Τετάρτη 12 Αυγούστου 2020

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΟ 4ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΥΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΗ ΧΙΟ

The Best

Patras Events

Ο Πατρινός θεολόγος και μουσικός Παναγιώτης Αντ. Ανδριόπουλος συμμετείχε στο 4ο Φεστιβάλ Σύγχρονης Ελληνικής Μουσικής, που διοργανώθηκε και φέτος στη Χίο από τον πολιτιστικό και ανθρωπιστικό οργανισμό ΜΟΥΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ. 
Το Φεστιβάλ, το οποίο είχε θέμα «Μουσική και Λόγος», πραγματοποιήθηκε από 26 Ιουλίου – 1 Αυγούστου 2020 υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της μουσικού και φιλολόγου Ελευθερίας Λυκοπάντη. Καλλιτεχνικός σύμβουλος είναι ο Αλέξανδρος Καλογεράς, καθηγητής στο Berklee College of Music στη Βοστώνη των Η.Π.Α. Το Φεστιβάλ αυτό είναι το μοναδικό στη χώρα που εστιάζει στην έντεχνη και λόγια ελληνική μουσική δημιουργία. 
Ο Παναγιώτης Ανδριόπουλος έκανε την μουσικοφιλολογική έρευνα για μια πρωτότυπη παραγωγή, η οποία παρουσιάστηκε την Δευτέρα 27 Ιουλίου, στο Αρχοντικό Σπύρου Στεφάνου, στον Κάμπο της Χίου. Ήταν ένα αφιέρωμα σε Χιώτες ποιητές του παρελθόντος που αποτελούν πηγή έμπνευσης και για συνθέτες του σήμερα. Ποιήματα των: Λάμπρου Πορφύρα, Ματθαίου Μουντέ, Φώτη Αγγουλέ και Γεώργιου Σουρή, μελοποίησαν οι έλληνες συνθέτες: Θόδωρος Αντωνίου, Γεώργιος Γεωργιάδης, Βασίλειος Δέλλιος, Μίκης Θεοδωράκης, Δημήτρης Μηνακάκης, Άλκης Μπαλτάς, Γεώργιος Λαμπελέτ, Γιάννης Α. Παπαϊωάνου. Επίσης, παρουσιάστηκαν τα Πέντε Ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια του διάσημου Γάλλου συνθέτη Μωρίς Ραβέλ, ο οποίος τα συνέθεσε για φωνή και πιάνο βασιζόμενος σε χιώτικες μελωδίες. 
Ανάμεσα στα τραγούδια ακούστηκαν σπάνια κείμενα που αφορούν στους Χιώτες ποιητές, καθώς και ένα μικρό αφιέρωμα στην σφαγή της Χίου (1822). Στην εκδήλωση αυτή, με τίτλο: «Είκοσι Τραγούδια για τη Χίο», παρουσιάστηκε ο (άγνωστος στους πολλούς) κύκλος τριών τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη «Πέντε Ναύτες», που έγραψε ο συνθέτης το 1945, σαν ήταν 20 χρονώ. Τρία αισθαντικά τραγούδια σε ποίηση: Μίκη Θεοδωράκη, Φώτη Αγγουλέ (ποιητή που έζησε στη Χίο) και του Μήτσου Λυγίζου. Ο Μίκης Θεοδωράκης, που γεννήθηκε στη Χίο το 1925, γιορτάζει φέτος τα 95χρονά του.
Συντελεστές: 
Δάφνη Πανουργιά, σοπράνο 
Παναγιώτης Κραμπής, πιάνο 
Γιώργος Κροντήρης, ηθοποιός 
Εισαγωγή στην συναυλία: Παναγιώτης Αντ. Ανδριόπουλος, ο οποίος συμμετείχε και στο τραγούδι «Δέηση του Δεκαπενταυγούστου», σε ποίηση Ματθαίου Μουντέ και μουσική Δημήτρη Μηνακάκη.


Την Τρίτη 28 Ιουλίου, στο αρχοντικό «Περιβόλι», ο Παναγιώτης Ανδριόπουλος πραγματοποίησε εισήγηση για τους Χίους υμνογράφους του 19ου αιώνα, στην εκδήλωση με τίτλο: «ΧΙΟΙ ΥΜΝΟΓΡΑΦΟΙ ΚΑΙ ΨΑΛΤΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΑΙΩΝΑ». Στους περιώνυμους ψάλτες της Χίου αναφέρθηκε ο Μιχάλης Στρουμπάκης, Επίκουρος Καθηγητής Ιστορικής Βυζαντινής Μουσικολογίας, της Πατριαρχικής Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Κρήτης. Πρωτοψάλτες και Λαμπαδάριοι της Χίου απέδωσαν μονωδιακά πρωτότυπες και άγνωστες συνθέσεις Χίων Πρωτοψαλτών του 19ου αιώνος.
Ο Παναγιώτης Ανδριόπουλος έψαλε στίχους από τον «Πολυέλεο στην εορτή των Θεοφανείων» του Γεωργίου Βινάκη, στην καταγραφή του πατρινού μουσικοδιδασκάλου Κωνσταντίνου Πανά. 
Την Τετάρτη 29 Ιουλίου, στο αρχοντικό «Ρίζικο» του Χιώτικου κάμπου, το Φεστιβάλ έκανε ένα αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη την ημέρα των γενεθλίων του, Το κιθαριστικό ντουέτο Αλεξάνδρα Χριστοδήμου και Γιάννης Πετρίδης συνέπραξαν με τη σοπράνο Δάφνη Πανουργιά στο περίφημο Romancero Gitano του Μ. Θεοδωράκη, σε ποίηση Λόρκα και στην απόδοση του Οδυσσέα Ελύτη, σε μεταγραφή για δύο κιθάρες, που επιμελήθηκαν ειδικά για το Φεστιβάλ οι ερμηνευτές. Ο Παναγιώτης Ανδριόπουλος προλόγισε τη συναυλία, που περιλάμβανε και έργα για δύο κιθάρες ξένων συνθετών. 
Το Φεστιβάλ περιλαμβάνει κι άλλες συναυλίες, σεμινάρια, διαλέξεις, μουσική για κινηματογράφο, εκπαιδευτικές συναυλίες, έκθεση εικαστικών. Έκλεισε με μια μεγάλη συναυλία στην Κεντρική πλατεία της Χίου, που επιμελήθηκε ο καθηγητής στη Βοστώνη και συνθέτης Παναγιώτης Λιαρόπουλος αφιερωμένη στα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι, από τη γέννηση του οποίου συμπληρώνονται φέτος 95 χρόνια. 
Πρόκειται για ένα Φεστιβάλ - γιορτή της Ελληνικής Μουσικής, με δεκάδες καλλιτέχνες από τη Χίο, την Ελλάδα και το εξωτερικό, ένα επταήμερο εκδηλώσεων, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου