Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2008

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΔΙΑΛΕΓΟΜΕΝΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟΜΟΝΩΜΕΝΗ

Ο καθηγητής Νικήτας Αλιπράντης, στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας Ο κόσμος του Επενδυτή, προβαίνει σε καταπληκτικές παρατηρήσεις για τον ρόλο της Εκκλησίας σήμερα, με αφορμή την εκλογή του νέου Αρχιεπισκόπου. Η Εκκλησία καλείται, σύμφωνα με τον Ν. Αλιπράντη, να πολεμήσει τους πειρασμούς του εθνοφυλετισμού, «του Καίσαρος», ήτοι της κοσμικής εξουσίας και προβολής και της ολιγαρχικής Συνοδικότητος.
Τα θέματα που θίγει είναι καίρια και αφορούν γενικότερα στην Ορθόδοξη Εκκλησία, νομίζω. Εκείνο το σημείο που θέλω να τονίσω ιδιαίτερα είναι το θέμα του διαλόγου με τους υπόλοιπους Χριστιανούς αλλά και τις άλλες θρησκείες. Γράφει πολύ εύστοχα: «Σε μια εποχή γενικευμένης επικοινωνίας, δεν νοείται η ορθόδοξη εκκλησία να είναι απομονωμένη. Σ’ αυτό το πνεύμα προωθούνται και πραγματοποιούνται πάσης φύσεως διάλογοι. Στο μέτρο που διαμορφώνονται καλές κοινωνικές σχέσεις μεταξύ χριστιανικών ομολογιών ή και θρησκειών, σχέσεις που αντανακλώνται θετικά και στη στάση και συμπεριφορά των μελών τους, οι συναντήσεις αυτές έχουν νόημα. Δεν πρέπει, πάντως, να παραγνωρίζονται οι βαθιές διαφορές που υπάρχουν με την ορθόδοξη χριστιανική πίστη, διαφορές που συχνά αγνοούνται από τους πολλούς». Οι διαφορές, λοιπόν, υπάρχουν και πρέπει να τίθενται στους διαλόγους. Όμως δεν πρέπει να αποτελούν αφορμή για εκδηλώσεις μισαλλοδοξίας από μέρους ημών των Ορθοδόξων. Οι άλλοι δεν «στοχοποιούνται» ούτε είναι «προς εξολόθρευσιν». Κι ακόμα ας προβληματιστούμε πάνω σ’ αυτό που υπογράμμισε ο Ν. Αλιπράντης. Σήμερα είναι αδιανόητη μια απομονωμένη Ορθοδοξία. Τόσο σε επίπεδο τοπικών εκκλησιών όσο και σε πανορθόδοξο.

11 σχόλια:

  1. Αγαπητέ blogger,

    Μπαίνω στον πειρασμό να διακόψω την σιωπήν μου, εις την οποίαν έχω από ημερών καταφύγει, λόγω βαρυτάτου πένθους, το οποίον εξακολουθεί σοβούν δι’ ημάς τους εν Ελλάδι σωφρονούντας... Αλλά δεν μπορώ να ανθέξω τους οψίμους επί τριήμερον θριαμβολογούντας ότι αλλάζει σελίδα και οδεύομε στο συνοδικόν σύστημα κ.τ.τ. Λέγει ο Αλιπράντης, λέγει ο Ανδριόπουλος, λέγει ο εις και ο άλλος. Έλεος! Μέχρι και κάποιος σταθμός έδωκε χθες δημοσκόπηση ότι ο νέος Αρχιεπίσκοπος από την Λιβαδειά είναι αποδεκτός, δημοφιλής κ.ο.κ. Πότε πρόκαμε; Μέχρι προχθές όλα τα γκάλοπ 3% τού έδιναν! Αλλά έτσι λειτουργεί το σύστημα διά τους εν ελαφρότητι...
    Όσο για την καραμέλα τού συνοδικού συστήματος έχω να ερωτήσω το εξής: Ποίος ήξευρε τον Καλλισθένη και ποίος τον Περικλή; Στην κλασική Αθήνα στρατηγοί και οι δύο, με τον πρώτο μεταγενέστερο τού δευτέρου... Ο Καλλισθένης κατεγράφη στην ιστορία ως εκ των πλέον δημοκρατικών ηγετών. Ενώ ο περίφημος Περικλής κατηγορήθηκε ως θεμελιώσας «ενός ανδρός αρχήν». Ωστόσο ο Περικλής εμεγαλούργησε, σφράγισε μιαν πόλη, μιαν εποχή, έναν ολόκληρο κόσμο, την ανθρωπότητα όλη, ενώ ο Καλλισθένης παρεδόθη αφανής στην βορά τής λήθης.
    Καταλάβατε τώρα την παραβολή; Στο προαιώνιο δίλημμα «κοινωνία ή προσωπικότης;» η απάντηση γέρνει προς την προσωπικότητα. Έχουμε ανάγκη τους φωτισμένους ταγούς που θα μας οδηγήσουν. Οι ξεπερασμένοι Μαρξιστές (και σεις) επιμένετε στα σύνδρομα τής συνοδικότητας. Και να την δούμε στην πράξη δηλαδή! Γιατί κάτι μου λέγει πως θα απολαύσουμε μιαν ιδιότυπη συνοδικότητα με πρωτοπαλλήκαρα τον Ζακύνθου Χρυσόστομο, τον Ιωαννίνων Θεόκλητο και άλλους λεβέντες τής Ιεραρχίας!
    Μακάρι να διαψευσθώ...
    Χάσαμε τον Πατέρα μας... Η άφατη οδύνη μου επιβάλλει να επανέλθω στην σιωπή μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Aγαπητέ Νούλη,

    Κατανοώ το βαθύτατο πένθος σας και γι' αυτό σας συνιστώ να μη διαβάσετε στον Κόσμο του Επενδυτή το άρθρο του Κωστή Παπαγιώργη ή σε άλλες εφημερίδες διάφορα "βέβηλα" άρθρα για το ίνδαλμά σας. Ο Αλιπράντης λέει το ακριβώς αντίθετο από σας, ότι δηλ. η Διαρκής Ι. Σύνοδος "που ιδρύθηκε επί Όθωνα συχνά καταντά ενός ανδρός αρχή, δηλ. του Αρχιεπισκόπου". Άρα θεωρεί ότι δεν αρκεί η "Συνοδικότητα" της Διαρκούς. Σεις θέλετε πλήρη κυριαρχία του ενός, ήτοι Πάπαν! Όμως τα αρχαία παρήλθεν και η Εκκλησία σημαίνει Κοινωνία! Καμία προσωπικότητα δεν είναι υπεράνω της Εκκλησίας, όσο σπουδαία και αν είναι. Τώρα πώς ο νέος Αρχιεπίσκοπος θα διασφαλίσει στην πράξη το συνοδικό σύστημα, θα το δούμε. Συμφωνώ μαζί σας ότι δεν έχουν νόημα οι όποιες θριαμβολογίες, αλλά και σεις θα συμφωνήσετε μαζί μου, πιστεύω, ότι η Εκκλησία δεν μπορεί να αντικατοπτρίζει μια εικονική πραγματικότητα, εν προκειμένω της TV, των δημοσκοπήσεων, των εξάλλων λόγων κ.λ.π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΙΔΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ "ΟΡΟΥ" ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΦΥΛΕΤΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΩΝ-ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΩΝ ΤΟΥ 1872: «Αποκηρύττομεν κατακρίνοντες και καταδικάζοντες τον φυλετισμόν, τουτέστιν τας φυλετικάς διακρίσεις και τας εθνικάς έρεις και ζήλους και διχοστασίας εν τη του Χριστού Εκκλησία... Τους παραδεχομένους τον τοιούτον φυλετισμόν και επ’ αυτώ τολμώντας παραπηγνύναι καινοφανείς φυλετικάς παρασυναγωγάς κηρύττομεν, συνωδά τοις Ιεροίς Κανόσιν, αλλοτρίους της μιας Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας,
    και αυτό δη τούτο ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ». ΜΙΑ ΑΠΟΜΟΝΩΜΕΝΗ ΛΟΙΠΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ-ΕΣΤΩ ΒΑΛΚΑΝΙΟΠΟΙΗΜΕΝΗ....- ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΚΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΜΕΓΑ ΚΙΝΔΥΝΟ ΝΑ ΞΕΠΕΣΕΙ ΣΕ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΙΟΥΔΑΙΣΜΟ"!!! Η ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΣΩΤΗΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ, "ΠΑΝΤΕΣ ΓΑΡ ΥΜΕΙΣ ΕΙΣ ΕΣΤΕ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΙΗΣΟΥ" ΦΩΝΑΖΕΙ Ο ΑΠ. ΠΑΥΛΟΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συμφωνώ απολύτως φίλε μου. Και προσθέτω ότι οι εν Ελλάδι ορθόδοξοι πρέπει να αποκτήσουμε επιτέλους οικουμενική αντίληψη της πίστεώς μας. Συμπεριφερόμαστε πολλάκις ως Ιουδαίοι, δηλ. θεωρώντας εαυτούς λαόν περιούσιον. Και γι' αυτό καλό θα ήταν να πάψουμε να χρησιμοποιούμε ασυστόλως την "καραμέλα" της ελληνορθοδοξίας, διότι ο Χριστός δεν ήταν Έλληνας αλλ' ο Σωτήρας του σύμπαντος κόσμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΤΟΝ NOYLI.... ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΦΩΣ ΟΙ ""ΑΓΙΕΣ "" ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΟΥ ΝΥΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΕΛΘΕΙ ΣΤΟΝ ΘΡΟΝΟ....... ΟΙ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΚΑΙ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΘΑ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ........ΖΗΤΩ Η ΣΥΝΟΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ..........


    ΤΟ 10....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ ανώνυμε,
    Τα πρόσωπα έρχονται και παρέρχονται. Η Συνοδικότητα όμως μένει. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εκφράζεται εν Συνόδω κι αυτό δεν αλλάζει. Το θέμα είναι να λειτουργεί όσο γίνεται πιο ουσιαστικά η Σύνοδος. Κι αυτό είναι πάντοτε το μέγα ζητούμενο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΠΟΙΑ ΣΥΝΟΔΙΚΟΤΗΤΑ ΑΓΑΠΗΤΕ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ?????ΟΤΑΝ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ ΚΑΙ ΛΕΦΤΑ???????ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΞΑΦΝΙΚΑ ΒΓΑΙΝΕΙ Ο ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΚΑΙ Ο ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ?????ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΡΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΛΛΑ ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΑΦΗΝΟΥΝ..................ΤΟ 10.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητέ κ. Ανδριόπουλε,
    δεν έχω την τιμή να σας γνωρίζω. Αν και εκτιμώ τον προβληματισμό σας και την κριτική σας απέναντι στον εθνοκεντρισμό, που έχει κάνει πολύ περισσότερο κακό στην Εκκλησία μας απ' όσο φανταζόμαστε, θα ήθελα να παρατηρήσω ότι οικουμενική αντίληψη περί Εκκλησίας δεν ταυτίζεται με την οικουμενιστική αντίληψη περί Εκκλησίας (για να επαναλάβω λόγια του Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ. Ειρηναίου). Και το λέω αυτό γιατί σε άλλο δημοσίευμά σας είδα ότι υπεκφύγατε να ταυτίσετε την Ορθόδοξη Εκκλησία με την Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Συμβόλου της Πίστεως. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, υπαινιχθήκατε πως η Εκκλησία είναι κάτι το ασαφές. Το κείμενο όμως του Μεγάλου Αθανασίου που επικαλείστε κάθε άλλο παρά αυτήν την εκκλησιολογία τεκμηριώνει. Ουσιαστικά, το επικαλείστε ως δήθεν πατερική κατοχύρωση μίας συγκεκριμένης αντίληψης περί Εκκλησίας που έχετε και η οποία βρίσκεται σε αντίθεση με τα όσα έχουν γράψει και πράξει σχετικά με το θέμα αυτό οι Πατέρες. Αυτό ακριβώς είναι και το πρόβλημα του οικουμενισμού σήμερα και γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο αντιμετωπίζονται οι θεολογικοί διάλογοι με καχυποψία από το εκκλησιαστικό πλήρωμα. Και επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι ο θεολογικά ατεκμηρίωτος όρος "αδελφές Εκκλησίες" σε σχέση με την Ορθόδοξη Εκκλησία και τον Ρωμαιοκαθολικισμό επιτείνει την σύγχυση και την καχυποψία.
    Υ.Γ. Η μεγάλη αγάπη μου για την κλασική μουσική και την όπερα, στοιχεία τα οποία είδα στο ιστολόγιό σας ότι μοιραζόμαστε (μου αρέσει και ο E. Chausson πολύ, επί τη ευκαιρία!) νομίζω ότι είναι μία απόδειξη ότι οι αντι-οικουμενιστές Ορθόδοξοι δεν είναι απαραίτητα ούτε εθνικιστές, ούτε απαξιώνουν την κλασική μουσική και ευρύτερα το σύνολο της δυτικοευρωπαϊκής πολιτισμικής δημιουργίας. Και ξέρω και αρκετές άλλες παρόμοιες περιπτώσεις. Αυτά τα ολίγα, επειδή οι ταμπέλλες υπάρχει η τάση να μπαίνουν εκατέρωθεν, και όχι μόνο από την "συντηρητική" πλευρά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητέ μου ανώνυμε,
    Ευχαριστώ για το σχόλιό σου και χαίρομαι που συνομιλώ μ' έναν "αντι-οικουμενιστή" που ακούει κλασσική μουσική! Προσωπικά δεν έχω θέσει καμία ταμπέλα του τύπου "οι συντηρητικοί είναι απολίτιστοι", αλλά η εμπειρία μου λέει ότι ο αντιδυτικισμός από τον οποίον εμφορούνται οι λεγόμενοι "συντηρητικοί" διαποτίζει όλες τις πλευρές της ζωής τους. Πάντα βέβαια υπάρχουν - και ευτυχώς - οι εξαιρέσεις. Το θέμα του εθνοκεντρισμού το έχουν αναλύσει διεξοδικώς πολύ σπουδαίοι επιστήμονες και θεολόγοι, φαντάζομαι θα έχεις μια ιδέα, άρα δεν έχω να προσθέσω τι. Ως προς την Εκκλησία τώρα. Φυσικά ως Ορθόδοξος αποδέχομαι το Σύμβολο της Πίστεως, αλλά χρησιμοποίησα το χωρίο του Μ. Αθανασίου για να δείξω σε κάποιον φίλο του ιστολογίου ότι όταν λέμε Εκκλησία εννοούμε κάτι πολύ βαθύ και όχι"ασαφές", γιατί σήμερα κατακλυζόμαστε από συγκεχυμένες εντυπώσεις. Δεν θα επεκταθώ γιατί το θέμα είναι τεράστιο. Θέτω μόνο μια διαπίστωση προς προβληματισμόν: Σε αντίθεση με τον Απ. Παύλο, ο Απ. Ιωάννης δεν χρησιμοποιεί καν τον όρο Εκκλησία. Υποβάλλει όμως, όπως και ο Παύλος, μια βαθιά θεολογία σχετικά με την Εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το ότι ο Ευαγγελιστής Ιωάννης δεν αναφέρεται στην Εκκλησία, δεν σημαίνει τίποτα. Και τα συνοπτικά Ευαγγέλια αποσιωπούν την Έγερση του Λαζάρου. Άρα τί; Για την Εκκλησία, πριν από τον Παύλο, μίλησε άλλωστε ο ίδιος ο Χριστός (Κατά Ματθαίον, 16,18). Επίσης, στην εκκλησιαστική παράδοση, ο όρος "εκκλησίαι" (πληθ.) είχε ανέκαθεν το νόημα των κατά τόπους Εκκλησιών, που συναποτελούν την Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Ποτέ ως Εκκλησία δεν προσδιορίστηκε χριστιανική κοινότητα αποκομμένη για ζήτημα πίστης από την Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία. Τουλάχιστον, αυτό συμβαίνει στην εκκλησιαστική περάδοση, από εποχής Ιγνατίου Θεοφόρου μέχρι τα συγκρητιστικά ανοίγματα του 20ού αιώνα εκ μέρους συγκεκριμένων κληρικών. Είναι πολύ ωραίες οι θέσεις πάνω στο σημείο αυτό του Alexis Khomakov (1804-1860), του πρώτου που καταπιάστηκε με την ορθόδοξη εκκλησιολογία στη γαλλική γλώσσα. Η καταπληκτική αυτή συλλογή δοκιμίων του επανακυκλοφόρησε πρόσφατα, L'église latine et le protestantisme au point de vue de l'Eglise de l'Orient, Xenia, Lausanne 2006 (μπορείτε να την προμηθευτείτε από το γαλλικό amazon.fr). Δυστυχώς, τα δοκίμια αυτά δεν έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά και νομίζω πως υπάρχει επείγουσα ανάγκη να γίνει αυτό.
    Νομίζω ωστόσο ότι ο μακαριστός πατήρ Ιουστίνος Πόποβιτς, που τιμάται ήδη άτυπα ως άγιος της Εκκλησίας μας, έχει αναπτύξει αρκετά και με θεολογικό βάθος το, ακανθώδες σήμερα, ζήτημα της εκκλησιολογίας και μάλιστα πολύ κοντά στις μέρες μας. Αναρωτιέμαι γιατί δεν τον μνημονεύουν καθόλου ή σχεδόν καθόλου οι σύγχρονοι οικουμενιστές Ορθόδοξοι θεολόγοι (ρητορικό το ερώτημα: Οι λόγοι είναι προφανείς).
    Θα προσέθετα κάτι ακόμα: Δεν είναι τυχαίο που διακρίνεται ένα συγκεκριμένο ήθος στους οικουμενιστές κληρικούς, και μάλιστα στους άγαμους (κάθε κανόνας έχει και τις εξαιρέσεις του, αλλά αυτές είναι ελάχιστες)και το ήθος αυτό απέχει πολύ από το ασκητικό παραδοσιακό ήθος. Αυτή είναι μία πραγματικότητα και υποδηλώνει κάτι...

    Υ.Γ. Άσχετο με τα παραπάνω: Μάλλον θα το ξέρετε κ. Ανδριόπουλε, απλά το αναφέρω και για όποιον άλλον ενδιαφέρεται: Πολύ ωραία τα ελληνικά (χιώτικα) τραγούδια του Maurice Ravel, εκτελεσμένα από την καταπληκτική Victoria de Los Angeles, που επανακυκλοφόρησε πρόσφατα η ΕΜΙ σε σκανδαλωδώς χαμηλή τιμή. Στο ίδιο CD-άκι και άλλα τραγούδια, εβραϊκά, νοτιο-γαλλικά κ.ά. του Ραβέλ, καθώς και καταπληκτικά τραγούδια του Ντεμπυσσύ και 2 του λιγότερου γνωστού Ντυπάρκ (Henri Duparc). Τo CD, με εξαιρετική ποιότητα ήχου, το βρίσκει κανείς μεταξύ 5,50 και 7,50 ευρώ. Και αναρωτιέμαι γιατί οι ψηφιακοί δίσκοι με Στανίτσα και του Πρίγγο, με χάλια ήχο τις περισσότερες φορές, πρέπει να κοστίζουν κάπου 18-19 Ευρώ;;; Ποιά η λογική;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΓΕΙΑ ΣΑΣ!ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΓΡΑΦΩ ΣΤΟ BLOG ΣΑΣ ΚΑΙ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ.ΓΡΑΦΩ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΕΝΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΥΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ!ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΣ ΑΠΟΔΕΚΤΟ ΟΤΙ ΟΤΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΥΡΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΕΠΟΧΗ ΟΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΕ ΑΚΡΑ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ ΣΙΩΠΗ!!!Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΠΑΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΟΤΙ ΜΕ ΤΟΣΟ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΜΟΧΘΟ ΕΧΤΙΣΕ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ!!!ΔΥΣΤΗΧΩΣ.ΜΑΚΑΡΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΝΑ ΔΙΑΨΕΥΣΘΩ!!!!!
    ΓΕΙΑ ΣΑΣ


    ARWEN

    ΑπάντησηΔιαγραφή