Προς τον Ηγούμενον της Ιεράς Μονής Αγίας Τριάδος Ανω Γατζέας Βόλου (φωτ.) πανοσιολογιώτατον αρχιμανδρίτη π. Γρηγόριον Χατζηνικολάου, ο συνάδελφος φιλόλογος - θεολόγος Κώστας Νούσης απηύθυνε την ακόλουθη (δημοσιευομένη στο Ιστολόγιο της Ενωσης Θεολόγων ν. Λάρισας: http://theologylar.blogspot.com/2009/12/blog-post_18.html) επιστολή:
«Γέροντα Γρηγόριε, ευλόγησον.
Η επιστολή μου αυτή έχει στόχο την αποκατάσταση της αλήθειας περί του πνευματικού μου πατρός π. Π., τον οποίο πιθανώς θα σκεφτούν κάποιοι ως υπεύθυνο για την όλη στάση μου και την επίσκεψή μου στο μοναστήρι σας την περασμένη σαρακοστή στην περί ου ο λόγος σύναξη. Ο εν λόγω αλλά και ο έτερος ιερεύς απλώς μου ζήτησαν εν πάση απλότητι να τους μεταφέρω με το αυτοκίνητό μου. Άλλωστε ποτέ στο παρελθόν δεν ανέφερα ότι είμαι υπέρμαχος κανενός, ούτε των πατριαρχικών ούτε των ενισταμένων στις ενέργειές τους.
Εν πάση ειλικρινεία σας αναφέρω ότι δεν πληρώνομαι από κανένα για τις απόψεις μου (κάποιοι το σκέφτηκαν) αλλά και ο γέροντάς μου δε γνώριζε ούτε στο ελάχιστο τη στάση που θα κρατούσα τις τελευταίες μέρες ούτε και τα γραπτά μου, τα οποία προέκυψαν μέσα από διαλόγους στο ίντερνετ που ούτε εγώ φανταζόμουν πως θα προέκυπταν. Θέλω να γνωρίζετε επίσης ότι με συκοφάντησαν δαιμονιωδώς επί προσωπικού τινες ενοχλούμενοι από τα λόγια μου (που με βάζει σε υποψίες για το ποιος κρύβεται πίσω από τις φαινομενικά καλές προθέσεις για κάθαρση των εκκλησιαστικών εκτροπών).
Η στάση μου είναι καρπός προσωπικής ελεύθερης επιλογής που προήλθε βλέποντας κυρίως την αντίστοιχη εκκλησιολογική συνείδηση και στάση συγχρόνων αγίων (Πορφύριος, Παΐσιος, Ιάκωβος, Γέρων Ιωσήφ ο ησυχαστής, γέρων Εφραίμ Κατουνακιώτης, γέρων Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης και άλλοι) και όχι ερειδόμενος στην κατά τη γνώμη μου μαχητική διάθεση που θα προέκρινα με βάση την ιδιοσυγκρασία μου. Στα γραπτά μου ξεκίνησα αναφερόμενος γενικώς περί του φαινομένου του νεοφονταμενταλισμού αλλά προκληθείς έγραψα και κατά των υπογραψάντων. Θεωρώ ότι πολλούς από όσους περιγράφω σκληρά ταιριάζουν με τις αναλύσεις μου έστω και αν δεν το νιώθουν οι ίδιοι συνειδητά (αλλά υποσυνειδήτως ισχύει). Εννοείται πως στις σκληρές μου περιγραφές δε συγκαταλέγω εσάς και το γέροντά μου αλλά ούτε και πληθώρα αγνών πιστών που συμμετέχουν για ποικίλους λόγους.
Για την πιθανή απορία σας για ποιο λόγο δεν τον ρώτησα πριν προβώ στα προαναφερθέντα, σας λέω ότι δεν θεωρώ ότι ο πνευματικός πατέρας πρέπει να στερεί την ελευθερία έκφρασης κανενός παρεκτός της απαγόρευσης της αμαρτίας. Επίσης σε περίπτωση εκκλησιολογικής συνείδησης έχω την άποψη ότι προηγείται η ενότητα της εκκλησίας από τη γνώμη και του αγιότερου πνευματικού, της οποίας ενότητας θέλω να πιστεύω ότι είμαι υπέρμαχος. Διευκρινίζω ότι και αντιστρόφως καταδικάζω κάθε «υπακοή» σε υποχωρήσεις σε δογματικά θέματα, έστω και αν πρόκειται για αγγελική επιταγή. Το γενικό πνεύμα μου είναι: προτιμώ να «πλανώμαι» εν τη εκκλησία παρά να κινδυνεύω να εξέλθω αυτής για διάτρητους λόγους.
«Γέροντα Γρηγόριε, ευλόγησον.
Η επιστολή μου αυτή έχει στόχο την αποκατάσταση της αλήθειας περί του πνευματικού μου πατρός π. Π., τον οποίο πιθανώς θα σκεφτούν κάποιοι ως υπεύθυνο για την όλη στάση μου και την επίσκεψή μου στο μοναστήρι σας την περασμένη σαρακοστή στην περί ου ο λόγος σύναξη. Ο εν λόγω αλλά και ο έτερος ιερεύς απλώς μου ζήτησαν εν πάση απλότητι να τους μεταφέρω με το αυτοκίνητό μου. Άλλωστε ποτέ στο παρελθόν δεν ανέφερα ότι είμαι υπέρμαχος κανενός, ούτε των πατριαρχικών ούτε των ενισταμένων στις ενέργειές τους.
Εν πάση ειλικρινεία σας αναφέρω ότι δεν πληρώνομαι από κανένα για τις απόψεις μου (κάποιοι το σκέφτηκαν) αλλά και ο γέροντάς μου δε γνώριζε ούτε στο ελάχιστο τη στάση που θα κρατούσα τις τελευταίες μέρες ούτε και τα γραπτά μου, τα οποία προέκυψαν μέσα από διαλόγους στο ίντερνετ που ούτε εγώ φανταζόμουν πως θα προέκυπταν. Θέλω να γνωρίζετε επίσης ότι με συκοφάντησαν δαιμονιωδώς επί προσωπικού τινες ενοχλούμενοι από τα λόγια μου (που με βάζει σε υποψίες για το ποιος κρύβεται πίσω από τις φαινομενικά καλές προθέσεις για κάθαρση των εκκλησιαστικών εκτροπών).
Η στάση μου είναι καρπός προσωπικής ελεύθερης επιλογής που προήλθε βλέποντας κυρίως την αντίστοιχη εκκλησιολογική συνείδηση και στάση συγχρόνων αγίων (Πορφύριος, Παΐσιος, Ιάκωβος, Γέρων Ιωσήφ ο ησυχαστής, γέρων Εφραίμ Κατουνακιώτης, γέρων Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης και άλλοι) και όχι ερειδόμενος στην κατά τη γνώμη μου μαχητική διάθεση που θα προέκρινα με βάση την ιδιοσυγκρασία μου. Στα γραπτά μου ξεκίνησα αναφερόμενος γενικώς περί του φαινομένου του νεοφονταμενταλισμού αλλά προκληθείς έγραψα και κατά των υπογραψάντων. Θεωρώ ότι πολλούς από όσους περιγράφω σκληρά ταιριάζουν με τις αναλύσεις μου έστω και αν δεν το νιώθουν οι ίδιοι συνειδητά (αλλά υποσυνειδήτως ισχύει). Εννοείται πως στις σκληρές μου περιγραφές δε συγκαταλέγω εσάς και το γέροντά μου αλλά ούτε και πληθώρα αγνών πιστών που συμμετέχουν για ποικίλους λόγους.
Για την πιθανή απορία σας για ποιο λόγο δεν τον ρώτησα πριν προβώ στα προαναφερθέντα, σας λέω ότι δεν θεωρώ ότι ο πνευματικός πατέρας πρέπει να στερεί την ελευθερία έκφρασης κανενός παρεκτός της απαγόρευσης της αμαρτίας. Επίσης σε περίπτωση εκκλησιολογικής συνείδησης έχω την άποψη ότι προηγείται η ενότητα της εκκλησίας από τη γνώμη και του αγιότερου πνευματικού, της οποίας ενότητας θέλω να πιστεύω ότι είμαι υπέρμαχος. Διευκρινίζω ότι και αντιστρόφως καταδικάζω κάθε «υπακοή» σε υποχωρήσεις σε δογματικά θέματα, έστω και αν πρόκειται για αγγελική επιταγή. Το γενικό πνεύμα μου είναι: προτιμώ να «πλανώμαι» εν τη εκκλησία παρά να κινδυνεύω να εξέλθω αυτής για διάτρητους λόγους.
Κώστας Νούσης,
Λάρισα 16-12-2009
κ.Νούση, να σας πω ένα μυστικό, το οποίο μάλλον θα σάς αρέσει, αν κρίνω από τη συχνή σας προσφυγή σε ψυχαναλυτικές ερμηνείες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέρετε γιατί γράφετε και ξαναγράφετε και ξαναγράφετε και τα στέλνετε δώθε κακείθε προς δημοσίευση;
Γιατί σας αρέσει (όπως και του διαχειριστού του παρόντος ιστολογίου) ο ντόρος περί του ονόματος σας.
Θέλετε να ελκύσετε την προσοχή και την επιζητείτε μετ΄επιτάσεως, ακόμη και ως μήνιν.
Ηρεμήστε, δε θα σώσετε εσείς την Εκκλησία, ούτε διακυβεύεται η ενότητα της από όσους δεν επιδοκιμάζουν τις οικουμενιστικές πρακτικές.
Το πολύ πολύ κάποιοι "φανατικοί" να φύγουν και να σας αφήσουν ήσυχους να μεγαλύνετε τον "εκ Δυσμών ποιμ'ένα και πρόεδρο" σας.
ποιος στο ειπε το μυστικο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή στις ανησυχίες του κ. Νούση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που αναφέρει ότι προέχει η ενότητα της Εκκλησίας μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους. Ιλιγγιώ και μόνον στην ιδέα του σχίσματος.
Ο Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέγει ότι ούτε το αίμα του μαρτυρίου δεν ξεπλένει την αμαρτία του σχίσματος.
Ποιος είναι, όμως, ο λόγος που πιστεύει ότι η αποδοκιμασία των συμπροσευχών με αιρετικούς και αλλόθρησκους και προπαντός η απόρριψη των κακοδοξιών της "βαπτισματικής θεολογίας", της "θεολογίας των αδελφών Εκκλησιών", κτλ. προσβάλλει το δόγμα της ενότητας της Εκκλησίας;
Αν όσοι υπέγραψαν την Ομολογία για τον οικουμενισμό έχουν πρόθεση να κάνουν σχίσμα ο κ. Νούσης έχει δίκαιο να αποδοκιμάζει τη συμπεριφορά τους, αλλά τίποτα από όσα λέγουν ή γράφουν οι εν λόγω πατέρες και αδελφοί, δεν οδηγεί στο συμπέρασμα ότι θέλουν να κάνουν σχίσμα.
Μήπως ο κ. Νούσης έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αντίθετο;
Αν έχει ας τα προσκομίσει και ας είναι βέβαιος ότι κανείς άνθρωπος με εκκλησιαστικό φρόνημα δεν μπορεί (και δεν πρέπει) να τα παραγνωρίσει.
τι λετε κυριε Τελεβαντε; ανησυχείτε για τυχον σχίσμα; και ποιός θα το δημιουργήσει ο κ. Νουσης με τα κομπλεξ του; δεν διαβάσατε το κείμενο του; ζητάει την βοήθεια του μοναχού "σε περίπτωση που πλαναται" τοσο σίγουρος ειναι οτι δεν πλαναται. πρωτη φορά διαβάζω γραπτά ανθρώπου που λέει πως εχει δύο πτυχία και εχει τόση επαρση και αυτοεκτίμιση. μπραβο γιατι εγω ξέρω οτι οσο πιο μορφωμένος και συγκροτημενος εισαι τοσες περισσότερες αμφιβολίες έχεις. ο Σωκράτης τι ελεγε; "εν οιδα οτι ουδεν οιδα" ο προαναφερόμενος κύριος όμως ειναι σίγουρος για την ορθότητα ολων οσων λέει. ο Θεός να τον φωτίσει...
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλες γιορτές
Ντρόπη σου Τελεβάντο να γράφεις σε αισχρά blog's.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα επαναλάβω ότι δεν υπάρχουν αισχρές ιστοσελίδες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχουν μόνο αισχρά μυαλά.
Από όλους εμάς που συμμετέχουμε στη συζήτηση εξαρτάται αν θα μιλούμε σε σοβαρό χριστιανικό ή αισχρό πλαίσιο.
Τον κ. Νούση ξέρω μόνο από τα γραπτά του.
Ως άνθρωπο επομένως δεν μπορώ να τον κρίνω.
Αυτά που διαπιστώνω είναι ότι στη συγκεκριμμένη περίπτωση εξέφρασε θέσεις που πρέπει να δώσουμε προσοχή.
Αν γνωρίζει ότι υπάρχουν αδελφοί μας που επιδιώκουν να δημιουργήσουν σχίσμα, να διαρρήξουν δηλαδή τον άρραφο χιτώνα του Κυρίου, καλά κάνει και ανησυχεί.
Η μόνη διαφορά είναι ότι προσωπικά δεν ξέρω κανένα που να επιδιώκει σχίσμα από όσους διαμαρτύρονται για την παράβαση των Κανόνων και την εισαγωγή κακοδοξιών στην Εκκλησία όπως τη "βαπτισματική θεολογία", τη "θεολογία των αδελφών Εκκλησιών", κτλ.
Γιατί δεν μπορούμε να συζητούμε θεολογικά; Είναι ανάγκη να εκτρέπουμε τη συζήτηση σε χυδαιότητες και ύβρεις, προπηλακισμούς και απαξίωση των αδελφών μας;
Ντροπή σου Τελεβάντε να υποστηρίζεις ότι δεν υπάρχουν αισχρά blog's.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν δεν υπάρχουν αισχρά (κείμενα, περιοδικά, blog's κτλ) αλλά μόνο αισχρά μυαλά, όπως λέει η ανόητη σκέψη σου, τότε ίσως να παίρνεις και πορνοπεριοδικά διαφόρου τύπου και να διατείνεσαι ότι δεν υπάρχει αισχρό.
Γιανναρισμός και παραλογισμός στο έπακρο, Τελεβάντο μου.
Με υποχρεώνεις να επαναλαμβάνω αυτά που έγραψα σε παρόμοιο σχόλιό σου πριν λίγο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑδελφέ μου, σε τι βοηθά αυτή η στάση σου;
Γίνεται μια προσπάθεια να μιλήσουμε σαν μέλη της Εκκλησίας για σοβαρά θεολογικά θέματα.
Γιατί επιμένεις να οδηγείς τη συζήτηση σε προσωπικούς χαρακτηρισμούς, συκοφαντίες, υβρεις και αισχρότητες;
Τα ιστολόγια και τα περιοδικά είναι αντικείμενα Θανάση. Δεν έχουν δική του βούληση.
Επομένως ούτε αισχρά μπορούν να είναι ούτε ηθικά αφ' εαυτών. Ο τρόπος που τα χρησιμοποιούμε είναι που δίνει στο περιοδικό ή στο ιστολόγιο αισχρό ή ωφέλιμο χαρακτήρα.
Πάρε ως παράδειγμα το μαχαίρι. Αφ' εαυτού ούτε καλό είναι ούτε κακό. Ο τρόπος που το χρησιμοποιούμε ως φονικό όπλο ή ως νυστέρι στην εγχείρηση προσδιορίζει την κακία ή την ωφελιμότητά του.
Η αισχρότητα και γενικά η ηθική είναι κατηγορίες της νόησης.
Αφού λοιπόν τα βιβλία, τα περιοδικά και οι ιστοσελίδες δεν έχουν δική τους βούληση ούτε αισχρές ούτε μη αισχρές είναι.
Αυτό που γράφουμε εμείς στα βιβλία, στα περιοδικά και στις ιστοσελίδες προσδιορίζει το περιεχόμενό τους. Αρα η βούληση του ανθρώπου είναι που έχει ηθική βαρύτητα.
Οσο για τα φαντάσματα, Θανάση, σε διαβεβαιώ ότι δεν υπάρχουν. Αρα δεν χρειάζεται να ασχολείσαι μαζί τους.
Αν πρόθεσή σου είναι να με οδηγήσεις σε προσωπικές επιθέσεις και ύβρεις καλύτερα να κάνεις δεύτερες πιο ώριμες σκέψεις επειδή δεν προτίθεμαι να σε ακολουθήσω σε αυτό τον κατήφορο.
Η συζήτηση για θεολογικά θέματα πρέπει να παραμείνει σε σοβαρά πλαίσια. Οχι να εκτρέπεται σε προσωπικές επιθέσεις, συκοφαντίες, απειλές και υβρεολόγιο.
Άρα κατα τον "υψηλό" στοχασμό του Τελεβάντου, τα πορνοπεριοδικά που κυκλοφορούν δεν είναι αισχρά ούτε κακά! Απλά μαχαίρι είναι που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για καλό ή κακό σκοπό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ διαστροφή δεν έχει όρια, όπου υπάρχει εγωισμός σιδερένιος Παναγιώτη μου...
ΜΗ-ΘΑΝΑΣΗΣ
Καταρχήν Θανάση δεν έκανα αναφορά σε πορνοπεριοδικά. Η αναφορά σε αυτά βαρύνει εξ ολοκλήρου εσένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά αφού φέρνεις το παράδειγμα για συζήτηση για να σε βοηθήσω να αντιληφθείς τη διάσταση του θέματος πάρε ως παράδειγμα ένα παιδάκι δύο χρόνων. Εχεις την εντύπωση ότι αν του δώσεις ένα πορνοπεριοδικό ότι φυλλομετρώντας το θα κάνει αισχρές σκέψεις; Ασφαλώς όχι!
Επομένως δεν είναι το χαρτί που είναι αισχρό, ούτε η φωτογραφία της γύμνιας αλλά η ενδιάθετη στον εκπεσόντα άνθρωπο τάση για αμαρτία.
Πρέπει να αποφέυγουμε φυσικά να βλέπουμε αισχρά θεάματα επειδή η όραση οδηγεί στην αμαρτία όχι καθ' ευατήν ως φυσική λειτουργία αλλά εξαιτίας της αμαρτητικής διάθεσης του ανθρώπου.
Υπευθυνοι για το διχασμο του ορθοδοξου πληρωματος ειναι οι κληρικοι και λαικοι που νοθευουν το ορθοδοξο δογμα και εμπαιζουν το ορθοδοξο ηθος αν και κοπτονται γι αυτο!Και αυτοι ειναι οι οικουμενιστες,οι σκανδαλοποιοι κληρικοι και οι νεοορθοδοξοι!Και οι 3 ως ανω κατηγοριες αποτελουν πραγματικα καρκινωματα στο χωρο της Εκκλησιας!Κι αντι να ληφθουν κανονικα μετρα εναντιον τους αυτοι αλωνιζουν ελευθεροι,ειρωνευονται το δογμα και το ηθος και φιγουραρουν ως ανοικτα μυαλα,προοδευτικοι,κοσμοπολιτες εν αντιθεσει με τους επαρχιωτες οπως σκωπτικα αποκαλουν τους αμυντορες του δογματος και του ηθους!Ενω στην πραγματικοτητα ειναι οι μεγαλυτεροι σκοταδιστες και οι μεγαλυτεροι στραγγαλιστες της ελευθεριας στο χωρο της Εκκλησιας αφου οποιον δε συμφωνει με τα οικουμενιστικα ανοιγματα τον δασυρουν και εν τελει μπορει και να τον αφορισουν(π.χ.Σηματη,Σωτηροπουλο)!Αλλοι επρεπε να αφοριστουν κι αλλοι αφοριζονται!Εκει που μας χρωστουσαν μας πηραν και το βοδι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελεβάντο δεν ξέρεις τί λες προσπαθώντας να κάνεις το άσπρο-μαύρο. Δυστυχώς πολύ εγωισμό έχεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλέ μου Τελεβάντο δεν είναι δική μου η αναφορά στα πορνοπεριοδικά ούτε την χρεώνομαι εγώ αλλά ΕΣΥ, ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ. Εσύ μίλησες γενικά για ΟΛΑ τα περιοδικά. Αυτό που έκανα είναι να σου δείξω τί είπες ΕΣΥ. Εγώ διαλεύκανα, τον λόγον που ΕΣΥ είπες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλεις να σε βοηθήσω λίγο να καταλάβεις αυτά τα βλακώδη που είπες;
Στο σχόλιο σου 20 /12/ 2009 8:46 μ.μ. μας λες
"Θα επαναλάβω ότι δεν υπάρχουν αισχρές ιστοσελίδες.
Υπάρχουν μόνο αισχρά μυαλά".
Στο σχόλιο σου 20 /12/ 2009 8:46 μ.μ. έγινες πιο σαφής τί θέλεις να πεις.
"Τα ιστολόγια και τα περιοδικά είναι αντικείμενα Θανάση. Δεν έχουν δική του βούληση.
Επομένως ούτε αισχρά μπορούν να είναι ούτε ηθικά αφ' εαυτών. Ο τρόπος που τα χρησιμοποιούμε είναι που δίνει στο περιοδικό ή στο ιστολόγιο αισχρό ή ωφέλιμο χαρακτήρα".
Μίλησες γενικά και καθολικά για τα περιοδικά και τις ιστοσελίδες. Και ισχυρίστηκες ΑΝΟΗΤΑ ότι δεν υπάρχουν αισχρά.
Και εγώ σου έφερα παράδειγμα τρανταχτό για να καταλάβεις τους ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΥΣ ΣΟΥ.
Και έρχεσαι και μου λες για το παιδί, το βρέφος που δεν καταλαβαίνει το αισχρό του πορνοπεριοδικου. Και προσπαθείς να μας πείσεις ΑΝΟΗΤΑ ότι δεν υπάρχουν αισχρά επειδή ...δεν καταλαβαίνει το βρέφος! Δηλαδή αν το βρέφος πάει σε μια οικουμενιστική σελίδα και λόγω αμάθειας δεν καταλάβεις και δεν μολυνθεί απο τον οικουμενισμό, σημαίνει ότι δεν υπάρχουν οικουμενιστικές σελίδες;
Αυτή η συλλογιστική που χρησιμοποιείς στην προσπάθεια να δικαιολογηθείς είναι για κλάμματα. Ούτε τα παιδιά του Δημοτικού δεν την έχουν.
Για σοβαρέψου. Και άσε τις συκοφαντίες ότι για δήθεν προπηλακισμούς και επιθέσεις προσωπικές, που προσπαθείς να μας απαγορεύσεις την κριτική που σου ασκούμε. Σοβαρέψου και ταπεινώσου, παραδεχόμενος τις ΑΝΟΗΤΟ περιεχόμενο των απόψεων σου.
Διαφορετικά αυτό που καταφέρνεις είναι να γελοιοποιήσαι.
Και πάψε να βλέπεις το φάντασμα "Θανάσης" εκεί που δεν υπάρχει. Συννενοηθήκαμε Τελεβάντο μου;
"...το ΑΝΟΗΤΟ..." όχι "...τις ΑΝΟΗΤΟ..."
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα επαναλάβω, Θανάση, αυτά που ανέφερα σε άλλο σχόλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν υπάρχουν αισχρά πράγματα. Υπάρχουν αισχροί άνθρωποι.
Η αισχρότητα είναι κατηγορία της ηθικής. Και ηθικές κατηγορίες μπορούν να έχουν μόνον όντα που έχουν ελεύθερη βούληση. Μπορούν να επιλέξουν μεταξύ καλού και κακού.
Οι πέτρες και τα ξύλα δεν έχουν λογισμούς και πειρασμούς επειδή δεν είναι νοήμονα όντα. Ούτε τα βιβλία, τα περιοδικά και τα ιστολόγια.
Να σου αναφέρω ακόμη ένα παράδειγμα για να καταλάβεις καλύτερα το θέμα;
Εσύ, Θανάση, στα δικά σου ιστολόγια είσαι προσεκτικός τι γράφεις. Οταν όμως σχολιάζεις με διάφορα επώνυμα ή ψευδώνυμα στην "Ιδιωτική Οδό" και στην "Αποτείχιση" εκβράζεις οχετό ύβρεων, χαρακτηρισμών, απειλών, υπονοουμένων και χυδαιότητας.
Γιατί το κάνεις; Επειδή αντιλαμβάνεσαι ότι η χυδαιολογία δεν είναι ευπρεπής συμπεριφορά.
Γι' αυτό στα δικά σου ιστολόγια είσαι προσεκτικός ενώ στα ιστολόγια που διαθέτουν αδελφοί σου εν Χριστώ συμπεριφέρεσαι με το χυδαιότερο τρόπο. Είναι σωστό αυτό που κάνεις ή μήπως προσβάλλει την αγάπη του Χριστού μας;
Οσο για τις ύβρεις και τη χυδαιότητα των σχολίων σου, Θανάση, νομίζω ότι ήμουν σαφής από την αρχή: Δεν πρόκειται να σε ακολουθήσω στην προσπάθεια να μετατρέψεις σε χαβούζα τα θρησκευτικά ιστολόγια.
kurie Televano
ΑπάντησηΔιαγραφήauti i akarpi kai vlakwdi sumperifora na prospatheis na piseis enan anagwgw... einai xristianiki skepsi?
Είχα στείλει απαντήσει στον Ανδριοπουλο και δεν τις δημοσίευσε. Κρίμα και είχα την εντύπωση ότι στο θέμα αυτό ήταν άψογος. Δυστυχώς και σ' αυτό μεροληπτικός και άδικος είναι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 21 Δεκεμβρίου 2009 3:38μμ απο οικουμενιστή γιατί περιμένεις κάτι καλύτερο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι εγώ έστειλα απαντήσεις στον Τελεβάντο και ούτε αυτές δημοσίευσε ο Ανδριόπουλος. Χωρίς να έχουν κάτι κακό. Τόσο "δημοκράτης" είναι...
ΑπάντησηΔιαγραφή