Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Πριν σχεδόν 4 χρόνια, στις 23 Μαρτίου 2012, έγραφα εδώ στην Ιδιωτική Οδό το ακόλουθο σχόλιο:
"Ο μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος, κινούμενος "εξ' ανθρωπιστικών λόγων", συμπαρίσταται στον πρ. Πατριάρχη Ιεροσολύμων και νυν μοναχό Ειρηναίο, αναδημοσιεύοντας μια φωτογραφία από μια ατυχή στιγμή του Πατριάρχου Ιεροσολύμων Θεοφίλου. Ο μητροπολίτης Καλαβρύτων θεωρεί πως η κίνησή του να αναδημοσιεύσει την φωτογραφία του Πατριάρχου Θεοφίλου - παντελώς άσχετη με τον πρ. Πατριάρχη και το θέμα του -"είναι σαν μια αντίδραση στην αδικία"! Και διερωτώμαι: Αν κάποιος αδικημένος από τον μητροπολίτη Καλαβρύτων τον φωτογραφίσει την ώρα που χασμουριέται, ας πούμε, ενώ η στιγμή δεν το επιτρέπει, θα πρέπει να στείλει την φωτογραφία αυτή στην οικουμένη "σαν μια αντίδραση στην αδικία";
Λυπούμαι, αλλά δεν κατανοώ αυτή τη λογική...
Ο μητροπολίτης Καλαβρύτων από τότε μέχρι σήμερα αδιόρθωτος έμεινε.
Τότε αναπαρήγαγε μια φωτογραφία του Πατριάρχη Ιεροσολύμων να κοιμάται σε δημόσια εκδήλωση, τώρα κυκλοφορεί φυλλάδιο με τον Υπουργό Παιδείας Ν. Φίλη να κοιμάται στη Βουλή.
Μάλλον ο Σεβασμιώτατος δουλεύει για κοσμικά, κουτσομπολίστικα περιοδικά ή εζήλωσε δόξαν παπαράτσι! Όπως και να ‘χει είναι κρίμα που δεν ντρέπεται υιοθετώντας τέτοιες μεθόδους για να πλήξει τους αντιπάλους του. Για όποιον καταλαβαίνει τέτοιες πρακτικές δεν είναι απλώς αντιεκκλησιαστικές, είναι αισχρές!
Μάλλον ο Σεβασμιώτατος έχει προσχωρήσει στην αθεϊα, γιατί δεν πιστεύω να νομίζει πως πράττει χριστιανικά, όταν ασχολείται περιπαικτικά με την κοιλιά ή την υπνηλία του κ. Φίλη.
Απόδειξη τρανή της θέσης μας αυτής είναι η επιστολή – και μάλιστα χειρόγραφη – του μητροπολίτη Διδυμοτείχου Δαμασκηνού, που φωτογραφίζει τον Καλαβρύτων Αμβρόσιο. Γράφει επί λέξει:
«Αγαπητέ κύριε υπουργέ, θλίβομαι βαθύτατα διότι εκ στόματος κάποιων ‘εκκλησιαστικών’ προσώπων ακούσθηκαν πρόσφατα απρεπείς και απαράδεκτοι χαρακτηρισμοί, που οπωσδήποτε Σας προσβάλλουν. Σαφώς δεν συμβιβάζονται με το χριστιανικό ήθος και ασφαλώς δεν εκφράζουν όλους μας. Μπορεί να υπάρχουν διαφορετικές τοποθετήσεις, απόψεις και προσεγγίσεις, όπως είναι φυσικό σε μια ελεύθερη κοινωνία, αλλά ο σεβασμός στην προσωπικότητα του άλλου είναι χριστιανική εντολή και προϋπόθεση δημοκρατίας. Με το θάρρος της παλιάς μας γνωριμίας (σ.σ.: ήταν συμμαθητές στην Πρότυπο Ευαγγελική Σχολή Ν. Σμύρνης) σας εύχομαι ολόψυχα υγεία και δύναμη».
Ο Πάσχος Μανδραβέλης σήμερα στην Καθημερινή, διαγιγνώσκει κι αυτός την αντιχριστιανική συμπεριφορά του Καλαβρύτων όταν γράφει:
«Δεν νομίζουμε ότι ο ομολογιακός χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών βοήθησε ιδιαίτερα τον μητροπολίτη Αιγιαλείας να κατανοήσει το βαθύτερο μήνυμα της Αγάπης, που βρίσκεται στο επίκεντρο του χριστιανικού δόγματος. Δηλαδή ο κ. Αμβρόσιος μπορεί να ξέρει απ’ έξω κι ανακατωτά το εβραϊκό γενεαλογικό δένδρο –ποιον γέννησε ο Αβραάμ και ποιος ακολούθησε τον Ισαάκ–, αλλά το βασικό μήνυμα του Ιησού απουσιάζει από τον λόγο του.»
Αλλά και ο Παντελής Μπουκάλας τα λέει θαυμάσια:
«Ωστε έτσι λοιπόν. «Παχεία γαστήρ λεπτόν ου τίκτει νόον». Το λέει ο Καλαβρύτων Αμβρόσιος, φωτισμένος άνθρωπος και πράος, αν εξαιρέσουμε τις κατάρες που εξαπολύει κάθε δεύτερη μέρα, ιεροκήρυξ του Σώματος Χωροφυλακής επί χούντας και κατ’ απονομήν ταγματάρχης.
…Πρόληψη, επίσης χυδαϊκή, είναι και το «παχεία γαστήρ λεπτόν ου τίκτει νόον». Ενα χοντροκομμένο σκώμμα που προσβάλλει τον μισό πληθυσμό της Γης. Και δεν πιστεύω ότι ο κ. Αμβρόσιος θα το εξαπέλυε και κατά του πολιτικάντη ευσεβούς χριστιανού κ. Καμμένου ή εναντίον όσων ιεραρχών έχουν πρόβλημα παχυσαρκίας.»
Ο αντιχριστιανισμός του Καλαβρύτων έγκειται – πέραν των άλλων – ακριβώς σε τούτο: Χρησιμοποιεί το πάχος ή τον ύπνο για να εξουθενώσει τον αντίπαλο!
Και δεν σκέφτεται ούτε μια στιγμή ότι στην Εκκλησία – εδώ εννοούμε τον κλήρο – υπερπερισσεύουν και η παχυσαρκία και η υπνηλία, ήτοι ραθυμία.
Όπως και να έχει διαμορφωθεί η κατάσταση για το μάθημα της θρησκευτικής αγωγής
ΑπάντησηΔιαγραφήεκ μέρους της πολιτείας, η στάση του ιεράρχη αποτελεί σε κάθε περίπτωση καθολική ανατροπή του Λόγου του Ευαγγελίου, πράγμα που μόνο ζημιά μπορεί να προκαλεί στο Σώμα της Εκκλησίας. Αυτό, όμως, που δεν μπορούμε να καταλάβουμε όλοι μας είναι για ποιον λόγο η Ιερά Σύνοδος δεν καταδικάζει τη στάση του εν λόγω ιεράρχη και γιατί δεν παίρνει τα κατάλληλα θεσμικά μέτρα, ώστε ο προκλητικός Δεσπότης να σταματήσει επιτέλους να σκανδαλίζει τους πάντες, πιστούς και μη!!!
ΔΙΟΓΕΝΗΣ /Ε.Μ.
Πότε επιτέλους θα τον καθαιρέσει η Ελλαδική Σύνοδος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ.Γ.
Όταν τελειώσει με το μάθημα των θρησκευτικών, τότε θα τον κάνει"ντα" και αυτόν.Πάει και ή Εκκλησία μας...
ΑπάντησηΔιαγραφή