Χάριν της αγάπης, της ελευθερίας του λόγου και της έμμεσης παράκλησης του κατ’ εμέ σπάνιου για τη θεολογική εμβρίθεια και προσφορά του στις μέρες μας θεολόγου κ. Ανδρεόπουλου θα δευτερολογήσω – απαντήσω σε μερικά σχόλια που έγιναν με αφορμή το άρθρο μου για το νεόκοπο φονταμενταλισμό. Θα ήθελα να εκφράσω αρχικά τη λύπη μου, διότι κάποιοι βρήκαν την ευκαιρία να εκβράσουν τη χολή - ζήλεια τους στον κ. Ανδρεόπουλο και να εξωτερικεύσουν φασιστικές νοοτροπίες άλλων εποχών, δυσφημίζοντας το όνομα του χριστιανού και δη του ορθόδοξου θεολόγου.
Θα ξεκινήσω με την αποκατάσταση της επιστημονικής αληθείας περί της ορολογίας. Ένας οιοσδήποτε επιστημονικός όρος (εδώ ο φονταμενταλισμός) μπορεί να μεταγραφεί σε κάθε άλλο επιστημονικό χώρο και πεδίο ασχέτως της προελεύσεώς του, αρκεί να επιτυγχάνει τον τεχνικό του σκοπό. Αναφορικά τώρα με το ποικιλότροπο υβρεολόγιο ενίων το μόνο που αποδεικνύει είναι η επιβεβαίωση των λόγων μου. Πρώτος εγώ θα ανακαλέσω αν μου γίνει μια συγκεκριμένη υπόδειξη και όχι όταν οι παρατηρήσεις στα λεγόμενά μου είναι σε επίπεδο ανώριμης συνθηματολογίας.
Επί της ουσίας τώρα: η παθογένεια του κάθε είδους ζηλωτισμού ερείδεται στο βασικό και πρωτογενές πάθος της υπερηφανείας. Η υπεράσπιση του Θεού και της εκκλησίας μπορεί να γίνεται μόνο από «καθαρούς», όπως θεωρούν εαυτούς πλανώμενοι μερικοί, σε αντίθεση με τον «ακάθαρτο» και εκκοσμικευμένο κλήρο και λαό που δεν έχουν το ίδιο ποσό ευσέβειας. Τα αποτελέσματα της ψυχοπάθειας αυτής είναι οι εμμονές και η μανία καταδίωξης που οδηγούν μέχρι και το σχίσμα. Δυστυχώς καταφέρνει ο διάβολος να μας απομακρύνει από τη συναγωγή εις εαυτόν (=μετάνοια) προτρέποντάς μας σε δράσεις μη δοκιμασμένες στην ορθόδοξη παράδοση ως ασφαλείς δρόμοι προς τη σωτηρία. Η μεσσιανική νοοτροπία των οπαδών αυτών μιας θρησκειοποιμένης εκκλησίας μπορεί να ανήκει μόνο σε ανώριμους, πλανεμένους, αφελείς, επικίνδυνους ή και σχιζοφρενείς, αλλά όχι στον απλό και ταπεινό χριστιανό.Οπαδοποίηση και γηπεδοποίηση των εκκλησιαστικών αγώνων οδηγεί μάλλον σε ψυχική εκτόνωση της άχαρης και ανούσιας ζωής πολλών και όχι στην επίλυση των προβλημάτων.
Σε τελική ανάλυση η υπεράσπιση του «αδύναμου» Θεού με ορατές ενέργειες είναι προτεσταντικής προελεύσεως, διότι αυτοί πιστεύουν ότι η σωτηρία εξαργυρώνεται και κατοχυρώνεται με χειροπιαστές αποδείξεις και έργα πίστης. Μάλλον αποδεικνύονται χαμένοι οι ασκητικοί αγώνες ερημιτών που άφησαν τα κοκαλάκια τους σε άνυδρους τόπους, άγνωστοι για πάντα σε όλους. Αυτοί ούτε ελεημοσύνες κάνανε ούτε διαμαρτυρίες κατά αιρετικών, όπως μερικοί αυτοδιορίζονται στις θέσεις αυτές των προασπιστών του Θεού. Καλύτερα να πιάναμε και εμείς μια ανάλογη πνευματική συχνότητα και ας μας έλεγαν και λίγο δειλούς και ριψάσπιδες οι αδερφοί μας, ο Θεός όμως θα χαιρόταν μάλλον. Εν ολίγοις λοιπόν οι ενέργειες αυτές μαρτυρούν την αγωνία κτήσης πνευματικής υπόστασης με υλικά (χονδροειδή και επικίνδυνα) μέσα και όχι με πνευματικά. Ίσως η αυταπάτη πως οι αγώνες αυτοί συνιστούν εχέγγυα σωτηρίας και ορθοδοξίας είναι μια απάτη δαιμονική που οδηγεί στην απώλεια ψυχών.
Και τι θα γίνουμε χωρίς βαρβάρους αναρωτιέται ο ποιητής. Τι θα κάνουμε αν δε γίνει η ένωση των εκκλησιών και δεν έρθει εντός των ημερών ο αντίχριστος; Πώς θα καλύψουμε το πνευματικό μας κενό χωρίς αυτές τις «πνευματικά πικάντικες» προσδοκίες; Θα σας δυσαρεστήσω μάλλον με τον προφητικό λόγο του πατρός Ζωσιμά, του τελευταίου στάρετς της Όπτινα, που προείπε σε πνευματικό του τέκνο ότι δεν πρόκειται ποτέ να γίνει η ένωση των εκκλησιών μέχρι τη Δευτέρα παρουσία.
«Η Εκκλησία σώζει, δε σώζεται. Δεν έχουμε ανάγκη από μορφωμένους κληρικούς αλλά από αγίους». Είναι λόγια ρώσου επισκόπου ιερομάρτυρα επί κομμουνισμού. Αν μας διακατέχει το πνεύμα αυτό, τότε μάλλον θα πετύχουμε περισσότερα σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο. Εν κατακλείδι είναι προτιμότερο να μας «καταδικάσει» ο Χριστός που ακολουθήσαμε το δικό του παράδειγμα του πράου και ησύχιου βίου από τον ταραχώδη βίο των συγκρούσεων στις σύγχρονες εκκλησιαστικές αρένες, που επιμελώς κατασκευάζονται από δαίμονες και αυτόκλητους σωτήρες. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε και την πρόσφατη τοπική εκκλησιαστική διαμάχη, όπου κατέληξε σε Βατερλώ για όσους ονειρεύτηκαν την «κάθαρση» της εκκλησίας και την αποκατάσταση του εκκλησιαστικού δικαίου.
Θα ξεκινήσω με την αποκατάσταση της επιστημονικής αληθείας περί της ορολογίας. Ένας οιοσδήποτε επιστημονικός όρος (εδώ ο φονταμενταλισμός) μπορεί να μεταγραφεί σε κάθε άλλο επιστημονικό χώρο και πεδίο ασχέτως της προελεύσεώς του, αρκεί να επιτυγχάνει τον τεχνικό του σκοπό. Αναφορικά τώρα με το ποικιλότροπο υβρεολόγιο ενίων το μόνο που αποδεικνύει είναι η επιβεβαίωση των λόγων μου. Πρώτος εγώ θα ανακαλέσω αν μου γίνει μια συγκεκριμένη υπόδειξη και όχι όταν οι παρατηρήσεις στα λεγόμενά μου είναι σε επίπεδο ανώριμης συνθηματολογίας.
Επί της ουσίας τώρα: η παθογένεια του κάθε είδους ζηλωτισμού ερείδεται στο βασικό και πρωτογενές πάθος της υπερηφανείας. Η υπεράσπιση του Θεού και της εκκλησίας μπορεί να γίνεται μόνο από «καθαρούς», όπως θεωρούν εαυτούς πλανώμενοι μερικοί, σε αντίθεση με τον «ακάθαρτο» και εκκοσμικευμένο κλήρο και λαό που δεν έχουν το ίδιο ποσό ευσέβειας. Τα αποτελέσματα της ψυχοπάθειας αυτής είναι οι εμμονές και η μανία καταδίωξης που οδηγούν μέχρι και το σχίσμα. Δυστυχώς καταφέρνει ο διάβολος να μας απομακρύνει από τη συναγωγή εις εαυτόν (=μετάνοια) προτρέποντάς μας σε δράσεις μη δοκιμασμένες στην ορθόδοξη παράδοση ως ασφαλείς δρόμοι προς τη σωτηρία. Η μεσσιανική νοοτροπία των οπαδών αυτών μιας θρησκειοποιμένης εκκλησίας μπορεί να ανήκει μόνο σε ανώριμους, πλανεμένους, αφελείς, επικίνδυνους ή και σχιζοφρενείς, αλλά όχι στον απλό και ταπεινό χριστιανό.Οπαδοποίηση και γηπεδοποίηση των εκκλησιαστικών αγώνων οδηγεί μάλλον σε ψυχική εκτόνωση της άχαρης και ανούσιας ζωής πολλών και όχι στην επίλυση των προβλημάτων.
Σε τελική ανάλυση η υπεράσπιση του «αδύναμου» Θεού με ορατές ενέργειες είναι προτεσταντικής προελεύσεως, διότι αυτοί πιστεύουν ότι η σωτηρία εξαργυρώνεται και κατοχυρώνεται με χειροπιαστές αποδείξεις και έργα πίστης. Μάλλον αποδεικνύονται χαμένοι οι ασκητικοί αγώνες ερημιτών που άφησαν τα κοκαλάκια τους σε άνυδρους τόπους, άγνωστοι για πάντα σε όλους. Αυτοί ούτε ελεημοσύνες κάνανε ούτε διαμαρτυρίες κατά αιρετικών, όπως μερικοί αυτοδιορίζονται στις θέσεις αυτές των προασπιστών του Θεού. Καλύτερα να πιάναμε και εμείς μια ανάλογη πνευματική συχνότητα και ας μας έλεγαν και λίγο δειλούς και ριψάσπιδες οι αδερφοί μας, ο Θεός όμως θα χαιρόταν μάλλον. Εν ολίγοις λοιπόν οι ενέργειες αυτές μαρτυρούν την αγωνία κτήσης πνευματικής υπόστασης με υλικά (χονδροειδή και επικίνδυνα) μέσα και όχι με πνευματικά. Ίσως η αυταπάτη πως οι αγώνες αυτοί συνιστούν εχέγγυα σωτηρίας και ορθοδοξίας είναι μια απάτη δαιμονική που οδηγεί στην απώλεια ψυχών.
Και τι θα γίνουμε χωρίς βαρβάρους αναρωτιέται ο ποιητής. Τι θα κάνουμε αν δε γίνει η ένωση των εκκλησιών και δεν έρθει εντός των ημερών ο αντίχριστος; Πώς θα καλύψουμε το πνευματικό μας κενό χωρίς αυτές τις «πνευματικά πικάντικες» προσδοκίες; Θα σας δυσαρεστήσω μάλλον με τον προφητικό λόγο του πατρός Ζωσιμά, του τελευταίου στάρετς της Όπτινα, που προείπε σε πνευματικό του τέκνο ότι δεν πρόκειται ποτέ να γίνει η ένωση των εκκλησιών μέχρι τη Δευτέρα παρουσία.
