Δευτέρα 20 Ιουνίου 2016

Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕ ΤΟΥΣ ΤΑΛΙΜΠΑΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


Στην ομιλία του κατά την Εναρκτήρια Συνεδρία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος καταδίκασε απερίφραστα τους ταλιμπάν της Ορθοδοξίας. 
Ο Πατριάρχης αναφέρθηκε στις ομάδες που θεωρούν ότι έχουν το αλάθητο και χαρακτηρίζουν τους άλλους "αιρετικούς", επισημαίνοντας: 
"Ἀτυχῶς, κατὰ τὰς ἡμέρας ταύτας, ἐπιπολάζει τὸ φαινόμενον ὁμάδων ἢ ἀτόμων, διεκδικούντων ὑπὲρ ἑαυτῶν τὸ ἀλάθητον ἐν τῇ ἑρμηνείᾳ τῶν Πατέρων καὶ τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως, κηρυττόντων «αἱρετικοὺς» πάντας τοὺς πρὸς αὐτοὺς διαφωνοῦντας, καὶ ἐξεγειρόντων τὸν πιστὸν λαόν, ἐνίοτε καὶ ἐναντίον τῶν κανονικῶν αὐτοῦ ποιμένων. Ἐντὸς τοῦ κλίματος τούτου, τὸ ὁποῖον δύναται νὰ ἀποβῇ ἄκρως ἐπικίνδυνον διὰ τὴν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, τείνει νὰ λησμονηθῇ ὅτι τὰ ὅρια μεταξὺ αἱρέσεως καὶ Ὀρθοδοξίας καθορίζονται συνοδικῶς καὶ μόνον, εἴτε ἀναφέρονται ταῦτα εἰς παλαιάς, εἴτε εἰς νεωτέρας δοξασίας. Οὐδείς, πλὴν τῶν ἱερῶν Συνόδων, δύναται νὰ ἀνακηρύττῃ ἀπόψεις ἢ θέσεις ὡς «αἱρετικάς», διεκδικῶν οὕτως ὑπὲρ ἑαυτοῦ τὸ ἀλάθητον. Συναφῶς, καταδικάζομεν καὶ τὸν ὑπό τινων χαρακτηρισμὸν τῆς παρούσης Συνόδου ὡς δῆθεν ληστρικῆς, προτοῦ αὕτη συνέλθῃ καὶ λάβῃ τὰς ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι ἀποφάσεις της."

9 σχόλια:

  1. Επιτέλους, ακούστηκε και από τη Σύνοδο το αυτονόητο : οι φονταμεντάλες αποτελούν μέγιστο πρόβλημα για την ενότητα της Εκκλησίας!
    Και λίγα τους είπε, γιατί οι "ευσεβείς αυτοί βλαμμένοι" βγάζουν αιρετικούς και σύγχρονους αγίους (ένας θλιβερός ιερέας έγραψε και "μελέτη" για τον άγιο Σοφρώνιο !!!)
    Διογένης / Ε. Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ορθογραφική αβλεψία : Σωφρόνιος αντί Σοφρώνιος που έγραψα παραπάνω!

    Έτσι, για να μην αδικούμε τους Αγίους, ακόμη και σε θέματα ορθογραφίας, πόσο μάλλον σε θέματα θεολογικής ερμηνευτικής!

    Διογένης @ Ε Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είχε ήδη επισημανθεί από τους εχέφρονας το φαινόμενο του φονταμενταλισμού και υπήρξε σχετική αναφορά και καταδίκη του στην πρώτη, σε όλη την ως τότε Εκκλησιαστική ιστορία, Σύναξη των Ορθοδόξων Προκαθημένων στο Φανάρι την Κυριακή της Ορθοδοξίας του 1992. Μάλιστα ο όρος ηκούετο από πολλούς για πρώτη φορά, σε τόσο μάλιστα επίσημο ανακοινωθέν, και ερωτούσαν περί τίνος πρόκειται.... επέπρωτο όμως να καταστεί γνωστός παγκοσμίως και, δυστυχώς, να ευδοκιμήσει και στον Ορθόδοξο χώρο ως μία ακόμη απόδειξη της καθ' ημέρα πολεμικής του διαβόλου κατά της Βασιλείας του Θεού επί της γης....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανωνυμε 11:58 το λεχθεν στο τελος "κατά της βασιλειας του Θεου επι της γης" λεει την ουσια: οι φονταμενταλιστες (και απαντωνται σε ολους τους αιωνες) προφανως ΔΕΝ ενδιαφέρονται για την βασιλεια του Θεου επι της γης-μισουν τον εαυτο τους μισουν την κτιση μισουν την υλη μισουν τις αισθησεις μισουν τη σωματικοτητα μισουν τον πολιτισμο μισουν τον δημιουργισμο μισουν την ΚΟΙ-ΝΩ-ΝΙ-ΚΟ-ΤΗ-ΤΑ ζουν το ΤΙΠΟΤΑ και αναχωρουν στο ΤΙΠΟΤΑ. Γι αυτό και ο ο λογος τους είναι λογος μισους καταστροφης τρομολαγνιας. ΔΕΝ εχουν προκυψει ομως εκ παρθενογεννεσης ξαφνικα στην τελευταια τριακονταετια όπως διατείνονται πολλοι-υπαρχουν ως ακραιο φαινομενο μιας εκκλησιας η οποια μανιωδώς από συστασεως της προσδιορίζεται ως αναχωρητικο-ασκητικο συστημα θεουμενων ακτιστο-λαγνων/ακτιστο-μανων. Αλλα αυτά βεβαίως δεν συζητουνται στην συνοδο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @21 Ιουνίου 2016 - 10:18 π.μ.
    Συμφωνώ! Ομοίως δεν συζητείται η υποχρεωτική αγαμία των Επισκόπων, άγνωστη στην αρχέγονη και όχι μόνο Εκκλησία, ή τα περί οικονομικής δευτερογαμίας των εν νεαρά ηλικία χηρευόντων κληρικών (το θέμα ετέθη σε προσυνοδική διάσκεψη και υπό του +Λένικγραντ Νικοδήμου-τεκνίον του ο νυν Ρωσίας- αλλά απερρίφθη η συζήτησή του από "ευσεβή" εξ Ελλάδος Αρχιερέα..., και πολλά άλλα! Σε ό,τι αφορά στα της Βασιλείας του Θεού επί της γης και την κατ' Αυτής πολεμική του οξαποδώθε δέον να προσθέσουμε το Σχίσμα (& τα σχίσματα...) τα οποία είναι περιφανής νίκη αυτής της πολεμικής και αναίρεση του πνευματικού βάθους του Ευαγγελίου!
    Ο 20 Ιουνίου 2016 - 11:58 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. 11:58
    Προφανως! Ο Αγιος Σπυρίδων είναι τυπικό παράδειγμα εγγάμου επισκόπου.
    Αλλά τι περιμένετε; η "μισή" εκκλησία εξακολουθεί να κηρύττει την (δήθεν) κατ οικονομίαν του Γάμου βαρυτάτη βλασφημία κατά του Θεού (εμπεριεχομένη μάλιστα στα "αγια ευαγγέλια" ως "ει μετα της γυναικός η αιτία κλπ"- δεν θέλω να ανοίξω την συζήτηση τώρα πότε και πως συν-εγράφησαν και από ποιούς και κυρίως ΠΟΣΟΥΣ). Κοιτάξτε η πολεμική που λέτε είναι ένα παιχνίδι του "ψευδο-κυρίου" Δ. διοτι προφανώς επηρεάζει το ανθρώπινον και πρωτίστως προσπαθεί να "σπάσει" την κοινωνικότητα που δίδεται από τον θεόν δια του Γάμου , των δραστηριοτήτων του "καλώς εργάσαι " κλπ . Γι αυτό και εκεί όπου επεκράτησε ο "ατομικής σωτηρίας" αλλά και ταυτόχρονα "μαζικός αναχωρητισμός" καθυβρίζονται πχ εκτός από τον Γάμο ( ο οποίος αποκαλείται βλασφήμως από τους "πατέρας" μεταπτωτικό ΦΑΡΜΑΚΟ ) επίσης το "εμπόριο" ως "ατιμωτικό" δηλαδή πρακτικώς όλες οι ανθρώπινες δραστηριότητες διότι ακριβώς ενοχλεί η κοινωνικότητα κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο που ενοχλείται ο "Χριστός" των "ευαγγελίων" πότε από τον Γάμο, πότε από τον πλούσιο (του βαρυγκομούντα Λαζάρου-βοηθός μου ο θεος με το ασταμάτητο κε Ελεησον).Ας κανουμε εδώ καποιες επισημάνσεις:Που προκύπτει; πχ. ότι ο πλούσιος δεν του επρόσφερε δουλεια; Η ότι ητο πχ άνθρωπος με ειδικες ικανότητες? Διατι ο βαρυγκομών πάλι δεν "αλλαζε" πλούσιο ώστε να βρει δουλεια??? Που φαίνεται ότι πχ επεχείρησε αλλά "ολοι οι πλούσιοι είναι ίδιοι"? ( ο αλλαχού ευσεβής πλούσιος νέος σίγουρα θα δρούσε διαφορετικά) ΠΟΥΘΕΝΑ δεν προκύπτουν λοιπόν όλα αυτά απλώς δοξάζεται η ΚΑΚΟΜΟΙΡΙΑ και η (δηθεν αρεστή στο ΘΕΟ) ΦΤΩΧΟΠΟΠΟΙΗΣΗ και μάλιστα η αποκατάσταση(προσεξτε το αυτό! έχει πολιτικές και κοινωνικές συνέπειες! στον ΑΛΛΟ ΚΟΣΜΟ σε πλήρη ασυμφωνία με στην Παλαια Διαθηκη (ΙΩΒ οπου η αποκατάσταση συμβαίνει σε τούτον!). Προφανώς ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ότι ΕΠΕΛΕΓΗ από την εν βυζαντίω κρατούσα εκκλησία των χρυσόβουλων και της άσκησης η συγκεκριμένη περικοπή να διαβάζεται την αντίστοιχη Κυριακή. Δείτε ότι εισβάλει τόσο πολύ ο αναχωρητισμός ώστε η επίλυση των προβλημάτων μετατίθεται στον άλλο κόσμο.(ένας πχ. φτωχός άνθρωπος έχει δυο επιλογές είτε να αυτοκτονήσει, είτε να περιμένει να πεθάνει λέγοντας Κύριε Ελέησον- εάν αυτά δεν συνιστούν ΦΟΝΤΑΜΕΤΑΛΙΣΜΟ τι είναι ΦΟΝΤΑΜΕΝΤΑΛΙΣΜΟΣ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η τι άλλο από φονταμενταλισμό συνιστά η τιμωρία του εν λόγω πλουσίου που το έγκλημά του είναι αυτό που κατά γράμμα περιγράφουν τα "αγια" ευαγγέλια : ότι περνούσε καλά διότι δεν μας λένε τίποτε άλλο. Αυτό μας λένε ΜΟΝΟΝ. Τι άλλο από Φονταμενταλισμό συνιστά επίσης η θέσις ότι είναι ΑΔΥΝΑΤΟΣ η οποιαδήποτε μεταβολή της θέσεως του πλουσίου εις την "κολασιν" Ο Γιανναράς δικαίως λέγει ότι τοιαύτη στάσις του θεού ακόμα και εάν διέπραξε βαριές αμαρτίες ο πλούσιος περίπου συνθλίβει(αποδίδω το νόημα όχι την φράση) το ανθρώπινο πρόσωπο υπερ ου ο Χριστος απέθανε. Λοιπόν ΔΕΝ βλασφημούμε ! θα βλασφημούσαμε ΕΑΝ σιωπούσαμε με τα προβλήματα που δημιουργούν κάποιες "ευαγγελικές" θέσεις και ακόμα χειρότερα κάποιες "πατερικές" εως και καταφανώς βλάσφημες οι οποίες πρέπει να συζητηθούν συνοδικώς!
    Η γενεσιουργός όμως αιτία όλων αυτών είναι η στρέβλωση του καθ' ομοίωσιν σε μια διαρκή και αέναη αναχωρητική ακτιστο-μανία. Μπορείτε να το δείτε και σε προπτωτικό επίπεδο διότι ακριβώς ο ακατανόμαστος δρά όταν έχουν συντελεσθεί δύο βασικές προυποθέσεις και μόνον ΤΟΤΕ: Πρώτον ο άγαμος αναχωρητισμός (το ζευγάρι έχει ήδη διασπασθεί η Ευα είναι μόνη της) και δεύτερον η υψηλή θεολόγηση δηλαδή η στροφή του μέχρι τότε Αν-Εξάρτητου και Γεωστραφούς ανθρώπου, και συγκεκριμένα η στροφή από την κτίση στην ενασχόληση με το Θείο: όταν παύει η ενασχόληση με το "καλώς εργάσαι" και η προετοιμασία προς τον Γάμον και την εξ' αυτού ορισμένη απαρχή της κοινωνικότητας και αρχίζει η υψηλή θεολόγηση και η ακτιστο-λαγνεία, τότε και ΜΟΝΟΝ ΤΟΤΕ προσεγγίζει τον άνθρωπο ο ακατανόμαστος. Με τις γνωστές συνέπειες. Μεταπτωτικά η εκκλησία εν βαρυτάτη αμαρτία ευρισκομένη μεταβάλλεται εις Θρησκειακό ησυχαστικό/ασκητικό σύστημα και εισάγει(ΔΥΣΤΥΧΩΣ) την εξαρτητικότητα πλέον απέναντι στον Δημιουργό με πολλές ψυχοτεχνικές μεθόδους(αμαρτολοπληξία, παθο-πληξία, φοβίες, καθυβριση των αισθήσεων και δη των ηδονικών ως δηθεν μεταπτωτικές παθητότητες, εισαγωγή των γεννητικών οργάνων ΝΑΙ και αυτό κυρηττουν! δήθεν μετά την πτώση , ματαιοποίηση της ενασχόλησης εντός του κόσμου, διαρκής πνευματο-λαγνεία, αποδοχή της φθοράς/ασθένειας κλπ σχεδόν ως ΘΕΟΔΟΤΟΥ!!! μέσου σωτηριας! από τότε που ο Παυλος μίλησε για σκόλωπες κλπ κλπ). Είναι μια (ψευδο-καινη) εξαρτητικότητα προς τον Θεον κατ αντιδιαστολή βέβαια προς τις πάσης φύσεως άλλες μεταπτωτικες εξαρτήσεις-πλην ομως άλλη μία μεταπτωτική εξαρτηση. Η εξαρτητικότητα αυτή (κλασσικός όρος, της από τον εκκλησιαστικό χώρο γι αυτόν τον λόγο μερικώς καθυβριζόμενης επιστήμης της ψυχοθεραπείας- τους ενοχλούν οι ψυχολόγοι διοτι τους εκθέτουν) δεν δημιουργεί Πιστούς, δημιουργεί ΟΠΑΔΟΥΣ!-διότι επειδή ο θεός ούτε καν προσεγγίζεται από τους εν λόγω "θεουμένους", χρησιμοποιούνται ανθρώπινα υποκατάστατα( γεροντισμός, "εκκλησιαστικοί μαχητές" τύπου παραβολάνων κλπ) οι οποίοι δρουν δια του φασισμού της θεοπνευστίας ο οποίος δεν μπορεί να αντικρουστεί (διότι δεν γίνεται ΚΑΝ αντιληπτός! προσέξτε το και αυτό!) εκ των ασθενούντων διότι συμβαίνει αυτό που σας λέγω : έχει ΗΔΗ προυπάρξει η εξαρτητικότητα με χίλιες δυο ψυχοτεχνικές μεθόδους επί αιώνας από την εκ-θρησκευμένη εκκλησία και ο θεολογικά και ψυχολογικά "μωρός" θα ακούσει τον "μπαμπά του " η "τη μαμά του" δηλ. τον "γέροντα" "τον κατηχητή" τον "ορθόδοξο μαχητή " κλπ ο,τι και να του πουν!. Δεν μπορεί να το αμφισβητήσει και θα εξυβρίσει και θα προπηλακίσει όποιον του υποδείξει το λάθος!Γι αυτό δια τους προαναφερθέντας στον ορθόδοξο χώρο το Σχίσμα δεν αποτελεί σκάνδαλο αλλά σωτηριώδες γεγονός το δε Αγιο Πνεύμα που "ομιλεί" και "προσεγγίζει" στον Ιωβ τον ακατανόμαστο!!! υφίσταται τους σκληρούς περιορισμούς/περιχαρακώσεις όπως τα "παιδιά" περιχαρακώνονται φοβισμένα στους "γονείς". Πλέον τις φοβίες τους τις προβάλλουν και στο επίπεδο του Θείου. Φοβούνται αυτοί φοβάται και το Πνεύμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εσείς καλά τα λέτε εδώ!
    Μία σύγκλιση Σύνοδου είναι κάτι παραπάνω από επιτακτική ανάγκη, το ξεκαθάρισμα δοξασιών που αποδίδονται αφειδώς στην "Ορθοδοξία", ο καθένας ισχυρίζεται ό,τι του κατέβει και έχει "τσεκάρει" από ασκητικά βιβλία, του φαίνεται πιασάρικο, του βάζει και την "ταμπέλα" του "αλάθητου", ως τέτοιο το πλασάρει και όλα καλά...
    Π.χ. τι συνιστά το "κεφαλαιώδες" της πίστεως και τί μια απλή παράδοση; Ο Θεός διενεργεί την Κρίση ή τα τελώνια; Στο Σύμβολο της Πίστεως γιατί δεν υπάρχει: "Πιστεύω.... κι εις 23 τελώνια που διενεργούν την Κρίση";;
    Η Κόλασις είναι αιώνιος; Η λέξη "αιώνιος", τί σημασία είχε την εποχή που διατυπώθηκε;
    Επίσης, γιατί η στάση της Εκκλησίας σχετικά με τη σωματικότητα του ανθρώπου είναι τόσο "ήξεις αφίξεις"; Από τη μια την καταφάσκει, -σε γραπτά Πατέρων, στο πνεύμα κάποιων κανόνων που αναθεματίζουν όσους δε δέχονται άρτο και οίνο από το χέρι έγγαμου επισκόπου- στην πράξη όμως την ενοχοποιεί αφάνταστα!
    Μήπως πρέπει να ληφθεί επιτέλους μια σαφής, μια συνεπής και σταθερή θέση;
    Και πολλά πολλά άλλα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις σας, αγαπητέ Ανώνυμε, ωστόσο η απάντηση γι'αυτές, τις οποίες εξέθεσα δημοσίως κι εγώ, ήταν μία: "αν δε σ'αρέσει, άλλαξε θρησκεία.. τη χριστιανική διδασκαλία δεν έχεις το δικαίωμα να τη διαστρεβλώνεις"

    ΑπάντησηΔιαγραφή