Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2008

ΚΑΛΛΙΣΤΟΣ WEAR


Παραμονή των Αρχιεπισκοπικών εκλογών ήμουν καλεσμένος του Κωνσταντίνου Φλαμή στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού SUPER B. Όταν ρωτήθηκα ποιον προτιμώ για Αρχιεπίσκοπο είπα: «τον Μητροπολίτη Διοκλείας Κάλλιστο Γουέαρ, ο οποίος χθές έγινε δεκτός και ως αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών».
Πρότεινα, δηλ., έναν ιεράρχη εκτός του κλίματος της Εκκλησίας της Ελλάδος και μη Έλληνα, γιατί ο Διοκλείας είναι Άγγλος! Το κέρδος απ’ αυτή την… ουτοπική πρότασή μου ήταν ότι αρκετοί γνωστοί αλλά και άγνωστοι που με άκουσαν, με ρώτησαν «τις εστίν ούτος».
Ο Κάλλιστος Γουέαρ είναι ένας μεγάλος θεολόγος του καιρού μας και καλό θα ήταν όλοι μας να προστρέχουμε στα πονήματά του για να διευρυνθούν οι ορίζοντές μας και να ωφεληθούμε ποικιλοτρόπως.
Μια πολύ σημαντική διάλεξή του στη Ζωσιμαία Ακαδημία Ιωαννίνων (30-9-2006) με θέμα: «Αρχή ημέρας – Η ορθόδοξη προσέγγιση της Δημιουργίας», εκδόθηκε πρόσφατα από το Ιερόν Προσκύνημα Αγίου Γεωργίου του εν Ιωαννίνοις (2007). Ένα καλαίσθητο τευχίδιο 62 σελίδων που περιέχει το κείμενο της διαλέξεως ελληνιστί και αγγλιστί. Την μετάφραση στα ελληνικά επιμελήθηκε η Νίκη Τσιρώνη.
Διαβάζοντας το κείμενο του Καλλίστου κατανοεί ο καθείς πως υπάρχει ορθόδοξη απάντηση στην οικολογική κρίση. Αρκεί να συνειδητοποιήσουμε αυτό που λέει εμφαντικά ο Μητροπολίτης Διοκλείας: «Η οικολογική κρίση, δεν μπορεί να λυθεί χωρίς θυσία. Μπορούμε να προσθέσουμε: δεν μπορεί να λυθεί χωρίς αγάπη… Δεν μπορούμε να σώσουμε ό,τι δεν αγαπάμε».

2 σχόλια:

  1. ΑΓΑΠΗΤΕ Κ. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΣΤΟ ΓΟΥΕΑΡ ΕΧΩ ΚΑΠΟΙΟΕΣ ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ. ΕΙΧΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΟΠΟΥ, ΜΙΛΑΓΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ, ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΜΟΥ ΕΙΧΕ ΚΑΝΕΙ Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΤΗΣ ΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΝ ΣΩΜΑΤΙ ΜΕΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ....ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Aγαπητέ μου φίλε,
    Νομίζω πως καταλαβαίνω τι εννοείς. Στο βιβλίο του Καλλίστου "Η Ορθόδοξη Εκκλησία" (σελ. 411-412) γίνεται αναφορά στην Σωματική Μετάσταση της Παναγίας. Σε υποσημείωσή του ο συγγραφέας επισημαίνει την αντίδραση Ορθοδόξων στην ανακήρυξη του Παπικού δόγματος περί Μεταστάσεως. "Άρχισαν να εκφράζουν αμφιβολίες σχετικά με τη σωματική μετάσταση ή και να την αρνούνται ακόμη. Φυσικά η γνώμη τους δεν εκπροσωπεί ολόκληρη την Ορθόδοξη Εκκλησία". Νομίζω ότι από τη στιγμή που ο Κάλλιστος μνημονεύει τον Lossky, δεν τίθεται θέμα αιρετικής υπόνοιας: "Η Θεοτόκος δεν έγινε ποτέ θέμα του δημοσίου κηρύγματος των Αποστόλων... το μυστήριο της Μητέρας του Χριστού αποκαλύφθηκε μόνο σ' αυτούς που ήσαν μέσα στην Εκκλησία. Δεν είναι τόσο αντικείμενο πίστης όσο η πηγή της ελπίδας μας, ο καρπός της πίστης, ωριμασμένος στην Παράδοση. Ας σιγήσουμε λοιπόν, και ας μην προσπαθήσουμε να δογματίσουμε γύρω από την υπέρλαμπρη δόξα της Θεοτόκου".

    ΑπάντησηΔιαγραφή