Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2020

Ο ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΑΛΕΙ ΓΙΑ ΟΜΙΛΗΤΗ ΤΟΝ ΛΙΒΥΟ - ΤΟ ALTER EGO ΤΟΥ ΚΟΝΑΝΟΥ

Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 
Έχω γράψει επανειλημμένως για τους δύο κορυφαίους εκπροσώπους του εκκλησιαστικού λαϊκισμού και της θεολογίας της ατάκας και της πλάκας, δηλ. τον κληρικό της Μητροπόλεως Γορτύνης και Αρκαδίας της Κρήτης, Χαράλαμπο Παπαδόπουλο (Λίβυο) και τον αποσχηματισθέντα Ανδρέα Κονάνο. 
Όταν έγραψα για τον Λίβυο κάποιοι με εγκάλεσαν: «Ο Λίβυος δεν είναι Κονάνος», μου είπαν κατηγορηματικά! Είναι άλλο επίπεδο! 
Κάποιοι αμφισβήτησαν, κάπως, τον Λίβυο επειδή με σχετική δήλωσή του στήριξε τον Κονάνο στην απόφασή του να πετάξει τα ράσα. Όμως οι πολλοί δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι ο Λίβυος στήριζε τον Κονάνο με πάθος από την αρχή! 
Ο Λίβυος αποκαλύφθηκε πλήρως με το σχόλιό του στον τοίχο του fb του Κονάνου, όταν ανακοίνωσε τον αποσχηματισμό του: 
Χαράλαμπος Λίβυος Παπαδόπουλος 
Καλή συνέχεια στο μονοπάτι που επέλεξες για να φτάσεις στην κορυφή (Θεό). Τα πάντα είναι δρόμος προς Εκείνον. Εγω σε γνώρισα ως φως και είμαι σίγουρος οτι αυτο θα συνεχίσεις να είσαι. Σε ευχαριστούμε για οτι μας χάρισες και για εκείνα που ακόμη θα μας δώσεις. Σ αγαπήσαμε, σ αγαπάμε και θα σ αγαπάμε!!!!!! 


Βέβαια «θα σ’ αγαπάμε» γιατί όπως μας είπες σήμερα Ανδρέα Κονάνο, πέρασες ζάχαρη (!) είκοσι χρόνια σαν παπάς! Ταξιδάκια, χλιδή, δόξα, γνωριμίες, πάση τη κτίσει, κι όλα αυτά επειδή ήσουν παπάς! Μας είπες επί λέξει: 
"Μετά από 20 χρόνια ιερατικής ζωής, σήμερα αποχωρίζομαι τα ράσα. Σε καμία περίπτωση όμως δεν «τα πετάω» με περιφρόνηση και αποστροφή! Τα φιλώ και τα ευγνωμονώ, διότι για 2 δεκαετίες μου έδωσαν την ευκαιρία να κάνω «πατρίδα» μου όλη τη Γη, να ζήσω καταπληκτικές θεανθρώπινες στιγμές και να γνωρίσω ωραίους ανθρώπους σε όλα τα μέρη του κόσμου."
Το σχόλιο του Λίβυου στον Κονάνο είναι εξόχως αποκαλυπτικό για το πώς ο Λίβυος θεωρεί την ιερωσύνη...
Ο Λίβυος θεωρεί τον αποσχηματισμένο Κονάνο "φως"! 
Και ενώ βγήκε ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ να μας πει τα ...αλλιώς ωραία τα δικά του για τον Κονάνο, υποδεικνύοντας μάλιστα και στον Αρχιεπίσκοπο τον τρόπο της καθαίρεσής του, τώρα βλέπουμε ότι ο Πειραιώς έχει καλέσει τον Λίβυο, το alter ego του Κονάνου, στον Πειραιά για να μιλήσει! Άραγε θα πει πόσο "φως" είναι ο Κονάνος; 
Κάτι ...διαφεύγει (;) στον άγιο Πειραιώς...
Εκτός και έχει καλέσει και τον αποσχηματισθέντα Κονάνο για ομιλητή και μας το φυλάει για έκπληξη! 
Κρίμα οι κορώνες σας περί ιερωσύνης, Δεσπότη μου!
Ελπίζω πως η ομιλία του Λίβυου θα αποδομήσει την περί ιερωσύνης "υψηλή" θεώρησή σας. 

7 σχόλια:

  1. Δεν συμφωνώ με την άποψή σας ότι τάχα ο π. Λίβυος είναι το alter ego του Κονάνου.

    Από τα όσα έγραψε και είπε ο Κονάνος φαίνεται πως δεν πήρε στα σοβαρά την ιδιότητά του ως ιερέως και όσα άκουσε κατά τη χειροτονία του για την "παρακαταθήκη" που του έδωσε η Εκκλησία να φυλάξει κι τη θεώρησε σαν ένα οποιοδήποτε επάγγελμα. Και πως τους μαθητές και ακολούθους του τους παρέπεμπε μάλλον στον εαυτό του παρά στον Χριστό.

    Ο π. Λίβυος, που τον γνωρίζω εδώ και δώδεκα χρόνια και στην αρχή διαφωνούσαμε και τσακωθήκαμε, αγαπά τον Θεό, την Εκκλησία και τον συνάνθρωπο και αγωνίζεται να φέρνει ανθρώπους στον Χριστό και ταυτόχρονα να παραμένει ταπεινός και αληθινός. Μπορεί να κάνει λάθη αλλά αγωνίζεται να τα διορθώσει, κι αυτό φαίνεται στα κείμενά του με την πάροδο του χρόνου. Διαβάστε την προτελευταία ανάρτησή του (https://plibyos.blogspot.com/2020/09/blog-post_28.html) όπου μιλάει για την ησυχία και την προσευχή, στοιχώντας στην αγιοπατερική παράδοση, και πείτε μου αν είναι λαϊκιστής. Κάθε άλλο!
    Ανάλογη είναι και η άποψή του για την ιερωσύνη.


    Όσο γι' αυτό που έγραψε στον Κονάνο μετά τη δήλωση αυτοαποσχηματισμού του τελευταίου, να τι έγραψε ο άγιος Σωφρόνιος στον επίσης αυτοαποσχηματισθέντα π. Δημήτριο Μπάλφουρ όταν αυτός αποφάσισε να παντρευτεί:

    "Από καιρό βεβαιώθηκα ότι «ο Θεός αγάπη εστίν»· ότι με ακόρεστη δίψα ποθεί τον καθένα μας, ότι μας αναζητεί· ότι από την αγάπη Του για μας δεν αλλάζει, όσο και αν εμείς αλλάζουμε απέναντί Του· ότι προσπαθεί πάντοτε να μας κατακλύσει με τα αγαθά Του. Και τόσο πείστηκα για όλα αυτά, ώστε Τον παρακαλώ με τόλμη και ελπίδα να σε αξιώσει να γνωρίσεις, όσο το δυνατό πληρέστερα, την ευτυχία της απλής ανθρώπινης ζωής, προς την οποία πορεύεσαι τα τελευταία χρόνια …
    Παρακαλώ με όλη μου την ψυχή τον Θεό να σου δώσει τη χαρά της ανθρώπινης αγάπης, για να στερεωθείς ακόμη περισσότερο στην αγάπη Του, ώστε στο τέλος της ζωής σου να φθάσεις και σε εκείνη την έσχατη, δηλαδή την αιώνια Θεία αγάπη.
    Ήδη από καιρό σκέφτομαι ότι ο μοναχισμός, ο αυθεντικός μοναχισμός, ως διαφύλαξη της παρθενίας, με την οποία εκπληρώνεται ο προορισμός της υπάρξεως του ανθρώπου, περικλείει μέσα του και την εμπειρία της φυσικής ανθρώπινης αγάπης."

    Εδώ φαίνεται η μεγάλη αγάπη του Αγίου για τον συνάνθρωπο. Του έγραψε τόσο ανθρώπινα, ώστε να μη σπάσει τελείως ο δεσμός του με την Εκκλησία. Μετά από κάποια χρόνια, ο Μπάλφουρ μετανόησε, κι ο άγιος Σωφρόνιος τον βοήθησε να επανενταχθεί στην Εκκλησία και να παράξει ερευνητικό και θεολογικό έργο προς όφελος του πληρώματός Της.

    Δεν μπορεί ο π. Λίβυος να το έκανε για τον ίδιο λόγο;

    Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα και όλους! Λίγη νηφαλιότητα επιτέλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. TI MAΣ ΛEΣ TΩPA; ΣYΓKPINEIΣ ΣTON TPOΠO ΠOIMANTIKHΣ ΠPOΣEΓΓIΣHΣ TON MEΓAΛO ΣΩΦPONIO ME TON ΛIBYO; ΓIA XAZOYΣ MAΣ ΠEPAΣEΣ; EXOYME ΣTOIXEIΩΔH NOHMOΣYNH. KAΘOΛOY ΔEN MOIAZEI TO ΠPOTEΣTANTIKO KEIMENO TOY ENOΣ,ME TO ΘEOΦΩTIΣTO KEIMENO TOY AΛΛOY EΣTΩ KAI AN ANTIMETΩΠIZOYN ΠEPIΠOY OMOIA ΠEPIΠTΩΣH. ΔHΛAΔH, EΠEIΔH O AΠAΘHΣ OΣIOΣ ΣYMEΩN O ΔIA XPIΣTON ΣAΛOΣ EMΠAINE OΛOΓYMNOΣ ΣTA ΠOPNEIA ΓIA NA ΣΩΣEI TIΣ ΠOPNEΣ, MΠOPEI TO ΠAPAΔEIΓMA TOY NA EΠHPEAΣEI TON KAΘE ΛIBYO KAI TON KAΘE ΦIΛAMAPTHMONA ANΘPΩΠO; O AΓIOΣ IΩANNHΣ O ΔAMAΣKHNOΣ AΠEYΘYNOMENOΣ ΣE MONAXOYΣ,EΛEΓE OTI AYTA EINAI ΓIA TOYΣ EXONTEΣ ΦΘAΣEI ΣTHN XAPIΣMATIKH AΠAΘEIA KAI OΣOYΣ AΠ' AYTOYΣ EXOYN EIΔIKO NEYMA AΠO TON ΘEO NA ΠPOBOYN ΣE AYTEΣ TIΣ ΠPAΞEIΣ. ΓIA 'MAΣ TOYΣ ,EΛEΓE, ΠPEΠEI NA EXOYME ΠANTOTE KATA NOYN TO ΠPOTYΠO THΣ ΘEOTOKOY,ΠOY OYΔEΠOTE EIΔE KAΠOIOΣ THN OΔONTOΣTOIXIA THΣ ΣTOMATIKHΣ THΣ KOIΛOTHTAΣ KAI OYΔEΠOTE ΦANHKAN ΞEΣKEΠAΣTEΣ OI OI AKPEΣ TΩN ΠOΔIΩN THΣ! ! ! MH ΣYΓKPINOYME THN EKTAKTH ΣYMΠEPIΦOPA AΓIΩN ME THN ΠAΓIA EKTPOΠH MΠEPΔEMENΩN.. AΛΛΩΣTE KATA TON AΓIO ΓPHΓOPIO TON ΘEOΛOΓO ! MΠOPEI ΛOΓΩ ΠPOΣKOΛΛHΣHΣ ΣTO ΛIBYO NA ΠAΣXIZETE NA TON ΣΩΣETE AΠO THN KATAKPAYΓH..OMΩΣ, TO ΠAPΕΛΘON TON TAYTIZEI ΦANATIKA ME TON ANΔPEA KONANO. ΨAΞETE ANTIKEIMENIKA KAI HPEMA KAI ΘA TO ΔEITE AΠPOKAΛYΠTA AYTO..EIXAN O ENAΣ TON AΛΛON. ΘA EKΔOΘEI EIΔIKH MEΛETH KAI ΘA ΠAPOYΣIAΣEI TO ΦAINOMENO YΠO TO ΦΩΣ THΣ AΛHΘEIAΣ. EYTYXΩΣ AKOMH KAΠOIOI AΓIOPEITEΣ ΔIAΘETOYN KAI ΠΛHΣMONH ΘEOΛOΓIKHΣ ΓNΩΣHΣ KAI ΔAΨIΛEIA XAPITOΣ. EYΓNΩMONOYME TO AΓIO OPOΣ ΠOY BAZEI ΠOΛΛA ΠPAΓMATA ΣTH ΘEΣH TOYΣ...KAI ΘA TO ΔEITE AΠPOKAΛYΠTA AYTO,OTI EIXAN O ENAΣ TON AΛΛON.

      Μπορείτε σας παρακαλώ να το ανεβασετε αυτό το κείμενο σαν διόρθωση στην προηγουμενη μου αναρτηση.Ευχαριστω πολυ

      Διαγραφή
  2. Θα θέλαμε να μας ενημερώσετε για τυχόν βιβλίο που θα αναλύει το φαινόμενο Κονάνος.
    Ευχαριστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγνωμη κ πάλι. Το κείμενο έχει ως εξης:

    AΛΛΩΣTE KATA TON AΓIO ΓPHΓOPIO TON ΘEOΛOΓO < EN THN EKKΛHΣIA TA ΣΠA'NIN ΓENOMENA OY NOMOΘETOYNTAI >
    Και στο τέλος ... KAI ΘA TO ΔEITE AΠPOKAΛYΠTA AYTO,OTI EIXAN < ΘEOΠOIHΣEI > O ENAΣ TON AΛΛON.
    Σας παρακαλώ πολύ διορθώστε το κ πάλι συγνωμη.Δεν εμφανίζει το κείμενο όταν έχει εισαγωγικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάπου στο Γεροντικό ή το Λειμωνάριο γράφει για έναν αμελή μοναχό που δεν έκανε τον κανόνα του και τεμπέλιαζε, αλλά μετά θάνατον τον είδε ο Γέροντάς του στον Παράδεισο. Κι όταν τον ρώτησε πώς κι έγινε έτσι, αυτός απάντησε πως αυτό συνέβη γιατί ποτέ δεν κατέκρινε.

    Στην εποχή μας, και ιδιαίτερα στο Διαδίκτυο, ευδοκιμεί η κατάκριση, και μάλιστα η ιεροκατηγορία. Κι αυτό με λυπεί πολύ. Αντί να συζητούμε νηφάλια και καλόπιστα για κάποιες θεολογικές θέσεις κάποιων, με βάση την εμπειρία και τον λόγο των αγίων Πατέρων, τους επιτιθόμαστε ad hominem και τους διαγράφουμε μια και καλή. Ίσως γιατί αισθανόμαστε τη δική μας ανεπάρκεια και νομίζουμε ότι, με το να κατακρίνουμε τους άλλους σαν αθεολόγητους και λαϊκιστές, αποδεικνύουμε πόσο Ορθόδοξοι είμαστε. Αλλά η Ορθοδοξία, που είναι και ορθοπραξία, φαίνεται από τις πράξεις και το ύφος των λόγων μας, κι ένα τέτοιο ύφος, μια τέτοια επιθετικότητα, πολλές φορές αποκαλύπτουν τη θεολογική μας ένδεια.

    Δεν είμαι προσκολλημένος στον π. Λίβυο. Τα κείμενά του που έχω διαβάσει την τελευταία δεκαετία είναι ελάχιστα. Απλώς, τον γνωρίζω προσωπικά και κατέθεσα τη μαρτυρία μου. Του δε Κονάνου έχω διαβάσει μόνο το κείμενο μετά τον αυτοαποσχηματισμό του κι είδα τα δυο βιντεάκια που ανέβασε στο YouTube.

    Στο Άγιο Όρος εγκαταβιούν πολλών λογιών μοναχοί: από αγίους και ταπεινούς που γνωρίζουν τον Θεό εκ πείρας και αντιμετωπίζουν τον πλησίον με πόνο, κατανόηση και αγάπη (σαν τον άγιο Σωφρόνιο), μέχρι πλανεμένους και υπερήφανους που φτιάχνουν τη δική τους "θεολογία", επιτίθενται στην Εκκλησία και τις συνοδικές αποφάσεις της* και καταδικάζουν αναφανδόν όσους δεν ακολουθούν τις ακρότητές τους. Δεν κάνει το ράσο τον παπά, ούτε ο καλογερικός σκούφος τον Αγιορείτη, αλλά η ταπεινοφροσύνη και η αγάπη.

    *Κρατώ αυτό που μας είπε ο άγιος Παΐσιος (σε μια ομάδα μοναχών και λαϊκών) στις 9.10.1993, λίγες μέρες πριν φύγει για τελευταία φορά από το Όρος: "Τα σημεία των καιρών έχουν εμφανιστεί, αλλά πότε θα έρθει το τέλος, δεν το ξέρουμε. Μπορεί σε δυο, σε τρία, μπορεί και σε εκατό ή διακόσια χρόνια. Εσείς να ακούτε την Εκκλησία." Κι η Εκκλησία εκφράζεται συνοδικώς, συμπληρώνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δηλ. η ακούραστη αυτοθαυμαστική κενολογία προσλαμβάνεται από θεωρούμενους σοβαρούς μητροπολίτες ως επαινετό αναδείξιμο προτέρημα. Αλλ΄ ο χρόνος, αναποδράστως, αποκαλύπτει στους ατυχείς απλούς ακροατές-πιστούς την επιμeλώς κεκρυμμένη κενότητα:

    "Γαλήν καθίζει μύθος είσω παστάδος
    νύμφη γαρ είκε, νυμφικώς εσταλμένη
    έδνα , κρότοι, γέλωτες, ήν λαμπρός ο γάμος.
    Η δ΄ ως ίδεν μυν διατρέχοντ΄εν τω μέσω,
    νύμφη με ήν, γαλή δε. τω φανέντι γαρ
    επιδραμούσα δείπνον είχεν, ου γάμον.
    Τοιούτος εστί πας νόθος διδάσκαλος"-
    (Γρηγορίου Θεολόγου, Ποίημα ΙΒ, στ. 701-707, ΕΠΕ,10)

    Και τότε αφήνουν της ακρόαση της μπουρδολογίας και αρχίζουν την προσέγγιση της θεολογίας.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν συμφωνώ με την άποψη σας . Ο π. Λίβυος είναι ένας χαρισματικός ιερέας και έχει βοηθήσει πολύ κόσμο με τον "λαϊκό" του τρόπο. Όποιος δηλαδή είναι αγαπητός και διαφορετικος για κάποιους (πολλούς ) είναι για εσάς αξίας σκληρής κριτικής και αποκλεισμού του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή