Θαυμάσια τα γράφει σήμερα στην πατρινή εφημερίδα ΣΗΜΕΡΙΝΗ ο εκδότης της Α. Χριστόπουλος. Εκφωνεί λόγον εναντίον της ανωνυμίας των ιστολόγων. Και αναδεικνύεται πρόμαχος της επωνυμίας! Μόνο που αγαπητέ μου κ. Χριστόπουλε, έχω στον H/Y μου αρκετές επιστολές που σας έστειλα, επωνύμως φυσικά, και δεν έτυχαν δημοσιεύσεως. Κατανοώ… Δέχεστε πιέσεις και μάλιστα από εκκλησιαστικούς άνδρες, στους οποίους, προφανώς, αποδίδετε ούτως τον πρέποντα σεβασμό. Απλά το καταγράφω. Στο επώνυμο ιστολόγιό μου! Τελικά δεν αρκεί να είσαι επώνυμος σε καιρούς …ανωνυμίας. Πρέπει να είσαι και αρεστός στα, ας πούμε, «κέντρα εξουσίας».
- Και από τους ιστολόγους στους υμνολόγους! Τους σους υμνολόγους Σεβασμιώτατε, θίασον συγκροτήσαντας, δοξαστικόν στερέωσον! Υμνολογήματα ου τυχόντα τα του τ. βουλευτού και της «Σπαρτιάτιδος» εφημερίδος! Με… γνώμη και καλλιέπεια! Αν ήμουν Δεσπότης θα εξέδιδα τα μετ’ επιμελείας συντεθέντα δι’ εμέ υμνολογικά αναθήματα, προς δόξαν μου και δόξαν των απανταχού… Αφγανών!
Αγαπητε Παναγιωτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σχολιο μου δεν αφορα αυτα που γραφεις...
Απλα θελω να σου κανω μια ερωτηση ως γνωστης της βυζαντινης μουσικης που εισαι...
Ποια ειναι η γνωμη σου για την θεωρια "Σιμωνος Καρα"?
Εισαι οπαδος αυτου του συστηματος και γιατι?
Αν οχι γιατι?
Ευχαριστω
Aγαπητέ μου panos,
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά από μακρά μουσική διαδρομή, με δεδομένο ότι από πολύ μικρή ηλικία ασχολούμαι με τη βυζαντινή μουσική, κατέληξα στο σύστημα Καρά, το οποίο, μέχρι στιγμής, δεν έχει σοβαρό θεωρητικό «αντίπαλο», δηλ. δεν υπάρχει αντιπρόταση. Το θεωρώ αρκετά τεκμηριωμένο, διευρύνει τους μουσικούς ορίζοντες, προάγει την έρευνα, και γενικώς παρέχει πολλές δυνατότητες. Αυτά βέβαια ισχύουν για όσους δεν θέλουν να μείνουν στα τετριμμένα και να ψάλλουν μια ζωή τα ίδια και τα ίδια. Γι’ αυτό το σύστημα Καρά προϋποθέτει σοβαρή – και όχι αποσπασματική – σπουδή, απαιτεί συνέπεια (όχι άλλα να διδάσκουμε και άλλα να ψάλλουμε) και συνεχή μελέτη. Δεν τελειώνεις ποτέ. Θα επανέλθω όμως αναλυτικότερα στο θέμα με κείμενό μου στο ιστολόγιο.
Αγαπητοί,
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν συμφωνώ σε τίποτε με όλα αυτά! Το κείμενον τής "Γνώμης" δεν είναι "υμνολόγιο", αλλά ένα μετρημένο επετειακό σχόλιο. Το προσυπογράφω δε απολύτως (και ολίγα λέγει)! Ο Βουλευτής ομίλησε εκ τού περισσεύματος τής καρδίας του λόγον αγαθόν, ως έχει δικαίωμα άλλωστε! Επειδή δεν συμφωνείτε δεν πρέπει να ειρωνεύεσθε κιόλας...
Όσο για το σύστημα Καρά είναι η ταφόπλακα τής μουσικής μας παράδοσης. Αηδές τω ακούσματι και αυθαίρετον τη συλλήψει. "Στήκετε και κρατείτε τας παραδόσεις, τας δε νεωτερικάς επιθυμίας φεύγετε". Αλλ' όπως οι Βυζαντινοί επέλεξαν το τούρκικο σαρίκι από την παπική τιάρα, έτσι και εμείς προτιμούμε το πεντάγραμμο από τους απαισίους καραπλήκτους!
Αγαπητέ noulis,
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχετε απόλυτο δίκιο από πλευράς σας. Σας εύχομαι να αξιωθείτε άμποτε να γράψετε και σεις ανάλογα "μετρημένα" και "καρδιακά" σχόλια. Το σχόλιό μας δεν ήταν ειρωνικό, αλλ' έμπονον! Καλό θα ήταν να σταματήσει κάποια στιγμή η ατελεύτητη, ωσάν την αιώνια κόλαση, κολακεία, η οποία απογυμνώνει τον άνθρωπο από το κατά θεόν πένθος.
Σας ευχαριστούμε δια τον χαρακτηρισμό "απαίσιοι", ως "καράπληκτοι". Μάθετε, όμως, απ' εμού ότι αυτή την στιγμή το σύστημα Καρά κυριαρχεί εις την καθόλου πραγματικότητα της βυζαντινής μουσικής εν Ελλάδι και όχι μόνον. Και ίσως αυτό είναι που σας κάμει να παραφέρεσθε... Κατανοητόν και αυτό...
Αγαπητέ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον έχομε υπ' όψιν διαφορετικές πραγματικότητες! Εγώ ξέρω ότι το σύστημα Καρά θεραπεύουν ο Λυκούργος και οι περί αυτόν... Ενώ όλοι οι κορυφαίοι ψάλτες των αιώνων μας ίστανται ενάντιοι. Εν πάση περιπτώσει το επ' εμοί, εν όσω ζω και αναπνέω, δεν θα προδώσω τα όσια και τα ιερά αυτού τού τόπου! Πάντοτε δε θα θεωρώ απαισίους τους καραπλήκτους - ως μουσικούς φυσικά και όχι ως σύνολες προσωπικότητες...
Η σοβαρότητα του διαλόγου σας δεν αφήνει περιθώριο περαιτέρω σχολίων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΓΑΠΗΤΕ ΝΟΥΛΙΣ ΜΗΝ ΠΡΟΔΙΝΕΣΑΙ ΑΛΛΟ... ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΑΣΧΕΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ Β. ΜΟΥΣΙΚΗ......Η ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΡΑ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΣΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΑΛΑΝΗΣ ΥΠΠΕΥΘΥΝΟΣ ΣΤΗΝ Ι.ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΣΟΒΑΡΟΥΣ ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ........ΕΙΝΑΙ Ο0ΛΟΚΛΗΡΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΟΝΟΚΟΝΤΥΛΙΑ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙΣ ΛΕΓΩΝΤΑΣ ΑΠΑΙΣΙΟΥΣ ΤΟΥ "ΚΑΡΑΠΛΗΚΤΟΥΣ".......................ΣΥΓΧΩΡΗΣΕΜΕ ΑΔΕΛΦΕ ΜΟΥ "ΝΟΥΛΙ" ΑΛΛΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΣΧΕΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ Β. ΜΟΥΣΙΚΗ...........ΨΑΛΤΗΣ......
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ ανώνυμε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΠερί σοβαρότητος διαλόγου που λέτε... Και που να διαβάσετε τα "υμνολογήματα". Ο Πανούσης μπροστά τους ωχριά!...
Αγαπητέ ανώνυμε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ μπορεί να είμαι άσχετος, αλλά εσύ είσαι αγράμματος! Όταν, αγαπητέ, δεν μπορείς να γράψεις μια πρόταση σωστά, τι να μας πεις για σοβαρούς μελετητάς κ.τ.τ.! Όσο για το... ακαταμάχητο επιχείρημά σου περί τού μόνου εν Πάτραις εκφραστού Γαλάνη, σου απαντώ: Σπουδαία τα λάχανα! Ούτε ο Μπαχ να ήταν!
Οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις αυτής της ανάρτησης θα μπορούσαν να αποτελέσουν σκηνή σε ιονεσκικού τύπου έργο. Αλλού αναφέρεται ο τίτλος, άλλο θέμα συζητείται ... Θυμίζει την παροιμία: Γεια σου ... Νούλη, Καρά ψέλνω ... Και για να ξέρουμε τι λέμε: από πού κι ως πού ο "ανώνυμος" συνεπέρανε ότι ο noulis είναι "άσχετος"; (για την ακρίβεια ο άνθρωπος είναι εγκρατής μουσικός, μύστης της ψαλτικής τέχνης, με φωνητικά προσόντα, μαθητής μάλιστα αξιόλογου δασκάλου και εξαιρετικά διαβασμένος). Και από την άλλη, από πού κι ως πού η επιλογή της σχολής Καρά παρομοιάζεται με την επιλογή του τουρκικού σαρικιού; Και το καράπληκτος είναι χαρακτηρισμός που εντάσσεται σε σοβαρή κριτική;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα επιχειρήματά σας δεν βλέπω κύριοι και των δύο πλευρών. Εξυπνάδες αλά καρτ διαβάζω ... Γράψτε σας παρακαλώ με επιχειρήματα την άποψή σας, μήπως καταλάβουμε και οι υπόλοιποι τι συμβαίνει με τη μουσική μας.
Και επιτέλους, ας κρατήσουμε και λίγο σεβασμό (τσίπα που λέει και ο λαός)! Ο Γαλάνης δεν είναι ούτε Πρίγγος ούτε Ναυπλιώτης. Να μην τρελαθούμε εντελώς σ' αυτή τη χώρα!
Αγαπητοί μου,
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακολουθώντας τη συζήτησιν σας περι του συστήματος Καρά και απο τα λεγόμενα του Κου ανωνύμου έχω να πω τούτο: όπως λέγει και ο ίδιος η θεωρία Καρά είναι μια ολόκληρη επιστήμη η οποία όμως δεν έχει καμία σχέση με τη μητέρα Βυζαντινή Μουσική και το γνήσιο Πατριαρχικόν ύφος αλλά είναι μία εφεύρεση του Σ.Καρά η οποία είναι τελείως αυθαίρετη αντιτίθεται δε στην Πατριαρχική επιτροπή και ήλθε στο προσκήνιο για να καλύψει τη δικήν του καλλιτεχνική υστέρηση λόγω φωνητικής απουσίας!
Οσο δε για τον Κ.Γαλάνη τον "μεγάλο" πρωτοψάλτη, νομίζω ότι πρέπει να επισκεφθεί ψυχίατρο γιατι δεν μπορεί απο τη μία να υπεραμύνεται του συστήματος Καρα και απο την άλλη όταν ψάλει ο ίδιος μόνος χωρίς χορόν να δίδει την εντύπωση ενός χωρικού πατρινού ψάλτη με Θεσσαλονικιώτικες καταβολές!
Αγαπητέ bufer,
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ απάντησή μου στο σχόλιό σου έχει αναρτηθεί στο ιστολόγιο:"Ο διωγμός, μετά θάνατον, του Σίμωνα Καρά".
ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ ΑΝΩΝΥΜΕ Ο ΝΟΥΛΙΣ ΕΙΝΑΙ "ΕΓΚΡΑΤΕΙΣ" ΜΟΥΣΙΚΟΣ???????ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ... ΜΗ Ν ΤΡΕΛΑΘΟΥΜΕ........ΚΑΙ ΠΑΡΕΑΚΑΛΩ Κ.ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΕ ΟΤΑΝ ΣΤΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΝ ΑΠΡΕΠΕΙΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ "ΟΠΩΣ Ο ΓΑΛΑΝΗΣ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙ ΨΥΧΙΑΤΡΟ", ΝΑ ΜΗΝ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΑΙ ΑΝ ΠΡΩΤΑ ΔΕΝ ΑΝΑΚΑΛΕΣΟΥΝ...... ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΠΑΙΖΟΥΜΕ....ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΕΣΕΙ.......ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΑΣΧΕΤΟ ΘΕΛΕΙ..... ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΕΧΤΕΙΤΕ ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ........ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ.............Ο ΑΣΩΤΟΣ.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ ανώνυμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν θέλεις μπορώ να ανακαλέσω όσον αφορά τον Κ.Γαλάνη αν και δεν καταλαβαίνω γιατί σε πείραξε τόσο.
Εξάλλου εγώ δεν καταφέρθηκα της προσωπικότητας του ούτε αμφισβήτησα την σοβαρότητά του ως άνθρωπο!
Έχω όμως το δικαίωμα ως ενεργός ταπεινός Ιεροψάλτης να εκφράσω τη γνώμη μου όσον αφορά τη μουσική του δραστηριότητα.
Αλλά με προκαλείς αγαπητέ μου χαρακτηρίζοντας επιστήμονα έναν άνθρωπο που δεν έχει καν ένα πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης.
Σέβομαι τις γνώσεις του Κ.Γαλάνη ανεξάρτητα αν αυτές ανήκουν στην βαθμίδα της ανώτερης εκπαίδευσης (των μουσικών σχολών των ωδείων) το αποδεικνύουν αυτό εξάλλου οι τελευταίες δραστηριότητες του σε κάποιο μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο ωδείο Αθηνών που δεν τυγχάνει καμίας αναγνώρισης.
Είναι όμως άδικο για κάποιους ανθρώπους που έχουν δώσει την ψυχή τους στην επιστήμη έχοντας ιδρώσει στα φοιτητικά έδρανα για να αποκομίσουν τίτλους σπουδών είτε μεταπτυχιακούς ή διδακτορικούς ακόμη να τους βάζουμε στην ίδια μοίρα με άλλους που η συγκυρία το θέλησε να φέρουν ακόμη και κάποια θέση στις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ας είναι ευγνώμονες γι’αυτό!
ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣ ΜΟΝΟ ΠΟΣΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΧΕΙ ΒΓΑΛΕΙ Ο Κ. ΓΑΛΑΝΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕΤΡΑΝΕ ΤΟΣΟ ΟΙ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ....ΤΙ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΟΤΑΝ ΕΧΕΙΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΟΤΑΝ ΕΧΕΙ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ.....ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΕΝΑΣ ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ....ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΧΩ ΚΑΤΙ....ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΝΑ ΤΟΝ ΕΧΕΙΣ "ΚΑΤΙ" ΓΙΑ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΣΟΒΑΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΟΡΟΪΔΕΥΟΥΜΕ...........ΣΥΓΓΝΩΜΗ.....
ΑπάντησηΔιαγραφή