Αριάδνη Βορνόζη, Άεργος. Αυγοτέμπερα σε νοβοπάν |
Οι μετά μένους υπερασπιστές του ηγουμένου Εφραίμ έχουν, πάντως, και τα ωραία τους!
Στην προσπάθειά τους να δικαιολογήσουν τα πάντα δεν ορρωδούν προ ουδενός.
Έτσι, καταγράψαμε δύο πολύ ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις που αφορούν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και είναι ταυτόσημες.
Στην απάντηση του στον Μητροπολίτη Πέτρας Νεκτάριο, για το κείμενό του περί Εφραίμ, ο κ. Αιμίλιος Πολυγένης προβαίνει σε μια ενδιαφέρουσα εκτίμηση: "δεν δικαιούται ένας ιεράρχης του Οικουμενικού Θρόνου να χρησιμοποιεί τέτοιες λέξεις, να βγάζει τέτοιο μένος για τον «φίλο που προασπίζει ευκαίρως ακαίρως», όταν η ίδια η Μητέρα Εκκλησία έχει επιλέξει για την ίδια υπόθεση τη σιωπή".
Διερωτάται ο καθείς: Αφού ο κ. Πολυγένης σέβεται τόσο πολύ το Οικουμενικό Πατριαρχείο ("είμαστε ελάχιστοι για να κρίνουμε"!) και "δικαιολογεί" και την μέχρι τώρα σιωπή του, γιατί έχει αναλάβει "σταυροφορία" για την υπόθεση της προφυλάκισης Εφραίμ;
Κι ακόμα, όταν ο κ. Πολυγένης δημοσιεύει δηλώσεις ιεραρχών του Οικουμενικού Θρόνου οι οποίοι υπερασπίζονται τον Βατοπαιδινό ηγούμενο, τότε δεν τίθεται θέμα "σεβασμού" της σιωπής του Πατριαρχείου; Αν "η Μητέρα Εκκλησία ξέρει πότε και πώς και αν πρέπει να μιλήσει", όπως κόπτεται ο κ. Πολυγένης, δεν ενοχλείται ο κύριος αυτός από τις παράταιρες δηλώσεις ιεραρχών της που θεωρούν τον Εφραίμ οιονεί "όσιο"; Και το καλύτερο του κ. Πολυγένη: "Δίνοντας ένα στίγμα που σε καμία περίπτωση το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν έχει υπονοήσει στο ελάχιστο". Τόσο καλά διερμηνεύει τις βουλές του Φαναρίου ο "δραγουμάνος" κ. Αιμίλιος!
Κι ακόμα, όταν ο κ. Πολυγένης δημοσιεύει δηλώσεις ιεραρχών του Οικουμενικού Θρόνου οι οποίοι υπερασπίζονται τον Βατοπαιδινό ηγούμενο, τότε δεν τίθεται θέμα "σεβασμού" της σιωπής του Πατριαρχείου; Αν "η Μητέρα Εκκλησία ξέρει πότε και πώς και αν πρέπει να μιλήσει", όπως κόπτεται ο κ. Πολυγένης, δεν ενοχλείται ο κύριος αυτός από τις παράταιρες δηλώσεις ιεραρχών της που θεωρούν τον Εφραίμ οιονεί "όσιο"; Και το καλύτερο του κ. Πολυγένη: "Δίνοντας ένα στίγμα που σε καμία περίπτωση το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν έχει υπονοήσει στο ελάχιστο". Τόσο καλά διερμηνεύει τις βουλές του Φαναρίου ο "δραγουμάνος" κ. Αιμίλιος!
Μάλλον ο σκοπός ήταν να ...εξουδετερωθεί και η μία και μόνη διαφορετική τοποθέτηση ιεράρχου, δηλ. του Σεβ. Πέτρας. Ενώ οι άλλες, οι "ημέτερες" να πέφτουν βροχηδόν!
Πιο ενδιαφέρουσα είναι η άποψη ενός κ. Γιώργου Θεοχάρη, ο οποίος δεν μπορεί να υποφέρει την τοποθέτηση του Αρχιμ. Σωφρόνιου Γκουτζίνη (από την Ι. Μητρόπολη Ξάνθης), και ξεσπά ως μαινάς: "Οι πολιτικολογίες και πρόχειρες αναλύσεις του συγκεκριμένου Αρχιμανδρίτη για εθνικά θέματα είναι εκτός της αρμοδιότητάς του, δεν εκφράζουν ούτε το φρόνημα ούτε το πνεύμα του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου και του Αγίου Όρους". Ο κ. Θεοχάρης γνωρίζει τόσο καλά το "φρόνημα και το πνεύμα" και του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του Αγίου Όρους, ώστε δεν δικαιούται άλλος τις να ομιλεί. Και μας λέει επίσης ότι "το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως το είπε ο Οικουμενικός Πατριάρχης στην τελευταία του επίσκεψη, ενθαρρύνει τον οικουμενικό χαρακτήρα του Αγίου Όρους και το προστατεύει από τον εθνοφυλετισμό". Πολύ σωστά αναπαράγει τον Πατριάρχη ο κ. Θεοχάρης. Αλλά καλό θα ήταν να μη λησμονεί ότι το Άγιον Όρος βρίσκεται υπό την πνευματική δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου - ήτοι δεν είναι ξέφραγο αμπέλι - και ακριβώς η πνευματική διάσταση της οικουμενικότητας του Πατριαρχείου προστατεύει και το Άγιον Όρος από τον πειρασμό του εθνοφυλετισμού.
Αναμένουμε με ενδιαφέρον, αγαπητοί συνοδίτες, και άλλες ανάλογες ερμηνείες - απείρου κάλλους! - της στάσης του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην υπόθεση Εφραίμ.
Οι εχέφρονες αφουγκράζονται την άχρι καιρού σιωπή του...
Π.Α.Α.
Οι εχέφρονες αφουγκράζονται την άχρι καιρού σιωπή του...
Π.Α.Α.
τι γνωμη επ αυτων εχει ο μητροπολιτης του οικουμενικου πατριαρχειου οταν επισκεπτεται στις φυλακεσ τον γεροντα ΕΦΡΑΙΜ κρατωντας ραβδον δ υ ν α μ ε ω ς σε ξενην εκκλησιαστικην επαρχιαν η τι σχεσι εχει ο μουλατσιωτης με την κρητη και να γραφη ισως μονο νο υπογραφη ,,,,,,, στον σεβ νεκταριο ΛΕΒΕΝΤΟΓΕΝΑ ΚΡΗΤΗ τα κρυφιως υπγορευομενα και γενομενα πονηρα ε σ τ ι ,,,,,,,,,,,,,,,
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΔΕ ΙΗΣΟΥΣ ΕΣΙΩΠΑ ποσο θα πρεπει να μ ας παραδειματιζει η σιωπη του ιησου και μιλαμε δια της προσευχης με τον θεον δυστυχως οι εμφανισεις μας εχουν κυριως την προβολη μας
ΑπάντησηΔιαγραφήoi proerxomenoi apo orgamvseis prvta agapoyn thn organvsh kai meta diia logoys prosopikoys agapoyn ypokritika kai to fanari
ΑπάντησηΔιαγραφήἈγαπητέ κ. Ἀνδριόπουλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρόνια πολλά καί καλή χρονιά!
Δυστυχῶς καί ἡ παροῦσα κρίση, μέ ἀφορμή τήν ὑπόθεση τοῦ Καθηγουμένου π. Ἐφραίμ, δέν φανερώνει τίποτε ἄλλο ἀπό τήν θεολογική μας ἀφασία.
