Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

ΕΝΑΣ "ΜΠΟΝ ΒΙΒΕΡ ΘΕΟΛΟΓΟΣ"! ΕΓΩ!


- Κύριον Ιωάννην Ν. Μαρκάν (ερευνητήν!)
Σας ευχαριστώ θερμότατα δια τον λίαν τιμητικόν τίτλον τον οποίον μου αποδώσατε, ήτοι αυτόν του "μπον βιβέρ θεολόγου", δηλ. "της καλής ζωής"! Σας καλώ, σε ένα διάλειμμα του ...αυτομαστιγώματός σας, για ένα περιποιημένο καπουτσίνο στο dacapo στο Κολωνάκι. Να τα πούμε με ...χαλαρή διάθεση. Σας διαβεβαιώ για την ποιότητα του καφέ και του περιβάλλοντος. Τόσο καλό ώστε... dacapo!
- Κύριον Αιμίλιον Πολυγένην, Διευθυντήν του Πρακτορείου Εκκλησιαστικών Ειδήσεων Ρομφαία
Σας ευχαριστώ θερμότατα δια την αναδημοσίευσιν κειμένου του κ. Ιωάννου Μαρκά, δια του οποίου η ημετέρα ελαχιστότης προβάλλεται ως "μπον βιβέρ θεολόγος"! Σας θυμίζω, μόνο, ότι μου είχατε υποσχεθεί μια μηνυσούλα για κάποιο σχόλιό μου που αφορούσε στην υπόθεση της Μονής Βατοπαιδίου και σας είχε ενοχλήσει. Την περιμένω! Όπως και σας, επίσης, για ένα καφέ στο Κολωνάκι ή στην Grand Bretagne. Κι εκεί το περιβάλλον είναι του γούστου μου. 
Καλημέρα σας!
Π.Α.Α. ή "παπαγαλάκι των μεταπατερικών" αν προτιμάτε

20 σχόλια:

  1. Κύριε Ανδριόπουλε, είστε κακός. Γιατί δεν καλείτε και τον κ. Τσολογιάννη για καπουτσίνο; Εκτός και αν τον εκπροσωπήσει ο κ. Πολυγένης, μια και στο συγκεκριμένο θέμα "ΑΠΟΤΕΙΧΗΣΗ" και "ΡΟΜΦΑΙΑ" έχουν γίνει ένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. To πρόβλημα όλων αυτών Παναγιώτη,είναι ότι αντί να πιστεύουν πως η Εκκλησία σώζει, προσπαθούν να την σώσουν αυτοί!!!
    Αρκετά φάγαμε στη ´´μάπα´´ την Ρωμιοσύνη των Ρωμανιδικών, τον ιδεαλισμό του Ναυπάκτου που τον βαπτίζει ησυχασμό, τις μεταφράσεις που τις ονομάζει Νεο-Βαρλααμισμό (ξέρει τί λέει;)... την ανωμαλία τους γιατί δεν μετέχουν στους θεολογικούς διαλόγους (ας το ομολογήσουν επιτέλους το πρόβλημά τους!!!!), τα φοβικά τους σύνδρομα έναντι κάθε καινούργιου και διαφορετικού.... Ας δεχθούς καμμιά φορά καλοπροαίρετα τις κριτικές που τους γίνονται και τα ανοίγματα κάποιων στα ερωτήματα που θέτει η εποχή μας;
    Η Ακαδημία του Βόλου προφανώς και δεν εκφράζει την θεολογική συνείδηση της Εκκλησίας, αλλά τουλάχιστον τολμά να αποπειραθή διάλογο με το σήμερα- και με το πιο προκλητικό σήμερα... προφανώς κι απο τους ´´Βολιώτες´´ εκπέμπονται απαξιωτικές κριτικές και δηλώσεις προς τους διαφωνούντες (δυστυχώς)- οι εν Ελλάδι χριστιανοί δεν διακρίνονται για το ήθος στους διαλόγους τους. Δες αντίστοιχες συμπεριφορές και ως προς το μάθημα των θρησκευτικών....
    ο σάλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι μήνυση να σου κάνουν βρε…..
    Και τι καφέ να πιούν μαζί σου….
    Δεν υπάρχει χρόνος για να χάσουν……
    Περίμενε ….
    Το έχεις στο αίμα σου την επίδειξη της κενότητάς σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ‘’Ο σάλος’’ ας αφήσει τον θεολογικό επαρχιωτισμό. Δεν ωφελούν σφαίρες χωρίς γέμιση. Αν θέλει να μας δείξει την αξία του, να εκφράσει τις απόψεις του δημόσια και επώνυμα όπως ο φίλος του ο Τάκης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προφανώς οι θεολογικές συζητήσεις δε γίνονται σε καφενέδες του Κολωνακίου. Επίσης είναι προφανές ότι μας χαλάει η δημιουργία αντίπαλου πόλου. Ακόμα, είναι φανερό ότι ορισμένοι βρίσκονται σε κατάσταση πανικού αφού κάποιοι άλλοι τους χαλάνε τη συγκρητιστική «σούπα» Προφανέστατα επιδίδεστε σε ειρωνείες καθώς δεν έχετε αντίλογο σε θεολογικά πλαίσια.

    ΥΓ. 1.: Άλλοι βρίζουν τον Φαρμακίδη για τον εθνοφυλετισμό του (που υπονομεύει το Οικουμ. Πατριαρχείο), και καλά κάνουν, και άλλοι βρίζουν τον Ναυπάκτου για τη Ρωμιοσύνη του (η οποία ενισχύει το κύρος του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως). Πάει, «σάλεψαν» οι φαναριώτικοι κύκλοι.
    ΥΓ. 2.: Στην Κηφισιά φτιάχνουν καλύτερο capuccino.


    Γ.Ν.Α., φοιτητής Θεολογίας Αθηνών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ἀποδεικνύεται ἔτι μὶαν φορὰ, ἡ θεωρητικὴ τουλάχιστον, θεολογικὴ κενότητα τοῦ ἱστολόγου. Τὸ ἔχει μετατρέψει, ὅπως φαίνεται καὶ ἀπὸ τὴν τελευταῖα τοῦ ἀνάρτηση, σὲ «ΚΑΦΕΝΕΙΟ τῶν φιλάθλων».
    Δυστυχῶς,καὶ οἱ ὁμόφρονες του σχολιαστές σερβίρουν χλιαροῦς,decafeine,«θεολογικοῦς καφέδες» εἰρωνεῖας καὶ μόνον!
    Ἀπὸ τὴν θεολογία τοῦ ΕΠΈΚΕΙΝΑ μᾶλλον περάσαμε στὴν θεολογία τοῦ καφενεῖου. Ἡ μετανεωτερικότητα συνεχίζεται!!!
    Ἰ.Ἀ.Ἀ. φοιτητής Θεολογικῆς Σχολῆς Ε.Κ.Π.Α

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ασχέτως των υπολοίπων σχολίων, εγώ θα επρότεινα στους φιλτάτους "πατερικούς" να ψάξουν και να εύρουν ποίοι και πόσοι εκ των κ.κ. συνέδρων της προλαβούσης Πειραιώτικης φιέστας έχουν κάμει σπουδές στο εξωτερικό, κατά την τελευταία 50ετία..., με υποτροφίες Βατικάνειες....!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ευτυχώς υπάρχουν στο χώρο του διαδυκτίου και οι "μπον βιβέρ θεολόγοι" και διαβάζει και ο κόσμος κάτι σοβαρό, αξιοπρεπές και όμορφο. Τις θρησκευτικίστικες γραφικότητες και όχι μόνο δεν τις έχει ανάγκη η κοινωνία, ούτε τις είχε ποτέ και δε θέλει δυσκολία να το δει κανείς αυτό.

    Θρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. διαδυκτίου : διαδικτύου

    Θρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν έχετε καταλάβει ρε παιδιά τι βόμβα περιέχει αυτή η καφενειακη ανάρτηση του Ανδριόπουλου; Γιατί ήθελε να του κάνει μήνυση ο Ρομφέα; Και που κολλάει το Βατοπέδι; Αρχίζω να ψάχνω γιατι με τρελαίνει το θέμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. sas kalo stin agrypnia poy θα γινη στον αγιο δημητριο μπραχαμιου δια την αποφυλακιση του π ΕΦΡΑΙΜ προεξαρχοντος του σεβ ΙΩΣΗΦ ΔΙΑ ΝΑΣΑς διαβασει συγχωρητικη ευχη και στο τελος θα προσφερθη αγιορειτικι ψαροσουπα και καφες καπουτσινου, την δε ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΣΤΟΝ ΝΑΟΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ ΠΕΡΑΙΩΣ ΟΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΒΑΣΘΕΙ ΤΟ ΣΥΝΟΔΙΚΟΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΜΕΝΩΝ ΑΥΤΗΝ Ο ΠΡΟΣΚΑΛΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Γ Ο Χ ΕΛΛΑΔΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σαν δεν ντρέπεσαι Ανώνυμε των 10.56 (22-2-12), που ειρωνικά βάζεις στο στόμα σου και γελοιοποιείς ακολουθίες της Εκκλησίας, αρχιερείς, ηγουμένους, το Συνοδικό της Ορθοδοξίας ακόμα και τους ΓΟΧ. Εξισσώνεις τα πάντα με τις σούπες και τα καπουτσίνα. Ατράνταχτα επιχειρήματα όντως....
    Οι μπροστάρηδες του Διαλόγου, της ποικιλίας εν τη ενότητι, της ευχαριστιακής τε και εσχατολογικής Εκκλησιολογίας δεν σας δίδαξαν τουλάχιστον να ακούτε και την αντίθετη άποψη χωρίς να την γελοιοποιείτε? Και μετά λοιδορείται ως φανατικούς τους αντίθετους της "Θεόπνευστης" μεταπατερικότητας.
    Δεν μπορείτε να καταλάβετε ότι οι θεολογικές ζυμώσεις πάντα συνέβαιναν στην ιστορία της εκκλησίας και βοηθούν τον απώτερο στόχο σας.Η αντίδραση δείχνει ακριβώς μια ζωντανή Εκκλησία που ενδιαφέρεται για την θεολογία και που δεν έχει παραδοθεί ακόμη στο θανατηφόρο "αλάθητο" κανενός. Εσείς πρώτοι θα έπρεπε να πανηγυρίζετε γι' αυτό και όχι να υβρίζετε και να γελοιοποιείται πρόσωπα που δώσανε την ζωή τους όλη για την Εκκλησία. Αφήστε τουλάχιστον τον χρόνο (ή αν πιστεύετε τον Θεό) να δείξει ποιός έχει δίκιο εν τέλει. Λίγο εκκλησιαστικό ήθος και σεβασμός έστω και για τα προσχήματα δεν βλάπτει.Ο θεός να μας φωτίσει όλους να βάλουμε αρχή μετανοίας "πάσχοντες" τα θεία και ουχί "διαλογιζόμενοι"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "όπως μερικοί σύγχρονοι κυνηγοί «αιρετικών» που Θεομαχούν (Πράξ. β΄, 29) και ταράζουν συνειδήσεις σπέρνοντας διχόνοιες με «ομολογίες» και «ημερίδες»! Μάλιστα μερικοί απ' αυτούς υποκρίθηκαν και τον σοβαρό και ευπειθή κληρικό και «ηλεήθηκαν» απο τη Μητέρα Εκκλησία με την αρχιεροσύνη, ενώ άλλοι πάλι προσποιούμενοι τους ομόφρονες δέχθηκαν καθηγεσίες από τεκνία του Πατριάρχη Αθηναγόρα! Τώρα, αυτοί επιλήσμονες των ευεργεσιών λοιδορούν το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ακόμη και χλευάζουν αοίδιμους Πατριάρχες για την προσήλωσή τους στην διαχρονική εκκλησιαστική τακτική του Διαλόγου, που αψευδώς επιμαρτυρεί η Εκκλησιαστική Ιστορία. Αλλοίμονον, γιατί, όπως μου έλεγε ο πατριάρχης Αθηναγόρας, «τον «αγνώμονα» τον πληρώνει ο Ιδιος ο Θεός με παραδειγματικό τρόπο και χωρίς μεγάλη καθυστέρηση»!

    Τώρα ας έλθουμε σε κάποιο γεγονός που δείχνει πολλά για τον Ετεοκλή σε χρόνια που δεν είχαν εξαφθεί οι ανακυκλώσεις των «αντιπαπικών παθών». Μερικές φορές θέλαμε να παραδειγματιστούμε από το επίπεδο των συγχρόνων μας αρχιερέων. Ὁμως το πρότυπο του γνήσιου ιεράρχη δεν υπήρχε μεταξύ των ενταύθα παροικούντων αρχιερέων. Ο Ετεοκλής μιά ημέρα μου είπε ότι το βρήκε στους «Αθλίους» του Βίκτωρος Ουγκώ στο πρόσωπο του λατίνου επισκόπου Μυριήλ, που με αγία απλότητα προστάτευσε τον δυστυχή τύπο του Γιάννη Αγιάνη! Μέσα στις σελίδες των «Αθλίων» περιγράφεται η όλη αγία βιωτή, η φιλανθρωπία, η ταπείνωση, η πραότητα, η μέριμνα για το πλησίον. Ο Επίσκοπος Μυριήλ ήταν ανεπιτήδευτο και σοβαρό πρόσωπο και σ' αυτόν αναγνώρισε τις αποστολικές αρετές ενός απεσταλμένου τοῦ Θεού που πρόσφερε ακόμη και τα κηροπήγια που στήριζαν τα κεριά του φωτισμού του για να ανακουφίσει τον καταδιωγμένο πεινόντα αδελφό. Ο Μυριήλ δεν επένδυε τα χρήματά του σε πολυτελή αρχιερατικά άμφια για να εντυπωσιάζει τους αδαείς ως βαρβάρους, ούτε αποθησαύριζε ποσά για την «ασφάλεια των γερατειών» του ή μάλλον των κληρονόμων του, ούτε προκαλούσε το δημόσιο αίσθημα με τον πλούτο της κατοικίας και της τραπέζης του, ούτε μάζευε γύρω του συνεορταστές εκλέκτορες για την προαγωγή του σε αρχιεπίσκοπο -καρδινάλιο των Παρισίων, γιατί παρέμενε ανάργυρος χορηγός της χάριτος και έμπρακτος διδάχος του ευαγγελίου σε κοινωνία με τους ελάχιστους αδελφούς του. Αποστολή του η ανάσταση και η σωτηρία των συνειδήσεων. Αυτόν τον αξιομνημόνευτο επίσκοπο επισήμανε μεταξύ των Λατίνων επισκόπων ο φίλος μου ο Ετεοκλής για να τον προβάλει ως το πρότυπο του επισκόπου και μου έλεγε: «Μόλις μπορέσω Αριστείδη να βρω τα χρήματα θα ανατυπώσω τις σελίδες για τον Μυριήλ και θα τις στείλω σε όλους τους αρχιερείς μας για να παραδειγματιστούν από ένα ετερόδοξο πραγματικό επίσκοπο»!

    Ευτυχώς που τα έλεγε αυτά σε μια εποχή που δεν είχαν προκύψει ακόμη στη ζωή της Εκκλησίας μας οι μανιακοί κορύβαντες των ημερών μας, ίσως γιατί τότε ακούγετο η σώφρονούσα φωνή των συντηρητικών διδασκάλων μας Παναγιώτη Μπρατσιώτη και Παναγιώτη Τρεμπέλα - που τώρα εκτοπίστηκε ακόμη και από όσους θεωρούνται επίγονοί τους, οι οποίοι όταν μιλούσαν περί της Δυτικής Εκκλησίας έβαζαν μπροστά το επίθετο η «σεβασμία» Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία. Τότε ήταν αγέννητοι οι έξαλλοι φανφαρόνοι του αδιάβαστου ψευτοζηλωτισμού που μας διασύρουν στην Οικουμένη με τους «δικολαβίστικους» ακροβατισμούς τους. Επειδή δεν αντιλαμβάνονται την έκταση της εγκαταλείψεως, από την γενεά που έρχεται, του εκκλησιασμού και οι ναοί μοιάζουν με Κ.Α.Π.Η., ας ανοίξουν την δορυφορική τηλεόραση για να δούν τα πολλά εκκλησιαστικά κανάλια των Κοπτών, των Μαρωνιτών και των Συροαραμαίων, όπου πλεονάζει η νεότητα και τέλος ας παρακολουθήσουν και το κανάλι του Πατριαρχείου Μόσχας μήπως καταλάβουν πολλά. Εν Ελλάδι, δυστυχώς, ευδοκιμεί μόνο η φθηνή αλαζονεία του αβδηριτισμού.
    Κύριε ελέησον και μή χειρότερα!"

    ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ, Α.Μ.ΙΕΡΟΜΝΗΜΟΝΟΣ, Κ.Α.ΠΑΝΩΤΗ ΣΤΟ ΑΜΕΝ.GR
    ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΩΤΑ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το ότι ο π. Επιφάνιος δεν ήταν ζηλωτής δε σημαίνει ότι ήταν οικουμενιστής. Το ότι είσαι εναντίον των καρναβαλικών διαλόγων (κουρελούδες του διαόλου - π. Παΐσιος) με τη Δύση δε σημαίνει ότι είσαι εναντίον των διαλόγων. Και ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός διαλεγόταν και ο αγ. Γρηγόριος ο Παλαμάς. Όχι όμως με καπουτσίνα και συμπροσευχές. Το ίδιο έλεγε ο π. Επιφάνιος και κάποιοι πάνε να τον διαστρεβλώσουν. Από ό,τι φαίνεται άλλοι βλέπουν παντού εχθρούς. Προς τον. κ. Πανώτη & ΣΙΑ.


    Γ.Ν.Α. φοιτητής Θεολογίας Αθηνών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ekinisan tin pternan kata του ευεργετου και να μιλαμε την αληθεια ο σεραφειμ πειραιως ηλεηθη απο το οικουμ, πατραρχειο υπερ το δεον ελαβε την αρχιερωσυνη και το απολυτηριον δια την εκκλησια της ελλαδος παρα την αντιθετη μεταχειριση στον σεβ ιωσηφ ο οποιος οπως γνωριζομε εζητησε το απολυτηριο δια την εκκλησια της ελλαδοςδια της ιερας συνοδου επι χριστοδουλου διασ να εκπληρωθει ο αγιος ποθοσ του.... να γινη ποιμεναρης λευκαδος μετα την αποκαταση της κλονισθεισης υγειαςτου,,,,,,,,,,,,,,,,,, απο την νεα ζηλανδια και ευτυχως δεν εστερξε το οικουμ. πατριαρχειον να στερηθη του γνησιου,,, αρχιερεως του μαρτυρικου θρονου..... υπηρεσιες του. καλη σαρακοστη ΤΥΧΙΚΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Παναγιώτη σε είχα εκτιμήσει προ πολλού, αλλά το σημερινό παράσημο του bon viver, buon vivere επί το ιταλικόν, σε ανέβασε ακόμη πιο ψηλά στα μάτια μου. Ας πιούμε λοιπόν τον cappuccino (φευ, γιατί παραπέμπει σε γνωστό ρκαθολικό τάγμα) σου εσύ, τον espresso (ορθόδοξα και νηστήσιμα πράγματα) μου εγώ στην υγειά των φίλων μας των "ορθοδοξούντων" σε παρακαλώ όμως όχι στο Dacapo γιατί δεν αντέχω το self-service, πάμε λίγο πιο κάτω στη Μηλιώνη....
    Καλό Καρναβάλι λοιπόν και ευλογημένη Αγία Τεσσαρακοστή Νηστεία!
    +π.Ν.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ...Ξέχασα να υπογράψω bon viver κληρικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολλά κόμπλεξ βγάζεις Παναγιώτη.
    Σε λυπάμαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. πιστευω οτι σεβασμιωτατατοσ ιωσηφ εαν θατελεσει την αγρυπνια διατον νεομαρτυρα ΕΦΡΑΙΜ ΑΣΦΑΛΩΣ θα εχει την αδειαν τησ Α Θ ΠΑΝΑΓΙΟΤΗΤΟΣ ΚΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Βρε αδελφάκι μου δε βαρέθηκες;
    Αφού ότι και να κάνεις ότι και να πεις πάλι στα ίδια μένεις!
    Κατάλαβέτο μπράδερ!
    Κενότητα στο μεγαλείο της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή