Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΑΘΗΝΑ ΚΑΚΟΥΡΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ 1821 ΤΟΥ ΣΚΑΪ


H συγγραφέας κυρία Αθηνά Κακούρη, αναγνώστρια της Ιδιωτικής Οδού - κι αυτό μας τιμά πολύ! - μας έστειλε τις σκέψεις της για την περιβόητη τηλεοπτική σειρά του Σκάι 1821.
Προσυπογράφουμε το κείμενο και το δημοσιεύουμε ασμένως και πάντα με θαυμασμό για τον νεανικό ενθουσιασμό της κυρίας Αθηνάς.

Προβάλλεται στις ημέρες μας στο Σκάι μια τηλεοπτική σειρά που υποτίθεται ότι παρουσιάζει τα προεόρτια και τα γεγονότα του 1821.
Αρχίζω λέγοντας πως μελέτησα κάμποσο αυτήν την εποχή όταν ετοιμαζόμουν να γράψω τα μυθιστορήματα Της τύχης το μαχαίρι και το Η σπορά του ανέμου. Όποιος ρίξει μια ματιά στην βιβλιογραφία που συνοδεύει το δεύτερο και τελευταίο, καταλαβαίνει ότι έχω εργαστεί ευσυνείδητα και μπορώ να μιλήσω με κάποιο κύρος.
Παρακολούθησα λοιπόν προσεκτικά την πρώτη και την δεύτερη εκπομπή του Σκάι και λέω απερίφραστα: το κάθε τι που ακούγεται εκεί μέσα είναι ή λάθος ή λειψό.

Αρχίζω από την πρώτη φράση, όπου μας λένε ότι την Πελοπόννησο την κατοικούσαν άνθρωποι αποκομμένοι από τον έξω κόσμο και μεταξύ τους, λόγω της διαμορφώσεως του εδάφους. Λ ά θ ο ς!
α) Οι Έλληνες μέχρι πολύ πρόσφατα, δηλαδή μέχρι και μετά τον Β' Παγκόσμιο πόλεμο, κυκλοφορούσαν ολίγον από τα κατσάβραχά τους και πολύ από την θάλασσά τους. Με τα καϊκια πηγαινοέρχονταν, μετέφεραν τα εμπορεύματά τους και πήγαιναν να δούν τους συγγενείς τους - ακόμη κι απ' το Αίγιον στην Πάτρα, προτιμότερο ήταν το καϊκι παρά το μουλάρι. Άρα το δύσβατον του Πελοποννησιακού εδάφους ήταν πολύ σημαντικό για πολλά θέματα, δεν αποτελούσε, όμως, εμπόδιο στην επικοινωνία, μια και αυτή μπορούσε να γίνει από τη θάλασσα.
β) Οι Έλληνες είχαν επαφή διαρκώς με τον ξένο κόσμο γιατί είχαν ξενιτεμένους (ναι, από τότε, βεβαίως! Μήπως η μεσημβρινή Ρωσία δεν αποικίστηκε από Έλληνες που κάλεσε η Μεγάλη Αικατερίνη μετά τα Ορλωφικά; Έλληνες δεν υπηρετούσαν στρατιώτες στην Νεάπολη; Έλληνες δεν εμπορεύονταν μέχρι την Κεντρική Ευρώπη; Έλληνες δεν πηγαινοέρχονταν στην Πόλη;)
Επίσης, είχαν δραστηριότατους ναυτικούς που όργωναν την Μεσόγειο και τη Μαύρη θάλασσα, και έσπαγαν αποκλεισμούς, όταν δεν έκαναν και λιγάκι πειρατεία. Δεν ήταν Πελοποννήσιοι - σωστά. Αλλά οι Κουντουριώτηδες περίμεναν την Επανάσταση για να γνωριστούν με τους Μαυρομιχαλαίους; Κι Αναπλιώτες δεν πήγαν ποτέ μέχρι το Άργος ούτε πετάχτηκαν στις Σπέτσες;
Άσε που τα Επτάνησα μετά τους Βενετούς πέρασαν γοργά γοργά στους Γάλλους, στους Ρώσους και αμέσως μετά στους Άγγλους. Αυτοί δεν είχαν πάρε - δώσε με τους Πελοποννησίους; Δεν είχαν τους πράκτορές τους που προσπαθούσαν να προωθήσουν τα συμφέροντα της μιάς ή της άλλης Δυνάμεως; Δεν αγόραζαν από την Πελοπόννησο ζώα και στάρι και άλλες τροφές για τι στρατό τους;
γ) Τέλος, το σπουδαιότερο: Το Γένος των Ελλήνων, ή των Ρωμηών ή ό,τι άλλο θέλουν τώρα να το λέμε, οι Γραικοί του Κοραή ας πούμε, ήταν οργανωμένοι και πολύ σφιχτά μάλιστα, διότι είχαν κεφαλή μία, τον Πατριάρχη. Τόσον όσον αφορά τα δοσίματα, που οφείλαμε να δίνουμε στους Τούρκους, όσο και για θέματα πνευματικής καθοδήγησης, ο Πατριάρχης διατηρούσε μια πυκνή ιεραρχία που τού επέτρεπε να επικοινωνεί με το ποίμνιόν του σε κάθε άκρη της αχανούς Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Η Πελοπόννησος δεν αποτελούσε εξαίρεση. Και καθώς όλοι οι χριστιανοί εκκλησιάζονταν ταχτικότατα, ο λόγος του Πατριάρχη διαδιδόταν παντού. Για όλα αυτά τα τετρακόσια χρόνια της Τουρκοκρατίας, ο ρωμηός αποτελούσε μέλος μιας μεγάλης κοινότητας, μέλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας, κι έτσι ούτε διαλύθηκε το Γένος ούτε αποκόπηκε ο χριστιανός από τους ομοθρήσκους του.
Άλλο τώρα αν για λόγους σκοπιμότητος ή άγνοιας, θέλει κάποιος σήμερα να αγνοήσει τον ρόλο της Εκκλησίας, για να τον ξεφουρνίσει μόνον όταν έχει να πει γι' αυτήν κάτι κακό - ή που το εμφανίζει ως κακό.
Με τέτοια μέσα μπορείς να κάνεις διάφορα πράγματα, αλλά Ιστορία δεν κάνεις.

Κι επειδή είναι πολύ χρονοβόρο να κάθομαι να ανασκευάζω κάθε δεύτερη φράση της περιβόητης αυτής εκπομπής, εγώ τουλάχιστον, αφού την αξιολόγησα ως αναξιόπιστη, δεν πρόκειται να την ξανακοιτάξω.

Με φιλικούς χαιρετισμούς
Αθηνά Κακούρη
Σχόλιο Ιδιωτικής Οδού:
Θα ήθελα να θυμίσω εδω πως στα μέσα της δεκαετίας του 1970, ο αείμνηστος καθηγητής Άλκης Αγγέλου προέτρεψε την Αθηνά Κακούρη να γράψει ένα ιστορικό μυθιστόρημα τοποθετημένο στην εποχή του Διαφωτισμού. Η προπαρασκευαστική μελέτη για τα έργα Της τύχης το μαχαίρι και Η σπορά του ανέμου απαίτησε περίπου μια δεκαετία.

25 σχόλια:

  1. "..Το Γένος των Ελλήνων, ή των Ρωμηών ή ό,τι άλλο θέλουν τώρα να το λέμε, οι Γραικοί του Κοραή ας πούμε, ήταν οργανωμένοι και πολύ σφιχτά μάλιστα, διότι είχαν κεφαλή μία, τον Πατριάρχη... ..
    Άλλο τώρα αν για λόγους σκοπιμότητος ή άγνοιας, θέλει κάποιος σήμερα να αγνοήσει τον ρόλο της Εκκλησίας, για να τον ξεφουρνίσει μόνον όταν έχει να πει γι' αυτήν κάτι κακό - ή που το εμφανίζει ως κακό.
    Με τέτοια μέσα μπορείς να κάνεις διάφορα πράγματα, αλλά Ιστορία δεν κάνεις."
    Το πρόβλημα καθίσταται περισσότερο σοβαρό ΟΤΑΝ Η ΙΔΙΑ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΛΛΑΔΑ-ΟΙ ΤΑΓΟΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗ ΙΕΡΑΡΧΕΣ.... ΘΕΛΟΝΤΑΣ ΝΑ ΠΛΗΞΟΥΝ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΚΑΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΕΠΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΟΥΝ ΤΟ ΛΑΟ ΑΠΟ ΤΗ ΡΙΖΑ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ ΤΟΥ! ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΕΙΔΑΜΕ STO ROMFEA.GR ΟΤΙ Η ΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΘΑ ΕΠΙΠΛΗΞΕΙ Ή "ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΝΤΑ.."-ΕΠΙ ΤΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΤΕΡΟ..-ΕΝΑΝ ΑΡΧΟΝΤΑ ΟΦΦΙΚ. ΤΟΥ ΟΙΚ.ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΔΙΟΤΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ Η ΕΚΦΡΑΣΗ "ΦΑΡΜΑΚΙΔΕΙΟ ΑΓΟΣ..." Η ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ-ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΑ ΟΡΘΟΤΑΤΗ! ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΕΡΝΩ ΦΥΣΙΚΑ ΤΑ ΑΛΛΑ "ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΑ-ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΑ ΧΕΙΛΗ.." ΠΕΡΙ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΥΠΗΚΟΟΤΗΤΑΣ Κ.Λ.Π.
    Συγχαρητήρια στην κ.Κακούρη γιά την καθαρή σκέψη και την ορθότατη ιστορική κατοχύρωση των απόψεών της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δε θα υπερασπισθώ τη σειρά ούτε τους συντελεστές της, αλλά νομίζω ότι η κ. Α.Κ. εκμεταλλευόμενη την ιδιότητά της, αλλά και κάποια ίσως ατοπήματα ΑΠΑΞΙΩΝΕΙ το έργο τόσων
    επιστημόνων! Είδα το β΄μέρος και ΔΕΝ κατάλαβα να ειπώθηκε κάποιο λά-
    θος! Σε ό,τι αφορά την εκκλησία εί-
    χε μεν πρωτεύοντα και εξουσιαστικό ρόλο (προνόμια του Μωάμεθ) στα ελλη
    νικά δρώμενα, αλλά ΔΕΝ είναι και τό
    σο ΑΘΩΑ, όπως θέλει να παρουσιάζε-
    ται σε ΠΑΜΠΟΛΑ ζητήματα! Άλλωστε το παρελθόν της ΚΑΤΑΔΕΙΚΝΥΕΙ το πα
    ρόν και το μέλλον της!!Να μην ανα-
    φερθώ σε πρόσωπα, πράγματα και κατα
    στάσεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα πράγματα είναι πιο απλά:
    πρέπει να μοιραστούν τα πετρέλαια στους μελλοντικούς συνέταιρους "των δυο οχθών του Αιγαίου", γι΄αυτό κάποιοι βάλθηκαν να ξαναγράψουν την ιστορία κατά το -νοούμενο από τους ίδιους- συμφέρον.

    Ας διαβάσουν λοιπόν αυτοί τον Θουκυδίδη, για να μάθουν τι είναι η ιστορία και ας θυμηθούν ότι όλοι οι φασισμοί πείραξαν την Ιστορία.

    Τους λαούς τους ενώνει η ιστορική αλήθεια και όχι η μυθολογία.

    Οι σημαίες των Ελλήνων στην επανάσταση του 1821 δεν έγραφαν "τι καλά που τα περνάμε".
    αλλά "ελευθερία ή θάνατος".

    Ντροπή τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νεκτάριος Πετρίδης7 Φεβρουαρίου 2011 στις 9:09 μ.μ.

    Τί ΣΚΑΪ , τί ΣΠΑΪ (spy) ! Σχεδόν τὴν ἴδια δουλειά κάνουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συγχαρητήρια στην κ.Κακούρη γιά την καθαρή σκέψη και την ορθότατη ιστορική κατοχύρωση των απόψεών της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Όταν έγραψα το σχόλιό μου δεν υπήρ-
    χαν άλλα! Έτσι θέλω να σχολιάσω τον α΄σχολιαστή: 1. Η εκκλησία της Ελλάδος έγινε ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ από το ί-
    διο το πατριαρχείο με τον τόμο του 1850 και τούτο, γιατί ήταν δύσκολο να διοικηθεί από το ίδιο υπό τουρ-
    κική κατοχή
    2. Το ίδιο επίσης εκχώρησε με τον έτερο τόμο του 1928 τις λεγόμενες-μετά 1 αιώνα!-"νέες χώρες"έχοντας κρατήσει κάποια προνόμια, όπως το να έχει λόγο στις εκλογές των επι-
    σκόπων.(Χριστοδουλική διένεξη)!!
    3. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ακόμη κρατάει υπό την εξουσία του Δωδεκάνησα και Κρήτη, ώστε να ανοίγει η όρεξη κάποιων να μιλούν και για πολιτική ανεξαρτησί-
    α...!!
    ΟΛΑ ΑΥΤΑ κύριε ανώνυμε σου αρέσουν;
    Είμαστε το ΜΟΝΟ κράτος, που στο έδαφός του υπάρχουν 5 διαφορετικά εκκλησιαστικά καθεστώτα!! Αν εσένα σου αρέσουν ΕΜΕΝΑ δε μου αρέσουν κι αν είχα τη δυναμη και δυνατότη-
    τα θα είχα καταργήσει αυτό το καθε-
    στώς μέσα σε μια νύχτα!!
    Κάτι για τον αγαπητό Νεκτάριο:Δεν κατάλαβα το σχόλιό του καθότι παλι-
    ός και μη γλωσσομαθής!Αν θέλει, ας κάνει επεξήγηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπράβο ανώνυμε 10.37 ! επι τέλους να ειπωθουν καποια πράγματα με το όνομα τους γιατι το πρώτο σχόλιο άρχισε παλι να ψαλμουδίζει τα σχετικά με τον πατριάρχη. Μερικοί δεν καταλαβαίνουν τη ζημιά που κάνουν προβάλλοντας μια αρρωστη κατάσταση (αυτή των "νεων χωρών" μετα ένα αιώνα και τοσο αίμα που χύθηκε).Η Ελλάδα ειναι κράτος, προβληματικό μεν, αλλά ανεξάρτηρο κράτος. Δεν μπορεί να εχει σε ομηρία τις εκκλησίες καποιων εδαφών του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @8 Φεβρουαρίου 2011 10:37 π.μ.
    Ευχαριστώ γιά τα σχόλια στο σχόλιό μου και συγχαρητήρια γιά την ειλικρίνεια και την ευθύτητα των απόψεών σας! ΟΜΩΣ η Εκκλησιαστική δικαιοδοσία και τα όριά της διέπεται από άλλης ποιότητας κριτήρια και πάντως όχι Κρατικά(1 Έθνος-Κράτος,μία Εκκλησιαστική δικαιοδοσία). Αυτό είναι σαφές ήδη από την εποχή της Αδιαίρετης Εκκλησίας, αλλά και μετά ταύτα, και οι παραβιάσεις αυτού του κανόνα οδήγησαν πολλές φορές σε εντάσεις μεταξύ των "Εθνικών Εκκλησιών" Δεν είναι τυχαίο ότι κατά τη μέλλουσα να συνέλθει Αγία και Μεγάλη της Ορθοδοξίας Σύνοδο ένα από τα θέματα προς εξέταση είναι η έκταση και τα όρια των όρων "Αυτοκέφαλο και Αυτόνομο"! Επίσης πρόσφατα ο Αρχ.Κύπρου Χρυσόστομος-παρουσία του Προέδρου της εν Τσεχία&Σλοβακία "Αυτοκέφαλης" Συνόδου- ανήγγειλε ότι, κατά την Μεγάλη Σύνοδο, θα θέσει το θέμα της επαναφοράς της κατά Κύπρο Εκκλησίας(έχει Αυτοκεφαλία γιά ειδικούς λόγους από την Γ' Οικ.Σύνοδο), στα Ορθόδοξα Δίπτυχα, ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΣΗ ΤΗΣ, δηλαδή ΠΡΙΝ από τα αποκαλούμενα "Γιαλαντζί..Πατριαρχεία" -Σλαβόφωνα στην πλειοψηφία, με πρώτο εκείνο της Αγίας...Ρωσίας! -Στα ισχύοντα σήμερα Δίπτυχα τα νεώτερα Πατριαρχεία ευρίσκονται μετά το των Ιεροσολύμων, τελευταίο στην τάξη της Πενταρχίας(Ρώμης-Κων/λεως-Αλεξανδρείας-Αντιοχείας-Ιεροσολύμων)-. Το πως δε η Μητέρα Εκκλησία της Κων/λεως χορήγησε σε αυτά(τα Σλαβόφωνα) Αυτοκεφαλία και Πατριαρχική περιωπή είναι γνωστό...διά λαίλαπος και νεφών... της Τουρκοκρατίας μεσουρανούσης! (δείτε σχετ. Γ.Μεταλληνό και Στ.Ράνσινμαν). Ειδικά δε για την σχέση των Ελληνοφώνων Εκκλησιών-πέραν κάθε μορφής εθνοφυλετισμού- με την Μητέρα Εκκλησία, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα! Μήτηρ και τέκνα! Η μεθεπομένη Κυριακή είναι του Ασώτου...δείτε την Ευαγγελική διήγηση και αναλογιστείτε το εάν η σημερινή χαώδης κατάσταση του Ελλαδικού Κράτους σχετίζεται(στο εκκλησιαστικό μέτρο..) με την άσωτη βιοτή του νεωτέρου υιού της παραβολής γιά τον οποίο πάντως ο Φιλάνθρωπος Πατήρ επεφύλαξε την Ανάσταση: Νεκρός ήν και ανέζησε! Καλό Τριώδιο να έχετε!
    Ο 7 Φεβρουαρίου 2011 4:29 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΚΑΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΔΙΑΦΩΤΙΣΙΚΟ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΑΔΙΚΑ(ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ) ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΝΕΩΤΕΡΗ ΕΛΛΑΔΑ - ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓ. ΧΡ.ΓΙΑΝΝΑΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ,3-2-2008
    Αφασία, ευσεβισμός και εκκλησιαστική συνείδηση
    Tου Xρηστου Γιανναρα

    Η πραξικοπηματική απόσχιση της ελλαδικής Εκκλησίας από τον κορμό της ελληνικής οικουμενικότητας του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, η αυτοανακήρυξη της «αυτοκεφαλίας» της, ήταν ενέργημα συνεπέστατο στον επαρχιωτισμό του εθνικισμού που καθόριζε πια την πορεία του νεόφυτου κρατιδίου. Μετά τη δολοφονία του Καποδίστρια, ο Κοραϊσμός, χάρη στις λόγχες των Βαυαρών, επιβλήθηκε κυριαρχικά σαν επίσημη κρατική ιδεολογία. Και ο Κοραής είχε προκαθορίσει την εκκλησιαστική αυτοκεφαλία σαν προϋπόθεση για την εθνικιστική βαλκανιοποίηση του Ελληνισμού.

    Από τα πρώτα της βήματα αυτή η βαλκανικού επαρχιωτισμού εθνική Εκκλησία σάρκωνε μια σχιζοφρένεια, οργανικό σύμπτωμα και συνέπεια του ξεσπιτωμού των Ελλαδιτών από την κοσμοπολίτικη αρχοντιά της πατριαρχικής οικουμενικότητας: Η διοίκηση εντελώς αφασική, με ριζικά αλλοτριωμένη εκκλησιολογική συνείδηση, ολοκληρωτικά υποταγμένη στις κρατικές σκοπιμότητες, ξιπασμένη από κατ’ επίφασιν προνομίες κοσμικής επιβλητικότητας – συμβατικός θεσμός «επικρατούσης θρησκείας», χρηστικός όσο και κάθε άλλη υπηρεσία κοινής ωφέλειας. Και παράλληλα, άσχετα με τη διοίκηση, κάποια «κινήματα», πρωτοβουλίες λαϊκών και «κατώτερων κληρικών», που η αφασία του επίσημου θεσμού τους εξωθούσε να αναζητήσουν τη «ζωντανή» και «γνήσια» θρησκευτικότητα αλλού: Στα υποδείγματα ορθολογικά οργανωμένης ευσέβειας και νομικά κωδικοποιημένης ηθικής που είχαν εισαχθεί στην Ελλάδα από τα κύματα των προτεσταντών μισσιοναρίων πριν και μετά την ανεξαρτησία.
    Η συνέχεια στο http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_03/02/2008_257973
    Ο 7 Φεβρουαρίου 2011 4:29 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ο "σεβασμιώτατος" κ. Γιανναράς τελικά κολλάει παντου τόσο στα υπερ της ελλαδικής Εκκλησίας όσο και στα κατά. Μήπως πρέπει να αποφασίσει τι στάση θα κρατήσει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΚΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ 5 ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΚΛΙΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΗΣ ΜΧΕ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΤΗΣ ΕΔΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ. ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΚΒΙΑΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΑ ΚΑΙ ΕΠΙΖΗΜΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΑΞΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητοί σχολιαστές:1.@ 2.44΄.Δεν είμαι θεολόγος, για να γνωρίζω τα εκκλησιαστικά, εμένα με ενδιαφέρει η ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ της πατρίδας μου, που
    ίσως ευκαιρίας δοθείσης κινδυνεύ-
    σει!Ελπίζω να γνωρίζεις τα περί επα
    ναδιαπραγμάτευσης της συνθήκης του Βουκουρεστίου του 1913,που μνημονευ
    ουν και "στηρίζονται" οι Σκοπιανοί,
    αφού σε 2 χρόνια κλείνει ένας αιώ-
    νας και υπάρχει ΔΥΣΤΥΧΩΣ όρος, που
    το απαιτεί!! Ωσαύτως πρέπει να γνω-
    ρίζεις ότι και οι Κρήτες ΙΣΩΣ κλη-
    θούν να αποφασίσουν, αν θέλουν να παραμείνουν ενωμένοι με την Ελλάδα ή να ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ!! Και πολ-
    λές φωνές μέσα στην Κρήτη υποστη-
    ρίζουν την ανεξαρτησία φέρνοντας ως παράδειγμα την εκκλησία της!ΟΥ-
    ΔΕΙΣ αμφισβητεί την ενότητα της ορ
    θόδοξης πίστης και όσων την ακολου-
    θούν,αλλά άλλο πίστη και θρησκεία κι άλλο διοίκηση, που ΟΦΕΙΛΕΙ να α-
    κολουθεί την πολιτική!Αυτά πιστεύω και τέλος!
    2. Ευχαριστώ τον ανώνυμο των 12.37΄
    για τη συμφωνία του μαζί μου!Φαίνε-
    ται ότι μας πονάει και τους δύο, αλλά και πολλούς άλλους ο επερχόμε-
    νος κινδυνος από αυτήν την εκκλησι-
    αστική κατάσταση!
    3.Ο των 4.39 ΕΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ!
    Στάσεις επαμφοτερίζουσες,αν μη τι άλλο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΕΣ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ο ελληνισμός ΔΕΝ έχει ανάγκη να εί-
    ναι ενωμένος κάτω από υπόδουλο πα-
    τριάρχη!Είναι ΕΝΩΜΕΝΟΣ κατά πάντα και δια πάντα, όπου γης κατοικεί ελληνική συνείδηση και ψυχή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @8 Φεβρουαρίου 2011 6:31 μ.μ.
    Τι θα λέγατε γιά ένα σχετικό δημοψήφισμα;;; Από ολόκληρο φυσικά τον Ελληνισμό "όπου γης κατοικεί ελληνική συνείδηση και ψυχή!!" Και καλώς το λέτε αυτό το όπου γης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Συγγνώμη ἀλλά τώρα θὰ ἀνοίξουμε κι αὐτό τὸ θέμα ; Τόσα ἀνοιχτά θέματα ἔχουμε κι ἄλλα τόσα πού μᾶς περιμένουν στὴ γωνία.Ἄς εἴμαστε ἑνωμένοι..

    Φίλε 8/2 10.37 spy εἶναι ὁ κατάσκοπος, δηλαδή αὐτός πού δουλεύει γι'ἄλλους ὑποχθόνια, μυστικά.Ἀλαφοῦζος καὶ τὸ συγκρότημά του,ΕΛΙΑΜΕΠ κλπ. κλπ.
    Καλό ὑπόλοιπο ἑβδομάδος πρός ὅλους !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπητέ Νεκτάριε Χαίρε! Ευχαριστώ για την απάντηση!Όσο για το ποιος
    δουλεύει εναντίον της Ελλάδας πρώ-
    τοι και καλύτεροι είναι οι κωλοέλλη
    νες-κατά Σαββόπουλον-! Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙ
    ΤΩ! Ας μη το αναλύσω αυτό, γιατί
    θα πάρει και χρόνο και τόπο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Με αφορμή το πρώτο σχόλιό μου και τις επ'αυτού-σεβαστές κατά πάντα-ενστάσεις, προσφέρω ένα παράδειγμα προς κατανόηση των "κανονικών θεσμίων της Εκκλησιαστικής διοικήσεως" σε συνδυασμό με την ενότητα του Γένους των Πανελλήνων. Ως γνωστόν, προ της εν Ελλάδι χουντός(ανώμαλο τριτόκλιτο ουσιαστικό: η χουνς, της χουντός..), προ λοιπόν εκείνης της "ωραίας εποχής" 67-73,4, ην πολλοί Ελλαδίται Αρχιερείς αναπολούσι νοσταλγικώς..(υπάρχουν επ' αυτού πλείσται όσαι ιδιόχειραι αυτών γραπταί αποδείξεις..)υπήρχε το όραμα της ενώσεως της Κύπρου με την Μητέρα Ελλάδα! Ο μακαριστός Χριστόδουλος μάλιστα, ως Αθηνών και Πρόεδρος της εν Ελλάδι Αυτοκεφάλου Εκκλησίας, σε συνέντευξη ή ανακοίνωση του γραφείου τύπου του, είχε δηλώσει ότι έβλεπε φωτογραφικό υλικό της εποχής εκείνης και έψαχνε να εύρει εαυτόν, στις φωτογραφίες, ως συμμετέχοντα στα τότε διοργανωθέντα εν Αθήναις συλλαλητήρια με αίτημα την ένωση Κύπρου και Ελλάδος! Ατυχώς η ένωση δεν επετεύχθη-το μέλλον πάντως αόρατον..! Εάν όμως είχε επιτευχθεί δεν φαντάζομαι να έχει κανείς την εντύπωση ότι η αρχαιοτάτη Αυτοκέφαλος Εκκλησία της Κύπρου και ο Πρόεδρος αυτής-και Εθνάρχης- Μακάριος..θα υποτάττοντο υπό την Σύνοδο των Αθηνών! Επ' ουδενί! Απλώς θα προσετίθετο στά νέα όρια του Κράτους μία ακόμη Εκκλησιαστική δικαιοδοσία! Άλλωστε, και επί Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας(Βυζάντιο)και δη ως τμήμα αυτής, υπήρξαν "κανονικώ δικαίω" Αυτοκέφαλοι οι εν Κύπρω! Οπότε αίρεται αβιάστως η αιτίαση περί ενός κοσμικού Κράτους και μιάς και μόνης-εν αυτώ-Εκκλησιαστικής διοικήσεως! Και, το τελευταίο, ως Αυτοκέφαλη Εκκλησία η Κύπρος ουδόλως απώλεσε την συνείδηση του Γένους των Ρωμιών: Ο Ιερομάρτυς Κύπρου Κυπριανός(+1821)προ του τυρρανικού βήματος ιστάμενος έφη: Η Ρωμιοσύνη εν φυλή συνότζαιρη του κόσμου, κανένας δεν ευρέθηκε γιά να την ηξηλείψει....
    Ο 7 Φεβρουαρίου 2011 4:29 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αναμένουμε από τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και από τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη να στηρίξουν δημόσια την Ελληνική -Εκκλησιαστική Ιστορία σχετικά με την Επανάσταση του 1821 και να την προστατεύσουν από τους παραχαράκτες.
    Η αλήθεια πρέπει να λέγεται, ιδιαίτερα από τους Ηγέτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ο Βερέμης στην τρίτη εκπομπή του ΣΚΑΙ είπε ότι ο Κολοκοτρώνης είναι απλώς ένας "ενδιαφέρων" αγωνιστής.
    Φανταστείτε κόμπλεξ που έχει να υποβιβάζει τον Ηγέτη της Επανάστασης του 1821 σε "ενδιαφέροντα αγωνιστή".

    Μα και οι Τούρκοι, τον Κολοκοτρώνη τον θεωρούσαν ως τον κορυφαίο αντίπαλό τους.

    Αλλά να σας πώ γιατί τον αντιπαθεί:
    Γιατί ο Γέρος του Μωριά έλεγε ότι οι Έλληνες πολεμούσαν "υπέρ πίστεως και πατρίδος".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. 1.000.000 ευρώ πήραν από την Εθνική Τράπεζα οι φωστήρες του ντοκιμαντέρ του ΣΚΑΙ για να παραχαράξουν την Ιστορία του 1821.
    Και μάλιστα εν μέσω άγριας λιτότητας.
    Είναι πολλά τα λεφτά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ο παρουσιαστής του ντοκιμαντέρ του ΣΚΑΙ για το 1821 Πέτρος Τατσόπουλος έγραψε στο facebook ότι ο Κολοκοτρώνης ήταν gay και μάλιστα με Τούρκο μάλλον!
    Θα γράψει κάτι ο κ. Ανδριόπουλος εναντίον των δηλώσεων αυτών;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @13 Φεβρουαρίου 2011 10:59 μ.μ.
    Μάλλον δεν θα χρειαστεί...ήδη ο επίσκοπος της γενετείρας του κ.Ανδριόπουλου προέβη σε εντονότατα διαβήματα διαμαρτυρίας-έως και του Πρωθυπουργικού γραφείου μάλιστα..! Αλλού βέβαια, σε όμοιο ζήτημα.., ο επίσκοπος αυτός εσιώπησε και επιμένει να σιωπά..... και οι νοούντες εννοούν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Από το λόγο του Θεοδώρου Κολοκοτρώνη στην Πνύκα το 1838:

    "Ύστερα ήλθαν και οι Μουσουλμάνοι, και έκαμαν ότι μπορούσαν, διά να αλλάξει ο λαός την πίστη του... Έκοψαν γλώσσες σε πολλούς ανθρώπους, αλλ' εστάθη αδύνατο να το κατορθώσουν... Τον ένα έκοβαν, ο άλλος τον σταυρό του έκανε".

    "Και μερικοί μη υποφέροντες την τυραννίαν των Τούρκων και βλέποντες τις δόξες και τις ηδονές οπού απελάμβανον αυτοί, άφηναν την πίστη τους και εγίνοντο Μουσουλμάνοι. Και τοιουτοτρόπως κάθε μέρα ο λαός ελίγνευε και επτώχυνε".

    "Τόσο τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουαν Έλληνα και φεύγαν χίλια μίλια μακριά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός κι ένα καράβι μια αρμάδα".

    "Αλλά επειδή είμαστε σε τέτοια κατάσταση, εξαιτίας της διχόνοιάς μας, έπεσε η Τουρκιά πάνω μας και κοντέψαμε να χαθούμε και εις τους στερνούς επτά χρόνους δεν κατορθώσαμε μεγάλα πράγματα".

    Αυτά έλεγε τότε ο Κολοκοτρώνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ερώτηση: Όταν ο Κολοκοτρώνης έλεγε "φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους", ήταν πατριώτης ή όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Το παρακάτω κείμενο είναι απόσπασμα σχετικού άρθρου του Ιστορικού Νίκου Γιαννόπουλου «φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους» όπως δημοσιεύθηκε στο εξαιρετικό αφιέρωμα στον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, από την εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ» (Σάββατο, 21 Μαρτίου 2009).

    "Ο Κολοκοτρώνης ανέφερε στα απομνημονεύματά του ότι όσοι οπλαρχηγοί προσκυνούσαν, κυρίως λόγω των υψηλών χρηματικών αμοιβών που τους υποσχέθηκε ο Ιμπραήμ, ήταν πρώην μισθοφόροι στην υπηρεσία των προκρίτων του Μοριά.

    Πάντως, οι περισσότεροι άλλαζαν στρατόπεδο υπό τον φόβο των αιγυπτιακών επιδρομών.

    Έτσι, οι βίαια και από φόβο προσκυνημένοι πολλαπλασίαζαν το κακό και έδιναν μια θλιβερή εικόνα προδοσίας που εκτεινόταν από την Ηλεία έως την Πάτρα, τη Βοστίτσα και τα Καλάβρυτα.

    Τότε ο Κολοκοτρώνης προσέφερε την τελευταία μεγάλη υπηρεσία στην πατρίδα.

    Υπό αυτές τις αντίξοες συνθήκες, ο Γέρος στην κυριολεξία "ξαναζωντάνεψε" την ετοιμοθάνατη Επανάσταση.

    Με το σύνθημα «φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους» απάντησε με μια χωρίς προηγούμενο τρομοκρατία στην τρομοκρατία του Ιμπραήμ.

    Μεταχειριζόμενος σκληρά μέτρα, απέτρεψε τον λαό της Πελοποννήσου από το να επανέλθει κάτω από την οθωμανική κυριαρχία και διατήρησε την φλόγα του πολέμου άσβεστη μέχρις ότου έγινε η Ναυμαχία του Ναυαρίνου και οι Μεγάλες Δυνάμεις συμφώνησαν για την ελευθερία της Ελλάδας.

    Όσα χωριά αρνούντο να επανέλθουν στο ελληνικό στρατόπεδο, δέχονταν αιφνιδιαστικές επιθέσεις από τους άνδρες του Γέρου.

    Σε όλο τον Μοριά οι πρωτεργάτες του προσκυνήματος συλλαμβάνονταν και εκτελούνταν. Στις πλατείες των χωριών οι απαγχονισμένοι συνεργάτες του εχθρού έκαναν τους διστακτικούς κατοίκους να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τους τις απειλητικές προειδοποιήσεις του Έλληνα στρατηγού.

    Μέσα στις τρομερά αντίξοες συνθήκες, που αυξάνονταν από την απροθυμία της Αντικυβερνητικής Επιτροπής να βοηθήσει τον Γέρο με χρήματα και με πολεμοφόδια, εκείνος έβλεπε ότι μόνο με τέτοιου είδους μέτρα θα μπορούσε να αποσοβήσει την μεγάλη καταστροφή.

    Ταυτόχρονα βέβαια προσπαθούσε με νουθεσίες να επαναφέρει τους προσκυνημένους στο πατριωτικό τους χρέος".

    Ήθελε να τελειώνει με τη σκλαβιά ο Γέρος του Μωριά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή