Στην αλλοίωση του χριστιανικού ήθους ο π. Φιλόθεος Φάρος γράφει για τους κάθε λογής Αθλιολόγους της εκκλησιαστικής πραγματικότητας:
Τα εκκλησιαστικά έντυπα σήμερα ή θριαμβολογούν για τα κουτιά το γάλα που συνελέγησαν για τους Βουλγάρους ή για τα εγκαίνια Πνευματικών Κέντρων, που είτε γίνονται φωλεές νυκτερίδων, είτε εφοδιάζονται με ηλεκτρονικά παιχνίδια και βίντεο για την “...εκκλησιαστική” διαπαιδαγώγηση των νέων και για τις πολυπληθείς συγκεντρώσεις νέων σε μεγάλα στάδια, όπου ακολουθούνται τα φασιστικά πρότυπα που ακολούθησαν και όλες οι πολιτικές παρατάξεις στον τόπο μας και με τα οποία ο άνθρωπος από πρόσωπο μεταβάλλεται σε μάζα, ή παρουσιάζουν φωτογραφίες χρυσοστολισμένων επισκόπων που παρελαύνουν στους δρόμους και φωτογραφίες επισκόπων που επισκέπτονται ασθενείς ή άλλους αναξιοπαθούντες, σαν να αποτελή αυτό το γεγονός είδηση. Γενικά, βασικός στόχος του εκκλησιαστικού τύπου είναι η προβολή έργων βιτρίνας, που σχεδιάζονται και εκτελούνται σαν έργα βιτρίνας και που ακόμη αποτελούν θλιβερή εφαρμογή μιας ακτιβιστικής κοσμικής ιδεολογίας, προ πολλού χρεωκοπημένης.
Στα παραπάνω προσθέτω και τα εξής: Στους θριαμβολογούντες Αθλιολόγους των εκκλησιαστικών εντύπων, είδηση – και μάλιστα μεγάλη, με ολοσέλιδα και άπειρες φωτό – είναι η μοναχική κουρά (!), είναι η κάθε χειροτονία, η όποια απονομή εκκλησιαστικού οφφικίου, και όλα αυτά συνοδεύονται μετά πολλών εμετικών επαίνων, ωσάν να περιποιούν τιμή στην Εκκλησία οι προσερχόμενοι στον κλήρο και όχι το αντίθετο.
Διαβάζοντας τέτοια “εκκλησιαστικά” έντυπα νομίζεις ότι ζεις σ' ένα κόσμο αγγελικά πλασμένο, όπου όλα είναι εξωραϊσμένα, γιατί “οικοδομούν” (!!) και δεν γκρεμίζουν. Κι έτσι διαιωνίζεται η κακοδαιμονία και η αυταπάτη, στην οποία εκουσίως, θα έλεγα, προσχωρούν οι “πιστοί”.
Γι' αυτό καταφεύγω και πάλι στον π. Φιλόθεο Φάρο: Είναι τόσο χαμηλό το σημείο στο οποίο έχει φθάσει η εκκλησιαστική μας ζωή και η θεολογία της, που όποιος θέλει να διατηρήσει μια στοιχειώδη σοβαρότητα ή σωπαίνει ή καταγγέλλει αυτό που συμβαίνει, διακινδυνεύοντας και εκθέτοντας πρωτίστως τον ίδιο τον εαυτό του.
Διαβάζοντας τέτοια “εκκλησιαστικά” έντυπα νομίζεις ότι ζεις σ' ένα κόσμο αγγελικά πλασμένο, όπου όλα είναι εξωραϊσμένα, γιατί “οικοδομούν” (!!) και δεν γκρεμίζουν. Κι έτσι διαιωνίζεται η κακοδαιμονία και η αυταπάτη, στην οποία εκουσίως, θα έλεγα, προσχωρούν οι “πιστοί”.
Γι' αυτό καταφεύγω και πάλι στον π. Φιλόθεο Φάρο: Είναι τόσο χαμηλό το σημείο στο οποίο έχει φθάσει η εκκλησιαστική μας ζωή και η θεολογία της, που όποιος θέλει να διατηρήσει μια στοιχειώδη σοβαρότητα ή σωπαίνει ή καταγγέλλει αυτό που συμβαίνει, διακινδυνεύοντας και εκθέτοντας πρωτίστως τον ίδιο τον εαυτό του.
Γέμισε ο Ελλαδικός και Κυπριακός εκκλησιαστικός χώρος από φυλλάδες, εν είδη περιοδικών και εφημερίδων, που παρουσιάζουν τους δεσποτάδες και τους γεροντάδες σε διαφόρους φάσεις της ζωής των. Αντί να λιτανεύουν τον Χριστό και το Ευαγγέλιο, λιτανεύουν στο πλήρωμα της Εκκλησίας τους μιτροφόρους και τα όργανά τους. Περισσότερες οι φωτογραφίες με τα βλακώδη σχόλια, και ανύπαρκτος ο θεολογικός λόγος. Όπως τα λαμβάνω τα πετάω στα σκουπίδια χωρίς να τα ξεφυλλίσω.
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν αρκει να καταριέσαι το σκοτάδι. αναψε ενα φως......
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ Αριμαθαίε. Τις τελευταίες μέρες ζούμε αυτό το χάλι με τον "Εκκλησιολόγο", όπου παρελαύνει όλο το εκκλησιαστικό "κιτσ", και το οποίο εισπράττει-δυστυχώς-άπειρες κολακείες. Η έκπτωση του εκκλησιαστικού λόγου και τύπου σε Αυριανισμό χειρίστου είδους.Τί να πεί κανείς! "Φεύγε και σώζου".
ΑπάντησηΔιαγραφήο σάλος.
Όχι ο σάλος είπαμε. Όχι! Ο Σαλός=ο τρελλοοικουμενιστης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Παναγιώτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήγενικά διαφωνώ με το πνεύμα του παπά Φάρου. Συμφωνώ όμως με την συγκεκριμένη θέση του όπως και με την προσθήκη την δική σου. Όμως αυτό που με ξενίζει είναι ο τρόπος που γίνεται αυτή η κριτική. Νομίζω πως εκφράζεται μια σκληρότητα που δεν έχει στόχο την διόρθωση αυτών των εντύπων αλλά τον εξευτελισμό των ανθρώπων πίσω από αυτά. Θα μπορούσαν όσοι κάνουν κριτική να στείλουν ένα άρθρο τους και να γεμίζουν οι σελίδες από θεολογία σε βάρος των φωτογραφιών κοσμικής λογικής.
Φιλικά
Χρήστος
Αγαπητέ Χρήστο, νομίζω πως είσαι λίγο αφελής. ΄Ολα αυτά τα έντυπα δεν είναι τίποτε άλλο παρά η προβολή αυτών που τα πληρώνουνε. Δεν ενδιαφέρονται γιά θεολογικές απόψεις,γνώμες και θέσεις,αλλά γιά να καταδικάσουν ή να αγιοποιήσουν τα συγκεκριμένα "πρόσωπα".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως η Εκκλησία της Ελλάδος ακολουθούσα και αυτή στο κλίμα των ημερών που επικρατεί, δυστυχώς είναι στην αθλιεστέρα κατάσταση.
Αρχιερείς να ζητούν την καθαίρεση άλλων Αρχιερέων,Δεσποτάδες κατά Ιερέων( όρα την εισήγηση του Φθιώτιδος στην Ιεραρχία στο περιοδικό ΕΚΚΛΗΣΙΑ ) Ιερείς κατά Αρχιερέων και γενικά ένα αλαλούμ κακίας, μοχθηρίας,εγωισμού και πάει λέγοντας. Ε!! Αυτό δεν είναι Εκκλησία. Είναι απόκλιση Ορθόδοξης πίστης και πράξης.
π. Ματθαίος
ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ΠΑΛΙ Ο ΠΑΠΑ ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΦΑΡΟΣ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ ΑΛΛΩΣΤΕ. ΑΝ ΗΤΑΝ Η ΠΛΕΙΟΝΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΣΑΝ ΑΥΤΟΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΚΑΡΙΚΑΤΟΥΡΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΩΝ ΨΥΧΑΣΘΕΝΩΝ ΑΡΧΙΕΡΕΩΝ, ΙΕΡΕΩΝ, ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑΔΩΝ ΟΛΙΓΟ Η ΠΟΛΥ ΕΠΩΝΥΜΩΝ ΠΟΥ ΣΚΟΠΟ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΕΡΩΤΟΤΡΟΠΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η 2η ΧΙΛΙΕΤΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΑΠΕΧΕΙ ΠΑΡΑΣΑΓΓΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ. ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΔΥΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΦΑΙΜΑΞΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι αρχιερείς π.Ματθαίε που ζητούν την καθαίρεση κάποιων συνεπισκόπων τους κινούνται από άδολη αγάπη για την Εκλησία και οδυνώνται για τη νόθευση του ορθοδόξου ήθους που επιχειρούν οι νεωτεριστές επίσκοποι.Δεν το κάνουν από μίσος ή ανθρωποφαγική διάθεση!Με βαρειά καρδιά πρότειναν την καθαίρεση των συνεπισκόπων τους κι αφού εξάντλησαν όλες τις κανονικές προυποθέσεις.Αυτό εγγυάται το ήθος τους και η πορεία της ζωής τους μέχρι τώρα!
ΑπάντησηΔιαγραφή