Amen.gr
Του Roni Bou Saba
φωτό: Ν. Μαγγίνας
Εν όψει της εορτής των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου, γιορτή των ιδρυτών της Εκκλησίας της Αντιοχείας, φρόντισε ο Πατριάρχης Αντιοχείας κ. Ιγνάτιος να είναι ιστορικός ο φετινός εορτασμός. Κάλεσε, λοιπόν, τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο να προεξάρχει στον εσπερινό και τη Θεία Λειτουργία, και εκείνος ανταποκρίθηκε. Ο Πρώτος, μεταξύ ίσων, των Ορθοδόξων Προκαθημένων επισκέπτεται τον τόπο όπου για πρώτη φορά οι πιστοί ονομάστηκαν χριστιανοί. Το όλο γεγονός δεν μπορεί παρά να φέρει πολλά μηνύματα και συμβολισμούς, δεδομένου του διορατικού χαρακτήρα του Πατριάρχη Αντιοχείας.
Κατ' αρχήν πρέπει να έχουμε κατά νου το ιστορικό της σχέσης των δύο Εκκλησιών, κυρίως στις αρχές του περασμένου αιώνα. Τότε η Εκκλησία της Αντιοχείας είχε εκλέξει, το 1899, τον πρώτο αραβόφωνο Πατριάρχη κ. Μελέτιο Β’. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο μαζί με τα Πατριαρχεία Αλεξανδρείας και Ιεροσολύμων δεν τον αναγνώριζαν, επηρεασμένα από φήμες που θεωρούσαν πως η εκλογή έγινε με ρωσική επιρροή, η οποία έκρυβε εθνικούς λόγους, με τελικό σκοπό να απομακρυνθεί το Πατριαρχείο Αντιοχείας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Οι επαφές μεταξύ των δύο Εκκλησιών δεν γνώριζαν ιδιαίτερη θέρμη, καθώς οι δύο Εκκλησίες περνάνε μια περίοδο εσωστρέφειας. Μετέπειτα το Οικουμενικό Πατριαρχείο είχε ως κύριο ενδιαφέρον την καλυτέρευση των σχέσεων με την Καθολική Εκκλησία. Παρακάμπτοντας τις ιστορικές λεπτομέρειες μπορεί να πει κανείς ότι η σχέση Οικουμενικού Πατριαρχείου και Πατριαρχείου Αντιοχείας σημαδεύτηκαν από μια μικρή ψυχρότητα, και μια στροφή του Πατριαρχείου Αντιοχείας προς το Πατριαρχείο Ρωσίας, πράγμα αναπόφευκτο κάτω από την επιρροή του γενικού κλίματος του Ψυχρού Πολέμου, αφού η Συρία τασσόταν στην πλευρά της Ρωσίας.
Το 1992 αποτελεί ορόσημο αλλαγής. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος φροντίζει σε μικρό διάστημα μετά την εκλογή του να προωθήσει την πανορθόδοξη ενότητα και συνεργασία. Οι σχέσεις όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών από εδώ και στο εξής θα χαρακτηρίζονται από ψυχραιμία στην αντιμετώπιση των εσωτερικών προβλημάτων, παρά τις εντάσεις που προέκυψαν κατά καιρούς.
Σ’ αυτό λοιπόν το πλαίσιο οφείλει κανείς να τοποθετήσει το κάλεσμα του Πατριάρχη Αντιοχείας στον Οικουμενικό Πατριάρχη, και την ανταπόκριση του τελευταίου. Είναι μια κίνηση (κάλεσμα/ανταπόκριση) που εντάσσεται σε μια περίοδο σύσφιγξης των σχέσεων και στενής συνεργασίας των δύο Εκκλησιών. Και θέτει σε πράξη το μήνυμα των Προκαθημένων κατά τη σύναξή τους πέρυσι στο Φανάρι. Έρχεται η επίσκεψη αυτή, επίσης, λίγες μέρες μετά τη Δ’ Προσυνοδική Πανορθόδοξη Διάσκεψη στο Σάμπεζυ κατά τη διάρκεια της οποίας συζητήθηκε το καυτό ζήτημα της Διασποράς.
Δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη και η γεωγραφική θέση της πόλης της Αντιόχειας η οποία βρίσκεται από το 1939 στα εδάφη της Τουρκίας. Λεπτομέρεια που δείχνει τη στήριξη του Πατριάρχη Αντιοχείας στον Οικουμενικό Πατριάρχη ενάντια στις φωνές που υψώνονται στην Τουρκία κατά του Οικουμενικού χαρακτήρα του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, αφού θα κάνει και τις εθιμοτυπικές επισκέψεις στον Νομάρχη και στον Δήμαρχο της Αντιόχειας .
Επίσης, δεν είναι τυχαία η υψηλή εκπροσώπηση του Πατριαρχείου Αντιοχείας, η οποία αποτελείται από δραστήριους μητροπολίτες που έχουν ξεχωριστή θέση στην Ιερά Σύνοδο, και ανήκουν, εκτός από έναν, στη νεότερη γενεά των μητροπολιτών. Τυγχάνει, επίσης, να είναι ελληνομαθείς, έχοντας σπουδάσει στις θεολογικές σχολές της Ελλάδας.
Όλα αυτά λοιπόν μπορούν να θεωρηθούν ως εδραίωση μιας νέας φάσης καλών σχέσεων μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών, και το πρώτο βήμα το κάνουν οι ιστορικές Εκκλησίες Κωνσταντινουπόλεως και Αντιοχείας, με την αναγνώριση του ηγετικού ρόλου του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Μπορούν επίσης να θεωρηθούν ως προσπάθεια των δύο Προκαθημένων να συνεργαστούν και να τονίσουν την ενότητα των Ορθοδόξων Εκκλησιών, κατά το πρότυπο των εορταζόντων αποστόλων Πέτρου και Παύλου.
Η φωτογραφία του Οικουμενικού Πατριάρχου με τον Πατριάρχη Αντιοχείας είναι από το Συλλείτουργο στο Φανάρι τον περασμένο Οκτώβριο, κατά την Σύναξη των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Είναι πολύ ενδεικτικό το πως τα Παλαίφατα Πατριαρχεία, εν προκειμένω της Αντιοχείας, αλλά και της Αλεξανδρείας και των Ιεροσολύμων σε άλλες περιπτώσεις, τιμούν την Πρωτόθρονο Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως και τον Προκαθήμενό της τον Οικουμενικό Πατριάρχη, αναγνωρίζοντάς του τον ηγετικό του ρόλο ανάμεσα στους Ορθοδόξους ως Πρώτου μεταξύ Ίσων. Και η στάση τους αυτή είναι μια αποστομωτική απάντηση σε εκείνες τις "νεόφυτες" Εκκλησίες που μερικές φορές αμφισβητούν τον θεσμό της Πενταρχίας (Τετραρχίας εν προκειμένω λόγω της απουσίας του Ρώμης)και θέλουν την διασάλευση του πολιτεύματος της Εκκλησίας. Ή ακόμα και διάφοροι που θέτουν αιωνίους θεσμούς υπό την κρίση περίεργων δήθεν πνευματικών κύκλων, ηγουμένων, γεροντάδων και άλλων τινών που πολλές φορές διασαλευουν την ειρήνη της Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΡΚ
Τι μας νοιάζει εμάς ο Πατριάρχης. Ας πάει όπου θέλει και ας κάνει ότι θέλει. Σταμάτα να τον προβάλεις διότι σε μειώνει.
ΑπάντησηΔιαγραφή«Παναγιώτατε, Μυριάκις προτιμότερον να εκριζωθή ο ιστορικός της Κωνσταντινουπόλεως Θρόνος και να μεταφυτευθή εις έρημον τινα νησίδα του πελάγους, ακόμη δε και να καταποντισθή εις τα βάθη του Βοσπόρου, ή να επιχειρηθή έστω και η ελαχίστη παρέκλισις από της χρυσής των πατέρων γραμμής, ομοφώνως βοώντων: «Ου χωρεί συγκατάβασις εις τα της Πίστεως». Αι επτά λυχνίαι της αποκαλύψεως, διά τας αμαρτίας ημών, εσβέσθησαν προ πολλού. Αι επτά Εκκλησίαι αποστολικαί, Εκκλησίαι σχούσαι την υψίστην τιμήν να λάβωσιν, ειδικώς αύται, γράμματα εξ ουρανού μέσω του θεοπνεύστου της Πάτμου Οραματιστού, εξέλιπον εκ της επιφανείας της Γης και εκεί, ένθα άλλοτε ετελείτο η φρικωδεστάτη Θυσία και ο Τριαδικός ανεμέλπετο Ύμνος, σήμερον ίσως κρώζουσι νυκτικόρακες ή «ορχούνται ονοκένταυροι». Και όμως η Νύμφη του Κυρίου δεν απέθανεν. Η Εκκλησία του Χριστού δεν εξηφανίσθη. Συνεχίζει, τετραυματισμένη και καθημαγμένη ως ο Ιδρυτής αυτής, αλλ' αείζωος και ακατάβλητος, την δια μέσω των αιώνων πορείαν αυτής, φωτίζουσα, θάλπουσα, ζωογονούσα, σώζουσα. Δεν θα αποθάνη λοιπόν αύτη και άν μετακινηθή και άν αποθάνη ο Οικουμενικός Θρόνος. Ουδείς Ορθόδοξος εύχεται την μετακίνησην ή τον θάνατον του Οικουμενικού Θρόνου. Μη γένοιτο! Αλλά και ουδείς θα θυσιάση χάριν αυτού ιώτα έν ή μία κεραίαν εκ της Ορθοδόξου Πίστεως. Αγωνίσασθε υπέρ αυτού πάση δυνάμει. οχι απλώς έχετε δικαίωμα, αλλά οφείλετε να στηρίξητε αυτόν, το καθ' Υμάς. Θυσιάσατε χάριν αυτού οτιδήποτε: χρήματα, κτήματα, τιμάς, δόξας, πολύτιμα κειμήλια, Διακόνους, Πρεσβυτέρους, Επισκόπους, ακόμη και τον Πατριάρχη Αθηναγόραν! Έν μόνον κρατήσατε, έν φυλάξατε, ενός φείσασθε, έν μη θυσιάσητε: την Ορθόδοξον Πίστιν! Ο Οικουμενικός Θρόνος έχει αξίαν και χρησιμότητα μόνον και μόνον όταν εκπέμπη παντού απανταχού της γης το γλυκύ και ανέσπερον της Ορθοδοξίας Φως. Οι φάροι είναι χρήσιμοι εάν και εφόσον φωτίζωσι τους ναυτιλλομένους, ίνα αποφεύγωσι τους σκόπελους. Όταν το φως αυτών σβεσθή, τότε δεν είναι μόνον άχρηστοι αλλά και επιβλαβείς, διότι μεταβάλλονατι και αυτοί εις σκόπελους.»
ΑπάντησηΔιαγραφήπ. Επιφάνιος Θεωρόπουλος , επιστολή προς τον αρχιμασώνο (κατά τον όσιο Φιλόθεο Ζερβάκο)πατριάρχη Αθηναγόρα.
Επειδή οι πονηροί οικουμενιστές προσπαθούν εσχάτως να ανάξουν εις δόγμα πίστεως την διοικητική δομή της Εκκλησίας, όπως έκαναν και οι παλιοημερολογίτες με τα ημερολογιακά.
