Παρτιτούρα Δ. Μητρόπουλου σε ποίηση Καβάφη |
Απόψε στην Ελληνοαμερικανική Ένωση για μια συναυλία - αφιέρωμα στον μεγάλο μαέστρο και συνθέτη Δημήτρη Μητρόπουλο.Το αφιέρωμα διοργανώθηκε από την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικανική Ένωση, το Hellenic American University Inc. και την Ένωση Αποφοίτων Αμερικανικών Πανεπιστημίων.
Η εκδήλωση προέβλεπε εισαγωγή του βιογράφου του Μητρόπουλου καθηγητού Απόστολου Κώστιου, ο οποίος δεν κατέστη δυνατόν να παραστεί λόγω εκτάκτου κωλύματος.
Έτσι, ανέλαβε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών Θόδωρος Αντωνίου να σκιαγραφήσει τον Δ. Μητρόπουλο (ο οποίος πέθανε στις 2 Νοεμβρίου 1960) μέσα από χαρακτηριστικά στιγμιότυπα της ζωής του μεγάλου μαέστρου. Περιστατικά και λεπτομέρειες που αποδεικνύουν το μεγαλείο του μουσικού και ανθρώπου Δ. Μητρόπουλου.
Ακολούθησε συναυλία με έργα μουσικής δωματίου για φωνή, βιολί και πιάνο του Δημήτρη Μητρόπουλου. Το πρόγραμμα είχε ως εξής:
- J.S.Bach / Δ. Μητρόπουλος: Preludio από την 3η Partita σε Μι μείζονα, BWV 1006 (1923), για βιολί και πιάνο.
- Un Morceau de concert (1913), για βιολί και πιάνο.
H Στέλλα Τσάνη, βιολί και η Βίκυ Στυλιανού, πιάνο απέδωσαν με καθαρότητα και γνώση τα δύο έργα.
Η μεγάλη έκπληξη της βραδιάς ήταν ο Τάσος Αποστόλου βαρύτονος, σπουδαίος καλλιτέχνης, ο οποίος ερμήνευσε συγκλονιστικά τις 14 Invenzioni σε ποιήματα του Κ.Π. Καβάφη (1925). Ο Τ. Αποστόλου απέδωσε μοναδικά το ήθος αυτών των ιδιότυπων - λόγω της εν πολλοίς εμμελούς απαγγελίας που τα διακρίνει - τραγουδιών, το κλίμα, την ατμόσφαιρα, μένοντας ταυτόχρονα πιστός στην παρτιτούρα του συνθέτη. Έχω ακούσει αυτά τα καταπληκτικά τραγούδια, που παραμένουν μοντέρνα άχρι της σήμερον, με πολλούς ερμηνευτές και με γυναίκες σημαντικές. Απόψε κατέληξα στην άποψη ότι είναι ένας κύκλος τραγουδιών για άνδρα βαρύτονο, που βέβαια πρέπει να διαθέτει την ανάλογη μουσική ευαισθησία και τον μουσικό οπλισμό για να τα ερμηνεύσει. Ο Τάσος Αποστόλου έκανε ακριβώς αυτό που ήθελε ο Μητρόπουλος (και το οποίο είχε προσεγγίσει και ο Σπύρος Σακκάς με τη δική του ερμηνεία), και το περιέγραψε προλογίζοντας την παρουσίαση των 10 (από τις 14) Inventions σε ρεσιτάλ του 1932: "Ούτε να τα τραγουδάει κανείς πρέπει, ούτε πάλι να τα απαγγέλη, μα κάτι ανάμεσα στα δύο. Ίσως μια απαγγελία stylisee, σε ορισμένους ήχους και ρυθμούς που διαγράφει το μουσικό αρχιτεκτονικό σχέδιο".
Υ.Γ. Φίλοι της Ιδιωτικής Οδού με ενημέρωσαν για μια ανάρτηση του μπλογκ Θρησκευτικά, την οποία είδα, και αφορούσε στην αποψινή εκδήλωση.
Ο διαχειριστής του ιστολογίου αυτού διαρρηγνύει τα ιμάτιά του για το γεγονός ότι ο Πρόναος (το ενημερωτικό δελτίο) της ιστοσελίδας της Εκκλησίας της Ελλάδος πρόβαλε τη συγκεκριμένη εκδήλωση, προβάλλοντας έτσι και έναν "έκφυλο" (!) όπως ο Δ. Μητρόπουλος. Προτείνω, λοιπόν, ταπεινώς, στον εν λόγω διαχειριστή και τους απανταχού ομόφρονές του τα κάτωθι:
1. Ο Δ. Μητρόπουλος και όλοι οι "έκφυλοι" της τέχνης που δεν αφορίστηκαν εν ζωή να αφοριστούν μετά θάνατον, ώστε να μη μιαίνονται οι "χριστιανοί" απ' αυτά τα ρυπαρά υποκείμενα, ασχέτως αν είναι παγκόσμιοι έλληνες.
2. Οι συγγενείς του Δ. Μητρόπουλου, ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Πατρών και Ηλείας Ιερόθεος και οι δύο μοναχοί θείοι του (αγιορείτης ο ένας και Λογγοβαρδίτης ο δεύτερος) να αφοριστούν και αυτοί γιατί δεν έκαναν αυτό που έπρεπε και παρέδωσαν στην κοινωνία ένα "μίασμα" σαν τον Δ. Μητρόπουλο.
3. Ο Πρόναος της Εκκλησίας της Ελλάδος να λογοκρίνεται από το μπλογκ Θρησκευτικά και τους ομοίους αυτού, ώστε να μη εμφιλοχωρεί τι το έκφυλον. Και επειδή προβάλλονται πολλοί "κουλτουριάρηδες" αμφιβόλου ηθικής σε διάφορες κατηγορίες του ιστοχώρου της Εκκλησίας της Ελλάδος, το σχετικό υλικό να συλλεγεί και να παραδοθεί στην πυρά.
Εν κατακλείδι, συνιστώμεν προς πάντα σκανδαλιζόμενον από τον Δ. Μητρόπουλο να ακούει καθημερινά και ανά ώρα τις εξαίσιες, όσο και "αμαρτωλές", Inventions του μήπως και συνέλθει λιγάκι... Και να εγκύψει με προσοχή και στο επιμελημένο αφιέρωμα του ecclesia.gr στον μεγάλο μαέστρο στο musicale.
Π.Α.Α.
Μέγιστος κατά κόσμον,ουτιδανός για το Θεό!Υλόφρων και θεράπων της εγκοσμιοκρατικής αντίληψης της ζωής γι αυτό και αποτεφρώθηκε.Δεν πίστευε στην αιωνιότητα της ψυχής και του σώματος.Δυστυχής άνθρωπος!Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στο μπλογκ Θρησκευτικά για την κριτική στάση που τήρησε απέναντι στην άφρονα από μέρους του Πρόναου προβολή ενός τέτοιου προσώπου!
ΑπάντησηΔιαγραφή