Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2009

ΤΟ ΑΦΓΑΝΙΚΟ ΕΝ ΠΑΤΡΑΙΣ: "Σαλπίσματα νομής!"

Γεωργίου Θ. Γιαννοπούλου
Είναι πασίγνωστο το ανέκδοτο για τον τρόπο χορτασμού πεινώντων πτηνών μεταφερομένων δια πλοίου εις το μέτωπο σε πολεμική περίοδο. Για να κατασιγασθή η νευρικότης των ζώων από την πείνα και να αποφευχθούν τα επικίνδυνα λακτίσματα και ο προβλεπόμενος αφηνιασμός των, κάποιος είχε τη σωτηριώδη έμπνευση να σαλπίση το ενστικτωδώς γνωστό στα ζώα σάλπισμα «νομής», δηλαδή επικειμένης σιτίσεως. Τα ανήσυχα ζώα ηρέμησαν, το δε απατηλό σάλπισμα επανελήφθη πολλάκις μέχρις αποβιβάσεως.
Ο μύθος είναι θλιβερώς επίκαιρος για την πόλη μας, εν σχέσει προς το άλυτο πρόβλημα των λαθρομεταναστών, οι οποίοι κατά κύματα καταφθάνουν εδώ εις αναζήτησιν τρόπου διαφυγής των προς την Ιταλία και δι’ αυτής εις άλλους παραδείσους της Ευρώπης.
Το πρόβλημα καίτοι χρόνιο, έχει αφορήτως οξυνθή τελευταίως. Οι δυστυχείς αυτοί άλλοτε ήσαν στην συντριπτική τους πλειοψηφία Κούρδοι, οι οποίοι εγκατέλειπον την πατρίδα τους λόγω των διώξεων, που προήρχοντο από το τυραννικό καθεστώς του Σαντάμ. Ήδη, μετά την αβεβαία ομαλοποίηση των πραγμάτων στο Κουρδιστάν, οι καταφθάνοντες είναι Αφγανοί, Πακιστανοί και άλλοι Ασιάτες.
Στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι άρρενες και νέοι, αρκετά παιδιά, ως εκ τούτου δε ημπορούν να ανθέξουν τις φρικτές συνθήκες κακουχίας υπό τις οποίες διαβιούν. Για ηλικιωμένους και αδυνάτους το τόλμημα θα απέβαινε θανατηφόρο.
Οι συνθήκες διαβιώσεως για όσους φθάνουν εδώ είναι απερίγραπτες. Χωρίς στέγη, χωρίς τροφή, χωρίς χώρους υγιεινής, συσσωρεύονται στην παραλιακή ζώνη της αρκτικής πλευράς του λιμένος, για να έχουν προ οφθαλμών τα πλοία Πατρών – Ιταλίας, μήπως κατορθώσουν να επιβιβασθούν λάθρα σε κάποιο απ’ αυτά και φθάσουν στη γη της Επαγγελίας, όπου ίσως τους αναμένουν οικείοι ή φίλοι, έχοντες «αθλήσει» ενωρίτερα.
Είναι αναμφισβήτητο ότι η πόλη αντιμετωπίζει ένα σοβαρό, δύσλυτο και, αρχικώς, απροσδόκητο πρόβλημα. Τα κύματα των μεταναστών δεν κοπάζουν. Κάποια μη εντοπισθείσα και ως εκ τούτου ασύδοτος κατευθυντήριος σπείρα ευρίσκεται όπισθεν των στιφών αυτών, η οποία οργανώνει μυστηριωδώς τρόπους διάπλου της Αδριατικής, παρά τα λαμβανόμενα μέτρα φυλάξεως του λιμένος. Δεν εξηγείται, άλλως, πώς νέα κύματα καταφθάνουν εξαφανιζομένων των προηγουμένων. Δίδεται η αίσθηση του «πίθου των Δαναΐδων».

Η πόλη των Πατρών (εννοούμε τις Αρχές της), πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση. Ιδού πως:
Από καιρού εις καιρόν οργανούνται συσκέψεις των «φορέων». Οι φορείς αυτοί αποφαίνονται, μετά πολύωρες «τοποθετήσεις» ότι αρμόδιος είναι… κάποιος άλλος. Ότι ο άλλος αυτός κείται πέραν της πόλεως και έξω των τοπικών αρμοδιοτήτων και δυνατοτήτων. Ότι αρμοδία είναι η Κυβέρνηση ή η Ε.Ε., ίσως και ο ΟΗΕ. Ότι, πάντως, απαιτείται η εκπόνηση «ωλοκληρωμένου» σχεδίου για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Ποιος θα το εκπονήση δεν έχει αναφερθή, ούτε εντοπισθή. Ότι αρκεί (ίσως) η ασφυκτικώτερη οχύρωση του λιμένος και η αύξηση του αριθμού των φυλάκων. Ό,τι, ότι…
Επί έτη πολλά (πλέον των 15) ακούονται ανιαρώς τα ίδια πράγματα. Οσάκις κορυφούται ο γογγυσμός των περιοίκων, αποφασίζονται νέες συσκέψεις. Είναι τα σαλπίσματα νομής! Αποτέλεσμα; ΜΗΔΕΝ. Αυτό που αποφασίζεται ομοφώνως εκάστοτε, είναι να γίνη κάποια νέα σύσκεψη. Εν τω μεταξύ οι μετανάστες λιμώττουν και ρυπαίνουν και η πόλη παραπέμπει το πρόβλημα εις απροσδιορίστους άλλους.
Βεβαίως, το πρόβλημα είναι γενικώτερον και αι «παράμετροί» του διεθνείς. Όμως η πόλη ώφειλε να επιληφθή μιας στοιχειώδους περιθάλψεως (στεγάσεως και σιτίσεως) των «αθλίων» αυτών. Αυτό επιβάλλει ο πολιτισμός και ο ανθρωπισμός. Και αυτό είναι καθήκον και αρμοδιότης των τοπικών Αρχών. Η ανιαρά επωδός, που ακούεται επί έτη, «να αναλάβη ο καθένας τις ευθύνες του», ένθα «ο καθένας» είναι κάποιος άλλος πλην ημών, απέβη κακόγουστο αστείο, εκθέτον τον πολιτισμό της πόλεως, της οποίας (ειρήσθω) οι πολίτες ως άτομα, καθώς και η τοπική Εκκλησία, έχουν κατά καιρούς επιδείξει αξιοσημείωτη ευαισθησία και στοργή προς τους συνανθρώπους αυτούς.

Υ.Γ. Η στέγαση των κοιμωμένων στα πεζοδρόμια (εν χειμώνι) δεν θα ηδύνατο άραγε να γίνη εις κάποιο αχρησιμοποίητο κτίριο, όπως το επί της οδού Καρόλου και Όθωνος – Αμαλίας, ένθα εστεγάσθησαν άλλοτε (1948-49) πολλές οικογένειες καταφυγόντων χωρικών; Αλλά και χώροι για την εγκατάσταση προχείρων καταλυμάτων αδύνατον είναι να μη υπάρχουν.

16 σχόλια:

  1. Τοσο καιρό παρακολουθώ μετα περιεργείας τα καμώματα δημάρχου και νομάρχη που δεν θέλουν να κάνουν τίποτα αντιπολιτευόμενοι την κυβέρνηση και ασφαλώς λόγω ανικανότητας τους. γιατί το πρόβλημα σαφώς ειναι τοπικό και δικό τους. αν δεν καταφέρνουν να λύσουν στοιχειώδη πράγματα γιατί κάθονται στις καρέκλες τους; μονο για φιγούρα;το camping ειναι δίπλα τους γιατί δεν το διαμορφώνουν;Είπαμε όμως στην Πάτρα δεν υπάρχει μέλλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ 12-2 8.49΄
    Αυτό βρήκες να πεις; Αλλά φαίνεται ΤΙ είσαι. Επί πλέον, γιατί η καλή σου ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ-που ο Θεός να την κά-
    νει, όπως έγινε- δε φροντίζει να θωρακίσει τα σύνορα εδώ και 5 χρό-
    νια, που είναι στην εξουσία;; Επί-
    σης, γιατί δε δίνει τα χρήματα, που
    παίρνει από την ΕΕ, ώστε να γίνουν αυτά, που λες; Εγώ θα τα πληρώσω, ως δημότης Πατρέων κι αυτά; Αλλά ξέ
    χασα η καλή κυβέρνηση δίνει μόνο, όπου υπαρχουν δικοί της δήμαρχοι και νομάρχες κατά την προσφιλή νοοτροπία και ΤΑΚΤΙΚΗ της δεξιάς! Το έκανε άλλωστε στον Πειραιά με την εκλογή του Φασούλα. Ε λοιπόν δεν είναι τοπικό πρόβλημα, αλλά της κεντρικής εξουσίας, που θα έπεπε ΑΜΕΣΑ να το λύσει!! Κι άσε
    τα περί αντιπολίτευσης φληναφήματά σου, για να μη σε χαρακηρίσω ΧΕΙΡΟ-ΤΕΡΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εισαι αναιδης 10.27
    εσυ πληρώνεις τοσα χρόνια (οχι μονο 5) και δεν το καταλαβαινεις γιαυτό δεν λεω τίποτα άλλο. Αδύνατο να καταλάβεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ 4.05΄
    Γιατί είμαι αναιδής; Επειδή έγραψα την αλήθεια για τα συμβαίνοντα; Ή μήπως σου έθιξα τα... "ιερά και τα όσιά σου;" Ξέρεις έχω κι εγώ πολ-
    λούς χαρακτηρισμούς για πάρτη σου, αλλά προτιμώ να μην τους εξαπολύσω,
    γιατί είμαι ΕΥΓΕΝΗΣ! Μάθε να αντι- κρούεις κάθε αντίθετη άποψη με επι-χειρήματα. Εκτός κι αν δεν έχεις,
    οπότε "Κρείτον το σιγάν του λαλείν
    "!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Bρε αγράμματε 4:23 το «κρείττον» με δύο ταυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εκτός απο αγενής εισαι και ηλιθιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σε ότι αφορά το λάθος έχεις δίκιο, αλλά ουδείς αλάθητος. Σε ότι αφορά τους χαρακτηρισμούς σε συμβουλεύω
    να κοιτάξεις τον καθρέπτη σου και θα δεις σε ποιον ανήκουν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλά παιδιά έχετε πολύ φάση!!! Συνεχίστε έτσι...

    Το παίζετε και σοβαροί άνθρωποι κακόμοιρα ανθρωπάκια...

    Ντροπή σας και αίσχος σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ανωνυμε 9.23 σχόλιο για το ορθογραφικό λάθος ΄νήκει σε άλλον. οσον αφορά τους χαρακτηρισμούς που εξαπέλυσες και γιαυτό σε χαρακτήρισα ηλίθιο στους επιστρέφω και σου συνιστώ να β άλεις το μυαλό σου να δουλέψει. αν έχεις βέβαια! Οσο για τον ανώνυμο 11.21 θα του έλεγα να προβληματιστεί με τον τρόπο αντίδρασης μερικών ανθρώπων που δυστυχώς όλο και πληθαίνουν.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ 11.30΄
    Ο προβληματισμός πράγματι πρέπει να
    υπάρχει,όταν βλέπουμε, άλλους μεν να εκφράζονται με τον τρόπο σου δη-
    λαδή στενά κομματικά, αλλά και απα-ξιωτικά για τους άλλους-μη ξεχνάς ότι εσύ άρχισες τους χαρακτηρι-
    σμούς κι όχι εγώ!- άλλους δε να θε-ωρούν τους εαυτούς τους ως κριτές των πάντων, όπως ο της 12-2-,11.21΄. Αυτός μάλλον κρίνει ΕΞ ΙΔΙΩΝ τα αλλότρια. Αυτά, ως απάντηση και στους 2 και δε θα ξανασχοληθώ, γιατί δεν αξίζει τον κόπο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ανωνυμε 1.51 τωρα νομίζεις οτι μας αποστόμωσες!! Εχεις λάθος. Να μη ξαναασχοληθείς όχι γιατι δεν αξίζει τον κόπο οπως θελεις να νομίζεις αλλα απλά γιατι δεν εχεις τι να πεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Είστε όλοι για λύπηση... Πλέον η περίπτωσή σας έχει ξεφύγει από τα όρια...
    Δεν γελάμε πλέον (δεν είμαι μόνος πιστέψτε με) αλλά σας λυπόμαστε!!!
    Ανθρωπάκια που νομίζετε ότι τα ξέρετε όλα. Τίποτα δεν ξέρετε αγαπητοί μου. Όσοι είναι έξω από τον χορό πολλά τραγούδια ξέρουν...

    Αυτά γιατί με τσαντίσατε και θα αναγκαστώ να πω και άλλα που θα σας λυπήσουν...

    Άντε γεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ 12.48
    Αφού εμείς είμαστε ανθρωπάκια ρε Φα
    ρισαίε και δεν ξέρουμε, δε μας λες εσύ-τσαντίλα- να μάθουμε;;!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Βλέπω επιμένετε και θα αναγκαστώ να βγάλω πολλά πράγματα στη φόρα...
    Δεν θέλω γιατί θα στενοχωρήσουν πολλούς από τους αναγνώστες του blog που τους γνωρίζω και με γνωρίζουν. Γιαυτό καλύτερα το αφήνω. Απλώς λέω να είμαστε περισσότερο προσεχτικοί στις εκφράσεις μας και να αφήνουμε πάντα και ένα παραθυράκι ανοικτό μήπως (λέω μήπως) κάνουμε λάθος. Η μετριοπάθεια πάντα είναι καλύτερη και συμφέρει...

    Αυτά και συγγνώμη για το έντονο ύφος των προηγούμενων σχολίων...
    Είμαι παθός και γιαυτό τα λέω αυτά...

    Ευχαριστώ για την υπομονή σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. αφου ξέρεις ανωνυμε 1.19 πρόσωπα και πράγματα - οπως λες - αφησε την ανωνυμία και προχώρησε για να κανουμε και εμεις το ιδιο.Οσον αφορά τις απόψεις σου και την μετριοπάθεια που επικαλέίσαι για τους άλλους θα πρέπει να κοιτάξεις λίγο τις δικές σου εξαλες δηλώσεις. γιατο πρέπει ολοι να συμφωνούμε μαζύ σου και μόλις πουμε κατι αλλο μας καταττάσεις σε κόμματα (της αρεσκείας σου η κατάταξη). Περιμένω να αποκαλυφθείς.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. τι γίνεται λεβέντες; λουφάξατε τώρα με την επίθεση του αφγανου στον πραηριούχο.. τι να πειτε κακόμοιροι.. βγείτε πάλι να υπερασπιστείτε τους "πτωχούς" με τα μάτσα τα λεφτά. Και ο Φλαμής προσπαθούσε να πει χτές ότι ..πουλήσανε τις περιουσίες τους στο Αφγανιστάν!.. δεν μας ειπε πόσο πάει η κάθε καλύβα εκεί....

    ΑπάντησηΔιαγραφή