Κυριακή 12 Ιουνίου 2016

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΣ ΚΑΙ Η ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ


Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 
Ήταν συμπαθών, αλλά ιδεολογικά εξ αρχής μαζί τους. Εσχάτως ταυτίστηκε αναφανδόν με τους «αντι-οικουμενιστές», τους και «αντι – Συνοδικούς», ήτοι αυτούς που εναντιώνονται με σφοδρότητα στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, από την οποία «κινδυνεύει η πίστη»! 
Τώρα έχει γίνει και φλάμπουρο αυτής της φράξιας: «Το λέει ο Ναυπάκτου»! 
Αρχικώς προσπάθησε με ένα κείμενο – σεντόνι, απ’ αυτά που συνηθίζει, να αποδομήσει θεολογικώς και να κηρύξει «πλανεμένο» τον Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη, τον ιεράρχη του Οικουμενικού Θρόνου, ο οποίος έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην προετοιμασία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου. Αυτό δεν είναι λίγο, αν σκεφτούμε όχι μόνο το πόσο μεγάλος θεολόγος είναι ο Περγάμου, αλλά και την διακεκριμένη θέση του στο Οικουμενικό Πατριαρχείο λόγω, ακριβώς , της θεολογίας του. 
Στη συνέχεια έλαβε μέρος στην ημερίδα των Πειραιώς και σία, που προσπάθησε να κηρύξει από πριν «ληστρική» την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο. Ήταν η πρώτη επίσημη εμφάνισή του στο στρατόπεδο των κομμουνιστών «αντι-οικουμενιστών». 
Πολλά θα μπορούσε να πεις κανείς… 
Αρκούμαι στην τελευταία παράγραφο του κειμένου του Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ιεροθέου, που είδε το φως της δημοσιότητας χθες, με τίτλο: «Λίγο πριν την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο», στην οποία ο Σεβασμιώτατος θα συμμετάσχει ως μέλος της Αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Η μόνη διαφορά του με τους ομοϊδεάτες του, οι οποίοι παραιτήθηκαν από την συμμετοχή στο …ανοσιούργημα! Το γιατί είναι άλλο θέμα… 
Γράφει: «Μέ πολύ σεβασµό, παρακαλῶ ἱκετευτικῶς τούς Προκαθηµένους τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, πού τελικά θά παραστοῦν, ἰδίως τόν Παναγιώτατο Οἰκουµενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολοµαῖο, ὁ ὁποῖος κοπίασε γιά νά φθάσουν τά πράγµατα ἕως ἐδῶ, νά ἀναφέρουν ρητῶς ὅτι ἡ Σύνοδος αὐτή εἶναι συνέχεια τῶν Συνόδων τοῦ Μεγάλου Φωτίου, τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαµᾶ, τοῦ ἁγίου Μάρκου τοῦ Εὐγενικοῦ, τῶν Μεγάλων Πατριαρχῶν τῆς Ἀνατολῆς, τῶν Προκατόχων τους, ἐκ τῶν ὁποίων µερικοί ἐµαρτύρησαν γιά τήν δόξα τοῦ Θεοῦ καί τῆς Ἐκκλησίας. ∆ιαφορετικά θά ὑπάρχη ἕνας ἐπί πλέον λόγος νά ἀπαξιωθῆ στήν συνείδηση τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ πληρώµατος ὡς Σύνοδος ἀντιφωτιανή, ἀντιπαλαµική, ἀντιµαρκιανή (Μάρκου Εὐγενικοῦ), ἀντιφιλοκαλική!»
Και εδώ εγείρονται μερικά ερωτήματα: 
 - Αν οι Προκαθήμενοι αποδεχθούν την ικεσία του Μητροπολίτου Ναυπάκτου και «αναφέρουν ρητώς ότι η Σύνοδος αυτή είναι συνέχεια….» κ.λπ., η Σύνοδος θα είναι όντως συνέχεια εκείνων των Συνόδων; 
- Αν δεν το αναφέρουν – όπερ βέβαιον! – θα είναι «ένας επί πλέον λόγος να απαξιωθή [η Σύνοδος]; Δηλαδή υπάρχουν και άλλοι λόγοι απαξιώσεως της Συνόδου που τους γνωρίζει ο Ναυπάκτου και προσπαθεί να περισώσει ό,τι είναι δυνατόν; Αν είναι δυνατόν! 
- Θα απαξιωθεί «στήν συνείδηση τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ πληρώµατος ὡς Σύνοδος ἀντιφωτιανή, ἀντιπαλαµική, ἀντιµαρκιανή (Μάρκου Εὐγενικοῦ), ἀντιφιλοκαλική!». Για να το καταλάβω: Κινδυνεύει η Σύνοδος να απαξιωθεί ως τοιαύτη στο εκκλησιαστικό πλήρωμα των Αφρικανών Ορθοδόξων, των Ασιατών, των Πολωνών, των Αλβανών, των Τσέχων, των Σλοβάκων κ.λπ.; 
Κάποιο άλλο «πλήρωμα» φαίνεται πως έχει στο μυαλό του ο Σεβασμιώτατος. 
Μόνο που αυτό το «πλήρωμα» ή όπως αυτοαποκαλείται αυτάρεσκα «ο πιστός λαός», συνιστά την απόλυτη κενότητα. Δε νομίζω να πιστεύει ο Σεβασμιώτατος πως αυτοί οι ταλιμπάν έχουν σχέση με την θεολογία του Μεγάλου Φωτίου ή του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά ή με την Φιλοκαλία. 
Και τώρα που το σκέπτομαι: Με την θεολογία της Φιλοκαλίας αντιμετώπισε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου το πρόβλημα που έχει με το μοναστήρι της Μεταμορφώσεως στην επαρχία του;
Καλή Σύνοδο, Σεβασμιώτατε: "ἀντιφωτιανή, ἀντιπαλαµική, ἀντιµαρκιανή (Μάρκου Εὐγενικοῦ), ἀντιφιλοκαλική!"

7 σχόλια:

  1. Αυτό το πλήρωμα που θα αποφανθεί για την οικουμενικότητα ή τον ληστρικό χαρακτήρα της Μεγάλης Συνόδου πού εντοπίζεται; Στις ενορίες του Πειραιά και της Ναυπάκτου; Και διαθέτει και λιπαρά θεολογική παιδεία σαν τους επισκόπους του ή απλά κατέκτησε τη χαρισματική θεολογία; Μακάρι να υπήρχε αυτό το πλήρωμα και ας ήταν αυστηρό στην κρίση του. Μόνο που πρόκειται, δυστυχώς, για φαντασιακό κατασκεύασμα. Ο λαός του Θεού έχει αφεθεί παντελώς ακατήχητος, υφίσταται μόνο ως παθητικός θεατής της λατρευτικής ζωής, με ρόλο ...σκηνικού στις συνηθιζόμενες πολυαρχιερατικές φιέστες. Εκτός κι αν το πλήρωμα απαρτίζεται από κάποιες κάστες εκλεκτών που κι αυτές παρά τις θεολογικές τους επιδόσεις τελικά καταλήγουν στη συνωμοσιολογία, την αντίδραση και τον φονταμενταλισμό όσο κι αν ενοχλούνται από τους -ισμούς. Και αφού υπάρχει τέτοια εμπιστοσύνη στην κρίση του πληρώματος γιατί δεν το ενεργοποιούν και στην εκλογή των επισκόπων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΤΑΝ Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΧΑΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΕΣ ΤΙ ΝΑΤΗΝ ΚΑΝΕΙΣ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γράφει ο Ναυπάκτου:
    «νά ἀναφέρουν ρητῶς ὅτι ἡ Σύνοδος αὐτή εἶναι συνέχεια τῶν Συνόδων τοῦ Μεγάλου Φωτίου, τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαµᾶ, τοῦ ἁγίου Μάρκου τοῦ Εὐγενικοῦ, τῶν Μεγάλων Πατριαρχῶν τῆς Ἀνατολῆς»

    Πότε ο Μάρκος ο Ευγενικός έκανε σύνοδο και δεν το ξέρουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπορεί μια σύνοδος να αυτοχαρακτηρισθεί ως κάποια; Πάντοτε μια επόμενη σύνοδος δεν αποφαίνεται; Και τί κόλλημα είναι αυτό ρε παιδια'με τις συνόδους που αναφέρει; Το θέμα είναι ότι ο Ναυπάκτου δεν είναι εισηγητής στη σύνοδο και ούτε συμμετείχε σε προσυνοδικές συναντήσεις - έχει πρόβλημα αναγνώρισης και αυτοκαταξίωσης ο άνθρωπος και προσπαθεί να το βρει, αφού δεν του αναγνωρίζεται από εκεί που θα ήθελε!!! ...όσο για το πλήρωμα της Εκκλησίας συμφωνώ με τον πιο πάνω σχολιαστή...ακατήχητο,παγανιστικό, αδιάφορο και εύκολα προσκολλώμενο σε κάθε γέροντα που του εναποθέτει τον εαυτούλη του για να εξαγοράσει την ησυχία του αφού κάθε γέροντας είναι και θεόπνευστος, διορατικός, προορατικός...όσο για τις φιέστες...καλύπτουν υπαρξιακά κενά σε ποιμένες και ποιμαινομένους, αφού ο Χριστός καταντά απλά το πρόσχημα...δείτε τί αναρτήσεις γίνονται στο διαδύκτιο; κάνει ευχέλαιο καποιος παπάς με 30 πιστούς κιαυτό γίνεται φιέστα ( άσε που τώρα το ευχέλαιο έχει καταντήσει της μόδας).
    ....να γράψω κι άλλα;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο Ναυπάκτου απλώς τρέμει μπροστά στη θεολογία του Ζηζιούλα και ελπίζει πως αντιτιθέμενος σε αυτή εγγράφει υποθήκες για το μέλλον του...εντός της Ελλαδικής Εκκλησίας! Σφάλμα μέγα διότι η συντριπτική πλειονοψηφία των εκλεκτόρων... έχει μεσάνυχτα θεολογικώς..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα σχόλια των 12 Ιουνίου 2016 - 8:47 μ.μ. και 13 Ιουνίου 2016 - 12:04 π.μ. με συμπυκνωμένο και ουσιαστικό τρόπο απαντούν πλήρως στα επιχειρήματα του Ναυπάκτου! Όποιος έχει προσωπική εμπειρία του χαρακτήρα και της νοοτροπίας του αντιλαμβάνεται απολύτως τα λεγόμενα των παραπάνω σχολιαστών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΑΠΟΛΥΤΑ ΟΡΘΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΩΝ 12 Ιουνίου 2016 - 8:47 μ.μ. και 13 Ιουνίου 2016 - 12:04 π.μ.
    Αλλά ας μη μιλάμε για μονή Μεταμόρφωσης γιατι ξεκίνησε επι Αλεξάνδρου νύν Μαντινείας ,που την έκανε πλαγίως ...λόγω Αρκαδικής καταγωγής.Στην γένεση του δεν μπήκε στη θέση του ο "γέροντας" καθηγούμενος τότε !!!
    ΙΑΝ.ΑΛΑΤΖ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή