Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Στο «φαινόμενο Κονάνου» έχω αντιδράσει σε όλους τους τόνους εδώ και καιρό. Και θα συνεχίζω να αντιδρώ, έστω και μόνος.
Το πρόβλημα δεν είναι φυσικά ο Κονάνος, ο οποίος πέταξε τα ράσα. Το πρόβλημα είναι αυτοί που εξέθρεψαν το «φαινόμενο Κονάνου». Και εδώ μιλάμε για μια ολόκληρη κοινωνία, με πρωτοστάτη την Εκκλησία.
Τον Κονάνο τον καλούσαν να ομιλήσει Μητροπόλεις, ενορίες, σύλλογοι, ανοιχτά πανεπιστήμια, με μια κουβέντα ΟΛΟΙ! Αλλά και πέραν της Ελλάδος «εξήλθεν ο φθόγγος αυτού», διότι – δυστυχώς – και η ομογένεια και Μητροπόλεις του Θρόνου έπεσαν στα …θέλγητρά του.
Ποια ήταν αυτά; Τα ξαναλέω: Θεολογία της ατάκας, φτηνός συναισθηματισμός, εκκλησιαστικός λαϊκισμός, χαριτωμενιές του γλυκού νερού, συνθήματα της πλάκας και ό,τι άλλο παρόμοιο μπορεί να φανταστεί κανείς.
Αναθρεμμένος στις οργανώσεις, ο Κονάνος εξέλιξε τους «χαρούμενους αγωνιστές», τα «χαρούμενα κυκλάμινα», βάζοντας και ολίγον από Παναγία Γάλαξα (ένα ίδρυμα στο οποίο υποτίθεται ότι θα μόναζε (sic) με τη συνοδεία του), ολίγον από διατροφολογία και ολίγη από συμβουλευτική οικογενειών, και να η συνταγή! Χιλιάδες αφιονισμένοι να τον ακολουθούν και να κρέμονται από τα χείλη του. Ακούγοντας ρηχότατα πράγματα, του κιλού – εντελώς! – τον έκαναν ίνδαλμα. Και η Εκκλησία, στην οποία λείπει, δυστυχώς, ο σοβαρός θεολογικός λόγος, αγκάλιασε τον Κονάνο, για να γεμίζει και τους ναούς, άμα τη εμφανίσει του, συμβάλλοντας καθοριστικά σε μια έκπτωση που δύσκολα μπορεί να ανατραπεί.
Οι πολυπληθείς θαυμαστές του Κονάνου δεν κλονίστηκαν από το γεγονός ότι αρνήθηκε την ιερωσύνη του μετά από είκοσι χρόνια. Είναι λογικό διότι οι περισσότεροι δεν διαθέτουν εκκλησιαστικά κριτήρια. Κάποιοι «ευσεβείς» ξεσπάθωσαν εναντίον του, λησμονώντας ότι και αυτοί τον εξέθρεψαν τα προηγούμενα χρόνια, είτε με την ανοχή τους είτε με την αδιαφορία τους.
Αλλά το πρωτόφαντο που εισάγει το «φαινόμενο Κονάνου» είναι ότι βρέθηκαν κληρικοί, οι οποίοι στο όνομα του δικαιώματος της επιλογής και μιας περίεργης αντίληψης για «την των πραγμάτων αλήθεια», δικαιολόγησαν την επιλογή του!
Κορυφαίο παράδειγμα, ο κληρικός της Μητροπόλεως Γορτύνης και Αρκαδίας της Κρήτης, Χαράλαμπος Παπαδόπουλος (γνωστός ως Λίβυος), το alter ego του Κονάνου. Αυτός ξεσπάθωσε γράφοντας επί λέξει (η ορθογραφία δική του):
“Καλή συνέχεια στο μονοπάτι που επέλεξες για να φτάσεις στην κορυφή (Θεό). Τα πάντα είναι δρόμος προς Εκείνον. Εγω σε γνώρισα ως φως και είμαι σίγουρος οτι αυτο θα συνεχίσεις να είσαι. Σε ευχαριστούμε για οτι μας χάρισες και για εκείνα που ακόμη θα μας δώσεις. Σ αγαπήσαμε, σ αγαπάμε και θα σ αγαπάμε!!!!!!”
Άλλαις λέξεσιν ο κληρικός Λίβυος θεωρεί ότι ο Κονάνος αρνούμενος την ιερωσύνη απλώς διάλεξε ένα διαφορετικό μονοπάτι, το οποίο είναι σίγουρος (!) ότι οδηγεί «προς Εκείνον». Κι ακόμα, ο αποσχηματισμένος Κονάνος θα συνεχίσει να είναι φως (!) κατά τον Λίβυο. Αλήθεια, θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να μας εξηγήσει ο π. Λίβυος ποια είναι η δική του αντίληψη περί ιερωσύνης.
Αλλά και η διοικούσα Εκκλησία δεν βρήκε μία λέξη να πει για τον Κονάνο (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων). Άκρα του τάφου σιωπή! Ούτε καν ότι δρομολογείται και τυπικά η καθαίρεσή του (υπήρξε κληρικός της Αρχιεπισκοπής Αθηνών).
Ο λαλίστατος και κατά πάντων μαινόμενος μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ εξέδωσε μια χλιαρή ανακοίνωση για να μας πληροφορήσει ότι «με αφορμή κυκλοφορούσα εις το διαδίκτυον κυρίως, επιστολή προς τον πρώην Κληρικόν Ανδρέαν Κονάνον, αποδιδομένη εις τον Σεβ. Μητροπολίτην Πειραιώς, εδήλωσε ότι ουδέποτε απέστειλε αυτήν ή οιανδήποτε ετέραν επιστολήν προς τον εν θέματι πρώην Κληρικόν». Θα περίμενε κανείς από τον Πειραιώς Σεραφείμ να καταδικάσει κατηγορηματικά και απερίφραστα την απόφαση Κονάνου για παραίτηση από την ιερωσύνη, και μάλιστα μετά διαδικτυακού πατάγου. Να δώσει μια εξήγηση γιατί έδιωξε τον Κονάνο από τον Ραδιοφωνικό Σταθμό «Πειραϊκή Εκκλησία». Ούτε λέξη! Σιωπή ύποπτη…
Το «φαινόμενο Κονάνου» σίγουρα θα προκαλέσει κι άλλους κραδασμούς στην Εκκλησία, η οποία θα πρέπει πια να αναστοχαστεί στην ανεξέλεγκτη δράση κάποιων κληρικών και να κοιτάξει σοβαρά τη σχέση του κλήρου με τα social media, που παίζουν πλέον καθοριστικό ρόλο στη ζωή της.
Κι ακόμα: Πώς κινούνταν με τέτοια άνεση ο Κονάνος πάση τη κτίσει; Από Ευρώπη μέχρι Αμερική; Είχε πάντοτε την ευλογία και κανονική άδεια του Επισκόπου του;
Είναι κι άλλα πολλά για τον Κονάνο και τους ομοίους του, αλλά προσεχώς…
Θέλετε να πείτε πως είναι από τα θέματα που όσο τα σκαλίζεις, τόσο βρωμάνε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφέρει την Εκκλησία να σκαλίζετε το θέμα;
Βεβαιως συμφερει!
ΔιαγραφήΗ Εκκλησια χρειαζεται συνειδητά μελη οχι "καφενεια".
Αλλωστε η συμμετοχή μας σε αυτη ειναι εκουσια.Καιρος να καθαρισει ο χωρος. Ας αρχισει το ξουρισμα, που μου φαινεται δε θα προλαβαινουν οθ Αρχιερεις!!!
Καλά έκαναν οι ενορίες και τον καλούσαν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάζευε κόσμο και γέμιζαν τα παγκάρια.
Πως θα επιβιώσουν οι ναοί; Χρειάζονται έσοδα.
Όλοι κερδισμένοι ήταν από την ιστορία.
Ο Κονάνος χαρούμενος.
Οι παπάδες χαρούμενοι.
Οι επίτροποι χαρούμενοι.
Ο κόσμος χαρούμενος.
Μόνο εσείς γκρινιάζετε κύριε Ανδριόπουλε.
Έξω από τον χορό πολλά τραγούδια λέτε.... κατηγορείτε τούς επιτρόπους για τα έσοδα των ναών.... μπείτε καί εσείς Επίτροπος καί θά αλλαξετε γνώμη, διότι έχει έξοδα ο ναός καί συντήρησης καί φιλανθρωπίας.Τωρα αν καλούσαν τον Κονάνο καί κάθε Κονάνο για έσοδα μέγα λάθος.Επειτα φταίει καί ο λαός πού δεν του αρέσει η αλήθεια που είναι πικρή πολλές φορές αλλά λόγια του αέρα καί θεωρίας όπως των κονάνων....
ΔιαγραφήΌλα σωστά όσα γράφεις. Αλλά ποιος ακούει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΠΟΥ ΚΡΑΤΑ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τον Konstantinos Kyranakis γνωριζόμαστε δεκαετίες. Από τότε που τον είχα μαθητή στο σχολείο, στο λύκειο.
Τον εξομολογώ από τότε, και είμαστε φίλοι χωρίς διακοπή από τότε.
https://www.facebook.com/AndreasKonanosPage/posts/2604233406277116
Που θα εξομολογείτε τώρα ο Κυρανάκης;
Πως αντέδρασε για την παραίτηση του φίλου και πνευματικού του;
https://www.facebook.com/p.libyos/posts/1741903382629927
ΑπάντησηΔιαγραφήΑθανασία Γιαννακοπούλου
Αν αναφέρεστε στο ζήτημα Κονάνος ...εξίσου άσχημη με την κατακριση ειναι και η φίμωση της άποψης. Το σχόλιο μου στη σελίδα του σβηστηκε, στην ανάρτηση που τον αποκαλείτε "φως"...Εκεί ακριβώς έγινε και το μπλοκάρισμα μου. Τελικά, αν το "φως"είναι έτσι...να φανταστώ πως ειναι το σκοτάδι. Ντροπή...το λιγότερο.
Παρασκευή Νανά
Αθανασία Γιαννακοπούλου κ εμένα το ίδιο. Μου έσβησε το σχόλιο κ με μπλόκαρε. Όπως έκανε κ σε άλλους γνωστούς μου που ρώτησα απορημένη. Κρίμα πολύ κρίμα! Ο Θεός να φυλάει από την πλάνη!!! Κ εμάς κ όλους αυτούς που καταχειροκροτούν την πράξη του!
Αθανασία Γιαννακοπούλου
Παρασκευή Νανά Είναι πράγματι πολύ λυπηρό. Και το σχόλιο μου ούτε καν αφορούσε την επιλογή του...Μάλλον ως σχόλιο χτύπησε φλέβα ωστόσο (όπως κ το δικό σας προφανώς), οπότε εν μέρει τον δικαιολογώ...
Litsa Souri
Αθανασία Γιαννακοπούλου Και το δικό μου σχόλειο σβήστηκε και μου έγινε σπάμ....Εγραψα να αωπάσουν και να πιάσουν το κομποσχοίνι και δεν άρεσε...ΕΛΕΟΣ
Neoitreis Ierarhai
Είναι τακτική του εδώ και πολύ καιρό να σβήνει τα σχόλια που τον ελέγχουν, με όσο καλύτερο, ευγενικότερο και πιο προσιτό τρόπο προς αυτόν κι αν γραφούν.
Το έχει κάνει κατ' εξακολούθηση σε πολλούς, όπως και σε μένα.
Το να κωφεύει και να νεκρώνει τη συνείδηση με τέτοιον τρόπο είναι κι ένα από τα αίτια πιστεύω που τον οδήγησαν εδώ...
Αθανασία Γιαννακοπούλου
Neoitreis Ierarhai έχουν ευθύνη και οι ακόλουθοί του...τον τάραξαν στην κολακεία, τον αποθέωσαν σε βαθμό προσωπολατρίας και αυτή η αμφίδρομη νέκρωση της συνείδησης και το χαϊδολόγημα των αυτιών εκατέρωθεν...έβλαψε αμφότερους...Καλή φώτιση και στις δύο πλευρές...Αν και πια ψάχνουμε παπά ορθόδοξο με τον φακό...
Στο τελευταίο βίντεο ο Κονάνος λέει πως μια ομάδα διαχειρίζεται τα σχόλια στο facebook;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοια η τύχη των σχολίων που διαφωνούν μαζί του;
Αφου πεταξε τα ρασα να επιστρεψει και τους μισθους 20 ετων!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδω σε θελω σκετε Κονανε!!!
Πες τα!Να αγιασει το στομα σου!
ΔιαγραφήΑλλα δε βλεπεις τους Δεσποταδες;Μουγκα ολοι τους!
Ολα πισω λεμε. Ουτε ενα ευρω χαρισμενο.
Κι εμεις αγωνιζομαστε να ζησουμε τις οικογενειες μας και αυτοι φορανε και ξεφορανε ενα ρασο και μας κουνανε και το δαχτυλο απο πανω για νηστεια, ακτημοσυνη, φιλανθρωπια κλπ
Καλό το ξεκάρφωμα με τα σχόλια για τη μη δημοσίευση μη κολακευτικών σχολίων για την ανάρτηση, αλλά αυτό δεν είναι ελαφρυντικό για τον ουδόλως ορθοδοξόφρονα κανιβαλισμό και το γρονθοκόπημα του πεπτωκότος. Είναι αρκετή η ηχηρότητα της πτώσης του για να κατανοήσουμε ότι ο πεπτωκώς δεν είχε τα γόνατα να σταθεί στο ύψος των πάλαι ποτέ επιλογών του. Τα υπόλοιπα αποτελούν εξάγγελο εμπαθείας και εμμονής -και τούτο δεν αφορά στο περιεχόμενό τους, αλλά στην εξακτινιζόμενη χαιρεκακία του ύφους τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα περιμένω ότι αυτό το σχόλιο θα δημοσιευτεί; Ή επειδή θα χαθεί στο δρόμο, ανωνυμίας ένεκα, να το απευθύνω καταγγελτικώς και σε ιστολόγια λιγότερο εύθικτα αλλά με περισσότερο φως; Όπως και νά 'χει, καλή μετάνοια -σε κρίνοντες και κρινόμενους, μηδενός εξαιρουμένου.
Kε Ανδριόπουλε,δεν σας πιστευα όταν τα λέγατε,κρατώντας βέβαια την άποψη μου για μένα.Τωρα ως "σκανδαλισμενος" οφείλω να σας παραδεχτω,μετά λύπης βέβαια γιατί όλο αυτό πρόκειται για ένα θλιβερό γεγονος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκει που θέλω να σταθώ είναι το εξής ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ που διαφεύγει της προσοχής μας και σας παρακαλώ να επιμείνετε με την έρευνα σας:Ο ίδιος στο πρωτο βίντεο δηλώνει ότι έχει μόνο ΡΑΣΟΕΥΧΗ!Άρα δεν ήταν ποτέ ιερέας;;;Πως λειτουργούσε και εξομολογουσε τότε;Σημειωνετε σε προηγούμενα κείμενα πως τον ΧΕΙΡΟΤΟΝΗΣΕ ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος κα πως είναι εγγεγραμμένος στην Μονή Πετράκη!
Αυτό πρέπει να ξεκαθαρίσει άμεσα.
Μετά τιμής,
Οδυσσέας
Κύριε Οδυσσέα, μπερδεύεστε λίγο.
ΔιαγραφήΟ πατήρ Ανδρέας, ανέφερε για την ρασοευχη, γιατί τον κατηγορούν ότι πρόδωσε τους όρκους που έδωσε κατά την μοναχική του κούρα. Έτσι εκείνος, λέγει ότι δεν προδωσε κάνενα όρκο, αφού δεν είχε μοναχική κούρα, αλλά μόνο ειδικη ευχή ρασοφοριας. Η ιεροσυνη είναι άλλο θέμα, το οποίο δεν σχετίζεται ακριβώς με την μοναχικη κούρα. Για παράδειγμα ένας έγγαμος ιερεύς, δεν έχει μοναχικη κουρα, αλλά έχει έγκυρη χειροτονία. Ένας άγαμος, κανονικά θα έπρεπε να έχει και ρασοευχη, και μοναχικη κούρα, αλλά και έγκυρη χειροτονία. Ο πατήρ Ανδρέας, όπως ο ίδιος ομολογεί, έχει ρασοευχη και έγκυρη χειροτονία. Άρα είναι λίγο άκυρος ο συσχετισμός σας, στο συγκεκριμένο θέμα. Ελπίζω να έγινα κατανοητός στο συγκεκριμένο θέμα. Δεν θέλω να νομισετε ότι εγκρίνω την αποχώρηση από τον κλήρο του πατρός Ανδρέα, απλά μην τον φορτώνουμε και με άλλες υποτιθέμενες λανθασμένες ενέργειες. Αρκετά έχει κάνει έως τώρα.
Με αδελφική αγάπη
Σπυρίδων.
Ανδριόπουλε βάλε ράσα και γίνει ομιλητής. Τώρα κανείς δεν σε ακούει. Είσαι ένας βαρετός θεολόγος.
ΑπάντησηΔιαγραφήBαρετος ξε βαρετός, εχει δίκιο για πολλά... Δεν το βλέπεις;
ΑπάντησηΔιαγραφή@Σπυρίδων Σεργιαννης
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε συγχωρείτε,αλλά πρώτη φορά το ακούω αυτό..Δεν έχω εξειδικευμένες γνώσεις επί τούτου,γνώριζα μέχρι τώρα ότι άγαμος ιερέας=ιερομόναχος,ότι δηλαδή είναι ΚΑΙ μοναχός.
Τώρα για να καταλάβω...Μου λέτε πως αυτό δεν ισχύει;;;
Πιστέψτε με ,δεν παίζω με τις λέξεις,πραγματικά θέλω να μάθω.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Οδυσσέας
Δεν έχω ξανακούσει συγγραφέα να πλασάρει τα βιβλία του ως ηρεμιστικό, σε ακροατήριο στο οποίο να απαριθμεί τα ηρεμιστικά που όλοι ανεξαιρέτως οι ακροατές του παίρνουν, (πώς το γνωρίζει άραγε;), το δε πολυάριθμο ακροατήριο να υποδέχεται με γέλιο εν χορώ την απίστευτη αυτή "φιλοφρόνηση". Αξίζει κανείς να παρατηρήσει την έκφραση των ματιών του τότε π. Ανδρέα Κονάνου όταν έλεγε αυτά, στο video https://www.youtube.com/watch?v=tP7K6LpF5EI από 1.33.31-1.38.43 : βλέμμα αυτάρεσκο, περιπαικτικό, αυτοθαυμαστικό, εμπορικό, αδειανό κάθε πνευματικότητας.
ΑπάντησηΔιαγραφή