Σάββατο 25 Ιουνίου 2016

Η ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΤΑΛΙΜΠΑΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


Σήμερα στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης, στο Κολυμπάρι Χανίων, ψηφίστηκε από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδοξίας το τελευταίο κείμενο που ήταν στην ατζέντα της Συνόδου, δηλ. οι "Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον". 
Το κείμενο, με κάποιες προσθαφαιρέσεις, είναι αυτό που συνέταξε η Ε' Προσυνοδική Πανορθόδοξος Διάσκεψις στο Σαμπεζύ της Γενεύης.
Με την προσθήκη της λέξης "ετερόδοξες" Εκκλησίες ή αντί της λέξης "ύπαρξις" έχουμε την λέξη "ονομασία" (ούτως ή άλλως δεν ονοματίζουμε κάτι που δεν υπάρχει), δεν αλλάζει η ουσία και το πνεύμα του κειμένου. 
Οι διάλογοι μεταξύ των Εκκλησιών θα συνεχίσουν να υφίστανται, η αναγνώριση των μυστηρίων εκατέρωθεν ως έχει μέχρι τώρα, "η παναίρεση του Οικουμενισμού" ούτε που ακούστηκε φυσικά, ο Πάπας δεν θεωρήθηκε "καταληψίας του θρόνου της Ρώμης", ο Μητροπολίτης Πειραιώς έχασε, έτσι, την ευκαιρία να θέσει υποψηφιότητα για τον θρόνο της Ρώμης κ.ο.κ. 
Είναι σημαντικό ότι ισχύει πανηγυρικά και η παράγραφος 22 του κειμένου που καταδικάζει τους ταλιμπάν της Ορθοδοξίας και Συνοδικώς: 
Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία θεωρεῖ καταδικαστέαν πᾶσαν διάσπασιν τῆς ἑνότητος τῆς Ἐκκλησίας, ὑπό ἀτόμων ἤ ὁμάδων, ἐπί προφάσει τηρήσεως ἤ δῆθεν προασπίσεως τῆς γνησίας Ὀρθοδοξίας. Ὡς μαρτυρεῖ ἡ ὅλη ζωή τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ἡ διατήρησις τῆς γνησίας ὀρθοδόξου πίστεως διασφαλίζεται μόνον διά τοῦ συνοδικοῦ συστήματος, τό ὁποῖον ἀνέκαθεν ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ ἀπετέλει τόν ἁρμόδιον καί ἔσχατον κριτήν περί τῶν θεμάτων πίστεως.
Π.Α. Ανδριόπουλος

2 σχόλια:

  1. Ότι «ούτως ή άλλως δεν ονοματίζουμε κάτι που δεν υπάρχει» θα συμφωνήσει και η κοινή λογική αλλά οι εμπνευστές αυτού του διαχωρισμού ονόματος και υπόστασης προφανώς κατοχυρώνουν με αυτόν τον τρόπο την κατ' όνομα μόνο συμβατική αναγνώριση των ετεροδόξων ως Εκκλησιών, ενώ ξορκίζουν την υπόστασή τους ως τέτοιων. Βέβαια, και η αναγνώριση του ονόματος έχει και αυτή την αξία της αν ληφθεί υπόψιν ότι η εμπροσθοφυλακή του ορθοδοξισμού - πόση ευστοχία σε αυτόν τον όρο! - αναφέρεται στις ετερόδοξες Εκκλησίες ως παρασυναγωγές αλλά σίγουρα δεν μπορεί να παραθεωρηθεί η επιτυχία των συντηρητικών κύκλων της Ελλαδικής Εκκλησίας να επιβάλλουν μια προσέγγιση των άλλων Χριστιανών που δικαιώνει την εσωστρέφειά μας ως ορθοδόξων και τον αρνητισμό απέναντι στους ετεροδόξους και αυτό θα το βρούμε μπροστά μας. Πάντως, σε άλλες εποχές αυτή η διάκριση μεταξύ ονόματος και υπόστασης θα τροφοδοτούσε μεγάλες θεολογικές συζητήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. επειδη δεν γινονται κατανοητον απο τους απλους αναγνωστες οι προσθηκες οι αφαιρεσεις λεξεων στο συγκεκριμενο θεμα μετα των αλλων εκκλησιων διαλογος ερωτουμε
    1 οι δηθεν αγωνισται πειραιως και η παρεα του ειναι ευχαριστημενοι
    2 οι προσθηκες η αφαιρεσεις ειναι αυτες που απεφασισε εσχατως η ιεραρχια της εκκλησιας της ελλαδος και
    3 ειχαν εξουσιοδοτηση δια τις αλλαγες που εγιναν στο συγκεκριμενο θε
    μα η θα εχομε νεες εξαρσεις και ημεριδες
    οι απαντησεις θα βοηθησουν πολλους αναγνωστες
    δημ. οικονομου λονδινο

    ΑπάντησηΔιαγραφή