Του Γιώργου Βλαντή
Διευθυντή του Συμβουλίου των Εκκλησιών της Βαυαρίας
και επιστημονικού συνεργάτη της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου
Διευθυντή του Συμβουλίου των Εκκλησιών της Βαυαρίας
και επιστημονικού συνεργάτη της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου
Είναι μεγάλο το βάρος της διαδοχής λογίων ιεραρχών όπως οι Διονύσιος Ψαριανός και Αμβρόσιος Γιακαλής. Δικαιούται όμως κανείς να περιμένει τουλάχιστον μια ορισμένη σύνεση από τον ιεράρχη που κάθεται σήμερα στο θρόνο τους. Αποκαλώντας τη Βουλή "βόθρο", έστω και αν πρόκειται για ξέσπασμα της στιγμής, ο Μητροπολίτης Κοζάνης ρίχνει περίσσιο νερό στο μύλο του ακραίου λαϊκισμού. Εξ ορισμού κήρυκας απόλυτων αξιών φαίνεται στην πρόσφατη αποστροφή του παρακινητής σε έναν ισοπεδωτικό μηδενισμό, σε αυτό το φρικτό "όλοι ίδιοι είναι". Ο κ. Παύλος ασκεί κριτική από την ασφάλεια της άπαξ εκλογής του από ένα σώμα με περιορισμένη επαφή με την κοινωνία. Το λειτούργημά του είναι ισόβιο και ο ίδιος μισθοδοτείται γενναιόδωρα από το Δημόσιο. Προφανώς θα αντιδρούσε αλλεργικά σε όποιον θα χρησιμοποιούσε αντίστοιχους χαρακτηρισμούς για την Ιερά Σύνοδο, η οποία μάλλον δεν πείθει πως γενικά καλωσορίζει την κριτική. Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται να λησμονεί ο ποιμενάρχης της Κοζάνης πως κατά κανόνα η ώσμωση ιεραρχών και πολιτικών, και δη στην ελληνική επαρχία, είναι εξαιρετικά έντονη. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις (δύναμαι να φέρω άφθονα παραδείγματα από την εργασιακή μου εμπειρία στην Ελλάδα), σχεδόν κάθε βράδυ, με αφορμή κάποια από τις πολλές και κατά κανόνα πληκτικές εκδηλώσεις στην επαρχία, δειπνούν από κοινού μητροπολίτες, βουλευτές, ανώτατοι εκπρόσωποι της τοπικής Αυτοδιοίκησης, της εκπαίδευσης και των σωμάτων Ασφαλείας. Αυτό δεν εμποδίζει κάποιους από τους αρχιερείς να γράφουν πύρινα άρθρα εναντίον των συνδαιτυμόνων τους πολιτικών που οδήγησαν (μόνοι αυτοί;) την Ελλάδα εκεί όπου βρίσκεται. Πόσοι μητροπολίτες γευματίζουν ευχαρίστως με τον "βόθρο" που καταγγέλλουν και ζητούν ανερυθρίαστα χάρες από αυτόν; Πόσοι επιδιώκουν μια κάποια απελευθέρωση από τους τόσο άκριτα υμνούμενους δεσμούς με την Πολιτεία, οι οποίοι συχνά καθίστανται δεσμά; Πόσοι έχουν στοιχειώδη εξοικείωση με δημοκρατικές διαδικασίες και δίνουν στο ποίμνιό τους αντίστοιχη αγωγή, ασκώντας το στο κρίνειν και στο λόγον διδόναι; Η απαξίωση θεσμών και η εξηλιθίωση πιστών με παρελάσεις λειψάνων και αντιγράφων εικόνων, αντίθετα προς την παραδοσιακή ευλάβεια της Εκκλησίας, είναι εύκολη. Ο Χριστός πάντως είναι ποιμήν λογικών προβάτων. Με έμφαση στο "λογικών".
ΥΓ. Τεκμήριο υγείας είναι οι εξηγήσεις που ζητάει δια του μακαριωτάτου Προέδρου της η Ιερά Σύνοδος από τον Μητροπολίτη Παύλο για το ανακύψουν θέμα. Είθε στη συζήτηση που θα προκληθεί να εξηγηθεί και γιατί δεν ζητήθηκαν τόσα χρόνια εξηγήσεις από θορυβώδεις κληρικούς που λοιδορούν την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, υβρίζουν χυδαία το Οικουμενικό Πατριαρχείο, εκτοξεύουν λόγους πρόστυχους ενάντια στους θεράποντες της οικουμενικής κίνησης, εμπαίζουν τις άλλες χριστιανικές Εκκλησίες, κηρύσσουν τον αντισημιτισμό, σπέρνουν το μίσος ενάντια στο Ισλάμ ή στρέφονται με ακραίο λόγο ενάντια σε σεξουαλικές και άλλες μειονότητες.
ΥΓ. Τεκμήριο υγείας είναι οι εξηγήσεις που ζητάει δια του μακαριωτάτου Προέδρου της η Ιερά Σύνοδος από τον Μητροπολίτη Παύλο για το ανακύψουν θέμα. Είθε στη συζήτηση που θα προκληθεί να εξηγηθεί και γιατί δεν ζητήθηκαν τόσα χρόνια εξηγήσεις από θορυβώδεις κληρικούς που λοιδορούν την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, υβρίζουν χυδαία το Οικουμενικό Πατριαρχείο, εκτοξεύουν λόγους πρόστυχους ενάντια στους θεράποντες της οικουμενικής κίνησης, εμπαίζουν τις άλλες χριστιανικές Εκκλησίες, κηρύσσουν τον αντισημιτισμό, σπέρνουν το μίσος ενάντια στο Ισλάμ ή στρέφονται με ακραίο λόγο ενάντια σε σεξουαλικές και άλλες μειονότητες.
...Φωνή βοώντος εν τη ερήμω,...κύριε Βλαντή!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς, στο εύλογο ερώτημα που τίθεται στο τέλος έχει δώσει απάντηση ο Μακαριώτατος σε τηλεοπτική του συνέντευξη πέρυσι, όταν και έδωσε δίκιο σε Ιεράρχη που χαρακτηρίζεται από τη χυδαιότητά του, περιοριζόμενος στο να περιγράψει απλά ως άκομψο τον τρόπο με τον οποίο διατυπώνει τις απόψεις του ο εν λόγω τιμητής των πάντων.
ΑπάντησηΔιαγραφή