Με σημερινό κείμενό του, με τίτλο: "Η παραβολή του κακού δούλου και το ψήφισμα των κληρικών του αγίου Καλαβρύτων", ο Σεβ. Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε Σεραφείμ θεωρεί ότι είναι πλέον επιβεβλημένη η παρέμβαση των Ορθοδόξων Εκκλησιών για την περίπτωση του Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβροσίου.
Αναφέρει χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, ο Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε:
"...βλέπουμε τον σύγχρονο πνευματικό σημαιοφόρο των άφρονων των Αθηνών της επταετούς δικτατορίας (χαρακτηρισμός του Πρωθυπουργού Παναγιώτη Κανελλόπουλου) που κατάστρεψαν την εθνική οικονομία της χώρας και οργάνωσαν το προδοτικό πραξικόπημα στην Κύπρο που οδήγησε στην βάρβαρη τουρκική εισβολή, τον άγιο Καλαβρύτων, να προτείνει στους κληρικούς του φράσεις στη Θεία Λειτουργία οι οποίες όχι μόνο είναι απαράδεκτες, αλλά στην ουσία όσοι τις διαβάζουν θέτουν και τον εαυτό τους εκτός Εκκλησίας (Υπέρ των ασεβεστάτων, αθέων και απίστων Αρχόντων ημών, Μνήσθητι Κύριε των ασεβεστάτων, αθέων και απίστων Αρχόντων ημών).
Ο άγιος Καλαβρύτων πρόσφατα αποκήρυξε τις αποφάσεις της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, στη συνέχεια κατηγόρησε δημόσια για προδοσία της Ορθοδοξίας όλους τους Αρχιερείς της ΙΣΙ της Εκκλησίας της Ελλάδος και τώρα θέλει αντί να έχουμε τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, να έχουμε τη Θεία Λειτουργία του αγίου Καλαβρύτων. Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι «φούρνος του Χότζα». Οι ευθύνες όχι μόνο του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Εκκλησίας της Ελλάδος, αλλά και των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, ως και των Θεολογικών μας Σχολών, για να βάλουν τα πράγματα στη θέση τους είναι πλέον επιβεβλημένη."
Τι να περιμένει κανείς, όταν πέρυσι ο Μητροπολίτης επικαλέστηκε τους ψαλμικούς στίχους (Αναστήτω ο Θεός και διασκορπισθήτωσαν οι εχθροὶ αυτού κλπ.), που εκφωνούνται πριν το «Χριστός Ανέστη» κατά την πασχαλινή περίοδο, για να δικαιολογήσει τις φοβερές κατάρες που εκστόμισε μεγαλοβδομαδιάτικα και μάλιστα με πλήρη αρχιερατική ένδυση! Είναι δυνατό, επίσκοπος ων, να αγνοεί τόσο τη θεολογία του ψαλμού όσο και της Ανάστασης (η οποία χαρίζει ζωή σε όλους και όχι φθορά και θάνατο), καθώς επίσης το θεολογικό νόημα της αντιφωνικής εκτέλεσης των ψαλμικών στίχων και του «Χριστός Ανέστη», η οποία αναδεικνύει τόσο θαυμάσια τη σχέση/διαφορά ανάμεσα στο «διασκορπισθήτωσαν οι εχθροί» και το «ζωήν χαρισάμενος»;
ΑπάντησηΔιαγραφή