π.α. ανδριόπουλος
Δυστυχώς ο λαός δεν διδάσκεται από τα τραγούδια του: "Είναι κακό στην άμμο να χτίζεις παλάτια, ο βοριάς θα στα κάνει συντρίμμια κομμάτια"!
"Απογοητεύτηκε", λέει ο "λαός" του κληρικού Ανδρέα Κονάνου, γιατί ...πλάσαρε υποψήφιο κόμματος μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο fb.
Ο "λαός" του π. Κονάνου εξανέστη!
Αίφνης το είδωλό του γκρεμίστηκε, ο μύθος τους κατέρρευσε!
Γιατί τους το 'κανε αυτό ο "γέροντας", που έπιναν νερό στ' όνομά του;
Ο κληρικός Ανδρέας Κονάνος είναι ίσως ο σημαντικότερος εκπρόσωπος του εκκλησιαστικού λαϊκισμού.
Λιγωτικός συναισθηματισμός, κολακεία των μαζών, θεολογία της ατάκας, χριστιανισμός "του χαμόγελου" τα κύρια χαρακτηριστικά του.
Ως αναθρεμμένος στις χριστιανικές οργανώσεις δεν μπορεί να ξεφύγει από την νοοτροπία τους. Απλώς την εξελίσσει και την κάνει ελκυστική για οπαδούς, ανάλογους αυτών των οργανώσεων, που μοιάζουν πιο "προοδευτικοί".
Το point είναι το ίδιο: Η χειραγώγηση του κοσμάκη, ο οποίος, βέβαια, φέρει ακεραία την ευθύνη για τις επιλογές τύπου Κονάνου. Όταν έλθει - φευ! - η απογοήτευση, θα αρχίσει τις οιμωγές σαν και τώρα...
Ευτυχώς, ο Χριστός γκρέμισε τα είδωλα όλων των εποχών! Και αυτό του π. Κονάνου. Οριστικά και αμετάκλητα!
Πόσο δίκιο έχεις...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι ακριβές ότι "απογοητεύτηκε ο λαός" του π. Α.Κ. Τα επικριτικά σχόλια είναι πολύ λιγότερα από τα θετικά. Και ασφαλώς αδικαιολόγητα. Ο κληρικός μιλά με αγάπη και περιστολή για ένα πρόσωπο με το οποίο συνδέεται πνευματικά από ετών και το οποίο εκτιμά. Γιατί είναι κακό να εκφράσει δημόσια τα αισθήματά του, ιδίως όταν το κάνει με διάκριση και χωρίς ο ίδιος να τοποθετείται πολιτικά; Τι πείραξε τελικά; Μήπως το ότι ο Κυρανάκης δεν ανήκει στις "προοδευτικές" και "δημοκρατικές" δυνάμεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά και τα σχόλια στα οποια προβαίνει ο διαχειριστής του ιστοτόπου με αφορμή την συγκεκριμένη ανάρτηση στο FB είναι μεστά εμπάθειας αλλά και έπαρσης, που διαχρονικά άλλωστε τον χαρακτηρίζουν. Εμπάθειας που δεν κρύβεται (ούτε άλλωστε διακρίνεται η παραμικρή διάθεση από μέρους του για απόκρυψη), με μανιχαϊστικούς αφορισμούς για τις κακές οργανώσεις, που πάντοτε και παντού όλα τα έκαναν και τα κάνουν κακά στραβά κι ανάποδα! (Επίσης κάποιοι εκ Βορρά τα κάνουν έτσι κι ακόμα χειρότερα, ενώ κάποιοι άλλοι εξ Ανατολών όλα τα κάνουν καλά, άγια και αψεγάδιαστα...) Και έπαρσης που αφενός τον αυτοαναγορεύει σε κριτή των πάντων και αφετέρου τον αυτοδικαιώνει σαν τον Φαρισαίο της παραβολής, που πάντα χρειάζεται κάποιους "λιγωτικά συναισθηματικούς", "κόλακες των μαζών", "ατακαδόρους", "άμουσους" (βλ. Ιλαρίωνα Βολοκολάμσκ) ώστε να αναδεικνύεται η δική του υπεροχή, μουσικολογιότητα κ.λπ.
Πράγματι, ο Χριστός γκρέμισε και γκρεμίζει κάθε λογής είδωλα σε κάθε εποχή. Ας αφήσουμε λοιπόν την τελική κρίση στον ίδιο και ας μην εκδίδουμε καταδικαστικές αποφάσεις εξ ονόματός του. Αντί γι' αυτό ας προσπαθήσουμε ο καθένας να γκρεμίσει το δικό του αυτοείδωλο και τότε δεν θα έχουμε την προπέτεια να παριστάνουμε τους κριτές πάσης της οικουμένης.
Δημήτρης Χατζηανδρέου
Τα είπατε όλα για τον δύστυχο μπλόγκερ... που σιγά μην αναρτούσε τη δική μου απάντηση. Περαστικά και την Κυριακή ξέρετε, θεία Κοινωνία αναξίως όπως πάντα!
ΔιαγραφήΝα σας χαίρετε ο εξαποδώ.
Θα συνιστούσα σε όσους αδελφούς γράφουν δυσφημιστικά για τον Π. Ανδρέα σχόλια υπο την υποτιθέμενη προστασία τής ανωνυμίας να πάρουν δικηγόρο γιατί τα άκρως ψεύδη και δυσφημιστικά τους σχόλια, παρότι δεν αγγίζουν τον ίδιο είναι δύσκολο να αγνοηθούν από τους νομικούς που αγαπούν την Εκκλησία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι IP διευθύνσεις σας έχουν καταχωρηθεί και θα κληθείτε να απαντήσετε στη δικαιοσύνη για όσα γράψατε.
Εύχομαι να έχετε το ίδιο θάρρος και στο δικαστήριο.
Είτε άσχετος με τα νομικά είστε, είτε προσπαθείτε να εκφοβίσετε τους σχολιαστές. Από πότε η εξύβριση ή η συκοφαντική δυσφήμηση διώκονται χωρίς έγκληση; Οι κρίσεις των σχολιαστών για τα πειραγμένα του πατρος, πληρούν την αντικειμενική υπόσταση; Μια μάτια στις αναρτήσεις του πατρος και στις αφίσες του θα σας προβλημάτιζε για το ποιος αγαπά την εκκλησία.
ΔιαγραφήΙ.Χ.
Κάντε λίγη υπομονή εσείς που αγαπάτε τόσο την Εκκλησία που επιχειρείτε να διαβαλετε τον Ιερέα τού Ύψιστου υπογράφοντας ως ιδιώτης και θα δοκιμάσουμε τις δικές μου νομικές γνώσεις καθώς και τις αντοχές τής δικής σας τσέπης. Δε χρειάζεται πάντως να υπογράφετε: οι συκοφάντες από την Πάτρα και από τη δική σας IP θα πάρουν την απάντηση που τους αξίζει. Θεματοφύλακες τής Διαβολής, δαίμονες του πληκτρολογίου, ερασιτέχνες τής νομικής!
ΔιαγραφήΓια περάστε...
φοβήθηκα πολύ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν υπάρχει λόγος να φοβάστε. Υποθέτω πως γνωρίζετε πολύ καλά τι κάνετε, άλλωστε από το λογαριασμό αυτόν έχετε κάνει και άλλα ανάλογα σχόλια. Εφόσον επιθυμείτε να μείνετε στη στάση σας αυτή, δε χρειάζονται απειλές ούτε ειρωνείες. Θα σας δοθεί η ευκαιρία να υπερασπιστείτε τον εαυτό σας και να τεκμηριώσετε τις κατηγορίες σας εξωδίκως πρώτα και ενώπιον δικαστηρίου ταυτόχρονα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή τύχη και καλό ταξίδι.
Έχω φύγει από τα κοινωνικά δίκτυα, ακριβώς για τον λόγο που θίγει το άρθρο της Ιδιωτικής Οδού. Το να μιλάς για τα Ιερά Μυστήρια μέσα σε ένα περιβάλλον σαν αυτό του φεϊσμπουκ είναι ένα θέμα! Δείχνει παρακμή. Δείχνει αστοχία. Είναι αμαρτία. Συνιστώ, ταπεινά πάντα, αλλά καρδιακά πάνω απ' όλα, την ανάγνωση του βιβλίου του κ. Δημητρίου Μαυρόπουλου ``Διερχόμενοι δια του Ναού'' (μαθήματα κατήχησης για ενηλίκους). Εκεί θα διαβάσει κανείς, μέσω αναφορών στην Πατερική Παράδοση, για το τί (έπρεπε να) είναι η Εξομολόγηση. Δεν είναι πάντως συζήτηση. Δεν έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα. Δεν είναι ψυχοθεραπεία. Είναι ΔΩΡΕΑ. Δεν χρειάζεται καν να μιλήσεις, όταν εξομολογείσαι, για το χ και για το ψ. Εισέρχεσαι για να αιτηθείς και για να λάβεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι άσχημο να βλέπεις έναν ιερέα να διαφημίζει ένα ``τέκνο'' του, τονίζοντας πόσο τον εμπιστεύεται και αναφερόμενος πάνω στο Μυστήριο της Εξομολόγησης. Για μένα προτιμότεροι είναι αυτοί τους οποίους θεωρούμε αμελείς στα πνευματικά, την ίδια στιγμή που συμμετέχουν στα Άχραντα Μυστήρια ταπεινά και αθόρυβα. Υπάρχουν τέτοιοι πολλοί, και λάμπουν, και δεν χρειάζονται διαφήμιση.
Πολύ με λυπούν και τα απειλητικά σχόλια ανωνύμων και ``επωνύμων'' εναντίον της Ιδιωτικής Οδού. Αναλαμβάνω τώρα, μετεκλογικά, να υποστηρίξω το αγαπημένο αυτό μπλογκ, για να μην φανεί ότι παρενέβην έχοντας κάποιο θέμα με την πολιτική τοποθέτηση του πατρός. Αποτελεί παράδοξο γεγονός, πνευματικοπαίδια ενός χ ιερέα να δείχνουν τέτοιο μίσος (σε σημείο να εκβιάζουν με αγωγές!) για ένα άρθρο που κάνει κριτική. Αυτό το μίσος και αυτός ο ζηλωτισμός ΔΕΝ δικαιολογείται για κάποιον που έχει Ορθόξοξη βάση.