Τετάρτη 10 Ιουνίου 2009

ΠΟΡΝΕΙΑ Η ΣΧΕΣΗ ΕΚΤΟΣ ΓΑΜΟΥ


Oι άγιοι πατέρες της Εκκλησίας, ώρες ώρες, δείχνουν με κάποιες αποφάσεις τους ότι δεν ζουν στον 21ο αιώνα και δεν βλέπουν τι γίνεται γύρω τους... Πριν από μερικά χρόνια, πέρασαν από δικαστήριο τον Μητροπολίτη Ζακύνθου Χρυσόστομο, ο οποίος, σε μια συνέντευξή του, είχε ταχθεί εμμέσως υπέρ των προγαμιαίων σχέσεων. Τι να έκανε ο άνθρωπος; Να έκλεινε τα μάτια του μπρος στην πραγματικότητα; Την παρακολούθησα από κοντά όλην αυτή την ιστορία. Και πήγα και κατέθεσα υπέρ του Χρυσόστομου. Αλλά οι «δικαστές» του τον καταδίκασαν.

Τότε, αρχιεπίσκοπος ήταν ο Χριστόδουλος, των λαβάρων και της «υποχρεωτικής αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες». Τώρα, αρχιεπίσκοπος είναι ο Ιερώνυμος. Ένας ιεράρχης, που μόνο καλά λόγια ακούγονται για το πρόσωπό του. Και το πόσο «εντάξει» είναι το αποδεικνύει ο ίδιος, κάθε μέρα, με τις πράξεις του. Ένας άλλος άνεμος πνέει, πλέον, στην Εκκλησία.

Παρ’ όλ’ αυτά, ο Ιερώνυμος ηττήθηκε στην Ιερά Σύνοδο από εννέα μητροπολίτες, που έκριναν ότι το νομοσχέδιο για το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης, που διαμορφώνει ο υπουργός Δικαιοσύνης, υποθάλπει και νομιμοποιεί βαρύτατα ηθικά παραπτώματα! Για την ιστορία: με το μέρος του Αρχιεπισκόπου ήταν μόνον οι Μητροπολίτες Ζακύνθου, Ιωαννίνων και Τρίκκης.

Κι εδώ οφείλω να πω ότι και τα πέντε κόμματα της Βουλής συμφωνούν με το σχέδιο νόμου για την ελεύθερη συμβίωση. Και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν έφερε την παραμικρή αντίρρηση στις νομοθετικές αυτές πρωτοβουλίες. Αντιθέτως. Στην Ελλάδα, όμως, πολλές φορές, το κουμάντο σε θέματα για τα οποία λόγο πρέπει να έχει μονάχα η Πολιτεία το διεκδικούν οι παπάδες! Και πρώτος απ’ όλους, ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος, που δήλωσε: «Η Εκκλησία δέχεται και ευλογεί την παραδεδομένη τέλεση του γάμου κατά το ορθόδοξο τυπικό, ενώ θεωρεί πορνεία κάθε άλλη συζυγική σχέση εκτός αυτού»!

Χιλιάδες νέοι και νέες, τα τελευταία χρόνια, μένουν μακριά από το πατρικό τους. Χιλιάδες ζευγάρια συζούν, κάνουν έρωτα, αποκτούν παιδιά, χωρίς να έχουν παντρευτεί. Και ακόμη πιο πολλά ζευγάρια έχουν τελέσει γάμο με μια υπογραφή και ένα «ναι» ενώπιον δημάρχων. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι, κατά τους ιεράρχες που αντιτάσσονται στην ελεύθερη συμβίωση, είναι... πόρνοι; Το Οικογενειακό Δίκαιο, που όριζε ότι οικία της συζύγου είναι υποχρεωτικώς η οικία του συζύγου και άλλα τέτοια φαλλοκρατικά και απεχθή, έχει αλλάξει από την πρώτη κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου. Η καθιέρωση του πολιτικού γάμου ήταν μια κατάκτηση. Σήμερα, τριάντα χρόνια μετά, θα γυρίσουμε πίσω;


Το κείμενο αυτό είναι ένα από τα εκατόν είκοσι ένα μικρά πεζογραφήματα του μεγάλου μας στιχουργού Λευτέρη Παπαδόπουλου, που κυκλοφόρησαν χτες από τις εκδόσεις Καστανιώτη με τον τίτλο Δώδεκα πόντους και μισό. Ο κατά Μίκη Θεοδωράκη «πατριάρχης των Ελλήνων ποιητών που γράφουν τραγούδια» πρωτοδημοσίευσε τα περισσότερα από αυτά τα χρονογραφήματα στον ελληνικό Τύπο και τώρα τα συγκέντρωσε σ’ ένα βιβλίο που διακρίνεται τόσο για την αιχμηρή κριτική του ματιά αλλά και το απολαυστικό χιούμορ του όσο και για την ποίηση και την τρυφερότητά του.

Στα κείμενα αυτά αναγνωρίζουμε τον Λευτέρη Παπαδόπουλο με τις δυο του ιδιότητες, εκείνη του (παλαιάς κοπής) δημοσιογράφου κι εκείνη του ποιητή που επιμένει μες στην πολλήν ασχήμια να ξεχωρίζει την κρυμμένη ομορφιά. Η άλλη Ελλάδα, οι παιδικές αναμνήσεις, οι ζηλευτές αναμνήσεις του από τους μεγάλους με τους οποίους συνδέθηκε, μικρές καθημερινές στιγμές που συνήθως τις προσπερνάμε βιαστικά, νόστιμα περιστατικά, πολιτικά και εκκλησιαστικά παραλειπόμενα...

Την έκδοση επιμελήθηκε ο Δημήτρης Καραδήμας, που τιμά με τη φιλία του την Ιδιωτική μας Οδό.

16 σχόλια:

  1. 1- Συγχαρητήρια στο Δημήτρη Καραδήμα που έχει αξιωθεί να είναι επιμελητής μεγάλων συγγραφέων, και ο οποίος δουλεύει όπως φαίνεται από το μπλογκ με πολύ κόπο αλλά και ταχύτητα.

    2- Συγχαρητήρια σε σένα που έχεις τέτοιους αξιοζήλευτους φίλους οι οποίοι διαμορφώνουν το πολιτισμικό γίγνεσθαι αντί να δράσουν ανέλπιστα στο υπόκοσμο.

    3- ντροπή αφ'ενός στους ιεράρχες που χάσαν το τραίνο της κοινωνικής και θεολογικής προόδου και μπράβο στους "θύραθεν"_ τρόπος του λέγειν_ συγγραφείς που διατυπώνουν σύγχρονες θεολογικές απόψεις στο καιρό της ιεράς μούγκας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μία και μόνη απορία για όλους τους υπερασπιστές της σύγχρονης πραγμα- τικότητας; Νομίζετε ότι με το να α-παλλάσει η εκκλησία ΟΛΑ αυτά
    βοηθάει το θεσμό της οικογένειας;
    Και καλά να τα λένε αυτά οι κουλ- τουριάρηδες και οι παντοειδείς
    άλλοι, που βγάζουν καντήλες στο ά -κουσμα της εκκλησίας και της θρη- σκείας, να τα λένε και να τα υπο- στηρίζουν και θεολόγοι; Ποια γυναί-κα, που αλλάζει κρεβάτια και άν-
    δρες σαν τα ρούχα της αργότερα θα σταθεί στο ύψος της και θα κάνει οικογένεια σωστή και πολύ περισσό- τερο θα είναι πιστή στον άνδρα της, αφού θα έχει δοκιμάσει παντο- ειδή χνώτα; Δε βλέπετε το χάλι της σημερινής οικογένειας; Δώστε της λοιπόν μ' αυτά τα μυαλά μία για τον οριστικό της ΑΦΑΝΙΣΜΟ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εκτός από την γνωστή σωματική πορνεια υπάρχει και η πνευματική και η εκκλησιαστική. Για την πνευματική μίλησε ο Κύριος όταν είπε, πως και μόνο η πονηρή ματια σε ξένη γυναικα αποτελει μοιχεια "εν τη καρδία".
    Μια μορφή της εκκλησιαστικής είναι, όταν αφήνει κάποιος την Μητρόπολή του (πάντα φτωχή)για να καταλάβει μια άλλη (πάντα πλουσιότερη), βέβαια (πάντα)για πνευματικούς λόγους και ..πατριωτικούς. Φσικά και δεν είμαι υπέρ της σωματικής μοιχείας, αλλά πολλές φορές είναι πιο αθώα μπροσατά στις άλλες δυο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Από το σχόλιο σου και μόνο 9.20μμ φαίνεται πως είσαι αιώνες πίσω. Δεν μπαίνω στην ουσία αυτών που γράφεις αλλά την μονόπλευρη θέση σου που θέλει την γυναίκα και μόνο αυτή "να σταθεί στο ύψος της" "να κάνει οικογένεια σωστή" "να μένει πιστή στον άνδρα της". Δεν άκουσες τίποτα για την ισότητα των φύλλων? Ή δεν διάβασες τον Απόστολο Παύλο? "Ουκ ένι άρσεν και θήλυ, πάντες γαρ εις εστέ εν Χριστώ Ιησού"?
    Αν δεν γνωρίζεις αυτά που άλλαξαν τον κόσμο τι να περιμένω από την ουσία του σχολίου σου για το άρθρο.
    Μπαίνω στον κόπο να σου πω πως κανείς δεν ζητά να συμβαίνουν αυτά που λες απλά να ανοίξουν τα μάτια των ανθρώπων της Εκκλησίας για να δουν την πραγματικότητα και να πλησιάσουν με αγάπη τους νέους και τους ανθρώπους γενικά. Και αν τους αγκαλιάσουν και τους αγαπήσουν ίσως μπορέσουν να τους μεταφέρουν κάποιες αρχές και να τους πείσουν για ένα Άλλο τρόπο ζωής. Με τα μη και μη δεν γίνεται τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αλήθεια ποιά είναι η ουσία του μυστηρίου του γάμου? Η ιερολογημένη άδεια του ιερέως γιά να έχει "ευλογημένη" σεξουαλική συνεύρεση ένα ζευγάρι? Αυτό το κάνουν και τα ζώα χωρίς καμμία ιδιαίτερη επέμβαση του "ιερατείου".
    Οχι αγαπητοί μου διαβάστε λίγο γιά να δείτε ότι το Μυστήριο του Γάμου είναι μία πολύ πιό σοβαρη υπόθεση. Έ χει σχέση με την αγάπη του Χριστού με την Εκκλησία και τον άνθρωπο.Μην εκχυδαϊζετε τον γάμο ως άδεια σεξουαλικής συνεύρεσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Oλοι αυτοί που όπως λέτε κάνουν έρωτα , συζούν, αποκτούν παιδιά και είναι ανύπανδροι είναι πόρνοι τι να κάνουμε. Να αλλάξουμε το ευαγγέλιο επειδή ο κόσμος πάει μπροστά? 'Ελεος πια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στο καινούργιο βιβλίο του Σ.Γουνελά με τίτλο Ο Αντιχριστιανισμός υπάρχει μια παράγραφος με τίτλο "Η μυστηριακή ισότητα των φύλων και η νεωτερικότητα", μια σημαντική ματιά στο θέμα του γάμου που αγνοούν οι περισσότεροι των σημερινών κληρικών, βασισμένη στη βιβλικοπατερική παράδοση.
    .."Αντί δηλαδή να διεκδικώ εξουσία και να μάχομαι για το ποιός εκ των δύο-άντρας ή γυναίκα-, έχει την πρωτοκαθεδρία, έχω κληθεί να μάχομαι για το ποιός κενούται αληθινά και σταθερά ώστε να έρχεται κοντά στην ομοίωση με τον Χριστό και στα όσα αυτή συνεπάγεται.Η κένωση αυτή προυποθέτει αντικατάσταση του ιδίου ατομικού θελήματος-του άντρα ή της γυναίκας δεν ενδιαφέρει- με το θείον θέλημα και μονο έτσι μπορεί να υπάρξει συνεννόηση ανάμεσα σε χριστιανούς και ίσως και ανάμεσα σε μη χριστιανούς, αν θελήσουν να αναζητήσουν τις αλήθειες της Εκκλησίας". σελ.25.
    Ο Σάλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ 11.05΄. Ανταπάντηση στο σχολια- στή του σχολίου μου. 1. Ο Παύλος είπε κι άλλα 2: α) Η γυνή να φοβή- ται τον άνδρα και β) Ο ανήρ εστί κεφαλή της γυναικός! Αυτά, για να μη επικαλείσαι οικεί και ως έτυχε τον Παύλο! 2. Η ισότητα των 2 φύ-
    λων δε σημαίνει και κατάργηση της
    φύσης και της λειτουργίας τους. Σή
    μερα η γυναίκα έχει ανέβει ΤΟΣΟ ΨΗ-
    ΛΑ, ώστε και αναγνωρίζεται η αξία της και ΤΙΜΑΤΑΙ αρκούντως. Άλλωστε,
    όταν δίδασκα τους μαθητές μου, αυτό
    προσπαθούσα να τους περάσω το ΙΣΟ-
    ΤΙΜΟ και ΤΟ ΙΣΑΞΙΟ των 2 φύλων!
    3. Είναι τραγική μου παράλειψη, που δεν αναφέρθηκα και στην ΠΙΣΤΗ και ΑΦΟΣΙΩΣΗ και των ανδρών, γιατί
    αυτοί, ως ΚΟΥΜΑΣΙΑ, που είναι είναι πιο επιρρεπείς στην απιστία! ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΟΤΑΤΑ η πίστη αφορά κι αυτούς! Πάντως θα επιμείνω στο ότι
    δεν ΠΡΕΠΕΙ να ενθαρρύνονται οι ελεύθερες σχέσεις όχι τόσο για την ηθική του πράγμτος, αλλά και για τα επακόλουθα, που συνήθως είναι ΤΡΑΓΙΚΑ!! 4.Όσο για το, αν τα ζώα
    χρειάζονται ιερολόγηση, για να συνευρεθούν, αυτό μόνο, ως αστείο μπορεί να το πάρει κανείς! Αυτά και
    το κατ' εμέ ΤΕΛΟΣ! Γράψτε ό,τι θέλετε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. είναι σίγουρο ότι την αίρεση ακολουθου΄ν και ήθη αισχρά ή το αντίθετο
    είναι αλληλένδετα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Από τα λίγα ελληνικά που ξέρω, πορνεία συντελείται όταν δύο άνθρωποι συνευρίσκονται σεξουαλικά και ο ένας εξ αυτών δεν το κάνει από ευχαρίστηση αλλά αποβλέπει σε κάποιο ώφελος, είτε οικονομικό, είτε κοινωνικής ανέλιξης. Ακόμη και ένας γάμος θρησκευτικός που γίνεται με το Ορθόδοξο τυπικό, αν δεν γίνεται από αγάπη αλλά από συμφέρον, για μένα είναι πορνεία. Τις ελεύθερες σχέσεις πείτε τις όπως αλλιώς θέλετε όχι όμως πορνεία. Ίσως στις γραφές να χρησιμοποιείται με άλλη έννοια.
    Εν πάση περιπτώσει, ο έρωτας υπήρχε και θα υπάρχει αιώνια σε πείσμα των παπάδων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. συμφωνώ και εγώ με τον ανώνυμο 9:20. ο έρωτας είναι η βάση κάθε σχέσης και όλα τα υπόλοιπα είναι κοινωνικά διακοσμιτικά, απλά για να μην ενοχληθούν οι ταλαίπωροι άνθρωποι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. διαβάστε το ευαγγέλιο για να μάθετε τί σημαίνει πορνεία
    "πόρνοι και μοιχοί " είπε ο Χριστός
    αμάν με την αγραμματοσύνη σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εγώ φρονώ πως ο Θεός στο τέλος , θα μας κρίνει , όχι για όσα κάναμε αλλά για το ότι τον υποβαθμίσαμε στα μέτρα μας ανάλογα με την κάθε αμαρτία μας...

    Και ερωτώ : - Τι νομίζετε ; Οτι ο Ιησούς δεν γνώριζε τι θα γινόταν στις ημέρες μας ;

    Κι απαντώ : - Σαφώς και ήξερε... Ήξερε ότι θα ξανασταυρώνεται κάθε φορά που θα αναιρούμε τις διδαχές Του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. πραγματι ειναι τρελό να εξωθούν στην απολυτη ελευθερία των σχέσεων οι θεολόγοι. Στραβοι ειστε και δεν βλέπετε τι γίνεται στην κοινωνία; αλλα πρέπει να λέτε και να τα τεκμηριώνετε. αλλά δυστυχώς περι άλλα τυρβάζετε οι θεολόγοι....

    Δ.Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αληθεια λιγη ντροπη δεν υπαρχει?Επειδη οι πολλοι ζουν και προβαλλουν την ξετσιπωσια και αδιαντροπια τους πρεπει να τους ακολουθησει και η Εκκλησια?Τι εινα δηλαδη ο Παπαδοπουλος?Ενας βαρυμαγκας που δεν μυριζει καθολου λιβανι!Ποσως σαν ορθοδοξους χριστιανους μας ενδιαφερει η γνωμη του!Η διδασκαλια της Εκκλησιας δεν αλλαζει και δεν προσαρμοζεται!Οι ανθρωποι προσαρμοζουν τη ζωη τους στη διδασκαλια της Εκκλησιας!Τα αλλα ειναι υποβολη του πονηρου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αν κρίνω από τα παραπάνω σχόλια, η Εκκλησία έχει πολύ δρόμο μπροστά της ακόμα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή