Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010

Ένας Τούρκος ελληνομαθής στην Ιδιωτική Οδό



Τούρκος ελληνομαθής (!) αναγνώστης της Ιδιωτικής Οδού μού έστειλε προ ημερών εκτενές σχόλιο για τα όσα γράφτηκαν προ μηνών εδώ σχετικά με την συναυλία της Φωτεινής Δάρρα στην Αγία Ειρήνη Κωνσταντινουπόλεως.
Το δημοσίευσα στην οικεία θέση, αλλά έκρινα εκ των υστέρων ότι αξίζει να γίνει ανάρτηση προς ευρύτερο προβληματισμό και διάλογο. Έτσι το παραθέτω εκ νέου αυτούσιο, γιατί θέτει καίρια ζητήματα και δη από την σκοπιά ενός Τούρκου, που αγαπάει, καθώς δηλώνει, τον ελληνικό πολιτισμό:

Δε ξέρω αν θα το εμφανίσετε, αλλά θα ήθελα να σας αναφέρω, ως απάντηση και στο Misha και σε ομοϊδεάτες του, τα εξής. Το κτίριο, όπου έγινε η συναυλία στην οποία παραβρέθηκα ο ίδιος, δεν είναι πλέον Ναός της Αγίας Ειρήνης (που αν γνωρίζατε λίγη ιστορία θα ξέρατε ότι ήταν αφιερωμένος στην Ειρήνη του Θεού, όπως η Αγία Σοφία ήταν αφιερωμένη στη Σοφία του Θεού) αλλά απλά μιά μουσειακή αίθουσα πολιτιστικών εκδηλώσεων.
Μπορεί πριν 600 χρόνια να ήταν εκκλησία (και μάλιστα για εσας αιρετική επειδή χτίστηκε ως ναός των εικονομάχων) αλλά σήμερα δεν είναι εκκλησία και δεν υπάρχει ούτε Αγία Τράπεζα, ούτε ιερό Βήμα. ΄Η μήπως να αρχίσω να να απαριθμώ τα πρώην δικά μας μουσουλμανικά Τεμένη (κοινώς τζαμιά) που σήμερα στον ελλαδικό χώρο λειτουργούν ως μουσεία (Γενί τζαμί και Αλατζά Ιμαρέτ στη Θεσσαλονίκη) ως σταθμοί μετρό (Αλκαζάρ ή καλύτερα Χαμζά Μπέη Τζαμί) στην ίδια πόλη (που μέχρι πριν μερικά χρόνια λειτουργούσε ως πορνοκινηματογράφος), ως αποθήκες (το ιστορικό και τόσο σημαντικό για εμάς μεγάλο τζαμί του Διδυμοτείχου) ή ακόμη ως εκκλησίες (στην Κρήτη, στο Άργος Ορεστικό κ.α.); Εμείς δηλαδή τί να κάνουμε δηλαδή; Σε ποιόν να πούμε τον πόνο μας και ποιός να μας ακούσει; Και κάτι άλλο αναρωτιέμαι τί σόϊ άνθρωποι και χριστιανοί είστε εσείς που τον ίδιο σας τον Πατριάρχη δε τον σέβεστε καν και τον μιλάτε με τον χειρότερο τρόπο! Σε ποιόν Θεό πιστεύετε αλήθεια; Ο σεβασμός είναι αν μη τι άλλο η βάση κάθε θρησκείας. Πως να σας ευλογήσει ο Μεγαλοδύναμος όταν δε τιμάτε την ίδια σας την πίστη; Από την άλλη αν εμείς οι Τούρκοι μουσουλμάνοι τολμήσουμε να πούμε τίποτα για το Πατριαρχείο μας σέρνετε τα χίλια μύρια. Αλλά βλέπετε εμείς δεν ανήκουμε στην Ευρώπη. Εσείς ανήκετε. Έχετε τέτοια ιστορία και αντί να είστε ενωμένοι να πάτε μπροστά πολεμάτε ο ένας τον άλλο. Γιατί φοβάστε ο ένας τον άλλο και όλοι μαζί φοβάστε τον υπόλοιπο κόσμο.
Είμαι περήφανος που είμαι Τούρκος και μουσουλμάνος, αλλά θαυμάζω τη γλώσσα σας (γι' αυτό και την έμαθα) την ιστορία σας και τον πολιτισμό σας. Είμαστε περήφανοι εδώ στην Πόλη για το ΔΙΚΟ σας Πατριάρχη κι εσείς δεν εκτιμάτε τίποτα. Ούτε οι δικοί μας φανατικοί ισλαμιστές δε θα μιλούσαν έτσι για έναν πνευματικό αρχηγό που δε θα τους άρεσε. Αυτά τα λίγα από την φίλη γείτονα.

Με τιμή
Ali Isa Kaymakci

25 σχόλια:

  1. "Και αυτός αμαρτίας πολλών ανήνεγκε, και διά τας αμαρτίας αυτών παρεδόθη. Ευφράνθητι στείρα, η ού τίκτουσα, ρήξον και βόησον η ούκ ωδίνουσα, ότι ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ ΜΑΛΛΟΝ, Ή ΤΗΣ ΕΧΟΥΣΗΣ ΤΟΝ ΑΝΔΡΑ". Ησαίας, ΝΓ,12-ΝΔ,1.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τοσος φανατισμός για την υπεράσπιση των τουρκων και των δικαίων (!) τους σχετικα με τα τζαμιά που κακοπάθανε ειναι πρωτόγνωρος. μπράβο ιστολόγε ωραία το έγραψες το κείμενο του μωαμεθανου.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Eλπίζω να μου δοθεί η δυνατότητα να απαντήσω στον σχολιογράφο και να μην ισχύσει η προσφιλής στον διαχειριστή λογοκρισία των αντίθετων προς τις δικές του απόψεις.

    Αγαπητέ Αλί, ο ναός της Αγίας Ειρήνης υπήρξε για πολλούς αιώνες ναός των Ορθοδόξων και συνεπώς είναι καθαγιασμένος και απαγορεύεται, κατά τα δικά μας θέσμια,κάθε άλλη χρήση του πλήν της λειτουργικής.

    Ούτε τσιφτετέλια επιτρέπονται, ούτε επίδειξη γυναικείων μπούστων, ούτε θεατρικές παραστάσεις.

    Αυτό φαίνεται ότι το αγνόησε ο πατριάρχης και γι αυτό διαμαρτυρόμαστε.

    Αν είστε εσείς περήφανος για τον σημερινό πατριάρχη, κρατήστε την περηφάνια για τον εαυτό σας.


    Εμείς είμαστε περήφανοι για τον Γρηγόριο τον Ε΄ που κρέμασαν οι πρόγονοι σου στη μεσιανή πύλη του Πατριαρχείου ,και για τον Χρυσόστομο Σμύρνης που κατακομμάτιασε ο όχλος των προγόνων σου στη Σμύρνη.

    Όσον αφορά τη διχόνοια μας , έχεις δίκιο.Είναι πανάρχαιο κουσούρι του λαού μας. Μαζί με τους ποικίλους Εφιάλτες.Που τουρκεύουν ή φραγκεύουν προσμένοντας εγκόσμια οφέλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να χαρά εγω τον MISHA .Που ήσουν τόσο καιρό λεβέντη μου;
    Ευχαριστούμε αδελφέ Αλί, γιατί δεν διαθέτουμε ούτε την κοινή λογική!
    Έλλην ιερεύς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ Αλί. Μερικές παρατηρήσεις:

    (1) Η ιστορία της αγ. Ειρήνης δεν αρχίζει με τους εικονομάχους. Ο χώρος της είναι ιερός ακόμα και από την προ-Χριστιανική εποχή. Έγινε ναός τα χρόνια του Μεγάλου Κωνσταντίνου. Ανακαινήθη επί Ιουστινιανού (λόγω Νίκας), και πάλι επί εικονομαχίας (λόγω σεισμού). Η εικονομαχία βέβαια διήρκησε περίπου 100 χρόνια, έως το 843 μ.Χ., μετά από την οποίαν ο ναός επανήλθε στους ορθοδόξους, στους οποίους και άνηκε από την αρχή.

    (2) Πρέπει να καταλάβετε ότι οι Ορθόδοξοι, και μάλιστα οι έλληνες, ασκούμε κριτική στο ιερατείο μας εάν αισθανόμαστε τα πράγματα να πηγαίνουν στραβά. Δεν είμαστε άμυαλα στρατιωτάκια. Εδώ και περίπου 100 χρόνια, όπως και επί εικονομαχίας, η ελληνική ορθοδοξία διανύει μια κρίση, και τα σχόλια εναντίον του Πατριάρχη που βλέπεις εντάσσονται σε αυτό το πλαίσιο.

    (3) Λέτε ότι εσείς οι Τούρκοι είστε περήφανοι για τον Πατριάρχη. Δεν το βλέπω και δεν το πιστεύω. Μπορεί εσείς προσωπικά να είστε, δεν λέω, αλλ' ως Τουρκικό έθνος και κράτος δεν το πιστεύω αυτό καθόλου. Τα έργα και μέτρα της Τουρκίας εναντίον του θεσμού του Πατριαρχείου εδώ και δεκαετίες δηλούν περιφρόνηση και μίσος όχι περηφάνεια. Γι' αυτό και ο Πατριάρχης αναγκάζεται να συμβιβάζεται και να εκκοσμικεύεται συνεχώς. Το πιο σοφό θα ήταν οι Πατριάρχες να είχαν παρατήσει την Πόλη προ πολλού, όπως έκαναν και οι τολμηροί προκάτοχοί τους επί Φραγκοκρατίας. Δεν θα αναγκάζονταν στους συμβιβασμούς. Θά'ρχονταν στον ελλαδικό χώρο (Θράκη) και θα ασκούσαν τα καθήκοντά τους ελεύθερα πια. Στην Τουρκία θα μπορούσαν να ορίσουν τοποτηρητάς άχρι καιρού. Όπως τά καναν τώρα, και συμβιβάστηκαν οι ίδιοι, και μας σύρουν και μας μαζί τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΛΕΩΝταρισμοί εκ του ασφαλούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΜΟΥ ΠΡΟΞΕΝΕΙ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΟΤΙ Ο κ.KAYMAKCI ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟΝ MISHA ΚΑΙ ΤΟΥΣ ''ΟΜΟΙΔΕΑΤΕΣ'' ΤΟΥ.ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΠΟΥ ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΩΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΣ ΤΟ ΛΕΠΤΟ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ ΤΟΣΟ ΤΙΣ ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΔΟΞΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΗΜΩΝ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ.ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΣ ''ΤΕΠΤΙΛΙ''?
    ΕΝ ΠΑΣΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΟΤΡΙΑ ΧΡΗΣΗ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ.ΚΑΤΑ ΑΚΡΑΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΑΤΑΒΑΣΗ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΕΧΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΩΣ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΘΕΣΙΑΚΩΝ Η ΣΥΝΑΥΛΙΑΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΕΦ'ΟΣΟΝ ΤΑ ΔΡΩΜΕΝΑ ΔΕΝ ΠΡΟΣΒΑΛΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥΣ.
    π.χ.ΣΤΟ ΑΛΑΤΖΑ ΙΜΑΡΕΤ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΗ ΜΙΑ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΣΟΥΦΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ,ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ ΤΟΥ ΧΕΛΜΟΥΤ ΝΙΟΥΤΟΝ.ΣΤΗΝ ΑΓ.ΕΙΡΗΝΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΗ ΜΙΑ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΙΑ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΕ ΑΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΕΥΧΑΝΕΔΕΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΤΑ,ΟΥΤΕ ΚΑΛΛΙΣΤΕΙΑ ΤΟΥ ΤΣΑΟ ΑΝΤΕΝΝΑ.
    Ο κ.KAYMAKCI ΩΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΣ ΕΧΩΝ ΥΨΗΛΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΗ ΑΥΤΟ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ,ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΡΟΤΑΣΣΗ ΤΑ ΣΤΗΘΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΟΙ ΓΚΡΙΖΟΙ ΛΥΚΟΙ ΤΟ ΑΠΟΚΛΕΙΟΥΝ ΑΣΧΗΜΟΝΩΝΤΑΣ.
    ΑΛΛΑ ΕΠΑΝΕΡΧΟΜΑΙ ΣΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΜΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑ.ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΣ YALANCI?
    ASLAN.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΣ YALANCI?
    ASLAN.
    ===========

    Ναί, πράγματι, είναι ντολμαδάκι γιαλαντζί!

    Δέν μού φαίνεται για Τουρκαλάς εκπολιτισμένος.

    Από κάποιες λέξεις πού τού ξέφυγαν νομίζω ότι πρέπει νάναι καρντάσης Θεσσαλονικιός καί μάλιστα φιλοΠατριαρχικός ( δέν λέω όμως καί..."βαλτός" ).

    Κατά τα άλλα υγίαινε φίλε, καί γράψε κι΄ εσύ τα δικά σου, όπως όλοι μας άλλωστε...

    a

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τούρκος και μουσουλμάνος έιμαι απο το Kesan. Ο παπούς μου ήρθε από τα μέρη της Κοζάνης και μιλούσε ελληνικά. Ο άλλος παπούς μου μεγάλωσε στη Θράκη και αγαπούσε πολύ τους χριστιανούς. Στην ανταλλαγή βοήθησε πολλούς χριστιανούς να μεταφέρουν κρυφά τα ζώα τους απ'ο τα σύνορα του έβρου και μια φορά τον πιάσανε οι έλληνες αλλά τον έσωσαν οι χριστιανοί φίλοι του. (Υπάρχουν πολλές ιστορίες για την ανταλλαγή που δείχνουν ότι οι λαοί μας πολύ αγαπημένοι ήτανε). Ο καθένας βέβαια ότι θέλει μπορεί να λέει. Εγώ αυτό που τόνισα είναι ότι έχετε ένα θησαυρό στα χέρια σας, αμά δε μπορείτε να τον εκτιμήσετε. Το πατριαρχείο αν ήτανε στη Θράκη Οικουμενικό θα ήτανε; Ή πως θα στεκόταν μια Αρχιεπισκοπή Αθηνών και Ελλάδος στο Μαρόκο; Εμένα αυτά ακαταλαβίστικα με φαίνονται. Αυτό δείχνει ότι δε το θέλετε, δε το αγαπάτε. Οι γκρίζοι λύκοι δεν είναι όλη η Τουρκία. Οι περισσότεροι κατακρίνουμε τα έργα τους (τα λένε οι εφημερίδες αυτά). Οι περισσότεροι Τούρκοι θρηνούμε τα λάθη του παρελθόντος και λυπούμαστε που ήρθαν έτσι τα πράγματα. Έτσι το θέλησε όμως ο Θεός. Εκείνος δε θέλησε κι ο Μέγας Αλάξανδρος να φτάσει ωςτις Ινδίες; Τον κάλεσαν εκεί να πάει; Πόλεμο δεν έκανε; Δεν έκλαψαν μάνες τα παιδιά τους και παιδιά τους γονείς τους εκεί; Εσεις τα θυμάστε ποτέ αυτά; είστε υπερήφανοι για τον Αλέξανδρο και καλά κάνετε, αλλά σας ήρθε ποτέ στο μυαλό πόσοι πέθαναν εξαιτίας του;Κλάψατε ή θυμηθήκατε ποτέ κανέναν; Εγώ θεολογικά ορθόδοξα πολλά δε ξέρω. Με ιστορία και γλώσσες ασχολούμαι. Με πονά που εσείς σαν έλληνες μήτε ιστορία δε γνωρίζετε και σαν χριστιανοί σεβασμό και αγάπη δεν έχετε. Και αν μια εκκλησία, όπως πολλές άλλωστε έγινε μετά τζαμί τότε τί είναι; Τζαμί ή εκκλησία; Κι αν ένα τζαμί έγινε ύστερα εκκλησία τί είναι; Τζαμί ή εκκλησία; Και το τζαμί που έγινε πορνοκινηματογράφος τί είναι; Είμαστε περήφανοι για τον Πατριάρχη σας γιατί τέτοιο άνθρωπο άλλο η Τουρκία δεν έχει. κι αυτό όλοι το ξέρουμε και το ομολογούμε. Μπορεί οι πολιτικοί να κάνουν τσαλίμια, αλλά η πλειοψηφία τον τιμά και τον σέβεται. Και οι πολιτικοί στα κρυφά τον θαυμάζουνε. Γιατί εσίς έχετε πολιτικούς που σας λένε την αλήθεια; Το εσνάφι τους μόνο το ψέμα ξέρει. Κι ο δικός μας ο ερντογάν είναι πιστός άνθρωπος και το Θεό φοβάται αλλά είναι και πολιτικός και δε μπορεί να κάνει αλλιώς. Έχουμε κι εμείς τα δικά μας προβλήματα. Ζητάμε παραδείγματα καλά και ψάχνουμε. Σας θαυμάζαμε και στη νεώτερη ιστορία σας, την πρόοδο σας στην οικονομία, στην Ευρώπη και σας είχαμε για παράδειγμα καλό αλλά και εκεί άσχημα τα κάνατε. Εγώ άλλα δε θα πώ και να με συγχωρείτε που μπηκα στα δικά σας. Ήθελα μόνο το δίκιο να πώ και να μια γνώμη. Η ειρήνη και η ευλογία του Θεού μαζί σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. >>>>>>>>Το πατριαρχείο αν ήτανε στη Θράκη Οικουμενικό θα ήτανε; Ή πως θα στεκόταν μια Αρχιεπισκοπή Αθηνών και Ελλάδος στο Μαρόκο; Εμένα αυτά ακαταλαβίστικα με φαίνονται. Αυτό δείχνει ότι δε το θέλετε, δε το αγαπάτε.

    Φίλτατε Αλί, χαίρε!

    Και βέβαια θα παρέμενε οικουμενικό το Πατριαρχείο εάν τυχόν μετακινείτο στην Θράκη, αφού, σύμφωνα με τους κανόνες, η Θράκη, ο Πόντος, και η Μικρά Ασία είναι περιοχές του αγ. Κωνσταντινουπόλεως. Ο Πόντος και η Μικρά Ασία δεν έχουν πια Χριστιανούς, αλλά, χάριτι Θεού, η Δυτ. Θράκη έχει. Ιστορικά, όπως το επί Φραγκοκρατίας εν Νικαία πατριαρχείο δεν έπαυσε να θεωρείται οικουμενικό, και όπως το Αντιοχείας πατριαρχείο δεν έχασε το αξίωμά του όταν για παρομοίους λόγους αναγκάστηκε να φύγει από την ιστορική Αντιόχεια για την Δαμασκό της Συρίας, και όπως και ο Πεκίου και πάσης Σερβίας δεν διαμένει πια στο Πέκιο του Κοσσυφοπεδίου αλλά στο Βελιγράδι της κυρίως Σερβίας, έτσι και το σημερινό πατρ. Κωνσταντινουπόλεως θα μπορούσε να μετακινηθεί χωρίς σοβαρό πρόβλημα. Όσον αφορά την αρχιεπισκοπή Αθηνών, δεν θά έπαυε να υπάρχει, απλώς η Εκκλησία της Ελλάδος θα ενσωματώνετο με το εν Θράκη πλέον Πατριαρχείο. Πιστεύω ότι μια τέτοια κίνηση όχι μόνο απαιτείται από τα ιστορικά προηγούμενα, αλλά θα έλυε και πάρα πολλά προβλήματα και για το πατριαρχείο μας αλλά και για την εκκλησία μας γενικότερα. Μόνο λίγη τόλμη χρειάζεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΘΑ ΠΩ ΟΤΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΖΟΜΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΣΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΟ Ο κ.KAYMAKCI XΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΑΨΟΓΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ,ΕΝΩ ΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ,ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΙΔΙΩΜΑ ΤΩΝ ΡΩΜΙΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ,ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΦΡΑΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΤΡΟΠΟ κ.ο.κ.
    ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΟΛΥ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΩ.
    ASLAN

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τα "λάθη του παρελθόντος" είναι εγκλήματα του παρόντος, αγαπητέ "Αλί".
    Στην Κύπρο ακόμα ξεβράζει η γή κόκκαλα εκτελεσμένων από τους Αττίλες σας.
    Στις αγορές του κόσμου πουλιούνται ακόμα εικόνες από τα κατεχόμενα.
    Στις εκκλησιές μας ακόμα βόσκουν γελάδια και γίδια των εποίκων σας.
    Δεν θέλουμε ούτε νέα πάθη, ούτε νέα μίση , ούτε νέο αίμα γιατί δε φταίς εσύ που γεννήθηκες τούρκος κι έχεις κι εσύ μάνα κι οικογένεια που πονά όσο κι η δική μου.
    Κάντε το βηματάκι σας εσείς οι απλοί τούρκοι (αν είσαι τούρκος στ αλήθεια) κι αναγνωρίστε τις γενοκτονίες που διάπραξε το κράτος σας εναντίον Αρμενίων ,Ποντίων και μικρασιατών, πάρτε τους εποίκους και τα στρατά σας από την Κύπρο, δώστε τα στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα σε Αλεβίτες και Κούρδους και μετά κάντε μας μαθήματα συμπεριφοράς προς τον Πατριάρχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ρε παλληκάρια η Πολη το κάνει οικουμενικό το πατριαρχείο σας; μα η Πόλη εχει πεθάνει δεν υπάρχει βυζαντινή αυτοκρατορία εδω και πολλα χρόνια !... δεν το καταλάβατε ακόμα. αστε λοιπόν τις κουτοπονηριές με τους Αλίδες ( και τρισαλίδες) και κοιτάξτε γύρω σας να δείτε τι κατάσταση επικρατεί και πως μπορει να διορθωθεί. (χωρίς την βοήθεια του πατριαρχείου που τα κάνει χειρότερα όπου ανακατεύεται)κατάλαβες κ. γιαλαντζί Αλί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπητοί μου πραγματικά εντυπωσιάστηκα από τον Αλί. Ένας τούρκος να μας βάζει τα γυαλιά! Για τα ιστορικά θα ήθελα απλά να αναφέρω ότι την μικρασιατική καταστροφή εμείς την προκαλέσαμε(με τις πλάτες των μεγάλων δυνάμεων)γιατί εμείς εκστρατεύσαμε. Σαν μικρασιατική εκστρατεία άρχισε! Και της απόβασης στην Κύπρο προηγήθηκαν δικές μας βιαιοπραγίες και εθνικιστικές κορώνες. Μη τα ξεχνάμε αυτά. Για τις εικόνες που πουλιούνται είναι κρίμα, αλλά οι δικοί μας δεν πουλάνε. Τρεις φορές τουλάχιστον το 2009 κλάπηκαν εικόνες σαπό εκκλησίες στη χώρα μας. Και έλληνες γνωρίζω πολλούς που πουλάνε παλιές εικόνες. Και για τον ελληνισμό της Πόλης που χάθηκε ευθύνεται κατά κύριο λόγο η λανθασμένη ελληνική εξωτερική πολιτική. Άλλωστε η σύγχρονη νεοελληνική κοινωνία δεν είναι χτισμένη πάνω στο βυζαντινό της παρελθόν αλλά κυρίως στο κλασσικό αρχαιοελληνικό λόγω επιβολής της δυτικόφερτης αρχαιολατρείας, πάνω στην οποία χτίστηκε το νεοελληνικό κράτος.Γιατί αν ήμασταν πραγματικοί γνώστες και φορείς της ελληνορωμαϊκής (βυζαντινής) μας κληρονομιάς ο τρόπος ζωής μας θα ήταν πραγματικά οικουμενικός και δε θα αισθανόμασταν άβολα με την ύπαρξη ενός Οικουμενικού Πατριαρχείου, που απλά μας θυμίζει περασμένα μεγαλεία και μας εμποδίζει να εργαστούμε εθνικοπατριωτικά. Η οικουμενική λάμψη ενός οικουμενικού Πατριάρχη μας αναγκάζει να κάνουμε υποχωρήσεις σε "εθνικά " θέματα και πως νατο κάνουμε δεν είναι και έλληνας υπήκοος. Βέβαια τους ελληνοαμερικανούς τους θεωρούμε Έλληνες παρόλο που έχουν απολέσει την υπηκοότητα! ΄Αλλο το ένα άλλο το άλλο θα μου πείτε. Και σας ρωτώ, ιδίους τους βορειοελλαδίτες, οι παππούδες και οι προπαππούδες σας τί υπηκκοότητα είαχαν. Αλλά το δαιμόνιο της υπηκοότητας είναι παλιό. Στη Βιέννη οι έχοντες αυστριακή υπηκοότητα έλληνες απαξιούσαν να εκκλησιάζονται μαζί με τους έχοντες οθωμανική υπηκοότητα έλληνες "αδερφούς" τους και σε απόσταση 50 μέτρων ιδρυσαν νέο ναό. Έτρωγε πόρτα καθε μη αυστριακό υπήκοος, όπως λέμε σήμερα δηλαδή. Αντί να λασπολογούμε λοιπόν για τον Πατριάρχη θα ήταν καλύτερο να μάθουμε την ιστορία μας και να αγωνιστούμε να κρατήσουμε αναμένη τη λαμπάδα της Ορθοδοξίας στην Πόλη. Γιατί η πόλη θα έπρεπε να είναι το άπαντο για τον νεοέλληνα κι όχι η Αθήνα. Και ναι μεν ελληνισμός στην Πόλη δεν υπάρχει. Οι ορθόδοξοι έλληνες της Διασποράς, οι ρουμάνοι, ρώσοι, ασιάτες, ουκρανοί ανά τον κόσμο που ζούν υπό τη σκεπη του Οικουμενικού Πατριαρχείου δεν είναι ποίμνιο; Αριθμητικά τουλάχιστον υπερέχουν των ορθοδόξων της Ελλάδας. Εκτός αν την ελληνικότητα της Ορθοδοξίας τη θεωρούμε και κατανοούμε τοπικά και όχι πολιτισμικά! Αν αυτό συμβαίνει τότε έχουμε υποκύψει στην παναίρεση του εθνοφυλετισμού (που έχει καταδικαστεία από Σύνοδο). Δε κοιτάμε τα χάλι αμας τουλάχιστον; Αν δε μπορούμε να οικοδομήσουμε τα δικά μας, ας μη εμποδίζουμε το έργο της μητέρας Εκκλησίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οικουμενιστά, θέμα είναι εάν το Οικ. Πατρ. έχει ποίμνιο 2 εκατομ. ψυχών ανά τον κόσμο. Και αν δεις τί μοντερνίστικες φρίκες γίνονται στις 'ελληνο'αμερικανικές εκκλησίες, θα σου σηκωθεί η τρίχα. Γι' αυτό και οι πρόσφατα από Ελλάδα δεν πατάνε πόδι. Εγώ, καίτοι ψάλτης ων, πάω σε ρωσσική εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΟΙ ΠΑΠΟΥΔΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΠΑΠΟΥΔΕΣ ΜΑΣ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΤΑΝ ΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ,ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΆΥΤΟΥΣ ΜΑΛΙΣΤΑ,ΟΤΑΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ,ΕΧΑΣΑΝ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥΣ.
    ΑΝ ΑΥΤΟΙ ΣΗΜΕΡΑ ΒΛΕΠΑΝΕ ΤΑ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΛΙΚΙΑ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΣΤΟΝ ΑΜΑΖΟΝΙΟ,ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΠΑΙΡΝΑΝ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΤΡΕΣ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ,''ΟΥΧ Ο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛ'Ο ΤΡΟΠΟΣ''.ΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΟΛΟΙ ΕΣΕΙΣ ΟΙ ''ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΙ''ΠΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΕ ΕΜΑΣ ΓΙΑ ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΣΜΟ,ΤΙ ΕΧΕΤΕ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΕΥΣΕΒΕΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ.
    ASLAN

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @Λέων
    Πλάκα κάνεις. Ποιά 2 3κατομ. ψυχών βρε αδερφε; Μόνο η Δυτική Ευρώπη έχει τόσους. Ξεχνάς την Αμερική και την Αυστραλία, την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, τις Νέες Χώρες. Καλά και ανιστόρητοι και άσχετοι! Κι αν είναι όλοι να πηγαίναμε στις ρώσικες εκκλησίες τότε γιατί κοκορεύεστε γαι τα εθνικά θέματα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Οικουμενιστά, σ'αυτό το σύνολο δεν συμπεριλαμβάνω και τις Νέες Χώρες για τους γνωστούς λόγους. Αν θες, όμως, βάλ'τους. Πόσοι θα βγούν; Ως πρός τους άλλους, πού βρήκες τους 2 εκατομ. μόνο στην δυτ. Ευρώπη; Σοβαρολογείς, άνθρωπε; Και πόσοι νομίζεις είναι στην Αυστραλία, και Αμερική, και αλλού; Πες μας, για να δούμε ποιοί ακριβώς είναι οι άσχετοι. Τα λέω αυτά ως άνθρωπος που έχει ζήσει (επί χρόνια) σε τρεις ηπείρους και γνωρίζει από κοντά πόσο φουσκωμένες είναι οι αντιλήψεις ενίων για το μέγεθος του αποδήμου ελληνισμού. Στην Αμερική χρόνια μιλούσαν για 2 εκατ. ψυχές, αλλ' οι σύγχρονες στατιστικές βρίσκουν μόνο 440,000. Αυστραλία: περίπου 360,000. Καναδά: 250,000. Δείξε μας επίσης πού ακριβώς με είδες να κοκορεύομαι εδώ για εθνικά θέματα. Αυτό ιδιαίτερα περίεργο το βρήκα. Τέλος, ναί, εδώ στην Αμερική σε ρωσσική εκκλησία πηγαίνω. Οι ελληνοαμερακινές είναι πολύ μοντέρνες για τα γούστα μου. Έχουν γραφεί πολλά για αυτό το θέμα. Ας μη το σκαλίσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. οικουμενιστά να πας γρήγορα σε γιατρο. εχεις παραφρονήσει τελείως και εισαι ανθέλλην. ασφαλώς θα ζείς στην Πολη και η πολλή συνάφεια με τους τουρκους σε πείραξε. δεν ντέπεσαι να μιλάς για ταλαιπωρίες των τούρκων απο εμας όταν γίνονται του κόσμου οι παραβιάσεις του χώρου μας απο δαύτους. παρτε τον πατριάρχη σας και πηγαίνετε να πνιγείτε ομαδικως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μόνο η Θεσσαλονίκη έχει πάνω από 1.000.000. Και άλλους τόσους η υπόλοιπη Βόρεια Ελλάδα. Στην Αμερική ξεχνάς να συμπεριλάβεις, ρώσους, ρουμάνους, ουκρανούς και καρπαθορώσους που υπάγονται στο Οικ. Πατρ.(Μέτρα και τους της λατινικής Αμερικής). Η Γερμανία, συμπεριλαμβανομένων των ρωσικών, ουκρανικών, πολωνικών,γερμανόφωνων και ρουμανικών ενοριών που υπάγονται στο Οικ. Πατριαρχείο, αριθμεί 450.000. Η Αρχιεπισκοπή Θυατείρων περίπου 500.000. Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία,Πορτογαλία, Ελβετία, Αυστρία, Ουγγαρία, Σουηδία, Δανία, Νορβηγία,Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, όλες μαζί ξεπερνούν τις 900.000. Οι αριθμοί που αναφέρεις είναι εσκεμμένως υποτιμημένοι. Στο θέμα του μοντέρνου των ενοριών της Αμερικής συμφωνώ. Αλλά η φυγή δεν είναι λύση. Να κάτσεις και να παλαίψεις στην ενορία σου για την παράδοση. Άλλωστε και ο π.Εφραίμ δεν πήγε στους ρώσους. Παλεύει εκ των έσω γαι την παράδοση. Το θέμα των εθνικών θεμάτων το εννοούσα γενικά για πολλούς που σχολιάζουν σ' αυτό τον ιστότοπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @Misha
    Για το θέμα τοων γυναικείων μπούστων έχεις καιρό μάλλον να πάς σε κανέναν γάμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Οικουμενιστά, οι αριθμοί σου είναι αστρονομικοί. Στην Δυτ. Ευρ. ελάχιστοι πια είναι οι μη έλληνες που υπάγονται στον Κων-πόλεως. Το περιβόητο Εξαρχάτο τελειώνει. Το ρεύμα είναι προς τον Μόσχας (δες τί έγινε με την εκκλησία της Νικαίας-Γαλλίας τώρα πρόσφατα). Τα άλλα έθνη πάνε στις δικές τους εκκλησίες. Στην Αμερική, υπάρχουν ορισμένοι που υπάγονται στο Οικ.Π. αλλά δεν είναι τόσοι όσο νομίζεις. Ουκρανοί Αμερικής: 30,000. Καρπαθορώσσοι: 20,000. Οι αριθμοί αυτοί δεν είναι δικοί μου αλλά ειδικών ερευνών (Hartford Institute for Religion Research). Πήγαινε και στις στατιστικές υπηρεσίες Αυστραλίας, Καναδά κτλ. και δες μόνος σου. Ως προς το άλλο θέμα, ας το αφήσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. οικουμενιστή ελεγξε τα νουμερα που δίνεις.στο τέλος συμφωνα με τα λεγόμενα σου οσοι ανηκουν στο πατριαρχείο θα ξεπερνανε τον πληθυσμό της Κίνας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΑΛΛΑ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑΥΤΟ ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΑΝΑΛΑΒΩ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ: "ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ ΜΑΛΛΟΝ, Ή ΤΗΣ ΕΧΟΥΣΗΣ ΤΟΝ ΑΝΔΡΑ". Ησαίας, ΝΓ,12-ΝΔ,1.
    ΤΟ ΕΧΩ ΠΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο κ ΙΕΡΟΝΥΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΡΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΥΤΩΣ ΩΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΚΡΑΤΙΔΙΟΥ ΚΑΙ Ο ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΝΑ ΥΠΑΧΘΕΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΣ ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΩΣ ΜΑΓΙΑ ΘΑ ΖΥΜΩΣΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΦΥΡΑΜΑ.
    ΟΡΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ΟΡΚ το ελλαδικο κρατίδιο δεν θέλει να γινει (θρησκευτικη) επαρχία της Τουρκίας γι να εχει "ποιμνιο" ο Βαρθολομαίος. Ειχα στείλει εν σχόλιο στον ιστολόγο που του εξηγούσα κάποια πράγματα αλλα το λογόκρινε. ισως αν το είχατε διβάσει δεν θα γράφατε ολες αυτές τις ακαιρες απόψεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή