Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2021

ΤΡΟΠΑΡΙΑ ΥΠΕΡ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΑΣΩΛΗΝΩΜΕΝΟΥ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΚΟΣΜΑ


Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 
Είναι γνωστή η άρνηση – ουσιαστικά - της πανδημίας του κορωνοϊού και της μη συμμόρφωσης με οποιοδήποτε περιοριστικό μέτρο, από διάφορες πληθυσμιακές ομάδες, συχνά ετερόκλητες, αλλά πάντως συγκλίνουσες στην εκδοχή ότι «η νέα τάξη πραγμάτων» έχει εφεύρει τον κορωνοϊό για να μας φυλακίσει και να μας καταστήσει υποχείρια των ισχυρών της γης. Οι ίδιοι είναι και εναντίον των εμβολίων, τα οποία σαφώς έχουν στόχο να μας περάσουν το «τσιπάκι» της χειραγώγησης! 
Στους «αρνητές» και «αμφισβητίες» συμπεριλαμβάνεται σημαντική μερίδα θρησκευομένων, που δεν λέει να χωνέψει τα μέτρα και τα εμβόλια. Εφευρίσκονται, μάλιστα, και ευφάνταστοι τρόποι παρακίνησης των «πιστών» να μην κάνουν τα εμβόλια, όπως η υμνογραφία! 
Πριν από λίγο καιρό κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο …αντιεμβολιαστικά τροπάρια που συνέθεσε κάποιος Ιωάννης Τσιλιμιγκάκης, αναφερόμενος ως πρώην ροκάς! 
Στα τροπάρια αυτά οι «πιστοί» προτρέπονται να μην εμβολιαστούν με το «δεινόν και δόλιον εμβόλιον», το οποίο έχει προετοιμαστεί ειδικά για την «ζημία» ψυχής και σώματος και έχει παρασκευασθεί υπό ανόμων εταιρειών από υλικό εκτρώσεων. 
Η σχετική παραϋμνογραφία συνεχίζεται από τον εν λόγω «υμνογράφο» Ιωάννη Τσιλιμιγκάκη, με τροπάρια υπέρ υγείας του ασθενούντος από κορωνοϊό και διασωληνωμένου μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμά, ο οποίος ήταν ανεμβολίαστος και στην μητρόπολη του το αντιεμβολιαστικό κίνημα καλά κρατεί! Άλλωσετ και ο ίδιος αρνήθηκε αρχικά να νοσηλευτεί. 
Είναι χαρακτηριστικό ένα κείμενο του ιεροκήρυκα της Μητροπόλεως Αιτωλοακαρνανίας Αρχιμ. Παύλου Ντανά, στο οποίο αναφέρεται ρητά, μεταξύ άλλων: "Δεν θα εμβολιαστούμε. Γιατί όλα τα εμβόλια κατά του κορονοϊού είναι λουσμένα στα αίματα αθώων εμβρύων, Γιατί καταστρατηγείται το θεόσδοτο δώρο της ελευθερίας, Γιατί δεν απαρνούμαστε τον Παντοδύναμο Θεό και δεν φοβόμαστε έναν κορονοϊό, Γιατί με αυτόν τον τρόπο ετοιμάζεται η Παγκόσμια Δικτατορία του Αντιχρίστου". 
Μέσα σε αυτό το κλίμα έρχονται και τα τροπάρια «Ὑπὲρ Ὑγείας Κοσμᾶ Ἀρχιερέως». Τα παραθέτουμε στη συνέχεια. 
Μεγαλυνάριο 
Σῶτερ ἀπὸ κλίνης ὀδυνηρᾶς, ἔγειρον ἐν τάχει, ἱεράρχην σου τὸν Κοσμᾶν, τὸν τῆς Αἰτωλίας, καὶ τῆς Ἀκαρνανίας, νοσοῦντα ἀρχιθύτην, ὅνπερ θεράπευσον. 
Ἦχος β´. Οἶκος τοῦ Ἐφραθᾶ. 
Σῶτερ ὀδυνηρᾶς, ἀνάστησον ἐκ κλίνης, Κοσμᾶν τὸν ἱεράρχην, καὶ δὸς αὐτῷ ὑγείαν, ἐκ νόσου καὶ κακώσεως. 
Μνήσθητι Ἰησοῦ, Κοσμᾶ ἀρχιερέως, καὶ δὸς αὐτῷ ὑγείαν, ἵνα σε μεγαλύνῃ, Χριστὲ ἀπειροδύναμε.
Ἦχος δ´. Ὁ ἐξ ὑψίστου κληθείς. 
Ὑπὲρ ὑγείας Κοσμᾶ ἀρχιερέως, Χριστὸν ἱκετεύσωμεν πάντες ὀρθόδοξοι, Ἀκαρνανίας ἐφόρου τε, καὶ Αἰτωλίας, ὅτι ἐν κλίνῃ τανῦν κατάκειται, νόσου καὶ ἐκδέχεται τὴν ῥῶσιν ἄνωθεν, καὶ τὴν ταχεῖαν ἐνίσχυσιν, καὶ θεραπείαν· καὶ γὰρ τῶν νόσων ψυχῆς καὶ σώματος, Χριστὸς ὁ μόνος ἰατρός ἐστιν, ὁ δυνάμενος τάχος ἰάσασθαι, τοῦ αὐτοῦ ἀρχιθύτου, ἀῤῥωστίαν τὴν τοῦ σώματος. 
Αξίζει να σημειωθεί ότι για κανέναν άλλο αρχιερέα ή κληρικό που νόσησε από κορωνοϊό και νοσηλεύτηκε δεν συνετέθησαν τροπάρια υπέρ υγείας, παρά μόνον για τον Αιτωλοακαρνανίας Κοσμά.

4 σχόλια:

  1. Πολύ απλά συνετέθησαν ικετήριες δεήσεις για την αποκατάσταση της υγείας του Σεβ. Κοσμά, γιατί προφανώς ο συγκεκριμένος υμνογράφος εμπνεύσθηκε-παρακινήθηκε προς τούτο από το ορθόδοξο φρόνημα,την ανεπίληπτη βιοτή και την υπέρ του ποιμνίου θυσιαστική αγάπη του Σεβασμιωτάτου,αρετές δηλαδή παντελώς απούσες από το πνευματικό οπλοστάσιο των συνεπισκόπων του πλην ελαχίστων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ενώ σε πολλά θέματα γράφετε καταπληκτικά, κ. Ανδριόπουλε, και έχετε σταθερό και φανατικό κοινό (μεταξύ αυτών κι εγώ), σε θέματα ``πανδημίας'' ας κρατούμε κάποιες επιφυλάξεις. Σας το γράφει ένας τριπλά εμβολιασμένος, που ακολουθεί κατά γράμμα τους νόμους της Πολιτείας (ή μάλλον των Πολιτειών, μιας και κινούμαστε σε τρία κράτη...). Ας κρατούμε κάποιες επιφυλάξεις για το τί συμβαίνει ακριβώς, και ας μην βιαζόμαστε να πάρουμε θέση. Δεν φαίνεται ότι τα πράγματα είναι τόσο απλά, όσο θεωρειτε. Θα φανεί το τί συμβαίνει ακριβώς αυτά τα δύο χρόνια, στο εγγύς μέλλον. Μην έχετε αμφιβολία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είναι απορίας άξιο η αντίδραση σας στην σύνθεση των συγκεκριμένων δεήσεων. Επίσης το σχόλιο σας για τον συνθέτη τους, ως πρώην ροκα, άτοπο. Θα σας διαφεύγει προφανώς ότι κάθε άγιος έχει ενα παρελθόν και κάθε αμαρτωλός ένα μέλλον. Όπως και να έχει, οι αντιδράσεις γύρω απο το πρόσωπο ενός αγίου Ιεράρχου του κ. Κοσμά, φανερώνουν και την αξία του! Ευχόμαστε να αποκατασταθεί η υγεία του γιατί τον χρειαζόμαστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή