Ο Αρκαλοχωρίου Ανδρέας |
Σε πρόσφατη απάντησή του στο Νίκο Παπαχρήστου και στην Ιδιωτική Οδό, ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος, αφού παραθέτει κάποια κατ' αυτόν επιχειρήματα για την εκκλησιαστική κατάσταση στην Ελλάδα από πλευράς δικαιοδοσιών, αποφαίνεται:
Έπειτα από όλα αυτά, αγαπητοί μου αντιρρησίες και υβριστές μου, θα πρέπει να αναγνωρίσετε ότι το εκκλησιαστικό καθεστώς της Ελλάδος αποτελεί ένα ΕΚΤΡΩΜΑ του Κανονικού Δικαίου!
Νομίζω πως την καλύτερη απάντηση στον Μητροπολίτη Καλαβρύτων και τους ομόφρονές του (Χριστοδουλικούς και ακροδεξιούς ως επί το πλείστον) τη δίνει ο Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου, Καστελλίου και Βιάννου κ. Ανδρέας, Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης, με σχετικό κείμενό του που επιγράφεται:
"Οι χάρτες διδασκαλίας στο μάθημα της ιστορίας και το διηνεκές της εκκλησιαστικής κανονικότητας".
Σ' αυτό το κείμενό του ο Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου σημειώνει, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα σημαντικά:
Η πατρίδα μας, η Ελλάδα, είναι και αναγνωρίστηκε κληρονόμος, πνευματική και πολιτιστική συνέχεια της ελληνορθόδοξης αυτοκρατορίας της Κωνσταντινουπόλεως και του «γένους των ρωμαίων», που πορεύτηκε στην Οθωμανική αυτοκρατορία. Γι’ αυτό, εκτός επικράτειας και συνόρων της, κανονικά και νομικά είναι πνευματικά και πολιτιστικά σύψυχη με το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Στο Φανάρι, το μυστήριο της Εκκλησίας, εναπόθεσε τη διαχρονική ευθύνη της εκκλησιαστικής κανονικότητας. Θεσμός ελληνόφωνος, ελληνικός, που υπερβαίνει τις γεωπολιτικές, γεωγραφικές, και κοινωνικοπολιτικές μεταβολές και περιπέτειες των αιώνων και της ιστορίας, όπως περιγράφονται και στους χάρτες της ιστορίας. Παράλληλα, το Οικουμενικό Πατριαρχείο μετέχει οργανικά στη σύνολη, μακραίωνη, δυναμική οδύνη της δημιουργίας, του αίματος και του πνεύματος. Έκφραση αμετάβλητης θεσμικής οντότητας, άνωθεν ευλογουμένης.
Το μυστήριο της Εκκλησίας, στην εσχατολογική προοπτική αλλά και στην καθημερινή του πραγματικότητα, τελετουργείται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο της Κωνσταντινουπόλεως, κατά τρόπο θαυμαστό, μυσταγωγικό, πέρα από τα όρια της ανθρώπινης λογικής και των ποικίλων ενδοκοσμικών σχημάτων.
Και όλοι ανεξαιρέτως συμφωνούμε ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος έχει συμβάλει τα μέγιστα στη δυναμική συνέχεια του μυστηρίου της Μεγάλης Εκκλησίας. Της Εκκλησίας των του Χριστού πενήτων. Και ότι εαυτόν αναλώνει στην εμπέδωση, συνέχεια και διεθνή εξακτίνωση του διαχρονικού και υπερεθνικού θεσμού του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Της κοινής ταυτότητας του Ορθόδοξου κόσμου, του Ελληνισμού, με την κοινή πνευματική και πολιτιστική μας παρακαταθήκη, δυνάμει και ενεργεία, εν υπερβάσει διαχρονική και γεωγραφικοπολιτική. Και πριν τελειώσω με το στίχο του Σαββόπουλου: «όποιος δεν καταλαβαίνει δεν ξέρει που πατά και που πηγαίνει», δεν λησμονώ ότι στην Ελλάδα με την ευρύτερη οικουμενική έννοια ανήκουν και το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, η Αρχιεπισκοπή του Σινά, και το δευτερόθρονο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας. Η Κύπρος συγκροτεί αυτοκέφαλη Eλληνόφωνη κανονική δικαιοδοσία και αν είχε με τους εθνικούς αγώνες ενσωματωθεί στην Ελλάδα, τότε στην Ελληνική επικράτεια θα είχαμε άλλη μια κανονική δικαιοδοσία. Αυτή της αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Κύπρου.
Σημ. Ιδιωτικής Οδού:
Μετά τα παραπάνω περιμένω τον Άγιο Καλαβρύτων να εντάξει και τον Μητροπολίτη Αρκαλοχωρίου στους "αντιρρησίες και υβριστές του"!
"Η Κύπρος συγκροτεί αυτοκέφαλη Eλληνόφωνη κανονική δικαιοδοσία και αν είχε με τους εθνικούς αγώνες ενσωματωθεί στην Ελλάδα, τότε στην Ελληνική επικράτεια θα είχαμε άλλη μια κανονική δικαιοδοσία. Αυτή της αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Κύπρου."
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό το 2003-2004 ο Αγ.Αρκαλοχωρίου έχει επισημάνει την αλήθεια αυτή! Δηλαδή εάν η Κύπρος ενώνετο με τη "Μητέρα Ελλάδα" -θυμάστε που το γραφείου τύπου του Χριστοδούλου είχε βγάλει ανακοίνωση ότι ο Μακαριώτατος βλέπει στην tv πλάνα από τα συλλαλητήρια στην Αθήνα και προσπαθεί να διακρίνει και τον εαυτό του στους διαδηλωτές...- επανέρχομαι λέγων ότι εάν η Κύπρος ηνώνετο με ημάς, ημείς οι "φαρκακιδειο-αυτοκέφαλοι" δεν θα απορροφούσαμε την Κυπριακή Εκκλησία αλλά απλώς στην επικράτεια του ενιαίου Κράτους δηλ. στην "στην Ελληνική επικράτεια θα είχαμε άλλη μια κανονική δικαιοδοσία. Αυτή της αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Κύπρου." ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ!!!
ΒΕΒΑΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ Κ.ΝΤΟΡΑΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΤΗς... ΟΤΙ ΔΗΛ. ΠΑΛΑΙΕΣ-ΝΕΕΣ ΧΩΡΕΣ-ΚΡΗΤΗ-ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ-ΝΗΣΟΙ ΒΟΡ.ΑΙΓΑΙΟΥ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΟΥΝ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑ!!! ΑΥΤΟ ΟΜΩς ΤΥΓΧΑΝΕΙ ΟΝΕΙΡΟΝ ΘΕΡΙΝΗΣ ΝΥΚΤΟΣ ΟΥΔΕΠΩΠΟΤΕ ΔΕ ΜΕΛΛΕΙ ΚΑΤΑΣΤΗΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΣ! ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΣΕΒ.ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΠ΄ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΣΑΦΕΣΤΑΤΟ ΚΑΙ ΠΡΟΦΗΤΙΚΟΤΑΤΟ!
ειθε να ειχαμε και αλλους τετοιους επισκοπους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙστορικά, το παλαιό Ιλλυρικόν αποτελούσε ίδια εκκλησιαστική περιφέρεια, με έδρα την Θεσσαλονίκη. Περιελάμβανε όλα τα εδάφη του σημερινού Ελλαδικού κράτους (πλην της Θράκης), τα εδάφη της Αλβανίας και πρ. Νοτιοσλαυΐας, και ένα σημαντικό μέρος της Βουλγαρίας. Τον 8-ο αιώνα, οι εικονομάχοι βασιλείς προσάρτησα--ορισμένοι θα έλεγαν αθεμίτως (βλ. αντιδράσεις των τότε παπών)--το Ιλλυρικό στην δικαιοδοσία του ΚΠόλεως, στον οποίον, όμως, σύμφωνα με τους κανόνες, άνηκαν μόνο τα εδάφη της Θράκης, του Πόντου, και της Μικράς Ασίας. Η ύπαρξις, όμως, του Παλαιού Ιλλυρικού εξακολουθεί να αποτελεί ένα προηγούμενο βάσει του οποίου, αφού έχουν αλλάξει οι πολιτικές συνθήκες από κείνες της εικονομαχίας, θα μπορούσε πολύ βάσιμα να διεκδικήση η Εκκλ. της Ελλάδος όλα τα εδάφη του Ελλαδικού κράτους (πλήν της Θράκης, η οποία, όπως είπαμε, κανονικώς ανήκει στον ΚΠόλεως).
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη περίοδο των κινητοποιήσεων κατά της τη διαγραφής του θρησκεύματος από την (αστυνομική) ταυτότητα, όταν ρωτήσαμε στο πανεπιστήμιο τον καθηγητή μας, σεβ/το Αρκαλοχωρίου κ. Ανδρέα (Νανάκη), τι πρέπει να κάνουμε για ν' αντιδράσουμε μας συνέστησε "αντί για συλλαλητήρια να συγκεντρωθούμε όλοι μαζί και να πάμε στον Εσπερινό για να προσευχηθούμε...".
Εξαιρετικός πανεπιστημιακός καθηγητής, θαυμάσιος επίσκοπος με ευχαριστιακό ήθος. Τυχερό το ΑΠΘ που τον έχει καθηγητή, τυχερή κι η Κρήτη που τον έχει επίσκοπο.
[ΘΕΟΛΟΓΟΣ καθηγητής, παλιός του φοιτητής στο Θεολογικό του ΑΠΘ]
Κανονικότης,
ΑπάντησηΔιαγραφήδικαιοδοσίαι,
χάρται και απόψεις σφοδρότατες!
Χριστός που;
@12.43
ΑπάντησηΔιαγραφήΤότε το ιλλυρικον να επιστρέψει στην δικσιοδοσια του Ρώμης..
Αυτο είναι το σωστό .... αλλα ένα τω μεταξύ ενεσκυψε το Σχισμα.
Επομένως ο Ελλαδικος χώρος παραμένει υπό τον Κωνσταντινουπόλεως μέχρις ότου αρθεί το Σχισμα.
Όλα τ αλλα ... Αυτιοκεφαλιες κλπ είναι εθνικιστικές παραφωνίες στην ορθόδοξη χριστιανική οικουμενικότητα που σήμερα αποτελεί την μονη απάντηση στην βαρβαρότητα της παγκοσμιοποίησης.
Ο Ελλαδικος χωρος οπως και οι ελληνες της διασπορας παραμενει υπο το πατριαρχειο . Αλλωστε και η τοσο συκοφαντημενη αυτοκεφαλια του 1833 εγινε λογω της τοτε τεταμενης κατατασης μεταξυ του οθωμανικου χαλιφατου οπου εδρευε το πατριαρχειο και της μολις νεοιδρυθεισας ελληνικης επικρατειας . Ηταν τοτε αδυνατο το πατριαρχειο να ασκησει διοιηκηση στις ελλαδικες μητροπολεις οχι λογω αντιπαθειας των μολις μετα απο εκατομβες θυματων απελευθερωμενων ελληνων αλλα λογω της αδιαλαξιας της οθωμανικης πυλης . Αλλωστε μην ξεχναμε οτι μολις 12 χρονια πριν το 1833 οι οθωμανοι ειχαν εξοντωσει τον πατριαρχη και ολους σχεδον τους συνοδικους επισκοπους του πατριαρχειου που βρεθηκαν στα χερια τους . Ηταν λοιπον αδυνατο το πατριαρχειο τοτε και να ηθελαν και οι 2 εκκλησιαστικες πλευρες να ασκησει εκκλησιαστικη διοιηκηση . Παντως και η εκκλησια της ελλαδος και το πατριαρχειο θεωρουν το αυτολεφαλο της ελλαδος λυση αναγκης και προσωρινο για αυτο αλλωστε η ελλαδικη εκκλησια δεν εχει πρωτο αλλα απλως θεωρειται προκαθημενη η συνοδος και ο εκαστοτε μητροπολιτης αθηνων ειναι προεδρος της συνοδου και φερνει καταχρηστικα τον τιτλο του αρχιεπισκοπου . Για τα αλλα αυτοκεφαλα ομως δεν ισχυει αυτο . Εκει φυγαν οικιοθελως και με εχθροτητα ουσιαστικα προς το πατριαρχειο ολη η επικρατεια ειναι ταυτοχρονα και εκκλησαστικη επικρατεια και μαλιστα οι ρωσοι σερβοι βουλγαροι της διασπορας ανηκουν στα οικεια πατριαρχεια . Αυτα δεν αλλαζουν οπως πολλοι αφελως πιστευουν με μια πανορθοδοξη συνοδο . Αν σε μια πανορθοδοξη συνοδο καποιος θεσει το θεμα αρσης αυτοκεφαλιων πλην κυπρου με το που θα δει τον μορφασμο που θα παρουν οι εκπροσωποι των εκκλησιων της ρωσσιας σερβιας βουλγαριας ρουμανιας αλβανιας τσεχοσλοβακιας πολωνιας αμεσως θα πει οτι εκανε κακο χιουμορ και θα μεινει εκει το θεμα . Η ζωη και η εξελιξη δεν μπορουνε να υποταχτουνε σε συνοδικες αποφασεις που παρθηκαν πριν το σχισμα των εκκλησιων . Αλλωστε και το ιδιο το πατριαρχειο πολυ σοφα εχει διακηρυξει επανειλημενα οτι προτιμα τον συντονιστικο παρα τον διοικητικο ρολο . Και κανεις σεν ειναι αφελης να πιστευει οτι στην ελληνορθοδοξη εκκλησια της αμερικης ο μακαριστος Ιακωβος πριν παρει μια αποφαση οτι επαιρνε τηλεφωνο το Φαναρι . Ψυχραιμια λοιπον και στις δυο πλευρες και ας δουν και οι ελλαδικοι και οι φαναριωτες την πραγματικη καταταση
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Καλαβρύτων έχει άδικο! Οι εθνικές Εκκλησίες στον ορθόδοξο χώρο είναι καθαρή θρησκειοποίηση η οποία ακόμα και ως "επικρατούσα θρησκεία..." αρχίζει και γίνεται σφόδρα επικίνδυνη!!!!! Να διαβάσει το "ενάντια στη θρησκεία" του Γιανναρά ώστε να κατανοήσει που ακριβώς σφάλλει και αδικεί το Οικ.Πατριαρχείο ήτοι την μόνη Αρχή του Ελληνισμού ανά την υφήλιο!
ΑπάντησηΔιαγραφή