Δεν νομίζω ότι το εν λόγω κείμενο αντιστρατεύεται τον Οικουμενικό Θρόνο η τον κατηγορεί συγκεκριμένα για κάτι. Συμβουλευτικό είναι μάλλον. Θα ήθελα βέβαια να έβλεπα το πρωτότυπο να δούμε αν χρησιμοποιεί την προσφώνηση που εσείς χρησιμοποιείται προς τον Πατριάρχη. Μάλλον είναι δική σας προσθήκη που αλλοιώνει το ύφος του.Ειδικά το κείμενο που έχετε επισημάνει με έντονη γραφή θα μπορούσα να πω πως συνοψίζει πολύ όμορφα την αξία και το έργο του Οικουμενικού Πατριαρχείου τότε και σήμερα διότι το ταπεινό Φανάριον πράγματι εκπέμπει "φως Χριστού πάσι".Και αποτελεί στήριγμα όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών πράγμα που όλες του το αναγνωρίζουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπορώ λοιπόν για τις δικές σας προσθήκες σε αυτό το θαυμάσιο κείμενο. Αφήστε να το χαρούμε διαβάζοντάς το και μην κάνετε ερμηνείες και σχολιασμούς χρησιμοποιώντας τα κείμενα εκβιαστικά για να στηρίξετε τις αντορθόδοξες και μισάνθρωπες θέσεις σας.
ΟΡΚ
Oλόκληρη η επιστολή του γέροντος Επιφανίου:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.impantokratoros.gr/0E59A0BF.el.aspx
με κατάληξη:
«Παναγιώτατε, Προχωρήσατε ήδη πολύ. Οιπόδες Υμών ψαύουσι πλέον τα ρείθρα του Ρουβικώνος. Η υπομονή χιλιάδων ευσεβών ψυχών, κληρικών και λαϊκών, συνεχώς εξαντλείται. Διά την αγάπην του Κυρίου οπισθοχωρήσατε! Μη θέλετε να δημιουργήσετε εν τη Εκκλησία σχίσματα και διαιρέσεις. Πειράσθε να ενώσητε τα διεστώτα ακι το μόνον όπερ κατορθώσητε, θα είναι να διασπάσητε τα ηνωμένα και να δημιουργήσητε ρήγματα εις εδάφη έως σήμερον στερεά και συμπαγή. Σύνετε και συνέλθετε! Αλλά φευ! Διηνύσατε πολύν οδόν. Ήδη «προς εσπέραν εστι και κέκλικεν η ημέρα...». Πως θα ίδητε τας χαινούσας αβύσσους, αφ' ων θα διέλθη μετ' όλίγον η ατραπός ήν οδεύετε; Είθε, είθε ο πάλαι ποτέ «στήσας τον ήλιον κατά Γαβαών και την σελήνην κατά φάραγγαν Αιλών», να δευτερώση το θαύμα και να παρατείνη άπαξ έτι το μήκος της ημέρας, να ενισχύση έτι πλέον το φώς αυτής και να διανοίξη τους οφθαλμούς Υμών, ίνα ίδητε, κατανοήσητε, επιστρέψητε. Αμήν.»
Αν σας ενοχλησε ο χαρακτηρισμός του Αθηναγόρου,ιδού και η επιστολή του οσίου Φιλοθέου του εν Πάρω:
«Ότε κατ’ αρχάς ο μη δια της θύρας εισελθών εις την αυλήν των προβάτων, αλλά αλλαχόθεν εκ της θύρας της μασσωνίας εισελθών Αρχιμασσώνος Αθηναγόρας. Ο μη ούτε Θεόν φοβούμενος ούτε ανθρώπους εντρεπόμενος εις τον ενθρονιστήριον λόγον του εν μέσω της Εκκλησίας ομολόγησε ότι είναι Τούρκος και θα ενδιαφερθή πρώτον δια τους συμπατριώτας του και έπειτα δια τους ξένους Έλληνας. Ο μεταβάς εις Ρώμην προς τον Πάπαν Ρώμης τον οποίον ανεγνώρισε ως πρώτον άρχοντα και κεφαλήν της Εκκλησίας και πεσών εις τας αγκάλας του τον εξελειπάρει, ως ο Άσωτος Υιός, να τον δεχθή και τον καταξιώση της κοινωνίας εκ του ακαθάρτου ποτηρίου της παπικής αιρέσεως.»
