O γνωστός και σημαντικός θεολόγος της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, Επίσκοπος Μπάτσκας Ειρηναίος Μπούλοβιτς, συμμετείχε με την αντιπροσωπεία του Πατριαρχείου Σερβίας στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδοξίας (Ιούνιος 2016), αλλά δεν υπέγραψε το κείμενο για τις σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας «προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον».
Λίγο μετά τη λήξη της Συνόδου έδωσε στη δημοσιότητα ένα κείμενο, δια του οποίου εξηγεί τους λόγους για τους οποίους δεν υπέγραψε. Εκεί σημειώνει πως κατά την προσωπική του άποψη «το ενδεδειγμένον» θα ήταν «να μείνη ο όρος Εκκλησία μόνον δια τον Ρωμαιοκαθολικισμόν». Τις άλλες Εκκλησίες, όσες προήλθαν από την μεταρρύθμιση, τις θεωρεί και τις ονομάζει «εκκλησιαστικές κοινότητες».
Δεν είναι λίγοι αυτοί που συμμερίστηκαν τις απόψεις του Μπάτσκας Ειρηναίου, κυρίως όσοι θεωρούν ότι ο όρος «Εκκλησία» ανήκει αποκλειστικά στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
Φαίνεται όμως πως ο ιεράρχης της Σερβικής Εκκλησίας αναθεώρησε (;) τις συγκεκριμένες απόψεις του. Γιατί πώς αλλιώς ερμηνεύεται το γεγονός ότι η Γενική Συνέλευση του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Εκκλησιών (ΚΕΚ), έχει προγραμματιστεί να λάβει χώρα από 30 Μαϊου έως 6 Ιουνίου 2018 στο Novi Sad της Σερβίας, ήτοι στην έδρα του Επισκόπου Ειρηναίου, μετά – προφανώς – από δικές του ενέργειες.
Άλλαις λέξεσιν ο Επίσκοπος Ειρηναίος θα υποδεχθεί και θα φιλοξενήσει την μεγάλη διοργάνωση και τους εκπροσώπους των Ευρωπαϊκών Εκκλησιών που λαμβάνουν μέρος στο Συμβούλιο.
Με αυτό το ιστορικό γεγονός ο Μπάτσκας Ειρηναίος υπογράφει στην πράξη το κείμενο της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου για τις σχέσεις της Ορθοδοξίας με τον λοιπό χριστιανικό κόσμο. Σε λιγότερο από ένα χρόνο, θα αποδείξει έργω και λόγω την ενεργό συμμετοχή του στο Ευρωπαϊκό χριστιανικό γίγνεσθαι.
Π.Α.Α.
Λίγο μετά τη λήξη της Συνόδου έδωσε στη δημοσιότητα ένα κείμενο, δια του οποίου εξηγεί τους λόγους για τους οποίους δεν υπέγραψε. Εκεί σημειώνει πως κατά την προσωπική του άποψη «το ενδεδειγμένον» θα ήταν «να μείνη ο όρος Εκκλησία μόνον δια τον Ρωμαιοκαθολικισμόν». Τις άλλες Εκκλησίες, όσες προήλθαν από την μεταρρύθμιση, τις θεωρεί και τις ονομάζει «εκκλησιαστικές κοινότητες».
Δεν είναι λίγοι αυτοί που συμμερίστηκαν τις απόψεις του Μπάτσκας Ειρηναίου, κυρίως όσοι θεωρούν ότι ο όρος «Εκκλησία» ανήκει αποκλειστικά στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
Φαίνεται όμως πως ο ιεράρχης της Σερβικής Εκκλησίας αναθεώρησε (;) τις συγκεκριμένες απόψεις του. Γιατί πώς αλλιώς ερμηνεύεται το γεγονός ότι η Γενική Συνέλευση του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Εκκλησιών (ΚΕΚ), έχει προγραμματιστεί να λάβει χώρα από 30 Μαϊου έως 6 Ιουνίου 2018 στο Novi Sad της Σερβίας, ήτοι στην έδρα του Επισκόπου Ειρηναίου, μετά – προφανώς – από δικές του ενέργειες.
Άλλαις λέξεσιν ο Επίσκοπος Ειρηναίος θα υποδεχθεί και θα φιλοξενήσει την μεγάλη διοργάνωση και τους εκπροσώπους των Ευρωπαϊκών Εκκλησιών που λαμβάνουν μέρος στο Συμβούλιο.
Με αυτό το ιστορικό γεγονός ο Μπάτσκας Ειρηναίος υπογράφει στην πράξη το κείμενο της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου για τις σχέσεις της Ορθοδοξίας με τον λοιπό χριστιανικό κόσμο. Σε λιγότερο από ένα χρόνο, θα αποδείξει έργω και λόγω την ενεργό συμμετοχή του στο Ευρωπαϊκό χριστιανικό γίγνεσθαι.
Π.Α.Α.
Φίλτατε Παναγιώτη, Χαίρε εν Κυρίω πάντοτε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν εκπλήσσομαι από τη στάση του Μπούλοβιτς (έχω γνωρίσει πνευματικοπαίδι του που έγινε ιερέας και παριστάνει τον εξορκιστή, με το αζημίωτο φυσικά). Γενικώς οι μοναστικές παρεούλες που "άνθισαν" στον σλαβικό χώρο έχουν γίνει η κύρια αιτία της επιστροφής στον πιο ακραίο συντηρητισμό όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, συμπεριλαμβανομένης -κατ' εξοχήν- και της δικής μας.
Επίσης, σας Θυμίζω τον ψυχοπαθή εβραιοφάγο, αντι-οικουμενιστή, και αισχρό "προπαγανδιστή της πίστης" Πειραιώς, τον και επίδοξο εκχριστιανιστή του Έρντοαν και ειδικό στις επιπτώσεις της πεολειχίας, ο οποίος ήταν το δεξί χέρι του Αυστραλίας Στυλιανού, και ο οποίος ακολούθησε τον αντίθετο δρόμο από αυτόν του Μπούλοβιτς. Γενικώς, "τα καλά και συμφέροντα"... Από σκληροπυρηνικοί σε μετριοπαθείς (Μπούλοβιτς) και από διαλλακτικοί σε φανατικούς (Σεραφείμ). Όπου φυσάει ο άνεμος της ιστορίας και (των συμφερόντων) της τοπικής μητρόπολης.
αχ 8.35 τωρα με καμνετε να γελαω με οσα λετε για τον σλαβικο χωρο αλλα και το τι συμβαινει στους ορθοδοξιστας! θα σας ειπω μια προσωπικη ιστορια προ μολις δυο μηνων ετσι για να ευθυμήσουμε και αποφορτιστεί λιγο το κλιμα . Ευρεθην στο Duesseledorf για την κηδεια μιας θειας μου ρ/καθολικής. Ηρθε και καποιος Ελλην εκτος από εμας τους συγγενεις γνωστος ενός εξαδερφου μου και κοντοχωριανος τροπον τινα. Λοιπον καποια τη στιγμη του ανεφερα ορισμενα πραγματα περι τα εκκλησιαστικα δρωμενα στη γερμανια τους αγιασμους τον πατερα Αποστολο(Μαλαμουση ) κλπ . Ναι μου λεει μονολεκτικως σχεδόν κι εμεις κανουμε εδώ αγιασμο(σε διπλανη πολη)- καποτε τον ειχα συναντησει καθοταν διπλα μου(ο πατερας Αποστολος). (τελεία) Εν συνεχεια αρχιζει μετα πολλων ρηματων και νοηματων να αναφέρεται στην ρωσσικη ευσεβεια (και πως ερχονται οι ρωσσοι στους ναους και τα μαντηλια των ρωσσιδων κλπ κλπ) μετα από λιγο εδώ οι προτεστάντες παντρεύονται κι οι αντρες μεταξυ τους κλπ και στο τελος κατά λεξη : δεν βλέπεις που ο ΓΙΓΑΝΤΑΣ Σεραφειμ(sic!!!) προσπαθησε να θεσει την στοα εκτος νομου κι ο Ιερωνυμος δεν τον βοηθησε!??. Ιδου αγαπητε ποια τα προβλήματα των ορθοδοξων μεταναστων προμαχώνων της ορθοδοξιας στην περιοχη του Ρουρ!(sicut)
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://arc.episcopalchurch.org/episcopal-life/ICON.html
ΑπάντησηΔιαγραφήδια τις "λοιπες εκκλησιαστικες κοινοτητες" πχ την επισκοπελιανη εκκλησια (τους αγγλικανους σε ΗΠΑ/Καναδα) βρηκα ένα καταπληκτικο αρθρο βιωματικοτατο σε σχεση με την "ανακαλυψη" των εικονων από τους αγγλικανους. Άλλος ενας καρπος του ευρυτερου θεολογικου διαλογου και διεκκλησιαστικων επαφων.