Παρασκευή 9 Μαΐου 2008

ΔΡΟΜΑΙΟΣ 21 - ΠΕΡΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΙΜΙΑΣ ΚΑΡΑΣ



Στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας Ο ΚΟΣΜΟΣ της Πάτρας, ο καλός δημοσιογράφος Αχιλλέας Ροδίτης αναφέρεται στο κείμενό μου για την μεταφορά της Τιμίας Κάρας στις Σέρρες, που δημοσιεύθηκε στο παρόν ιστολόγιο.
«Ποιητική», δηλ. δημοσιογραφική αδεία, ο τίτλος του ρεπορτάζ είναι ανάλογος:
Σφοδρή επίθεση για τη μεταφορά της Κάρας στις Σέρρες
Κείμενο γνωστού θεολόγου με βέλη κατά της Εκκλησίας.

Φυσικά δεν πρόκειται ούτε για επίθεση ούτε για εξακόντιση βελών και μάλιστα «κατά της Εκκλησίας».
Απλώς εξέφρασα απόψεις που συζητούνται στον θεολογικό χώρο, χωρίς να κομίζω τίποτα καινούριο στο θέμα. Για όσους γνωρίζουν κάπως τα πράγματα μεγάλη μερίδα θεολόγων αλλά και κληρικών αντιτίθενται στην περιαγωγή λειψάνων και εικόνων, διότι αποδίδουν σ’ αυτή την πρακτική αποϊεροποίηση και οικονομική σκοπιμότητα. Τώρα γιατί δεν εκφράζουν δημόσια αυτή τους τη θέση είναι άλλο θέμα. Υπάρχουν και κάποιοι που έχουν τοποθετηθεί, όχι βέβαια στην Πάτρα.

Από την άλλη μεριά το θέμα της Κάρας του Πολιούχου μας έχει ειδικό για μας ενδιαφέρον. Καταγράφω ένα γεγονός: Για πρώτη φορά μετά την επανακομιδή της Κάρας από τη Ρώμη (1964), πραγματοποιείται μεταφορά της σε άλλη Μητρόπολη της Ελλαδικής Εκκλησίας. Οι μέχρι τώρα «έξοδοι» της Κάρας ήταν σε αδελφές Ορθόδοξες Εκκλησίες. Άρα, διατυπώνω τον προβληματισμό: Περνάμε σε μια νέα εποχή συχνότερων εξόδων του ιερού λειψάνου και δη στον Ελλαδικό χώρο;
Διάβασα ότι υπάρχει αίτημα για μεταφορά της Κάρας στην Κύπρο. Στη Μεγαλόνησο έχει μεταφερθεί μέχρι σήμερα ήδη δύο φορές. Επί Μητροπολίτου Κωνσταντίνου και επί Μητροπολίτου Πατρών Νικοδήμου. Θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη και τρίτη; Και μέχρι πόσες φορές;
Επίσης, μη λησμονούμε ότι υπάρχουν σήμερα ιερά λείψανα – και μάλιστα πολιούχων – που είναι αδιανόητη η μεταφορά τους: Άγιος Διονύσιος Ζακύνθου, Άγιος Γεράσιμος Κεφαλλονιάς, Άγιος Σπυρίδων Κέρκυρας, Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος κ.α.Το θέμα λοιπόν έχει θεολογικό και ιστορικό - τοπικό ενδιαφέρον. Και αυτές τις διαστάσεις ουδείς δύναται, όσο κι αν θέλει, να παραθεωρήσει.

4 σχόλια:

  1. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΠΑΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΠΟΥ ΕΙΧΣ ΜΑΛΙΑ
    ΑΜΑ ΕΧΕΙΣ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙΣ ΣΤΑ ΜΜΕ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΕΙΝΕΙΣ ΚΑΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΠΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗ?
    ΤΙ?
    ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΜΑΛΙΑ?
    ΕΓΩ ΣΕ ΒΡΙΣΚΩ ΠΟΙΟ ΓΟΗΤΕΥΤΙΚΟ ΕΤΣΙ, ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΣΟΥ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΑΞΙΑ, ΑΛΛΙΩΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ ΟΥΤΕ ΣΤΟ ΑΛ ΤΣΑΝΤΙΡΙ ΔΕΝ ΠΑΙΖΩΝΑΤΑΙ
    ΣΥΓΓΝΩΜΗ Ε?
    ΜΙΑΟΥΛΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μα ειναι δυνατον αγαπητε μιαουλη μεσα απο το ενδιαφερον αυτο κειμενο εσυ να ασχολεισε με τριχες ευτυχως και ειλικρινα χωρις να παριστανω τον υπερασπιστη του ανδριοπουλου με κανεις να καταλαβαινω το πνευματικο υψος και υφος των επικριτων του σε ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΑΓΑΠΗΤΕ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΠΙΚΡΙΤΗΣ ΤΟΥ.
    ΟΠΑΔΟΣ ΕΙΜΑΙ.
    ΦΑΝΤΑΣΟΥ ΣΕ ΤΙ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΕΛΘΕΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΜΑΣ ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΣ...
    ΑΧ, ΡΕ ΤΑΚΗ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τάκη, όχι οτι ποτε θα σχολίαζα τα μαλλιά σου, αντι΄για το κείμενό σου, αλλά πράγματι η φωτογραφία σου μου θυμίζει φωτογραφία του Καραμανλή προεκλογικώς : πολύ πιο αδύνατος, χωρίς ρυτίδες και πλουσιότερη κόμη.!

    ¨οχι ότι έχει σημασία, αλλά έτσι για το αστείο της υποθέσεως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή