Μέχρι πότε θα συζητάμε για την αξιολόγηση;…
* Εχουν αρχίσει να συνταξιοδοτούνται εκπαιδευτικοί οι οποίοι αξιολόγησαν
χιλιάδες παιδιά, ενώ οι ίδιοι δεν αξιολογήθηκαν ποτέ (!), από κανέναν…
Του Χάρη Ανδρεόπουλου*
xaan@theo.auth.gr
Πριν από λίγα χρόνια, όταν - επι Αννας Διαμαντοπούλου - είχε έρθει στα σχολεία η εγκύκλιος για την (δοκιμαστική) «Αυτοαξιολόγηση του σχολείου» και καλούμασταν ως σύλλογοι καθηγητών να εκφράσουμε τη γνώμη μας, στις πλείστες των συνεδριάσεων των συλλόγων καθηγητών του Ν. Λάρισας υπερίσχυσε η άρνηση, το «Όχι». Αυτές τις μέρες – επί υπουργίας Κων/νου Αρβανιτοπούλου - που έφθασε στα σχολεία το Ερωτηματολόγιο προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να εκφράσουμε την άποψή μας για την «Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του έργου των εκπαιδευτικών», το συνδικαλιστικό όργανό μας (ΟΛΜΕ) μας καλεί να μην εκφράσουμε κάν την άποψή μας, προτρέποντάς μας σε αποχή από τη διαδικασία συμπλήρωσης - απάντησης του Ερωτηματολογίου (καίτοι αυτή θα είναι ανώνυμη, αποστελλόμενη ηλεκτρονικά, μέσω κλειδαρίθμου).
Φυσικά, ουδέν έχω να αντιλέξω στην άποψη της ΟΛΜΕ πως «είναι προκλητικό να διατείνεται το υπ. Παιδείας πως ενδιαφέρεται για τη βελτίωση και την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και παράλληλα επιβάλλει τραγικές περικοπές στην εκπαίδευση, διαλύοντας το δημόσιο σχολείο και εξαθλιώνοντας τους εκπαιδευτικούς». Θα προσέθετα μάλιστα ότι τόσο ο σημερινός υπουργός Παιδείας, όσο και οι προκάτοχοι του θα πρέπει να ντρέπονται για τις διαχρονικές - πελατειακού τύπου - πολιτικές των κυβερνήσεων που μας κατέστησαν τη τελευταία 20ετία ουραγούς στο μισθολόγιο του δημοσίου, διαμορφώνοντας για τον κλάδο μας αμοιβές υπολειπόμενες και εκείνων των κλητήρων (!!!) της Εφορίας, των Τελωνείων, της ΔΕΗ, του ΟΤΕ, του ΟΣΕ, της ΕΡΤ, κλπ. Θα συμφωνήσω, επίσης, και θα υπερθεματίσω ότι ο βαθιά χειμαζόμενος κλάδος μας είναι σε απόλυτη απελπισία, με την ανοχή του να έχει ξεπεράσει κάθε όριο και τη δραματική εκδήλωση της οργής του ante portas - γιατί έχουμε ήδη έχουμε φθάσει στα όριά μας.
Θεωρώ, όμως, ότι μερίδιο ευθύνης τόσο για την οικονομική υποβάθμιση, όσο και τη συνολικότερη απαξίωση του κλάδου μας έχει και ο ίδιος ο κλάδος και τα συνδικαλιστικά του όργανα με την αβελτηρία που επέδειξαν απέναντι στις προκλήσεις των καιρών, αντιδρώντας ακόμη και σε ρυθμίσεις που η κοινωνία και οι πολίτες (εν προκειμένω και επί το ειδικότερον, οι γονείς των μαθητών μας, αλλά και οι ίδιοι οι μαθητές μας) θεωρούν (και δικαίως) αυτονόητες, όπως η αξιολόγηση.
Λυπάμαι που θα το πω - και αυτό που θα πω νομίζω ότι εκφράζει τη σιωπηλή πλειοψηφία του εκπαιδευτικού κόσμου – αλλά οι αριστερές ιδεοληψίες («ξεπουλιέται» το σχολείο όταν συνεργάζεται με την αγορά, «χειραγωγούνται» οι εκπαιδευτικοί με την αξιολόγηση, κ.λ.π.) στη βάση των οποίων πορεύθηκε επί δεκαετίες η ΟΛΜΕ (ακόμη και σε περιόδους που τη διοικούσε η φιλελεύθερη ΔΑΚΕ), μας κούρασαν και (το χειρότερο!) μας απομόνωσαν από τη κοινωνία. Δεν το λέγω αφοριστικά, την άποψη μου εκφράζω. Οι αγαπητοί συνάδελφοι που υποστηρίζουν το σοβιετικό μοντέλο του κρατικού πατερναλισμού στην εκπαίδευση (και δυστυχώς υποστηρικτές αυτής άποψης βρίσκει κανείς όχι μόνο στη παράταξη του ΚΚΕ, ήτοι στο «ΠΑΜΕ» εκπαιδευτικών - όπου λόγω της σοβιετικής ιδεολογίας θα θεωρούσε κανείς ότι εδώ τούτη η άποψη είναι φυσική κι επόμενη - αλλά ακόμη και σε παρατάξεις φιλελεύθερου και σοσιαλδημοκρατικού προσανατολισμού, όπως της ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚ…), όλοι αυτοί, ενδεχομένως, να δυσφορήσουν και διαφωνήσουν με αυτές τις σκέψεις μου, αλλ’ ας ησυχάσουν: κι’ εγώ διαφωνώ μαζί τους (ελπίζω να μου αναγνωρίζουν αυτό το δικαίωμα).
Εξ άλλου, τις απόψεις μου για το θέμα της αξιόλογησης τις έχω καταθέσει σε χρόνο ανύποπτο, όταν το θέμα δεν ήταν στο δημόσιο διάλογο και όταν στην εξουσία ήταν άλλη κυβέρνηση. Γράφαμε στο υπό τον τίτλο «Αλλαγές στη Παιδεία, τώρα!» άρθρο μας στη κυριακάτικη «Ελευθερία» της 11ης Ιανουαρίου 2009 (σελ. 10): «Να ενεργοποιηθεί ο θεσμός της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, με εγγυήσεις αντικειμενικής εφαρμογής που θα συμφωνηθούν μέσα από ένα καλόπιστο διάλογο του υπουργείου με τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τα τριάντα, σχεδόν, χρόνια χωρίς αξιολόγηση έχουν δημιουργήσει στο εκπαιδευτικό σύστημα πολλά μειονεκτήματα, απότοκα της ισοπέδωσης. Εχουν αρχίσει να συνταξιοδοτούνται εκπαιδευτικοί οι οποίοι αξιολόγησαν χιλιάδες παιδιά, αλλά αυτοί δεν αξιολογήθηκαν ποτέ (!), από κανέναν. Φθάνει πια…»
Μένουμε σταθεροί σ’ αυτές τις θέσεις, θεωρώντας ότι απηχούν την συνείδηση της σιωπηλής πλειοψηφίας των μαχίμων συναδέλφων καθηγητών, οι οποίοι, ασφαλώς, δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν από την «αξιολόγηση της σχολικής μονάδας» (η οποία θ’ αφορά συνολικά το σχολείο και τις εκπαιδευτικές δράσεις του), ούτε από την (ατομική) αξιολόγηση. Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι ως συνειδητοί λειτουργοί και συνεπείς επαγγελματίες εκτελούν με υπευθυνότητα τα καθήκοντά τους, όχι μόνο δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν, αλλ’, αντιθέτως, «πιστοποιώντας» την ποιότητα του έργου και της προσφοράς τους μέσα απ’ την διαδικασία της αξιολόγησης, μπορούν από άλλη βάση, με ισχυρότερα και πειστικότερα επιχειρήματα να διεκδικήσουν την μισθολογική τους αναβάθμιση, αλλά και σε επίπεδο γοήτρου να ανακτήσουν το χαμένο – εξαιτίας της ισοπέδωσης – κύρος τους στη κοινωνία.
Για εκείνους που δεν επιθυμούν (για τους όποιους λόγους) την ανάληψη διδακτικών καθηκόντων, τη τάξη, συνεπώς, ούτε την αξιολόγηση του διδακτικού έργου, να δοθεί (όπως γράψαμε, επίσης, στο ίδιο άρθρο) το δικαίωμα της μετάταξης σε διοικητικές θέσεις: «Να δοθούν κίνητρα για εθελοντικές μετατάξεις στους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να μεταταγούν σε υπηρεσίες που δεν έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα και να τοποθετηθούν σε αμιγώς διοικητικές θέσεις εντός του υπ. Παιδείας, ή σε άλλα υπουργεία».
Πιστεύω ότι η άρνηση στο θεσμό της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών αποτελεί μέγα σφάλμα που μας εκθέτει και μας προσβάλλει στα μάτια της κοινωνίας, εάν δε λάβουμε υπόψη μας ότι διανύουμε μια εποχή κατά την οποία το μεγάλο ζητούμενο στην παρεχόμενη εκπαίδευση είναι η ποιότητα, τότε η άρνηση αυτή στην αξιολόγηση συνιστά, κατά τη γνώμη μου, πράξη άκρας υποκρισίας.
Δεν υποστηρίζω ότι το σύστημα της αξιολόγησης που θέλει να προωθήσει η παρούσα κυβέρνηση είναι το τέλειο. Εχω και εγώ τις επιφυλάξεις και τις αμφιβολίες μου εαν και κατά πόσο θα είναι αντικειμενικό στην εφαρμογή του. Αν δεν μας αρέσει το σύστημα που θα προταθεί ας αντιπροτείνουμε ένα καλύτερο, ποιοτικότερο, αντικειμενικότερο, ένα άλλο, εναλλακτικό σύστημα. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, πιστεύω ότι η στείρα άρνηση δεν μπορεί να είναι πρόταση, πολλώ δε μάλλον αντιπρόταση. Στη σημερινή συγκυρία η άρνηση στη αξιολόγηση αποτελεί, κατά τη γνώμη μου, πρόταση παραμονής στην ακινησία του πάτου, πρόταση να παραμείνουμε καθηλωμένοι στο «Ασάλευτο παρόν…», που λέει κι ο Στέλιος Ράμφος στο τελευταίο βιβλίο του (“Time Out”, εκδ. “Aρμός”, 2012), διεκτραγωδώντας παραστατικά τους λόγους που μας έφεραν, ως χώρα, στο χείλος του γκρεμού.
* Μετά από τριάντα, όμως, και πλέον χρόνια απουσίας κάθε ελέγχου στο σύστημα παροχής εκπαιδευτικού έργου επείγει ένα «νοικοκύρεμα». Τριάντα χρόνια στον «αυτόματο πιλότο» είναι πολλά. Τις συνέπειες της κρίσης (της τρέχουσας οικονομικής, για την οποία σημαντικό ρόλο έπαιξε και η συστηματική - ενίοτε και εκ των ένδον - απαξίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος) ήδη (και πολλαπλώς) τις «πληρώνουμε»…
* Ο Χάρης Ανδρεόπουλος είναι καθηγητής (ΠΕ01) Β/θμιας Εκπαίδευσης (http://religiousnet.blogspot.com)
ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΓΚΕΣ ΧΑΡΙΕΝΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. ΠΟΣΟΙ ΟΜΩΣ ΗΤΑΝ ΕΝΘΕΡΜΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ;;; ΚΑΙ ΠΟΣΟΙ ΓΥΡΝΟΒΟΛΟΥΣΑΝ ΣΤΑ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΩΣ ΘΕΟΣΤΑΛΤΟΙ ΕΚΤΟΣ ΑΣΕΠ;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΕΞΙΟ ΤΟΥ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΗΡΩΣ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.
ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΟΥΜΕ ΟΣΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΑΜΕ ΥΠΑΚΟΥΩΝΤΑΣ ΣΕ "ΘΕΟΘΕΝ" ΚΕΛΕΥΣΜΑΤΑ.......
Τι έγινε ρε παιδιά?...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟλοι οι οικουμενιστές (Ζουμπουλάκης, Ανδρεόπουλος) υπέρ της αξιολόγησης?..
(Τυχαίο?...)
Στον τελευταίο σχολιαστή θα ήθελα να πω: "όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται"........
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος Ανώνυμο 8 Οκτωβρίου 2012 3:57 μ.μ.: "Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει δέκα μέρες κοσκινίζει"......
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν βλέπω κάποιους να είναι "ειδικοί" σε όλα, κάτι δε μου πάει καλά! Όπως δε μου αρέσουν και αυτοί που προσεγγίζουν όλα τα θέματα επιδερμικά και δήθεν βαθυστόχαστα(του τύπου: όλα είναι άσπρα ή μαύρα και δε βλέπουν κανένα άλλο χρώμα).
ΑπάντησηΔιαγραφήορθες ή ορθοφανεις οι θεσεις του αγαπητου Χαρη. ωστοσο ξεχασε να θεσει μια πολυ ουσιαστικη παραμετρο: η αξιολογηση σημερα προσλαμβανει χαρακτηρα αμιγως τρομοκρατικο: απολυση ή ευσχημη αιτιολογηση του μισθολογικου βαλτωματος των εκπαιδευτικων. η πολιτικη υποκρισια περισσευει απο το υπεπθ, το οποιο, ως φαινεται περιτρανα, δεν ενδιαφερεται ουτε κοπτεται για τη βελτιωση της - ηδη κοπρισμενης απο παντου - εκπαιδευσης, οσο ξεκαθαρα ακολουθει τις επιταγες και εντολες της κατοχικης τροικας και την υπολανθανουσα οργισμενη απο την κριση κοινη γνωμη, η οποια ανεκαθεν, πολλω δε μαλλον σημερα, ζητα εξιλαστηρια θυματα στον χωρο των 'τεμπεληδων' εκπαιδευτικων.
ΑπάντησηΔιαγραφήσυμφωνω με την αξιολογηση. ομως μετα την παρελευση της κρισης, μακραν απο τη δαμοκλειο σπαθη της απολυσης και αφου εχει αποκατασταθει η μισθολογικη αξιοπρεπεια των εκπαιδευτικων με μεσο μισθολογικο ορο τα 1200 ευρουλακια. η συζητηση για αξιολογηση σημερα και δη τις στιγμες τουτες, ειναι ακαιρες, ακυρες και εξοργιστικες. τα αλλα επιχειρηματα, οσο αληθινα ή αληθοφανη και να ιστανται, δεν αποτελουν παρα ευκαιριακα σοφισματα και επερεισματα στην πολιτικη χυδαιοτητα που ζουμε απο καιρο: ενα συστημα που εκκολαψε τη διαφθορα και τη μετριοτητα και που τωρα ερχεται να ζητησει τα ρεστα. αλλα ρεστα δεν υπαρχουν, διοτι δεν υπαρχουν χρηματα...
εις οργισμενος εκπαιδευτικος
Πολύ καλό το άρθρο, μεγάλες αλήθειες λέει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλά δεν είναι 30 χρόνια της Εκπαίδευσης στον "αυτόματο πιλότο"?...
Επιτέλους, ας γίνουμε - στη πράξη - Ευρώπη!
Αγαπητοί φίλοι,
ΑπάντησηΔιαγραφήμ΄ αφορμή την επικαιρότητα του θέματος της αξιολόγησης κάθησα και με δυό κουβέντες παρέθεσα την άποψή μου.
Συμμετοχή στο δημόσιο διάλογο επεχείρησα, καταθέτοντας τις προσωπικές μου απόψεις, τις οποίες έχω την αίσθηση ότι συμμερίζονται και εκαντοντάδες - ίσως και χιλιάδες - άλλοι συνάδελφοι. Σε κάθε περίπτωση, φυσικά, εννοείται ότι θεωρώ καλοδεχούμενη την καλοπροαίρετη κριτική δεδομένου ότι, καίτοι ένιοι εκ των παρεπιδημούντων ανωνυμογράφων με θεωρούν - και πλειστάκις με έχουν χαρακτηρίσει - ως …«παπικό» (!), εν τούτοις, ως είναι γνωστόν εις τους "παροικούντες την Ιερουσαλήμ" (Λουκ. κδ΄, 18) ουδέποτε διεξεδίκησα το παπικό «αλάθητο»…
Ερρωσθε!
Προς ανώνυμο 8:35
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ πλήρως με την εκτίμηση σου
Όσο για το να γίνουμε Ευρώπη έχω ενστάσεις
Πριν αιώνες, πάλι σε περίοδο κρίσης επιλέξαμε δρόμο μακριά από την Ευρώπη. Ελπίζω αυτή τη φορά να μην κάνουμε το ίδιο.
Ένας εκπαιδευτικός που δεν έχει πρόβλημα να αξιολογηθεί για την δουλειά του στην τάξη αλλά που έχει πρόβλημα με τους αποσπασμένους σε ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ εκπαιδευτικούς
Ναι ακόμη και τώρα γίνονται αυτά
"ενα συστημα που εκκολαψε τη διαφθορα και τη μετριοτητα και που τωρα ερχεται να ζητησει τα ρεστα"
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΠΕ Ο ΦΙΛΟΣ
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟΛΥΤΑ
Κύριε Ανδριόπουλε θα ήθελα να καταθέσω μια πρόταση για την αξιολόγηση και παρακαλώ αυτή να αξιολογηθεί μόνο από οργισμένους εκπαιδευτικούς:
ΑπάντησηΔιαγραφήοι εκπαιδευτικοί να αξιολογούνται με κριτήριο τον αριθμό των ιδιαιτέρων φροντιστηρίων που έχουν εβδομαδιαίως. Όσοι μάλιστα κατορθώνουν να έχουν στα ιδιαίτερα τους μαθητές της σχολικής τους τάξης να προάγονται απ΄ευθείας σε Διευθυντές, ώστε να μαθαίνουν τα κόλπα και στους άλλους.
Όσοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν ιδιαίτερα, σημαίνει ότι έχουν αξιολογηθεί ως ανεπαρκείς από τους ίδιους τους μαθητές τους.
Αυτοί μπορούν να αποσπασθούν στο Υπουργείο Παιδείας και στους βουλευτές.
Ποιά αξιολόγηση αγαπητέ Χάρη Ανδρεόπουλε;Από ποιούς και για ποιούς; Να γίνει από το Υπουργείο που ποτέ δεν ασχολήθηκε σοβαρά με την παρεχομένη παιδεία;που αν τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα έδιναν τίτλους και δυνατότητα πρόσβασης στις σχολές δεν θα πατούσε μαθητής στο Λύκειο;Να αξιολογηθεί ο εκπαιδευτικός από αυτούς που εκλέχθηκαν-φευ!-με κομματικά κριτήρια;από αυτούς που δεν πάτησαν ποτέ ή σχεδόν ποτέ στην τάξη; και να αξιολογηθούν ποίοι; οι εκπαιδευτικοί που η πλειοψηφία τους με το ρολόι στο χέρι μετά το τρίωρο την κοπανάνε για να έρθει η άλλη βάρδια; ή μήπως να αξιολογηθούν αυτοί που τσιμπάνε μαθητές από το σχολείο για ιδιαίτερα με τσουχτερές και μαύρες τιμές! Βεβαίως και υπάρχει και η καλή μειοψηφία των δασκάλων!Γιατί όμως φτάσαμε ως εδω; Είναι θέμα παιδείας τελικά για να ΄ναι πρώτα ο μαθητής!και δυστυχώς οι πολιτικές ηγεσίες συνθηματολογούσαν και συνθηματολογούν! Τι πρέπει να γίνει; ξήλωμα από θεμελίων όλου του εκπαιδευτικού συστήματος και ξάνα από την αρχή,πέρα από κόμματα καιπέρα από παλαιοσυνδικαλισμούς,αλλιώς και η αξιολόγηση θα καταντήσει μια νέα παρωδία που θα είναι όμως μια ακόμη τραγωδία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι λενε μερικοι που δε θα εχουν οι δημοσιοι υπαλληλοι λαι οι εκπαιδευτικοι φυσικα αξιολογηση ; Και αξιολογηση πρεπει να υπαρχει και στοπ στη μονιμοτητα . Αλλοι ελληνες αυτοκτονουν απο την πεινα . Τι ειναι οι δημοσιοι υπαληλοι και μαλιστα οι εκπαιδευτικοι . Ευγενεις στην προ της γαλλικης επαναστασης Ευρωπη ; Οι ιδιωτικοι ακομη και αυτοι που μοιραζουν φυλλλαδια καθε ωρα αξιολογουνται . Και τωρα πια ανασφαλιστοι οι περισοτεροι .Και μια που το μπλογκ ασχολειται κυριως με εκκλησιαστικα θα πω το εξης . Εδω το θεμα δεν ειναι θεολογικο πχ αν τα μυστηρια των καθολικων εχουν χαρη η ειναι εγκυρα οπου μια που το θεμα ειναι αναποδεικτο ο καθενας λεει το μακρυ του και το κοντο του και εχει δικιο μια που αποδειξη δε μπορει να υπαρξει . Εδω αυτο το θεμα ειναι πρακτικο και το δικαιο κανει μπαμ απο μιλια μακρια . Α.Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί να γίνουμε Ευρώπη;Γιατί να γίνουμε κάτι άλλο; Έχουμε κουραστεί να ακούμε και να συγκρίνουμε τον εαυτό μας με τα Ευρωπαϊκά Κράτη! Να γίνουμε αυτό που έχουμε μέσα μας και με το κονίαμα της προσωπικής μας βόλεψης το έχουμε καλύψει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΡΕΠΕΙ ΕΞΑΛΛΟΥ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΞΑΝΑΓΕΜΙΣΟΥΝ ΤΑ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ, ΑΦΟΥ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΟΥΝ ΥΠΑΚΟΥΟΝΤΑΣ ΣΕ ΘΕΟΣΤΑΛΤΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΠΑΡΑΚΜΗΣ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΑΞΙΩΜΑΤΟΣ.
Η ΝΔ ΣΕ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΑΣ.
ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΝΑ ΕΛΕΓΧΘΟΥΝ ΕΞΟΝΥΧΙΣΤΙΚΑ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΥΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΣΕΠ (ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟ ΝΔ) ΠΑΡΑΜΕΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΜΕΤΑΘΕΤΟΙ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΘΕΟΣΤΑΛΤΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΝΟΗΣΑΝ ΑΠΛΑ ΑΠΑΛΛΑΣΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
ΕΛΠΙΖΩ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΓΙΑ ΝΑ ΘΑΥΜΑΣΕΙ ΠΟΣΟ ΛΑΜΠΡΑ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΤΟΥ...
Βλέπουμε ότι ξεχωρίζουν ποια σχόλια είναι των εκπαιδευτικών και ποιών αυτών που αισθάνονται ότι έμειναν έξω του...νυμφώνος-παλαι ποτέ-Δημοσίου!Μετά το φαγοπότι πολλών χρόνων -από πολλούς,όχι όμως από όλους-και μετά την έλευση του λογαριασμού, νομοτελειακά έρχεται το αλληλοφάγωμα των μονάδων της κοινωνίας μας!Ο εθνικός διχασμός είναι προ των πυλών της κοινωνίας μας ή μήπως ήδη τον ζούμε, γέννημα και της σαθρής παιδείας πρό του '74-γιατί αυτή η γενιά μας κυβερνάει-αλλά και της παιδείας της ισοπέδωσης των πάντων στη μεταπολίτευση!
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΚανονικά για να υπάρξει ελπίδα θα πρέπει όλα τα ξεκινήσουν απ΄το μηδέν...
Αυτή τη στιγμή στην Εκπαίδευση ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ
* 2.000 εκπαιδευτικοί τεχνικών ειδικοτήτων (οι πλείστοι των οποίων είναι πολύτεκνοι, που διορίσθηκαν σε θέσεις εκπαιδευτικών (χωρίς να είναι απόφοιτοι καθηγητικών σχολών - μηχανικοί, δικηγόροι,ιχθυοκαλλιεργητές, λογιστές, νοσοκόμες, βρεφοκόμες, κλπ) με κριτήρια όχι εκπαιδευτικά, αλλά πολιτικά - χωρίς μάλιστα να έχουν και τα εκ του νόμου προβλεπόμενα προσόντα, π.χ παιδαγωγικό πτυχίο). Από το ίδιο το υπ. Παιδείας μάλιστα έχει λεχθεί (χωρίς να διαψευσθεί) ότι όλοι αυτοί έχουν ωράρια από 1 - 3 ώρες την ΕΒΔΟΜΑΔΑ (!!!), αντί των 21 ωρών που έχουν οι ...κοινοί θνητοί,
* 2.000 Πληροφορικοί, και
* 2.500 Γυμναστές,
οι οποίοι διορίσθηκαν χωρίς κανέναν προγραμματισμό και χωρίς να υπάρχουν ανάγκες σε οργανικά κενά της ειδικότητάς τους.
Καλά τα λέτε στη θεωρία κύριε Ανδρεόπουλε, αλλά για ποιά "αξιολόγηση" να μιλήσουμε στη πράξη, όταν το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα είναι σαπισμένο στα ίδια του τα θεμέλια και στις λειτουργικές δομές του έχει χαθεί κάθε οργανωτικός έλεγχος?...
ΠΕ12
ΠΕ12, συμμερίζομαι τον προβληματισμό σου και συνυπογράφω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧΑ.ΑΝ.
Ναι επιβάλλεται και επιθυμώ να αξιολογηθώ:
ΑπάντησηΔιαγραφήα) επειδή εκτός από το βασικό μου πτυχίο διαθέτω μεταπτυχιακό και διδακτορικό
β) επειδή διορίστηκα μέσω του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ
γ) επειδή υπηρέτησα 5 έτη στην παραμεθόριο πριν μετατεθώ στον τόπο διαμονής μου
δ) επειδή (κι αυτό μπορούν να το αντιληφθούν μόνο οι άλλοι εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί) το 19ωρο εβδομαδιαίο πρόγραμμά μου με διαλύει περισσότερο από το καθημερινό 8ωρο στην προηγούμενη μη εκπαιδευτικού χαρακτήρα εργασία μου
ε) επειδή με δύο παιδιά και τα παραπάνω επιπλέον προσόντα αμείβομαι σήμερα με 1069 €
αλλά κυρίως επιβάλλεται και επιθυμώ να αξιολογηθώ
α) επειδή οι ιεραρχικώς ανώτεροί μου (και πιθανότατα αξιολογητές μου) δε διαθέτουν κανένα επιπλέον προσόν αλλά μόνο τη θητεία τους σε κομματικά γραφεία (κι εδώ κυριολεκτώ)
β) επειδή οι πιθανοί αξιολογητές μου διορίστηκαν μέσω επετηρίδας ή δεν υπηρετούν καν στην εκπαίδευση
γ) επειδή κάποιοι αποσπάστηκαν «προς το συμφέρον της υπηρεσίας» σε γραφεία δίπλα από το σπίτι τους προτού ανελιχθούν στα ανώτερα κλιμάκια της ιεραρχίας
δ) επειδή η επαφή των παραπάνω με την έδρα, τα άγχη και τα προβλήματα της υπήρξε σποραδική
ε) επειδή οι ανωτέρω αμείβονται με πολύ περισσότερα χρήματα και προφανώς θα αμειφθούν επιπλέον για να με αξιολογήσουν
και, εν τέλει επιβάλλεται και επιθυμώ να αξιολογηθώ
επειδή όσοι συνάδελφοι σφύριζαν αδιάφορα, δεν εργάζονταν και φρόντιζαν να εκθέτουν τον κλάδο όλα τα προηγούμενα χρόνια, τώρα δεν ανησυχούν καθόλου: γνωρίζουν ότι οι ίδιοι που τους βοήθησαν τα προηγούμενα χρόνια θα τους φροντίσουν και τώρα.
Άρα, αν θεωρήσουμε δεδομένο ότι η αξιολόγηση θα είναι για κάποιους αρνητική, πολύ φοβάμαι ότι αυτοί που θα την πληρώσουν θα είναι κάποιοι (κι είναι πολλοί, αν όχι οι περισσότεροι) σαν κι εμένα...
"α) επειδή εκτός από το βασικό μου πτυχίο ...
ΑπάντησηΔιαγραφήβ) επειδή διορίστηκα...
γ) επειδή υπηρέτησα ...
δ) επειδή ...
ε) επειδή με δύο παιδιά ..."
Συγκινητικό αλλά άσχετο. Τίποτα από αυτά δεν αποδεικνύει ότι είστε ικανός εκπαιδευτικός ...
Ανώνυμε 7.28, αν με τόσα ακαδημαϊκά προσόντα τα οποία απέκτησες μετά από τόσες αξιολογήσεις, νιώθεις ανασφάλεια (?) για την αξιολόγησή σου στην δουλειά σου, ως εκπαιδευτικός, μάλλον θέλεις πολλή δουλειά ακόμα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί, κανονικά, εσύ (με τα τόσα περιγραφόμενα προσόντα) θά΄πρεπε την αξιολόγηση όχι να την επιθυμείς απλώς, αλλά να την απαιτείς...
Θά' πρεπε - λέμε, τώρα...
ΠΕ02
Και ποιοί είναι γεννημένοι δάσκαλοι αγαπητέ 11.01μ.μ.Πόσοι είναι αυτοί; Οι υπόλοιποι είναι ανίκανοι;Πόσοι από τους 180.000 εκπαιδευτικούς το ''έχουν''; Θα δημιουργήσουμε την άρια φυλή των εκπαιδευτικών;Μήπως είναι λίγο ανέφικτα έως επικίνδυνα αυτά τα πράγματα;Οι εκπαιδευτικοί είναι άνθρωποι και η οικογενειακή κατάσταση,η οικονομική ή προσωπική τους,αναπόφευκτα επηρρεάζει ακόμη και αυτούς που είναι ''φτιαγμένοι'' για δάσκαλοι! Η Παιδεία όμως μας χρειάζεται όλους δεν περισσεύει κανείς από τους εκπαιδευτικούς και όλη την κοινωνία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 11.43, ..και γιατί στις χώρες της (...λοιπής) Ευρώπης, υπάρχει εδώ και δεκαετίες ο θεσμός της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών? Τους θεωρείς οπισθοδρομικούς?...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ φίλε των 12.40π.μ. τι θα πει οπισθοδρομικός και εμπροσθοδρομικός εδω που φτάσαμε;Κάθε λαός έχει τις ιδιαιτερότητές του! Εμείς δεν μπορούμε ούτε είναι καλό να θέλουμε να γίνουμε Γερμανοί! Έχουμε βαρεθεί να λέμε και να ακούμε: "η Ευρώπη αυτό,η Ευρώπη το άλλο..." Κανείς δε λέει όχι στην αξιολόγηση, αλλά θα πρέπει να ξεκινήσουμε από το γάιδαρο κι όχι από την ουρά του! Εδω πλέον συζητάμε για τα αυτονόητα και εσείς μου λέτε για αξιολόγηση; Να αξιολογηθήτε αγαπητέ μου, που; σε τι; σε σάπια εκπαιδευση από το Νηπιαγωγείο ως το Πανεπιστήμιο; Αφήστε την Ευρώπη λοιπόν, να βρούμε τον εαυτό μας που χάσαμε! Να αυτοαξιολογηθούμε όλοι μας και μετά να αξιολογήσουμε και να αξιολογηθούμε!κι η αυτοκριτική αγαπητέ μου είναι σκληρή και πικρή αλλά ευεργετική για τα αποτελέσματά της...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ποιος σου λέει ότι θέλουμε να γίνουμε Γερμανοί;;; Από πότε είναι η αξιολόγηση εκπαιδευτικών γερμανική "αρετή";;;; Τη "δοκιμασία" στην αρχαία Ελλάδα την έχεις υπόψη σου;;;; Με συγχωρείς... αλλά κάνεις λάθος να χαρακτηρίζεις τα χάλια της Ελλάδας "ιδιαιτερότητα".... Αν έχουμε όντως ως λαός τέτοιες "ιδιαιτερότητες", τότε να μη μας ξυνίζει ο τρόπος που μας αντιμετωπίζουν οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες (συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας... ).
ΑπάντησηΔιαγραφήΣύμφωνοι αγαπητέ μου φίλε!Τότε γιατί μιλάς για Ευρώπη;Έχουμε πλούσια Παράδοση, υπέροχο Πολιτισμό και να πιθηκίζουμε μοντέλα Εκπαίδευσης;Μήπως και τέτοια ξενόφερτα μοντέλα μας έφτασαν εδώ; Που είναι η αφομοιωτική δύναμη του Έλληνα;Ως πότε θα μιλάμε είτε για τα κατορθώματα των Ευρωπαίων είτε για αυτά των ενδόξων προγόνων μας;Που είναι η δική μας Παράδοση που θα αφήσουμε στα παιδιά μας;Που είναι η δημιουργία μας; Μήπως αφομοιωθήκαμε αγαπητέ μου φίλε;Σκεφτόμαστε σαν ανατολίτες και πράττουμε σαν δυτικότεροι των Δυτικών; Περνάμε κρίση ουσιαστικής και πνευματικής ταυτότητας! Ή θα γίνουμε Ανατολή, ή Δύση ή λίγο από όλα(όπως είμαστε άλλωστε-αλλά δεν είμαστε εμείς ή αν θέλεις αυτό που πρέπει να είμαστε) ή τελικά θα βρούμε το σύγχρονο δρόμο μας αφομοιώνοντας λειτουργικά και δημιουργικά άλλα στοιχεία και παράγοντας όμως και νέα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην αξιολόγηση να την αναλάβουν οι Καραμανλής (λόγω ασύλληπτης πολιτικής νοημοσύνης), Παυλόπουλος (λόγω ακαδημαϊκής ιδιότητας, πολιτικής προϋπηρεσίας στη δημοσία διοίκηση και ενίσχυσης αξιοκρατικών θεσμών) και Γιαννάκου (λόγω εμπειρίας στην επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού). Τότε και θα «επανιδρυθεί» και το σύμπαν ή κατά τη νεότερη εκδοχή θα «επανεκινηθεί».
ΑπάντησηΔιαγραφήαπό 7:28 μμ.
ΑπάντησηΔιαγραφήπρος 11:01
"Τίποτα από αυτά δεν αποδεικνύει ότι είστε καλός εκπαιδευτικός"
Αλήθεια; Ούτε η επιτυχία στο διαγωνισμό ούτε τα επιπλέον προσόντα; Τον καλό αξιολογητή κατά τη γνώμη σας ποια στοιχεία τον καθορίζουν;
προς 11:13
"Ανώνυμε 7.28, αν με τόσα ακαδημαϊκά προσόντα τα οποία απέκτησες μετά από τόσες αξιολογήσεις, νιώθεις ανασφάλεια (?) για την αξιολόγησή σου στην δουλειά σου, ως εκπαιδευτικός, μάλλον θέλεις πολλή δουλειά ακόμα..."
Η ουσία του σχολίου μου, συνάδελφε ΠΕ02, είναι: Φυσικά και ζητώ την αξιολόγηση, αλλά φοβάμαι ότι οι αξιολογούντες θα δράσουν όπως και στο παρελθόν: αναξιοκρατικά και πελατειακά. Λυπούμαι που δεν έγινε αντιληπτό. Αν είστε μάχιμος εκπαιδευτικός, θα καταλάβετε. Αν όχι, θέλετε πολλή δουλειά ακόμα...
Aς ξεκινήσουμε από τ΄ απλά:
ΑπάντησηΔιαγραφή* το 1/4 σχεδόν των εκπαιδευτικών της Β/θμιας (ειδικές κατηγορίες - πολύτεκνοι, "30μηνίτες", "24μηνίτες", κλπ) στερούνται παιδαγωγικής κατάρτισης! Διορίσθηκαν όχι για να καλύψουν υφιστάμενα οργανικά κενά, αλλά για λόγους μικροκομματικών συμφερόντων. Γνωρίζω περίπτωση διπλωματούχου Γεωπόνου (πανεπιστημιακής εκπαίδευσης), ο οποίος έχει και το "χαρτί" της ΣΕΛΕΤΕ (ΑΣΠΑΙΤΕ), αλλά παραμένει αδιόριστος γιατί οι θέσεις "γεωτεχνικών" υπερκαλύφθηκαν από τους αθρόους διορισμούς πολυτέκνων "Ιχθυοκαλλιεργητών", "Φυτικής Παραγωγής", "Ζωικής Παραγωγής", κλπ. των ΤΕΙ (!). Προσοχή δεν περιπτωσιολογώ, γιατί υπάρχουν και εκατοντάδες διπλ. εκαπιδευτικοί μηχανικοί του ΕΜΠ με ΣΕΛΕΤΕ που έμειναν εκτός νυμφώνος επειδή οι θέσεις "τεχνικών ειδικοτήτων" καλύφθηκαν με τις ως άνω πελατειακού τύπου ρυθμίσεις από ειδικές κατηγορίες απαιδαγώγητων.
* υπάρχουν εκπαιδευτικοί με 20χρονη υπηρεσία εκ της οποίας η 10ετία (για να μη πω 15ετία) διανύθηκε σε υπηρεσιες Γραφείου... Πως, πλέον, αυτοί να μπούν στη τάξη και να διδάξουν τι;...
* υπάρχουν εκπαιδευτικοί με αποδεδειγμένα προβλήματα (ψυχολογικής) συμπεριφοράς, οι οποίοι βασανίζονται στη τάξη (αλλά και βασανίζουν τα παιδιά) και ο οποίοι απλώς αρκούνται στο "να περνούν τα χρόνια" για να βγούν στη σύνταξη. Γιατί ν΄ αφήσουμε αυτή τη θλιβερή πραγματικότητα "να σέρνεται";
Τέλος, υπάρχουν εκπαιδευτικοί που την αιτία της ανυπαρξίας της προσφοράς τους στο σχολείο την αποδίδουν στο (αφηρημένο) "κράτος", λησμονώντας ότι οι ίδιοι (υπό την δημοσιοϋπαλληλική τους ιδιότητα) είναι (και εκπροσωπούν εντός της αιθούσης) το κράτος. Εκπαιδευτικοί που ποτέ δεν κοιτάχθηκαν στο καθρέφτη και τώρα που ακούν για αξιολόγηση τους πιάνει - φυσικό δεν είναι; - "τρέμουλο"...
Πες μου αγαπητέ μου φίλε τι απ΄ όλα τα παραπάνω συμβαίνει στη ..."κακιά" Ευρώπη;
[Ο Ανώνυμος των 12.40 π.μ.]
Θα συμφωνήσω μαζί σου και πάλι φίλε μου! Έτσι είναι όπως τα λές! Δε φταίει όμως μόνο ο εκπαιδευτικός και δε βγάζει πουθενά να τρωγόμαστε μεταξύ μας οι εκπαιδευτικοί(εσυ ασεπ,εγω νησιά,εγω άνεργος κλπ), αλλά όπως και συ παραδέχεσαι φταίνε όλες οι προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες και εμείς σαν λαός βεβαίως με την ''καλή'' την κρίση που τους ψηφίζαμε και με καλά ποσοστά κιόλας! Είναι καλό να περιμένουμε από τον απλό εκπαιδευτικό, αλλά το πρόβλημα είναι βαθύτερο πλέον, γιατί διήρκησε και διαρκεί χρόνια, και μετατράπηκε σε νοοτροπία! Άντε να αξιολογήσουμε για παράδειγμα τον καημένο-συγγνώμη για τον όρο-το φιλόλογο ή το μαθηματικό στο Λύκειο που μπαίνει στην αίθουσα και όταν λέει στους μαθητές του:"αύριο διαγώνισμα" του απαντούν:" όχι αύριο,γιατί γράφουμε στο φροντιστήριο".Προηγείται το φροντιστήριο!!!-Δε φταίνε οι μαθητές όμως!- Ή όταν από το Μάρτιο ακόμα ο φιλόλογος μπαίνει για να διδάξει σε... θρανία!!! Τι φταίει αγαπητέ μου και φτάσαμε ως εδω;Ποιός άφησε το σχολείο έτσι;Να αξιολογηθεί που, λοιπόν αυτός ο άνθρωπος; Λοιπόν,για να καταλήξουμε κάπου:το πράγμα είναι σάπιο από παντού και θα πρέπει οι πολιτικές ηγεσίες και όλοι μας να ξεκινήσουμε να εργαζόμαστε τώρα για να το ξεσαπίσουμε με τη δέουσα σοβαρότητα όχι με συνθήματα που μένουνε συνθήματα: ''όλα ειναι θέμα παιδείας'', ''πρώτα ο μαθητής'', ''αξιολόγηση'',και αλλαγές στη μαρκίζα του...υπεπθ,του υπδβμθ,του υπαιθπα και...και...και...Να ξεκινήσουμε τώρα λοιπόν το ξεσάπισμα για να δούμε αποτελέσματα-δυστυχώς-μετά από χρόνια!!!Τέτοια πνευματική ζημιά έχει γίνει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κ. Χ. Ανδρεόπουλος έχει δίκαιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αξιολόγηση είναι απολύτως επιβεβλημένη και υπάρχει τρόπος να συμφωνήσουμε με ποια κριτήρια.
"Αλήθεια; Ούτε η επιτυχία στο διαγωνισμό ούτε τα επιπλέον προσόντα; Τον καλό αξιολογητή κατά τη γνώμη σας ποια στοιχεία τον καθορίζουν;" Απάντηση στην πρώτη ερώτηση: Η ικανότητά σας ως εκπαιδευτικός δεν καθορίζεται ούτε από τις ξένες γλώσσες που μιλάτε, ούτε από τα μεταπτυχιακά σας, ούτε από τα διδακτορικά σας, ούτε από τις ώρες εργασίας σας στο σχολείο. Διαθέτετε παιδαγωγικές ικανότητες; Είστε σε θέση να μεταδώσετε γνώσεις, δεξιότητες, αξίες στους μαθητές σας; Τι σχέση έχουν αυτά με τις περγαμηνές σας; Οι περγαμηνές σας (μεταπτυχιακά, διδακτορικά) αποδεικνύουν τις ικανότητἐς σας ως επιστήμων και όχι ως παιδαγωγός. Και επιτέλους, αγαπητέ! Σταματήστε να χρησιμοποιείτε την καραμέλα του ΑΣΕΠ!!!! Μέσω του ΑΣΕΠ διοριστήκατε, αγαπητέ, δεν αξιολογηθήκατε!!!! Το ένα δεν έχει σχέση με το άλλο!! Πώς είναι δυνατόν να αξιολογηθήκατε μέσω των γραπτών εξετάσεων του ΑΣΕΠ χωρίς να έχετε μπει σε σχολική αίθουσα;;;; Τι είδους αξιολόγηση είναι αυτή;;; Μπορείτε να μου πείτε;;; Ο ΑΣΕΠ εγγυάται αξιοκρατία (ίσες ευκαιρίες για όλους), δεν εγγυάται όμως την παιδαγωγική επάρκεια ενός εκπαιδευτικού!!!! Το ότι εργάζεστε 19 ώρες την εβδομάδα δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι κάνετε σωστά τη δουλειά σας! Μου θυμίζει τη γνωστή επιχειρηματολογία: Οι Έλληνες είναι εργατικοί, επειδή μάλιστα εργάζονται περισσότερες ώρες απ'τους Γερμανούς! Άσχετα αν οι Έλληνες δεν παράγουν απολύτως τίποτα....!! Η ποσότητα δεν συνδέεται αναγκαστικά με την ποιότητα.....Όσο για τον μισθό σας: ναι, είναι λυπηρό. Σας υπενθυμίζω όμως ότι δεν είστε ο μόνος που δίνει μάχη επιβίωσης στην Ελλάδα.... ΥΓ. Δεν σας γνωρίζω προσωπικά και δεν καταφέρομαι εναντίον σας. Χρησιμοποιώ όμως ΛΟΓΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ για να στηρίξω τις απόψεις μου. Εσείς εκτός από γενικότητες έχετε να παραθέσετε χειροπιαστά στοιχεία;;;; Νομίζω πως όχι..
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς οι χαρισματικοί δάσκαλοι είναι λίγοι και αυτό βεβαίως δεν εξαρτάται(μόνο) από την επιτυχία στον ΑΣΕΠ,τα μεταπτυχιακά ή τα διδακτορικά που κατέχει κάποιος,αλλά φτάνουν αυτοί; τι να κάνουμε λοιπόν; απλά οι υπόλοιποι θα πρέπει να προσπαθήσουμε να αγκαλιάσουμε με αγάπη τους μαθητές μας,πράγμα το οποίο γίνεται από πολλούς συναδέλφους! Ό,τι όμως και να κάνουν οι συνάδελφοι το πρόβλημα είναι κατά βάση πολιτικό, γιατί κακά τα ψέματα οι πολιτικές ηγεσίες είναι αυτές που θα πρέπει να ανοίγουν δρόμους...καλή η θέληση του δασκάλου και η αξιολόγησή του, αλλά δε φτάνει μόνο αυτή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον αγαπητό φίλο 09.07 μ.μ: Μπορεί άραγε να μετρηθεί και να αξιολογηθεί η αγάπη και η σχέση του δασκάλου με το μαθητή του;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας απαντώ: Όχι, σαφώς και δεν μπορούν να μετρηθούν και να αξιολογηθούν η αγάπη και η σχέση του δασκάλου με τον μαθητή του. Επειδή όμως ακριβώς αυτή η αγάπη και αυτή η σχέση του δασκάλου με τον μαθητή του συνιστούν μεγέθη μη μετρήσιμα και απροσδιόριστα δεν μπορούν αυτά να αποτελέσουν κριτήρια ΔΟΚΙΜΑΣΙΑΣ ενός εν δυνάμει εκπαιδευτικού και ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ του στη δημόσια εκπαίδευση. Το κράτος δεν μπορεί να προσδιορίσει ποιος υποψήφιος εκπαιδευτικός θα έχει καλύτερη σχέση με τους μελλοντικούς μαθητές του και ποιος όχι. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να θέσει ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΙΜΑ κριτήρια.... Στον τομέα αυτό ο ΑΣΕΠ έχει αποτύχει παταγωδώς, επειδή ξεκινάει από εσφαλμένες προϋποθέσεις, θέτει εσφαλμένα κριτήρια. Και εξηγώ: Ο ΑΣΕΠ θέτει ως προϋπόθεση διορισμού ενός εκπαιδευτικού στη δημόσια εκπαίδευση μια σειρά γραπτών εξετάσεων. Οι επιτυχόντες εκπαιδευτικοί θεωρούν (έχουν μάλλον την ψευδαίσθηση) ότι έχουν με αυτόν τον τρόπο "καθαρίσει".... Απαντήστε μου: είναι δυνατόν να διαπιστωθεί η παιδαγωγική επάρκεια ενός εκπαιδευτικού μέσα από γραπτές εξετάσεις; Χωρίς ο ίδιος να έχει μπει σε σχολική αίθουσα;;;; Χωρίς να γνωρίζει τι σημαίνει να στέκεσαι σε καθημερινή βάση μπροστά σε 20-30 ανθρώπους που σε κοιτούν στα μάτια;;; Αυτό μπορούμε να το διαπιστώσουμε μέσα από γραπτές εξετάσεις;;;; Μπορείτε, σας παρακαλώ, να μου δώσετε συγκεκριμένη απάντηση;;;; Ο εν δυνάμει εκπαιδευτικός ΠΡΩΤΑ δοκιμάζεται - ΜΕΣΑ στη σχολική αίθουσα και ΟΧΙ ΕΚΤΟΣ!!! - και ΚΑΤΟΠΙΝ διορίζεται. Αυτό συμβαίνει ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΑ ΚΡΑΤΗ.... Ευχαριστώ για τη φιλοξενία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος Ανώνυμο 10 Οκτωβρίου 2012 1:29 μ.μ.: Δεν υπάρχει χρόνος, αγαπητέ. Οι εξελίξεις τρέχουν. Για να βρούμε την ταυτότητά μας πρέπει πρώτα να οργανωθούμε, να φτιάξουμε κράτος. Ειδικά στο θέμα της παιδείας πάμε από διάλογο σε διάλογο χωρίς να κάνουμε τίποτα. Φτάνει πια με τον διάλογο! Πρέπει να προχωρήσουμε στην πράξη! Και επιτέλους να απαλλαγούμε από την ξενοφοβία! Ο έξυπνος και λογικός άνθρωπος παίρνει το καλό από όπου κι αν προέρχεται. Αυτό συμφωνεί και με τη δική μας παράδοση. Κανένα σύστημα δεν είναι τέλειο. Ούτε και τα συστήματα της Ευρώπης. Αυτά όμως είναι δοκιμασμένα και δοκιμάζονται συνεχώς. Το δικό μας σύστημα δημιουργήθηκε με μη ορθολογικά κριτήρια και έχει πλέον σαπίσει. Η κρίση στην Ελλάδα πρέπει να γίνει ευκαιρία για αλλαγή. Αλλαγή ή καταστροφή. Από εμάς εξαρτάται. Σταματήστε να δαιμονοποιείτε τους Γερμανούς, την τρόικα και τα λοιπά "κακά" και κοιτάξτε το μέλλον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι πάλι συμφωνώ φίλε μου 11.55 π.μ. με αυτά που λές!Αλλά επιμένω ότι αυτό που ανοίγει δρόμους είναι η σχέση παιδαγωγού και μαθητή και όχι όλα τα άλλα τα περιφερειακά! Για σκεφτείτε να έρθει ένας τρίτος να αξιολογήσει τη σχέση σας με τα αγαπημένα σας πρόσωπα; τη σχέση με τους γονείς σας για παράδειγμα; Η παιδαγωγική σχέση βασίζεται στην αγάπη και σε κανένα πτυχίο και παιδαγωγική επάρκεια! Σεμινάρια ναι,αξιολόγηση ναι,πτυχία ναί, αλλά αυτά δε θα λύσουν τίποτα αν δε δούμε τη διδασκαλία και τη μάθηση- και να τη ζήσουμε πάνω από όλα- με βάση πρότυπα δασκάλων όπως λόγου χάρη του Σωκράτη ή του Πλάτωνα! Ουτοπικά θα πεί κάποιος,αλλά αυτή είναι παιδεία... Ο ΑΣΕΠ, οι Σύμβουλοι,οι Δ/ντες θα αξιολογήσουν-και καλά θα κάνουν- εξωτερικούς τύπους και όχι την ουσία! Η συνείδηση μας και τα μάτια των μαθητών είναι αυτά που μας αξιολογούν συνέχεια...
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα συμφωνήσω επίσης και με το φίλο 12.41 μ.μ. Ποτέ δεν είπα να μην βλεπουμε τι κάνουν άλλοι λαοί!Είπα όμως να αφομοιώνουμε λειτουργικά και δημιουργικά ό,τι δανειζόμαστε ! Λέτε αγαπητέ μου ότι: "τα συστήματα της Ευρώπης είναι δοκιμασμένα".Που όμως; στους λαούς τους! Σε μας γερμανικά μοντέλα που ήρθαν άκριτα παλιότερα απέτυχαν ενώ στη Γερμανία είχαν πετύχει!Γιατί; Είναι τυχαίο πως τα ''κακά''παιδιά της Ευρώπης,τα..''γουρούνια''"pigs", όπως μας ονομάζουν οι άλλοι Ευρωπαίοι-στην οικονομία τουλάχιστον-είμαστε οι νότιοι(Έλληνες,Ιταλοί,Ισπανοί,Πορτογάλλοι);Παίζει κάποιο ρόλο π.χ. το κλίμα των χωρών αυτών;αυτό λόγου χάρη δε θα έπρεπε να λαμβάνεται υπόψη και πόσες άλλες καλές και κακές ιδιαιτερότητες ενός λαού στην οικοδόμηση ενός όσο το δυνατόν καλύτερου εκπαιδευτικού συστήματος;
Σας ευχαριστώ και συγγνώμη για τον πλατιασμό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώντας απολύτως με το άρθρο του συναδέλφου Χάρη Ανδρεόπουλου, προσθέτω:
Nα εφαρμοσθεί η πρόταση που είχε διατυπώσει το 2000 ο τότε υπ. Παιδείας Γ. Αρσένης και συγκεκριμένα:
Να συσταθεί Ανεξάρτητη Αρχή Αξιολόγησης και να επιλεγούν 400 αξιολογητές - πανεπιστημιακοί και προσοντούχοι καθηγητές Β/θμιας - για τη στελέχωσή της, οι οποίοι θα εφαρμόσουν τα διεθνώς κρατούντα περί την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών.
ΠΕ01
Πότε οι εκπαιδευτικοί,οι μαθητές και οι γονείς θα αξιολογήσουν τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες για το χάλι που ζούμε και για τους κακούς πειραματισμούς με το μέλλον των παιδιών; Πότε οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογήσουν τους κομματικά εκλεκτούς πολλές φορές και...''αξιολογημένους'' σχολικούς συμβούλους,Περιφερειακούς Δ/ντες Εκπ/σης,Δ/ντες Εκπ/σης, και Δ/ντες σχολείων-που ακόμη και αυτοί οι Δ/ντες σχολείων επιλέγονται δυστυχώς εως τώρα οι περισσότεροι βάσει κομματικής ταυτότητας;Όλοι αυτοί δε θα πρέπει να αξιολογηθούν κάποτε και με καθαρό τρόπο; Ε,αφου αξιολογηθούν αυτοί όλοι σωστά και καθαρά και τίμια τότε να έρθουν να αξιολογήσουν και ηθικά και νομικά, και χωρίς να πει κανείς και κουβέντα βρε αδερφέ,τότε να έρθουν να αξιολογήσουν και το δάσκαλο που μπαίνει στη τάξη! Είναι μήπως λάθος αυτός ο δρόμος;Προσωπικά δε το νομίζω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλιώς η υποκρισία για μια ακόμη φορά περισσεύει!
Ποιόν Αρσένη αγαπητέ και ποια Γιαννάκου και Διαμαντοπούλου να προσθέσω εγω, που ακόμα και οι κλητήρες των σχολείων επιλέγονταν με κομματική ταυτότητα; Επι Αρσένη δε γίνονταν αυτά; Αφου γίνονται τώρα εν έτει 2012!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ, ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΠΤΥΧΙΑ, ΟΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΠΟΥ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΜΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΠΙΝΑΣ ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ!!!!
ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ!!!!!!
ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΞΙΩΝΟΥΝ ΑΛΛΑ ΟΙ ΟΥΡΑΝΟΚΑΤΕΒΑΤΕΣ ΜΕΤΑΔΟΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΟΥΣΦΕΤΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ ΚΑΤΑΞΙΩΝΟΥΝ!!! ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΚΡΙΣΕΙΣ "ΑΡΜΟΔΙΩΝ" ΜΕ ΤΑ ΜΙΣΑ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΡΙΝΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ!
ΑΠΟΛΥΤΗ ΚΑΤΑΝΤΙΑ!!!!! Η ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΤΙΠΟΤΑ...........
ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΙΚΙΣΤΑΝ, ΕΔΩ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟΤΕΡΟΙ, ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΕΝΟΙ, ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΟΙ, ΧΑΡΙΣΜΑΤΟΥΧΟΙ, ΘΕΟΣΤΑΛΤΟΙ, ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ, ΑΡΧΑΙΟΙ ΜΕ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, ΠΡΟΦΗΤΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΝ ΠΛΥΘΗΣΜΩΝ ΚΑΤΣΑΡΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 3000 Μ.Χ., ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΕΣΤΕΙΛΑΝ ΤΗ ΧΩΡΑ ΣΤΟΥ ΔΙΑΟΛΟΥ ΤΟ ΚΕΡΑΤΟ ΑΛΛΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΑΝ ΔΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΝΑΣΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΓΟΝΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ Ο,ΤΙ ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΑΣΥΛΗΠΤΟ ΣΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΑ ΔΙΑΠΛΑΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΩΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟΤΕΡΩΝ ΜΟΝΟ ΕΔΩ ΔΕΝ ΠΑΝΕ ΧΑΜΕΝΑ.
Μιλάνε κάποιοι για Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά σαν να μη γνωρίζουν τι συμβαίνει στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο! Το εμπόριο των τίτλων που γίνεται μαζί με το νεποτισμό,τον ημετερισμό και το κομματισμό που επικρατούν σε όλο τους το μεγαλείο στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο! Και είναι πολλοί αυτοί που πήραν μεταπτυχιακά και διδακτορικά μέσω άλλων δρόμων και στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό-παρακαλώ- τόσο που και οι λίγοι ή οι περισσότεροι που τα άξιζαν χάνονται μέσα στην αναξιοκρατία! Από που λοιπόν να πρωτοξεκινήσει το ξεσάπισμα...;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Χάρη Ανδρεόπουλε, ο χρόνος που επιλέχθηκε να γίνει η αξιολόγηση αλλά και αυτά που ακούστηκαν από τις ηγεσίες δεν αφήνουν περιθώρια για να πιστέψουμε ότι η Αξιολόγηση γίνεται για να γίνουμε καλύτεροι,αλλά αντίθετα γίνεται για λογιστικούς λόγους με απολύσεις και μετατάξεις όπως μας είπαν ή στην ''καλύτερη'' για εκφοβισμό των εκπαιδευτικών για να επιβληθούν και νέα μέτρα οικονομικής εξαθλίωσης τους! Υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν χαρτί και κιμωλίες και μου λές φίλε Χάρη ότι ενδιαφέρονται για καλύτερη παιδεία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς αξιολογήσουμε λιγάκι και τα βιβλία! Τα οποία βεβαίως γράφτηκαν από ανθρώπους που επιλέχθηκαν από τις ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας! Με τι κριτήρια άραγε επιλέχθηκαν οι συγκεκριμένοι άνθρωποι; Γνωρίζουμε άραγε πόσα χρήματα έλαβαν; και το καλύτερο ή μάλλον χειρότερο: πόσα από αυτά τα βιβλία είναι εύχρηστα,λειτουργικά,ευχάριστα και ελκυστικά για διδάσκοντες και διδασκομένους; Τα αξιολογούμε καθημερινά όλοι μας και μάλλον βάζουμε αρνητικό πρόσημο στα περισσότερα!Μήπως αυτοί οι ίδιοι συγγραφείς θα αξιολογήσουν και τους εκπαιδευτικούς;
ΑπάντησηΔιαγραφή