«Η Εκκλησία σώζει, δε σώζεται. Δεν έχουμε ανάγκη από μορφωμένους κληρικούς αλλά από αγίους». Είναι λόγια ρώσου επισκόπου ιερομάρτυρα επί κομμουνισμού. Αν μας διακατέχει το πνεύμα αυτό, τότε μάλλον θα πετύχουμε περισσότερα σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο. Εν κατακλείδι είναι προτιμότερο να μας «καταδικάσει» ο Χριστός που ακολουθήσαμε το δικό του παράδειγμα του πράου και ησύχιου βίου από τον ταραχώδη βίο των συγκρούσεων στις σύγχρονες εκκλησιαστικές αρένες, που επιμελώς κατασκευάζονται από δαίμονες και αυτόκλητους σωτήρες. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε και την πρόσφατη τοπική εκκλησιαστική διαμάχη, όπου κατέληξε σε Βατερλώ για όσους ονειρεύτηκαν την «κάθαρση» της εκκλησίας και την αποκατάσταση του εκκλησιαστικού δικαίου.
Λάρισα, 6/12/2009
Πίνακας: Απόβλητος, της Μαριλένας Ζαμπούρα
Χαίρομαι πολύ για την δυναμική μαρτυρία των συναδέλφων της Λάρισας! Εύχομαι να συνεχίσουν τον αγώνα εναντίον όσων θεωρούν μέσα στην Εκκλησία τους άλλους απόβλητα, αιρετικούς, μιάσματα κ.ο.κ. Δεν πρόκειται για αντιπαράθεση, αλλά για την φύση της Εκκλησίας, η οποία δεν μπορεί να εκπίπτει σε ιδεολόγημα που στήνει τους ανθρώπους στη γωνία.
Π.Α.
Αγαπητέ μου Κώστα Νούση,χαίρομαι που είσαι μιά φωνή πραγματικά με Ορθόδοξη εκκλησιολογία. Βλέπεις ο Τελεβάντος, ο Ζήσης, ο Μεταλληνός,ο παπά Αναστάσης κ.λ.π. έχουν πάρει εργολαβία από το Χριστό, να σώσουν την Ορθοδοξία.Ο Χριστός δεν μπορεί μόνος του φαίνεται και φώναξε μερικά καλόπαιδα να τον βοηθήσουν.Δυστυχώς οι άνθρωποι πλανήθηκαν και επιθυμούν νά πλανέψουν και άλλους με τις φοβίες τους,την επιθετικότητά τους και τις ανορθόδοξες ενέργειές τους. Ποιός τους δίνει το δικαίωμα να αμφισβητούν την Ορθοδοξία μας? Πιστεύω ότι έχουν μεταβληθεί σε μία αιρετική σέκτα και η Εκκλησία καλά θα κάνει να λάβει τα κατάλληλα μέτρα-φάρμακα γιά την περίπτωσή τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα δήτε στο apotixisi την Εκκλησία του ΝΟΥΣΗ, του Ανδριόπουλου και της Χαβούζικης συνομοταξίας σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήOύνα φάτσα, ούνα ράτσα, ΕΙΣΤΕ.
Aγαπητέ κ.Νούση και οι λοιποί ομοφρονούντες να ξέρετε ότι πολλοι χριστιανοί και κληρικοί χαίρονται και προσεύχονται για σας,αλλά δια τον φόβον των "Ιουδαίων",δεν δημοσιοποιούν τις θέσεις των-δυστυχώς.Κραταιούσθαι.
ΑπάντησηΔιαγραφήγιατι μιλατε για χαβουζα των αλλων; τη δικη σας δεν τη βλέπετε; εχετε καταντήσει αηδία. το μεταξυ σας "γλύψιμο" παει σύννεφο... δεν παρουσιάζετε κανενα ενδιαφέρον αλλά με φοβίζει το τι λέτε στα παιδιά μας οσοι ειστε μαχιμοι θεολόγοι ( ο Θεός να σας κάνει θεολόγους)...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚ.Νούση μεταξύ του ζηλωτισμού και του οικουμενισμού δεν υπάρχει ο ίσιος δρόμος των αγίων;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα κάνουμε τον κοσμοπολιτισμό μας δόγμα της Εκκλησίας;
Πώς την έχετε δεί τη δουλειά;
Για ρωτήστε τον Π.Ανδριόπουλο να σας πεί αν θέλει όργανα στις εκκλησιές, μεταγλωττισμένη στην νεοελληνική ψαλτική, τετραφωνίες ή αναγεννησιακές ζωγραφιές με στρουμπουλά αγγελάκια;
Κι αν σάς απαντήσει όχι, ρωτήστε τον γιατί όχι;
Κι αν δεν βλέπετε συνάφεια μεταξύ των παραπάνω ερωτημάτων και της αρχικής τοποθετήσεως σας, ακούστε τι γράφει ο γέρων Παΐσιος:
«Μαζεύονται και συνεδριάζουν και κάνουν συζητήσεις ατέλειωτες για πράγματα πού δεν χωράει συζήτηση, που ούτε οι Άγιοι Πατέρες συζήτησαν εδώ και τόσα χρόνια. Όλες αυτές οι ενέργειες είναι του πονηρού, για να ζαλίζουν και να σκανδαλίζουν τους πιστούς και να τους σπρώχνουν άλλους στην αίρεση και άλλους σε σχίσματα, και να κερδίζει έδαφος ο διάβολος. Πα, πα... βασανίζουν και μπερδεύουν τον κόσμο αυτοί οι άνθρωποι!...
ΑπάντησηΔιαγραφή...Μερικοί από τους Ορθοδόξους πού έχουν ελαφρότητα και θέλουν να κάνουν προβολή, «Ιεραποστολή», συγκαλούν συνέδρια με ετεροδόξους, για να γίνεται ντόρος και νομίζουν ότι θα προβάλουν έτσι την Ορθοδοξία, με το να γίνουν δηλαδή ταραμοσαλάτα με τους κακοδόξους.
Αρχίζουν μετά οι υπέρ-ζηλωτές και πιάνουν το άλλο άκρο· λένε και βλασφημίες για τα Μυστήρια των Νεο-ημερολογιτών κλπ, και κατασκανδαλίζουν ψυχές πού έχουν ευλάβεια και ορθόδοξη ευαισθησία. Οι ετερόδοξοι από την άλλη έρχονται στα συνέδρια, κάνουν τον δάσκαλο, παίρνουν ότι καλό υλικό πνευματικό βρίσκουν στους Ορθοδόξους, το περνάνε από το δικό τους εργαστήρι, βάζουν δικό τους χρώμα και φίρμα και το παρουσιάζουν σαν πρωτότυπο. Και ο παράξενος σημερινός κόσμος από κάτι τέτοια παράξενα συγκινείται, και καταστρέφεται μετά πνευματικά.
Ο Κύριος όμως, όταν θα πρέπει, θα παρουσίασει τους Μάρκους τους Ευγενικούς και τους Γρηγορίους Παλαμάδες, που θα συγκεντρώσουν όλα τα κατασκανδαλισμένα αδέλφια μας, για να ομολογήσουν την Ορθόδοξη πίστη και να στερεώσουν την Παράδοση, και να δώσουν χαρά μεγάλη στην Μητέρα μας Εκκλησία.
Εάν ζούσαμε πατερικά, θα είχαμε όλοι πνευματική υγεία, την οποία θα ζήλευαν και όλοι οι ετερόδοξοι, και θα άφηναν τις αρρωστημένες τους πλάνες και θα σώζονταν δίχως κήρυγμα. Τώρα δεν συγκινούνται από την αγία μας πατερική παράδοση, γιατί θέλουν να δουν και την πατερική μας συνέχεια, την πραγματική μας συγγένεια με τους Αγίους μας.
Αυτό που επιβάλλεται σε κάθε Ορθόδοξο είναι να βάζει την καλή ανησυχία και στους ετεροδόξους, να καταλάβουν δηλαδή ότι βρίσκονται σε πλάνη, για να μην αναπαύουν ψεύτικα τον λογισμό τους, και στερηθούν και σ' αυτήν τη ζωή τις πλούσιες ευλογίες της Ορθοδοξίας και στην άλλη ζωή τις περισσότερες και αιώνιες ευλογίες του Θεού».
Τώρα, αν δεν καταλαβαίνετε ότι γεννάται μείζον ζήτημα για τις συνειδήσεις μας όταν βλέπουμε τον μητροπολίτη Γαλλίας Εμμανουήλ ή τον βούλγαρο επίσκοπο Ναθαναήλ να βάζουν μετάνοια και να ασπάζονται το χέρι του Πάπα, τότε μάλλον μάθατε στραβά τα θεολογικά γράμματα και χρειάζεστε επανεκπαίδευση .
ΑπάντησηΔιαγραφήπού επανεκπαίδευση; στο πανεοιστήμιο της Εσφιγμένου;
ΑπάντησηΔιαγραφή“ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ” ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΡΩΝ
ΑπάντησηΔιαγραφή________________
Ποιες ακαδημαικές περγαμηνές ψυχολογίας έχει ο κ. Νούσης που του επιτρέπουν να κάνει τηλεδιάγνωση των κινήτρων των αντιπάλων του Οικουμενισμού;
Πού βρίσκει το κουράγιο να χαρακτηρίσει πανορθοδόξου κύρους ακαδημαικούς θεολόγους ως ανθρώπους που δεν έχει νόημα η ζωή τους και προσπαθούν να τη νοηματοδοτήσουν με το να επινοούν φανταστικούς εχθρούς;
Είναι θεολογική αυτή η προσέγγιση;
Είναι επιστημονική;
Είναι χριστιανική;
Αντέχει στη στοιχειώδη ανθρωπιά;
Σας διαβεβαιώ: Θα φρίξετε αν μετρήσετε τους χαρακτηρισμούς που περιέχουν τα δύο άρθρα του κ. Νούση για όσους διαφωνούν μαζί του.
ΤΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ Κ. ΝΟΥΣΗ
_________________________
Οσοι διαβάσουν προσεκτικά τα άρθρα του κ. Νούση θα διαπιστώσουν ότι δεν παραθέτει ούτε ένα επιχείρημα υπέρ του Οικουμενισμού.
Τρία πράγματα ουσιαστικά κάνει:
1.) Σπιλώνει αδίστακτα την υπόληψη ανθρώπων και μάλιστα κληρικών πανορθοδόξου κύρους με συκοφαντίες.
2.) “Ψυχαναλύει” τα κίνητρα των ηγετικών μορφών του αντιοικουμενισιτκού αγώνα πολλούς από τους οποίους δεν γνωρίζει, ούτε κατ’ όψιν, και
3.) Κάνει κήρυγμα για το ποιες είναι οι υποχρεώσεις ενός χριστιανού. Αποπειράται μάλιστα να πείσει ότι η ομολογία της πίστεως και ο έλεγχος των αιρέσεων δεν είναι επιβεβλημένη υποχρέωση κάθε πιστού. (Αλήθεια πού βασίζει αυτή την πλάνη, που αντιφάσκει την ομόφωνη παράδοση της εκκλησιαστικής ιστορίας και της πατερικής γραμματείας;)
ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ. ΟΧΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ
____________________
Στην ουσία τα άρθρα του κ. Νούση δεν κάνουν τίποτε άλλο εκτός από το να επιχειρούν να ψυχαναλύσουν τα κίνητρα και την προσωπικότητα όσων αντιτίθενται στον Οικουμενισμό τους πλείστους από τους οποίους δεν συνάντησε ποτέ.
Το πιο απαράδεκτο είναι ότι νομίζει ότι με την “ψυχαναλυτική” μέθοδο τους απαξιώνει επειδή τους χαρακτηρίζει παρανοικά άτομα που προσπαθούν να δώσουν νόημα στη ζωή τους!
Και αυτά τα αχαρακτήριστα μόνο και μόνον επειδή κορυφαίοι θεολόγοι των ημερών μας εκφράζουν την αγωνία και τον πόνο τους για τα οικουμενιστικά παρατράγουδα.
Αν είναι ποτέ δυνατόν!
ΑΤΕΚΜΗΡΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΚΕΣ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Κ. ΝΟΥΣΗ
ΑπάντησηΔιαγραφή___________________________
Φίλοι με παρέπεμψαν στην ιστοσελίδα του κ. Παναγιώτη Ανδριόπουλου “Ιδιωτική ζωή” για να διαβάσω άρθρο του κ. Νούση, το οποίο επιγράφεται “Νεοφονταμενταλιστές εν δράσει”.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΔΙΑΤΡΗΤΟ
____________
Διαπίστωσα αμέσως ότι το άρθρο είναι επιστημονικά διάτρητο και παντελώς ατεκμηρίωτο. Προσπαθεί με Γιανναρική ορολογία και μεθοδολογία να απαξιώσει τις θέσεις των παραδοσιακών πιστών και να τις παρουσιάσει ως καρπό παράνοιας.
Με σχόλιο στην ιστοσελίδα που ανάρτησε το άρθρο του κ. Νούση, υπέδειξα τον αντιεπιστημονικό χαρακτήρα της προσέγγισής του. Στη δευτερολογία του, απάντησε ότι η χρήση ενός όρου από ένα κλάδο της επιστήμης στον άλλο είναι θεμιτή αν επιτυγχάνει το στόχο της.
Αλλά αυτό ακριβώς του επεσήμανα: Δεν πρόκειται για όρο που χρησιμοποιεί οποισδήποτε κλάδος επιστήμης.
Ο όρος "φονταμενταλισμός" χρησιμοποιήθηκε αντιδεοντολογικά από τα ΜΜΕ επειδή ήθελαν να θέσουν σε κυκλοφορία ένα όρο για να χαρακτηρίσουν τους αντιπάλους της παγκοσμιοποίησης.
Ποιος είναι ο στόχος του κ. Νούση που θεωρεί ότι τον νομιμοποιεί να χρησιμοποιεί αυτόν τον όρο;
Η σπίλωση και η απαξίωση όσων αντιμάχονται τον Οικουμενισμό. Το περιεχόμενο του άρθρων του (και της πρωτολογίας και της δευτερολογίας) βρίθει απαξιωτικών χαρακτηρισμών όσων αντιμάχονται τον Οικουμενισμό. Μετέρχεται συστηματική προσπάθεια να προπηλακίσει και να διασύρει σε προσωπικό επίπεδο κληρικούς πανορθοδόξου κύρους.
ΔΕΝ ΔΙΣΤΑΖΕΙ ΝΑ ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣΕΙ
_________________
Το χειρότερο! Δεν διστάζει να μετέλθει τη συκοφαντία. Χρειάζεται να υπενθυμίσουμε στον κ. Νούση ότι ο διάβολος δεν λέγεται ούτε φιλάργυρος, ούτε πόρνος, ούτε αρσενοκοίτης, ούτε μοιχός, ούτε κλέφτης. “Συκοφάντης” λέγεται.
Πότε ο κ. Νούσης διαπίστωσε ότι οι επίσκοποι, οι πρεσβύτεροι, οι μοναχοί και οι λαικοί που ηγούνται του αγώνα εναντίον του οικουμενισμού έχουν πάθει ψύχωση με τον Αντίχριστο;
Είναι συμβατή με το χριστιανισμό η προσπάθεια να σπιλωθεί με συκοφαντίες η υπόληψη ανθρώπων και μάλιστα κληρικών του διαμετρήματος των ηγετών του αντιοικουμενιστικού αγώνα;
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΘΕΟΛΟΓΟ ΑΠΟ ΤΗ ΛΑΡΙΣΑ Κ. ΝΟΥΣΗ. Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΣ ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΟΛΑΒΙΑ ΤΩΝ "ΚΑΘΑΡΩΝ" ΑΛΛΑ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι επιστήμη (κατά την δυτική έννοια του όρου science)η θεολογία, κ.Νούση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό πού κι ως πού;
Αν θέλετε την θεολογία science, θα πρέπει να δεχθείτε εξέταση του φύλου των Αγγέλων και του δόγματος της Αγ.Τριάδος.
Και αυτό δεν μπορείτε να το κάνετε γιατί αλλιώς παύετε να είστε χριστιανός:"ψαυέτω μηδαμώς χειρ αμυήτων"
Οι θεολόγοι κ.Νούση είστε scholars και όχι scientists
Ένας απόφοιτος ιδιωτικής σχολής βρεφονηπιοκόμων είναι πολύ περισσότερο scientist έναν ακαδημαικό θεολόγο.
Οπότε αφήστε την επιστημοσύνη κατά μέρος όταν μιλάτε για θεολογικά ζητήματα.
Στην ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ πάλι είσαι στάρ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΑΡΑΝΟΪΚΕΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ
Nεοφανής αστήρ εν όψει. Ρίψασπις ΓΕΧΑτζής της Λάρισας. Φιγουράρει από το αοιδο - μπαλκόνι του γνωστού και μη εξαιρετέου Πατρινού θολολο-θεολόγου.
Είχαμε δυό λουλούδια και τώρα σχηματίσθηκε ακανθο-ανθοδέσμη.
Εχουν να δουν πολλά τα μάτια μας από τις φουρνιές των νέο-κουλτουριαριδο-φιλολογο-θεολογούντων της Νέας Εποχής.
Δεν βγάζει η Λάρισα μόνο γνήσιους και αγνούς αγωνιστάς, σαν τα παλληκάρια που παλεύουν 30 ολόκληρα χρόνια με την φαυλότητα και τους φαύλους των ημερών μας, όπως οι γενναίοι Ιωαννίται του Ιερού Χρυσοστόμου, τους οποίους ο νεαρός ψυχοτηλεδιαγνώστης συκοφάντης Νούσης το όνομα, τόλμησε και έβαλε ασεβώς στο στόμα του.
Αυτοί οι νέοι ριψάσπιδες εμφανίζονται σαν τους παλαιούς λυσσαλέους γενιτσάρους. Δυστυχώς στη Λάρισα εμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια πολλοί τέτοιοι και μάλιστα προερχόμενοι από τις οργανώσεις των Ζωϊκών και των Σωτηρικών, όπως είναι και ο φιλολογάκος ( στην θεολογία δεν τα καταφέρνει και τόσο καλά) Κ. Νούσης.
Ο κύριος Παναγιώτης Τελεβάντος έστειλε μία απάντησι στον φαεινό αστέρα, τον εκ της Λαρίσης προερχόμενο.
Ο γνωστός Πατρινός μπλογκαδόρος, ως συνήθως, έβαλε μόνο ένα μέρος της απαντήσεως.
Παρακάτω δημοσιεύουμε ολόκληρη την απάντησι του κ. Τελεβάντου και έπεται συνέχεια. Ας με συγχωρήση ο κ. Τελεβάντος για τις παραπάνω διευκρινιστικές πληροφορίες, που τις θεώρησα απαραίτητες, ύστερα από μία πρώτη διερεύνησι που έκανα.
μάλλον είσαι "θεολογικός". γιατί επιμένεις, φίλε, τη στιγμή που το άντρο του αγώνα κατά του δέσποτα συνταυτίσθηκε μαζί του(εννοώ το μοναστηρι του κομνηνείου); άσε λοιπόν τον νούση και κοίτα τον εαυτό σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήO!tempora o! mores.
ΑπάντησηΔιαγραφήsalos.