Κυριακή 7 Μαρτίου 2010

ΑΚΑΤΑΛΗΠΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΑΚΑΤΑΛΗΠΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ


Ρεπορτάζ - φωτό: Νικόλαος Μαγγίνας

Ακατάληπτα πράγματα διαπιστώσαμε στο Ναό της πάλαι ποτέ βυζαντινής ιστορικής Μονής του Ακαταλήπτου Χριστού της Πόλης, η οποία λειτουργεί σήμερα ως τέμενος (Kalenderhane camii).Τά ακατάληπτα αυτά γίνονται ακόμη πιό ακατάληπτα στην εποχή της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας που τυγχάνει να είναι η Κωνσταντινούπολη για το 2010.
Η συνύπαρξη, δίπλα στον Ναό, των ατάκτως ερριμμένων, ως μη ώφελε, βυζαντινών κιονοκράνων με δημιούργημα του 21ου αιώνα, μια λεκάνη, όπως καταλαβαίνει κανείς, δεν είναι και τόσο αρμονική.
Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του Οργανισμού της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Πόλη 2010, είναι πάμπολλες οι ελλείψεις και οι παραλείψεις από εκείνους που θα μπορούσαν, με απλές κινήσεις να προσέξουν την αξία των πολιτιστικών θησαυρών, όπως τα διάσπαρτα αυτά κιονόκρανα της Μονής καί όχι να καταντούν σκουπιδότοπος ειδών υγιεινής.
Η Μονή του Ακαταλήπτου Χριστού αποτελεί ένα μεγάλο συγκρότημα που αρχίζει τη ζωή της τον 7ο αιώνα. Έχει υποστεί επισκευές και μετατροπές κατά τον 9ο,10ο και 12ο αιώνα. Μετατράπηκε σε τέμενος, μετά την Άλωση από το τάγμα των Δερβίσηδων Kalender (Χαλκέντεροι).
Στη σπουδαία αυτή Μονή παρέμεινε από το 1343 έως το 1347 ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ο μετέπειτα Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης.


9 σχόλια:

  1. Ετσι για να δείτε και να καταλάβετε(;) πόση σημασία δίνουν στις υποκλίσεις σας οι τουρκοι. θα πιαστεί η μέση του πατριάρχη απο τα προσκυνήματα αλλά οι εικόνες θα είναι σαν κι αυτές που παρουσιάζετε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. σιγουρα θα εισαι ενας απο αυτους τους οποιους ουτε εχουν επισκεφτει ποτε την πολη και φυσικα το φαναρι και οχι για να προσκυνησης τον πατριαρχη η τους τουρκους αλλα για τους ιστορικους και θρησκευτικους λογους τους οποιους ολοι γνωριζουμε φιλε πηγαινε πρωτα δες ακου μιλα μαζι τους και μετα κρινε και μην αφηνεις την ψυχη σου να ειναι πεσμενη σα το κιονοκρανο του ναου δε βοηθας ετσι τον εαυτο σου αλλα ουτε αυτους που μενουν ακομα εκει και ελπιζουν καποτε να μπορεσουν να σηκωσουν αυτες τις κολωνες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. γιατι φοβάσαι να δημοσιευσεις το σχόλιο που εστειλα για τον ανώνυμο 11.06 κ.ιστολόγε; τσουζει ετσι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. αβυσσος η ψυχη του ανθρώπου! με ποιο κριτήριο (αν υπαρχει τέτοιο πράγμα) δημοσιευτηκε το σχόλιο για την μη δημοσίευση άλλου σχολίου; μηπως για να μεινουν οι αναγνώστες με τις εντυπωσεις απο το δακρύβρεχτο του 11.06;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. αστο ρε φιλε εδω ο 11.6 δε βγαινει τιποτε μαζι σου μη μπαινεις στον κοπο αμα ο ανθρωπος εχει μεσα του μαζεμενο τοσο κομπλεξ τι να περιμενω αντε γεια φιλακια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. δεν καταλαβαίνω τιθέλει να πει το τελευταίο σχόλιο. το έγραψε ελληνας ή μήπως άλλος που δεν κατέχει την γλώσσα; γιατι πολλα περιεργα συμβα΄΄ινουν σ΄αυτό το ιστολόγιο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. σημασια εχει φιλε μου οτι κατανοω απολυτα το πνευμα της αγαπης που πηγαζει απο την ορθοδοξη πιστη κι ας μη μπορω να το μεταφρασω σαν εσενα που γνωριζει καλα την ελληνικη γλωσσα ισως να ειναι καλυτερα ετσι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. τι σχεση εχει φίλε το πνευμα της αγάπης; στο σχόλιο που δεν δημοσιευθηκε παρεθεσα κάποια ΓΕΓΟΝΟΤΑ που δεν συνέφεραν φαίνεται κατα τη γνώμη σας το πατριαρχείο και δεν το δημοσιεύσατε. Αρα γίνεται αγρια λογοκρισία στο κατα τα αλλα "προοδευτικό" ιστολόγιο σας!..
    χωρίς να λογαριάσουμε ότι ειστε υποκριτές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. τι λεει αραγε το σχόλιο που δεν δημοσιεύθηκε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή