Τα όσα γράφει ο Διευθυντής Σύνταξης της εφημερίδας ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ Κ. Μάγνης (φ. 27-1-09) ως απάντηση στον Βασίλη Λαδά και το Μουσαφεράτ του - πάντα με θέμα τους εν Πάτραις Αφγανούς πρόσφυγες και τίτλο: Χίλιες και μια αδικίες σε βάρος της "Πελοποννήσου" - έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Κυρίως εκείνα που οικοδομούν τη σχέση εφημερίδας - κοινωνίας. Το κοινό της εφημερίδας, λέει ο Κ. Μάγνης, "ελέγχεται καλύτερα όταν αισθανθεί ότι συμπάσχεις μαζί του, το εκφράζεις και εν τέλει το εκτονώνεις"!
Τι άραγε σημαίνει "ελέγχεται καλύτερα"; Και στην περίπτωσή μας σε σχέση με το "Αφγανικό"; Η εφημερίδα λειτουργεί ψυχοθεραπευτικά με βάση το τρίπτυχο: Συμπάσχω, εκφράζω, εκτονώνω; Κι ακόμη τι σημαίνει "η κοινωνία άρχισε να πρεσάρει τον Τύπο επειδή το πρόβλημα είχε διογκωθεί απίστευτα;" Μήπως τελικά και η εφημερίδα χρειάζεται ψυχοθεραπεία από το... πολύ στρές;
Ποιος πιέζει και ποιος εκτονώνει ποιον τελικά; Θα πει κανείς ότι η σχέση εφημερίδας και κοινωνίας είναι αμφίδρομη. Σωστά. Αλλά οι έξωθεν πιέσεις και άνωθεν παρεμβάσεις δεν υπάρχουν κ. Μάγνη; Γνωρίζουμε όλοι μας πολύ καλά ότι ανθούν και φέρουν κι άλλο! Όταν κόβεται από την εφημερίδα μια επώνυμη επιστολή συμπολίτη για ένα θέμα, με σκοπό να μη θιγούν πρόσωπα και "θεσμοί", θέλετε να πιστέψουμε ότι στα μείζονα θέματα της πόλης η γραμμή της όποιας εφημερίδας στηρίζεται στην αλληλεγγύη και την εκτόνωση της κοινής γνώμης;
Και ξέρουμε επίσης ότι ένα πρωτοσέλιδο ή μια δημοσιογραφική ατάκα είναι ικανά - δυστυχώς - όχι να εκτονώσουν, αλλά να χαϊδέψουν τα πιο ταπεινά μας ένστικτα και να εκπέσουμε στην κολακεία των μαζών, το και συνηθέστερο.
Τέλος, ξέρω πολλούς που έχουν πάρει "ανθρωπιστικές πρωτοβουλίες" για τους Αφγανούς. Για το θεαθήναι όμως. Με τις κάμερες παραμάσχαλα. Μόλις σβήσουν τα τηλεοπτικά φώτα ευχαρίστως θα τους πέταγαν στη θάλασσα, για να γλυτώσουν επιτέλους από το άχθος της "ανθρωπιστικής" διάστασης του προβλήματος. Γιατί ο ανθρωπισμός από μόνος του δεν αρκεί ούτως ή άλλως. Χρειάζεται στέρεη ανθρωπολογία. Τι είναι ο άνθρωπος και μάλιστα ο "άλλος", ο "ξένος" και πώς τον αντιμετωπίζουμε.
Οποιος και αν εχει γράψει αυτό το σχόλιο, καιρός ειναι να λογικευτεί. Δεν γίνεται να ασχολούμεθα με το δίκιο των λαθρομεταναστών ούτε να συζητάμε σοβαρά με τους αναρχοαντιεξουσιαστές και τους εκπροσώπους τους τύπου Λαδά, Τσούκαλη και δεν συμαζεύεται. Οι ανθρωποι αυτοί πρέπει να μείνουν σε κάποιο καταυλισμό μεχρι να εφαρμοστεί κάποια πολιτική που να τους απομακρύνει. Ολοι όμως "ανθρωπιστικά" σκεπτόμενοι δεν θέλουν το καταυλισμό στα χωράφια -κατα κυριολεξίαν - της περιοχής τους. Οπότε αφήστε όλοι τα ανθρωπιστικά και πείτε ότι θέλετε την υποβάθμιση της πόλης γιατι ετσι σας γουστάρειγια να ξέρουμε και οι υπόλοιποι τι να κάνουμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΑξιότιμε κ. Ανδριόπουλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήοι αναγνώστες οι οποίοι διαθέτουν έστω και ελάχιστα ψήγματα αστικής αξιοπρέπειας και πνευματικής καλλιέργειας, έχουν εδώ και κάποιους μήνες αντιληφθεί πως η ιστορική εφημερίδα Πελοπόννησος κινείται πλέον στα γκρίζα νερά των απολιτικών και οδυνηρά επιφανειακών (εύπεμπτων και εύκολων)προσεγγίσεων που κολακεύουν τον αναγνώστη, συντηρούν την υψηλή κυκλοφορία, αλλά δεν προάγουν την ελεύθερη σκέψη και τον ειλικρινή δημόσιο διάλογο που συνιστά την πεμπτουσία της ανοιχτής δημοκρατικής κοινωνίας... Ένα ακόμα οχυρό αλώθηκε... Ας είναι...
Με τιμή
Π. Αλεξόπουλος
τελικά ο Μάγνης έκανε περισσότερη ζημιά στην εφημερίδα του απ' ό.τι μπορεί να καταλάβει και απέδειξε ότι δεν ξέρει να χειρίζεται το Λόγο (και την λογική). λέγει και αντιλέγει. και τι λέγει; γκάφες σε βάρος του και της εφημερίδας. πολύ ωραία η ανάγνωσή σου Παναγιώτη!
ΑπάντησηΔιαγραφήο "ξένος" η "ανθρωπολογία" έγιναν άδειες λέξεις, άνευ σημασίας. και ο Χριστός Ξένος ήταν, άστεγος, διωγμένος! η κοινωνία τον πολεμούσε. ευτυχώς δεν υπήρξε τότε η Πελοπόννησος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ως ξένος και άστεγος ο Χριστός "διήγε μετα των τελωνών και αμαρτωλών", και για τα δικά μας δεδομένα ο Χριστός σήμερα βρίσκεται με τους Σομαλούς- Αφγανούς- Παλαιστίνιους κ.λ.π. Όποιος ενδιαφέρεται για πληρέστερη προσέγγιση- κατανόηση του Χριστού ως ξένου ας διαβάσει την σύντομη παρουσίαση του π.Β. Θερμού, στο βιβλίο του "οι δικοί μου οι ξένοι, τον ύμνο της Μεγ. Παρασκευής "Δός μοι τούτον τον ξένον".
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Σάλος
Σοβαρευτείτε γιατι στο τέλος θα αγιοποιήσετε τους μετανάστες που φέρνουν την ηρωίνη στα σακκουλάκια και την πωλόύν οπως ειναι γνωστό. ισως γιαυτό σκίζονται μερικοί να τους υποστηρίζουν.βρίσκουν φρέσκο πράμα!...
ΑπάντησηΔιαγραφή