Η περίφημη Στέψη της Ποππαίας του Μοντεβέρντι, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, 6 και 7 Ιουλίου 2011, στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, στην Κεντρική Σκηνή, στις 9 το βράδυ.
To κύκνειο άσμα του Monteverdi παρουσιάζει μοναδικό ενδιαφέρον, τόσο από μουσικής πλευράς όσο και δραματουργικά: περιλαμβάνει χαρακτήρες δόλιους, εγκληματικούς και άμετρα φιλόδοξους, που επιβάλλονται πάνω στους δίκαιους, με μια πλήρη απουσία τελικής κάθαρσης και ηθικού διδάγματος. Έχοντας προεξοφλήσει από τον τίτλο την τελική κατάληξη, ο λιμπρετίστας Busanello, επικεντρώνεται στην διαμόρφωση σκηνών ιδιαίτερης σκληρότητας, που προσεγγίζουν την ωμότητα, και επιβάλλουν την τιμωρία των ηθικών στοιχείων, προαναγγέλλοντας έτσι τον λίγο μεταγενέστερο Σαίξπηρ.
Η μουσική του Monteverdi, όπως αυτή έχει διασωθεί σε δύο αρκετά ελλιπή, μεταγενέστερα, χειρόγραφα, ακολουθεί το κείμενο με μεγάλη ακρίβεια, επιβάλλοντας μια επιθετική ερμηνεία με πολλά αυτοσχεδιαστικά στοιχεία, γεγονός που τοποθετεί τους Latinitas Nostra ακριβώς στο στοιχείο τους.
Είναι προφανής η πρόθεση των Monteverdi / Busanello να αναφερθούν στη σύγχρονή τους εποχή, παρόλο που η πλοκή τοποθετείται ιστορικά στην Αρχαία Ρώμη. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία ενός έργου διαχρονικού που θα μπορούσε άνετα να περιγράφει οποιαδήποτε παρηκμασμένη εποχή της ανθρώπινης ιστορίας, από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας.
Η σκηνοθεσία της Αποστολίας Παπαδαμάκη τοποθετεί τη δράση στην σύγχρονη εποχή, αποκωδικοποιεί το λιμπρέτο, κάνοντας το κατανοητό στον αμύητο στο θέατρο της Αναγέννησης θεατή, φέρνοντας στην επιφάνεια όλα τα ηδονικά και τα βίαια στοιχεία που υπάρχουν μέσα του.
Για την παραγωγή - την οποία έχει αναλάβει η δοκιμασμένη στον χώρο της κλασικής μουσικής Εταιρεία Συναυλιών Φόρμιγξ - επιλέχθηκε ένα καστ από διεθνείς και Έλληνες τραγουδιστές, με εξαίρετες φωνητικές ικανότητες και εντυπωσιακή σκηνική παρουσία. Περισσότερα μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα της Ποππαίας εδώ.
Προσωπικά, χαίρομαι γιατί τη μουσική διεύθυνση της παράστασης έχει ο φίλος Μάρκελλος Χρυσικόπουλος, του οποίου δείτε εδώ παλαιότερο εγκώμιό μας. Φυσικά ο Μάρκελλος παίζει και τσέμπαλο.
Επίσης, χαίρομαι γιατί συμμετέχουν αγαπημένοι καλλιτέχνες και φίλοι: Γιώργος Πέτρου, Σίμος Παπάνας, Ιωάννα Φόρτη, Τάσος Αποστόλου, Γιάννης Φίλιας κ.α. Την σχέση του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου με την σπουδαία Romina Basso, είχαμε προβάλει εδώ.
Δυστυχώς θα λείπω στην Αυστρία και δεν θα δω την πολυαναμενόμενη παράσταση. Εύχομαι μεγάλη επιτυχία! Και πάντα ανάλογες ...τολμηρές παραστάσεις (η παράσταση απευθύνεται σε ενήλικες!). Κατά Μάρκελλον Χρυσικόπουλον!
Για μια άλλη Στέψη της Ποππαίας, πριν τρία χρόνια στην Αρχαία Κόρινθο, την οποία επίσης ...σκάρωσαν οι Μάρκελλος Χρυσικόπουλος, Γιώργος Πέτρου κ.α. δείτε την σχετική ανάρτηση της Ιδιωτικής Οδού.
Δεν μου λέτε κ. Ανδριόπουλε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίτηδες το κάνετε για να προκαλέσετε αντιδράσεις;
Τι στην ευχή βίντεο αναρτήσατε για την παράσταση;
Δεν υπήρχε κάποιο άλλο απόσπασμα από το έργο που να μην προκαλεί με αυτό τον τρόπο;
Το γυμνό δεν είναι πρόστυχο στη τέχνη.
Καμιά διαφωνία σε αυτό αφού όχι μόνον στα αγάλματα της κλασσικής αρχαιότητας αλλά και στις βυζαντινές εικόνες ακόμη υπάρχει.
Αλλά για το Θεό όχι να μας παρουασιάζεται καμασούτρα σε θρησκευτικό ιστολόγιο.
Αλλο το να μην είναι κανείς πουριτανός και άλλο να προβάλλει τη χυδαιότητα.