http://egolpio.wordpress.com/2009/06/30/filo8eos_papas/
Oι συναναγνώστες μπορούν να εξάγουν ακόπως τα συμπεράσματα τους.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ!ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ, ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΑΚΩΝ...., ΤΗΝ ΔΙΑ ΣΤΑΥΡΩΝ ΚΑΙ ΘΛΙΨΕΩΝ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΩΝ ΠΟΡΕΙΑΝ ΤΟΥ ΣΕΠΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΙΑΚΟΝΙΑΝ ΤΗΣ ΑΘΑΝΑΤΟΥ ΝΥΜΦΗΣ ΤΟΥ ΑΘΑΝΑΤΟΥ ΝΥΜΦΙΟΥ! ΟΥΤΩ ΠΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΜΗΤΗΡ ΕΚΚΛΗΣΙΑ! ΦΑΙΝΕΙ ΦΩΣ ΑΝΕΣΠΕΡΟΝ ΕΝ ΤΩ ΑΥΧΜΗΡΩ ΚΑΙ ΜΕΜΕΛΑΝΩΜΕΝΩ ΚΑΙ ΣΥΝΕΣΚΟΤΙΣΜΕΝΩ ΤΟΠΩ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ ΔΙΑΙΡΕΣΕΩΝ! ΠΑΝΤΟΤΕ ΤΟΥΤΟ ΕΠΡΑΤΤΕ, ΟΠΟΤΕ Η ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΚΑΙ ΩΣ ΠΕΡΙΤΤΗ, ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΟΝ ΤΟ ΑΥΤΟ ΠΡΑΤΤΕΙ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟ ΔΙΗΝΕΚΕΣ ΕΩΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ! ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ "ΣΥΝΙΣΤΩΣΑ ΕΑΥΤΗΝ, Η ΑΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΩΣ ΘΕΟΥ ΔΙΑΚΟΝΟΝ" ΤΗΣ ΦΙΛΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΠΑΡΑΔΟΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΑΤΟΣ, ΩΣ ΕΔΗΛΩΣΕΝ (ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ 1987) ΚΑΙ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΔΙΑΔΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΑΘΗΝΑΓΟΡΟΥ ΚΑΙ ΑΜΕΣΟΣ ΠΡΟΚΑΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΝΥΝ ΕΥΚΛΕΩΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥΝΤΟΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ, ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΚΑΙ ΕΠΑΚΡΙΒΕΣΤΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΠΑΥΛΕΙΟΝ ΛΟΓΟΝ, Α΄ΚΟΡΙΝΘ., 1-10, ΟΝ ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑ ΕΡΜΗΝΕΥΕΙ ΕΚΚΛΗΣΙΟΠΡΕΠΩΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ 1 Ιούλιος 2009 7:48 μμ ΤΗΝ ΠΑΝΤΕΛΗ ΕΛΛΕΙΨΗ ΓΝΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΘΥΡΑΘΕΝ(ΚΑΙ ΔΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ...)! Ο ΟΡΘΟΔΟΞΙΣΜΟΣ ΕΝ ΠΑΣΗ ΤΗ ΔΟΞΗ ΑΥΤΟΥ!
ΑπάντησηΔιαγραφή1 Ιούλιος 2009 10:31 μμ.
Τώρα που βάλατε όλο το κείμενο αντιλαμβάνομαι ότι ο συγγραφέως του ανησυχεί για την ενότητα της Ελλαδικής εκκλησίας όπως γράφει. Λογικό ο χώρος δράσης του ήταν η Ελλαδική Εκκλησία και συγκεκριμένη Μητρόπολη αυτής. Η διαφορά είναι ότι το οικουμενικό Πατριαρχείο απελευθερωμένο από εθνικισμούς βλέπει τα πράγματα με ευρύτητα ακολουθώντας την Παύλειο γραμμή του ανοίγματος πρός τους πάντας. "τοις πασι γεγονα τα παντα ινα παντας τινας σωσω".
ΑπάντησηΔιαγραφήΟσο για το δεύτερο κείμενο το ύφος αλλά και η πορεία του συγγραφέως τον χαρακτηρίζουν.
ΟΡΚ
Αμφότεροι οι συγγραφείς είναι γνωστοί για την οσιακή βιωτή τους.Συνδέονταν δε με ακατάλυτους πνευματικούς δεσμούς μεταξύ τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι γνωστό δε ότι ο όσιος γέρων Φιλόθεος υπήρξε πνευματικό ανάστημα του αγίου Νεκταρίου.
Eυτυχώς, «οι άγιοι τον κόσμον κρινούσι» και ο κάθε τυχάρπαστος θεομπαίχτης.
Απορώ πώς αντέχετε την συζήτηση με τον Misha,ο άνθρωπος δεν έχει με τί σοβαρότερο να ασχοληθέι και το παίζει σωτήρας και σύμβουλος της Εκκλησίας , επιθυμώντας διακαώς τον αφανισμό του Οικ. Θρόνου,θεωρώντας ότι η αγιότητα είναι γνώρισμα της Ελλαδικής Εκκλησίας, και δη ενίων κληρικών της, τους οποίους χρησιμοποιεί ως αλαθήτους εκφραστές του τί δεον γενεσθαι εις την σύμπασαν Ορθοδοξίαν, και παραβλέποντας ότι η Εκκλησία είναι πάνω απο τα επιμέρους πρόσωπα όσο άγια και άν είναι,και τα οποία βεβαίως ποτέ δεν εξεφράσθησαν αναιδώς και φθονερώς κατά του Οικ.Θρόνου ή και προσώπων, όπως είναι η προσφιλής τακτική του Misha.
ΑπάντησηΔιαγραφήO Σάλος.
Μα αγαπητέ "Σάλε" αυτή η συζήτηση είναι που εκθέτει τον Misha και τους συν αυτώ με τις αντεκκλησιαστικές, αντευαγγελικές, αντορθόδοξες, και mishaνθρωπες θέσεις τους. Θεωρούν την εκκλησία κτήμα τους και την μετατρέπουν σε ιδεολόγημα. Μήπως τα κείμενα που πιο πάνω επικαλούνται δεν ανήκουν σε πρωτεργάτες της ιδεολογικοποιήσεως της εκκλησίας και του "εκκλησιαστικού γεγονότος" μέσω των φοβερών εν Ελλάδι παρεκκλησιαστικών οργανώσεων?
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΡΚ
Ένα δεν κατάλαβα, γιατί μειώνεται ο
ΑπάντησηΔιαγραφήιστολόγος προβάλλοντας τον Πατριάρ-
χη και τις δραστηριότητές του!
Δε μπορεί να ανακατεύουμε την παλιά
δράση των φαναριωτών-κυρίως κατά την εθνική επανάσταση-, που σε πολλά ήταν πράγματι ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ!π.χ. Μαυροκορδάτος...!!! με τη σημε
ρινή υπάρχουσα κατάσταση. Όχι μόνο πρέπει να στηρίζουμε το ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ
Πατριαρχείο, αλλά να το βοηθούμε η-
θικά ακόμη και υλικά, ώστε να υπάρ
χει, ως μαρτυρία των ΕΛΛΗΝΩΝ!
Ως θεσμό εννοώ κι όχι, ως πρόσωπα!
Επίσης να μην επιτίθεσθε εναντίον
κανενός, αν δεν σας αρέσει, αλλά να τον αντικρούετε με επιχειρήματα,
αν βέβαια διαθέτετε! (εννοώ τον
Misha)! Καλά κάνει ο ιστολόγος, που
του δίνει βήμα, αν και είναι αντίθετος!! Αυτό θα πει ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
στο λόγο, το φρόνημα και την έκφραση!!
Φτάσαμε στο «όπερ έδει δείξαι», μετά από επίμονες προσπάθειες είναι αλήθεια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΩστε ο όσιος γέρων Φιλόθεος και ο ομόφρων του γέρων Επιφάνιος είναι «πρωτεργάτες της ιδεολογικοποιήσεως της εκκλησίας και του "εκκλησιαστικού γεγονότος" μέσω των φοβερών εν Ελλάδι παρεκκλησιαστικών οργανώσεων?» κατά τον ΟΡΚ και τους λοιπους πατριαρχολάτρες οικουμενιστές!!!
«εκ γαρ των λογων σου δικαιωθηση και εκ των λογων σου καταδικασθηση».
Ας μά επιτρέψουν λοιπόν ,εμείς οι αδαείς, να ακολουθούμε το φρόνημα και το παράδειγμα των οσίων αυτών ανδρών κι αυτοί ας ακολουθούν τον φαναριώτικο κοσμοπολιτισμό και την παποπροσκύνηση.
«πρωτεργάτες της ιδεολογικοποιήσεως της εκκλησίας και του "εκκλησιαστικού γεγονότος" μέσω των φοβερών εν Ελλάδι παρεκκλησιαστικών οργανώσεων?»
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑΤΙ ΜΗΠΩΣ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ!!!
ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΤΟ «όπερ έδει δείξαι» ΦΤΑΣΑΜΕ.
ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ "ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΙΔΕΩΝ" ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΟΥ κ. ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΞΑΝΑΛΕΜΕ.
ΚΑΙ Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΩ!!!!
ΟΡΚ
Αν όχι πρωτεργάτες τουλάχιστον θύματα, ελπίζω όχι εκόντες, misha! Την ευσέβεια του Ζερβάκου την ανεγνώρισε και ο Γιανναράς και μάλιστα από το βήμα της Διακιδείου Σχολής Λαού Πατρών! Ο δε Αυγουστίνος ανεγνωρίσθη ως Άγιος από την αδιαίρετη Εκκλησία, και δικαίως, αλλά τούτο δεν αναιρεί τις όποιες ετεροδιδασκαλίες του επί των οποίων πολύ έχει στηριχθεί η Δυτική(ιδεολογική εν πολλοίς) θεολογία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναμένω σε επόμενη φάση να μάς εξηγήσετε πόσο πολύ «ιδεολογικοποίησαν» την Ορθοδοξία ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός που έλεγε τους Λατίνους αιρετικούς και ο φωστήρ της οικουμένης Γρηγόριος ο Παλαμάς , ο παύσας το μνημόσυνο του λατινόφρονος πατριάρχου Καλέκα, οι κολλυβάδες όσιοι που αρνούντο να συμβιβαστούν με τα κυριακάτικα μνημόσυνα κλπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι εν ταυτώ να μάς υπενθυμίσετε πόσο πολύ προασπίζουν το «εκκλησιαστικό γεγονός» όσοι κλίνουν γόνυ προ του αιρεσιάρχου Πάπα , όπως ο μητρ. Γαλλίας Εμμανουήλ τον Νοέμβριο του 2006.
@misha!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρός τι τα χιλιετή άλματα;;; Για Ζερβάκο και Επιφάνιο μιλάμε.....
Πιστεύετε ότι διαφέρετε από τους Γρηγοράδες και Βαρλαάμ και Βέκκους και Καλέκες και Βησσαρίωνες;
ΑπάντησηΔιαγραφή