Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2012

ΟΤΑΝ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ


Eξ αφορμής - Καθημερινή
Ο φόβος του γραφειοκράτη 
Tου Σταύρου Ζουμπουλάκη 
Tην Παρασκευή, 5 Οκτωβρίου 2012, η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος εξέλεξε δύο νέους μητροπολίτες. Θα σχολιάσω τη μία από τις δύο εκλογές, αυτήν που αφορά τη Μητρόπολη Νικοπόλεως και Πρεβέζης (τα πράγματα δεν είναι εντελώς διαφορετικά στην άλλη, τη Μητρόπολη Ιερισσού, Αγίου Ορους και Αρδαμερίου). Η Ιεραρχία λοιπόν αποφάσισε να μην εκλέξει τον π. Θεοδόσιο Μαρτζούχο, έναν άνθρωπο που υπηρετεί με αφοσίωση στη Μητρόπολη αυτή επί τριάντα δύο ολόκληρα χρόνια, που τον ξέρουν και τον αγαπάνε κι οι πέτρες εκεί, έναν άνθρωπο που σκέφτεται, που έχει παιδεία, που έχει ποιμαντική αγωνία και κυρίως που ξέρει σε ποια εποχή ζει. Αντ’ αυτού εξέλεξε έναν κάποιο Γουλιμή. 
Για όσους ξέρουν, έστω και λίγο, τα εκκλησιαστικά πράγματα, η εκλογή αυτή δεν αποτελεί έκπληξη. Το αντίθετο θα μας εξέπληττε. Η Ιεραρχία εν προκειμένω λειτούργησε κανονικά, σε πλήρη ταύτιση με τον εαυτό της, διότι δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένας γραφειοκρατικός μηχανισμός, που το μόνο το οποίο τον ενδιαφέρει είναι η αναπαραγωγή του στην εξουσία. Χρειάζεται άρα ως μέλη της ανθρώπους συμβατικούς, άχρωμους, υποταγμένους, δουλικούς. Ενας επίσκοπος που θα αγωνιούσε και θα προβληματιζόταν για το πώς θα κηρύξει το Ευαγγέλιο του Χριστού στους σημερινούς ανθρώπους θα ταράξει την ησυχία των υπολοίπων, θα τους βάλει σε μπελάδες. Είναι φυσικό να μην τον θέλουν. Άλλωστε όσοι εκλέγονται δεν εκλέγονται ως ποιμένες, αλλά αποστέλλονται από την κεντρική εκκλησιαστική αρχή ως νομάρχες - ισόβιοι βέβαια και μισθοδοτούμενοι από άλλη αρχή, από το ελληνικό κράτος. Ένας άνθρωπος σαν τον μη εκλεγέντα υποψήφιο στην Πρέβεζα, ο οποίος τηρεί τον λόγο του, το “ναι” του είναι ναι και το “όχι” όχι, δεν θα γινόταν ποτέ του χεριού τους. Πίσω λοιπόν από τη μη εκλογή του π. Θεοδόσιου Μαρτζούχου κρύβεται απλούστατα ο φόβος του γραφειοκράτη. Η αδιαφορία της εκκλησιαστικής γραφειοκρατίας για την Εκκλησία ως σώμα Χριστού είναι τόση που δεν τη νοιάζει αν με την εκλογή που αποφάσισε διακινδυνεύει το ξήλωμα, εκ των πραγμάτων, εν μια νυκτί, του έργου που με πολύ κόπο έχει συντελεστεί όλα αυτά τα χρόνια στη Μητρόπολη Πρεβέζης, μοναδικό σχεδόν σε όλη την Εκκλησία της Ελλάδος. Ψιλά γράμματα. Το σύστημα αυτό της διαπλοκής το ενορχηστρώνει ο εκάστοτε αρχιεπίσκοπος. Ο νυν Αθηνών Ιερώνυμος είναι από τους πιο ταλαντούχους χειριστές του, καθώς έχει μαθητεύσει στη μεγάλη σχολή του Σεραφείμ (1974-1998). 
Και οι μεν μητροπολίτες και ο αρχιεπίσκοπος είναι αυτοί που είναι, το μόνο που τους νοιάζει είναι να κρατιούνται από την πατερίτσα τους μέχρι βαθυτάτου γήρατος, να μετέχουν στις συνεδριάσεις της Ιεραρχίας (συνέρχεται ουσιαστικά μόνο για να εκλέξει νέους μητροπολίτες) και να πηγαίνουν στα πανηγύρια και τα ονομαστήρια ο ένας του άλλου, για να επιδεικνύουν τα νέα αποκτήματα της γκαρνταρόμπας τους. Μέσα στη γενική ανυποληψία. Το θέμα είναι τι πρέπει να κάνουν οι ιερείς, αυτοί τουλάχιστον που ξέρουν για ποιο λόγο έγιναν ιερείς. Καταρχάς, πρέπει να απαλλαγούν από το πνεύμα υποταγής στους επισκόπους. Δεν είναι αρετή, είναι δειλία (και δουλεία). Ας πάψουν να φοβούνται, αυτό είναι το πρώτο. Τι μπορεί να τους κάνει αυτή η πτωματική, ανυπόληπτη και απαξιωμένη στα μάτια όλου του κόσμου Ιεραρχία; Στο τέλος τέλος μαθητές του Εσταυρωμένου δεν είναι; Κάθε μέρα η Εκκλησία τιμά τη μνήμη ενός μάρτυρα, και αυτοί δεν δέχονται να χάσουν λίγο από τον μεσημεριανό τους ύπνο; Εν συνεχεία να αυτοοργανωθούν πρωτοβουλιακά και να συζητήσουν άφοβα, να σκεφτούν το έργο τους μέσα στη σύγχρονη κοινωνία, να βρουν τρόπους, αγνοώντας τους γραφειοκράτες, να καλέσουν τους σημερινούς ανθρώπους να ακολουθήσουν τον Χριστό, και να πράξουν ανάλογα, με κύριο στόχο να ζήσει επιτέλους η Εκκλησία στην εποχή μας. Στην προσπάθειά τους αυτή θα βρεθούν πλάι τους χιλιάδες πιστοί, που δεν μπορούν να ανεχθούν άλλο αυτή την κατάσταση. Δεν είναι δυνατόν επιτέλους κάποιοι θεομπαίχτες γραφειοκράτες να μας κάνουν να ντρεπόμαστε που είμαστε χριστιανοί!

21 σχόλια:

  1. Δυστυχώς κ. Ζουμπουλάκη η προηγούμενη ανάριηση με την συνέντευξη Χατζηδάκη επιβεβαιώνει κατα τον ποιό θλιβερό τρόπο τα γραφόμενά σας. Μόνο κάποιες γραφικές αντι-οικουμενιστικές υστερικές διαμαρτυρίες απο κάποιους αυτόκλητους σωτήρες της Εκκλησίας έχουμε, ώστε να βρίσκει επιβεβαίωση η παροιμία: ´´των οικιών υμών πιμπραμένων υμείς άδετε!
    Ιφινόης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κύριε Ζουμπουλάκη με συγχωρείτε αλλά μάλλον βρίσκεσθε εκτός πραγματικότητας.Δεν γνωρίζω τον νέο Μητροπολίτη Νικοπόλεως όμως γνωρίζω ορισμένα από τα τεκταινόμενα στην συγκεκριμένη Μητρόπολη.Μία μικρή έρευνα στην περιοχή είναι αρκετή για να καταλάβετε το τί σημαίνει Θ.Μ.Ψάξτε λίγο κ.Ζουμπουλάκη και πόσοι μορφωμένοι και αξόλογοι κληρικοί χειροτονήθηκαν στην Μητρόπολη Νικοπόλεως και γιατί αναγκάστηκαν να φύγουν διακριτικά η εκδιώχθηκαν από την κλίκα που ηγείται ο συγκεκριμένος κληρικός.Το ότι βρίσκεται στην συγκεκριμένη Μητρόπολη για πάνω από τριάντα χρόνια δεν σημαίνει και αυτοδίκαια ότι θα πρέπει να γίνει και επίσκοπος.Βέβαια για να καταλάβετε και το εκκλησιαστικό ήθος που πρεσβεύει σας υπενθυμίζω ότι έφυγε σε κακή κατάσταση μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος της εκλογής και ΔΕΝ ΠΑΡΕΥΡΕΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ.Αυτό δεν σας λέει τίποτα;Προσωπικά πιστεύω ότι η εκλογή αυτή της Ιεραρχίας ήταν η σωστότερη γιατί έβαλε τέλος στην εκκλησιαστική αλαζονεία του Θ.Μ και της παρέας του.
    Ο Θ.Μ δεν θέλει Ιερείς με προσωπικότητα, προσόντα και πτυχία για να παράγουν έργο και να είναι χρήσιμοι στο ποίμνιο. Δεν τον ενδιαφέρουν αυτά. Θέλει πιόνια, θέλει χέρια για τις δουλειές του. Αυτό βέβαια το καταλαβαίνει κάποιος μετά από χρόνια, αφού τον έχει ξεζουμίσει στην κυριολεξία και μετά τον έχει κάνει στην άκρη. Ύπουλη τακτική για να την αντιληφθεί κάποιος απ' την αρχή, τη στιγμή που όλα δείχνουν ρόδινα από πλευράς του και ας επικρατεί πλέον το χάος στην Μητρόπολη, σε όλους τους τομείς. Δεν θα υπήρχε πληθώρα νέων μορφωμένων Ιερέων στην Πρέβεζα εάν τα πράγματα ήταν όπως τα παρουσιάζει αυτός και οι “εκλεκτοί” του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Μελετίου; Οι άνθρωποι που ξέρουν από μέσα τι γίνεται ο ένας μετά τον άλλον αποχωρούν διακριτικά. Οι δε Ιερείς προσπαθούν να έχουν όσο το δυνατόν λιγότερη επαφή με τον Θ.Μ και την Μητρόπολη. Πλέον οι επαφές των περισσοτέρων Ιερέων μαζί του, είναι κάτι λιγότερο από τυπικές. “Έως πότε θα είμαστε υποχρεωμένοι να ακούμε τις ασυναρτησίες του και να τον ανεχόμαστε;”αναρωτιούνται πολλοί Ιερείς.
    Αυτά πρός το παρόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κ.Ζουμπουλάκη όπως εμμέσως πλην σαφώς λέτε και εσείς η Διοίκηση της Εκκλσίας λειτουργεί τελείως διαφορετικά από ότι θα λειτουργούσε ο Χριστός! Αυτό είναι μέγα πρόβλημα, επιβεβαιώνει όμως την τέλεια Αγάπη και Ανοχή του Θεού για την Εκκλησία Του!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θεωρώ πως σχεδόν 200 χρόνια μετά την απελευθέρωση από τον τούρκικο ζυγό δεν είναι τυχαίο η διατήρηση του τίτλου δεσπότης και η πλήρης εξαφάνιση του τίτλου του επισκόπου. Η επιλογή αυτή συνειδητά δηλώνει, από το σώμα της ιεραρχίας, επιλογή προτεραιοτήτων του ρόλου τους μέσα στην ελληνική κοινωνία.
    Όσο για τους ιερείς είναι τέτοια η εκκλησιαστική δικαιοσύνη που οι ιερείς είναι σκλάβοι στη θέληση του επισκόπου. Το σκλάβοι το εννοώ από άποψη νομική και ειλικρινά δεν ξέρω πως αλλιώς να περιγράψω τη θέση του ιερέ που θα βρεθεί υπόλογος στο εκκλησιαστικό δικαστήριο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αφήνοντας όλα τα άλλα στην άκρηί (σε πολλά έχετε δίκαιο), τον π. Χρυσόστομο τον γνωρίζετε; Αν ναι, με ποια στοιχεία τον αποκαλείτε Γουλιμή; Αν όχι, πως προτρέχετε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κύριε Ζουμπουλάκη έχετε ζήσει στην Πρέβεζα; Έχετε ζήσει κοντά στον συγκεκριμένο κληρικό; Έχετε συνεργαστεί μαζί του; Έχετε σχέση φιλική μαζί του ή υπηρεσιακή; Γιατί φαντάζομαι, ότι καταλαβαίνετε, ότι αυτές οι σχέσεις διαφέρουν μεταξύ τους εκ των πραγμάτων, ιδιαίτερα δε σε κάποιους ανθρώπους διαφέρει τόσο, που νομίζεις ότι έχεις να κάνεις με δυο διαφορετικούς εντελώς ανθρώπους. Γνωρίζετε τη συμπεριφορά του κληρικού στην καθημερινότητά του; Γνωρίζετε προσωπικά τον "σεβασμό"(;)των παπάδων της Πρέβεζας στο πρόσωπό του; Έχετε μιλήσει μαζί τους; Όχι με τους νέους(γενίτσαρους)παπάδες αλλά τους γεροντότερους, που πολλές φορές κατέβηκαν τα σκαλιά των γραφείων της Μητροπόλεως κλαίγοντας εξαιτίας της επιεικώς αγενούς συμπεριφοράς του εν λόγω κληρικού. Τι γνώμη έχετε για τις μεταφράσεις των λειτουργικών κειμένων; Για τη διαχρονικότητα των ΠΑΤΕΡΩΝ;;; Πιστεύετε ότι είναι ξεπερασμένοι;(!!!) Με το πνεύμα της Δύσης έχετε πρόβλημα;; Πιστεύετε ότι ο παπισμός είναι απλά σχίσμα ή αίρεση; Στα παραπάνω ερωτήματα γνωρίζετε της θέσεις του κληρικού, τον οποίο επαινείτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Με όλο το σεβασμό προς το πρόσωπο του κ.Ζουμπουλάκη, η αλήθεια είναι ότι δε μας λέει κάτι καινούργιο,γιάτι από τέτοια γεγονότα είναι γεμάτη η Εκκλησιαστική Ιστορία!
    Τώρα από την άλλη πλευρά δεν χρειάζεται και τέτοιο άγχος γιατί από την κάθε θέση ο άνθρωπος που προσφέρει, μπορεί να προσφέρει! Οι Άγιοι της Εκκλησίας μας δεν ήταν μόνο Επίσκποποι,αλλά και Ιερείς και μοναχοί και λαϊκοί επίσης! Επίσης η αποστροφή: ''έναν κάποιον Γουλιμή'', είναι λιγάκι άκομψη!Όλοι οι άνθρωποι προσπαθούν να προσφέρουν ανάλογα με τα χαρίσματά τους κι αν τυχαίνει να είναι άγνωστοι σε μας είναι όμως γνωστοί στο Θεό, όπως όλοι μας άλλωστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κύριε Ζουμπουλάκη,
    Όλα αυτά που καταμαρτυρείτε στην Ιεραρχία (και σε πολλά έχετε δίκιο), θα διορθώνονταν αυτόματα με την εκλογή που προτείνετε;
    Δεν νομίζω ότι είναι τόσο απλά (ή απλοϊκά) τα πράγματα.
    Αν ο αναφερόμενος μη εκλεγείς επίσκοπος, έχει τα χαρίσματα που αναφέρετε, θα μπορέσει να τα προσφέρει κι ας μην είναι Δεσπότης και ίσως τόσο το καλύτερο γι΄αυτόν.
    Η προτροπή σας όμως για "αντάρτικο" των παπάδων εναντίον των Δεσποτάδων, νομίζω ότι έχει κάποια θεολογικά και εκκλησιολογικά κενά.
    Εξάλλου όταν η "ιεραρχία" (και με τη διοικητική της έννοια) καταργείται, τότε τα αποτελέσματα είναι ολέθρια (παιδεία, δημόσια διοίκηση).
    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας για τα ονομαστήρια και προσθέτω τη γενική ανυπαρξία των περισσοτέρων μητροπολιτών.
    Από τα λεγόμενά σας πάντως και τη σιγουριά σας να υποθέσουμε ότι ο π. θεοδόσιος Μαρτζούχος είναι ο Χαρίλαος Τρικούπης της Εκκλησίας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οσο παρατείνεται ο τρόπος εκλογής των νέων ιεραρχών με φανερές και φθηνές σιμωνιακές συναλλαγές θα κλονοποιούνται αρχιερείς κατά τα πρόσωπα των γεροντάδων τους! Δυστυχώς τις τελευταίες δεκαετίες οι περισσότερες χηρεύουσες επισκοπές φορτώθηκαν δια βίου με ένα διάταγμα του κράτους πρόσωπα της καμαρίλας των ισχυρών καπετανάτων που λειτουργούν χωρίς φόβο Θεού! Αυτά μη νομίζουν οι εκλέκτορες πως δεν συντελούν στην καταβαράθρωση του κύρους τους που εξανεμίζει τους πνευματικούς κόπους ετών των τίμιων εργατών του Ευαγγελίου. Η εκλογή αλεξιπτωτιστών σε επαρχίες που διαθέτουν αξιότιμους κληρικούς μόνο στην οικοδομή της τοπικής Εκκλησίας δεν συντελεί. Αυτά επιβεβαιώνουν την κάθετη φθορά και ανυποληψία απο τον κλήρο και τον λαό της εκκλησιαστικής διοικήσεως. Υπάρχει τόση αφροσύνη φστους αρχιερείς που δεν ακόμη να καταλάβουν πως ανοίγουν τον δρόμο στον εξευτελισμό της Αγίας Εκκλησίας μας. Τόσο έχουν πλανηθεί που δεν σκεπτονται ούτε την Εσχάτη Ημέρα Μήπως και καταντούν κάθε φορά την Σύνοδο της Ιεραρχίας σε Καϊάφα συνέδριο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτά που γράφει ο κ. Ζουμπουλάκης έχουν ευρύτερη σημασία-αφορμή είναι το παράδειγμα της Πρέβεζας. Το ίδιο ισχύει και για την μητρ. Ιερισσού και πολλές άλλες. Η έκφραση ´´Γουλιμής´´ έχει συμβολική σημασία και δεν αφορά τον νέο επίσκοπο προσωπικά, απλώς καταγράφει μια θλιβερή πραγματικότητα.
    Κακοφαίνεται η προτροπή για αντάρτικο!Γιατί; Γνωρίζετε κάποιον άλλο τρόπο; Και προφανώς δεν εννοείται εδώ κλεφτοπόλεμος,´´ πλιάτσικο´´κλπ, αλλά μέσα σε πλαίσια εκκλησιολογικά και με πλήρη επίγνωση ότι αποβλέπει στο καλό της Εκκλησίας. Εξ άλλου γιατί δεχόμαστε την κάθοδο των μοναχών στον κόσμο, που τους ακολουθούσαν και οι λαικοί, προκειμένου να υπερασπίσουν την πίστη έναντι των αιρετικών; Είναι προτιμότερες οι διαμαρτυρίες για ταινίες και θεατρικά που ´´δήθεν´´ εξευτελίζουν τον Χριστό, με ταλιμπανικές συμπεριφορες;
    Αλλά ποιοί κληρικοί θα διαμαρτυρηθούν όταν τους περισσσοτέρους τους ενδιαφέρει η θεσούλα τους και τα οφφίκια;Οι σύλλογοι κληρικών αλήθεια πείθουν για κάτι;;;;
    Λέει κάποιος ότι ο π.Θ.Μ. δεν έμεινε στην χειροτονία. Είναι σίγουρος ότι έχει σχέση με τον νεοεκλεγέντα μητροπολίτη; και όχι με την κοροιδία που εισέπραξε απο τους Σεβασμιωτάτους;
    Επίσκοπος της κεντρικής Πελοποννήσου του είπε ότι ο μακαρίτης Μελέτιος έχασε την χάρη με τις μεταφράσεις! Αν αυτός δεν θέλει καθαίρεση για δογματικό έλλειμα, τότε τί θέλει;
    Εντάξει ο π.Θ.Μ. έιχε όλα αυτά τα στραβά που του καταμαρτυρούν. Μόνο αυτά είχε; Τίποτε άλλο; Επειδή γνωρίζω αρκετα'καλά τα πράγματα θα πρέπει κάποια στιγμή να λεχθούν και αυτά! 32 χρόνια μόνα κλάμα και οδυρμός; ας σοβαρευτούμε λίγο, γιατί και οι λίθοι κεκράξονται!
    Και εν πάσει περιπτώσει σε ποιές μητροπόλεις δεν γίνονται αυτά- αλλά δεν γίνονται μόνο αυτά. Ο π.Θ.Μ. είναι αυτός που λέτε, γιατί η Ιεραρχία δεν φρόντισε να εκλεγεί κάποιος απο τους άλλους ιερομονάχους;
    Φίλτατοι! το θέμα δεν είναι η συγκεκριμένη μητρόπολη, αλλά η αποξένωση των επισκόπων και πολλών κληρικών απο την ουσία της Εκκλησίας και απο την πραγματικότητα του σήμερα! Και σ'αυτά έχει δίκιο ο κ. Ζουμπουλάκης!
    Έρρωσθε!
    Ιφινόης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Προσδοκουσε όμως στην ψήφο των ''αποξενομένων από το ποίμνιο'' αυτών Επισκόπων και ο ίδιος όπως και όλοι! Και αν αυτός ελέγονταν τότε η Σύνοδος και ο Αρχιεπίσκοπος θα ήταν καλοί και ενδεχομένως να έκανε παράπονα ο νυν εκλεγείς! Ανθρώπινα πάθη λοιπόν! Η Εκκλησία όμως είναι κοινωνία αμαρτωλών κι όχι πεντακάθαρων και αγίων, και αν έτσι δούμε τα πράγματα-που είναι και ορθόδοξο-θα είμαστε πιο ήρεμοι! Και στο κάτω-κάτω δεν πρέπει να ξενάμε ότι μέσα στην αμαρτία ο Θεός δράει μυστικά! Άγνωστες λοιπόν σε εμάς οι Βουλές Του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Οφείλουμε χάριτες στον Σταύρο Ζουμπουλάκη που δίνει τη μαρτυρία της αλήθειας και μας βάζει, κληρικούς και λαϊκούς, μπροστά στις πραγματικές μας ευθύνες.

    Ας πούμε, επιτέλους, την αλήθεια: με αυτούς του δεσποτάδες, που κοιμούνται όρθιοι μέσα στα προνόμιά τους (ως άλλο ΚΚΣΕ...) οι εκκλησίες αδειάζουν και ο χριστιανισμός στην Ελλάδα πεθαίνει, είναι ζήτημα χρόνου.

    Και το ζήτημα δεν είναι τι "κάνει ο Θεός", όπως συχνά ακούγεται, αλλά τι κάνουμε εμείς, ποια είναι η δική μας ευθύνη, ως χριστιανών.

    Οι δεσποτάδες δεν θέλουν τίποτα άλλο παρά κολαούζους και υποτακτικούς γλύφτες.

    Οι παπάδες, οι συνειδητοί ιερείς
    μπορούν να κάνουν κάτι για την Εκκλησία του Χριστού ή και αυτοί θα βουλιάξουν μαζί με τους δεσποτάδες μέσα στη γενική ανυποληψία και ντροπή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητέ φίλε 12.52μ.μ., ό,τι και να κάνουμε εμεις Αυτός που οδηγεί την Εκκλησία είναι η Κεφαλή της,ο Ιδιος ο Χριστός και αυτό δεν πρέπει να το παρακάπτουμε τόσο αβίαστα! Σκεφτείτε ότι 2000 χρόνια τώρα έχουν γίνει και έχουν γίνει μέσα στην Εκκλησία μέχρι και αίμα πολύ έχει χυθεί δίκαια και άδικα και μάλιστα στο όνομα του Χριστού! Το Καράβι όμως της Εκκλησίας συνεχίζει το ταξίδι του και θα το συνεχίζει πάντα! Άλλος είναι Καπετάνιος κι όχι εμεις-ευτυχώς δηλαδή! Εμείς σίγουρα είναι καλό να κάνουμε ότι μπορούμε με Αγάπη όμως, κι όχι με κοσμική επανάσταση! Δεν είναι δυνατόν οι Επίσκοποι να είναι τέτοιοι οπως τους χαρακτηρίζετε-και πιθανόν να είναι έτσι- και οι ιερείς και ο λαός να είναι ηθικότατοι! Βεβαίως περιμένουμε περισσότερα από την ηγεσία,ως ηγεσία που είναι,αλλά άνθρωποι είναι και αυτοί και αν δεν μπορούμε να τους δεχθούμε όπως είναι, τουλάχιστον ας τους κατανοήσουμε! Και ας κάνουμε εμείς την προσωπική μας υπέρβαση να διορθώσουμε το κακό μας εαυτό και μετά με ωραίο τρόπο να συζητήσουμε και να κατανοήσουμε και τους άλλους! Με απαξιωτικούς χαρακηρισμούς και διαλόγους-μονολόγους δε λύνεται τίποτα! Η πνευματική εγχείρηση είναι ανάγκη να είναι λεπτή κι όχι με κοσμικούς όρους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ας έρθουμε λίγο παλιότερα για να μην ξεχνιόμαστε.
    Πρίν 32 και πλέον χρόνια αυτός ο γραφειοκρατικός μηχανισμός που λέγεται Ιεραρχία,κατά τον κ.Ζουμπουλάκη,εξέλεξε τότε πάλι μητροπολίτη τον μακαριστό Μητροπολίτη Νικοπόλεως κυρό Μ.που δεν είχε καμμία σχέση με την Πρέβεζα και υπηρετούσε στα γραφεία της Ιεράς Συνόδου στην Αθήνα.Υπήρχαν όμως αξιολογότατοι κληρικοί που υπηρετούσαν στην περιοχή και διώχτηκαν κακην -κακώς και κανένας δεν διαμαρτυρήθηκε γι΄αυτούς ,μέσα σε ένα κατασκευασμένο σκάνδαλο,που σήμερα αποδεικνύεται περίτρανα ότι ήταν στο μεγαλύτερο βαθμό ένα ΨΕΜΑ.
    Κύριε Ζουμπουλάκη τότε που είσασταν;Ξέρετε ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται και οι πνευματικοί νόμοι τιμωρούν με τον ίδιο τρόπο όταν απαιτείται.Ας περιμένουμε να δούμε πως θα κινηθεί ο νέος Μητροπολίτης αλλά και πως θα κινηθεί η τοπική εκκλησιαστική αντιπολίτευση ,καταλαβαίνετε τι εννοώ.Και αν γνωρίζετε πρόσωπα και πράγματα της περιοχής,θα γνωρίζετε με ποιόν τρόπο κινήθηκε τόσα χρόνια ο Θ.Μ για να καθαρίσει την Μητρόπολη από όσους δεν συμφωνούσαν μαζί του.Ξέρετε ότι ο Θ.Μ.έζησε και έδρασε ως Μητροπολίτης,άτυπα επισήμως,τόσα χρόνια στην εκκλησιαστική Επαρχία της Νικοπόλεως;Ξέρετε ότι ο ιδιότυπος αρχιμανδριτικός δεσποτισμός του ξεπερνούσε κάθε έννοια φασισμού.
    Σας ξαναλέω ψάξτε να δείτε πόσοι κληρικοί διώχτηκαν ποικιλοτρόπως και αναγκάστηκαν να φύγουν.Και έρχεσθε τώρα εσείς,από ένα γραφείο της πρωτεύουσας, να εγκωμιάσετε κάποιον που ποτέ δεν τον ζήσατε σαν στυγνό προιστάμενο ,ούτε καν σαν συνεργάτη στην διακονία της Εκκλησίας.Για τους κληρικούς στην Πρέβεζα δεν υπήρχε Μητροπολίτης και γινόταν ό,τι ήθελε και έλεγε ο Θ.Μ.Αυτός αποφάσιζε για τα πάντα.
    όσον αφορά τώρα το "αντάρτικο" που προτείνεται σας απάντησαν οι προηγούμενοι σχολιαστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Έχασε τη χάρη από τις μεταφράσεις?
    Θεέ μου ,πως είναι δυνατόν να σκεφτόμαστε έτσι? Δεν είναι η Εκκλησία που τόλμησε να αφήσει το Μωσαικό Νόμο και την περιτομή, με τίμημα ανθρώπινες ζωές μάλιστα? Και λέμε ότι το Πνεύμα του Θεού αποχωρεί από τον άνθρωπο γιατί ο άνθρωπος ομιλεί στη σύγχρονη γλώσσα στο συνάνθρωπό του? Δεν ξέρω, αλλά η λογική πάει πέταξε, αν δεν είναι αυτό ειδωλολατρεία τότε τι στο καλό είναι ειδωλολατρεία?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Επανέρχομαι επί του άρθρου.
    Εν πρώτοις κύριε Ζουμπουλάκη σας ευχαριστούμε για το θάρρος σας να δηλώνετε Χριστιανός δημοσίως και μάλιστα σε ένα έντυπο κύρους μεν, που τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει έντονα φυσιογνωμία (ούτε καν ο Γιανναράς δεν γράφει πλέον για εκκλησιαστικά θέματα).
    Στη συνέχεια, για τη μία εκλογή αναφέρθηκαν αρκετά. Πιο ενδιαφέρουσα όμως είναι η άλλη εκλογή. Ήταν, κατά τη γνώμη μου πάντα, αποτέλεσμα της φιλίας του Αρχιεπισκόπου με τον Σεβ. Μαντινείας, από εποχής Ναυπάκτου ακόμα (χωρίς να έχει κάποια αιχμή για τον εκλεγέντα). Ο Μακαριώτατος αφού ανέδειξε ως επισκόπους 4 κληρικούς πρώην στενούς του συνεργάτες, τώρα φροντίζει και για τους φίλους.
    Από την άλλη ας μην παρασυρόμαστε από υπερβολικές εκδηλώσεις της τοπικής κοινωνίας για τους πρωτοσύγγελους. Πολλές φορές υποκρύπτεται η απαίτηση του Μητροπολίτη να επιλέξει το διάδοχό του (εν είδει μοναρχίας) ή άγρια τοπικά συμφέροντα (π.χ. να μην αλλάξει ούτε το μονίμως συνεργαζόμενο τουριστικό γραφείο ή το εργαστήριο κεριών) ή προσπάθεια να μην υπάρξει ένας φρέσκος αέρας για πολλές δεκαετίες. Δεν αναφέρομαι πάντως στις συγκεκριμένες τοπικές συνθήκες, που μου είναι άγνωστες.
    Όπως και να το δεις αδιέξοδο, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που όμως φτάνουν και (υπερ)περισσεύουν.
    Ελπίζω ο κ. Ζουμπουλάκης να μας διαβάζει, όπως κι εμείς αυτόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Είναι δύσκολο ερώτημα για να πούμε που κατοικεί η Χάρη! Πολλές φορές μπορεί να κατοικεί εκεί που όχι μόνο δεν πάει ο νούς μας, αλλά και εκει που πιστεύουμε ότι δεν κατοικεί! Και το σημαντικότερο αυτός που κατέχει τη Χάρη ποτέ δε θα το πεί!
    Τώρα σε ότι αφορά τις περίφημες μεταφράσεις σαφώς και η ιερότητα δε βρίσκεται στις λέξεις! Αλλά και όποιος νομίζει ότι φταίει η γλώσσα που ο πολύς λαός δεν εκκλησιάζεται είναι ένα υπεραπλουστευμένο επιχείρημα! Αφήνοντας όμως τη γλώσσα με τον ένα και με τον άλλο τρόπο, αυτό τέλικα επιδρά στο τρόπο σκέψης μας, και Γλώσσα σημαίνει Σκέψη και Κρίση! Και βεβαίως δεν έπρεπε να ''τιμωρηθεί'' ο πρωτοσύγγελος γι' αυτό το λόγο και για οποιοδήποτε άλλο-αν ''τιμωρήθηκε'' γι' αυτό! Είχε την άποψή του ο άνθρωπος από ποιμαντική αγωνία και καλά έκανε και την εξέφραζε και την υποστήριζε!Αυτό έλειπε να έχουμε όλοι την αυτή άποψη για διάφορα θέματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Προς 5.40 μ.μ.

    Ο σοφός λαός λέει οτι τα σκ... όσο περισσότερο τα σκαλίζεις τόσο βρωμάνε.Είπαμε να μείνουν κάποια πράγματα στη λήθη,αλλά μη προκαλείς τη νοημοσύνη μας μιλώντας για κατασκευασμένα σκάνδαλα στη συγκεκριμένη περίπτωση γιατί θα πέσει καμιά κεραμίδα να μας πλακώσει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΤΑΠΕΙΝΟΣ ΙΕΡΕΥΣ15 Οκτωβρίου 2012 στις 11:36 μ.μ.

    Κύριε Ζουμουλάκη.Είναι άδικο να αφήνετε τόσα υπονοούμενα για τον νέο Μητροπολίτη Πρεβέζης κ. Χρυσόστομο. Είμαι σίγουρος πως όταν τον γνωρίσετε θα ανασκευάσετε αμέσως όλα όσα άναφέρετε. Ο δε π. Θ. Μ. οφείλει να "φιλήσει"το χέρι του ταπεινού επισκόπου του, να δείξει "υπακοή", να σταθεί στο πλάϊ του και να συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία της Μητροπόλεως. Είναι τραγικό να "ζει"κάποιος μόνο και μόνο για τη στιγμή που θα φέρει επί της κεφαλής του το αρχιερατικό στέμμα, που όσα στολίδια έχει πάνω του, τόσα αγκάθια το πλαισιώνουν. Και κάτι ακόμη αγαπητέ, κατά τα λοιπά, κ. Ζουμπουλάκη: σε όλο σας το κείμενο αφήνετε να εννοηθεί οτι το Άγιον Πνεύμα ουδόλως ενήργησε στην περίπτωση της εκλογής του κ. Χρυσοστόμου. Κατά πόσο όμως είναι δυνατόν να ενεργήσει το ίδιο Πνεύμα στην περίπτωση εκείνου που σχεδόν "γονυπετής" παρακαλά τους εκλέκτορες Μητροπολίτες να τον ψηφίσουν; Και να είσθε απολύτως σίγουρος οτι στην δεύτερη περίπτωση δεν ανήκει ο νέος Άγιος της Πρεβέζης.
    Ταύτα πάντα με πολύ αγάπη και σεβασμό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Άσχετο,αλλά επιβεβλημένο να το πω:
    Ο έτερος νεοεκλεγείς επίσκοπος,που
    ΔΕΝ τον γνωρίζω,αντί να πει το του
    Παύλου:"Χάριτι Θεού ειμί,ό ειμί"
    Είπε:Χάριτι υμών-Αλέξανδρε-ειμί, ό
    ειμί!!Εδώ πάει μια παροιμία ολίγον
    αήθης και γιαυτό δε θα την αναφέρω!
    Από την άλλη,όταν δεν εκλέγεται ο εκλεκτός μας,που τον αγιοποιούμε,
    ΟΛΟΙ οι άλλοι είναι γλύφτες κ.λπ.!
    Λυπάμαι,αλλά εγώ έστω και εις χλεύην ΠΑΝΤΩΝ ΥΜΩΝ θα πω ότι πάντο-
    τε ΥΠΑΡΧΕΙ η χάρη του Θεού,που ενερ
    γεί!Θυμηθήτε την εκλογή του αγίου
    Σπάρτης και ίσως να με δικαιώσετε!
    Υ.Γ.Η βορειοελλαδίτικη γνωστή και
    ΕΜΕΤΙΚΗ ιστοσελίδα πάλι σε στολίζει
    Παναγιώτη!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μιά χαρά τα είπε ὁ κ. Ζουμπουλάκης. Από τις λίγες Μητροπόλεις όπου γινόταν παραγματικὰ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΟ έργο -και ενοχλούσε πολλούς αυτό, ντόπιους και γείτονες, επισκόπους και κληρικούς, αραχτούς από χρόνια στο θρόνο τους- με ευθύνη του π. Θεοδοσίου Μαρτζούχου καὶ των λοιπών συνεργαστῶν του μακαριστού Μελετίου. Πολὺς κόπος πραγματικά. Αλλά αυτά δεν αρέσουν στην παρηκμασμένη Ιεραρχία (πλήν εξαιρέσεων φωτεινών) που άγεται και φέρεται από τα χρέη του φιλαδέλφου και από τα κόμπλεξ νεοφανών επισκόπων με οράματα μυωπικά.

    Κατάντια κύριοι κατάντια. Όπως και στη Μητρόπολη Ιερισσού, αμφιβάλω αν γνωρίζει ο εκλεγείς που πέφτει η Αρναία στο χάρτη. Σε πέντε δέκα χρονάκια με ένα καλό μεταθετό θα τσουλήσει κάτ΄ απ' τ'αὐλάκι.

    Σωστά μας θύμισε ο κ. Ζουμπουλάκης τον Χ. Τρικούπη : «ανθ΄ ημών ο Γουλιμής». Τα λέει όλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή