Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ
- Ο Σεβ. Πειραιώς Σεραφείμ μάλλον θα πρέπει να αποσύρει την από 10ης Ιουνίου συγχαρητήρια επιστολή του προς τον Πατριάρχη των Σέρβων κ. Ειρηναίο για την απόφασή του να μην συμμετέχει στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας στην Κρήτη. Τελικά ο Πατριάρχης Σερβίας και η Αντιπροσωπεία της Σερβικής Εκκλησίας είναι εκεί.
Και μόλις θυμήθηκα μια …μνημειώδη φράση του Πειραιώς για την Εκκλησία της Σερβίας, την οποία έγραψε σε επιστολή του προς τον καθαιρεθέντα και αφορισθέντα πρ. Ράσκας Αρτέμιο (31-1-2011): «…ἡ Ἁγιοσαββαϊτική Ἐκκλησία τῆς Σερβίας μετά τῆς Σερβικῆς Πολιτείας ὑπείκουσαι εἰς τά κελεύσματα τοῦ δαιμονιώδους Ἀμερικανοσιωνιστικοῦ παράγοντος…». Κορυφαίο!
- Επίσης, ο Σεβασμιώτατος λησμόνησε – ας μου επιτρέψει την υπόμνηση – να στείλει συγχαρητήρια επιστολή στον Πατριάρχη Μόσχας κ. Κύριλλο, ο οποίος δεν προσήλθε στην Σύνοδο. Εκτός και θύμωσε μαζί του διότι ο Πατριάρχης Μόσχας έστειλε επιστολή προς την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο. Τότε αλλάζει το πράγμα.
Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος
- Είναι γνωστή η μόνιμη ενασχόληση του Μητροπολίτου Καλαβρύτων Αμβροσίου με τους …επάρατους ομοφυλόφιλους. Νομίζω πως βρήκα τη λύση στο πρόβλημά του. Έχει ονοματεπώνυμο: Ταγίπ Ερντογάν! Ο Τούρκος πρόεδρος απαγόρευσε το gay pride στην Κωνσταντινούπολη. Μήπως τελικά η Τουρκία και το Ισλάμ είναι ο φυσικός χώρος του Σεβασμιωτάτου; Γιατί εδώ με τον Τσίπρα και τον Μπουτάρη δε νομίζω πως θα βγάλει άκρη…
- Επίσης, ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων επί σειρά ετών ήταν πρόεδρος στην Επιτροπή Διορθοδόξων και Διαχριστιανικών Σχέσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος. Με αυτή την εμπειρία του, άραγε, καταφέρεται με απύθμενο μίσος εναντίον της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδοξίας;
ΡΟΜΦΑΙΑ
Ποια χρεία, άραγε, ανάγκασε τον διαχειριστή του Πρακτορείου Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΡΟΜΦΑΙΑ, να προβεί σε μίνι …εξαφάνιση του θέματος που έβγαλε χθες (17/6/2016), με τίτλο: Μικρά και παρασκηνιακά από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο (μέρος Α’); Το μετέφερε την 14η Ιουνίου!
Πάντως εμείς περιμένουμε με …αγωνία τα επόμενα μέρη της σειράς «Μικρά και παρασκηνιακά από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο», αφού το Πρακτορείο μάς υποσχέθηκε ότι «μέσα από μία έκτακτη στήλη η Romfea.gr, καθ’ όλη τη διάρκεια της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, θα σας μεταφέρει το παρασκήνιο και όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να είστε πάντοτε μέσα στα γεγονότα.»
Πάντως εμείς περιμένουμε με …αγωνία τα επόμενα μέρη της σειράς «Μικρά και παρασκηνιακά από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο», αφού το Πρακτορείο μάς υποσχέθηκε ότι «μέσα από μία έκτακτη στήλη η Romfea.gr, καθ’ όλη τη διάρκεια της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, θα σας μεταφέρει το παρασκήνιο και όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να είστε πάντοτε μέσα στα γεγονότα.»
Ελπίζω να μην υπάρξει αθέτηση μιας τέτοιας, τόσο σοβαρής, υποσχέσεως.
Π.Α.Α.
Αλήθεια, γνωρίζει κάποιος να μας ενημερώσει ποιοι δογματολόγοι ,τελικά, συμμετέχουν στην Αγία και μεγάλη Σύνοδο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιογένης / εμ
Χε χε χε... Βέλη ηκονισμένα! :D
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΔΙΑΦΩΝΕΙ ΣΕ ΚΑΤΙ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΙ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΔΙΝΟΥΝ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΔΕΝ ΠΑΡΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΔΕΝ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ .ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ,ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΙΚΟΤΗΤΑ ;Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ ΕΦΕΣΟΥ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΠΗΓΕ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΦΕΡΡΑΡΑΣ ΦΛΩΡΕΝΤΙΑΣ ΔΕΝ ΚΡΥΦΤΗΚΕ ΕΞΕΦΡΑΣΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΤΟΥ. ΑΣ ΜΗ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΔΕΝ ΠΑΝΕ ΟΙ ΡΩΣΣΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΝΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΔΟΓΜΑΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΛΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΕΤΣΙ ΘΕΛΩ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Αγία και Μεγάλη Σύνοδος συνέρχεται για να συζητηθούν όλα όσα είναι στη θεματολογία της και να ληφθούν με υπεύθυνο τρόπο οι απαραίτητες αποφάσεις. Τη σύγκλησή της, το χρόνο και τον τόπο διεξαγωγής της, συναποφάσισαν όλες οι τοπικές Εκκλησίες, δια των Προκαθημένων και των αντιπροσωπειών τους κατά τις προσυνοδικές συναντήσεις και συζητήσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικά - και πολλοί άλλοι νομίζω....- δεν κατανόησα τους λόγους για τους οποίους η Βουλγαρική Ιεραρχία λίγες μόλις ημέρες πριν την έναρξη των εργασιών της Συνόδου, ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά -κατά τη γνώμη μου και αδικαιολόγητα-, πως δεν θα πάει στην Κρήτη. Τελικά είναι οικονομικοί οι λόγοι, διεκκλησιαστικοί, πολιτικοί... ή τακτικισμού... αυτοί που την οδήγησαν να μην είναι εκεί, όπου μόλις λίγους μήνες πριν είχε συναποφασίσει πως θα είναι παρούσα;
Για την Εκκλησία της Γεωργίας προείχε τελικά το θέμα που αφορά στα κολλήματα του γάμου και ήταν τόσο ανυπέρβλητο, ώστε να θεωρεί υποδεέστερο το ζήτημα της συνέπειας και συνείδησης του Πατριάρχη και των αντιπροσώπων της, σ´ αυτό για το οποίο συνυπέγραψε λίγο καιρό πριν; Η κοινή μαρτυρία της συνέπειας, της ενότητος και της έκφρασης ομοψυχίας όλων των Ορθοδόξων κατά τόπους Εκκλησιών υπολείπεται;
Το ζήτημα μιας εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας, επιτρέπεται να δυναμιτίζει ένα πολυετές και πολύμοχθο στην προετοιμασία του, αλλά και πολυαναμενόμενο ως προς την σημασία του γεγονός για την Ορθοδοξία, όπως η σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου; Προαναγγέλθηκε, μάλιστα, από τη Μητέρα Εκκλησία, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ότι αμέσως μετά το μείζον γεγονός της Συνόδου, θα ξεκινούσαν πρωτοβουλίες επίλυσης του θέματος του Κατάρ, το οποίο εμπόδισε... την Αντιόχεια να βρίσκεται τις ημέρες αυτές στην Κρήτη και χρησιμοποιήθηκε μεταξύ άλλων, δυστυχώς, ως -ανεπιτυχής- δικαιολογία αποχής και άλλων... μη συμμετεχόντων Εκκλησιών.
Μπορεί, τελικά, μια διμερής διχογνωμία να χρησιμοποιείται ως το απαραίτητο μέσο άσκησης πίεσης εκκλησιαστικής "διπλωματίας" εάν μπορεί, φυσικά, να υπάρξει και να νοηθεί τέτοια για τα πράγματα της Εκκλησίας του Χριστού;
Ασφαλώς και η κάθε τοπική Εκκλησία πράττει κατά συνείδηση, αλλά νομίζω πως ενσυνείδητα ενεργούσαν οι μη συμμετέχουσες στη Σύνοδο Εκκλησίες όταν συναποφάσισαν και συνυπέγραφαν για την παρουσία τους.
Καμία Εκκλησία, έστω κι αν διαθέτει αριθμητική... ή οποιαδήποτε άλλη "υπεροχή"... δεν δικαιούται, αλλά ούτε και μπορεί να ισχυρίζεται πως εκφράζει περισσότερες ευαισθησίες έναντι των άλλων αδελφών Εκκλησιών, και ασφαλώς δεν νομιμοποιείται να αναλαμβάνει το ρόλο του συνηγόρου... και προστάτη... αυτών!
Οι 10 τοπικές Εκκλησίες που είναι παρούσες στην Κρήτη, δεν έχουν λιγότερες ευαισθησίες από τις 4 απούσες, ούτε ελαστικότερα αντανακλαστικά ορθοδοξίας, ούτε φυσικά μικρότερη διάθεση αλληλεγγύης και κατανόησης των "διαφωνούντων"!..
Μπορεί, τελικά, η έν Αγίω Πνεύματι ομοφωνία να είναι δεδομένο προαπαιτούμενο και όχι το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα της Συνοδικής συνέλευσης και συνδιαβούλευσης;
Είναι ποτέ δυνατό να επιτευχθεί "ομοφωνία" όταν αποφασίζεις να είσαι απών -για δικούς σου λόγους...- από τη διαδικασία και την προσπάθεια επίτευξής της, μποϊκοτάροντας και πληγώνοντας την ενότητα;
Κρίμα γι αυτούς που επέλεξαν να είναι απόντες!!!
Άξιος Παναγιώτη...... καλή δύναμη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ έριδα περί τον εορτασμό του Πάσχα που είχε ανακύψει ανάμεσα στην Εκκλησία της Ρώμης και τις Μικρασιατικές Εκκλησίες[1] ήταν μια ευκαιρία για τον Σμύρνης Πολύκαρπο να μεσολαβήσει με διάθεση καταλαγής. Θα επισκεφθεί λοιπόν τη Ρώμη μετά τις αρχές του 155, οπότε και έγινε επίσκοπος Ρώμης ο Ανίκητος.[2] Αν και δεν επιτεύχθηκε μεταξύ του Πολύκαρπου και του Ανίκητου Ρώμης συμφωνία, εντούτοις χωρίσθηκαν οι δύο άντρες «εν αγάπη και με τη συναίσθηση ότι διαφορά σε θέματα νηστείας εκφράζει την ενότητα στην πίστη»[3]
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΡΚ
(1)«Οι χριστιανοί της Μικράς Ασίας γιόρταζαν τη 14η ημέρα του μήνα Νισσάν, οπότε και συνελήφθη και σταυρώθηκε ο Χριστός κατά τη διάρκεια του εβραϊκού Πάσχα, ανεξάρτητα από την ημέρα που έπεφτε ημερολογιακά, αν ήταν Δευτέρα ή Τρίτη, Παρασκευή ή Κυριακή. Στις άλλες Εκκλησίες της Ανατολής αλλά και στη Δύση οι χριστιανοί γιόρταζαν το Πάσχα την Κυριακή της πανσελήνου μετά την εαρινή ισημερία και νήστευαν την Παρασκευή και το Σάββατο.».,«Το Πάσχα των Ελλήνων». Το Βήμα. Global Press. 18/04/2009.
(2) Παναγιώτης Χρήστου, Ελληνική Πατρολογία, τομ. Β. εκδ. Κυρομάνος, Θεσσαλονίκη, 2005, σελ.441
(3) Στυλιανός Παπαδόπουλος, Πατρολογία τομ. Α' ,εκδ. Παρουσία, Αθήνα, 1997, σελ. 181