Μιά ἀφασία πού ἀποκαλύπτεται στήν εὐκολία τῶν σχολίων μας γιά μιά ὑπόθεση, τῆς ὁποίας τό βάθος δέν γνωρίζουμε, ἀλλά ἀπετέλεσε ἀφορμή ὥστε νά φανερωθοῦν ἐκ πολλῶν καρδιῶν διαλογισμοί:
Ἄλλοι "γνωρίζουν" τί θέλει τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο;
Ἄλλοι, ἐντελῶς τυχαία, παρουσιάζονται ὡς "αὐτόκλητοι σωτῆρες" τοῦ Γέροντος καί "ὑπερασπιστές" τῆς ἄδικης δικαιοσύνης τοῦ Κράτους;
Ἐνῶ ἄλλοι, γίνονται βασιλικώτεροι τοῦ βασιλέως καί ἔρχονται ὡς "ὄψιμοι" προστάτες τοῦ δικαίου τοῦ Καθηγουμένου, ὅταν σέ ἄλλες περιπτώσεις καταδίκης -ἄνευ δίκης- Κληρικῶν, δέν ἔδειξαν ὄχι συμπάθεια, ἀλλ' ἀπεναντίας ἐπέδειξαν ἰδιαίτερη σπουδή στήν καταδίκη.
Καί γιά νά μήν φανῶ ἄδικος καί μονομερής, γατί θεωρῶ ὅτι δέν εἶμαι, ὁ χρόνος πού ἐπελέγη γιά νά ἐκτελεσθεῖ ἡ ὄποια ἀπόφαση προβληματίζει ἔντονα.
Τό δέ σκεπτικό τοῦ Συμβουλίου Ἐφετῶν, προκαλεῖ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΝΤΥΠΩΣΗ, ὡς πρός τήν "ἐμβάθυνση" στόν χαρακτῆρα τοῦ Ἡγουμένου καί μόνο ὡς ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΨΥΧΟΓΡΑΦΗΜΑΤΟΣ μπορεῖ νά θεωρηθεῖ. Λέτε οἱ δικαστές, τόσο πολύ νά ἐμβαθύνουν σέ κάθε περίπτωση;
Τέλος πάντων! Οἱ δικαστές κατάφεραν νά κάνουν ἥρωα, ἕνα ἄνθρωπο πού μέχρι σήμερα, στήν πλειοψηφία τῶν συνειδήσεων τῶν ἀνθρώπων, ἦταν ἁπλά ἕνας πονηρός παπᾶς, μπλεγμένος σέ περίεργα "παιχνίδια" μέ τούς, οὕτως ἤ ἄλλως (κατά τήν ἄποψη τοῦ κόσμου), "παλιανθρώπους" πολιτικούς.
Εὐχαριστῶ θερμά.
Χ.
Ρε ανδριόπουλες ζηλεύεις τώρα και το νούμερο ένα blog Αγιορείτικο Βήμα που έχει 789 επισκέπτες συνδεδεμένους την ίδια ώρα και το δικό σου blog ούτε 5 την ημέρα δεν το επισκέπτονται;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην απαντήσεις!!!Σε ένα χρόνο τώρα θα ξανα μπω στην σελίδα σου!
Κουλτουριάρη της φακής!
χα...χα...χα...χα...χα...χα...
Δεν θα μπω στη διαδικασία να διερμηνεύσω κι εγώ τις βουλές του Φαναρίου. Άλλωστε έχει αποδειχθεί ότι, στο Οικουμενικό Πατριαρχείο υπερπλεονάζει η σύνεση και η σοφία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκείνο που δεν μπορώ να καταλάβω όμως είναι, γιατί έχουν βαλθεί τόσοι πολλοί να αναγάγουν την υπόθεση του π. Εφραίμ, σε μεγάλη εκκλησιαστική υπόθεση, φθάνοντας στο σημείο να θεωρούν ότι στο πρόσωπό του διώκεται η Εκκλησία.
Από πότε ένας κληρικός είναι ολόκληρη η Εκκλησία; Αυτό που γνωρίζω είναι ότι, οι κληρικοί είμαστε διάκονοι της Εκκλησίας και την όποια καταξίωση ή αναγνωρισημότητα έχουμε την οφείλουμε στο ράσο που μας ενέδυσε η Εκκλησία.
Και θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί γιατί αποτελούμε επώνυμα μέλη, του σώματος της Εκκλησίας και οι λάθος ενέργειές μας την πληγώνουν. Μην μας οδηγεί λοιπόν η συμπάθειά μας προς το πρόσωπο του π. Εφραίμ και η περιπέτεια που τώρα περνά σε υπερβολές.
Στώμεν καλώς και ας προσεύχομαστε όλη αυτή η ιστορία να μην αποβεί τελικά εις βάρος της Εκκλησίας.
π. Γεράσιμος Φραγκουλάκης
τοτελευταιο σχολιο δειχνει το ηθος των υποστηρικτων του εφραιμ χυδαιολογια απεειλες ειναι ιδιον των οργανοσιακων οταν δεν κανεις το θελημα τους χαλκευουν ανυποστατες συκοφαντιες ιδιως κατα κληρικων και εαν σε συναντησουν σε χαιρετουν σε εςπαινουν σε τιμουν σε ασπαζονται ως ο ιουδας
ΑπάντησηΔιαγραφήστο προσκυνημα του εφραιμ οχι του οσιου εφραιμ της νεας μακρης οπως γραφει η ρομφεα τωρα ταν για δευτερη φορα και σεβ ιωσηφ προς το παρον.... το πατριαρχειον σιωπα και ο σεβ ομιλει και δθα των επισκεψεων του ισως εεχει συνηθισει να επισκεπτεται τους φυλακισμενους συμφωνα με την εντολη του χριστου μας.................
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ άγ. Πέτρας κ. Ανδριόπουλε λέγει ΚΑΙ αλήθειες, δεν λέει όμως ΜΟΝΟ αλήθειες, όπως το προβάλλετε στις Δημοφιλείς αναρτήσεις του Blog σας. Λέει και πράγματα, πού ίσως αν ελέγοντο σε άλλη συγκυρία και όχι σε μια προφυλάκιση ενός αγιορείτη ηγουμένου παραμονή των Χριστουγένων με το γελοίο σκεπτικό (μιας γελοίας δικαιοσύνης ενός γελοίου κράτους) του "υπόπτου τέλεσης και νέων αξιοποίνων πράξεων",
ΑπάντησηΔιαγραφήθα ήταν χρήσιμα προς προβληματισμό...τώρα όμως δείχνουν εμπάθεια και προσωπικές εκκλησιαστικές σκοπιμότητες ... Η Ιστορία θα δείξει αργότερα ότι κάπου στη μέση βρίσκεται η αλήθεια (με μικρό) γιατί η μόνη ΑΛΗΘΕΙΑ είναι ο Χριστός και φυσικά ο μόνος ΑΝΑΜΑΡΤΗΤΟΣ...
ειναι αξιοι θαυμασμου οι δυο κατα σαρκα αδελφοι μητροπολιτες ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΑΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ οι οποιοι εγκατελειψαν τα παντα και διακονουν την εκκλησια, το οικουμενικον πατριαρχειον την ιεραποστολην αυτοι οι κληρικοι πρεπει να προαγονται και να σηκωνουν τον σταυρον του χριστου με γνησιον ορθοδοξον ηθος και τιμωντας το οικουμενικον πατριαρχειον
ΑπάντησηΔιαγραφήσυμφωνω ορισμενοι αποκτουν την αρχιερωσυνη απο τα ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ και σελιγο τους μπαινει το δαιμονιο του ακαθιστου οπως λενε στο ααγιον ορος και ασθενουν τους πιανει η μεση, η ακρη το κεφαλι και οταν φθασουν στην αθηνα και κανουν αρκετεσ ειπονεσ καυσαεριου θεραπευονται απο πασαν νοσον και περιφερουν την αρχιερωσυνην τειδε κακεισε
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραίο το τελευταίο σχόλιο..χαχαχα! Ποιον άραγε αφορα? Μήπως εκείνον που προσπαθεί ανεπιτυχώς να μοιάσει στον Ποιητή του Θρόνου, τον αξεπέραστο και λογιώτατο Πέργης Ευάγγελο; Αλλά, άλλα τα μάτια του λαγού και άλλα της...κουκουβάγιας!!! Βέβαια τώρα δίνει τον αγώνα τον καλό. Ίσως αρχίσει να γράφει ποιήματα και στα ρώσικα...γιατί το ζητάει το κοινό του! Έτσι, για να ξεκουραστεί από την αρθρογραφία...
ΑπάντησηΔιαγραφήπαρηλθεν η σκια των παλαιων ποιητων οταν φωτισμενος απο την χαρη του θεου εξυμνει το προσωπον της κυριας θεοτοκου με το ποιημα ΤΑ ΑΜΥΓΔΑΛΩΤΑ ΜΑΤΙΑ δεν ειναι νεος ι. ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήFOBOS K TROMOS ME KATELABE DIABAZONTAS THN SIMPARASTASI STON GERONTA EFRAIM APO ROSIA, KIEBO OYKRANIA GEVRGIA ΕΠΙΔΡΟΜΗ ΟΜΟΔΟΞΩΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΝ ΚΑΙΡΩ ΕΠΙΤΕΥΞΙΝ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΑΡΑΣΥΡΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΑς ΤΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ μικρα ζυμη ολο το φυραμα ζυμοι δηλ το οικουμενικον μαςΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ Η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΝΟς ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΘΑΝΑΤΟΣ ΛΑΧΤΑΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΤΙ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ ΘΑ ΕΧΟΜΕ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΠΟΘ ΘΑ ΕΛΕΧΘΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΙ ΠΟΣΕς ΦΟΡΕΣ ΠΗΓΑΜΕ ΣΤΟΥς ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ....
ΑπάντησηΔιαγραφήMια φαινομενικά άσχετη ιστορία... Ζητώ συγγνώμη εκ των προτέρων για την "κατάχρηση" και το σχόλιο σε δυο μέρη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ελλάδα, ελευθερώνοντας το Αγιον Ορος το 1912, βρίσκουν τους πολυάριθμους Ρώσους μοναχούς σε αναστάτωση.Είναι χωρισμένοι σε «Ονοματολατρες» (Imiaslavtsy) και “Ονοματοδιώκτες”(Imiabortsy). H ελληνική επiκράτηση στο Αιγαίο τους ενοχλεί. Μισού αιώνος αγώνες, διπλωματικές και στρατηγικές κινήσεις πάνε στράφι. Αγωνίστηκαν να γεμίσουν τον Αθωνα πεπαιδευμένους, αφοσιωμένους καλογερους, ξόδεψαν τεράστια ποσά σε χρήματα, υπηρεσίες και εξοπλισμό (ακόμη και ειδική ταχυδρομική υπηρεσία διέθεταν στον Αθω από το 1910) και τώρα, ένα βιβλίο με τίτλο Na Gorakh Kavkaza (“εκ του Όρους Καυκάσου») που έγραψε ένας μεγαλόσχημος μοναχός που έζησε ως στάρετς στα βουνά, δημιούργησε μέγα σχίσμα στην Ρώσικη Εκκλησία.
Ονοματολάτρες;
Ο συγγραφέας του βιβλίου Ιλαρίων υποστήριζε απλά, αυτό που περιείχε τόσο ο πλατωνισμός, όσο και η Καμπάλα, ακόμη και επιστημολογικές θεωρίες συνδεδεμένες με τα μαθηματικά:
Ο Θεός είναι το όνομά του.
Η θεωρία δεν ήταν πρωτοφανής,αλλά αγρίεψε, και άρχισαν συζητήσει και εντάσεις στην Ρώσικη Ιερά σύνοδο.Ο επιφανέστερος ονοματολάτρης ήταν ένας ευγενής,Ουσάρος, ο Αλέξανδρος Μπουλάτοβιτς ,αργότερα μοναχός Αντώνιος,που έζησε ένα διάστημα στην Αιθιοπία, βοηθώντας τους εντόπιους εναντίον των Ιταλών και νωρίς έγινε καλογερος και ήρθε στο Ρωσικό.
Η διαμάχη
Οι Ρώσοι δεν άλλαξαν το αίτημά τους στις δαιδαλώδεις διαπραγματεύσεις του Λονδίνου, το 1913. Ήθελαν να διοικηθεί τον αγιον Ορος από τις έξι ορθόδοξες εκπροσωπήσεις ως διεθνώς κατοχυρωμένο ανεξάρτητο κρατίδιο, με προεδρεύουσα την Ρωσική πλευρά. Εχοντας το 60% του αριθμού των μοναχών, ήλπιζαν να κερδίσουν ως μονές τις πελωριες ρώσικες σκήτες που δεν μπορούσαν να μετατραπούν σε κάτι καλυτερο με την υπάρχουσα ρύθμιση.Αλλα αντιτάχτηκαν λυσσαλέα οι ρωμέικες μονές που έστειλαν αντιπροσωπείες στο Λονδίνο. Η ίδια η Ελλαδα, το συζητούσε χωρίς πάθος, αφού εκεινους τους μήνες είχε τον μπελα της Βουλγαρίας.Οι μεγάλες δυνάμεις απέρριψαν αυτήν την πρόδηλη επιθυμία αδάπανης επιρροής στην Μεσόγειο, της ρωσικής πλευράς. Οι Ρώσοι μάλλον το περίμεναν. Αλλα η βασικη συνέπεια, ήταν καταστροφική γι΄αυτους. Οι σκητες δεν μπορούσαν να είναι αδέσποτες ή ομοδέσποτες. Η μεγάλη σκήτη του Αγίου Ανδρέα, το λεγόμενο Σαράι, υπαγόταν πλεον στην μονή Βατοπεδίου. Σε λίγα χρόνια δεν υπη΄ρχε «ρωσικός κίνδυνος» στο Όρος.Όλα τα ξεκίνησε το ρωσικό πολεμικό «Ντόνετς» που μαζί με άλλα τρία μεταφορικά πλοία, κατέφθασε στο Όρος με τον αρχιεπίσκοπο Χερσώνος Νίκωνα. Ο στολισκος στάθμευσε στην Πόλη και σε ελάχιστο διάστημα ,φτάνοντας στο Ρωσικό,επιτέθηκε στους Ονοματολατρες με γυμνές ξιφολογχες. Ηξεραν ποιοι ήταν, διότι είχε προηγηθεί μια εσωτερικη ψηφοφορία.Τέσσερις νεκροί και σαράντα οκτώ τραυματίες που έμειναν στο νοσοκομείο και εκατοντάδες ονοματολατρες που οδηγήθηκαν στην Ρωσία, αποσχηματίστηκαν και έμειναν εκεί. Ας σημειωθεί ότι οι εχθροί των Ονοματολατρών απαξιώθηκαν, η σύνοδος που είχε συγκλη θεί για να επιλυθεί το θέμα τους, δεν έγινε ποτέ λόγω Οκτωβριανής Επανάστασης και ότι το βιβλίο του Ιλαρίωνα κυκλοφόρησε πάλι το 1999,πρώτη φορά από το 1907 και οι Ονοματολάτρες δεν διώκονται μήτε θεωρούνται επισήμως αιρετικοί στην Ρωσία.
Τι σχέση έχουν οι ονοματολάτρες με το σήμερα;
Εχουν σχέση με την προσέγγιση των σημερινών Ρώσων στον Εφραίμ,ηγούμενο της Βατοπεδίου.Οπως γράφει ένας απουδαστής που έκανε μάστερ για το ζήτημα :(http://www.samizdat.com/imiaslavtsy.html) «Η σκητη του αγίου Ανδρέα υπήχθη στο ελληνικό μοναστήρι του Βατοπεδίου,κι έτσι, κάθε σημαντικη ενέργεια,όπως η αντικατάσταση ηγουμένου της σκήτης, απαιτούσε την επίσημη έγκρισή του ηγουμένου της Βατοπεδίου.»
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε την θερμή φιλία και υποστήριξη προς τον Εφραίμ, ιδίως του Ιδρύματος «Αγιος Ανδρέας ο Πρωτόκλητος» που έχει αναλάβει μεταξύ άλλων και τον ορθόδοξο διάλογο με τις άλλες θρησκείες ακόμη και το Σαράι μπορεί να «εποικισθεί» παλι με Ρώσους μοναχούς (αφου στον Αγιο Παντελεήμονα οι μοναχοί δεν είναι Ρώσοι ,αλλα Ουκρανοί). Δεκάδες σκητες ορθοδόξων από τα Ρώσικα κράτη μπορούν να διαμορφωθούν, υπαγόμενα στο Βατοπέδι, χωρίς να μπορεί να παραβιαστεί από την Ιερά Σύναξη το αυτοδιοίκητο της Βατοπεδίου. Αυτό το Ίδρυμα είναι γνωστό παγκοσμίως και μάλιστα, στη ιστοσελίδα του, έχει προαναγγείλει θεολογικό συνέδριο στον Βόλο (24-27 Μαίου 2012,: Εκκλησιολογία και Εθνικισμός στην μεταμοντέρνα Εποχή).
Τι γυρεύεις στο Ρέικιαβικ, εσύ, ένας Κύπριος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξάλλου σε φιλικό προς το Ιδρυμα site (Voices from Russia) όπως και σε πολλα ακόμη ρώσικα, η ειδησεογραφία υπέρ του Εφραίμ και εναντίον των Αμερικανών καλα κρατεί΄. Ένα μέλος των «Λύκων της Νύχτας» ονόματι Βλαδισλάβ, που γνωρίζει προσωπικά τον πατέρα Εφραίμ, μίλησε για την ασκητική ζωή του και εξήγησε ότι ο πραγματικός λογος για τον κατατρεγμό τουείναι «η απόπειρα της Ε.Ε να απογυμνώσει τον Αθω από το θείον, να τον καταστρέψει ως Αγιον Τόπο,να τον μετατρέψει σε τουριστικό κέντρο αναψυχής και να τιμωρήσει τον Ηγούμενο Εφραίμ για την Ρωσοφιλία του και για την πίστη του στην Ορθόδοξη Ανασυγκρότηση της Ρωσίας.» Δεν λείπουν και «πληροφορίες»όπως «η υπόθεση μοιαζει με την περίπτωση των αμερικάνικων ραδιουργιών εναντίον του Πατριάρχη Μάξιμου Βαπορτζή το 1948. Οι Αμερικανοί έστειλαν τον «δικό τους» υποψήφιο στο Φανάρι με το προσωπικό αεροπλανο του προέδρου Τρούμαν». Ο Βαπορτζής ήταν Οικουμενικός Πατριάρχης για δυό χρόνια. Οι συντάκτες εννοούν τον διάδοχό του Αθηναγόρα και ο «αμερικανικος» ρόλος του Οικουμενικοί Πατριαρχείου είναι πρόδηλος. Δεν ανατυπώνω το κλίμα και την εξαγριωμένη προπαγάνδα ενάντια στην «πουλημένη» ελληνική ηγεσία, αλλα ανάμεσα σε διαφορα τραγικά και δύσκολα, βγαίνει και μια ενδιαφέρουσα ειδησούλα: τον περασμένον Αύγουστο, ήταν στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας ο Εφραίμ αυτοπροσώπως! Προσευχήθηκε υπέρ της ανέγερσης ορθόδοξου ναού στο Ρέικιαβικ στο παρεκκλησιο του Αγίου Νικολαου, του Πατριαρχείου της Μόσχας εκεί.Οταν λέμε Ρωσόφιλος, το εννοούμε εμπράκτως. Εως τα Φράατα και τους Υπερβορείους. Τελικά, ποιος αποφάσισε για την Ρωσία; ο «ρωσόφιλος» ή ένα βαθέως κοιμώμενον «κλιμα Κωνσταντινουπόλεως» που νομίζει πως γιορτάζουμε την πρωτοχρονιά του «Χατ-ι –Χουμαγιούν»;
Σύνοψη
Ο Εφραίμ που έγινε ηγούμενος το 1990 (χρονολογία επίσης της ίδρυσης του Ιδρύματος «Αγιος Ανδρέας ο Πρωτόκλητος» )κατέχει κάτι πολυτιμο για τους Ρώσους,λόγω της ηγουμενείας του: την διαδικασία αποκατάστασης των ρωσικών σκητών που ανήκουν στο Βατοπέδι, χωρίς παρέμβαση της ελληνικής πολιτείας ή άλλων μονών. Σε συνδυασμό με την εκ νέου εκλογή του Πούτιν, την καταγγελία ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο ακολουθεί τα βήματα των Αμερικανών, και με την δόμηση μιάς πολιτικής κίνησης τύπου Ναπαίων, από αποσπάσματα του ΛΑΟΣ και ομάδων εναντίον του Οικουμενισμού, προδήλως αντιτουρκικών, σε συνδυασμό και με μη θρησκευτικες κινήσεις από Ρώσους πολιτες ελληνικής καταγωγής.
Η Ελλαδα πληρώνει πανάκριβα την ανοησία της στρατιωτικής της επέμβασης,ως απολειφάδι της Αντάντ, στην Ουκρανία. Από πτωχαλαζονεία και βλακωδη αίσθηση πως είναι καλυτερα να είσαι ακόλουθος μιάς αποικιακής δύναμης, παρά αντίπαλός της. Αυτά που σημειώνω δεν έχουν καμία μορφή καταγγελίας. Απλως ζητώ ως πολιτης από τον ελληνικό δημόσιο και την Ιερή κοινότητα του Αγίου Ορους να εγκύψει στο ζήτημα, αφήνοντας στην άκρη την αιδήμονα σιωπή και τα λανθασμένα μετρήματα σε σχοινία και μοδίους.Ο ελληνικός πολιτικός λόγος, ειδικα στη εξωτερική πολιτική, πρέπει να καταστεί επειγόντως δημόσιος,διότι από την πολλή μυστικοπάθεια, γνωρίζουν τις προθέσεις μας οι αγρότες της Βανδέας και κτηνοτρόφοι Γκαγκαούζοι, αλλα όχι ,φοβούμαι, οι καλογεροι που τιμούν τον Αθωνα και τα νέα παιδιά του Υπουργείου του εξωτερικού Φλοιού.
Αρκετά καλό το άρ8ρο που έστειλε ο ανώνυμος (9:33, 9:36, 9:38). Είναι παρμένο από δώ: http://petefris.blogspot.com/2012/01/blog-post.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΠράγματι, η υπόθεσις των ημερών μας θυμίζει αυτήν του Πατριάρχου Μαξίμου Ε'. Ας σημειώσουμε ότι ο Μπάιντεν ήταν στο Φανάρι πρίν από κάνα μήνα. Αμέσως μετά βγήκε το περιβόητο άρθρο του Α. Πανώτη κατά της Ρωσικής εκκλησίας. Καί τώρα, όπως βλέπουμε όλοι, βρήκαν αιτία να κλείσουν τον ρωσσόφιλο π. Εφραίμ στην φυλακή.
Τα ίδια έγιναν και με τον άγιον Πριζρένης Αρτέμιον. Πρώτα πήγε ο Μπάιντεν στο Βελιγράδι, και μετά, όλως ξαφνικά, είχαμε αποκαλύψεις για οικονομικές ραδιουργίες...
Καλο το τελευταίο σχόλιο. Διασκεδαστικό... Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε;
ΑπάντησηΔιαγραφή