Κυριακή 30 Ιουνίου 2019

ΑΡΧΙΖΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ 3ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΗ ΧΙΟ

Στιγμιότυπα από την σημερινή πρόβα
π.α. ανδριόπουλος
Είμαστε στη Χίο για το 3ο Φεστιβάλ Σύγχρονης Ελληνικής Μουσικής που διοργανώνει ο Πολιτιστικός και Κοινωνικός Οργανισμός ΜΟΥΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ

Ένα πραγματικά πρωτότυπο φεστιβάλ που αναδεικνύει την σύγχρονη ελληνική μουσική δημιουργία και μας φωτίζει την δημιουργική σχέση της με το παρελθόν, απώτατο και πρόσφατο. 
Η αυλαία ανοίγει σήμερα Κυριακή, 30 Ιουνίου, στις 9 το βράδυ, στο Μουσικό Σχολείο Χίου και θα διαρκέσει ως τις 11 Ιουλίου. 
Παίρνουν μέρος 48 διακεκριμένοι μουσικοί και καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. 
Δίπλα τους πάνω από 40 Χιώτες μουσικοί, μαθητές και φιλόμουσοι σε καθημερινές πρόβες, εργαστήρια και masterclasses μελετούν μαζί και παρουσιάζουν 11 συναυλίες, που θα γίνουν στο Ομήρειο, στο Μουσικό Σχολείο, στο CITRUS και στο Μουσείο μαστίχας. 
Παράλληλα 6 πανεπιστημιακοί από πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού διαφωτίζουν με τις 10 διαλέξεις τους το περιεχόμενο των συναυλιών. 
Θα γίνουν ακόμα 2 συναυλίες στα γηροκομεία Χίου και Καρδαμύλων, μουσικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα παιδιά της Κιβωτού του Κόσμου, συναυλία Νέων από τη Χίο και Ομηρικό Καλλιτεχνικό Εργαστήρι έκφρασης Νέων.
Η είσοδος σε όλες τις εκδηλώσεις είναι ελεύθερη.
Σήμερα ο γνωστός καθηγητής Βάλτερ Πούχνερ θα κάνει την εισαγωγική ομιλία με θέμα: "Το αρχαίο ελληνικό πνεύμα δια μέσου των αιώνων". 



Ο καθηγητής Θεατρολογίας Βάλτερ Πούχνερ γεννήθηκε, μεγάλωσε και σπούδασε στη Βιέννη. Αλλά ζει και εργάζεται εδώ και δεκαετίες στην Ελλάδα, ως καθηγητής στα Πανεπιστήμια Κρήτης και Αθηνών. 
Ο άνθρωπος αυτός, ένας Βιεννέζος, συνέβαλε καθοριστικά στην αυτοσυνειδησία μας, καθώς μελέτησε και ανέδειξε, με το επιστημονικό του έργο, όψεις και πτυχές του θεάτρου μας και δη αυτού που αφορά στον ελληνικό λαϊκό πολιτισμό. Οι μελέτες του για το θέατρο σκιών, νομίζω παραμένουν αξεπέραστες. 
Η απόφανση του Κώστα Γεωργουσόπουλου ισχύει ακέραιη: «Ο Βάλτερ Πούχνερ, είναι ένας χαλκέντερος ιστορικός του Νεοελληνικού Θεάτρου. Η παραγωγή του είναι εκπλήσσουσα και τα πεδία ενδιαφέροντός του τόσο ευρέα, που σε πιάνει δέος.» 
Ο Πούχνερ μας αποκάλυψε - εκτός των άλλων - και ολότελα λησμονημένα έργα, χριστιανικής εμπνεύσεως, που γράφτηκαν και ανέβηκαν στην περίοδο της Τουρκοκρατίας! Μνημονεύω ενδεικτικώς: 
- Ηρώδης, ή, Η σφαγή των νηπίων: Χριστουγεννιάτικο θρησκευτικό δράμα αγνώστου ποιητή σε πεζό λόγο από το χώρο των Κυκλάδων την εποχή της Αντιμεταρρύθμισης. 
- H τραγέδια του Αγίου Δημητρίου, Θρησκευτικό δράμα με κωμικά ιντερμέδια άγνωστου ποιητή που παραστάθηκε στις 29 Δεκεμβρίου 1723 στη Ναξία. 
- Aνέκδοτα στιχουργήματα του θρησκευτικού θεάτρου του IZ’ αιώνα, έργα των ορθόδοξων Xίων κληρικών Mιχ. Bεστάρχη, Γρηγ. Kονταράτου, Γαβρ. Προσοψά. 
- «Παλαιά και Νέα Διαθήκη». Ανώνυμο κρητικό ποίημα. Σχόλια και παρατηρήσεις. 
Αλλά και με πολλές άλλες μελέτες του ο Β. Πούχνερ μας αποκάλυψε την θεατρική δραστηριότητα του Γένους την περίοδο της Βενετοκρατίας και της Τουρκοκρατίας, σε όλη την επικράτεια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Σημειώνω εδώ και μία ιδιαίτερη μελέτη του στον χώρο της θρησκευτικής λαογραφίας: «Ο Ιούδας στην Ορθόδοξη παράδοση και στον λαϊκό πολιτισμό της Βαλκανικής».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου