Όπως ίσως θα θυμάστε, αγαπητοί φίλοι της Ιδιωτικής Οδού, είχα αποστείλει προ καιρού μια ανοιχτή επιστολή προς τον Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο, για το γνωστό θέμα: Καθολικοί, Κύριλλος Κωστόπουλος, δική μου θέση.
Την επιστολή αυτή είχα κοινοποιήσει και στον Καθολικό Επίσκοπο Σύρου κ. Φραγκίσκο, ο οποίος ευγενώς μου απάντησε. Δημοσίευσα την απάντησή του, η οποία προκάλεσε πολλά σχόλια. Σήμερα, προς έκπληξίν μου, έλαβα μια δεύτερη επιστολή του Επισκόπου Φραγκίσκου, δια της οποίας απαντά σε κάποια από τα σχόλια των αναγνωστών του ιστολογίου. Την δημοσιεύω αυτούσια φυσικά.
Αξιότιμε κ. Καθηγητά,
Ο Γραμματέας μου βρήκε στο site ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΟΔΟ την επιστολή που σας είχα στείλει στις 13 Ιουνίου. Οι αναγνώστες κάνουν πολλά σχόλια, με αρκετή δόση πολεμικής που ξεσήκωσε απρόσμενα εκείνη η επιστολή μου. Εγώ δεν γνωρίζω ούτε έχω καιρό, να ψάχνω στο Computer και ούτε να απαντήσω μέσω Ίντερνετ, γι’ αυτό σας στέλνω αυτή τη δεύτερη επιστολή με το ταχυδρομείο.
Δεν θα παρασυρθώ από τον πειρασμό της πολεμικής, δύο πράγματα θα ήθελα μόνο να τονίσω.
1. Πρέπει όλοι να έχουμε υπόψη ότι θα κριθούμε ο καθένας σύμφωνα με τις προσωπικές του πράξεις. Ούτε τα καλά που έκαναν οι πρόγονοί μας θα μας ωφελήσουν ούτε τα κακά που έπραξαν θα καταλογιστούν εναντίον μας.
Θα ήθελα να υπενθυμίσω, και στους Καθολικούς και στους Ορθοδόξους που πήραν μέρος στην «πολεμική» με αφορμή την επιστολή μου, ότι δεν κερδίζουμε τίποτα με το να κατηγορούμε τους άλλους, έστω και αν αυτές οι κατηγορίες είναι αληθινές.
Παρ’ όλο που η Εκκλησία του Χριστού (Ορθόδοξη και Καθολική) είναι Αγία, τα μέλη των Εκκλησιών μας δεν είναι όλα άγια. Και τα μέλη της Καθολικής Εκκλησίας αλλά και της Ορθόδοξης Εκκλησίας δεν αποτελούν «clubs» αγίων, αλλά «νοσοκομεία» αμαρτωλών, όπου ο καθένας προσπαθεί να θεραπευτεί και να βρει τη χριστιανική του υγεία.
Γράφει ο Απόστολος Παύλος στους Γαλάτες (5, 16 – 25, αντιγράφω από μετάφραση έκδοσης της Βιβλικής Εταιρίας): «Να καθορίζει το Πνεύμα τη διαγωγή σας, και τότε δεν θα ακολουθείτε τις αμαρτωλές επιθυμίες σας».
Αν καθορίζει το Πνεύμα τη διαγωγή μας, τότε θα έχουμε τους καρπούς του Πνεύματος που «είναι η αγάπη, η χαρά, η ειρήνη, η μακροθυμία, η καλοσύνη, η αγαθότητα, η πίστη, η πραότητα, η εγκράτεια» (Γαλ. 5, 22 – 23).
Αν δεν καθορίζει τη διαγωγή μας το Πνεύμα τότε «είναι ολοφάνερα τα αμαρτωλά έργα. Που είναι η μοιχεία, η πορνεία, η ηθική ακαθαρσία, η αισχρότητα, η ειδωλολατρία, η μαγεία, οι έχθρες, οι φιλονικείες, οι ζήλιες, οι θυμοί, οι διαπληκτισμοί, οι διχόνοιες, τα σχίσματα, οι φθόνοι, οι μέθες, οι ασωτίες και τα παρόμοια» (Γαλ. 5, 19 – 21).
Γνωρίζοντας αυτό που συμβαίνει τριγύρω μας, τα λόγια του αποστόλου μας βοηθούν να διακρίνουμε αν την διαγωγή των βαπτισμένων (Καθολικών και Ορθοδόξων) την καθορίζει το Πνεύμα που έλαβαν στο βάπτισμα ή κάτι άλλο… Οι κοινωνίες μας αποτελούνται από βαπτισμένους χριστιανούς, αλλά δεν νομίζω ότι η ζωή των χριστιανών (Ορθοδόξων και Καθολικών) δημιουργούν κοινωνίες τόσο χριστιανικές. Δυστυχώς!
2. Επειδή στις επεμβάσεις των διαφόρων θίγεται η μνήμη νεκρών, θα μου επιτρέψετε να υπενθυμίσω ότι, δυστυχώς, κατά τη διάρκεια της ιταλογερμανικής κατοχής, δεν συμπεριφέρθηκαν όλοι οι συριανοί (και όχι μόνο οι συριανοί) ως ήρωες. Πρέπει να παραδεχτούμε ότι υπήρξαν και δωσίλογοι. Αλλά δεν νομίζω ότι εμείς, οι σημερινοί χορτασμένοι, έχουμε το δικαίωμα να κατηγορούμε τους χθεσινούς πεινασμένους επειδή δεν ήταν ήρωες. Η πείνα η πραγματική τους μάστιζε και το αίσθημα επιβίωσής τους κυριαρχούσε.
Τώρα αν οι δωσίλογοι ήσαν Καθολικοί ή Ορθόδοξοι, λέω στους σημερινούς κατακριτές ότι στη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου Ερμούπολης υπάρχουν εφημερίδες της εποχής εκείνης που μαρτυρούν ποιοι τότε καλοπερνούσαν με τις σχέσεις φιλίας που είχαν με τους κατακτητές. Δυστυχώς υπήρξαν και από τις δυο πλευρές, και Καθολικοί και Ορθόδοξοι. Διαθέτουμε αδιάψευστα ντοκουμέντα και στο Αρχείο μας.
Επειδή σε μερικές επεμβάσεις κάποιοι κατηγόρησαν τους καθολικούς κληρικούς ότι συμμάχησαν με τους κατακτητές, αναφέρω:
1. Τον προκάτοχό μου Επίσκοπο Σύρου Αντώνιο Γρηγόριο Βουτσίνο, ο οποίος πρωτοστατούσε με κάθε λογής διαμαρτυρίες στην υπεράσπιση των πολιτών, συνεργαζόμενος με τον (Ορθόδοξο) Μητροπολίτη Σύρου Φιλάρετο. Στις τοπικές εφημερίδες της εποχής μπορούν να βρουν τους πύρινους λόγους τους κατά των κατακτητών. Οι Ιταλοί κάπως τον σεβόντουσαν και οι διαμαρτυρίες του δεν έπεφταν στο κενό. Ακολουθώντας την ίδια τακτική με τους Γερμανούς δεν πέτυχε. Οι Γερμανοί, ούτε λίγο ούτε πολύ, του πέρασαν χειροπέδες, τον μετέφεραν στην Αθήνα, τον έκλεισαν στις φυλακές Αβέρωφ όπου έμεινε περίπου ένα χρόνο.
2. Τον άλλο προκάτοχό μου ως Επίσκοπος Θήρας, τον Τιμόθεο Ρεμούνδο, Καθολικό Επίσκοπο Θήρας. Ένα ωραίο πρωί οι Ιταλοί τον συνέλαβαν, τον μετέφεραν σε πολεμικό πλοίο στο Μέσα Γιαλό Φηρών, τον φόρτωσαν σε πολεμικό ιταλικό πλοίο και τον οδήγησαν στην εξορία διότι τους ήταν ενοχλητικός. Από τότε πέρασε τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής του στο Παρίσι σε μοναστήρι των Φραγκισκανών Καπουκίνων.
Σας ευχαριστώ και πάλι και σας εύχομαι κάθε ευλογία από τον Κύριο.
Φραγκίσκος
Καθολικός Επίσκοπος Σύρου, Θήρας και Κρήτης
Την επιστολή αυτή είχα κοινοποιήσει και στον Καθολικό Επίσκοπο Σύρου κ. Φραγκίσκο, ο οποίος ευγενώς μου απάντησε. Δημοσίευσα την απάντησή του, η οποία προκάλεσε πολλά σχόλια. Σήμερα, προς έκπληξίν μου, έλαβα μια δεύτερη επιστολή του Επισκόπου Φραγκίσκου, δια της οποίας απαντά σε κάποια από τα σχόλια των αναγνωστών του ιστολογίου. Την δημοσιεύω αυτούσια φυσικά.
Αξιότιμε κ. Καθηγητά,
Ο Γραμματέας μου βρήκε στο site ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΟΔΟ την επιστολή που σας είχα στείλει στις 13 Ιουνίου. Οι αναγνώστες κάνουν πολλά σχόλια, με αρκετή δόση πολεμικής που ξεσήκωσε απρόσμενα εκείνη η επιστολή μου. Εγώ δεν γνωρίζω ούτε έχω καιρό, να ψάχνω στο Computer και ούτε να απαντήσω μέσω Ίντερνετ, γι’ αυτό σας στέλνω αυτή τη δεύτερη επιστολή με το ταχυδρομείο.
Δεν θα παρασυρθώ από τον πειρασμό της πολεμικής, δύο πράγματα θα ήθελα μόνο να τονίσω.
1. Πρέπει όλοι να έχουμε υπόψη ότι θα κριθούμε ο καθένας σύμφωνα με τις προσωπικές του πράξεις. Ούτε τα καλά που έκαναν οι πρόγονοί μας θα μας ωφελήσουν ούτε τα κακά που έπραξαν θα καταλογιστούν εναντίον μας.
Θα ήθελα να υπενθυμίσω, και στους Καθολικούς και στους Ορθοδόξους που πήραν μέρος στην «πολεμική» με αφορμή την επιστολή μου, ότι δεν κερδίζουμε τίποτα με το να κατηγορούμε τους άλλους, έστω και αν αυτές οι κατηγορίες είναι αληθινές.
Παρ’ όλο που η Εκκλησία του Χριστού (Ορθόδοξη και Καθολική) είναι Αγία, τα μέλη των Εκκλησιών μας δεν είναι όλα άγια. Και τα μέλη της Καθολικής Εκκλησίας αλλά και της Ορθόδοξης Εκκλησίας δεν αποτελούν «clubs» αγίων, αλλά «νοσοκομεία» αμαρτωλών, όπου ο καθένας προσπαθεί να θεραπευτεί και να βρει τη χριστιανική του υγεία.
Γράφει ο Απόστολος Παύλος στους Γαλάτες (5, 16 – 25, αντιγράφω από μετάφραση έκδοσης της Βιβλικής Εταιρίας): «Να καθορίζει το Πνεύμα τη διαγωγή σας, και τότε δεν θα ακολουθείτε τις αμαρτωλές επιθυμίες σας».
Αν καθορίζει το Πνεύμα τη διαγωγή μας, τότε θα έχουμε τους καρπούς του Πνεύματος που «είναι η αγάπη, η χαρά, η ειρήνη, η μακροθυμία, η καλοσύνη, η αγαθότητα, η πίστη, η πραότητα, η εγκράτεια» (Γαλ. 5, 22 – 23).
Αν δεν καθορίζει τη διαγωγή μας το Πνεύμα τότε «είναι ολοφάνερα τα αμαρτωλά έργα. Που είναι η μοιχεία, η πορνεία, η ηθική ακαθαρσία, η αισχρότητα, η ειδωλολατρία, η μαγεία, οι έχθρες, οι φιλονικείες, οι ζήλιες, οι θυμοί, οι διαπληκτισμοί, οι διχόνοιες, τα σχίσματα, οι φθόνοι, οι μέθες, οι ασωτίες και τα παρόμοια» (Γαλ. 5, 19 – 21).
Γνωρίζοντας αυτό που συμβαίνει τριγύρω μας, τα λόγια του αποστόλου μας βοηθούν να διακρίνουμε αν την διαγωγή των βαπτισμένων (Καθολικών και Ορθοδόξων) την καθορίζει το Πνεύμα που έλαβαν στο βάπτισμα ή κάτι άλλο… Οι κοινωνίες μας αποτελούνται από βαπτισμένους χριστιανούς, αλλά δεν νομίζω ότι η ζωή των χριστιανών (Ορθοδόξων και Καθολικών) δημιουργούν κοινωνίες τόσο χριστιανικές. Δυστυχώς!
2. Επειδή στις επεμβάσεις των διαφόρων θίγεται η μνήμη νεκρών, θα μου επιτρέψετε να υπενθυμίσω ότι, δυστυχώς, κατά τη διάρκεια της ιταλογερμανικής κατοχής, δεν συμπεριφέρθηκαν όλοι οι συριανοί (και όχι μόνο οι συριανοί) ως ήρωες. Πρέπει να παραδεχτούμε ότι υπήρξαν και δωσίλογοι. Αλλά δεν νομίζω ότι εμείς, οι σημερινοί χορτασμένοι, έχουμε το δικαίωμα να κατηγορούμε τους χθεσινούς πεινασμένους επειδή δεν ήταν ήρωες. Η πείνα η πραγματική τους μάστιζε και το αίσθημα επιβίωσής τους κυριαρχούσε.
Τώρα αν οι δωσίλογοι ήσαν Καθολικοί ή Ορθόδοξοι, λέω στους σημερινούς κατακριτές ότι στη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου Ερμούπολης υπάρχουν εφημερίδες της εποχής εκείνης που μαρτυρούν ποιοι τότε καλοπερνούσαν με τις σχέσεις φιλίας που είχαν με τους κατακτητές. Δυστυχώς υπήρξαν και από τις δυο πλευρές, και Καθολικοί και Ορθόδοξοι. Διαθέτουμε αδιάψευστα ντοκουμέντα και στο Αρχείο μας.
Επειδή σε μερικές επεμβάσεις κάποιοι κατηγόρησαν τους καθολικούς κληρικούς ότι συμμάχησαν με τους κατακτητές, αναφέρω:
1. Τον προκάτοχό μου Επίσκοπο Σύρου Αντώνιο Γρηγόριο Βουτσίνο, ο οποίος πρωτοστατούσε με κάθε λογής διαμαρτυρίες στην υπεράσπιση των πολιτών, συνεργαζόμενος με τον (Ορθόδοξο) Μητροπολίτη Σύρου Φιλάρετο. Στις τοπικές εφημερίδες της εποχής μπορούν να βρουν τους πύρινους λόγους τους κατά των κατακτητών. Οι Ιταλοί κάπως τον σεβόντουσαν και οι διαμαρτυρίες του δεν έπεφταν στο κενό. Ακολουθώντας την ίδια τακτική με τους Γερμανούς δεν πέτυχε. Οι Γερμανοί, ούτε λίγο ούτε πολύ, του πέρασαν χειροπέδες, τον μετέφεραν στην Αθήνα, τον έκλεισαν στις φυλακές Αβέρωφ όπου έμεινε περίπου ένα χρόνο.
2. Τον άλλο προκάτοχό μου ως Επίσκοπος Θήρας, τον Τιμόθεο Ρεμούνδο, Καθολικό Επίσκοπο Θήρας. Ένα ωραίο πρωί οι Ιταλοί τον συνέλαβαν, τον μετέφεραν σε πολεμικό πλοίο στο Μέσα Γιαλό Φηρών, τον φόρτωσαν σε πολεμικό ιταλικό πλοίο και τον οδήγησαν στην εξορία διότι τους ήταν ενοχλητικός. Από τότε πέρασε τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής του στο Παρίσι σε μοναστήρι των Φραγκισκανών Καπουκίνων.
Σας ευχαριστώ και πάλι και σας εύχομαι κάθε ευλογία από τον Κύριο.
Φραγκίσκος
Καθολικός Επίσκοπος Σύρου, Θήρας και Κρήτης
Ευχαριστώ κι εγώ, με τη σειρά μου, τον Καθολικό Επίσκοπο Σύρου για την επιστολή του, με το πνεύμα της οποίας συμφωνώ. Θα με πουν πάλι κάποιοι «φιλοκαθολικό» ή «υποταγμένο στον Πάπα», αλλά ουδόλως με ενδιαφέρει η γνώμη απανθρώπων ανδρεικέλων.
ε..ι...
ΑπάντησηΔιαγραφήμην περιπίπτετε σε τοιούτου είδους ατοπήματα...
"υπάνθρωποι, ανδρίκελα"...
γίνεστε το ίδιο, ίσως και χειρότερος μ΄αυτούς που θέλετε να αποφεύγετε...
όχι υμείς κύριε Ανδριόπουλε!
Τι θα έλεγε η κ. Κακούρη, που τόσο θαυμάζετε?
ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΠΑΛΗΘΕΥΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΣΑΝ ΣΧΟΛΙΟ ΣΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΗΣ 12 ΙΟΥΛΙΟΥ(Η ΒΑΣΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΗΤΑΝ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΣΤΟΥ WEAR): "ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΣΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΜΑΡΤΙΑ" ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΩ ΕΓΩ, ΤΟ ΕΓΡΑΨΕ Ο ΟΡΘΟΔΟΞΟΤΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ! Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ,ΚΑΘΟΛΙΚΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΥΡΟΥ, ΜΑΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΙ ΤΗΝ ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΡΝΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΜΑΣ-ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΙΚΑ....-ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟ!!! ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ, ΥΠΑΚΟΗ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ, ΚΑΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΜΑΛΛΟΝ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΑ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΥΣΕΒΕΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΕΡΩΤΟΤΡΟΠΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ Ή ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ! ΟΠΟΤΕ ΑΦΟΡΙΖΟΥΜΕ ΑΚΡΙΤΑ -ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΜΑΣ ΠΑΝΤΟΤΕ- ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΧΡΗΣΤΟΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΜΕ ΠΟΣΟ ΚΑΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΟΟΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟΙ! ΡΥΣΑΙ, ΚΥΡΙΕ, ΤΟΙΑΥΤΗΣ ΑΠΑΝΘΡΩΠΙΑΣ ΤΑΣ ΨΥΧΑΣ ΗΜΩΝ Ο ΜΟΝΟΣ ΕΝ ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ ΑΝΕΙΚΑΣΤΟΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΑΙΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΗΜΑΤΗΣ ΕΣΤΕΙΛΕ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΡΩΤΑΕΙ ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΤΕΡΟΔΟΞΟΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΣΕΙΣ κ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΕ ΓΙΑΤΙ ΔΙΝΕΤΕ ΒΗΜΑ ΣΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ; ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΕΠΙΤΗΔΕΣ;
ΠΟΛΥ ΚΑΛΩΣ ΕΠΡΑΞΕ, ΑΓΑΠΗΤΕ ΣΥΝΑΝΩΝΥΜΕ 18 Ιούλιος 2008 12:57 μμ! ΟΝΤΩΣ ΔΙΔΕΙ ΤΟΝ ΚΑΤ' ΑΥΤΟΝ ΑΓΩΝΑ.....ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΔΕΝ ΕΡΩΤΗΘΗ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝ ΚΑΛΩΣ Ή ΚΑΝΟΝΙΚΩΣ ΑΠΕΛΥΘΗ Ο Κ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙ ΕΤΕΡΟΔΟΞΩΝ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΕ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΕΙ! ΕΠΙΣΗΣ ΠΟΤΕ -ΑΠΟΣΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΕΔΩ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ- ΔΕΝ ΕΚΛΗΘΗ ΣΕ ΔΙΑΛΟΓΟ Ή ΕΚΘΕΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΤΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή, αν καταλαβαίνω καλά συνανώνυμοι, γιατί είμαι και λίγο άσχετος, οι θεολόγοι Σημάτης και Ανδριόπουλος προκαλούν την επίσημη Εκκλησία να πάρει θέση στο θέμα των Καθολικών και αυτή σιωπά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητοί ανώνυμοι,
ΑπάντησηΔιαγραφήΖούμε αυτή τη στιγμή κάτι το παράδοξο, εκ πρώτης όψεως.
Συζητούμε, εντός-εκτός ιστολογίου, ως Ορθόδοξοι για τις σχέσεις μας με τους Καθολικούς, θέτουμε ερωτήματα, κρίνουμε πρακτικές, και μας απαντάει ο Καθολικός Επίσκοπος Σύρου!
Οι Ορθόδοξοι πατέρες μας; Μήπως τελικά ισχύει ότι τω φόβω του διαλόγου εκρύβησαν;
Ή σιωπή ή εκτόξευση αφορισμών και απειλή διωγμών;
Θλίβομαι σαν σκέφτομαι ότι μπορεί να είναι έτσι τα πράγματα.
Η επιστολή του Καθολικού επισκόπου είναι πολύ ευπρεπής!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου κάνει εντύπωση...
Όπως είδαμε εδώ Παναγιώτη, ο Αρχιεπίσκοπος παρέπεμψε το θέμα στον Μητροπολίτη μας, ο οποίος δεν είδα να έχει κάνει κάτι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον Αλέκο όμως τα λέει και τα δίνει όλα! Συνέντευξη για όλα!
Μου κάνει εντύπωση που δεν έχεις καταλάβει ανώνυμε 4:43
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ είμαι ένας εριστικός, εμπαθής, υπερφίαλος κ.λ.π. θεολόγος, στον οποίο δεν πρέπει καμία απάντηση, αλλ' αντιθέτως απόλυση, διωγμός, σπίλωση και τα παρόμοια.
Ο Αλέκος, ως άσχετος, αγράμματος, τυχοδιώκτης, καιροσκόπος κ.λ.π. παίρνει όσες απαντήσεις θέλει από τον Σεβασμιώτατο.
Ούτως και χειρότερα έχουσιν τα πράγματα!
ΧΑΧΑΧΑΧΑ! ΟΙ ΑΓΡΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ (ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ) ΞΕΡΝΑΝΕ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΑΝΑΤΙΛΑ ΚΑΙ ΑΠΥΘΜΕΝΟ ΜΙΣΟΣ!! ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΕΤΣΙ! ΣΑΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ ΟΛΟΙ ΤΙ ΕΙΣΤΕ! ΜΕΤΑ ΦΩΝΑΖΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΤΑΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΤΑ ΠΑΠΑΔΟΜΑΓΑΖΑ ΣΑΣ! ΕΙΣΤΕ ΝΕΚΡΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΣΕ ΨΕΜΑΤΑ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΕΛΙΚΑ ΑΥΤΗ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΤΡΩΝ; ΕΙΠΑΜΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ ΠΩΣ ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΟΨΕΙ ΣΤΟ ΛΙΑΝ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΟΒΑΡΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΟΠΩΣ ΟΙ ΜΑΚΑΡΙΤΕΣ ΣΠ.ΑΛΕΞΙΟΥ ΚΑΙ Γ.ΧΑΤΖΗΦΩΤΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΓΡ.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ. ΕΓΩ ΒΛΕΠΩ ΠΩΣ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΙΔΕΟΛΟΓΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ -ΕΚΤΟΣ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ- ΟΠΩΣ Π.Χ. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ... ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΟΛΟΦΑΝΕΡΟ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΟ ΠΝΕΥΜΑ! ΠΡΟ ΚΑΙΡΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΟΠΩΣ ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ-ΙΔΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ- ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ! ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΥ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΗΔΗ ΕΧΕΙ ΚΑΝΟΝΙΣΕΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΠΕΣΤΑΤΗ ΣΤΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΤΑΓΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΑ(ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΝΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ)ΑΥΤΟΙ ΖΗΤΑΝΕ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ(ΟΠΩΣ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ ΕΠΙ ΧΟΥΝΤΟΣ....ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΑΛΙΑ...)ΕΜ ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΟ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟ, ΕΜ ΝΑ ΜΙΛΑΝΕ ΥΠΟΤΙΜΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ(ΒΡΩΜΟΚΑΛΟΓΕΡΟΙ....) ΕΜ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ!!! ΑΣ ΑΝΟΙΞΕΙ ΛΙΓΑΚΙ ΤΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΤΗΣ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ! ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Λ.Χ. ΑΠΟ ΤΟ ΓΙΑΝΝΑΡΑ Ή ΤΟΝ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ! ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ! ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΟ ΙΕΡΕΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΥΓΚΙΝΗΣΕ ΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΑΛΦΑ! ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΖΟΥΜΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΙΚΟΙ! Ο ΒΑΡΥΓΔΟΥΠΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΗΣ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΑΚΙ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΣΤΥΛΙΑΝΟ ΧΑΡΚΑΝΙΑΚΙ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ ΣΟΒΑΡΟΥΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΟΥΣ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΜΑΣ-ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΑΡΕΣΕΙ ΑΥΤΟ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ! ΑΣ ΑΝΟΙΧΤΕΙ ΛΙΓΑΚΙ! ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΟΣΟΝΟΥΠΩ! ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΕΠΑΡΧΙΩΤΙΣΜΟ;;; ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕρχόμενος από ολιγοήμερες διακοπές έριξα μια σύντομη ματιά στην «ιδιωτικό οδό» και μου προξένησε εντύπωση η δεύτερη επιστολή του επισκόπου Σύρου των Ρωμαιοκαθολικών Φραγκίσκου. Έχει σοβαρότητα, απλότητα, ειλικρίνεια, γλώσσα καθημερινή και κατανοητή. Τα όσα με απόλυτη νηφαλιότητα και περισσή αγάπη αναφέρει είναι απαύγασμα της εσωτερικότητας της ψυχής του. Ξεπερνά τη όξυνση και απαντά με αγάπη όπως πρέπει να κάνει ο κάθε χριστιανός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆραγε πότε οι επίσκοποι της δικής μας Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, θα μάθουν να μιλούν στο λαό του Θεού όχι με φανφάρες και άπταιστο καθαρεύουσα ως ο Πειραιώς, αλλά με αμεσότητα και απλότητα.
Ξεπερνώ τα σχόλια πολλών από εδώ, και εμμένω στον τρόπο που εγράφη η επιστολής ο οποίος ας γίνει παράδειγμα για Επισκόπους και πρεσβυτέρους της Εκκλησίας που όταν τους ακούς ή τους διαβάζεις είναι …. να θρηνείς για την κατάντια του λόγου των Εκκλησιαστικών ανδρών στο 2008.
Αριμαθαίος
Aγαπητέ Αριμαθαίε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ με τις εκτιμήσεις σου. Πολλοί αρχιερείς μας και ιερείς έχουν μείνει σ' έναν απωθητικότατο βερμπαλισμό και σε μια ρηχότατη ηθικοδιδσκαλία.
Και όταν εκφραστεί ένας λόγος άλλος, σπεύδουν να τον απορρίψουν ως "κουλτουριάρικο" γιατί δεν τον καταλαβαίνει ο κόσμος, λένε.
Ευτυχώς υπάρχουν φωνές που κάνουν τη διαφορά. Προσπαθώ να τις παρουσιάζω στο ιστολόγιό μου.
οι εξουσιαστές του παπισμού μεταμορφώνονται κατά τις περιστάσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήσκοπός παραμένει ένας: η παγκόσμια εξουσία του Βατικανού.
καλούς ανθρωπους μπορεί να βρεί κανείς σε όλα τα μηκη και πλάτη της γης,σε όλους τους πολιτισμούς,σε όλες τις θρησκείες ακομα και στις πιο πρωτόγονες,σε όλες τις ιδεολογίες ακόμα και στις αθεϊστικές.
ίσως -και μακάρι-ο μονσινιορ Παπαμανώλης να ανήκει σε αυτη την κατηγορία ,των καλών ανθρώπων.
το γεγονός όμως αυτό δεν αλλάζει ουτε την παγκοσμια ιστορία που βριθει από τα εγκληματα του παπισμού,απο τις σταυροφορίες και τηνφεουδαρχική αποικιοκρατία μεχρι την συνεργασία με τον όλα τα δεξια απολυταρχικά καθεστώτα και το οργανωμένο κυκλωμα παιδόφιλων παπικών ιερωμένων που αποκαλυπτεται στις μέρες μας από τον Καναδά έως την Αυστραλία.
τωρα αν καποιοι βλεπουν στο προσωπο του κ.Παπαμανώλη τον συγχρονο ποιμένα σε αντιθεση με τον «απαρχαιωμένο» μητρ.Πειραιώς π.Σεραφείμ..τι να πει κανείς...
Βησσαρίωνες και Μαμμές δεν σταματα να βγάζει η ιστορία...
ας έχουν τις «ευχές» τους....
Πάντως, κ. misha, μάλλον ο μονσινιόρ Παπαμανώλης δεν κατέφυγε σε απατηλά και πανούργα κόλπα για να βάλει την αρχιερατική μίτρα όπως έπραξε ο Πειραιώς....
ΑπάντησηΔιαγραφήκ.misha,
ΑπάντησηΔιαγραφήπαιδοφιλία μόνο στον παπισμό;αγνοείς την κατάσταση στην ορθόδ.Εκκλησία της
Αμερικής ή ακόμη και της Ελλάδας;
Τα εγκλήματα του παπισμού χαρακτηρίζουν τα εκατομμύρια των πιστών της παπικής εκκλησίας,και πρέπει γι'αυτό να τους αφήσουμε στην άγνοια της ορθοδ.πίστεως;Από πότε η ιεραποστολή και ο διάλογος για την ορθόδοξη αυτοσυνειδησία εξαρτάται απο τα όποια λάθη των αιρετικών,σχισματικών,αλλοθρήσκων...
Ο Χριστός δεν αναζητεί το "απολωλός"ανεξαρτήτως προυποθέσεων;
-Μήπως αγνοείς τα τραγικά λάθη των ορθοδόξων(;),σε ανθρώπινο επίπεδο;
π.χ.συπεριφορά εικονοφίλων κατά εικονομάχων;ή πώς ο πατρ.,Μιχαήλ Κη
ρουλάριος αντέδρασε κατά των λατίνων της Πόλης μετά τον γνωστό λίβελλο του Ουμβέρτου κατά της Ανατολικής Εκκλησίας;ή εκφράσεις και συμπεριφορές κολλυβάδων κατά αντικολλυβάδων;
Μάλιστα συνανώνυμε 4:51μμ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ "άγιος" ΠΕΙΡΑΙΩΣ δεν άντεξε να πηγαίνει μετά τον Θωμά Συνοδινό, πηρε τα μάτια του και πήγε στην Αυστραλία, όπου κατάφερε να βάλει τη μίτρα, τσακώθηκε με τον Αυστραλίας, γύρισε πίσω στον ένα χρόνο, πλεύρισε τον Πειραιώς Καλλίνικο, έγινε αρχιγραμματέας της Συνόδου για ένα φεγγάρι και μετά ΠΕΙΡΑΙΩΣ. Και αφού τα 'κανε όλα αυτά μας πουλάει Ορθοδοξία!
Μας κοροιδεύει νομίζει;
τα εγκλήματα του παπισμού έγιναν με κεντρική καθοδήγηση από την «Αγία Έδρα» και ήταν πάντοτε σε γνώση της.
ΑπάντησηΔιαγραφήόλες οι αμερικανοκίνητες χούντες ανα την υφήλιο είχαν και έχουν την κρυφή και φανερή υποστήριξη του Βατικανού.
Αυτό το θεομίσητο σύστημα κοσμικής εξουσίας που συχνά πυκνά ενδύεται προβιά θρησκευτικότητας,γιατί αυτός είναι ένας παλιός αποδοτικός τρόπος ελέγχου των μαζών ήδη από την εποχή των παγανιστων Pontifex Maximus,παίζει ένα πρόστυχο παιχνίδι εδώ και αιώνες που όμοιο του δεν έχει δει ο ανθρώπινος πολιτισμός.
το μεγαλύτερο θρησκευτικό ξόανο του σύγχρονου πολιτισμού,ο Πάπας Ρωμης ,ο αντι-πρόσωπος του Χριστού επι γής,με τις μαγικές ex officio ιδιότητες της κτιστής «χάρης» του, καταφέρνει να συγκινεί τις αφελείς μάζες όπως η ιερή αγελάδα τους Ινδούς,ο Χομεϊνί τους ταλιμπάν,ο Δαλάι Λάμα τους θιβετανούς.
αλοίμονο...2000 μετά την νίκη επι του θανάτου κι η αρρώστια της θρησκείας με τον Μέγα Ιεροεξεταστή της φαίνεται ολοζώντανη, πανέτοιμη να ξανασταυρώσει τον Χριστό ,αυτή τη φορά εν ονόματι του χριστιανισμού!
Όντως συνανώνυμε,21 Ιούλιος 2008 7:39 μμ. Δεν άντεξε να πηγαίνει μετά τον π. Θωμά και αν θυμάσαι κατά την απόλυση της Λειτουργίας στον Καθεδρικό των Αθηνών-προεξάρχοντος του π.Θωμά- δεν έβαζε το επιρριπτάριο ή επανωκαλύμαυχο ών δεύτερος-παρότι Αρχιμανδρίτης- μετά τον Πρωτοσύγκελλο της Αρχιεπσκοπής. Μετά ταύτα έκανε μιά βόλτα στη Ζωοδόχο Πηγή της οδού Ακαδημίας και εν συνεχεία ξενιτεύτηκε.....Χριστούγεννα του 2000 κατέστη επίσκοπος Χριστιανουπόλεως παρά τω κραταιώ τη Θεολογία και τη Ορθοδοξία Στυλιανώ Χαρκιανάκι!
ΑπάντησηΔιαγραφήmisha,
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίσαι τόσο αφελής που πιστεύεις ότι στην Ορθοδοξία δεν υπάρχουν ανάλογες ιεροεξεταστικές λογικές, έστω σε μικρότερο βαθμό;
Ο Καλαβρύτων στο μπλογκ του παραδέχθηκε ανοιχτά ότι δεν λειτουργούσε το Συνοδικό σύστημα τα τελευταία 100 χρόνια, λόγω της δικτατορίας του αρχιεπισκόπου.
Eseis, paidia, xerete polla pou emena den me endiaferoun.
ΑπάντησηΔιαγραφήEgw lew oti den prepei na yparxei fanatismos kai h epistolh toy Katholikou ths Syrou mou arese. Einai s' auto to pneuma.
misha,απλώς απαντάς στον εαυτό σου,οχι στα ερωτήμματα και τον προβληματισμό που σου έθεσα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος 21 Ιουλίου 2008 6:18 μ.μ.
Δεν διάβασες το υστερόγραφο του Ανδριόπουλου misha?
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ' έχει εκ των προτέρων στην κατηγορία των "απανθρώπων ανδρεικέλων".
Κι εσύ τον Βησσαρίωνα τον έχεις ψωμοτύρι!
είναι ο διασημότερος των ουνιτών ο Βησσαρίων,γι αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι πολύ μορφωμένος.
καμμία σχέση με τους λιγδιασμένους φανατικούς κολλυβάδες.
όπως και ο Oικουμενικός Πατριάρχης Γρηγόριος Μάμμας ή Μαμμή.
μεγάλες μορφές.
πρότυπα του μονσινιόρ Παπαμανωλη και των θαυμαστών του.