Ένας αρχιμανδρίτης που πέταξε τα ράσα είναι αναμφίβολα ένα λίαν γαργαλιστικό θέμα τόσο για την κοινωνία όσο και για τα ΜΜΕ. Αν μάλιστα αυτός τυχαίνει να είναι και ευφραδής, όπως ο πρώην Ιάσων και νυν Συράκος-Ιωάννης Κεσέν, τότε τα πράγματα πάνε …βολίδα.
Έχει γεμίσει το διαδίκτυο με το σχετικό πρόσωπο, το οποίο φαίνεται πως απολαμβάνει την …ελευθερία του!
Αυτό που δεν μας λέει, όμως, ο πρώην Ιάσων είναι η δική του μεγάλη ευθύνη.
Αυτό που δεν μας λέει, όμως, ο πρώην Ιάσων είναι η δική του μεγάλη ευθύνη.
Ο ίδιος ισχυρίζεται πως από μικρό παιδί είναι «μέσα στην Εκκλησία», άρα γνώριζε πολύ καλά στα τριάντα του χρόνια πού ήθελε να ενταχθεί, δηλ. στις τάξεις του κλήρου. Επίσης, γνώριζε και τον σεξουαλικό του προσανατολισμό και γνώριζε πολύ καλά ότι αυτός ο προσανατολισμός αποτελεί «κώλυμα» ιερωσύνης. Παρ’ όλα αυτά «τόλμησε»… Εν γνώσει φρενών και προαιρέσει.
Για να γίνει κάποιος κληρικός, απαιτούνται κάποιες προϋποθέσεις που φαίνεται πως συχνά είναι απλώς γραφειοκρατικές.
Μία από αυτές είναι η λεγόμενη «κανονική συμμαρτυρία πνευματικού». Ο εξομολόγος, δηλαδή, του ατόμου που ζητεί να γίνει κληρικός, με αυτό το χαρτί βεβαιώνει: «…μαρτύρομαι αὐτόν ἄξιον τῆς Ἱερωσύνης ὄντα καί τέλειον τῇ ἠλικία, καθώς οἱ ἱεροί κανόνες διακελεύουσιν».
Άρα και στην περίπτωση του πρώην Ιάσωνα κάποιος «πνευματικός» έδωσε την συμμαρτυρία ότι είναι «άξιος» για την ιερωσύνη. Και αυτός ο «πνευματικός», που δεν τον ξέρουμε, έχει μεγάλη ευθύνη γιατί φαίνεται πως δεν εξέτασε τόσο καλά - όσο θα έπρεπε - την συγκεκριμένη περίπτωση.
Ακολούθως, μεγάλη ευθύνη φέρουν οι αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος οι οποίοι τον χειροτόνησαν. Πρώτα ο μητροπολίτης Κερκύρας Νεκτάριος, ο οποίος τον χειροτόνησε διάκονο και στη συνέχεια ο μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας Γαβριήλ που τον χειροτόνησε πρεσβύτερο και του απένειμε και το οφφίκιο του αρχιμανδρίτη.
Όλοι αυτοί δεν γνώριζαν τίποτα για τον «σεξουαλικό προσανατολισμό» του πρώην Ιάσωνα Κεσέν; Κι εκείνος επιμελώς – και πονηρώς – τον απέκρυπτε για να πετύχει τον στόχο του εκείνη την στιγμή;
Φυσικά εξηγήσεις δεν θα δώσει κανείς. Ούτε οι μητροπολίτες ούτε ο πρώην Ιάσων, ο οποίος και ως παπάς απολάμβανε την δημοσιότητα και ως λαϊκός επίσης.
Στα όσα λέει στα ΜΜΕ ο πρώην Ιάσων δεν αναφέρεται καθόλου στους παραπάνω. Μιλάει γενικά και αόριστα για την «Εκκλησία» που «καταπιέζει» και τον Θεό που τον θέλουν «τιμωρό».
Όμως, αγαπητέ πρώην Ιάσων, η αλήθεια είναι κάπου αλλού… Και όσοι ξέρουμε κάπως τον εκκλησιαστικό χώρο, καταλαβαίνουμε πολύ περισσότερα από αυτά που λες για να κερδίσεις τις πρόσκαιρες εντυπώσεις.
Έχεις απόλυτο δίκαιο. Θ έπρεπε να γνωρίζει ο τ. πια ιερέας ότι η Εκκλησία έχει κάποιους κανόνες και δεν δέχεται ανθρώπους στην ιεροσύνη επιρρεπείς σε τέτοια πάθη. Λέει σε συνεντεύξεις του ότι καταπιεζόταν η σεξουαλικότητα του μέσα στην Εκκλησία. Αυτό θα είχε νόημα να το πει,αν υποχρεώθηκε να γίνει κληρικός πράγμα που φυσικά δεν ισχύει.Δεν θα έπρεπε να είχε χειροτονηθεί καθόλου αν ήταν τίμιος πρώτα πρώτα με τον ίδιο του τον εαυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ σε όλα
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα οφίκια έχουν χάσει την ουσία τους, αφού έχουν απομακρυνθεί από αυθεντικότητά τους. Αρχιμανδρίτης πάει να πει: αρχηγός της μάνδρας (=μοναστηριού). Πώς και γιατί γέμισε ο εκτός των μοναστηριών κόσμος από αρχιμανδρίτες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓενικώς μιλώντας για διάφορες περιπτώσεις,
ΑπάντησηΔιαγραφήδυστυχώς τα κριτήρια πλέον είναι να έχεις καλές σχέσεις με τον μητροπολίτη και να θέλεις να γίνεις παπάς.
Πάνω σε αυτό αμνηστεύονται πολλά... πάθη, ψυχασθένειες, προβληματικές καταστάσεις, κωλύματα.
Κύριε Ανδριόπουλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήκαθώς γίνεται συζήτηση τελευταία για ευτράπελα χειροτονιών, παρακαλώ επιτρέψτε μου να σας ρωτήσω τα εξής, ως γνώστη των εκκλησιαστικών θεμάτων:
Μπορεί να χειροτονηθεί κάποιος που έχει προγαμιαίες σχέσεις;
Μπορεί να "οικονομηθεί" αυτή η κατάσταση, αν υπάρχει μετάνοια;
Όταν κάποιος έχει παιδικό όνειρο και σκοπό να γίνει ιερέας,
προερχόμενος από γνωστή οικογένεια με μακραίωνη ιερατική ιστορία,
μπορεί να έχει για κάποια χρόνια της νιότης σχέση με γυναίκα,
αυτή η σχέση να είναι δημοσιευμένη, εμφανής και γνωστή σε πολλούς,
μετά να βρει και να παντρευτεί άλλη γυναίκα, που δέχεται να γίνει παπαδιά,
μετά να δείξει ειλικρινή μετάνοια εξομολογούμενος στον πνευματικό του,
και μετά ο πνευματικός του να τον χειροτονήσει;
Υπάρχει και το " Οι του βίου ναυαγοί,του Υψίστου λειτουργοί"
ΑπάντησηΔιαγραφή