών φυσικά τηρουμένων εκ πολιτικής κυρίως σκοπιάς! δεν δίδασκε ή μάλλον ούρλιαζε Χριστός-Ελλάς;;; τα ίδια δεν εδίδαξε και η καταστήσασα αυτόν Μητροπολίτη επταετής Χούνς;;;(Χούνς,της Χουντός, ανώμαλο τριτόκλιτο ουσιαστικό). Ομπρέλες είναι αυτά είτε δεξιά είτε αριστερά τις ονομάσεις τις ιδεολογίες... οπότε οι εν λόγω δεν άνθεξαν τη στέγη της μιάς ομπρέλλας, της Καντιωτικής, και είπαν να τεθούν υπό την -ιδεολογική πάντοτε- προστασία της αντίπερα όχθης και ακόμα παραπέρα...!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι λυπηρό να λέμε πράγματα χωρίς πρώτα να ερευνούμε. Για τους αδελφούς Ξηρούς ας περάσει κάποιος από Ικαρία και θα μάθει σε ποιόν μαθήτευσαν και ποιός τους οδήγησε στην καταστροφή. Όσον αφορά την «ομολογία» του Αγίου Πειραιώς, δυστυχώς «τζάμπα μάγκας» είναι... Γιατί προτιμά την ασφάλεια του Ορθόδοξου Πειραιά και δεν κάθησε στην Αυστραλία να δίνει την ορθόδοξη μαρτυρία στους πολυπληθείς ετεροδόξους; Και γιατί δεν προτίμησε να υπηρετήσει τον Χριστό σε περιοχές όπου ο χριστιανισμός διώκεται; Ας τον ελεήσει ο Θεός κι ας ελεήσει κι εμάς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαλιστα . Τωρα μαθαμε πιος εφταιγε για την 17 Νοεμβρη . Ο Καντιωτης επειδη ενα φεγγαρι ο παπαΤριανταφυλλος υπηρετησε στη μητροπολη Φλωρινας . Θυμηθηκα το ειρωνικο σχολιο του Μαικλ Μουρ στην περιφημη ταινια bowling for columbine που αναφερονταν στην οπλοκατοχη . Εκει ελεγε λοιπον ο Μουρ ειρωνικα οτι αφου οι μαθητες το τελευταιο πραγμα που καναν πριν το μακελειο στο σχολειο τους ηταν να παιξουν μποουλινγκ αρα εφταιγε το μποουλινγκ . Α.Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι για να το εμβαθυνουμε το θεμα συνδεσης Καντιωτη με Ξηρους . Να το εμβαθυνουμε εν πληρει εκκλησιολογικη διασταση . Ωραιο πραμα η εκκλησιαστικη καθαρευουσα . Μηπως λοιπον οι Αεκτζηδες και Παοκτσηδες που το 2002 φωναζαν το περιφημο και οντως ευρηματικο συνθημα Κουφοντινα εμφανισου ριξε βομβα στην εφτα και εξαφανισου , μηπως λεω ηταν και αυτοι θυματα της προτεσταντιζουσας Καντιωτικης ορθοδοξιας . Ειδες κινητρο για εμβανθυση που εδωσαν οι political correct εκκλησιολογοι ;Α.Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜη κάνετε ότι δεν καταλαβαίνετε κύριοι! Οι ευθύνες της "Κρατικής Εκκλησίας" εν Ελλάδι, μιάς Εκκλησίας πνιγμένης τουλάχιστον 100 χρόνια στον καπνό των παρεκκλησιαστικών σωματείων (εν οίς και ο Καντιώτης..), αλλά και ενός ιδιότυπου χριστιανο-εθνοφυλετισμού, δεν παύουν να υφίστανται! Αδιαμφισβήτητα η νήσος Ικαρία... εδίδαξε όσα εδίδαξε τους αδελφούς -τσακάλια τους έκανε...- αλλά και η εν Ελλάδι παρεκκλησιαστικότητα που εξέφρασε και, φεύ, ακόμη εκφράζει μεγάλη μερίδα των Αρχιερέων δεν είναι άμοιρη ευθυνών!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός ανθεί σε τόπους που δεν φημίζονται για το μορφωτικό επίπεδο του πληθυσμού των. Βλέπε Ιράν, Ιράκ, Αφγανιστάν, Ελλάδα, Ρωσία, κ.λπ.. Όταν ο άνθρωπος δεν έχει την κατάλληλη καλλιέργεια, πως μπορεί να κατανοήσει τι πιστεύει, γιατί το πιστεύει, πως να το πιστέψει; Στους αρχαίους Έλληνες δεν υπάρχει η λέξη πολιτισμός, η οποία είναι η κοραϊκή μετάφραση του γαλλικού civilization, μα η λέξη παιδεία. Η καλλιέργεια λοιπόν δεν είναι η συσσώρευση πτυχίων, μα η εσωτερική αναζήτηση, η άσκηση, ο στοχασμός των πραγμάτων. Στα διάφορα (")χριστιανικά(") blog και ιστοσελίδες που επισκέπτομαι, οι διάφοροι (")χριστιανοί(") είτε βρίζουν ο ένας τον άλλο, είτε με μεγαλόστομες φανφάρες και αγιολογικά τσιτάτα (κυρίως παρμένα από το internet ή απο βιβλία τύπου "Ο γυμνός καβαλάρης με τα χέρια στις τσέπες",) προσπαθούν εμμέσως πλην σαφώς να αποδείξουν ότι αυτοί είναι άγιοι και οι ιδεολογικοί τους αντίπαλοι (διότι δεν μιλάμε πλέον για πιστούς μιας θρησκείας, μα για οπαδούς μιας ιδεολογίας) δεν είναι. Και αυτό έχει τις ρίζες του στο ότι δεν έχουμε μάθει ως λαός να συζητούμε, να διαλεγόμαστε, χρησιμοποιώντας επιχειρήματα με λογικό κι ευγενικό τρόπο για να υπερασπιστούμε τις θέσεις μας. Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι στο ότι η Ελλαδική κοινωνία είναι μεγαλομένη με πρωινάδικα, μεσημεριανάδικα, κουτσομπολίστικες εκπομπές, φθηνή κινηματογραφική και τηλεοπτική σαβούρα, κ.λπ.. Πόσοι (")Ορθόδοξοι(") έχουνε διαβάσει Σεφέρη κι Ελύτη, οι οποίοι -χωρίς ίσως να το κατανοούν- εκφράζουν την βαθιά ουσία του τόπου αυτού; Μια κοινωνία λοιπόν σαν την ελλαδική είναι φυσικό να έχει για ταγούς της Παπανδρέου, Καραμανλή, Σαμαρά, Σεραφείμ, Καντιώτη, και πολλούς (δυστυχώς) άλλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρώ ότι αυτό θα λυθεί μόνο όταν γίνουμε πραγματικοί Χριστιανοί: όταν σταθούμε -ομαδικά σα λαός μα και ατομικά- μπροστά στον καθρέφτη και δούμε τον εαυτό μας γυμνό, χωρίς τους ναρκισσικούς πύργους και τις φανταστικές ιδιότητες που εμείς κολλάμε στον εαυτό μας. Όταν θα μάθουμε ότι ο άνθρωπος είναι πραγματικά ελεύθερος μόνον όταν όλοι οι υπόλοιποι στην κοινότητά του είναι κι αυτοί ελεύθεροι. Γι' αυτό λοιπόν την επόμενη φορά που θα σκανδαλιστούμε από μια παράσταση ή έναν πίνακα, ο οποίος "προσβάλει τον Χριστό", καλό θα είναι να ελέγξουμε και την δική μας βιοτή, τα δικά μας πραχθέντα και λεγχθέντα, και ας αναλογιστούμε πόσο εμείς οι ίδιοι, με τα έργα, τα λόγια, τις πράξεις, τη συμπεριφορά μας, υπάρχουμε με τον τρόπο που ο Θεός θέλει να υπάρχουμε, και όχι με τον τρόπο που η τραυματισμένη μας ύπαρξη επιτάσσει.
pelekane . με καθε συμπαθεια λογω του νεαρου της ηλικιας σου . Ασε τον κοραισμο . Μη γινεσαι απο πελεκανος παπαγαλος . Ο Κοραης ηταν πολυ μεγαλη προσωπικοτητα . Κανεις θαυμαστης αρχιερατικων σακων και εκκλησιαστικης καθαρευουσας δεν τον φτανει . Μη γινεσαι ενα με αυτους. Απο το λεκτικο σου για νεαρο σε κοβω . Λες για τον Σεφερη . Σε πληροφορω οτι ηταν στην επιτροπη λογοκρισιας του Μεταξα και μαλιστα αμειβομενο μελος . Διαβαζε και Ρενο Αποστολιδη . Αθεος ηταν ο Ρενος αναρχικος γνωστης οσο κανεις της νεοελληνικης λογοτεχνιας και πανω απο ολα τιμιος . Ασε τους καθεστωτικους νομπελιστες . Για τον Καντιωτη τωρα . Ειναι γελοιο και σαν σκεψη οτι επηρεασε τη 17 νοεμβρη . Ειναι γεννημα η συγκεκριμενη οργανωση της ουσιαστικης ατιμωρησιας του μεταπολιτευτικου κρατους προς τους χουντικους . Τις δεκαετιες 70 και 80 η εκκλησιαστικη επιροη στην αριστερα που δεν υπηρχε τοτε η μεταμοντερνα νεοορθοδοξια ηταν μηδενικη . Φυσικα και ειναι καταδικαστεα η τρομοκρατια . Μονο που αυτοι που τοτε απο φοβο γλυφαν τη 17νοεμβρη πριν συλληφθουν βριζαν τον Καντιωτη . Ο Καντιωτης μπορει να ηταν κολλημενος και συντηριτικος αλλα δεν ειχε ιχνος εθνοφυλετισμου . Αρκει να διαβασεις προσεκτικα ομως τα κυρηγματα του . Αγαπουσε την Ελλαδα αλλα αντιθετα απο τους νεοορθοδοξους ποτε δεν εδινε τον ελαχιστο μεταφυσικο τονο σε αυτη την αγαπη . Μονο τον Θεο λατρευε . Η ρετσινια προτεσταντιζων ειναι κατηγορια υφης ασφαλιτικης . Οποιος δεν γλυφει μεγαλες μιτρες μπορει να ονομαστει ετσι . Σαν αυτο που λεγαν παλια συμπαθων . Τρεχα γυρευε πιος ειναι ο συμπαθων . Εγω προσωπικα δεν περασα απο οργανωσεις και κατηχητικα ουτε απο εξω . Αλλα ο Καντιωτης ηταν ορθοδοξος επισκοπος με ολη τη σημασια της λεξης παρα τις καποιες ακροτητες . Και στο φιναλε τα εχωνε στους Παυλο και Φρειδερικη οταν ηταν ζωντανοι και δυνατοι οχι κατοπιν εορτης . Το γραφει σχεδον σαν κατηγορια ο βυζαντινοπληκτος Γιανναρας .Αυτα φιλικα πελεκανε απο εναν παλαιμαχο ροκερ και κακο χριστιανο . Α.Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιευκρινιση για φραστικο μου λαθος στο σχολιο των 7 και 26 . Και ζητω εκ των προτερων συγνωμη απο τον οντως φιλοξενο ιστολογο . Εκει που λεω διαβαζε και Ρενο Αποστολιδη μπορει καποιος να καταλαβει οτι ο Σεφερης διαβαζε Αποστολιδη μια που το αναφερω αμεσως μετα . Στην πραγματικοτητα ηθελα να πω στον αγαπητο Πελεκανο να διαβασει αν θελει τον μεγα Ρενο Αποστολιδη οπου θα δει αποκαθηλωση διαφορων ινδαλματων των νεοελληνικων αναγνωστικων που καναμε στο λυκειο ενας εκ των οποιων και ο Σεφερης . Ευχαριστω εκ των προτερων για την δημοσιευση της διορθωσης και παλι συγνωμη Α.Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ προτεσταντισμός του Καντιώτη φαίνεται ολοκάθαρα από τα γραπτά του, τουλάχιστον κάποια κυρήγματα που διάβασα εγώ μου θύμισαν περισσότερο Πουριτανό πάστορα παρά Ορθόδοξο κληρικό. Λάτρευε τον Θεό, αλλά όχι τον Θεό τον Πατέρων (βλέπε Συμεών Νέο Θεολόγο, Γρηγόριο Παλαμά, κ.α.). Ο προτεσταντσμός επίσης φαίνεται και από την τάση των σημερινών light και αλιβάνιστων χριστιανών να μισούν οτιδήποτε έχει σχέση με την παράδοση, και να θέλουν τον κληρικό κάτι σαν πάστορα, με τζιν και κοντομάνικο πουκαμισάκι, να αραδιάζει με τις ώρες αόριστες ηθικολογίες πασπαλισμένες με λίγη σύγχρονη γεροντολαγνεία για να θυμίζει λίγο Ορθοδοξία (αν και τοφαινόμενο αυτό υποστηρίζεται και απο ορισμένους κληρικούς). Ο Κοραής, παρόλη την αντικειμενική σπουδαιότητά του, ήταν θαυμαστής των γραπτών του Λουθήρου. Είναι μια μεγάλη αντίθεση ο δυτικοτραφής Κοραής με τους μεγάλους Ορθόδοξους ποιητές όπως ο Σεφέρης κι ο Ελύτης. Δεν καταλαβαίνω επίσης και τον χαρακτηρισμό "βυζαντινόπληκτος" προς τον Γιανναρά. Ο Κοραής φερειπείν άνηκε στην ομάδα των Διαφωτιστών, των δυτικολάγνων (βλέπε Φαρμακίδη), κι έβλεπε το Βυζάντιο σαν Ρωμαϊκή σκλαβιά. Ο Παπαρηγόπουλος, απ' την άλλη μεριά (βλέπε Οικονόμο), η οποία ήταν πολύ μικρότερη σε σχέση με τους πρώτους, υποστήριζε ότι ο Ελληνισμός ξεκίνησε στην αρχαία εποχή και συνεχίζει έως σήμερα, αφομοιώνοντας τους κατακτητές του. Γι' αυτό και στο Βυζάντιο δημιουργήθηκε ένας γιγάντιος πολιτισμός, ο Ελληνοχριστιανικός, ο οποίος συνδίαζε την αρχαία Ελληνική σοφία με τη Χριστιανική θεολογία. Η ακύρωση της παράδοσης -που δυστυχώς έγινε μόδα- και η συνέχιση του Ανατολικού Χριστιανισμού χωρίς τη σύνδεση με τους Πατέρες είναι σκέψη παρανοϊκή. Οι Πατέρες διαβάζανε και σεβότανε τους αρχαίους Έλληνες (κάποιους εκ τους οποίους αποκαλούσαν προ Χριστού χριστιανούς). Άλλο το να καταδικάζουμε την ανεξήγητη χλιδή στον εκκλησιαστικό χώρο (με την προϋπόθεση ότι εμείς ζούμε εν Χριστώ, αλλιώς λέμε λόγια του αέρα), κι άλλο να θέλουμε να κόψουμε μια γραμμή χιλιάδων ετών ένεκεν εκσυγχρονισμού(=εκδυτικισμού). Καλό θα ήταν λοιπόν, εκτός από τα φυλλαδιάκα των Καντιώτιδων, να διαβάζουμε και καμια Αρβελέρ, για να ξέρουμε τι μας γίνεται και να μην εξευτελιζόμαστε δημοσίως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι επειδή είπα πολλά, ας κλείσω το σχόλιο αυτό με το λόγο ενός μεγαλύτερου κι εμπειρότερου.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Από τη μία, λοιπόν, βρίσκovται οι υπερσυντηρητικoί, άνθρωποι με βαθύτατο αντιδυτικό φρόνημα, με απόρριψη κάθε είδους διαλόγου με τη νεωτερικότητα, στην κυριολεξία οι κατεξοχήν εκπρόσωποι του θεολογικού φονταμενταλισμoύ στην Eλλάδα σήμερα. Το ότι οι άνθρωποι αυτoί μιλoύv για Ελευθερία «έρευvας και σκέψης» και για φόβο μεσαιωνικών ελέγχων πάνω τους προκαλεί θυμηδία σε όλους αυτούς οι οποίοι γνωρίζουν το δημόσια κατατεθειμένο γραπτό έργο τους, αφού αυτοί ακριβώς είναι εκείνοι που ασκούν αυτού ακριβώς του είδους τον έλεγχο σήμερα. Τον έλεγχο αυτόν τον ασκούν ΕΠΙ της Εκκλησίας μη κινδυνεύοντας από κανένα έλεγχο δικό της, αφού ευρίσκovται μέσα στο χώρο του ακαδημαϊκού απυρόβλητoυ. Φροντίζουν, λοιπόν, με το άλλοθι του ακαδημαϊκού δασκάλου vα συκοφαντήσουν εκ του ασφαλούς την Εκκλησία τους (ως ... υπερσυντηρητική δήθεν), προκειμένου vα συνεχίσουν το φονταμενταλιστικό στραγγαλισμό της ανενόχλητοι (υπενθυμίζω ότι μερικοί εξ αυτών κόντεψαν να δημιουργήσουν εκκλησιαστικό σχίσμα, όταv επισκέφθηκε την Αθήνα ο Πάπας!).
Από την άλλη βρίσκεται η ομάδα των λαϊκιστών- εκσυγχρονιστών. Εδώ η πoνηρία είναι λίγο περισσότερη! Διότι οι άνθρωποι αυτοί υποτίθεται πως ομιλούν εκ μέρους της εκκλησιαστικής βάσης -- αφαιρώvτας αυτού του είδους την αρμοδιότητα από τον εκκλησιαστικό λόγο, ο οποίος εδώ βαπτίζεται εξ ορισμού εξουσιαστικός και ανελεύθερος. Πρόκειται και εδώ δηλαδή για προσπάθεια εκ τoυ ασφαλούς, άνευ αvαλόγoυ και μέσα στο ακαδημαϊκό απυρόβλητο, καταναγκαστικoύ ελέγχου ΕΠΙ της Εκκλησίας, η οποία εμφανίζεται ως μη έχoυσα λόγoν επί των αναγκών της, ωσάν να μην είναι αυτή η ίδια η κατεξoχήν «λαϊκή» έκφραση ακριβώς αυτού του κατά Χριστόν βιώματος που μέσα της κουβαλά. Τα κατεξoχήν παιδιά αυτά του λαού, οι μέλλoντες κληρικοί, βαπτίζονται «ταλιμπάν», ακριβώς για να ποδηγετηθεί, «εκσυγχρονιστικά» αυτή τη φορά, το λαϊκό αυτό στοιχείο προς ανυπακοή και απόρριψη των κεφαλών του (που και αυτές προέρχονται συνήθως από τα σπλάχνα του), ούτως ώστε να επιτευχθεί στη συνέχεια με άνεση η άλωση από τη σωτηρία μετανεωτερικότητα."*
http://www.sinevohia.gr/theologia/loudobikos/emfylios.html
Πελεκανε δεν ξερω απο τη μια εισαι υπερ της ελευθεριας και σε αυτο ειμαι και εγω υπερ και απο την αλλη κανεις αυτο που μισουσε ο Ηλιας Πετροπουλος για να παρω και γω μια παραπομπη . Κανεις δηλαδη βυζαντινισμο εξ αριστερων . Σου το ειπα το καταλαβες και το διαστρεφεις . Καντιωτικος δεν ειμαι ουτε με κανεναν παπα απλως θαυμαζω καποιες πλευρες του . Οπως σε παρα πολλους ανθρωπους . Παντως βλεπω καθαρα οτι αν γινεις ιερεας θα κανεις με αυτο τον εξαγνισμο της γαλαζοαιματης εξουσιας θεσμων οπως των πατριαρχειων μεγαλη καριερα . Το οτι το βυζαντιο ηταν ελληνικο δεν χωρει αμφιβολια . Τα αλλα ειναι για τους νεοορθοδοξους γλειφτες αρχοντων και αρχιερεων στυλ Ζουραρι και προξενουν σε καθε ανθρωπο που αντιπαθει την εξουσια ειδικα οταν φορα μεταφυσικο μανδυα τασεις εμετου . Αυτα και οποιος θελει παλι μπορει να τα διαστρεψει ειδικα αν σπουδαζει θεολογια που ειναι μανουλα σε κατι τετοια . Α,Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλτατε Α,Μ προσωπικά θα τον θαύμαζα τον Καντιώτη εάν αντί για (προτεσταντικά) κηρυγματάκια καθότανε και προσευχότανε. Έτσι η πίστη που τόσο προσπαθούσε να πείσει τους άλλους πως έχει ουρλιάζοντας θα ακτινοβολούσε. Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς με το "βυζαντινισμό εξ αριστερών". Είμαι και υπέρ της ελευθερίας, και υπέρ της καινοτομίας. Κι εμένα δεν μου αρέσουν τα πολυτελέστατα συνολάκια των κληρικών, όπως επίσης δεν μου αρέσουν και τα αρχαία Ελληνικά της λειτουργικής γλώσσας, αλλά δεν μπορούμε εν μία νυκτί να αλλάξουμε τα πάντα. Ούτε μπορούμε σαν παλαιοημερολογίτες να σκούζουμε ότι εμείς θα κρατήσουμε τις Θερμοπύλες, τη στιγμή που εμείς μπορεί να ζούμε πιο άσωτα από τον χ Δεσπότη που φοράει μεν τα χρυσοποίκιλτα στις ακολουθίες, αλλά προσεύχεται και ζει ασκητικά τον ιδιωτικό του βίο. Από τα σχόλιά μου δεν φαίνεται να γλύφω κάποιο άτομο ή θεσμό. Άρα αυτά που λες είναι εικασίες. Αυτό που ήθελα να πω εξ αρχής είναι το ότι μόνο με παράδειγμα μπορουν να γίνουν αλλαγές, δηλαδή μόνο όταν εμείς γεμίσουμε με Άγιο Πνεύμα και με την αγάπη του Θεού και ακτινοβολούμε θα μπορέσουμε να δείξουμε στους ανθρώπους τι πραγματικά είναι Εκκλησία και Ορθοδοξία. Με ρόπαλα και με ουρλιαχτά το μόνο που καταφέρνουμε να κάνουμε είναι να εδραιώνεται περισσότερο στον κόσμο η άποψη ότι η Εκκλησία είναι μια Α.Ε. ανέραστων και κομπλεξικών σκοταδιστών που σκέφτονται πως θα φέρουν κόσμο στο μαγαζί τους για να βγάλουν λεφτά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελος παντων . Ενοειται το καταλαβες αλλωστε πελεκανε πως και γω ειμαι κατα των ροπαλων και ουρλιαχτων . Τωρα επειδη ειμαι γεννημα θρεμα των ορθολογικων 80ς εφηβεια και νιατα τοτε τα εζησα θα πω κατι . Ολα αυτα περι Αγιου Πνευματος που θα μας κατακλεισει η κατι τετοιο μου φαινονται κινεζικα . Αντιπαθω εξισου τα κατηχητικα τις οργανωσειςτα μοναστηρια που ζηταν χτηματα βασει χρυσοβουλων τους οργανωσιακους δεσποτες που τα βρηκαν με τη χουντα οσο και τους πατριαρχικους δεσποτες που εξωραιζουν βυζαντιο και οθωμανους . Δεν σταυρωθηκα για τετοια ο Χριστος ολα αυτα ειναι ανθρωπινες εφευρεσεις . Εμεις που παραδοση μας θεωρουμε αυτο που βρηκαμε απο τα 60ς hendrix , floyd και ετσι και που θαυμαζαμε την μπααντερ μαινχοφ και ας σοκαρει καποιους αντιπαθουμε εξισου τις οργανωμενες εταιριες εξουσιασμου ψυχων και εισπραξης χρηματων ειτε λεγονται ορθοδοξια ειτε προτεσταντισμος ειτε καθολικισμος και ακομη χειροτερα τις αλλες θρησκειες . Απλως η ορθοδοξια εχει οντως στη σωστη της μορφη το σωστο δογμα και ειμαι ορθοδοξος εξ επιλογης και οχι επειδη ηταν οι γονεις μου . Αλλα στη σωστη της μορφη . Τωρα ομως επειδη παω για καφε δεν προλαβαινω να τα γραψω ολα πελεκανε σορυ και για καμια κουβεντα στο προηγουμενο σχολιο , εδω ειμαστε ο ιστολογος ειναι φιλοξενος τα λεμε μετα . Α .Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν σοκάρομαι διότι μεγάλωσα με ACDC, Scorpions, Rainbow, Dio, Deep Purple, Pink Floyd, Doors, κ.λπ., και σε Εκκλησία μπήκα πρώτη φορά στη ζωή μου πρόπερσι. Αυτά που λες δεν είναι Ορθόδοξα, αλλά προτεσταντικά. Ο Χριστιανισμός (για την Ορθοδοξία) δεν είναι ηθικές εντολές. Είναι σχέση με τον Θεό και με τον άνθρωπο. Το να λες ότι είσαι Ορθόδοξος αλλά να μην πιστεύεις στα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος, στην προσευχή, στα Μυστήρια, είναι σα να λες ότι είσαι ροκάς αλλά να ακούς Κώστα Χατζή και Βοσκόπουλο. Η Ορθοδοξία, ο Ανατολικός Χριστιανισμός αλλιώς, βασίζεται στη μυστηριακή ζωή. Στο πως δηλαδή ο άνθρωπος θα βρει το Θεό, θα σχετιστεί μαζί του, και μετά με όλο τον κόσμο. Η Εκκλησία είναι μια κοινωνία. Το να αρνήσαι τη μεταφυσική υπόσταση της Εκκλησίας και να τη θεωρείς σαν ένα σχολείο ηθικής ή κάτι ανάλογο τέλος πάντων είναι βέβαια δικαίωμά σου, αλλά μη λες ότι είσαι Ορθόδοξος, και μάλιστα από επιλογή, που σημαίνει ότι το έψαξες το πράγμα. Οι οργανώσεις και τα κατηχητικά τα διδάσκουν αυτά, ότι εάν ο άνθρωπος ζει ηθικά, δεν κλέβει, δεν σκοτώνει, κ.λπ., θα σωθεί. Γιατί νομίζεις ότι οι περισσότεροι άγιοι ήτανε κληρικοί; Γιατί τους άρεσε το μαύρο το ριχτό ή γιατί δεν είχαν τι να κάνουν κάθε Κυριακή; Αξιώθηκαν την ιερωσύνη διότι είδαν κάτι που τους ξεπερνούσε, και αυτό το κάτι δεν ήταν μια απρόσωπη έννοια, αλλά ένα πρόσωπο, ένα τρομακτικά ισχυρό και ταπεινό ον που τους άπλωνε το χέρι. Εάν λοιπόν ο χριστιανισμός ήταν απλά ωραία λογάκια, τότε αφενός δεν χρειαζότανε να ενανθρωπήσει ο Θεός για να μας τα πει, μπορούσε να στείλει πλάκες όπως έκανε με τον Μωυσή, κι αφετέρου δεν χρειαζότανε να μας τα πει, διότι ηθικές συμβουλές και τρόπους ευ ζειν είχαν δώσει και οι αρχαίοι Έλληνες. Το Ευαγγέλιο θα ήτανε πολύ μικρό και φθηνό εάν ήτανε μόνο συμβουλές. Ο λόγος που υπάρχει ακόμη και σήμερα είναι το ότι μέσα στην Εκκλησία(=κλήρος τε και λαός), παρά τις ανθρώπινες μικρότητες και τα σχετικά, υπάρχει και κάτι που μετατρέπει το κρασί και το ψωμί σε σώμα και αίμα, που μετατρέπει τον άνθρωπο από ένα απρόσωπο πλάσμα σε συμπολίτη των αγίων και οικείο του Θεού, που του δίνει ταυτότητα, που τον κάνει μοναδικό κι ανεπανάληπτο. "...Υπαρξιακή κοινότητα εν τω Θεώ (ως Σώμα Χριστού, θεολογικότερα) συναποτελούν το υπαρξιακό και οντολογικό γεγονός της Εκκλησίας".*
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://goo.gl/wyoYQ
Καλα λενε οι αμερικανοι γερος σκυλος δεν μαθαινει καινουργια κολπα . Αντε τωρα στα 40φευγα να συνηθισεις το πληκτρολογιο . Εκει που εγραψα στο σχολιο των 11 και 11 δεν σταυρωθηκε για αυτα ο Χριστος εγραψα κατα λαθος δεν σταυρωθηκα για αυτα ο Χριστος . Φυσικα ολοι καταλαβαινουν οτι ηθελα να γραψω σταυρωθηκε αλλα φοβομαστε ολοι οι σχολιαστες και δικαιως κανεναν δογματολογο απο το πουθενα που θα μας βγαλει αιρετικους και οπαδους κανενος βουδιστικοπροτεσταντονεοεποχιτικου ρευματος . Για αυτο οπως λενε σοφα καποιοι τα ευκολως ενοουμενα δεν παραλειποντε Α.Μ . Υ.Γ Μια που η κουβεντα ειναι με τον οντως αγαπητο Pelekano 92 η μπααντερ μαινχοφ μια που λογω ηλικιας δεν ειναι υποχρεωμενος να ξερει ηταν μια ακροαριστερη ομαδα στην δυτικη γερμανια με την οποια διαφωνει ο υποφαινομενος στην πρακτικη της αλλα υποκλεινετε στην λεβεντια της
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε αυτα που ανεφερες συμφωνω δηλαδη στο πως σωζετε ο ανθρωπος εχει δικιο το ορθοδοξο δογμα . Απλως δεν επεκταθηκα γιατι σχολιο στο ιντερνετ κανουμε οχι δογματικη . Παντως συμβουλη . Μην κολλας στον αλλο την ρετσινια προτεσταντιζων . Δεν υπαρχει κατι τετοιο ρετσινια ειναι . Ο ορθοδοξος εχει υποχρεωση για να παραμενει ορθοδοξος να παραδεχετε τους 3 βαθμους ιερωσυνης τα 7 μυστηρια το συμβολο της πιστης τις δογματικες τονιζω τις δογματικες αποφασεις των οικουμενικων συνοδων την θεοπνευστια της γραφης και την πραγματικη ιερα παραδοση .Ολα αυτα τα παραδεχομε . Σε ολα τα αλλα πχ πενταρχια ,αμφιεση κληρικων , νεοφανεις αγιους που φανηκαν 500 χρονια μετα με οραμα , αγαμια επισκοπων , τιτλους που προστεθηκαν μετα πχ μητροπολιτης αρχιμανδριτης κλπ δικαιουτε να εχει προσωπικη αποψη . Και με εξαιρεση την Αγια Γραφη ολα τα αλλα εκκλησιαστικα βιβλια και στην ορθοδοξια δεν θεωρουνται θεοπνευστα . Οσο για το σοκαρισμα το ανεφερα για τον θαυμασμο στην σταση και οχι βεβαια στις πραξεις της RAF . Bεβαια λογω του μεσου εννοω το ιντερνετ δικαιολογω τις οποιες παρερμηνειες σχολιων το εχω κανει και εγω . Που να καταλαβει ο αλλος τι ακριβως εννοει καποιος σε ενα σχολιο . Αυτα πελεκανε εγω φταιω για την παρερμηνεια του σχολιου μου Α,Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Α,Μ δεν χρειάζεται να κολλήσω καμία ρετσινιά σε κανέναν. Το δέντρο φαίνεται από τους καρπούς του, και ο άνθρωπος από τα λεγόμενα και γραφόμενά του. Η αίρεση, που βγαίνει από το ρήμα αιρέομαι=διαλέγω, εκλέγω, είναι η επιλογή μέρους μιας διδασκαλίας. Μόνος σου είπες ότι δέχεσαι κάποιες από τις διδασκαλίες της Ορθόδοξης Εκκλησίας, κάποιες από τους Δυτικούς, κάποιες όχι. Άρα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλος πάντων, επειδή αντεπιχειρήματα στα επιχειρήματά μου δεν είδα και ο διάλογος αρχίζει να κάνει κοιλιά, καλό είναι να τον θεωρήσουμε λήξαντα.
Υ.Γ.
Έχω ένα πρόβλημα με τις έννοιες, μπερδεύω π.χ. τη Βέροια με την Εύβοια, κ.λπ.. Έτσι μπέρδεψα και την Μπάαντερ-Μάινχοφ με την Fender Stratocaster.
Επίσης:
"Μόνον οι πολύ σοφοί και οι πολύ ηλίθιοι δεν αλλάζουν ποτέ γνώμη". Κομφούκιος.
Ανταπαντηση . Ασε μας βρε πελεκανε που θα σου κανω στο ιντερνετ ομολογια ορθοδοξης πιστης . Για ονομα της Παναγιας . Αν δεν το καταλαβες πηρες υφος ιεροεξεταστη Τορκουεμαδα και αρχισες να λες πιες διδασκαλιες δεχομε απο τους δυτικους και πιες απο τους ανατολικους . Οταν σου ειπα οτι αυτα που μου λες περι Αγιου Πνευματος μου φαινονται κινεζικα ενοουσα για την φρασεολογια . Δηλαδη ενω η κουβεντα ηταν περι των θετικων και αρνητικων του Καντιωτη εσυ μου αρχισες να μου αναλυεις την δογματικη του Γρηγοριου του Παλαμα λες και ειμαι ο Βαρλααμ ο Καλαβρος οποτε ειπα να κανω και μια ομολογια πιστης οπως ειπε καπου και ο Ροιδης στην Παπισα Ιωαννα για να πειστουν οι αναγνωστες περι της ορθοδοξιας του .Και επειδη προφανως νιωθεις επιτροπη δογματος μου κολησες και το βιβλικο το δεντρο φαινετε απο τους καρπους του . Ασε που θα κανουμε ορθοδοξη δογματικη σε σχολια στο ιντερνετ μεταξυ καφε και τσιγαρου και συ και γω . Καλα λεω οτι υπαρχει στις μερες μας μεταμοντερνα ορθοδοξια . Α.Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι πάλι αντί για επιχειρήματα βλέπω προσωπικές επιθέσεις, οπότε δε νομίζω ότι υπάρχει νόημα περαιτέρω συνέχισης της συζητήσεως. Ας αφήσουμε λοιπόν τη δογματική σε αυτούς που μπορούν να τη χειριστούν και ας μην την υποβιβάζουμε κι άλλο στο επίπεδο του καφέ και τσιγάρου. Οι κύνες παίξαν αρκετά με τα άγια. Αυτά τα ολίγα κι ευχαριστώ τον κ. Ανδριανόπουλο που επέτρεψε στο blog του μία όχι και τόσο επιπέδου συζήτηση.
ΑπάντησηΔιαγραφή