Σάββατο 18 Απριλίου 2020

Ο ΠΑΡΑΛΗΡΩΝ ΚΛΗΡΙΚΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΑ «ΕΠΙΤΙΜΙΑ» ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ


Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 
Ο κληρικός της Αρχιεπισκοπής Αθηνών Βασίλειος Βολουδάκης …ξεσπάθωσε εναντίον Εκκλησίας και Πολιτείας, με αφορμή τα περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας του κορωνοΪού. 
Ο λόγος του (κήρυγμα Μ. Παρασκευής, 18-4-2020), δεν ήταν απλώς παραληρηματικός, ήταν και φαρισαϊκός! Γάντι του ταιριάζει ο ρόλος του Άννα ή του Καϊάφα! Πιστεύω, πως έτσι που ωρυόταν (αλαλάζοντας αλλεπάλληλα «Αίσχος»!), αν διερρήγνυε τα …ιερατικά – φευ! – άμφιά του, θα ξεπερνούσε τον «Αρχιερέα» Άντονι Κουίν στην διάρρηξη των ιματίων του, επειδή ο Χριστός «εβλασφήμησε», στην θρυλική ταινία του Τζεφιρέλι «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ». 
Αν ήμουν Αρχιεπίσκοπος ο κληρικός Βασίλειος Βολουδάκης θα είχε αυτομάτως τεθεί σε αργία και θα ακολουθούσε η διαδικασία καθαιρέσεώς του, αναδρομικά! Για όλα τα παρόμοια που έχει κάνει μέχρι τώρα. Αλλά Αρχιεπίσκοπος είναι ο μακρόθυμος Ιερώνυμος… 
«Θα έρθει η οργή και η κατάρα του Θεού στα κεφάλια όλων εκείνων που αποφάσισαν να στερήσουν το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου από τους πιστούς , αρκετοί από τους οποίους έκαναν αγώνα επί ένα έτος με τα επιτίμιά τους για να κοινωνήσουν στην Ανάσταση», μας είπε ο εφημέριος του Ι. Ναού Αγίου Νικολάου Πευκακίων, στο κέντρο της Αθήνας. 
Άρα, θα έρθει η οργή και η κατάρα του Θεού στα κεφάλια και των ιεραρχών που αποφάσισαν εν Συνόδω την «κεκλεισμένων των θυρών» λατρεία, λόγω της πανδημίας. 
Έτσι, ο κληρικός Βολουδάκης μας θυμίζει ακριβώς το της Γραφής: "Τό αἷμα αὐτοῦ ἐφ' ἡμᾶς καί ἐπί τά τέκνα ἡμῶν" (Ματθ. κζ΄ 25). 
Όμως το ενδιαφέρον είναι στη συνέχεια: οι πιστοί που είναι σε "επιτίμιο" και θα κοινωνούσαν μετά από ένα χρόνο και τώρα δεν θα μπορέσουν! 
Ποιους εννοεί ο κληρικός Βολουδάκης; Μα αυτούς που ο ίδιος έχει επιβάλλει το επιτίμιο της ακοινωνησίας! Γιατί γι’ αυτόν και τους ομοίους του φαρισαίους είπε ο Χριστός: «δεσμεύουσι γὰρ φορτία βαρέα καὶ δυσβάστακτα καὶ ἐπιτιθέασιν ἐπὶ τοὺς ὤμους τῶν ἀνθρώπων, τῷ δὲ δακτύλῳ αὐτῶν οὐ θέλουσι κινῆσαι αὐτά (Ματθ. κγ’, 4). Έτσι, λοιπόν ο κληρικός Βολουδάκης, βάζοντας τα όποια «επιτίμια», χειραγωγεί τους πιστούς, όχι εις Χριστόν, αλλά στη δική του νοσηρή λογική.
Σκοπός της «ποιμαντικής» του είναι η καθοδήγηση των μαζών και των ατόμων, ώστε να μη γίνουν πρόσωπα, υιοί της εν Χριστώ ελευθερίας, αλλά υποτακτικοί του. Και τώρα που έχει χάσει τους υποτακτικούς του, το αφιονισμένο ακροατήριό του, παραληρεί – όπως και άλλοι όμοιοί του, άλλωστε, λιγότερο …θορυβώδεις. 
Ελπίζω κάποια στιγμή να βρει την θέση του εκτός Εκκλησίας. Επισήμως! Γιατί ανεπισήμως – και ουσιαστικώς - είναι προ πολλού!

7 σχόλια:

  1. Μακάρι ο μακρόθυμος Ιερώνυμος και οι λοιποί "Ιερώνυμοι" κάποια στιγμή να αντιδράσουν, να αφαιρέσουν την πνευματική πατρότητα από όσους διαφθείρουν τον αμπελώνα του Κυρίου διότι αυτά τα χάλια οδηγούν όλους να προσπερνούν το "φαινόμενο" Εκκλησία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χριστός Ανέστη.

    Έχεις ξεφύγει καημένε μου εντελώς;;

    Κανὼν νθ´ τοῦ Μεγάλου Βασιλείου.
    Περὶ πόρνου.
    Ὁ πόρνος ἐν ἑπτὰ ἔτεσιν ἀκοινώνητος ἔσται τῶν ἁγιασμάτων· δύο προσκλαίων καὶ δύο ἀκροώμενος καὶ δύο ὑποπίπτων καὶ ἐν ἑνὶ συνεστὼς μόνον, τῷ ὀγδόῳ δὲ δεχθήσεται εἰς τὴν κοινωνίαν.

    Ή νομίζεις οτι ζεις σε κόσμο όπου έχει εκλείψει η πορνεία!!
    Ή τα ίδια θα έλεγες και στον Μέγα Βασίλειο ;;
    Σπεύσον μετανόησον!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν καταλαβαίνω, σε ποίο σημείο του κειμένου αναφέρεται το αμάρτημα της πορνείας; Πουθενά δεν υπάρχει ανάλογη λέξη ή έστω παραπλήσια έκφραση... Εξηγειστε μας αγαπητέ.

      Διαγραφή
  3. Χριστός Ανέστη
    Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου, Επιστολή 217, παρ. 84, PG 32, 808B: «Ου γαρ πάντως τω χρόνω κρίνομεν τα τοιαύτα, αλλά τω τρόπω της μετανοίας προσέχομεν».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γεώργιε, διάβασε την ερμηνεία του Αγίου Νικοδήμου γιαυτό που παράθεσες:
    "Αφού ο Άγιος διαφόρους χρόνους διαφόρων επιτιμίων διώρισεν, επιφέρει και τον παρόντα κανόνα, ότι πρέπει να δοκιμάζονται οι καρποί της μετανοίας, επειδή ημείς δεν θεωρούμεν τα επιτίμια εις μόνους τους τόσους ή τόσους χρόνους, αλλά προσέχωμεν εις την διάθεσιν των μετανοούντων. Ώστε δηλ. αν μεν προθύμως μετανοούν να ελαττόνωνται οι χρόνοι, αν δε αμελώς, να αυξάνονται κτλ κτλ κτλ"

    δλδ για τον πόρνο αν όντως μετανόησε το επιτίμιο μπορεί να πέσει τόσα χρόνια όσα κρίνει ο πνευματικός! Ποιος πνευματικός θα κρατήσει επιτίμιο 7 έτη;; Νομίζω κανείς, αν δει πραγματική μετάνοια! 1 έτος όμως κάλλιστα θα μπορούσε να επιβάλλει!! Δε θα μου φαινόταν περίεργο.
    Τα περίεργα είναι του Παναγιώτη που μιλά σαν αυθεντία..
    τέλος πάντων, καλή μετάνοια σε όλους!

    Ανώνυμε, είναι απλούστατο: Ο Μέγας Βασίλειος έγραψε κανόνες με επιτίμια για πόρνους, αρσενοκοίτες, φονείς, επιόρκους, μοιχούς κτλ κτλ
    Ο π. Βασίλειος Βολουδάκης μιλά για κάποιο επιτίμιο, δεν ξέρω για ποιο αλλά για να φανεί οτι δε λέει και τπτ εξωπραγματικό, αν και του Παναγιώτη του φάνηκε ως τέτοιο, παρέθεσα ένα επιτίμιο, καθόλου ασυνήθιστο τη σήμερον, από αυτά του Μ. Βασιλείου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ κ. Ανδριόπουλε δεν αναγνωρίζεστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το λυπηρό κ. Ανδριόπουλε είναι πως έχει πάρει στο λαιμό του πολύ κόσμο, ειδικά όσους τον βλέπουν αλάθητο και τον ακολουθούν φανατικά. Έτσι ακριβώς όπως τα γράφετε είναι και ακόμα χειρότερα, δυστυχώς δεν μιλάει σχεδόν κανένας ιερέας ανοιχτά για το πρόσωπο του και δεν αναχαιτίζεται, το αντίθετο ακριβώς συμβαίνει

    ΑπάντησηΔιαγραφή