Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2012

Η ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ "ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ" ΒΙΑ, ΜΑΣΤΙΓΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ


Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 
Το κείμενο του π. Βασιλείου Θερμού στο amen για την "εκκλησιαστική" βία είναι θαυμάσιο! Ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα και προτείνει και τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου. 
Το περιστατικό με την επίθεση στον Μητροπολίτη Δημητριάδος δεν πρέπει να θεωρηθεί, και αυτό, υπό το πρίσμα "τρελός είναι (ο δράστης), μη δίνετε σημασία". Αυτός ο επιτιθέμενος δεν προήλθε από παρθενογένεση. Το αδιάκοπο σφυροκόπημα των διαφόρων κύκλων "εκκλησιαστικής" βίας εναντίον του Δημητριάδος Ιγνατίου δεν τον άφησε αδιάφορο... 
Ο π. Βασίλειος Θερμός κάνει μνεία και της λεκτικής βίας όταν αναφέρεται στα υβρεολόγια που συχνά φιλοξενούνται σε "χριστιανικά" ιστολόγια. Και εδώ θα σταθώ. Δεν πρόκειται για απλή - έστω έντονη - έκφραση της άλλης γνώμης, αλλά για χυδαιότητα πεζοδρομίου, η οποία συνιστά σαφώς λεκτική βία. 
Σε επιστολή μου προς τον Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ τού είχα επισημάνει ότι θα έπρεπε να αποκηρύξει όσους τον υποστηρίζουν - μέσω "χριστιανικών" ιστολογίων - και ταυτόχρονα εκφράζονται με αγοραίο τρόπο κατά παντός, από τον Οικουμενικό Πατριάρχη, μέχρι τον Σερβίας Ειρηναίο, από τον Μητροπολίτη Περγάμου μέχρι και την ελαχιστότητά μου. Φυσικά δεν το έκανε, απολαμβάνοντας (;) τώρα χαρακτηρισμούς απ' αυτούς τους ταλιμπάν, του τύπου "αγωνιστής", "λεοντόκαρδος" και άλλα παρόμοια. 
Το επ' εμοί, αν είχα χρήματα θα τους πήγαινα αυτούς τους αχρείους μέχρι τη Χάγη, γιατί αυτοί δεν καταλαβαίνουν άλλη γλώσσα, δυστυχώς... 
Τέλος, προτροπές από "χριστιανικό" ιστολόγιο του τύπου: "Σπάστε τα όλα στο Χυτήριο" ή "Κονιορτοποιήστε τα πάντα στο καταγώγιο αυτό", αποδεικνύουν ότι αυτοί οι "χριστιανοί" είναι απολύτως όμοιοι με τους βάναυσους ιεροεξεταστές του Μεσαίωνα. Κι ας βρίζουν από φυλακής πρωίας μέχρι νυκτός τον Πάπα και τους Καθολικούς.

15 σχόλια:

  1. Απ την παφωτισμένη δεσποτεία και το κλαμπ διανοουμένων της Σύναξης της οποίας ηγείται ο πολύς παπα-Θερμός δεν περιμέναμε διαφορετική τοποθέτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ σωστά και εύστοχα τα περί λεκτικής βίας. Η οποία, σε ένα τηλεοπτικό πάνελ επί παραδείγματι, όταν γίνεται προκλητικά ανεκτή (απολύτως επιλεκτικά, εννοείται) κατά παράβαση κάθε έννοιας διαλογικής κοσμιότητας και ευπρέπειας, χωρίς την παραμικρή επίπληξη προς εκείνον (ή εκείνην, ή... εκείνες) που ευθύνονται, μπορεί ενίοτε να πυροδοτεί (κακώς) και την εκδήλωση είδους σωματικής βίας π.χ. χειροδικίας από τον προσβαλλόμενο συζητητή. Το δυστύχημα είναι πως σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις αποσιωπάται πλήρως η προηγηθείσα λεκτική βία και επακολουθεί ένας ωμός βιασμός της νοημοσύνης του κοινού με την μονομερή επικέντρωση δίκην πλύσεως εγκεφάλου προς ό,τι προκάλεσε η ανοχή της. Πράγματι. Η λεκτική βία, όπως πολύ σωστά επισημαίνεται στο σημείωμα, δεν αποτελεί απλή - έστω έντονη - έκφραση μιας άλλης γνώμης, αλλά χυδαιότητα πεζοδρομίου. Δεν είμαι βέβαιος εάν αυτό ισχύει ως κανόνας χωρίς ή με εξαιρέσεις...
    Πολύ δικαιολογημένη επίσης και η άποψη ότι τον καθένα πρέπει να το μιλάμε στη γλώσσα που δύναται να εννοήσει. Κι εδώ δεν είμαι βέβαιος αν μερικοί εξαιρούνται από τον κανόνα, όπως π.χ. οι συντελεστές του θεατρικού εν Χυτηρίω καλλιτεχνήματος ή όσοι τραμπουκοειδώς επανειλημμένα ματαιώνουν πρυτανικές εκλογές. Ψιλά γράμματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η φράση σε σχόλιο του υπερβολικά φλύαρου, εκ των προηγουμένων, σχολιαστή, ότι "ο Ζήσης βιάζει την πατρίδα μας και την Ορθοδοξία", αποτελεί - με διαφορά- ό,τι αισχρότερο διάβασα τον τελευταίο καιρό, αδικεί κατάφωρα τον διακεκριμένο κληρικό, συνιστά αξιόποινη δυσφήμιση και εάν στον διαχειριστή του παρόντος ιστολογίου απέμεινε ίχνος αξιοπρεπείας, από αυτήν που ζητεί πληθωρικώς να επιδεικνύουν οι άλλοι, οφείλει να προβεί σε άμεση διαγραφή της συγκεκριμένης τουλάχιστον φράσεως, δείχνοντας, αν μη τι άλλο, ευαισθησία στις δύσκολες ώρες, που από οικογενειακής απόψεως διέρχεται ο π.Θεόδωρος....

    Γιάννης Ν.Ιωαννίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αν και δεν απευθύνθηκα στον υβριστή του π.Θεοδώρου σχολιαστή, διευκρινίζω ότι χαίρομαι που διαφωνώ με κάποιον, ο οποίος, στην προσωπική του σελίδα, δηλώνει, μεταξύ άλλων, θαυμαστής του κινηματογραφικού έργου "Κώδικας Ντα Βίντσι". Ασφαλώς και αυτού του είδους η ... Ορθοδοξία δεν μου είναι συμπαθής.

    ΓΝΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το μόνο που έκανε ο π. Θεόδωρος είναι να διαβάσει τα γραπτά του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου περί αντίδρασης στη βλασφημία. Οπότε Πελεκάνε, οι βαρείς χαρακτηρισμοί σου μάλλον απευθύνονται στον άγιο.
    Άλλοι πράττουν κατά Ιερό Χρυσόστομο και άλλοι κατά τον πασίγνωστο για τις "ριζοσπαστικές" απόψεις του Χρυσόστομο Μεσσηνίας. Διαλέγουμε και παίρνουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πελεκάνε, τι δεν καταλαβαίνεις; Αυτά για τα οποία κατηγόρησες τον π. Θεόδωρο είναι λόγια του αγ. Χρυσοστόμου. Είδες πουθενά να ταυτίζομαι ή να ταυτίζω τον π. Ζήση με τον άγιο; Παριστάνεις τον αφελή για να υπεκφύγεις να παραδεχθείς ότι διαφωνείς (και μάλιστα με ..."χριστιανικη αγάπη" και βαρείς χαρακτηρισμούς) με τα λεγόμενα ενός μεγάλου αγίου της Εκκλησίας μας. Επόμενο είναι να σου αρέσει και το βλάσφημο έργο "κώδικας Ντα Βίντσι". Αν συκοφαντούσαν εσένα ή ένα προσφιλές σου πρόσωπο με ωραία μουσική και εφέ θα σου άρεσε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τα γεμάτα αγάπη λόγια σου με έπεισαν Πελεκάνε. Θα αποκηρύξω τον Πειραιώς και τον Ζήση. Από εδώ και πέρα θα διαβάζω τα βιβλία του Θερμού, του Φάρου και του Γιανναρά, ενώ θα χωρίσω τη γυναίκα μου για να ζήσω επιτέλους την ευλογία του εκτός γάμου έρωτα. Θα ακούω τις ομιλίες του Μεσσηνίας στον ροταριανό όμιλο και θα φιλώ το χέρι των παπικών ιερέων. Το άγιο κοράνι θα υπάρχει πάντα στο προσκέφαλό μου. Θα επιβραβεύω τους καλλιτέχνες που βρίζουν την πίστη μου, αφού πλέον είμαι ανοιχτόμυαλος, ενώ θα απειλώ με μηνύσεις όσους διαφωνούν μαζί μου. Τέλος θα βάλω wall paper τη γελοιογραφία του Πειραιώς που έβαλε σε άρθρο του ο κ. Άνδριόπουλος, αλιεύοντάς το από αντιεκκλησιαστική εφημερίδα. Σε ευχαριστώ Πελεκάνε που μου άνοιξες τα μάτια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή