Παρασκευή 9 Ιουλίου 2010

"ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ" ΚΑΙ Η ΕΙΣΠΗΔΗΣΗ;


Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου

Ο αρχιμανδρίτης Κύριλλος Κωστόπουλος σε άρθρο του στον Ορθόδοξο Τύπο (9.7.2010) παρεμβαίνει, κατόπιν εορτής, στην υπόθεση “Ο Πάπας στην Κύπρο”, θεωρώντας ότι δεν έπραξε κανένα ατόπημα ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ όταν συνεχάρη δι' επιστολής του Κυπρίους ιεράρχες, οι οποίοι δεν παρέστησαν στην υποδοχή και τις λοιπές εκδηλώσεις κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Πάπα Βενέδικτου 16ου στην Κύπρο.

“Η μομφή της εισπηδήσεως” που επέριψαν στον Πειραιώς κάποιοι Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος, είναι “αστήρικτος από κανονικής πλευράς”, μας λέει ο αρχιμ. Κ. Κωστόπουλος, ο οποίος μας αυτοσυστήνεται, εν ταυτώ, ως “Κανονολόγος” που “καταθέτει την κανονική αλήθεια”!

Εν πρώτοις ο π. Κύριλλος θεωρεί ότι οι εκδηλώσεις στην Κύπρο “προς τιμήν του αιρεσιάρχου Πάπα” ήσαν “κατάπτυστες” (!) και όσοι από τους Κυπρίους Μητροπολίτες αρνήθηκαν να παρευρεθούν σε αυτές, το έκαναν “με θάρρος και ομολογιακό σθένος”. Επίσης, μας λέει ότι ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου “προέβη σε αντικανονική συμπροσευχή (με τον αιρεσιάρχη Πάπα), αφού πρώτα ομολόγησε ότι ο Πάπας δεν είναι αιρετικός και είναι κανονικός επίσκοπος της πρεσβυτέρας Ρώμης και τέλος ότι το Βατικανό είναι αδελφή Εκκλησία”.

Άρα, κατά τον π. Κύριλλο, “όταν θίγωνται τα της πίστεως όλα τα μέλη της Εκκλησίας, κληρικοί και λαϊκοί, υποχρεούνται να διαμαρτύρωνται και να επεμβαίνουν”! Επομένως δεν υπάρχει θέμα εισπήδησης στα εσωτερικά της Εκκλησίας της Κύπρου από τις αντιδράσεις των εν Ελλάδι.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τη λογική Κυρίλλου ο καθείς ο οποίος νομίζει ότι θίγεται η πίστη, μπορεί ακωλύτως να επεμβαίνει οπουδήποτε. Χθες ήταν η Κύπρος, λόγω Πάπα, σήμερα είναι η Σερβία. Στο όνομα “της πίστης” οι ομόφρονες του π. Κυρίλλου προπηλακίζουν λεκτικά, με βάναυσο τρόπο, ολόκληρη την Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Σερβίας, για το θέμα του Μητροπολίτου πρ. Ράσκας και Πριζρένης Αρτεμίου, και ένα εσωτερικό θέμα μιας άλλης Αυτοκέφαλης Εκκλησίας το καθιστούν Ελλαδικό! Αν κάτι αντίστοιχο συμβεί αύριο στην Εκκλησία της Ρουμανίας, για παράδειγμα, “ο πιστός λαός” της Ελλάδας αναλόγως θα πρέπει να αντιδράσει.

Αφήνω στην κρίση κάθε νοήμονα αυτή τη “λογική”.

Επίσης, ο Μητροπολίτης Πειραιώς δεν διαμαρτυρήθηκε στον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου για την όλη υπόθεση του Πάπα, αλλά έστειλε μια συγχαρητήρια επιστολή στους ιεράρχες Κυπρίους, με τους ο Αρχιεπίσκοπος είχε έλθει σε διάσταση για το θέμα. Είχε διχαστεί, ας πούμε, η Σύνοδος, η Εκκλησία της Κύπρου έπρεπε να βρει μια λύση και ένας ιεράρχης μιας άλλης Εκκλησίας συγχαίρει τους “αντιστασιακούς”, ρίχνοντας “λάδι στη φωτιά”.

Ο Λεμεσού Αθανάσιος, ο οποίος δεν παρέστη στην εκδηλώσεις για τον Πάπα στην Κύπρο, έκανε χθες στο Φανάρι ενθουσιώδεις δηλώσεις υπέρ του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου, τον οποίο ο π. Κύριλλος και οι συν αυτώ τον θεωρούν οιονεί αιρετικό λόγω του διαλόγου μεταξύ των Εκκλησιών. Μήπως να στείλει ένας Μητροπολίτης της Εκκλησίας της Ελλάδος ή ο π. Κύριλλος, αν προτιμάει, μια επιτιμητική επιστολή στον Λεμεσού γι' αυτόν τον “ενδοτισμό” του;

Η επιστολή Πειραιώς προς τους Κυπρίους ιεράρχες ήταν μια παρορμητικού τύπου ενέργεια – ανάλογες έγιναν και από λαϊκούς - που πολύ απέχει από το να είναι σοβαρή “έκφραση διαμαρτυρίας” και “ομολογία πίστεως”.

Τι σχέση μπορεί να έχει αυτή η κίνηση με τα πατερικά παραδείγματα που μας αραδιάζει ο “Κανονολόγος” π. Κύριλλος;

Μήπως ο αρχιμανδρίτης θα πρέπει να συνέλθει και να αντιληφθεί, όσο του είναι δυνατόν, το περίφημον του Γέροντος Χαλκηδόνος Μελίτωνος: «Η χθες παρήλθε προ πολλού, ούτε καν την σήμερον ζώμεν, μας προέλαβεν η μεθαύριον»!

23 σχόλια:

  1. ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΟΥ Κ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΕ ΕΙΝΑΙ ῾ΠΛΙΝΘΟΙ ΚΑΙ ΚΕΡΑΜΟΙ ΑΤΑΚΤΩΣ ΕΡΡΙΜΕΝΑ...῾

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @09 Ιουλίου 2010 6:23 μ.μ.
    ΞΕΧΑΣΕΣ ΤΟΥΣ ΛΙΘΟΥΣ! ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟΝ ΑΚΡΟΓΩΝΙΑΙΟ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο πολύς Κανονολόγος θεωρεί την Εκκλησία ξέφραγο αμπέλι. Θέλει να παραδειγματιστεί από τον Κύριλλο Αλεξανδρείας; Βρήκε τον πιο φανατικό επίσκοπο που επεμβαίνοντας σε άλλες Εκκλησίες μόνο διχασμούς έφερε και προκάλεσε διωγμούς σε επισκόπους και πατριάρχες όπως στον Χρυσόστομο.
    Ας μας παρουσιάσει ο Κανονολόγος μια μελέτη- τρόπος του λέγειν- που να μας πει με τι πρέπει να ασχοληθεί ένας μητροπολίτης, και με τι να καλύψει τα πνευματικά του κενά- εκτός από το να παρακολουθήσει τον Έλτον Τζον γιατί το επιτρέπουν ρητά οι πατέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν μου λες Ρ.Σ.:

    Τώρα τα έβαλες με τον Αγιο Κύριλλο;

    Πολύ της μόδας έχει γίνει τελευταία να διορθώνουν κάποιοι τους Αγίους.

    Αρχίσαμε με το π. Θερμό που θέλει να διορθώσει τον Αγιο Μάξιμο Ομολογητή και η ιστορία πάει λέγοντας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν μου λες Τελεβάντε έχεις διαβάσει ποτέ ότι οι άγιοι είναι αναμάρτητοι ή αλάθητοι;
    Έχεις διαβάσει επίσης ότι ο άγιος Κύριλλος ευθύνεται για τα δεινά του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου; Πώς το ερμηνεύεις κάτι τέτοιο, ως θεάριστη πράξη; Ας ξαναδούμε λίγο τη θέση της Εκκλησίας στα της αγιότητας και τα των αγίων.
    Τέλος είπα πουθενά ότι τα έβαλα με κάποιον; ή ότι θέλω να διορθώσω τους αγίους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Aν γνωρίζει κάποιος παρακαλούμεν ας ενημερώσει και ημάς: ποίος ..."πεφωτισμένος" καθηγητής έδωκεν διδακτορικό εις τον πολύν κανονολόγον αρχιμανδρίτην κ. Κύριλλον Κωστόπουλον;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο συγγραφέας και βαθύς γνώστης της Θεολογίας και του Κανονικού Δικαίου Αρχιμανδρίτης π.Κύριλλος Κωστόπουλος διακρίνεται για τη βάθος τη σαφήνεια του λόγου που εκφέρει καθώς και για την αυστηρή τεκμηρίωση των θεολογικών του απόψεων στην Αγία Γραφή,τους Πατέρες της Εκκλησίας και το Κανονικό Δίκαιο αυτής.

    Αυτό του αναγνωρίζεται διαχρονικά από τους γνωρίζοντες θεολογία και από όσους έχουν μελετήσει τα συγγράμματά του.

    Ο π. Κύριλλος ,για όσους τον παρακολουθούν, ασχολείται δεκαετίες τώρα με το Κανονικό Δίκαιο, είναι Δρ. Κανονικού Δικαίου,είναι ποιμένας της Εκκλησίας, άρα κάτι περισσότερο γνωρίζει από εμάς (και από τον κ. Π. Ανδριόπουλο) όταν επιλέγει να τοποθετηθεί δημόσια για θεολογικά θέματα.

    Άλλωστε οι περισσότεροι από εμάς (και ο "κριτής των πάντων" κ. Π. Ανδριόπουλος) δεν είμαστε ειδικοί στο Κανονικό Δίκαιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μήπως ο κ. Ανδριόπουλος εκτός των άλλων είναι και κανονολόγος και δε μας το λέει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ευτυχώς, αγαπητέ 10 Ιουλίου 2010 3:52 π.μ., που ο κανονισμός των επί διδακτορία διατριβών προβλέπει ότι
    "η έγκρισις διδακτορικής διατριβής υπό της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ΔΕΝ υποδηλοί αποδοχήν των γνωμών του συγγραφέως"-Ν.5343/1932,αρθ.202,@2.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητέ 10 Ιουλίου 2010 3:52 π.μ.,

    Η έγκριση διδακτορικής διατριβής υπό της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών υποδηλοί πάντως την αποδοχή της επιστημονικής εγκυρότητας και τεκμηρίωσης της διατριβής από την 7/μελή επιτροπή των Μελών Δ.Ε.Π που κρίνουν την διατριβή, άρα και της επιστημονικής θεολογικής επάρκειας του συγγραφέα του οποίου εγκρίνεται η διατριβή.

    Τώρα, επί της ουσίας, έχετε κάτι πραγματικό να απαντήσετε στα επιχειρήματα του π. Κυρίλλου;

    Τις διατριβές τις κρίνουν άλλωστε άλλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ας ζήσουν οι φονταμενταλιστές στο φαντασιακό χώρο της αποκλειστικής αλήθειας της οποία πρεσβεύουν πως κατέχουν.
    Παναγιώτη, συμφωνό με κάθε λέξη από τα γραφόμενα σου.
    Έχω αηδιάσει με τους αιρεσιομάχους πια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @10 Ιουλίου 2010 11:03 π.μ.
    ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ "ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ" ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΤΟΥ.... ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΕΚ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΣΤΕΛΈΧΩΝ ΤΗΣ ΝΟΜΟΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ....ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ποίος;

    Eπανερχόμεθα και παρακαλούμεν θερμώς
    ας ενημερώσει και ημάς ο γνωρίζων: ποίος ..."πεφωτισμένος" καθηγητής έδωκεν διδακτορικόν τίτλον εις τον πολύν κανονολόγον αρχιμανδρίτην κ. Κύριλλον Κωστόπουλον;

    Ποίος καθηγητής... και ποίου Τμήματος;...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Με αφορμή τον ανώνυμο @10 Ιουλίου 2010 11:03 π.μ., θα ήθελα να πω τα εξής:

    Η ΙEΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ και οι κατά τόπους ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ έχουν το προνόμιο της επιλογής των συνεργατών τους όπως είναι φυσικό.

    Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ όμως του ανωνύμου των 11.30 π.μ. καταδεικνύει εκτός των άλλων την παθογένεια της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας σύμφωνα με την οποία μπορεί κάποιος ΓΙΑ ΣΟΒΑΡA ΘEΜΑΤΑ, να "επιχειρηματολογεί" με "ΧΑΧΑΧΑ..."
    και να νομίζει ότι έτσι παρέχει υπηρεσίες στο διάλογο ή στην επιστήμη, τη θεολογική, ή άλλη.

    Προκύπτει εδώ το λογικό ΠΑΡΑΔΟΞΟ, η ανυπαρξία και η κενότητα επιχειρημάτων να αποτελεί για κάποιους λόγο ύπαρξης. (Συχνά, ως γνωστόν, η απουσία επιχειρημάτων οδηγεί ψυχολογικά στη χρήση έμμεσης ή άμεσης βίας).

    Εκτός από την φανερή ΕΝΔΕΙΑ την οποία φανερώνει η στάση αυτή από μόνη της, είναι και θλιβερή και βαθιά αντιδημοκρατική.

    Ας αναλογιστούν οι παρομοίως δρώντες και αντιδρώντες τις πραγματικές ΗΘΙΚΕΣ τους ΕΥΘΥΝΕΣ όταν διαχειρίζονται ανεύθυνα και απαξιωτικά τα τιμιώτατα της Εκκλησίας, πολεμώντας εν γνώσει ή εν αγνοία τους την Αλήθεια της.

    Συγχαρητήρια στον Ιεροκήρηκα της Ι. Μητροπόλεως Πατρών π. ΚΥΡΙΛΛΟ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟ, γιατί σε δύσκολους καιρούς τολμά να λέει αλήθειες (με θεολογικό λόγο απόλυτα τεκμηριωμένο), που μπορεί να ενοχλούν κάποιους,αλλά που δίνουν ΕΛΠΙΔΑ στο πλήρωμα της Εκκλησίας.

    "ΑΓΑΠΗ και ΕΛΠΙΔΑ «ΕΝ ΑΛΗΘΕΙΑ» και όχι προσαρμοσμένη στα νέα κοσμικά εγωιστικά και αποστασιοποιημένα από τον Θεό και την Εκκλησία του δεδομένα για να γινόμαστε εμείς οι ποιμένες αρεστοί και μόνον στο λαό", όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε πρόσφατη συνέντευξή του ο π. Κύριλλος Κωστόπουλος(amen.gr, Γενικά θέματα, Ενοριακές ειδήσεις).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. μαγκες βλέπετε οτι τα διδακτορικά ειναι φούσκες; εσεις που τα προσκυνούσατε μέχρι σήμερα έρχεστε να τα αμφισβητισετε γιατι θέλετε να βγάλετε άχρηστο κάποιον που σας ενοχλεί. Ομως γενικώς ολα τα χαρτιά ειναι φούσκες γιατι "πασα γνώσις χωριζομένη αρετής πανουργία ου σοφία φαίνεται".........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Λάθος!

    Το θέμα μας δεν είναι η (αυτονόητη!) αξία του τίτλου που λέγεται διδακτορικό, αλλά, εν προκειμένω (για το διδακτορικό του π. Κυρίλλου Κωστοπούλου), το ποιός (επιβλέπων καθηγητής) το ενέκρινε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μπορεί να μου απαντήσει κάποιος στο εξης ερώτημα;
    -Γιατί η Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποία κατά πάγια τακτική της όπου κάποιος επίσκοπος εξέπιπτε της πίστεως εξέλεγε άλλον επίσκοπον ορθόδοξον εις την θέσιν του,δεν έπραξε το αυτό και δια την πρεσβυτέραν Ρώμην,επι σειρά αιώνων;
    Ο σάλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Kαλά σου τα ψάλλει Ανδριόπουλε ο Οδυσσέας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μέχρι τώρα ήξερα ότι ο τίτλος τού "Δρ " - Dr - πάει συνήθως σε γιατρούς.

    Τώρα ακούω ότι πάει καί σε θεολόγους !

    Μήπως κάνω λάθος, καί εάν κάνω διορθώστε με...

    a

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αγαπητοί, ας μη ματαιοπονούμε.

    Ο Θεός δε θα μας κρίνει από το αν έχουμε διδακτορικά ή όχι,

    αλλά από το αν έχουμε ορθή αντίληψη για τον Θεό και τον άνθρωπο,

    από το αν ορθοδοξούμε στην πίστη και την ομολογούμε και άρα βρισκόμαστε στην αλήθεια και στην Εκκλησία,

    από το αν αποφεύγουμε την αίρεση που είναι το ψέμα και η απολυτοποίηση του μέρους

    από το αν δεν κάνουμε εκπτώσεις στη δογματική και ηθική διδασκαλία της Εκκλησίας,

    καιαπό το αν καθένας μας κάνει το καθήκον του από στη θέση την οποία βρίσκεται.

    Τα άλλα είναι λόγια για να περνά η ώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΠΑΝΤΩΣ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΟΥ "Ο σάλος" ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑΤΕ...!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλό θα είναι ο Ρ.Σ. να μελετήσει ενδελεχώς το βιβλίο του Καθηγητού Θεολογίας Στυλιανού Παπαδόπουλου " Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ" (εκδόσεις Αποστολική Διακονία), ώστε να μη λέει αστήρικτες αστειότητες για τον πατέρα και διδάσκαλο της Εκκλησίας Άγιο Κύριλλο.

    Παραθέτω την αναφερόμενη στο παραπάνω βιβλίο άποψη του σεβαστού Καθηγητή Στυλιανού Παπαδόπουλου:

    " Ο Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας υπήρξε το ισχυρό θεολογικό πνεύμα, που χαριτώθηκε από τον Θεό να αντιμετωπίσει, με τεράστιες δυσκολίες αλλά και με επιτυχία, το θεμελιώδες πρόβλημα της χριστολογίας.

    Η προσφορά του αυτή τον ανέδειξε πατέρα και διδάσκαλο της εκκλησίας, φορέα του πρωτείου αληθείας.

    Κατά την στιγμή της μεγάλης κρίσεως για την εκκλησία, όταν δηλαδή αμφισβητήθηκε η πραγματική ενότητα των δύο φύσεων στο ενιαίο πρόσωπο του Χριστού, ο Κύριλλος κατέδειξε θεολογικά και την ενότητα των ενοτήτων των ασύγχυτων φύσεων και το ενιαίο πρόσωπο του Χριστού, αλήθειες που αποτελούν προϋπόθεση απόλυτη για την σωτηρία του ανθρώπου.

    Έτσι, ανήγειρε το οικοδόμημα που είχανε θεμελιώσει ο Μ. Αθανάσιος και οι Καππαδόκες Πατέρες."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Προκειμένου περί του Καθηγητού Θεολογίας Στυλιανού Παπαδόπουλου (σχόλιο 29 Ιουλίου 2010 11:39 π.μ.)και προς αποφυγή παρανοήσεων
    εννοείται ότι αναφερόμαστε στον γνωστό μεγάλο Πατρολόγο Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή