Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ "ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΙΔΗΣΗ";


Mέσα στον ορυμαγδό της πληροφορίας που μας κατακλύζει, μοιραία και η Εκκλησία (ως ζωντανός οργανισμός) εισέρχεται πανηγυρικά στον χώρο του διαδικτύου, της άμεσης πληροφόρησης, του καταιγισμού "εκκλησιαστικών ειδήσεων".
Πρακτορεία εκκλησιαστικών ειδήσεων, εκκλησιαστικού περιεχομένου ιστολόγια, sites Μητροπόλεων και άλλων εκκλησιαστικών οργανισμών, κυνηγούν, προβάλλουν και αναδεικνύουν την δική τους - εκκλησιαστικού περιεχομένου πάντα - είδηση.
Από μια γρήγορη ματιά σ' αυτόν τον "εκκλησιαστικό" κυβερνοχώρο, ο υποψιασμένος θεολογικά αναγνώστης διερωτάται για πολλές από τις "ειδήσεις".
Είναι είδηση η κουρά ενός μοναχού σ' ένα μοναστήρι μιας Μητροπόλεως; Ο κατά κόσμον θάνατος του νέου μοναχού, που σηματοδοτείται με την μοναχική κουρά, συνοδεύεται μετά "διαδικτυακών επαίνων";
Είναι είδηση, ωσαύτως, και η χειροτονία ενός νέου κληρικού μιάς Μητροπόλεως, ο οποίος προσερχόμενος να διακονήσει την Εκκλησία εν πνεύματι θυσίας και ταπεινώσεως, τυγχάνει μιας υπερπροβολής που δεν είχε ως τα τώρα προηγούμενο;
Είναι είδηση μια αγιορείτικη αγρυπνία, που φιγουράρει στο διαδίκτυο με πλήθος - καλλιτεχνικών είναι αλήθεια - φωτογραφιών, που αποτυπώνουν καρέ καρέ την "μυσταγωγία"; Κι ακόμα βιντεάκια στο youtube που καταγράφουν τις κορυφαίες "ψαλτικές στιγμές" των έξω του κόσμου και δη εν τω Αγιωνύμω Όρει μοναζόντων;
Μπορεί να είναι είδηση κάθε λειτουργική δραστηριότητα ενός επισκόπου, την ώρα που οι περισσότεροι συνεπίσκοποί του συνειδητά ή ασυνείδητα αγνοούν τον κόσμο του διαδικτύου;
Μπορεί να γίνεται είδηση και "σημαία" στο διαδίκτυο το "χαμόγελο" ενός μοναχού που απέθανε και ετάφη και το "χαμόγελό του" γίνεται αστραπιαία "παντιέρα" αγιότητος;
Είναι είδηση η επίσκεψη του επισκόπου στα νοσοκομεία ή τα γηροκομεία της επαρχίας του;

Θα επανέλθω στο θέμα, αγαπητοί συνοδίτες, γιατί οι "εκκλησιαστικές ειδήσεις" μας, αποκαλύπτουν και τα θεολογικά κριτήριά μας.

Πίνακας: Γιάννης Μιγάδης, Αρχονταρίκι της Μονής Χιλανδαρίου, Άγιον Όρος Υδατογραφία σε χαρτί 27x39 cm.

7 σχόλια:

  1. - Πραγματικά είναι γιά γέλια η κατάσταση που επικρατεί στην Εκκλησία τώρα τελευταία.
    Ορισμένοι νομίζουν ότι με αυτή την νοοτροπία προσφέρουν έργο και το διατυμπανίζουν και το ρεκλαμάρουν ασυστόλως.
    Δυστυχώς δεν είναι αυτό η Εκκλησία.
    Το διαδίκτυο κάποια στιγμή θα γίνει μία κατάσταση που θα την σιχαθεί ο κόσμος,βλέποντας ιερωμένους "ψώνια".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κύριε ελέησον κ. Ανδριόπουλε!

    Δεν αντιλαμβάνεστε ότι εκτίθεστε με αυτό το κείμενο;

    Ασφαλώς και είναι ορθά αυτά που γράφετε αλλά δεν συνειδητοποιείτε ότι το δικό σας ιστολόγιο είναι το άκρον άωτον της μη εφαρμογής των όσων διδάσκετε;

    Δεν είσαστε εσείς που είχατε για μήνες αναφορά με πλήθος φωτογραφιών για τις φιέστες του Σεβασμιότατου Ζακύνθου ή για μια λειτουργία που τέλεσε ο Αγιος Περγάμου;

    Δεν είστε εσείς που αναφέρεστε και στην πιο ασήμαντη λεπτομέρεια της ζωής του Παναγιότατου που αφορά ακόμη και ποια ενορία πήγε να τον επισκεφθεί και τι είπε σε κάθε περίπτωση;

    Και αυτή την πρακτική δεν την ακολουθείτε πού και ανάρια αλλά συστηματικά!

    Και μετά από αυτά γράφετε το σχόλιο εναντίον αυτής της πρακτικής;

    Δάσκαλε που δίδασκες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτή η τακτική κάποιων Μητροπολιτών που διαθέτουν περιοδικά, Ρ/Σ,& Τ/Σ, και αυτά τα ΜΜΕ τα χρησιμοποιούν κατ'αυτόν το τρόπο που περιγράφεις αγαπητέ Παναγιώτη με λυπεί και μου θυμίζει εκπομπές μεσημεριανές της κοσμικής τηλεόρασης, είναι λυπηρό το φαινόμαινο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για να πούμε και τα δικά μας αφου στη Πάτρα έχουμε και Εκκλησιαστικά ΜΜΕ,ειναί κατάντια αυτό που συμβαίνει,τα εν λόγω ΜΜΕ τη Μητροπόλεως το μόνο που μας προσφέρουν είναι ειδήσεις που αφορούν τις δραστηριότητες του Μητροπολίτου και του Διευθυντού των.Άσε που έχουμε και εφημερίδα πλέον με τις ευλογίες(μόνο;;;)του Δεσπότη, και άλλων, έως και του Αρχιεπισκόπου,που το περιεχόμενό της είναι όλο δοξολογίες και κολακίες, Παναγιώτη αν τα πρόχειρα σχόλιά μου σε δυσκολεύουν να τα διμοσιεύσεις δεν έχω πρόβλημα, θέλω να ξέρεις ότι συμφωνώ μαζί σου και σε παρακαλώ να συνεχείσεις με τέτοια θέματα γιατί όπως φαίνεται διαπλεκόμενα συμφέροντα έχουν βρεί καρποφόρο έδαφος στην τοππική μας Εκκλησία και κάποιοι την έχουν μετατρέψει σε Life style

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ Παναγιώτη,

    στο παρελθόν έχω εκφράσει τις διαφωνίες μου σε κάποια θέματα που σχολιάζεις.

    Σήμερα θα ήθελα να συνυπογράψω τον προβληματισμό σου.

    Χρήστος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. σωστές οι παρατηρήσεις της ανάρτησης αλλα θα πρέπει να τις λάβετε και προσωπικά υπόψη κ. Ανδριόπουλε μια και σεις διαπράττετε το ίδιο λάθος, όπως αναφέρει ο κ. Τελεβάντος. (δεν τον ξέρω τον άνθρωπο ούτε ποιος ειναι, ουτε τι κάνει γιαυτό μη θεωρηθεί η αναφορά του ως συνεννόηση)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η παρατήρηση του ιστολόγου είναι σωστή και καλύπτει "σε βάθος" το φαινόμενο! Και τούτο διότι ψηλαφίζει το βαθύτερο νόημα των Εκκλησιαστικών γεγονότων που γίνονται και "ειδήσεις" με προχειρότητα δημοσιογραφική, έλλειψη "Εκκλησιαστικής τεκμηρίωσης στο σχολιασμό" και συνήθως έρχονται ως "θεραπαινίδες μετά λιβανωτού" να παρουσιαστούν στις πρωταγωνίστριες αυτών "εκκλησιαστικές προσωπικότητες" ώστε να βεβαιωθούν, οι τελευταίες, πως το έργο τους τρέχει και δοξάζεται!!! Και το έργο αυτό είναι μόνον "έργο ρουτίνας"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή