Διαβάστε στο amen.gr αγαπητοί συνοδίτες το άρθρο του Μ. Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Τσέτση για τον θεσμό του εκκλήτου, με αφορμή την υπόθεση του πρ. Αττικής Παντελεήμονα.
Ο π. Γεώργιος αφού παραθέτει την επιχειρηματολογία του καταλήγει ως εξής:
Θα ήταν ίσως σκόπιμο να υπομνησθεί, για την πληροφόρηση των μη ειδότων, ότι το «έκκλητο» λειτουργούσε ατύπως από την εποχή ήδη του Ιερού Χρυσοστόμου, πενήντα χρόνια προτού αποφανθεί περί αυτού η Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος.
Είναι γνωστή η προσφυγή επισκόπων και κληρικών της Μικράς Ασίας στον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, Αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως, με το αίτημα να επιβάλει τάξη στην Έφεσο, «επειδή εν τοις έμπροσθεν χρόνοις, φύρδην οί τε θεσμοί και ημείς εποιμάνθημεν» (PG, 47, 50). Όπως είναι γνωστές οι κατά διαστήματα εκκλήσεις προς την Κωνσταντινούπολη των Αποστολικών Θρόνων Αλεξανδρείας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων, της Αρχιεπισκοπής Σινά, όπως και σχεδόν όλων των νεωτέρων κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών. Μέχρις εσχάτων μάλιστα. Και θα είναι ίσως χρήσιμο στο σημείο αυτό να αναφερθεί πως και η Αυτοκέφαλος Εκκλησία Κύπρου, στον προ μερικών μηνών εγκριθέντα νέο Καταστατικό της Χάρτη, συμπεριέλαβε και ένα σαφέστατο περί εκκλήτου άρθρο.
Αυτά, για να μην υπάρχει η εσφαλμένη εντύπωση στο ευρύτερο ελληνικό κοινό, ότι το «έκκλητο» ισχύει μόνο όσον αφορά στις σχέσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου προς την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος.
Ο θόρυβος που δημιουργήθηκε πρόσφατα στον ελλαδικό χώρο γύρω από το θέμα του «εκκλήτου» είναι, νομίζω, υπερβολικός, αλλά και κακόβουλος. Είναι δε περίεργο ότι ενώ άνθρωποι της Εκκλησίας, της Πολιτείας και του ευρύτερου δημοσιογραφικού κόσμου, κατά διαστήματα εξέφραζαν, πολύ δικαιολογημένα, θλίψη και αγανάκτηση για την άρνηση της Άγκυρας να αναγνωρίζει την από αιώνων, με αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων, κεκτημένη Οικουμενικότητα του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, σήμερα, σε συνάφεια προς την θλιβερή αυτή υπόθεση Μπεζενίτη, δεν διστάζουν να αμφισβητούν το «έκκλητο», το οποίο είναι ακριβώς ένα από τα βασικά γνωρίσματα της Οικουμενικότητάς του.
Το 1936, σε μια ιστορικο-κανονική μελέτη του, δημοσιευμένη στην Πολωνία και τιτλοφορούμενη «Το της Εκκλήτου Δικαίωμα των Οικουμενικών Πατριαρχών εν τῃ Πράξει», ο διαπρεπής Ρώσσος καθηγητής Αντώνιος Καρτασώφ, αφού πρώτα αναφερόταν στην ιστορική εξέλιξη των προνομίων του Οικουμενικού Πατριαρχείου και παρέθετε, στη συνέχεια, περιπτώσεις εκκλήτου προσφυγής σ΄αυτό διά μέσου των αιώνων, κατέληγε με τα εξής χαρακτηριστικά: «το πρωτεύον πρόσωπον του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως δέον να αναγνωρισθή εν τῃ καθ΄ημάς Ανατολή ουχί μόνον ως αρχαϊκόν γεγονός του παρελθόντος, αλλά ως ζώσα και ενεργός αρχή». (Βλ. μετάφραση στην ελληνική από τον Εμμανουήλ Φωτιάδη, στην «Ορθοδοξία», 23,[1948], σελ.298).
Σήμερα, στην όμαιμη και ομογενή Ελλάδα του 2010 εμφανίσθηκαν ιεράρχαι, πρεσβύτεροι, πανεπιστημιακοί, πολιτικοί, δημοσιογράφοι και λαϊκοί που φρονούν ακριβώς το αντίθετο! Η διαπίστωση αυτή ομιλεί αφ΄εαυτής. Και δεν χρήζει, νομίζω, περαιτέρω σχολίων!
Ο π. Γεώργιος αφού παραθέτει την επιχειρηματολογία του καταλήγει ως εξής:
Θα ήταν ίσως σκόπιμο να υπομνησθεί, για την πληροφόρηση των μη ειδότων, ότι το «έκκλητο» λειτουργούσε ατύπως από την εποχή ήδη του Ιερού Χρυσοστόμου, πενήντα χρόνια προτού αποφανθεί περί αυτού η Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος.
Είναι γνωστή η προσφυγή επισκόπων και κληρικών της Μικράς Ασίας στον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, Αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως, με το αίτημα να επιβάλει τάξη στην Έφεσο, «επειδή εν τοις έμπροσθεν χρόνοις, φύρδην οί τε θεσμοί και ημείς εποιμάνθημεν» (PG, 47, 50). Όπως είναι γνωστές οι κατά διαστήματα εκκλήσεις προς την Κωνσταντινούπολη των Αποστολικών Θρόνων Αλεξανδρείας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων, της Αρχιεπισκοπής Σινά, όπως και σχεδόν όλων των νεωτέρων κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών. Μέχρις εσχάτων μάλιστα. Και θα είναι ίσως χρήσιμο στο σημείο αυτό να αναφερθεί πως και η Αυτοκέφαλος Εκκλησία Κύπρου, στον προ μερικών μηνών εγκριθέντα νέο Καταστατικό της Χάρτη, συμπεριέλαβε και ένα σαφέστατο περί εκκλήτου άρθρο.
Αυτά, για να μην υπάρχει η εσφαλμένη εντύπωση στο ευρύτερο ελληνικό κοινό, ότι το «έκκλητο» ισχύει μόνο όσον αφορά στις σχέσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου προς την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος.
Ο θόρυβος που δημιουργήθηκε πρόσφατα στον ελλαδικό χώρο γύρω από το θέμα του «εκκλήτου» είναι, νομίζω, υπερβολικός, αλλά και κακόβουλος. Είναι δε περίεργο ότι ενώ άνθρωποι της Εκκλησίας, της Πολιτείας και του ευρύτερου δημοσιογραφικού κόσμου, κατά διαστήματα εξέφραζαν, πολύ δικαιολογημένα, θλίψη και αγανάκτηση για την άρνηση της Άγκυρας να αναγνωρίζει την από αιώνων, με αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων, κεκτημένη Οικουμενικότητα του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, σήμερα, σε συνάφεια προς την θλιβερή αυτή υπόθεση Μπεζενίτη, δεν διστάζουν να αμφισβητούν το «έκκλητο», το οποίο είναι ακριβώς ένα από τα βασικά γνωρίσματα της Οικουμενικότητάς του.
Το 1936, σε μια ιστορικο-κανονική μελέτη του, δημοσιευμένη στην Πολωνία και τιτλοφορούμενη «Το της Εκκλήτου Δικαίωμα των Οικουμενικών Πατριαρχών εν τῃ Πράξει», ο διαπρεπής Ρώσσος καθηγητής Αντώνιος Καρτασώφ, αφού πρώτα αναφερόταν στην ιστορική εξέλιξη των προνομίων του Οικουμενικού Πατριαρχείου και παρέθετε, στη συνέχεια, περιπτώσεις εκκλήτου προσφυγής σ΄αυτό διά μέσου των αιώνων, κατέληγε με τα εξής χαρακτηριστικά: «το πρωτεύον πρόσωπον του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως δέον να αναγνωρισθή εν τῃ καθ΄ημάς Ανατολή ουχί μόνον ως αρχαϊκόν γεγονός του παρελθόντος, αλλά ως ζώσα και ενεργός αρχή». (Βλ. μετάφραση στην ελληνική από τον Εμμανουήλ Φωτιάδη, στην «Ορθοδοξία», 23,[1948], σελ.298).
Σήμερα, στην όμαιμη και ομογενή Ελλάδα του 2010 εμφανίσθηκαν ιεράρχαι, πρεσβύτεροι, πανεπιστημιακοί, πολιτικοί, δημοσιογράφοι και λαϊκοί που φρονούν ακριβώς το αντίθετο! Η διαπίστωση αυτή ομιλεί αφ΄εαυτής. Και δεν χρήζει, νομίζω, περαιτέρω σχολίων!
Ελα Παναγία μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι τις θέλει τις βαθυστόχαστες θεολογικές αναλύσεις ο Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου π. Γεώργιος Τσέτσης;
Νομίζαμε ότι ήταν απολύτως σαφές πως δεν αμφισβητείται το έκκλητον ως προνομία, ή καλύτερα διακονία, του πρωτόθρονου Οικουμενικού Πατριαρχείου. Για την πολύ συγκεκριμένη υπόθεση του πρώην Αττικής, εκφράζονται πολλές επιφυλάξεις, ενόψει της περίπλοκης νομικής κατάστασης. Σε ανάλογη περίπτωση, το Πατριαρχείο το είχε αναγνωρίσει αυτό και είχε πράξει διαφορετικά, όπως κατέδειξε σε σχόλιό του ο κ. Πρίντζιπας, λίγες μέρες πριν. Και αυτό το παρόμοιο, από νομικής άποψης, προηγούμενο κάνει εντονότερες τις επιφυλάξεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί δεν το κατανοεί αυτό ο π. Γεώργιος είναι (;) απορίας άξιον...
Ν.Στ.
Ο π.Γεώργιος λειτουργεί σταθερά σαν εκπρόσωπος της γραφειοκρατικής νομιμοφροσύνης ενός αρτηριοσκληρωτικού κομμουνιστικού κόμματος.
ΑπάντησηΔιαγραφή@2.43
ΑπάντησηΔιαγραφήγραφειοκρατία αρτηριοσκληρωτικού κομμουνιστικού κόμματος οι κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων????????
D.N.
συνέχεια....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1987, ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΑΝΟΝΟΣ........ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ! Ο ΜΕΓΑΣ ΚΑΝΩΝ, ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΑΠΟΦΑΝΣΕΙ, ΑΝΑΒΑΛΛΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ......!!!!!(ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΣΕΡΒΙΩΝ ΚΑΙ ΚΟΖΑΝΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΓΙΑ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΣΥΝΟΛΗΣ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΠΡΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΣΣΥΛΟΓΗ ΑΠΕΡΡΙΦΘΗ!). ΒΡΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΔΗ ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΩΔΗΣ! ΛΟΓΩ "ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑΣ", ΟΠΩΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ, Η "ΑΥΡΙΑΝΗ" ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΟ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΟ ΨΕΜΑΤΑΚΙ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΝΔΕΕΙ ΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ: "ΤΟ ΠΡΩΙ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΑΦΟΡΙΖΕΤΑΙ Ο ΤΡΙΤΣΗΣ ΕΝΩ ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΘΑ ΕΝΔΥΘΟΥΝ ΑΠΑΣΑ ΤΗΝ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΑΜΦΙΕΣΗ ΜΕΤΑ ΜΙΤΡΑΣ, ΣΕ ΑΙΘΟΥΣΑ ΟΜΟΡΟΥ ΤΗΣ ΠΛ.ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΕΞΕΛΘΟΥΝ ΕΝ ΠΟΜΠΗ ΠΡΟΣ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΙΣΧΥΟΣ!!!!!!". ΟΝΤΩΣ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΨΕΜΑ....!!!!
ΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΑΡΧΙΣΕ, ΟΙ ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΜΙΛΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ "ΩΜΕΓΑ", ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΗ ΣΕΡΒΙΑΣ.... ΜΙΛΗΣΕ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ, Ο ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ, Ο ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΚΥΡΙΩΣ ΟΜΙΛΗΤΗΣ! ΗΔΗ ΕΙΧΕ ΕΚΔΟΘΕΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΠΤΟ ΚΕΝΤΡΟ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ-ΑΠΕΙΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΑΔΙΤΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΝΑ ΑΙΤΗΘΟΥΝ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΥ....., ΤΟ ΣΕΠΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΕΚΑΜΕ ΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΣΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚ.ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ. Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ, ΚΑΙ ΚΑΛΩΣ,ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝΤΟΣ:... ... .. "ΦΩΝΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΣ", σ.σ. αοίδιμος Οικ. Πατριάρχης Δημήτριος, ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΤΩ Ο ΛΑΟΣ ΡΥΘΜΙΚΑ ΕΠΑΝΕΛΑΜΒΑΝΕ ΕΝ ΙΑΧΗ: "ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ! ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ! ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ!" βλ.σχ. υλικό σε βιντεοκασσέτες και αρχείο Ι.Συνόδου. ΑΚΟΥΣΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ, Η ΔΕ ΕΦΗΜ. "ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ" ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΕΓΡΑΨΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΜΑΤΩΝ, ΙΕΡΑΡΧΕΣ, ΙΕΡΕΙΣ, κ.λ.π. Η ΔΕ "ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ" ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΜΕ ΤΗ ΛΕΖΑΝΤΑ ΕΠΑΝΩ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ "Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΡΑΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ"! ΔΥΟ ΑΚΟΜΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ ΕΓΕΝΟΝΤΟ ΕΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΤΡΑΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ!
ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΛΑΔΙΤΩΝ ΑΡΧΙΕΡΕΩΝ ΕΠΕΣΚΕΦΘΗ ΤΟ ΣΕΠΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΟΛΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ, ως και ο π.Τσέτσης αναφέρει, ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΣΕ Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓ.ΓΕΩΡΓΙΟΥ-ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΟΥ ΠΑΝΣΕΠΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΥ ΝΑΟΥ. ΤΕΛΕΣΘΕΙΣΗΣ ΤΡΙΣΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗΣ Θ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΥΝΕΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΝ ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΑΟΙΔΙΜΟΥ ΣΧΟΛΑΡΧΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑ ΧΑΛΚΗ ΓΕΡΑΡΑΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ΜΑΞΙΜΟΥ, βλ.σχ. δημοσίευμα και φωτογραφικό υλικό εις "Εκκλ.Αλήθεια", ΤΟΥ ΑΟΙΔΙΜΟΥ ΟΙΚ.ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗΘΕΝΤΟΣ. ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΕΓΕΝΟΝΤΟ ΟΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΟΙΚ.ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΚΑΙ ΕΚΚΛ.ΕΛΛΑΔΟΣ.
ΠΑΡΑ ΤΑΥΤΑ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕ ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΣΤΗΘΗ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛ.ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ, ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΣΜΗΤΟΡΕΣ ΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ! ΑΠΑΝΤΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΛΑΒΑΝ ΤΟ ΕΠΙΤΙΜΙΟ ΤΟΥ ΛΕΓΟΜΕΝΟΥ "ΜΙΚΡΟΥ ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ" ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΙΤΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟ, Ο ΔΕ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΠΑΠΑ-ΠΥΡΟΥΝΑΚΗΣ ΕΤΙΜΩΡΗΘΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΥΝΟΔΟ ΔΙΟΤΙ "ΜΕΤΕΛΑΒΕ ΤΩΝ ΑΧΡΑΝΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ" ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ(ΟΧΙ ΚΟΣΜΗΤΟΡΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΠΑΝΤΩΣ)!
ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΤΟ ΘΕΜΑ(ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ) ΕΚΛΕΙΣΕ -Ε Α Ν Ο Ν Τ Ω Σ Ε Κ Λ Ε Ι Σ Ε- ΜΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ! Ο ΣΧΕΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΠΑΝΤΩΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΛΗ, ΑΓΝΟΩ ΤΗΝ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΤΥΧΗ ΤΟΥ......
ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΜΗΝ ΤΥΧΕΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ "ΠΕΡΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟ ΑΥΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ"..... Η ΔΕ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΟΥ ΕΙΡΗΘΕΝΤΟΣ ΤΟΥΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΜΑΛΛΟΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΟΤΙ ΕΞΕΔΟΘΗ ΥΠΟ ΑΝΑΡΜΟΔΙΟΥ ΕΚΔΟΤΟΥ......ΤΩΝ ΑΜΕΣΩΣ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΠΡΟΣ ΕΚΔΟΣΙΝ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΗΝ ΑΜΦΙΕΣΙΝ ΑΥΤΟΥ ΠΕΡΙ ΠΟΛΛΑ ΤΥΡΒΑΖΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΔΗ ΕΝ ΜΕΣΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ.......
Ο ε.π.α.
Ορθώς επισημαίνει ο Μ.Πρωτοπ/ρος κ.Γ.Τσέτσης, αδιάφορο το εάν ενοχλούνται ορισμένοι Φαρμακίδειοι νόες...., ότι "Το Οικουμενικό Πατριαρχείο ούτε ποτέ είχε, ούτε δε και έχει οποιαδήποτε πρόθεση να επαναφέρει υπό το Ωμοφόριό του την κάποτε θυγατέρα και σήμερα «ομογενή αδελφή» Εκκλησία της Ελλάδος. Το Αυτοκέφαλό της είναι δεδομένο. Χορηγήθηκε το 1850 από την Μητέρα Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως και είναι κατοχυρωμένο από το Σύνταγμα της Ελλάδος. Ωστόσο, είναι αλήθεια ότι λόγος για την κατάργηση του ελλαδικού Αυτοκεφάλου έγινε κάποτε. Όχι όμως στο Φανάρι, αλλά στην Αθήνα! Επί Αρχιεπισκοπείας Σεραφείμ. Τότε που ο περιβόητος «Νόμος Τρίτση» προέβλεπε την δήμευση της εκκλησιαστικής περιουσίας, κ.λ.π...".
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑ ΝΑ ΕΝΘΥΜΗΘΟΥΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΟΥΝ ΟΙ ΝΕΩΤΕΡΟΙ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΣΤΕ ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΕΚΕΙΝΑ ΤΟΥ 1987: Η κρίση με το Κράτος άρχισε σε περίοδο Μ.Σαρακοστής! Οι Συνοδικοί Ελλαδίτες ζήτησαν συνάντηση με τον τότε Πρωθυπουργό Ανδ.Παπανδρέου... τους παρέπεμψε "ένεκα φόρτου εργασίας" στο νομικό του σύμβουλο! "Υ Π Α Γ Ε Τ Ε" έγραψε πρωτοσέλιδο η εφημ. Έθνος σχολιάζοντας τη στάση του Πρωθυπουργού! Γ' Χαιρετισμοί στον Καθεδρικό των Αθηνών, ο Σεραφείμ από θρόνου στο τέλος της ακολουθίας είπε "ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΟ!"βλ. αρχείο ΕΤ1. Συζήτηση, στη συνέχεια, στην ΕΤ1. Η Έλλη Στάη υπομειδιώσα ειρωνικά.... όσο ποτέ!!! Συζητούντες Χριστόδουλος, 'Ανθιμος, Τρίτσης, Κασιμάτης κ.ά. Ο Άνθιμος επιθετικός "ΘΑ ΠΑΡΕΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΝΤΗΛΙΑ;;;", ο Χριστόδουλος γαλήνιος! "Ουκ αρεστόν ΥΜΑΣ(ο Θείος Πραξαπόστολος γράφει ΗΜΑΣ..) καταλείψαντας τον λόγον του Θεού διακονείν τραπέζαις" νουθετεί ο μακαρίτης Τρίτσης τους Αρχιερείς! Ουδέν αποτέλεσμα από την τηλεοπτική αυτή αναμέτρηση! Η Σύνοδος απειλεί με ΑΙΤΗΜΑ ΑΡΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΕΠΤΟ ΚΕΝΤΡΟ!
ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1987 ΟΛΗ Η ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΑΠΕΧΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑΣ ΕΠΙ ΤΗ ΕΘΝΙΚΗ ΕΟΡΤΗ Η ΟΠΟΙΑ ΤΕΛΕΙΤΑΙ, ΩΣ ΕΘΟΣ, ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΚΟΣΜΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ...! ΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΟΛΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΖΟΝΤΑΙ, "ΤΙΜΩΝΤΕΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΟΙΔΙΜΟΥΣ ΗΡΩΑΣ", βλ. σχ. Συνοδ.ανακοινωθέν, ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ ΑΧΑΡΝΩΝ, Ο ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΧΟΡΟΣΤΑΤΕΙ ΚΑΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΤΕΛΕΣΑΝ ΤΗΝ Θ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ! ΤΗ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΤΕΛΕΣΕ ΜΟΝΟΝ ΕΝΑΣ ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ, Ο ΕΣΧΑΤΟΣ ΤΗ ΤΑΞΕΙ ΕΚ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΤΟ ΝΑΟ -ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟ ΑΘΗΝΩΝ π.χ. ΕΤΕΛΕΣΘΗ ΑΠΟ ΤΟΝ π.ΗΛΙΑ ΔΡΟΣΙΝΟ, ΕΦΗΜΕΡΙΟ-.
συνεχιζεται.....
ο συγκεκριμένος κληρικός ειναι εκτός τόπου και χρόνου. εχει συνειδητοποιήσει σε ποιο αιώνα αναφέρεται και επικαλείται τον ιερό Χρυσόστομο τον οποίο καλύτερα να αφήσει εκτός επιχειρημάτων του. φυσική η αντίδραση του αφου ειναι παπάς του πατριαρχείου. Βυζαντινισμοί ολα τα λεγόμενα του....ο ανώνυμος 2.43 τον περιγράφει άριστα
ΑπάντησηΔιαγραφήΑμάν αυτός ο Τελεβάντος πώς τα προ-
ΑπάντησηΔιαγραφήλαβαίνει όλα και αποφθέγγεται για
όλα τρομάρα του περιερχόμενος όλες τις ιστοσελίδες και γνωματεύων επί παντός επιστητού!Και μια και δε μπορεί να πει τίποτα επί του προ-
κειμένου αναρρωτιέται μόνο.
Δε γνωρίζω καθόλου θεολογικά,αλλά κι άλλοτε είπα ότι ο σεβασμός, η υ-
πακοή και η αγάπη προς τό πατριαρ-
χείο δεν επιβάλλονται εμπνέονται.
Ας το καταλάβουν εκεί στο Φανάρι ΟΛΟΙ καλά,για να μην απογυμνώνο-
νται κι από τους φιλικά προσκείμε-
νους σ'αυτούς!
Ευελπιστώ δε ότι μετά την τελεσίδι-
κη καταδίκη του μοναχού Παντελέήμο-
να να μην έχουμε από κει κανένα αν-
τίθετο αποτέλεσμα,γιατί τότε κα-
νείς δε θα μπορέσει να προβλέψει τις ΕΔΩ αντιδράσεις του "χριστεπω-
νύμου"πληρώματος...!!
ρε παιδιά πάλι κατεβατά βαθυστόχαστων κληρικων και μη για να υποστηρίξετε τον Βαρθολομαίο; δεν καταλαβαίνετε οτι του προσφέρετε κακές υπηρεσίες;
ΑπάντησηΔιαγραφή