Τρίτη 9 Ιουνίου 2009

ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ: "Ναι στην προσέγγιση με τους Ρωμαιοκαθολικούς"


Το ρεπορτάζ της Άντζυς Σταθάτου στο amen.gr μας πληροφορεί:
«Η Ρωσική ορθόδοξη Εκκλησία και η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία θα έπρεπε να αφήσουν πίσω τους το πνεύμα της εχθρότητας που δηλητηριάζει εδώ και χρόνια τις σχέσεις τους, ώστε από κοινού να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που απασχολούν τις σύγχρονες κοινωνίες», τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος Ιλαρίωνας του Volokolamsk, επικεφαλής του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας.
Αν και το ζήτημα της Ουνίας αποτελεί εδώ και χρόνια το μεγαλύτερο αγκάθι στις σχέσεις των δύο Εκκλησιών, εντούτοις ο νέος Πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος φαίνεται ανοιχτός στο διάλογο με το Βατικανό, κάτι το οποίο επιβεβαίωσε με τις θέσεις του και ο Αρχιεπίσκοπος Ιλαρίωνας κατά τη συνάντηση που είχε με τον Ρωμαιοκαθολικό Αρχιεπίσκοπο Paolo Pezzi, επικεφαλής του Βατικανού στη Μόσχα.
Η είδηση είναι εξαιρετικά σημαντική γιατί η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας που δεν έχει δεχθεί ακόμα τον Πάπα, εξαιτίας κυρίως της Ουνίας, δεν αντιτίθεται στην προσέγγιση Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών. Στοιχείται, ουσιαστικά, στη γραμμή του Οικουμενικού Πατριαρχείου, το οποίο, πρέπει να σημειωθεί, στάθηκε χωρίς περιστροφές στο πλευρό της Ρωσικής Εκκλησίας σε περιόδους εξάρσεως της Ουνίας, μετά την κατάρρευση του Κομμουνισμού.
Όμως, όπως τονίστηκε και στη σύναξη των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών στο Φανάρι τον περασμένο Οκτώβριο, ο διάλογος, διαχριστιανικός πρωτίστως, αλλά και διαθρησκειακός, παρά τα όποια προβλήματα πρέπει να συνεχιστεί. Όχι για λόγους πολιτικής, αλλά διότι αυτή είναι η ουσία της Εκκλησίας. Η συνάντηση. Κάθε βήμα είναι κατόρθωμα! Ακόμα κι ένα βήμα πίσω, όπως έχει γίνει στο πρόσφατο παρελθόν με διακοπή του διαλόγου με τους Καθολικούς, είναι σημαντικό! Γιατί σημαίνει ότι ο διάλογος είναι ζωντανός! Δεν είναι μια διεκπεραιωτική υπόθεση εθιμοτυπικού χαρακτήρα, αλλά ένα σύνολο ενεργούμενων σχέσεων. Ό,τι δηλ. είναι η ίδια η ζωή!

2 σχόλια:

  1. καλά κάνουν, τους συμφέρει από πολλές απόψεις... π.χ. θα ενισχυθεί η θέση τους στην παγκόσμια εκκλησιαστική διπλωματία πράγμα που δεν το κατάφερναν λόγω του φανατισμού και της εσωστρέφειας. αλλά για να το τολμήσουν αυτό σημαίνει ότι βεβαιώθηκαν πως δεν τρέχει κάτι ύπουλο στο ΠΣΕ που θα τους διαφθείρει όπως νομίζουν οι ταλιμπάν μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μου έδωσαν το τελευταίο τεύχος του περιοδικού ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ (επίσημο δελτίο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στη Γενεύη) το οποίο δημοσιεύει 25σέλιδη (!!!) εργασία του καθηγητού μου Βλασίου Φειδά για τη συμπροσευχή με ετεροδόξους !
    Είναι προφανές - και από τη δημοσίευση σε τέτοιου επιπέδου περιοδικό και από το πρόσωπο του συγγραφέως και από το μέγεθος της εργασίας - ότι το θέμα αυτό είναι πράγματι πολύ φλέγον για τις διαχριστιανικές επαφές.
    Θυμάμαι πριν από ένα εξάμηνο σε αυτό το μπλόκ με πόση περιφρόνηση κάποιοι έγραφαν - ακόμα και ο ιστολόγος - για δύο κληρικούς της πόλεώς σας που είχαν δημοσιεύσει κάποιες μελέτες για το ίδιο θέμα.
    Εκ των υστέρων φαίνεται ότι οι π. Γκοτσόπουλος και π. Κωστόπουλος ασχολήθηκαν με πολύ ενδιαφέρον θέμα, όταν άλλοι ή κοιμώντουσαν ή το χειρότερο τους λοιδορούσαν και τους έβριζαν χυδαία !
    Διαβάζοντας μάλιστα το κείμενο του Φειδά είδα ότι του απευθύνθηκε σχετικό ερώτημα - προφανώς από το Οικουμενικό Πατριαρχείο - και σε αυτό απαντά. Φαίνεται ότι το Πατριαρχείο συζητά το θέμα της συμπροσευχής κ. Ανδριόπουλε. Είθε και εσείς κάποια πράγματα, ακόμα και όταν διαφωνείτε, να τα αντιμετωπίζετε με τη δέουσα σοβαρότητα και όχι με αγοραία συνθηματολογία ...
    Ανεξάρτητα με τις θέσεις των εμπλεκομένων Φειδά, π.Κωστόπουλου, π. Γκοτσόπουλου για το συγκεκριμένο θέμα εγώ θα έλεγα και στους τρεις συγχαρητήρια γιατί τολμούν να συζητήσουν επώνυμα αναλαμβάνοντας την ευθύνη των απόψεών τους.
    ΠΑΝ. ΛΕΠΙΔΑΣ
    ΥΓ. Εύχομαι το σχόλιό μου να μην πυροδοτήσει καταιγισμό ύβρεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή