Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Οι γνωστοί και καθαιρετέοι κληρικοί Πέτρος Χιρς και Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, δημοσιοποίησαν απάντηση – σεντόνι (φυσικά!) σε κείμενο του κ. Ευάγγελου Σωτηρόπουλου για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδοξίας, όπου λένε για πολλοστή φορά τα δικά τους, τα οποία νομίζουν και για «θεόπνευστα».
Έχει ενδιαφέρον όμως ότι προβαίνουν σε μια …αλλιώς ωραία αξιολόγηση.
Θεωρούν ότι «κάποια πρόσωπα ξεπέρασαν τὰ ὅρια τῶν τοπικῶν τους Ἐκκλησιῶν καὶ ἀναδείχθηκαν σὲ πανορθόδοξο ἐπίπεδο φορεῖς μέσῳ τῶν ὁποίων ἡ πανορθόδοξη ἐκκλησιαστικὴ συνείδηση ἐκφράστηκε. Ἀναφερόμαστε σὲ τρία πρόσωπα: τὸν Σεβ. Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ἰερόθεο, τὸν πρωτοπρεσβύτερο Θεόδωρο Ζήση Ὁμότιμο Καθηγητὴ τῆς Πατρολογίας καί τὸν Καθηγητὴ τῆς Δογματικῆς κ. Δημ. Τσελλεγγίδη.».
Για τους κληρικούς Χιρς και Γκοτσόπουλο οι τρεις αυτοί «μὲ ἑνιαῖο ἐκκλησιαστικὸ ἦθος, ἀγάπη γιὰ τὴν Ἐκκλησία μας καὶ μὲ τεκμηριωμένο στὴν ἐκκλησιαστικὴ παράδοση λόγο κατέθεσαν τὴ θεολογικὴ συμβολή τους.».
Και η απορία είναι αυτόματη: ο αποτειχισμένος κληρικός Θεόδωρος Ζήσης, ο οποίος έχει δημιουργήσει και πολλά προβλήματα στον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο, «προσέφερε» το ίδιο με τον κανονικό Μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιερόθεο; Ο αποσύρας την υπογραφή του από τη «λογική» της αποτείχισης, καθηγητής Τσελεγγίδης, είναι …ισοϋψής με τον Ναυπάκτου Ιερόθεο;
Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου τουλάχιστον συμμετείχε στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο και φέρει την ευθύνη της (ή μη) υπογραφής του. Πάντως, το ότι τον κατατάσσουν στο στρατόπεδο των αποτειχισμένων, θα πρέπει να τον προβληματίσει.
Τώρα, οι εν λόγω κληρικοί που εξακολουθούν να ξεσπαθώνουν εναντίον της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, καλό θα ήταν να ρίξουν λίγο φως – οι ίδιοι, αν τολμούν – στην περίπτωσή τους, ο καθένας.
Ο κληρικός Πέτρος Χιρς υπηρετούσε στην Μητρόπολη Ιερισσού. Εξακολουθεί να είναι εκεί ή …μετακόμισε στους Ρώσους της Αμερικής;
Ο κληρικός Αναστάσιος Γκοτσόπουλος απολαμβάνει – και καλά κάνει – την ασυλία του ομόφρονος δεσπότη του (Πατρών Χρυσοστόμου), αλλά φαντάζομαι πως γνωρίζει πόσοι διαμαρτυρήθηκαν για την όλη αντιεκκλησιολογική και αντιεκκλησιαστική στάση του, ιδιαίτερα την περίοδο της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου.
Τέλος, επειδή μας …κραδαίνουν συνέχεια την απουσία των 4 Εκκλησιών από την Σύνοδο, γιατί δεν πηγαίνουν σε κάποια απ’ αυτές να «διακονήσουν» για να μη μιαίνονται από μας;
Η μεγαλύτερη προσφορά της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου είναι ότι μας αποκάλυψε πλήρως ποιοι είναι αυτοί που θέλουν να κρατήσουν την Εκκλησία στην εποχή του κομμουνισμού, δηλ. της απομόνωσης και της αυτοαναφορικότητας, των προγραφών και των διώξεων, στο όνομα της «αγιοπατερικής» - φευ! – παράδοσης.
Και μη ξεχνάμε – για τις περιπτώσεις των ως άνω κληρικών και άλλων - το άρθρο 22 του εγκριθέντος από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδοξίας κειμένου «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον» στο οποίο ρητά δηλώνεται ότι:
«Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία θεωρεῖ καταδικαστέαν πᾶσαν διάσπασιν τῆς ἑνότητος τῆς Ἐκκλησίας, ὑπό ἀτόμων ἤ ὁμάδων, ἐπί προφάσει τηρήσεως ἤ δῆθεν προασπίσεως τῆς γνησίας Ὀρθοδοξίας. Ὡς μαρτυρεῖ ἡ ὅλη ζωή τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ἡ διατήρησις τῆς γνησίας ὀρθοδόξου πίστεως διασφαλίζεται μόνον διά τοῦ συνοδικοῦ συστήματος, τό ὁποῖον ἀνέκαθεν ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ ἀπετέλει τήν ἀνωτάτην αὐθεντίαν ἐπί θεμάτων πίστεως καί κανονικῶν διατάξεων (κανών 6 τῆς Β’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου)».
Φίλτατε Παναγιώτη, Χαίρε εν Κυρίω πάντοτε. Ακόμη μία φορά κατάφερες μέσα στις λίγες γραμμές μιας διαδικτυακής ανάρτησης να πεις τόσα πολλά. Κληρικοί χωρίς κανένα κύρος -ως γνωστόν από το πανεπιστήμιο δεν έχουν περάσει και τα καλύτερα μυαλά της Ορθοδοξίας...- αυτοπροσδιορίστηκαν ομολογητές και βρήκαν στον θεσμό του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου τον θεομίσητο "αντίπαλο" εναντίον του οποίου "μαχόμενοι" θα περάσουν στα συναξάρια της εκκλησίας μας. Αλήθεια, θαυμάζω τη γενναιότητά τους! Είμαι σίγουρος ότι εύκολα θα μπορούσαν να αφήσουν τις ανέσεις των (μητρο)πόλεών τους και να μεταβούν στην Τουρκία να κάμουν τους "ομολογητές". Εκεί θα περάσουν με θάρρος όλες τις δυσχέρειες: τους εμπτυσμούς των φανατικών μουσουλμάνων εν μέση οδώ και εμπρός στα μάτια της αστυνομίας, την στενή παρακολούθηση των επαφών και επικοινωνιών από την τουρκική αστυνομία και τις υπηρεσίες ασφαλείας, την συνεχή επιθετική συμπεριφορά των τουρκικών αρχών, την αντίξοη νομοθεσία,την προσπάθεια υποβιβασμού και απαξίωσης του Οικουμενικού Πατριαρχείου με την πλήρη στήριξη του "αδελφού" Πατριαρχείου Μόσχας και του Γκουντνίαεφ προσωπικά, ο οποίος ζει για να υποσκάπτει μέχρι αφανίσεως τον Οικουμενικού Πατριάρχη, όπως έκαμαν και στο παρελθόν οι προκάτοχοί του στην εκκλησία της Ρωσίας, όταν υποδαύλιζαν τον σλαβικό και αραβικό εθνοφυλετισμό που οδήγησε στη σημερινή αφόρητη κατάσταση (βλ. Πατριαρχείο της Αντιόχειας, Ουκρανική εκκλησία κ.λπ). Ναι, είμαι σίγουρος ότι οι κληρικοί-"ομολογητές" που αναφέρεις στο άρθρο σου, θα αντιμετωπίζουν με στωικότητα τις απειλές ακόμη και εναντίον της ίδιας τους της ζωής. Μην ξεχνάμε ότι έχουν σφυρηλατήσει το "ορθόδοξο" φρόνημά τους μέσα σε δύσκολες συνθήκες: μονολογώντας σε ακροατήρια αποτελούμενα από αγράμματα ή ημιμαθή γερόντια και γραΐδια για τα οποία το να φοράς ράσο είναι αρκετό για να σε κάμει αυθεντία... σε μυστακοφόρες κορασίδες που κυκλοφορούν με μακρυμάνικα πουκάμισα ακόμη και με 40 βαθμούς Κελσίου και θαυμάζουν τις συνομήλικές τους που φορούν αμπάγια ή τσαντόρ από ... συστολή και σε νεαρούς κουρεμένους ομοιόμορφα που συγχέουν την ιδεολογία με την ευαγγελική διδασκαλία και γι΄αυτό φροντίζουν να έχουν ομοιόμορφο παρουσιαστικό... Θα σταματήσω εδώ για να μην υποπέσω στο σφάλμα της σύνταξης "σεντονιού" και, ακουσίως, γίνω σαν τους κληρικούς της ανάρτησής σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή δύναμη αδελφέ μου και να έχεις ο ίδιος και οι οικείοι σου πάντοτε την ευλογία Του. Θάρρος έχεις αποδείξει ότι διαθέτεις!
Εἷς ἀδελφὸς διὰ Χριστὸν σαλός
Αγαπητέ κ. Ανδριόπουλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΑξίζει να διαβάσει κανείς το τελευταιο άρθρο του Κληρικού Άγγελου Αγγελακόπουλου, περί της "διαμάχης" Αργολίδος-Πειραιώς, για να καταλαβει ότι οι άνθρωποι εχουν οδηγηθεί στην παραφροσύνη.
Στην 9η και τελευταία υποσημείωση γράφει επί λέξει:
"Ἔχει ἐπικρατήσει - ἴσως καί μέσῳ προπαγάνδας - στήν Ὀρθοδοξία νά ὁμιλοῦμε γιά ἑπτά Οἰκουμενικές Συνόδους. Ἀσφαλῶς, ὁ Ἅγιος (ενν. Λουκάς ο ιατρός) δέν ἀγνοεῖ ἤ μειώνει τίς ἄλλες δύο Οἰκουμενικές Συνόδους ἁπλῶς ἀκολουθεῖ τό συνήθειο καί τονίζει τήν μεγάλη σπουδαιότητα τῆς Ἑβδόμης".
Αποκαλύπτεται πλέον ξεκάθαρα ότι την προπαγάνδα την κάνουν οι ίδιοι (Αγγελακόπουλος και οι όμοιοί του), προκειμένου να "κατασκευάσουν" συνείδηση οικουμενικότητας στις δύο Συνόδους!
Εκβιάζουν τα πράγματα!!!
Είναι γνωστό ότι πρώτος ο μακαριστός μέγας θεολόγος π. Ιωάννης Ρωμανίδης εισηγήθηκε την διακήρυξη της οικουμενικότητος των δυο Συνόδων.
Πριν από εκείνον, αλλά και ακόμη τωρα, ουδεμία εκκλησιαστική συνείδηση περί οικουμενικότητος των Συνόδων υπήρχε και υπάρχει!
Μακάρι, ασφαλώς, να γίνει, διότι οι αποφάσεις τους εχουν όντως οικουμενικό κύρος!
Άλλο όμως να περιμένω απόφαση, άλλο να εκβιάζω απόφαση και άλλο, το και πολύ χειρότερο, να μέμφομαι ως αιρετικούς όσους αναμένουν την επίσημη απόφαση!
ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΥΤΟΙ, ΕΝ ΟΝΟΜΑΤΙ ΤΗΣ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΟΣ, ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ!!!