Πέμπτη 8 Ιουνίου 2017

Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΞΑΝΘΗΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΘΑΥΜΑΤΩΝ


Στο κείμενό μου "Εκκλησία και λαϊκισμός στα χρόνια της κρίσης", είχα επισημάνει ως παράδειγμα λαϊκισμού - το λιγότερο! -  και την θαυματολαγνεία. 
Δυστυχώς και πολλοί κληρικοί υποπίπτουν στον ...πειρασμό των "θαυμάτων", τα οποία συνδυάζουν ...αριστοτεχνικώς με κάποιο προσκύνημα λειψάνου ή εικόνος, ώστε το προσκύνημα να μην ατονεί. 
Ευτυχώς υπάρχουν και οι εξαιρέσεις! Και ο τόπος προχωράει με τις εξαιρέσεις του, όπως έλεγε κι ο Μάνος Χατζιδάκις. 
Η Ιερά Μητρόπολις Ξάνθης και Περιθεωρίου, εξ αφορμής ενός ...κρούσματος "θαυματουργού", έβγαλε μια λιτή και ουσιαστική ανακοίνωση, με την οποία βάζει τα πράγματα στην θέση τους. Μας λέει την διδασκαλία της Εκκλησίας περί των θαυμάτων και αποτρέπει τους πιστούς από την δημοσιοποίησή τους, η οποία - λόγω διαδικτύου - καθίσταται υπόθεση δαιμονική! 
Στις μέρες μας καταναλώνουμε και θαύματα με αδηφαγία! 
"Εξ αφορμής δημοσιευμάτων εις έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ τοπικής και εθνικής εμβέλειας, η Ιερά Μητρόπολις Ξάνθης και Περιθεωρίου έρχεται να επισημάνει ότι κατά την ευαγγελική διδασκαλία και την παράδοση της Εκκλησίας μας ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός κάθε φορά που θαυματουργούσε δεν είχε σκοπό να εντυπωσιάσει τους ανθρώπους, ούτε να τους ελκύσει στην πίστη. Θεραπεύοντας τους ασθενείς, απαλλάσσοντας τους δαιμονιζομένους από την εξουσία του μισόκαλου, ανασταίνοντας τους νεκρούς, φανέρωνε τη νίκη της ζωής επί του θανάτου. Τα θαύματά Του αποτελούσαν πρόγευση της νίκης Του πάνω στο θάνατο, προανάκρουσμα της Τριημέρου Αναστάσεως. 
Στην Ευαγγελική γλώσσα δεν αναφέρεται η λέξη θαύμα αλλά η λέξη «σημείον» δηλαδή σημάδι, απόδειξη της αγάπης του Θεού. Στο γάμο της Κανά αναφέρεται η μεταβολή του νερού σε κρασί και ο ιερός Ευαγγελιστής Ιωάννης σημειώνει πως «ταύτην την αρχήν των σημείων εποίησεν ο Ιησούς» Ο Χριστός φανερώνει την αγάπη προς το πλάσμα Του και δεν ζητά ανταπόδοση. Κρατά το θαύμα στη σιγή. Ζητά από τους θεραπευμένους «μηδενί μηδέν είπωσι», δηλαδή να μην πουν τίποτε σε κανέναν, όπως συνέστησε και στους αποστόλους, κατά τη Μεταμόρφωσή Του στο όρος Θαβώρ. Μετά τον πολλαπλασιασμό των πέντε άρτων και των δύο ιχθύων φεύγει τον έπαινο του πλήθους, που ετοιμαζόταν να τον ανακηρύξει βασιλιά και απομακρύνεται στην έρημο. Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι η πρακτική της λειτουργίας ιστοσελίδων από πλευράς ενοριών, μονών και ησυχαστηρίων, εις τις οποίες προβάλλονται ως θαύματα περιστατικά πολλές φορές με δόση υπερβολής, βρίσκεται στους αντίποδες της ευαγγελικής διδασκαλίας. 
Θαύματα γίνονται καθημερινά στη ζωή των ανθρώπων, όμως, Η ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΝΤΙΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ. Η Ιερά Μητρόπολις στα πλαίσια της ποιμαντικής της ευθύνης, συνέστησε την διαγραφή της αναρτήσεως από την ιστοσελίδα του Μετοχίου του Αγίου Πορφυρίου και προτρέπει τόσο τους ιερείς όσο και τους λαϊκούς χριστιανούς να αποφεύγουν κινήσεις εντυπωσιασμού, και να παρακαλούν τον Θεό να ενισχύει την πίστη σε Εκείνον, αφού τα θαύματα είναι αποτέλεσμα της πίστεως."
Απ' ότι φαίνεται το Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου δεν έχει ακόμα πειθαρχήσει στην εντολή της Μητροπόλεως και διατηρεί την ιστοσελίδα με τα θαύματα. 
Φαντασθείτε, αγαπητοί συνοδίτες, όλα τα μοναστήρια να αναρτούσαν θαύματα στο διαδίκτυο!...
Κόλαση!...
Π.Α.Α.

1 σχόλιο:

  1. Το ιστολόγιο του Αγίου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας να δείτε... όταν δεν ανεβάζει υβριστική ανάρτηση για τον Πατριάρχη (ή για όποιον δεν πάει με τα νερά του) ανεβάζει "ειδήσεις για θαύματα". Σκέτη παρακμή. Τελικά, οι ανασφάλειες δεν κρύβονται. Γιατί, τι άλλο δείχνει η ψυχοπαθολογική εμμονή σε "θαύματα" παρά ανασφάλεια, αμφιβολία για την ορθότητα της πίστης κ.λπ.; Θυμίζω την αρρωστημένη (επι)μονή στο "θαύμα του αγίου φωτός". Κρίμα για την κατάντια της σύγχρονης ορθοδοξίας.

    εις αδελφός δια Χριστόν σαλός

    ΑπάντησηΔιαγραφή