Στο φύλλο της εφημερίδας Ορθόδοξος Τύπος που κυκλοφορεί (13-2-2009) δημοσιεύεται μια …αγωνιστική επιστολή ενός κ. Ευάγ. Γεγάκη – αξ. Χωρ. ε.α. – ιεροψάλτη – ο οποίος μας μιλάει για τους… ήρωες εκείνους που κατά την υποδοχή του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου στη Λάρισα, την Πάτρα και την Ναύπακτο το 2008, είχαν το… θάρρος να αποκαλέσουν τον Πατριάρχη «αιρεσιάρχη» εντός των ιερών ναών (στη Ναύπακτο το τοιούτον έγινε στο λιμάνι).
Μένω στην Πάτρα, αφού η Ιδιωτική Οδός είχε ασχοληθεί εκτενέστατα με την Πατριαρχική επίσκεψη. Γράφει ο κ. Γεγάκης:
«Όταν ιερεύς σε ναό των Πατρών διάβαζε προς το εκκλησίασμα, εγκύκλιον του Μητροπολίτου Πατρών να υποδεχθή ο λαός τον Οικουμ. Πατριάρχην ο κ. Νικόλαος Σαββόπουλος («ευσεβής και αγωνιστής θεολόγος») φώναξε δυνατά: «Αυτός δεν είναι Πατριάρχης, είναι αιρεσιάρχης». Όπως παρατηρεί ο επιστολογράφος η σθεναρή αυτή διαμαρτυρία, όπως και η άλλη στη Ναύπακτο, δεν έτυχε της δέουσας προβολής από τα «κοσμικά και θρησκευτικά έντυπα».
Άρα, είναι απολύτως νόμιμο ο καθένας να πετάγεται μέσα στη λατρεία και να λέει ό,τι θέλει και αυτό που θα πει πρέπει να σαλπίζεται ανά την οικουμένη!
Ανάθεμα λοιπόν στον ιερέα του ναού - όπου διαμαρτυρήθηκε ο κ. Σαββόπουλος - ο οποίος… έθαψε την διαμαρτυρία του «αγωνιστού» θεολόγου. Ανάθεμα και στους εκδότες των πάσης φύσεως εντύπων που δεν προβάλλουν πάραυτα και με πρωτοσέλιδα τέτοιες «σθεναρές» διαμαρτυρίες.
Ομολογώ ότι η τραμπουκική πρακτική που εισηγούνται οι «ευσεβείς και αγωνιστές» συνάδελφοι είναι λίαν… ερεθιστική. Προβλέπω σε λίγο να μεταβάλλονται σε ρινγκ οι ναοί μας, ελέω …Ορθοδοξίας!
Αν είναι αυτοί οι ορθόδοξοι, φίλοι μου, τότε προτιμώ να είμαι με τους αιρετικούς! Και δη με τους αιρεσιάρχες!
Εικόνα:
Γλυπτό του Βάσου Καπάνταη, Ελευθερία στον Άνθρωπο, 1964 (0,14 x 0,115, Χαλκός)
να σ'ευχαριστήσω για τη φωτό ή για το κείμενο πιο πολύ;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΒρε πατούσα που τους χρειάζεται να τούς λιώσει!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ, αγαπητέ Παναγιώτη, μία διευκρίνηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Νίκος ο Σαββόπουλος, γιά όσους τόν γνωρίζουν, είναι ένας ταπεινός καί ήσυχος, all;a ka;i συνειδητός θεολόγος, Πατρινός τήν καταγωγή, πού υπηρετεί στό Εκκλησιαστικό Λύκειο Κορίνθου.
http://blogs.sch.gr/savvop-nik/
Επειδή καί παλαιότερα έχω παρακολουθήσει ομιλίες του, ουδέποτε είχε καταφερθεί επιθετικά καί δημοσίως μάλιστα, εναντίον τών οικουμενιστικών ενεργειών τού Πατριάρχη.
Είναι τόσο ευγενής πού αμφισβητώ εάν όντως ειπώθηκε αυτή η φράση..
abc
Είχα καιρό να μπω εδώ. Από τότε με την Παντάνασσα. Και διαβάζω αυτό το κείμενό σας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμβαίνουν ακόμα όλα αυτά στην Ορθοδοξία; Γιατί αν συμβαίνουν, τότε κι εγώ, μαζί σου στην αίρεση!
σημείωση: Αλήθεια, τι απόγινε η Παντάνασσα;
Καλό δρόμο στα οικουμενιστικά μονοπάτια του Πατριάρχη. Δεν θα σας ακολουθήσουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνεχίστε να περπατάτε την ολισθηρή Ιδιωτική Οδό. Σας χαιρετώ και ουδέποτε δεν θα διέλθω ηλεκτρονικά από την οδό αυτή πάλι. Ο δρόμος σας, η οδός σας αποπνέει δυσωδία οικουμενιστική. Γι΄ αυτό φεύγω τρέχοντας...
Δυστυχώς κάτι τέτοιοι γραφικοί τύποι προσβάλουν την Θεολογία. Νομίζω πως δεν αξίζει κάποιος να ασχολείται μαζί τους. Όσο και να προσπαθήσουν δεν θα φτάσουν ούτε τον Κομίνη ούτε την Γιαννούλα την κουλουρού. Θα παραμείνουν ασήμαντοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήανωνυμε 11.10 δεν μας λες τι προβλημα υπάρχει με την Παντάνασσα. Καθε τόσο κάποιος πετάει κάτι αλλα κανείς σας δεν τολμά να γράψει καθαρά τι συμβαίνει. Αφού υπάρχουν σοβαρά (;) πραγματα στην περιοχή μας γιατί ασχολούμαστε με τον πατριαρχη και τα καμώματα του; Αυτά ας τα λύσουν οι περισπούδαχτοι (;) θεολόγοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήμου φαίνετε πρόφαση και δικαιολογία ψάχνετε για να γύγετε από την Ορθοδοξία, αν και πιστεύω πως ήδη έχετε φύγει και συνταχθεί με τους "αιρεσιάρχες"
ΑπάντησηΔιαγραφήΖήτω στους στύλους της Ορθοδοξίας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑμα αυτοί χαθούν,χάθηκε η Ορθοδοξία μας!
Γι αυτό φωνάξτε κατά του Πατριάρχου μας ακόμα και μεσα στη θ.λειτουργία!
Θα έχετε "ευλογία"
από το ...διάβολο!
Aγαπητέ Στέφανε Καστρινέ, none και ανώνυμοι,
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχω να πω κάτι παραπάνω για την Παντάνασσα. Ό,τι έγραψα μέχρι τώρα ισχύει στο ακέραιο. Δεν παίρνω πίσω ούτε λέξη. Γιατί κάποιοι κάτι τέτοιο νόμισαν...
Απο κει και πέρα γράφτηκαν κάτι ιστορίες πολύ περίεργες στον τοπικό τύπο για αρχαία που βρέθηκαν λέει... και τα κουκούλωσαν...
Κανείς δεν έδωσε συνέχεια, κανείς δεν ενημέρωσε υπεύθυνα.
Είμαστε άξιοι της τύχης μας ως πολίτες παθητικοί.
Το επ' εμοί, όταν κρίνω ότι υπάρχει κάτι σοβαρό θα το ...περιποιηθώ δεόντως.
Δεν μας εξηγείς τι δεν παίρνεις πίσω και τι άλλο συμβαίνει. Αν ξέρεις βέβαια...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕν Χριστώ αδελφοί
ΑπάντησηΔιαγραφήTου Παντελη Μπουκαλα
Eφόσον όλοι, κατά τας Γραφάς, είμαστε «εν Χριστώ αδελφοί», και επιπλέον «εν γένος εσμέν», και εφόσον αυτό είναι το πρώτο και το κύριο που πρέπει να διδάσκει ένας καθηγητής της Θεολογίας, χριστιανός βέβαια, τι σημασία έχει το ότι στην ίδια Σχολή, τη Θεολογική Αθηνών, τις καθηγητικές έδρες τις μοιράζεται μία οικογένεια συν μία άλλη με την οποία η πρώτη έχει συνάψει γάμους; Τι έπρεπε να πουν, λοιπόν, οι καθηγητές απαντώντας στις εις βάρος τους καταγγελίες; Οτι, απλούστατα, στην εν Χριστώ και υπό τον Χριστό ανώνυμη ισότητα, καμιά αξία δεν έχουν τα ονοματεπώνυμα, τα οικογενειακά δέντρα, τα κλαδιά και τα παρακλάδια, ούτε βέβαια οι τίτλοι και οι θώκοι. Κατά συνέπεια, και πάντοτε κατά τας Γραφάς, ο νεποτισμός είναι ανέφικτος διότι είναι εκτός νοήματος, άρα εκτός νοήματος, ανόητες δηλαδή, είναι και οι βολές εναντίον του νεποτισμού.
Οι καθηγητές μας, ωστόσο, αντί να αντλήσουν επιχειρήματα από τα οικεία τους ιερά κείμενα, επέλεξαν να αμυνθούν με κοσμικότατες μεθόδους, πιθανόν και με τη σκέψη ότι καλή κι άγια είναι η ουράνια βασιλεία, ώς τότε όμως έχουμε καιρό, έχουμε κυρίως να ζήσουμε μια ζωή, και καλό κι άγιο είναι να τη ζήσουμε με δόξες και τιμές και αξιώματα. Πώς εξήγησε ο πρώην πρόεδρος του τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας το γεγονός ότι ο γιος του, που δεν διαθέτει πτυχίο Θεολογίας ούτε μάστερ, είναι υποψήφιος διδάκτωρ στη Σχολή Θεολογίας, με όχι λίγες πιθανότητες να έχει αυστηρό επιβλέποντα στο διδακτορικό του κάποιο από τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας; Οχι, δεν είπε ότι διά της επιφοιτήσεως του Αγίου Πνεύματος μπορεί να γίνει γνώστης και κήρυκας των θεολογικών πραγμάτων κι ένας ψαράς, όπως τω καιρώ εκείνω. Αντίθετα, προσγειωμένος και κάπως μνησίκακος (όσο μνησίκακος μπορεί να είναι όποιος διδάσκει χριστιανισμό), διευκρίνισε ότι αυτή η ούτως ειπείν «εισπήδηση» δεν τον βρίσκει σύμφωνο, όμως: «Αλλοι άνοιξαν αυτήν την πόρτα, όχι εγώ».
Ποια είναι αυτή η «πόρτα» άραγε και ποιοι και πόσοι είναι αυτοί οι «άλλοι»; Να μπούμε στον πειρασμό εδώ και να σκεφτούμε ότι ο κύριος καθηγητής στρέφει καταγγελτικά το δάχτυλό του προς τη σύζυγο του πρωθυπουργού, η οποία, όντας νηπιαγωγός από ανώτερη σχολή έκανε διδακτικό σε ανώτατη σχολή, την Ιατρική, που καμία σχέση δεν είχε με τις ώς τότε σπουδές της, και έγινε κατόπιν γιατρός; Αδύνατον. Ενας καθηγητής της Θεολογίας δεν μπορεί παρά να έχει στο μυαλό του, πιθανόν και στην ψυχή του, τον λόγο του Χριστού, «πώς δύνασαι λέγειν τω αδελφώ σου, αδελφέ, άφες εκβάλω το κάρφος το εκ του οφθαλμού σου, αυτός την εν τω οφθαλμώ σού δοκόν ου βλέπων;» Κι ύστερα, είναι μάθημα σωστό αυτό, να διδάσκεις τους μαθητές σου και τον κόσμο όλο, που σε ακούει με σέβας, καθότι καθηγητής και μάλιστα της Θεολογίας, ότι εφόσον έχουν ήδη αμαρτήσει κάποιοι άλλοι, δικαιούσαι κι εσύ την αμαρτιούλα σου; Δηλαδή όταν η αμαρτία μοιράζεται και διαχέεται, δεν βαραίνει πολύ στο μητρώο μας; Να το έχουμε υπόψη μας.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_19/02/2009_303996