Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ: "Ο λαός περιμένει από εμάς νηφαλιότητα και ειρηνοποιό παρουσία"


Ἐάν λοιπόν θέλουμε νά σταθοῦμε ὑπεύθυνα ἀπέναντι στήν πρόκληση τῆς ἐποχῆς θά πρέπει νά ἔχουμε κατά νοῦν δυό βασικές συνιστῶσες:
α. Δέν εἶναι δυνατόν νά ἀναμετρηθοῦμε μέ τά βαθύτερα ζητήματα πού θέτει ἡ παροῦσα κρίση, ἐάν δέν διαλεχθοῦμε πρῶτα μέ τόν ἑαυτό μας καί δέν ἀντιμετωπίσουμε μέ πνεῦμα μετανοίας τά ἐνδοεκκλησιαστικά μας προβλήματα.
β. Χρειάζεται νά συνειδητοποιήσουμε μέ νηφαλιότητα, ὅτι στόν κόσμο πού ζοῦμε, ἀκόμη καί οἱ καλοπροαίρετοι καί φιλικά διακείμενοι πρός τήν Ἐκκλησία ἄνθρωποι, ἔχουν ἀνατραφεῖ μέ δεδομένη καί αὐτονόητη τή νοοτροπία τῆς ἐκκοσμικευμένης νεοτερικότητας καί, ἑπομένως, ἀγνοοῦν ἡ τελοῦν σέ σύγχυση σχετικά μέ τό τί εἶναι ἡ Ἐκκλησία, ποιό εἶναι τό ἔργο καί ὁ σκοπός της καί πώς μποροῦν νά συνεργαστοῦν μαζί της.
Καί βέβαια, ὅσο μικρότερη ἡ αὐτογνωσία μας τόσο δυσκολότερη ἡ οὐσιαστική ἐπικοινωνία μας μέ ὅλους αὐτούς.
Μερικά συγκεκριμένα παραδείγματα θά ὑπογραμμίσουν τοῦ λόγου μου τό ἀληθές καί θά ἐπιτρέψουν τά ἐρωτήματα καί οἱ προβληματισμοί νά γίνουν πρακτικοί καί ἑστιασμένοι.
Ἡ ἱστορία τῶν νεότερων χρόνων ἔχει δείξει, ὅτι πολλές φορές, ὅταν ἡ κρατική ἐξουσία βρέθηκε σέ δύσκολη θέση πολιτική ἡ οἰκονομική, ἡ εὔκολη λύση ἦταν ἡ μετάθεση τῆς προσοχῆς τοῦ λαοῦ πρός στήν Ἐκκλησία, διά τῆς προβολῆς ἀρνητικῶν εἰκόνων ἤ μεγαλοποιώντας μεμονωμένα ἀτοπήματα. Ὅμως, ἀκόμη καί ἄν κάποιες ἀπό τίς ρίζες ἐνός δέντρου χρειάζονται ἐξυγίανση, μέ ποιούς χυμούς θά θρέψει τόν καρπό του ἄν καταστρέψουμε ὅλη τή ρίζα;
Ὅταν ἐμεῖς οἱ Ἱεράρχες πολιτικολογοῦμε ἤ καλλιεργοῦμε ἐντάσεις καί ὑποθάλπουμε ἰδεολογικές ἀντιπαλότητες εἶναι βέβαιο ὅτι αὐτό ἐντέλει διευκολύνει τό παιγνίδι τῆς πόλωσης καί αὐτούς πού τήν ἐπιθυμοῦν καί τήν ἐκμεταλλεύονται ἀλλά ὑπονομεύει οὐσιαστικά τήν προσπάθειά μας. Ὁ λαός περιμένει ἀπό ἐμᾶς νηφαλιότητα καί εἰρηνοποιό παρουσία. Ὄχι θορυβώδη ἀλλά ἀποτελεσματική διαχείριση τῶν σοβαρῶν θεμάτων πού μας συνέχουν καί μᾶς ἀπασχολοῦν ὅλους. Ἄλλο χύνω τό αἷμα μου γιά τήν πατρίδα ὅταν χρειαστεῖ καί ἄλλο εὐκαίρως –ἀκαίρως προβάλλω μία εἰκόνα τῆς Ἐκκλησίας ὡσάν νά εἶναι θεσμός προσόμοιος τοῦ στρατοῦ ἡ τῶν κομματικῶν παρατάξεων.

Απόσπασμα από την σημερινή προσφώνηση του Αρχιεπισκόπου ενώπιον του σώματος της Ιεραρχίας. Ολόκληρη διαβάστε την εδώ.

33 σχόλια:

  1. Συμφωνώ απολύτως με τον Αρχιεπίσκοπο. Δυστυχώς είχαμε και πολύ πρόσφατο παράδειγμα σοβαρού κατά τη γνώμη μου ατομήματος από πλευράς Ανθίμου, Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, ο οποίος είπε δημόσια τα εξής: "Αν είχαμε Αρχιεπίσκοπο ένα Χριστόδουλο, τα εθνικά μας θέματα δεν θα είχαν φτάσει σ' αυτό το σημείο." Ο εστί μεθερμηνευόμενον: "Τα εθνικά μας θέματα έχουν γίνει "θάλασσα", επειδή (συν τοις άλλοις) έχουμε Αρχιεπίσκοπο τον Ιερώνυμο." Κατ' Άνθιμον δηλαδή, ένας επίσκοπος (ο οποίος πριν απ' όλα είναι μοναχός) πρέπει να ασκεί και πολιτική, εξωτερική ή άλλη. Καθιστά δε τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο συνυπεύθυνο, για τις όποιες αποτυχίες ή παραλείψεις στην εξωτερική πολιτική της χώρας! Ω, ποίος θεολογικός και εκκλησιαστικός λόγος! Και πόσο πιστός στην πατερική μας παράδοση!
    Εκτός αυτού έχουμε να κάνουμε με μια απρέπεια τεραστίων διαστάσεων, αφού ένας δεσπότης "αδειάζει" και εκθέτει με τον πιο "αντισυναδελφικό" και αντιδεοντολογικό τρόπο ένα συν-αδελφό του ιεράρχη, μπροστά σε κάμερες και μικρόφωνα.
    Δυστυχώς, οι φόβοι κάποιων από μας - που θεωρήσαμε την εκλογή Ιερωνύμου "ό,τι καλύτερο μάς έχει συμβεί", που λέει και το λαϊκό άσμα -, πως ο νυν Αρχιεπίσκοπος δεν θα τύχει της συνδρομής και υποστηρίξεως που αξίζει ένας τόσο ενάρετος εκκλησιαστικός άνδρας, και που είναι τόσο απαραίτητη, επιβεβαιώθηκαν: υπονομεύεται από εκείνους , οι οποίοι είναι εκκοσμικευμένοι καρριερίστες (εκκλησιαστικοί;;;) άρχοντες, αδίστακτοι να θυσιάσουν στο βωμό της εξουσιομανίας τους κάθε ευπρέπεια, εντιμότητα και ηθική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητή Αλεξάνδρα και κ.Παναγιώτη,
    αν δείτε ΤΙ σέρνουν στον αρχιεπίσκο
    πο κάποια χριστιανικά περιτρίμματα και περιψήματα,που διαθέτουν ιστοσε
    λίδες θα φρίξετε!!
    Όσο για τον Άνθιμο παρά τη μόρφωσή του θες η μετακίνηση στη Θεσ/κη,
    θες η ηλικία του,θες η δημοσιότητα,
    θες ότι ίσως κάποιοι τον δουλεύουν:
    "πες τα Χρυσόστομε"τον έχουν εξα-
    χρειώσει,ενώ στο παρελθόν ήταν δια-
    φορετικός!Τον παρακολουθώ κάθε Κυρι
    ακή,όταν δεν εκκλησιάζομαι και ακού
    ω κάθε φορά ΤΙ λέει.Κάποτε τον"πή-
    γαινα"σφόδρα τώρα τον οικτείρω μό-
    νο!!Τίποτε άλλο!
    Δυστυχώς και ο ημέτερος δεν βάζει έρκος στους οδόντας του και ενίοτε
    δεν ξέρει κανείς,αν ακούει επίσκο-
    πο ή άλλο τι..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @6 Οκτωβρίου 2010 1:31 μ.μ.
    ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΤΑ ΛΕΤΕ! ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟΝ "ΠΡΩΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΕΩΣ" ΚΑΙ ΣΤΟΝ "ΗΜΕΤΕΡΟ..." ΟΤΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΥΠΗΡΞΕ ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ! ΔΕΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΤΑΙ!!! Ο,ΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΟΥΝ Ή Ο,ΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιατί μας κάνει εντύπωση ο λόγος του Θεσσαλονίκης; Ενεργεί ως δεσπότης. Αν διαβάσετε λίγο τι ήταν ο δεσπότης και πως συνδέθηκε με το ρόλο του επισκόπου θα καταλάβετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλή μου Αλέξάνδρα και αγαπητέ Παναγιώτη, δεν συμφωνούσα με την τακτική του Μακαριστού Χριστοδούλου, ούτε με όσα λέει ο Άνθιμος, τον έχουν τυφλώσει οι κάμερες όπως και τον Μακαριστό, όμως από την άλλη αυτή η σιωπή όχι τόσο του νυν Αρχιεπισκόπου, αλλά της Ιεράς Συνόδου ειναι απαράδεκτη, μη πω και ύποπτη, διαβάστε σας παρακαλώ τι γράφει και ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων, και διαβάστε το χωρίς προκατάληψη επειδή είναι του Καλαβρύτων, είμαι εφημέριος, ο λαός περιμένει από τους ποιμένες του λόγο ξεκάθαρο, λόγο παρηγοριάς, λόγο ελπίδας και συμπαράστασης, είμαστε ποιμένες και δεν δείχνουμε να συμπάσχουμε με το ποίμνιο, δεν δείχνουμε την αγωνία μας, δεν συμετέχουμμε σαν Εκκλησία στα προβλήματα των νέων, δεν είδα μια εγκύκλιο, ένα λόγο παρηγοριάς μια κίνηση συμπαράστασης ακόμα και προς κάποιους από τους απεργούς, παιδιά μας είναι και αυτοί, πότε θα διαμαρτυρηθούμε, όταν μας κόψουν το μισθό; όταν μας βάλουν χέρι στο παγκάρι; Δεν πολιτικολογώ αν και νομίζω ότι πρέπει και η Εκκλησία να έχει πολιτικό λόγο, όχι του μπαλκονιού, αλλά ουσιαστικό και για όλα τα θέματα, ο λαός μας κινδυνεύει και εμείς κρυβόμαστε πίσω από τα ράσα μας με το πρόσχημα ότι η Εκκλησία δεν έχει λόγο στην πολιτική, νομίζω πως εδώ που μας έφτασαν οι πολιτικοί μας και η Εκκλησία πρέπει να έχει λόγο, γιατί θα μας ζητήσουν το λόγο οι επόμενες γενιές και δεν θα μπορούμε να πούμε πως διαβάζαμε ή προσευχόμασταν,σας ζητώ συγνώμη για τα πολλά μου λόγια, αλλά αισθάνομαι άσχημα όταν δεν μπορώ να αρθρώσω λόγο για τη στάση της Εκκλησίας μας στον λαό του Θεού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητοί σχολιαστές, αν κατάλαβα καλά, οι Δεσποτάδες κάνουν ότι και οι "πωλητικοί". Το ΠΑΣΟΚ φταίει μας λέει η Ν.Δ. .Η Ν.Δ. φταίει μας λέει το ΠΑΣΟΚ. Δηλαδή οι "Χριστοδουλικοί" φταίνε λένε οι Ιερωνυμικοί. Οι "Ιερωνυμικοί"φταίνε λένε οι Χριστοδουλικοί.
    Αλήθεια που θα πάει αυτή η φάμπρικα των εξουσιών? Δεν βλέπετε ότι οι Ελληνες ως πολίτες σιχάθηκαν την πολιτική και ως χριστιανοί τους δεσποτάδες και τους παπάδες?
    Δεν υπάρχει άλλη λύση από την επανάσταση του λαού κατά των διεφθαρμένων και προδοτών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @σε όλους τους σχολιαστές
    ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΟΣ, ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΕΣ ΔΙΔΙΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. πολύ σωστά σχολιάζει ο 7 Οκτωβρίου 2010 12:05 μ.μ.!
    Και γεννάται το ερώτημα: Μήπως η αρχή της επίλυσης αυτών των προβλημάτων βρίσκεται στην "άρση εδώ και τώρα και ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ" του έτσι κι' αλλιώς "μεσοβέζικου" Ελλαδικού Αυτοκεφάλου;;; λέω μήπως....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. α εκει το πατε τοσες μερες! ελεγα κι εγω γιατι τοσος καυμος για τον Αρχιεπίσκοπο! θελετε να τον ενταξετε στους υποτελείς του Βαρθολομαίου....δεν απαντάτε ομως στα ερωτηματα:
    1.ποιος ο ρόλος του πατριάρχη σας στο 'σκανδαλο" του Βατοπεδίου;
    2. γιατι αφησε τον Εφραίμ να αλωνίζει;
    3.γιατι δεν μιλάει καθόλου για το ζήτημα;

    Η Ελλαδίτσα μας δεν χρειάζεται άλλους "λυκους βαρείς"...φτάνει ως εδώ...και οσοι δεν την αντέχετε, με την αυτοκέφαλη Εκκλησία της, μετοικίσετε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. α εκει το πατε τοσες μερες! ελεγα κι εγω γιατι τοσος καυμος για τον Αρχιεπίσκοπο! θελετε να τον ενταξετε στους υποτελείς του Βαρθολομαίου....δεν απαντάτε ομως στα ερωτηματα:
    1.ποιος ο ρόλος του πατριάρχη σας στο 'σκανδαλο" του Βατοπεδίου;
    2. γιατι αφησε τον Εφραίμ να αλωνίζει;
    3.γιατι δεν μιλάει καθόλου για το ζήτημα;

    Η Ελλαδίτσα μας δεν χρειάζεται άλλους "λυκους βαρείς"...φτάνει ως εδώ...και οσοι δεν την αντέχετε, με την αυτοκέφαλη Εκκλησία της, μετοικίσετε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. α εκει το πατε τοσες μερες! ελεγα κι εγω γιατι τοσος καυμος για τον Αρχιεπίσκοπο! θελετε να τον ενταξετε στους υποτελείς του Βαρθολομαίου....δεν απαντάτε ομως στα ερωτηματα:
    1.ποιος ο ρόλος του πατριάρχη σας στο 'σκανδαλο" του Βατοπεδίου;
    2. γιατι αφησε τον Εφραίμ να αλωνίζει;
    3.γιατι δεν μιλάει καθόλου για το ζήτημα;

    Η Ελλαδίτσα μας δεν χρειάζεται άλλους "λυκους βαρείς"...φτάνει ως εδώ...και οσοι δεν την αντέχετε, με την αυτοκέφαλη Εκκλησία της, μετοικίσετε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν γίνεται να μετοικίσουμε 5.52. Πως να μετοικίσουμε αν είμαστε Κρήτες, Δωδεκανήσιοι, κάτοικοι του Βορειοανατολικού Αιγαίου, Θράκες, Μακεδόνες, Ηπειρώτες; Περιοχές όλες αυτές της "Ελλαδίτσας" που ανήκουν στην κανονική δικαιοδοσία του Βαρθολομαίου; Εξάλλου στην μέλλουσα να συνέλθει Αγία και Μεγάλη Σύνοδο τα αυτοκέφαλα θα εξεταστούν(πιθανότατα προς αναθεώρηση...) και όχι οι Πατριαρχικοί Θρόνοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. τοτε ανώνυμε 10.01 πρέπει να παραδεχθείς το ατοπον της εμπλοκης του πατριαρχη σε χώρους που δεν πρέπει. Η Εκκλησία της Ελλάδος πρέπει να ελέγχει ολες τις περιοχές της χώρας. Πάντως το θεμα του Βατοπεδίου κανει τζίζ... οπως βλέπω!....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @5.52
    ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ ΜΙΛΑΤΕ??? ΕΧΟΥΝ ΜΕΡΕΣ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΤΑ ΜΜΕ ΔΙΑΝΤΥΜΠΑΝΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!!! ΟΠΩΣ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ ΜΑΣ ΝΤΟΠΟΡΙΖΑΝ ΠΕΡΙ ΥΠΑΡΞΕΩΣ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ!!! ΚΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΕΜΠΛΑΚΕΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΛΛΑΔΙΤΙΚΟ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΙΛΙΚΙ? ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΘΕΣΜΟΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΑΥΘΑΡΤΟΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΟΥΣ. ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΤΕΤΟΙΟΣ ΘΕΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΕΠΤΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΘΡΟΝΟΣ. ΠΟΥ ΤΥΧΑΙΝΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ. ΑΛΛΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΙΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ 8-10, 10.55΄
    Μπράβο αγαπητέ μου το έχω ξαναγρά-
    ψει και σ'αυτό (φιλοπατριαρχικό κατ'εξοχήν ιστολόγιο),αλλά και σε άλλα ότι ο Ελλαδικός χώρος,όπως εί-
    ναι ενιαίος πολιτικά ΠΡΕΠΕΙ να ενω-
    θεί και εκκλησιαστικά!Και μόνο το παράδειγμα της Κρήτης,ως αυτοδιοι-
    κουμένης εκκλησίας μέσα στο ελληνι-
    κό κράτος είναι το ΧΕΙΡΙΣΤΟ,αλλά ας όψονται οι πολιτικοί,που άφησαν κι έγιναν 5 εκκλησιαστικά καθεστώ-
    τα και βρισκόμαστε σ'αυτήν την ΚΑΤΑΝΤΙΑ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δεν έχουν έτσι τα πράγματα, φίλτατοι, 8 Οκτωβρίου 2010 10:55 π.μ. @ 8 Οκτωβρίου 2010 10:25 μ.μ.!
    Οι Εκκλησιαστικές δικαιοδοσίες δεν συμπίπτουν κατ΄ανάγκη με τις Εθνικές(κρατικές) οροθεσίες! Έστω υμίν ως παράδειγμα η πρόσφατη ενθρόνιση του Πατριάρχου των Σέρβων στο Πέκιο(Πέτς) του Κοσσόβου παρότι η έδρα του Πατριαρχείου ευρίσκεται στο Βελιγράδι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ανωνυμε 11.07 εχεις μπλέξει τις εννοιες: τι θα πει ελληνισμος και ελλαδιτισμός; χωρίς την Ελλάδα ο ελληνισμός ειναι εξοριστός, χωρίς πατρίδα οπως στην τουρκοκρατία, δηλαδή τιποτα. Ολοι οσοι αγωνίστηκαν για την ελευθερία στην ελληνική επανάσταση αυτό ζητούσαν την ύπαρξη πατρίδας. πολλοι απο αυτούς ειχαν τεράστιες περιουσίες στις διάφορες χώρες αλλα αισθάνονταν ανέστιοι.
    οσον αφορά τα καραγκιοζιλίκια που λές που δεν ανακατευεται ο πατριάρχης για να μη "λερωθεί" ειναι προφάσεις εν αμαρτίαις. σκάνδαλο-ξεσκάνδαλο ο ηγουμενος "του" εκανε παιχνίδι στο χρηματιστήριο, εταιρείες και ολα αυτά δεν ταιριάζουν -νομίζω - με την ιδιότητα του μοναχού. αρα αλλου βρίσκεται η εξήγηση. εγώ την καταλαβαίνω εσύ φαίνεται οχι. οντας "τυφλός τα τ'ωτα τον τε νουν..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ανωνυμε 9/10, 11.20 μιλας για τον ΙΔΙΟ πατριάρχη που παει σε ολη την επικράτεια του, το Κόσσοβο οι Σέρβοι το διεκδικουν και ειναι δικό τους. εδω τα πράγματα ειναι τρελλά: σκοτώθηκε τόσος κόσμος για να αποκτήσει η Ελλάδα Ηπειρο, Μακεδονια, Θρακη, κ.λ.π. και ηρθε το πατριαρχειο της Πολης να μιλάει για "νεες χώρες" λες και τις ανακάλυψε ο Κολόμβος!.. εξουσιομανία ειναι αυτό και τιποτα άλλο. απλώς οι πολιτικοι οπως λέει πολυ σωστά ο ανωνυμος 8/10,10.25 επειδή φοβοντουσαν το "πολιτικο κόστος" και την απώλεια ψήφων (καινουρια πράγματα!!) αφησαν την κατάσταση και εγινε η σημερινή αρλούμπα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δηλαδή, κατά τη λογική σας, 10 Οκτωβρίου 2010 10:52 π.μ., εάν η Κύπρος ενωθεί με την Ελλάδα(όπως παρά λίγο να συμβεί παλαιότερα...) και δοθέντος του ότι η Εκκλησία της Κύπρου είναι Αυτοκέφαλη ήδη από την Γ' Οικ.Σύνοδο, θα έχουμε Αρχιεπισκοπή πάσης Ελλάδος και Κύπρου; Ή μήπως θα "σεβαστούμε" την αρχαιότητα του προνομιακού Κυπριακού Αυτοκεφάλου και θα "παραχωρήσουμε" τα "εκκλησιαστικά προνόμιά μας" ώστε να έχουμε, Αρχιεπισκοπή Κύπρου και πάσης Ελλάδος;;; όπως βλέπετε τα πράγματα δεν είναι απλά και δεν χωρούν στην λογική "ένα εθνικό κράτος-μία κρατική εκκλησία"! εκτός και εάν θεωρείτε άλλης εθνικότητος τους Κυπρίους.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ελληνισμός χωρίς Ελλάδα δεν υπάρχει. οπως δεν υπάρχουν οι Εβραίοι χωρίς το Ισραήλ (αναξάρτητα με το τι κάνουν εκει)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. γιαυτό δεν ενώθηκε η Κυπρος με την Ελλάδα! γιατι ο Μακάριος ηθελε να ειναι αρχηγός κράτους (κρατιδίου εστω) αντί να ειναι ενας επισκοπος της Ελληνικης Εκκλησίας! γιατι φυσικά δεν θα επρεπε να διατηρηθει το "αυτοκέφαλον " της εκκλησίας της Κύπρου. αν και αυτή δεν ανήκει στο πατριαρχείο όπως οι διάφορες επισκοπές των "νέων χωρων"μας.

    Αντεθνικές οι απόψεις σας φίλτατε και φιλοτουρκίζουσες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @10 Οκτωβρίου 2010 3:35 μ.μ.
    ΤΩΡΑ ΣΟΒΑΡΟΛΟΓΕΙΤΕ;;;; ΘΑ ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΤΑΝ Η ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΗ, ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΝΟΝΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΙΔΡΥΘΕΙΣΑ, ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΡΟΣ ΧΑΡΗ ΤΗΣ ΥΠΟΤΑΓΗΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΙΚΗ;;;
    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΛΙΓΑΚΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ-ΙΣΤΟΡΙΑ-ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΠΑΡΑΚΑΛΩ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ανωνυμε 4.36 δεν εχω να διαβάσω τίποτα. μιλαμε για εθνικα θεματα δεν κανουμε λειτουργία.....παντα κάποιος τρόπος θα βρισκόταν να λυθει το θεμα της "αρχαιότερης αυτοκέφαλης εκκλησίας" αλλα απ' οτι βλέπω την θέλεις την αυτοκέφαλη της Κυπρου που ξέρεις -ελπίζω- οτι δεν εξαρτάται απο το πατριαρχείο Κων/πολως και βασικά δημιουργήθηκε με αυτοκρατορικό χρυσόβουλο, και η ιστορία της ειναι διαφορετική, αλλά δεν θέλεις το αυτοκέφαλον της Εκκλησίας της Ελλάδος. αντε σκεφτειτε ολοι οι πατριαρχικοί λιγάκι.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @8.55
    Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΗΤΑΝ "ΟΥ ΤΟΠΟΣ" ΑΛΛΑ "ΤΡΟΠΟΣ" ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΥΣΤΟΧΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΟΥ ΧΡ. ΓΙΑΝΝΑΡΑ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΜΟΝΟ "ΤΟΠΟΣ" ΤΕΛΕΙΩΣΕ!!! "FINISH GRECIA" ΟΠΩΣ ΤΙΤΛΟΦΟΡΕΙΤΑΙ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΟΥ Ή ΟΠΩΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΣΤΟ "ΚΑΤΑ ΑΝΑΤΟΛΑΣ ΔΥΣΗ" Ο π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ.
    @3.35
    Α ΚΑΤΑΤΑΛΑΒΑΜΕ ΓΙΑ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΚΡΑΤΙΔΙΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕ ΒΟΛΕΥΟΥΝ.
    ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΕΙΔΗΣΗ: Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΗΤΑΝ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ. ΕΝΩ Ο ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΔΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΑΔΙΤΙΣΜΟΥ ΕΚΦΡΑΖΟΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Ο ΠΕΡΙΓΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. finish grecia κατα το finis africae του Umberto Eco στο ονομα του ροδου!!!η αντεθνικη προπαγάνδα σας παει και ερχεται βλεπω. απο που ειστε τελος πάντων και αναφέρεστε με τοσο μενος στο ελλαδικο κρατιδιο; οσο για τους ανθρωπους που αναφέρετε δεν ειναι θεοι ούτε παντογνωστες. εχουν τις απόψεις τους που συχνα αλληλοσυγκρούονται. περιγελος ειναι και ο ελληνισμός οπως εσεις περιγραφετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Και ποιός ισχυρίστηκε, ανωνυμε 7:39 π.μ., ότι το Οικ.Πατριαρχείο ενδιαφέρεται γιά άρσεις Αυτοκεφάλων; Κάθε άλλο! Αλλά εδώ μιλάμε γιά "ομογένεια" των Πανελλήνων της οποίας η αυθεντική έκφραση ορίστηκε από την Ιστορία να είναι ο Θεσμός του Οικουμενικού Ρωμέϊκου Πατριαρχείου της Κωνσταντινουπόλεως. Αυτό δεν αλλάζει! Τα σημερινά "δεινά..." ασφαλώς και είναι απόρροια του Εκκλησιαστικού Ελλλαδικού, μετεπαναστατικού, πραξικοπήματος! Ορθώς γράφει σχετικά ο Χρ.Γιανναράς "Η πραξικοπηματική απόσχιση της ελλαδικής Εκκλησίας από τον κορμό της ελληνικής οικουμενικότητας του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, η αυτοανακήρυξη της «αυτοκεφαλίας» της, ήταν ενέργημα συνεπέστατο στον επαρχιωτισμό του εθνικισμού που καθόριζε πια την πορεία του νεόφυτου κρατιδίου. Μετά τη δολοφονία του Καποδίστρια, ο Κοραϊσμός, χάρη στις λόγχες των Βαυαρών, επιβλήθηκε κυριαρχικά σαν επίσημη κρατική ιδεολογία. Και ο Κοραής είχε προκαθορίσει την εκκλησιαστική αυτοκεφαλία σαν προϋπόθεση για την εθνικιστική βαλκανιοποίηση του Ελληνισμού.

    Από τα πρώτα της βήματα αυτή η βαλκανικού επαρχιωτισμού εθνική Εκκλησία σάρκωνε μια σχιζοφρένεια, οργανικό σύμπτωμα και συνέπεια του ξεσπιτωμού των Ελλαδιτών από την κοσμοπολίτικη αρχοντιά της πατριαρχικής οικουμενικότητας: Η διοίκηση εντελώς αφασική, με ριζικά αλλοτριωμένη εκκλησιολογική συνείδηση, ολοκληρωτικά υποταγμένη στις κρατικές σκοπιμότητες, ξιπασμένη από κατ’ επίφασιν προνομίες κοσμικής επιβλητικότητας – συμβατικός θεσμός «επικρατούσης θρησκείας», χρηστικός όσο και κάθε άλλη υπηρεσία κοινής ωφέλειας. Και παράλληλα, άσχετα με τη διοίκηση, κάποια «κινήματα», πρωτοβουλίες λαϊκών και «κατώτερων κληρικών», που η αφασία του επίσημου θεσμού τους εξωθούσε να αναζητήσουν τη «ζωντανή» και «γνήσια» θρησκευτικότητα αλλού: Στα υποδείγματα ορθολογικά οργανωμένης ευσέβειας και νομικά κωδικοποιημένης ηθικής που είχαν εισαχθεί στην Ελλάδα από τα κύματα των προτεσταντών μισσιοναρίων πριν και μετά την ανεξαρτησία.

    Για περισσότερα από εκατό χρόνια, η σχιζοφρενική αυτή συνύπαρξη της αφασίας του επίσημου θεσμού με τον ζηλωτισμό του εξωεκκλησιαστικού ευσεβισμού λειτούργησε χάρη σε μιαν αμοιβαία, καθαρά συμφεροντολογική, ανεκτικότητα: Η αφασική διοίκηση αντλούσε από τον ζηλωτικό ευσεβισμό ευπρόσωπο λόγο ύπαρξης της Εκκλησίας και επίδειξη ωφέλιμου κοινωνικά έργου. Ο δε αυτόνομος στην οργάνωσή του ευσεβισμός κατόρθωνε έτσι να γίνεται ανεκτός παρά τον εξωεκκλησιαστικό χαρακτήρα του...."
    Και το έργο συνεχίζεται, συμπληρώνω εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ανωνυμε 11.51 λυπαμαι για σενα. βρισκεσαι σε τρικυμία. νομίζεις οτι ολα τα προβλήματα θα σου τα λυσει το πατριαρχεί και δεν βλέπεις λιγο πιο περα απο τη μύτη σου. κι ο Γιανναράς που συνεχεια επικαλεισθε (συ ή/και αλλοι) αλλοτε τα λεει ετσι αλλοτε αλλιως αναλογα με το πως θα ξυπνήσει. παρακολουθω τα γραφόμενα του. πολλα λόγια λέτε για να πείσεται περι των πεποιθήσεων σας αλλά απλώς ...χανετε τα λόγια σας!....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Λυπάμαι, ανωνυμε1:03 π.μ., αλλά έχετε έλλειμα ιστορικής γνώσης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. χα χα χα! οσο γιαυτο αποκλειεται σας διαβεβαιώ! εχει δίκηο η κ. Αδαμοπουλου. Θα ήταν χρήσιμο να βαζουμε τα ονόματα μας. θα δημιουργούσαμε πολλές στήλες άλατος!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @12 Οκτωβρίου 2010 10:39 μ.μ.
    Ας το αποφύγουμε καλύτερα...Η ΕΠΩΝΥΜΗ ανωνυμία, νομίζω, συναρπάζει!!! Πάντως ελπίζω να είδατε με καλό μάτι την πρόταση του Γιανναρά γιά σύγκλιση Εθνοσυνελεύσεως προς λήψη αποφάσεων γιά την αντιμετώπιση της ενεστώσης ανάγκης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. ψωμι-τυρι δεν εεχουμε, ραπανακια για την ορεξη λεει μια παροιμία. εκει τοποθετείται και η προταση Γιανναρα...αστε μας κύριοι με τις σαχλοκοβέντες περι ελληνισμου που θεματοφυλακας του ειναι καποιος-οι που (εστω τυπικά) εχουν την τουρκικη υπηκοότητα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. @13 Οκτωβρίου 2010 9:13 π.μ.
    Χαίρομαι που κολλάτε στον "τύπο" γιά ουσία δεν κάνετε κουβέντα....Αφήστε λοιπόν να μιλήσει η Αρχιεπισκοπική σιγή! Ειδάλλως...ιδού η Ρόδος...συγκαλέσετε Ιεραρχία και πράξετε τα δέοντα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. ποια οσία 12.42; βλέπετε καμία ουσία στα θεματα και στα σχόλια αυτά; δεν ξερω τι κρύβει η αρχιεπισκοπική σιγή ειναι ομως απαράδεκτες οι απόψεις που μιλουν για "κοσμοπολίτικη αρχοντια της πατριαρχικής οικουμενικότητας" στο σχόλιο 11/10 11.51; αν μαχαιρώνουμε εμεις οι ιδιοι τη χώρα μας τότε μην περιμένουμε προκοπή. ενας απλός τύπος ειναι στην πραγματικότητα το πατριαρχείο και ευσεβής πόθος "ανασυγκρότησης της βυζαντινής αυτοκρατορίας"!!! αν ειναι δυνατόν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή